Haaveena vauva 2020

@prinsessasofia voimia ja haleja sinne näin km:n jälkeen. On varmasti raskasta eikä helppoa tuommoisen jälkeen etenkään olla stressaamatta. Varmasti tullut tuo tauko töistä sinulle tarpeeseen. Ja varmasti oikein hyvä päätös vaihtaa töitä ja rajoittaa työaikaa!(y)
Ja kuulostaa kyllä sinun tilanne hyvin samalta omaan tilanteeseen nähden! Myös itsellä on päivät venyneet, ylitöitä tullut melkein joka päivä (paitsi tänään, kun päätin yrittää priorisoida itseäni enkä muita :p). Erotuksena toki se, että sinulla vielä 2 lasta siellä jaloissa o_O vaikea edes kuvitella että miten sinä olet sinnitellyt, kun oma mies sentään pääasiassa kotona kotitöissäkin auttamassa eikä (vielä) ole lapsia.

@Piipaa93 Flowta itsekin olen käyttänyt ja jokseenkin tyytyväinen tuohon ollut. Muista ei kyllä kokemuksia.

Ja onnea kaikille plussanneille ja haleja ja tsemppiä kaikille, joilla näyttänyt negaa :love:

Itsellä tänään pitäisi olla ovulaatio, mutta toisin kuin joskus, en ole minkäänlaisia oireita tunnistanut tässä kierrossa ovulaatioon liittyen. Toissayönä heräsin aivan järkyttävään hetkelliseen vatsakipuun, kävi mielellä olisiko voinut liittyä ovulaatioon? Sitten olisi ollut kyllä ovulaatio pari pvää liian ajoissa... no onneksi talleteltiin jo aiemminkin, joten jos on niin ollut, niin pitäisi jotakin mahdollisuuksia silti olla.
 
Ei sitä koskaan tiedä, milloin tärppää! Meillä on ollut viime kuukausina hiljaista kammarissa enkä ole ollut raskaana viimeiseen 17 vuoteen, vaikken ole käyttänyt ehkäisyä (anatomia epäedullinen lisääntymiseen) mutta perjantaina plussasin, yht'äkkiä. 2003 syntyi esikoiseni, hetkinen on siis kulunut.
Varmaan ainoan vielä toimivan munasoluni (ikää 43) onnistui nutipää yhyttämään ja tässä sitä ollaan! Testasin kolmeen kertaan, että voiko muka olla totta. Kai se on uskottava.
Onnea ja tarrasukkia matkaan :love:
 
Mä tulin nyt masentelemaan tänne:ROFLMAO: Oon niin turhautunu, että itken vaa koko aja. Miehelle tuli sitten työreissua sen verran että ensi kierto on jo menetetty vaikka se ei oo vielä ees alkanu..:cry::cry: Tammikuun puolessa välissä sitten ilmeisesti hyvällä tuurilla seuraavan kerran yritystä:( Toivon vaan, että tästä kierrosta tärppäis, mutta tuskinpa:unsure: Testailen ehkä 1.12 alkaen.. pitäis siinä alkuviikosta alkaa menkat.

Paljon tsemppiä ja sydämiä kaikille tasapuolisesti:love::love::love:
 
Plääh. Pakko oli vielä tunnin pidätyksellä kokeilla pregcheck(dpo12). Johan sydän alkoi jyskyttää, kun testissä näkyi haaleaa punaista viivaa, mutta sitten se katosi. Ei palannut vaikka kuinka siristelin ja kääntelin :rolleyes:
Eli pakko testata taas aamulla, mikäli vuoto ei ala o_O

Muoks. Kuva otettu kun viiva häipyi :cry:
 

Attachments

Huomiselle voi laittaa kp 2/27

Sieltähän se vuoto alkoi eli taas sama homma kun viime kierrossa:cry: haaleita haamuja testiin ja menkat alkaa 4-5pvää myöhässä. Olin jo soittamassa lääkäriin kun muutaman tunnin oli niin kamalat kivut ennen kuin vuoto alkoi. Tuskin vielä helpottaakaan kun vuoto vasta alkoi.

On niin aktiivista keskustelua, etten oikein pysy perässä saati osaa mitään kommentoida tällä hetkellä. Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!:love:
 
Kovaa kuhinaa täällä ollut, onnittelut plussanneille! Stressistä ja sen vaikutuksista moni jutellut, se onkin mielenkiintoinen aihe. Paljon annetaan ohjeeksi että "kun vaan lopetat yrittämisen ja stressaamisen, niin kyllä se siitä". No mutta kun ei. Se ei ole niin helppoa, eikä välttämättä edes vaikuta asiaan. Jos vauvaa ihan hurjan kovasti tahtoo, niin väkisinkin se yritys pyörii mielessä ja aiheuttaa stressiä.

Viime kierron jälkeen olin aika surkeana, vaikka oli kiva kun yleiset energiatasot taas nousi menkkojen alettua. Saanut työ- ja kotihommia hoidettua vähän tehokkaammin. Tähän kiertoon en ole ovistestejä hommannut, ja yritän taas lemmiskellä enemmän halusta kuin pakosta. Saas kattoo, näin oviksen lähestyessä. Ainakin olen pysynyt täältä pois vähän pidempiä aikoja. @Pampula3 tais olla vähän samanlaisia fiiliksiä negan jälkeen?

Yks kaveri kertoi tänään että heille on toinen lapsi tulossa. Vähänhän tuo kirpaisi, onneksi kertoi viestillä eikä kasvotusten. Teki mieli vastata, että mekin just saatiin lähete lapsettomuushoitoihin. Noh, eihän tuosta tiedä kauanko hekin olivat yrittäneet, ja joka tapauksessa vauva on aina iloinen asia eikä multa pois.

Tsemppiä jännitykseen kaikille testailijoille!
 
Ihania plussauutisia! :love: Ja tsemppiä piinailijoille! (y)

Yksi kaveri, joka tietää yrityksestä, kyseli joka kerta kun nähtiin. Niin onhan se raskasta. Vaikka asia muutenkin päivittäin mielessä, ei toivo että aina muistutellaan. Sanoin asiasta ystävällisesti, ymmärrän että mitään pahaa ei kyselyllä tarkoiteta. Mut kun itelle niin arka aihe, niin haluaa rajata jotenkin sitä kyselyä.

Olen myös jännittänyt usein, että kun multa kysellään ihan normaalistikin kuulumisia, alanko itkemään vai mitä tapahtuu. Siksi olen päätynyt puhumaan asiasta melko avoimesti, toki arvioiden mitä kerron kellekin ja missä tilanteessa. Nyt tämä ryhmä tuntuu tärkeältä paikalta, koska niin moni läheltä on plussannut tänä meidän yritysaikana ja ei ole tiedossa tällä hetkellä muita odotusta odottavia. Osa siis jättänyt meidän inspiroimana ehkäisyn pois, ovat ymmärtäneet, että ei kannata välttis viivytellä. Anonyymina asioiden kirjoittaminen tuntuu myös turvalliselta.

Saatteko ovulaatiota tikuttavat kiinni ovulaation joka kierrossa? Tai tunnetteko kipuja tai huomaatteko muita muutoksia ovulaation aikaan? Mulla tullu kaikenmaailman ovis- ja raskausoireita tässä yrityksen aikana (sais varmaan romaanin kirjoitettua näistä), mut mitään tietoa ovulaation toteutumisesta ei kuitenkaan ole. En oo koskaan saanut ovista tikutettua, mut sain lääkäriltä ohjeistuksen käyttää digitaalista testiä ja ottaa jo aamuvirtsasta jatkossa. En oo vielä tehnyt, kun en jotenkin saa aikaiseksi ostaa tai tilata tikkuja. Kolme kiertoo oon nyt pitänyt taukoa tikuttelusta. Ultrassa kerran olen vasta käynyt, silloin ovuloimaton kierto. Kierto venyi 30 vrk tuolloin. Ja tässä vajaa vuoden aikana on ollut kaikkea 23-32 vrk väliltä, keskimäärin 26 vrk. Ehkä viime kierrossa tunsin ovulaation ja kierron pituus oli 23 vrk. Mut nyt tosiaan lääkärin ohjeistuksesta vähän taukoa kaikenmaailman oireiden bongaamisesta.

Tuosta stressistä olen lukenut ja kuullut monenlaista. Ja onpa mullekki sanottu, että älä ressaa niin kyllä se vauva tulee. Juuu ei ollu kyl ainakaan minun stressistä nyt kii. Mut löytyy lähipiiristä tapauksia, joissa vuosien hoidot ei oo tuottanut tulosta, sit kaiken uupumuksen ja pettymyksen takia pitkälle saikulle ja sit tärpännytkin luomuna. Et varmaan monenlaista. Mielenkiintoista aina lukea henkilökohtaisia kokemuksia, vaikka toki ei voi yleistääkään. Mut jotenki avartaa omaa näkemystä ja lohduttaakin, kun kulee onnistumistarinoita.
 
@Snanniska voi hitsi ja mä just tänään mietin, että oliskohan sulle plussa luvassa kun kiertopäivät paukkuu normaalista yli ja susta ei oo hetkeen kuulunut, mut ei näköjään sit ainakaan vielä :(. Mähän oon kohta saanu menkat jo taputeltua ite ja aiemmin meillä oli aika samassa kierrot.

Me kerrottiin molempien äideille ja mun siskolle, että aletaan yrittää vauvaa, mutta he on huomaavaisia eikä kysele tärpin perään kun tietävät, että me kerrotaan heti kun se plussa tulee. Johan tässä yk8 käynnistyi, hui! Odotusta odottavan aika on pitkä... Oon myös päättänyt juhlia sitä kun sen plussan joskus tikkuun saan (en siis alkoholilla tietenkään), koska haluan juhlistaa sitä iloa mikä siitä syntyy. Oli se sitten kestävä tai ei. Jos se vaikka onkin ainoa plussa minkä ikinä saan niin otan siitä sitten ilon irti :). No, kunhan nyt joskus sinne asti päästäisiin ensin. Mitään en kyllä jouluksi toivo niin kovasti kuin plussaa testiin ja menkkojen poissaoloa. Mulla onneksi selviää jo joulua edeltävällä viikolla, että miten kävi kun flow ennustaa sinne menkkoja.
 
Toivotaan vielä plussaa negalaisille! Jospa olitte vain liian ajoissa tikuttamassa ? o_O
Tänks enivei.
Tiedän että oon ajoissa. Voihan mulla vielä plussa tulla. Mut mä luulen et nää on taas vaan mun kropan oikkuja ja noi testitkin pelleilee mun kanssa. :cautious:
Luulen että ku ovis oli taas hirveen voimakas niin nyt nää muutkin oireet on.
Toki sitä plussaa toivon... Mut enää ei kyl oo niin odottava mieli.
 
Tänks enivei.
Tiedän että oon ajoissa. Voihan mulla vielä plussa tulla. Mut mä luulen et nää on taas vaan mun kropan oikkuja ja noi testitkin pelleilee mun kanssa. :cautious:
Luulen että ku ovis oli taas hirveen voimakas niin nyt nää muutkin oireet on.
Toki sitä plussaa toivon... Mut enää ei kyl oo niin odottava mieli.
Mä olen ainakin huomannut että saan varmaan 3kk välein uusia pms oireita jotka herättää toivoa että olisiko raskaana :rolleyes:
Kyllä se kroppa huijaa pahasti mieltä kun plussaa toivoo
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
@Mohan Jos ei oo alapäätä just ennen testiä suihkuteltu, niin saattaa olla myös valkovuotoa. Mulla myös ollut joskus. :)

@Disco Volante Kiitos infosta koskien lapsettomuushoitoja. Täytyy nyt tosissaan pistää mietintään, jos tää kroppa ei tässä kierrossa toimi.

@W.we Voi itku! Mä kun niin toivoin (n)

ON: Menkkajuilinnat jatkuu edelleen, mutta mitään ei näy ja tän aamun testin tulos alla. o_O On näköjään vähän hämärä kuva, en tajunnut unenpöpperössä. :D Testit loppui ja tänään en ehdi ostoksille eli siedätyshoitoa tiedossa. :ROFLMAO:
Oi, kyllä siellä jotain näkyy!!


Ja mulle saa päivittää torstaille dpo 2.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tarvitsekaan testata aamulla :unsure:
Aamulla saapi päivittää kp 1/25-27.
Tiputtelu alkoi, eli aamulla viimeistään aukeaa hanat.
Kierto on näköjään kutistunut pysyvästi, sillä oli nyt kuudes peräkkäinen alle 27 päivän kierto.
Luteaalivaihe sentään oli 12 päivää, mikä on vissiin ihan normaalin rajoissa.
Yrityskiertona oli ensimmäinen, mutta ilman (kunnollista) ehkäisyä 21.
Mies kun on ollut vähän juupas-eipäs, joten keskeytetyllä tai keskeyttämättä menty ennen tätä kiertoa.

Nyt kun on yhden kierron innostuneena tikutellut menemään, täytyy yrittää palata jotenkin takaisin normaaliin arkeen.
Ei tässä vauvakuumeessa ole mitään järkeä, kun se ottaa vallan :cry::oops::poop:
 
@Piipaa93 minäkin olen flouta käyttänyt. Mun epäsäännölliset menkat ennustaa miten sattuu, mutta oviksen ennustaa paremmin, kun merkkailee oireita.

@amadecasa Mullakkin samanlaisia fiiliksiä. Viime kierto veti ihan maihin, mutta onneksi täälläkin menkkojen jälkeen energiaa enemmän. Me päästäisiin tammikuussa selvittämään mikä kestää. Mies ei vielä halua. Onhan meillä vielä tämä ja seuraava kierto aikaa toivoa.

Sitten ommaa nappaa:
Nännit niiiiin kipeät. Uskon että dpo 0 tänään. Eilen alakerta todella kostea ja mahanpohjaan tuntui seksi ikävältä. Tänään edelleen nännit kipeät ja vatsaa turvottaa. Tänään tullut myös hennon vaaleanpunaista limaa ihan pienesti pyyhkiessä.
Ihmetyttää vaan nämä nännit. Koskaan ei ole näin kipeät ollut, ihan yölläkin häiritsi, ei voinut mahallaan nukkua.
 
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

28.11.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Mape19........................ kp 78/25
Vauvameille...................kp xx/28-35
Hope91.........................kp 46/32-37
Snanniska......................kp 34/28
nessu87.........................kp 30/28
Hipposka.......................kp 30/30
tupsahus........................kp 29/xx
W.we..............................kp 26/25
vauvahaaveilija2396......kp 26/28-30
Helmiina1978................kp 24/29
Marilainen.....................kp 24/28
HMami..........................kp 24/28
Mirella92.......................kp 23/34
Elllla..............................kp 22/30
Kasikuus.......................kp 22/28-31
Jjenn.............................kp 22/30-31
Ninnanen.......................kp 21/24-30
Pikkuhaave....................kp 21/xx
Koodikissa.....................kp 18/24
Haavejuttu.....................kp 17/29
Amadecasa...................kp 17/34-55
Tiukuliina89.................. kp 16/31
hemuliina90...................kp 15/28
Marrrsipaani..................kp 14/28
Tingeli...........................kp 13/34-36
mimmi92........................kp 11/30
Masu90..........................kp 9/27-30
Nenskuli.........................kp 9/ ?
Keltasirkku.................... kp 8/28-32
taikinatonttu...................kp 3/28
Unimaa..........................kp 2/27
Ananas90......................kp 1/25-28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Helmiina1978...............dpo 9
Ninnanen.....................dpo 6
pikkuhaave...................dpo 2
marrrsipaani..................dpo 2



★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Testasin viivanpaikan ihan sen kunniaksi että menkat päivän myöhässä, jos normaali kiertoa katsoo..
Jollei se plussa nyt kerran suostu tulemaan testiin, niin voisi uusi kierto edes alkaa jotta pääsisi jatkamaan hoitoja :mad:
Ai että ärsyttää tämä väliinputoamistilanne kun tietää ettei ole raskaana, mutta uutta kiertoa ei näy :D
 
Mulla on nyt rv 6+4 ja on ollut todella kovia menkkamaisia kipuja oikeastaan koko ajan, selässä, alamahassa ja nivusissa, välillä kovempia. Musta on tuntunut et kaikki ei oo ok. Vaisto sanoo. Oireita on kyllä, rinnat kipeät (nyt kyllä lieventynyt ja rinnat kutisee ja on vähän "lössähtänyt") ja lievää pahoinvointia. Eilen illalla tuli sellanen paksu limatulppa ja tänään aamusta samanlainen jossa oli vähän verta mukana, nyt supistusmaisia kipuja paljon. Onko muilla alkanut kuinka keskenmenot?
Oon jostain syystä ollut plussasta asti jotenkin varma, että tämäkin menee kesken.
Mä en yhtään muista kuinka helmikuussa oli, kun meni rv 5+2 kesken, muistaakseni oli menkkakipuja ja sitten alkoi verinen vuoto.
 
Mulla on nyt rv 6+4 ja on ollut todella kovia menkkamaisia kipuja oikeastaan koko ajan, selässä, alamahassa ja nivusissa, välillä kovempia. Musta on tuntunut et kaikki ei oo ok. Vaisto sanoo. Oireita on kyllä, rinnat kipeät (nyt kyllä lieventynyt ja rinnat kutisee ja on vähän "lössähtänyt") ja lievää pahoinvointia. Eilen illalla tuli sellanen paksu limatulppa ja tänään aamusta samanlainen jossa oli vähän verta mukana, nyt supistusmaisia kipuja paljon. Onko muilla alkanut kuinka keskenmenot?
Oon jostain syystä ollut plussasta asti jotenkin varma, että tämäkin menee kesken.
Mä en yhtään muista kuinka helmikuussa oli, kun meni rv 5+2 kesken, muistaakseni oli menkkakipuja ja sitten alkoi verinen vuoto.
Oletko soittanut gynelle, kuulostaa aika pelottavalta ? :eek:
Toivotaan että pikkuinen pysyy matkassa !! :cry::love:
 
Oletko soittanut gynelle, kuulostaa aika pelottavalta ? :eek:
Toivotaan että pikkuinen pysyy matkassa !! :cry::love:
En oo soitellut vielä mihinkään. Aattelin katsella mihin suuntaan tämä etenee, ehkä ens viikolla sitten tarvittaessa, kuitenkaan kivut ei kohdistu mihinkään yhteen kohtaan, niin en usko että olis kohdunulkoinenkaan. Viikko sitten tuli ihan kerran kaks pyyhittäessä punertavaa, mutta hyvin hyvin vähän.
Nyt limailua, vähän kuin ovislimaa mitä nyt on ollut jo ennemminkin ja mut oli hitusen verta edelleen mukana. En tiedä, mut jotenkin vaan toivon että aukeis ne hanat jo kunnolla jos on auetakseen. Tää löysäs hirres olo on ahdistavaa.
Nyt aamusta kyllä kaikki oireetki katos kuin sormia napsauttamalla ja päänsärky astui kuvaan. Nännit vaaleni ihan silmissä!? Aamulla vielä tummahkot, nyt ne on paljon vaaleammat. Aamusta oli kova paineentunne alavatsalla, nyt ei oo enää muuta ku juilivaa vatsakipua. Taidan laittaa siteen valmiiksi ja odotella vuotoa, onneks ostin sillon testiä ostaessa paljon siteitä, nii on kaapissa valmiiksi.

Meidän yrittäminen jää pitkälle tauolle jos tää kesken taas menee. Ehkä jopa lopetetaan kokonaan, yksi oma rakas pieni riittää <3 tää yrittäminen vie liikaa energiaa ja ajatusta ja muu elämä tuntuu menevän ohi.
 
Stressistä... Siitä on kyllä juuri näitä ääripäitä, että joillakin plussaa suuren stressin aikana ja jotkut sit kaipaa juuri sitä rauhaa ympärille saadakseen plussan. Mulla stressi meni tänä syksynä siihen, että ahdistuin. Olin tosi itkuinen, suoritin ja sain ahdistuskohtauksia usein. Aloin sit syömään KSM66 mikä on kyl auttanut todella tämän pään kanssa. Omalla kohdallani voin siis kovasti ymmärtää sen vaikutuksen hedelmällisyyteen.
Se on ehkä siitä stressin määrästä ja sietokyvystä kiinni, miten se vaikuttaa. Ja sillä tavalla siis myös hyvin yksilöllistä. Mulla tämä yrityksen pitkittyminen on varmasti vaikuttanut muhun kuormittavasti jo pitemmän aikaa ja tänä syksynä kuppi vain vuosi yli.
Mulla oli semmosia univaikeuksia viikon verran muutama viikko takaperin ja silloin ymmärsin, että suoritan edelleen ja mun tarvitsi opetella vähän rauhoittumaan ja rentoutumaan. Se onkin taas tuonut helpotusta elämään :)

@Titi-Love en osaa sanoa km:sta mitään, mut haluan toivottaa kovasti tsemppiä :love:

@W.we mä niin tunnen tuon tuskan kun omaan näitä pidempiä kiertoja. Kylmää päätä ja tsemppiä!
 
Mulla toi "kaikki ei oo hyvin tunne" ollu kyl vahvana kaikis 3 keskenmenossa, muistan 2ssa alkoi pienel limavuodol joka ylty, neuvolas sanottiin että ei oo hätää varmasti normaalia mut vaan tiesin että ei pääty hyvin tähän ei liittynyt kovia kipuja, alkoi muutamalla kunnon pistelyllä. Loppujen lopuks sain lähetteen polille jossa todettiin km. Eka km oli niin et alko kivuilla, ja kovilla semmosillaja sit kunnon vuoto... 3 oli kemiallinen haalee plussa joka haaleni päivien kuluessa. Menkat tuli n. Viikon myöhässä. Toivon että sulla pysyy matkassa kyl joillakin on km oireita vaikkei sit keskenmenoa tuliskaan.

meikä nyt soitti taas terolutien perään et sais kierron tasotettua, on vaan tunne että nää tulee heitteleen... No katotaan millon saan lekuri aikaa jos saan.
 
Stressistä... Siitä on kyllä juuri näitä ääripäitä, että joillakin plussaa suuren stressin aikana ja jotkut sit kaipaa juuri sitä rauhaa ympärille saadakseen plussan. Mulla stressi meni tänä syksynä siihen, että ahdistuin. Olin tosi itkuinen, suoritin ja sain ahdistuskohtauksia usein. Aloin sit syömään KSM66 mikä on kyl auttanut todella tämän pään kanssa. Omalla kohdallani voin siis kovasti ymmärtää sen vaikutuksen hedelmällisyyteen.
Se on ehkä siitä stressin määrästä ja sietokyvystä kiinni, miten se vaikuttaa. Ja sillä tavalla siis myös hyvin yksilöllistä. Mulla tämä yrityksen pitkittyminen on varmasti vaikuttanut muhun kuormittavasti jo pitemmän aikaa ja tänä syksynä kuppi vain vuosi yli.
Mulla oli semmosia univaikeuksia viikon verran muutama viikko takaperin ja silloin ymmärsin, että suoritan edelleen ja mun tarvitsi opetella vähän rauhoittumaan ja rentoutumaan. Se onkin taas tuonut helpotusta elämään :)

@Titi-Love en osaa sanoa km:sta mitään, mut haluan toivottaa kovasti tsemppiä :love:

@W.we mä niin tunnen tuon tuskan kun omaan näitä pidempiä kiertoja. Kylmää päätä ja tsemppiä!
Mä olen myös positiivisesti yllättynyt että tuo KSM66 oikeasti auttaa (y)
Mulla nyt ei edes ole pitkä kierto vaan normaali 25 päivää, ja tuntuu ikuisuudelta jos venyy 27:ään ja testit negaa :rolleyes:
En voisi edes kuvitella miten hajoaisin kärsimättömyyteeni jos kierto olisi vaikka 32 päivää :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: KukkaSosuli

Yhteistyössä