Haaveena vauva 2020

@Snanniska toivotaan sulle viivan vahvistumista❤ Mutta kyllä minä näen tuossakin jo viivan❤

Täällä ei menkkoja näy edelleenkään mutta voivat alkaa kyllä vielä tänään ja voihan kierto venyäkin varsinkin kun en ole mistään nuorimmasta päästä, mutta olen toiveikas koska oireet on ja pysyy. Päänsärky vaiva on alkanu pari päivää sitten... mikä oli edellisessä alkuraskaudessa iso ongelma... tämä vaiva ei ainakaan ennen ole kuulunut oireistoon kun menkat alkaa. Voihan myös olla että psyykkaan jotenki että ne ei alkais :LOL:
No voipi olla että venytän testaamista vielä vknloppuun ... viime raskaudessa sain näkymään viivoja vasta kun oli viikko mennyt menkkoja odotellessa....:oops:
 
@Snanniska toivottavasti viiva lähtee vahvistumaan!

On, kp 19 ja tuhruttelu loppunut. Eilen siis tuli pientä rusehtavaa vuotoa ja nyt mä tyhmänä elättelen toiveita että olisi kiinnittymisvuotoa. Ja mullahan oli jotain ovisoireita kp 10 tienoilla, että sopisi siihen. Nyt ei ole ollut mitään ovikseen viittavaa ollut. Muuten ehkä innostuisin, mutta en oikeasti usko ovuloineeni niin pian km jälkeen kun raskaustestikin oli positiivinen silloin. Ehkä varmuuden vuoksi täytyy parin päivän päästä tiputtaa itsensä alas nega testillä :D
 
Minä haluan kanssa joulukuisiin teidän kanssa ❤ Aika epätodennäköistä, mutta haaveilla saa.
Kateellisena ja onnellisena katson teidän muiden plussa viivoja, onnea ❤

Toinen p*ska yö takana. Miksi eilen päivällä/illalla ei vuotanut juuri ollenkaan ja yöllä sai taas rampata vessassa, kun verta vuoti ja paljon :( Silmäluomet turvonneet ja vetiset, kun kahden yön unet yhteensä max. 4h. Oon ihan poikki. 8h työpäivän jälkeen saa vääntää läksyjä lasten kanssa jopa ilta kasiin asti. Kyllä eilen itkin monta kertaa ja kirosin tätä hemmetin etäopiskelua. Lapset itkee, kun ei jaksa ja aivan liikaa tehtäviä + että eivät osaa kaikkia tehtäviä edes etsiä, kun niitä on ripoteltu tyylii 4 eri paikkaan. Tässä on aikuinenkin ihan pihalla, ni saati sit lapset. Otan kohta viikon palkatonta, kun ei tätä kukaan jaksa.
 
On tää nyt kummallista. Vuotoa tuli vaan sen kerran ihan vähän, käytännössä paperiin pyyhkiessä. Illalla pc haamu ja tänä aamuna rfsu haamu. Mut ei ne kyllä vahvistu eikä heikennykään. Lämmöt pysyttelee 36,8-36,9. Mahdottomia kramppeja alavatsalla. Niitä oli myös ekassa raskaudessa tai sitten ennustavat vuotoa. Suivaannuin aamulla ja päätin, että testaan digillä vasta lauantaina, jos ei vuoto sitä ennen ala. Turha tässä on noita hailuroita joka päivä seurata. Teen vaan itteni hulluksi kun alan jo pelätä kohdunulkoista, joka selittäis hitaan nousun. Sehän tästä vielä puuttuis kun miehelläkin tulee veriviiruja yskän mukana. Niin että ehkä itsensä rauhoittaminen on nyt aiheellista. Ei vuotoa ja jokaisessa testissä näkynyt haamu niin ollaan nyt sit raskaana kunnes ei olla. :ROFLMAO:
 
No näemmä, aika "hauskaa" että sattuu näin. Musta tuntuu että alavatsaa myös vähän jomottaa, eiköhän ne menkat sieltä tee tuloaan.
SSiis mulla ei oo melkein ikinä miulloin niin inhottavia kipuja kuin raskaanaollessa. Esikoisen kanssa kyllä pelottivat kovasti. Nyt oon vaan ihan ihmeissäni kun ei juuri muita oireita ole ja esikoisen kanssa oireet alkoi tyyliin dpo5. Toki olishan se kivaa, jos välttyis siltä älyttömältö turvottelulta ja oksetukselta mutta ennemmin pelkään että merkitsee jotain pahaa. Saa nähdä kauanko mun päättäväisyys kestää olla testaamatta.
 
SSiis mulla ei oo melkein ikinä miulloin niin inhottavia kipuja kuin raskaanaollessa. Esikoisen kanssa kyllä pelottivat kovasti. Nyt oon vaan ihan ihmeissäni kun ei juuri muita oireita ole ja esikoisen kanssa oireet alkoi tyyliin dpo5. Toki olishan se kivaa, jos välttyis siltä älyttömältö turvottelulta ja oksetukselta mutta ennemmin pelkään että merkitsee jotain pahaa. Saa nähdä kauanko mun päättäväisyys kestää olla testaamatta.
Mulla ei muistaakseni esikoisesta ollut kipuja. Tai siis oli, mutta ne oli iskiasta, liitoskipuja ym. mitä sitten myöhemmin tulee. Mutta ei mitään menkkamaista jomottelua. Alkuvuodesta kesken menneessä oireena oli palelu ja turvotus. Nyt on melkeinpä vaan turvotusta. Niin ja esikoinen kyllä eilen imettäessä lopetti taas melkein heti kuin ehti aloittaakaan, ei sanonut mitään, mutta virnisteli vain. Sama oli alkuvuodesta, ei halunnut kuin maistaa maitoa ja totesi, että pipi ja hassua, vissiin maistuu erilaiselta. :D

Mutta niin vähän ja epämääräisiä oireita, että voi olla tai olla olematta. En tiedä pitäisikö vaan antaa koko asian olla ja testata tyyliin dpo23, jos mitään ei sitä ennen tapahdu.
 
  • Tykkää
Reactions: Vesinokkaeläin
@Korallikala Höpöhöpö, ihan selkeä hieno plussa ja ainakin itsellä oli aika hailurat viivat alussa ekassa raskaudessa ja menkkajomotkin kesti alusta asti enemmän tai vähemmän koko 9kk :D

@Hypsy Hieno juttu!! Ilmeisesti eivät näe koronaa (ainakaan pahana) uhkana raskaudelle? Vähän huojentaa tuo, kun mä olen ollut aika varautunut tästä yrittämisestä tässä tilanteessa.

Mulla nyt kp19 eikä vieläkään ovisplussaa :cry: Limailut oli ja ainakin jotain toispuoleisia juilimisia, mut ei mitään mistä osaisi varmaksi sanoa. Ei nyt sitten mitään hajua onko koko ovista tässä kierrossa. Onpas turhauttavaa!!
 
@Korallikala Höpöhöpö, ihan selkeä hieno plussa ja ainakin itsellä oli aika hailurat viivat alussa ekassa raskaudessa ja menkkajomotkin kesti alusta asti enemmän tai vähemmän koko 9kk

@Hypsy Hieno juttu!! Ilmeisesti eivät näe koronaa (ainakaan pahana) uhkana raskaudelle? Vähän huojentaa tuo, kun mä olen ollut aika varautunut tästä yrittämisestä tässä tilanteessa.

Mulla nyt kp19 eikä vieläkään ovisplussaa Limailut oli ja ainakin jotain toispuoleisia juilimisia, mut ei mitään mistä osaisi varmaksi sanoa. Ei nyt sitten mitään hajua onko koko ovista tässä kierrossa. Onpas turhauttavaa!!
Nähtävästi niin. Eivät perustelleet sen kummemmin, varmistin vain aloitanko lääkkeet koronasta huolimatta seuraavassa kierrossa ja kehoittivat aloittamaan. :giggle:(y)

Onhan se ovis voinut tapahtua, mutta ärsyttäähän se, ettei voi olla varma.:poop: Itsekin sain tästä kierrosta vain sen kuivuneen tikun ovisplussan ja niin vain oli ovis ultran mukaan tapahtunut.
 
Kovat menkkajomot mullakin liitty raskauteen viikoille 12 saakka, ja haamuplussa tuli sinä päivänä kun menkkojen ois pitäny alkaa, muut oireet alkokin rv 6.. Ei se auta ku odottaa varhaisultraa jos huolettaa kovin <3

Muistan kun mulla alku raskauden aikaan seksin jälkeen supisteli tai ainakin tuntu kovaa kipua, soitin neuvolaan niin vastaus oli että "jos se alkio on tullakseen pois niin se tulee, elät vaan normaalisti"... :cautious:
 
  • Vau!
Reactions: marrrsipaani
Nähtävästi niin. Eivät perustelleet sen kummemmin, varmistin vain aloitanko lääkkeet koronasta huolimatta seuraavassa kierrossa ja kehoittivat aloittamaan. :giggle:(y)

Onhan se ovis voinut tapahtua, mutta ärsyttäähän se, ettei voi olla varma.:poop: Itsekin sain tästä kierrosta vain sen kuivuneen tikun ovisplussan ja niin vain oli ovis ultran mukaan tapahtunut.
Jep, onhan se hyvä juttu että homma etenee! Ja juu, ehdin jo miettiä että noh, ehkä en ole sitten tuota loppukiertoa niin täpinöissäni odottelemassa aikaisinta mahdollista testipäivää, kun ei kerran ole mitään hajua milloin se olisi :D :p
 
@Hypsy oho, pakko kysyä millä klinikalla olette hoidossa? Yksityisellä vai kunnallisella? Me ollaan siis yksityisellä. Sieltä sanottiin et tämä on ihan terveysviranomaisten ohjeistus että hoitoja ei nyt saa tehdä, ei heidän päätös. Tutkimuksia voidaan tehdä. Jännä että klinikat tekevät kuitenkin sit näköjään myös ihan omia päätöksiä. Mun käskettiin ottaa yhteyttä kun seuraava kierto alkaa, josko sitten olisi enemmän tietoa koronan vaikutuksista sikiöön ja raskauden kulkuun. Mut hyvä juttu kyllä teille jos hoidot jatkuu normaalisti eikä tule taukoja :)
 
Tässä vielä teksti klinikan (Felicitas mehiläinen) sivuilta:

Miten koronavirus COVID-19 vaikuttaa hedelmöityshoitoihin?
Euroopan hedelmöityshoitojen kattojärjestö (ESHRE) ja useat muut kansainväliset järjestöt suosittelevat tällä hetkellä kaikkien hedelmöityshoitojen tauottamista COVID-19-pandemian aikana. Myös Suomen lapsettomuushoitoja valvovat viranomaiset Fimea ja Valvira ovat ohjeistaneet lapsettomuushoitoyksiköitä toimimaan ESHRE:n suositusten mukaisesti. Tämän vuoksi emme aloita uusia lapsettomuushoitoja tällä hetkellä. Varmistaaksemme laadukkaan toiminnan, aloitamme lapsettomuushoidot uudelleen, kun tilanne on niille jälleen turvallinen.
 
@Hypsy oho, pakko kysyä millä klinikalla olette hoidossa? Yksityisellä vai kunnallisella? Me ollaan siis yksityisellä. Sieltä sanottiin et tämä on ihan terveysviranomaisten ohjeistus että hoitoja ei nyt saa tehdä, ei heidän päätös. Tutkimuksia voidaan tehdä. Jännä että klinikat tekevät kuitenkin sit näköjään myös ihan omia päätöksiä. Mun käskettiin ottaa yhteyttä kun seuraava kierto alkaa, josko sitten olisi enemmän tietoa koronan vaikutuksista sikiöön ja raskauden kulkuun. Mut hyvä juttu kyllä teille jos hoidot jatkuu normaalisti eikä tule taukoja
Yksityisellä, pienellä klinikalla. Mä oon yrittänyt etsiä yleistä ohjeistusta tästä asiasta, mutta mun googlaajan taidolla ei kyllä löydy. Sen löysin kyllä, että on muitakin klinikoita, jotka hoitoja jatkaa, että en ihan usko, että se terveysviranomaisten ohjeistus on määräys vaan korkeintaan suositus.
 
  • Tykkää
Reactions: PumpuliNumpuli
Tässä vielä teksti klinikan (Felicitas mehiläinen) sivuilta:

Miten koronavirus COVID-19 vaikuttaa hedelmöityshoitoihin?
Euroopan hedelmöityshoitojen kattojärjestö (ESHRE) ja useat muut kansainväliset järjestöt suosittelevat tällä hetkellä kaikkien hedelmöityshoitojen tauottamista COVID-19-pandemian aikana. Myös Suomen lapsettomuushoitoja valvovat viranomaiset Fimea ja Valvira ovat ohjeistaneet lapsettomuushoitoyksiköitä toimimaan ESHRE:n suositusten mukaisesti. Tämän vuoksi emme aloita uusia lapsettomuushoitoja tällä hetkellä. Varmistaaksemme laadukkaan toiminnan, aloitamme lapsettomuushoidot uudelleen, kun tilanne on niille jälleen turvallinen.
Niin eli se on suositus.
 

Yhteistyössä