Haaveena vauva 2020

Suosittelen lämpimästi lääkärillä käyntiä, henkisesti auttanut meitä paljon :love: saa tietoa kummankin terveydestä ja tietää, että apua on tulossa.

@mincha voi heikentää siittiön tuotantoa. En tiedä, onko näin kuitenkaan aina. Siemennesteanalyysi ei hirveän kallis yksityisellä. Testosteronikokeiden hintoja en tiedä. Varmaan riippuu siitä, selvitetäänkö niitä jonkun oireen vuoksi. Jos joku tietää, niin minuakin kiinnostaa tämä asia. Tosiaan yle areena akuutti jakso on testosteronista, täälläkin linkki joskus oli, mut löytyy googlaamalla varmaankin.
Meillä miehellä on alhaiset testosteronitasot ja käytössä oli neljä vuotta korvaushoito. Nyt korvaushoito siis lopetettu (tai siis kohta jo vuosi sitten) ja ennen joulua siemennesteanalyysin tulokset oli normaalit. Korvaushoitohan saattaa pysäyttää siittiöiden tuotannon. Meillä ei siis mitään ehkäisyä ole ollut käytössä viiteen vuoteen. Tästä testovajeesta johtuen päästiin etuajassa julkiselle tutkimaan lapsettomuuden syytä, mutta nyt näyttäisi siltä että vika löytyykin minun puolelta. No ensi viikolla eka käynti ja sitten askeleen viisaampina (y)
 
Ei kestänyt mulla hermo pidemmälle :LOL: Tänään dpo13 ja kp 31/29 ja Clearbluen digi näyttää selkeästi plussaa :love: Varovaisesti uskaltaa iloita pienellä varauksella. Yksi kemiallinen taustalla kuopusta yritettäessä. Nyt ehkä 4+2 (?). Pari viikkoa lisää niin uskaltaa itsekin alkaa riemuita tilanteesta :barefoot:
Kuva lisätty jälkikäteen :D

20200117_095256~2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Uteliaisuutta kysyisin, kun itsellä ei kokemusta, että millaisen kipuna kiinnittymiskipu tuntuu? Onko verrattavissa menkkakipuihin? (n)
Esikoisen raskaudessa oli samanlaista, viikko oviksen jälkeen. Eilen jomotteli tosiaan koko päivän alavatsaa, menkkakiputyyppisiä mutta ei niin kivuliaita ja ikään kuin ”pehmeästi” :D Vähän alaselkäkipuja myös oli
 
Tämä nyt meni aivan höpöksi sain rukalusikallise tiristettyä, mutta nää on niin halpoja että miksei, 1 testi jäi enään kaappiin ens kiertoon pitää tilata lisää :LOL: Mutta en nää tässä kyllä mitään?! Ainakaan väriä.

Sama kuva tuli vahingossa kahdesti
Onko herkkä vai mikä testi? Kauan pidätit? :D
En kyl nää toista viivaa(n):poop:
Teetkö aamulla sen viimeisen sitte? :ROFLMAO:
 
Tämä nyt meni aivan höpöksi sain rukalusikallise tiristettyä, mutta nää on niin halpoja että miksei, 1 testi jäi enään kaappiin ens kiertoon pitää tilata lisää :LOL: Mutta en nää tässä kyllä mitään?! Ainakaan väriä.

Sama kuva tuli vahingossa kahdesti
En tiiä, et katonko ihan väärää kohtaa, mut mä nään jotain? :ROFLMAO:

Onnea @Viennna @Kardemum ja @Ajele :love:

Omat fiilikset on taas sekavat. Toisaalta hieman surulliset ja pieni kouristus tuntuu rinnassa, kun somessa näkyy koko ajan, et joku on raskaana. Mut toisaalta oon toivoa täynnä. :) Ja en tiiä miks sain vast joulukuussa tietää noista kaikista lääkkeistä, et eivät oo hyväksi. Onneksi kuitenkin sain tietää...(n) No, särkylääkelakko mulla, katotaan miten kamala kierto tulee. :LOL: Mulla siis migreeni.
 
@marrrsipaani mulla kans tuntui tänään hankalalta, kun jotenkin taas konkretisoitui raskausuutisten kautta, että todellisuudessa kuitenkin suurin osa onnistuu melko nopeasti ja luomuna. Olen puhunut lapsettomuudesta joillekin, mutta en missään nimessä kaikille kavereille, ainakaan vielä. Tänäänkin oli vitsailua lasten tekemisestä ja sen helppoudesta, mutta tottahan se on, että heille se on ollut helppoa. Voi päättää, milloin ehkäisyn jättää pois ja vauva syntyy töiden/talouden jne kannalta toivottuun aikaan. Vaikka tunnen useita
pitkään yrittäneitä, hoidoissa käyviä jne. niin silti joskus tuntuu yksinäiseltä tämän asian äärellä. Toisaalta on myös yhtä aikaa hyvin toiveikas olo! Toivon, että pääsisin joskus itsekin mukaan keskusteluihin sekä niihin monenlaisiin kokemuksiin ja tunteisiin, joita vanhemmuuteen liittyy.
 
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

18.1.2020

Nimi ★ Kiertopäivä ★


HMami............................kp 75/28
Elllla...............................kp 75/30
Tingeli............................kp 62/34-36
Nenskuli..........................kp 60/ ?
tupsahus.........................kp 51/30
Pikkuhaave....................kp 40/32
Mustikka89.....................kp 34/25
hemuliina90....................kp 34/28
Alina86............................kp 32/28
Persikka123....................kp 32/32
Hypsy..............................kp 31/28-30
Lilmi89............................kp 30/28-30
Vauvameille....................kp 27/28-35
Napsunen.......................kp 26/28-35
niinaj91...........................kp 25/26-28
Snanniska.......................kp 25/28
taikinatonttu....................kp 25/28
Koodikissa......................kp 23/24
Mirella92........................kp 21/34
Kasikuus........................kp 20/28-31
Kuumeilija23...................kp 20/25/27
Helmiina1978.................kp 19/29
Amadecasa....................kp 19/34-55
Hipposka........................kp 19/30
Unimaa...........................kp 19/27
Ninnanen........................kp 19/24-26
Masu90..........................kp 18/27-30
Shibali............................kp 16/23-28
Ilona Eloisa....................kp 15/xx
linneah........................... kp 15/26
Töppönen.......................kp 15/26-28
Karvakorvat....................kp 14/28
Haavejuttu......................kp 12/29
Lina87............................kp 12/28
Jjenn..............................kp 10/30-31
KukkaSosuli...................kp 8/33-65
Marrrsipaani...................kp 8/28
mimmi92.........................kp 7/30
Minttuni...........................kp 7/23-32
Mmohini..........................kp 5/32
Pampula3.......................kp 5/22-27
Keltasirkku-..................... kp 3/28-32
Ananas90.......................kp 1/25-26
piipaa93.........................kp 1/27-28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Lilmi89...........................dpo 18
niinaj91..........................dpo 11-12
vauvameille....................dpo 11
W.we..............................dpo 9
Mirella92.........................dpo 5
Ninnanen.......................dpo 5
Helmiina1978.................dpo 5
mincha...........................dpo 4

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
huomenta,
Onnea @Kardemum !

@Lilmi89 Kyllä mä näen jonkun hailun punertavan toisen viivan. (y) Testasitko nyt aamulla?

@hemuliina90 Ei kaikki tunne mitään kiinnittymiskipua. Useimmat tuntee sit siitä vähän ajan päästä jotain kohdun kivistelyä tms kun kohtu alkaa kasvamaan. Mut kai sen voi just sekoittaa menkkakipuun eikä ihan osaa yhdistää raskauteen.
Mäkin kyl tunsin kaksosraskaudessa aikanaa kun ne alkiot kiinnittyi. Pitääkin taas käydä tsekkaamassa mikä DPO se oli. (tai pp kun oli IVF kyseessä) Kuopuksen raskaudessa 2016 olin ihan pihalla kierrosta, kun en ihan vielä täysillä seurannut oireita, vaikka tikutin ovista en saanut sitä kiinni - niin en tiennyt tarkkaa oviksen ajankohtaa. Pupuiltiin kp13 ja 17; edellinen kierto oli 29pv eli ovis oli siinä kp15 tai 16. Sain haamun R-testiin kp26. Mul oli kaikenlaisia outoja kipuja oleteettuna ovispäivänä kp16 ja sit kp17, ja olin tosiaan ihan pihalla kierrosta. Niin vaan raskaus yllätti, ja aloin kyl epäillä sitä ennen tota plussaa.

Tänään Dpo5 ja olis se kiva jos alkais jotain kiinnittymiseen viittaavaa tuntumaan. Aika pieni usko minulla raskautumiseen.
 
Kp26, dpo 12 omien laskujen mukaan. Parina päivänä on hulluna ollut kipeenä vasen puoli munasarjojen kohdalta, eilen kuvittelin saaneeni jonkun vatsataudin ja illan vaan pötköttelin. Eilinen testi oli nega ja tämänaamuinen myöskin. Roskista avatessa huomasin eiliseen ilmestyneen roskishaamun. Miten noiden roskishaamujen laita, voivatkohan ne kertoa plussasta? o_O
 
Onnea @Kardemum :love:

@Napsunen Tuolla nukkuu 11v roskishaamu :love: Eli minulla ainakin merkkasi (y)

ON: eilen kipuja, kun nousi sohvalta ja oli pakko ihan pysähtyä, kun niin kovasti vihlas. Mahan turvotus on poistunut tuossa 2pvä sitten ja nyt alkaa taas tulemaan se fiilis, et yritystä oli, mutta ei kuitenkaan onnistunut. Alaselän polttelua kyllä riittää, mut rinnat on ainakin näin dpo6 vielä ihan lörppänät :ROFLMAO: Kohta heräteltävä porukkaa ylös ja sit ei olekaan enää aikaa miettiä turvottaako, poltteleeko alaselkää, vihlooko ym. kivaa :cautious: On tää kyl yhtä tuskaa koko loppukierto, vaikka kuinka yrittää pitää ittensä kiireisenä.
 
Mulle saapi päivittää kp 1 ja jos vielä oletetun kierronpituuden 25-26, kun ei ole kohta vuoteen ollut pidempää.
Näköjään nuo kaksi lukua vuorottelee ja aina tuon lyhyemmän kierron jälkeiset menkatkin on päivän lyhyemmät.
Liekö tuosta lyhyemmästä voi edes raskautua, kun vuoto on niin niukka sen jälkeen. Jos limakalvot on liian ohuet tm.

Miehellä ollut myös kovia kipuja kiveksissä viimeisen vuoden aikana. On otettu kaikenlaisia kuvia ja tutkimuksia, mutta mitään ei löytynyt. No nyt tietysti mieli maalaa pahimmat kuvat :cry:

Paha mieli :(
 
Voin vain kuvitella miltä tuntuu jos itellä. pitkään yritystä takana ja ystäväpiiri saa lapsia, vuosia sitten olin ystävän tukena sairaalassa kun sai kuulla ettei tule ikinä saamaan lapsi, sairauden takia ei pysty vauvaa vatsassa kasvattamaan vaikka hedelmöittyisikin. Meillä välit menivätkin kun itellä oma lapsi syntyi, vaikka sekin vasta nyt 30v (n) Toisen onnea on varmasti tosi vaikea katsoa vierestä. Jaksamisia ja varmasti jokaiselle se oma pikkuinen tulee keinolla tai toisella!

@taikinatonttu saitko kuvaa siitä?? (n)

@Helmiina1978 En nyt testannu testaan huomen aamulla vikan jos menkat ei tänään alakkaan mutta kattellaan o_O

@niinaj91 Älä vielä luovuta! Onko oireita??

@Ananas90 Pahoittelut :cry: :poop::poop:
 
no niin. Kävin katsastamassa mun oireet PLUSSA-hoidossa 2009. Mulla siirrettiin kaksi alkiota, ja molemmat lähti kasvamaan, joten oireet voi olla vahvemmat sen takia. Mutta: pe siirrettiin alkiot eli ne oli 3pv:n ikäisiä. Tiistaina oli ollut punktio eli vastaa ovulaatiota/hedelmöittymistä. Siitä meni 6pv ja maanantaina Dpo6 tunsin kohdun kohdalla 10sek kestävän vihlaisun ja olin toiveikas sen suhteen. Tiistaina alkoi tuntumaan menkkamaista painetta eli alkiot alkoivat kaivautumaan tiukemmin kohtuun. Dpo9 hajut muuttui voimakkaammiksi, etovaa oloa ja nänniä vihlaisi. Tosin mulla oli hoidoista johtuen lääkitys, joka myös tekee kaikenlaista oiretta. Dpo10 seksihalut heräsivät yöllä ja sain orgasmeja.. ööö. (Tämä on ollut myös 2016 onnistuneessa raskaudessa sekä 2019 kemiallisessa, mutta kemiallisessa vähän myöhemmin kuin Dpo10.) Dpo11 tein plussan ja Dpo12 selkeä. Kaksosraskaudesta johtuen hormoonit nousi nopeammin, joten ei voi yksösraskauteen siltä osin verrata. Mutta 2016 sain myös haamut tikkuun alkaneesta raskaudesta jo Dpo9-10.

Näitä oireita siis odotellen huomisesta alkaen, jolloin Dpo6 ja kiinnittyminen voi tapahtua.
 

Yhteistyössä