Haaveena vauva 2020

@Wintersun

Ymmärrän kyllä. Me ollaan oltu ilman ehkäisyä jo vuodesta 2014, vaikkakin aktiivisesti ei edes yritetty. Seksiä meillä oli todella harvoin tuolloin mikä olikin yksi syy miksi en jaksanut pillereitä syödä plus inhottavat sivuvaikutukset. Mulla oli muutenkin vuosia sellainen lääkitys joka söi seksihalut täysin, yksi vuosi meni niin että taidettiin hommailla vaan kahdesti kun mulla oli muutenkin tuntoherkkyys nollassa ja mieskään ei sitten jaksanut vaivautua yrittämään. Viime vuoden kevääseen asti sellainen kerran kuussa oli jo todella hyvä saavutus, tosin helposti välit venähtivät useaksi kuukaudeksi.

Vuosi sitten keväällä aloin vähentää lääkkeitä ja kas kummaa halut palasi nopeasti. Syksyllä lopetin lääkityksen kokonaan ja nyt halut on tyyliin samalla tasolla kuin viimeksi teininä :D

Mies ehti jo vakuuttua siitä että meille ei koskaan lasta tule kun ei "vahinkoa" koskaan tapahtunut ja itsekin olin kovin pessimistinen ennen kuin perehdyin paremmin asiaan. Lapsi olisi ollut kyllä tervetullut jos olisi ollut tullakseen, varsinainen ihme ois kyllä tapahtunut jos tuolla seksitahdilla olisinkin raskautunut. Varsinkin kun oma terveys oli pitkään aivan retuperällä.

Nyt siis vasta 5 kerta kun toden teolla lasta yritetään. Mies on edelleen vähän epäilevä onko meillä luomusti mahdollisuus raskautua, mutta hän luottaa nykyiseen teknologiaan ja on varma että hedelmöityshoidot kehittyvät niin hurjaa tahtia että meille se lapsi jollain tavalla joka tapauksessa joskus tulee. Hän on myös vakuuttunut että jos ongelmaa on niin se on hänessä eikä minussa, näin ilman mitään tutkimuksia on hän arvioinut asian olevan. :coffee:
 
@Hmk2020 mä testasin tänään iltapäivällä samalla testillä ja mulle tuli kans joku viiva, tosin en uskalla siihen yhtään luottaa koska rfsu.

Tosiaan tein nyt dpo 9 herkän Rfsu:n, joten viivanpaikka veikkaan. Varsinkin koska meillä on 2kk aikana ollut varmaan 2x sänkyhommia eikä niitä ole ajoitettu vaan lähinnä ne ainoat vuodottomat pari päivää on ollu kyseessä, kun on luullut vuodon loppuneen.
Ja jos muistan oikein niin edellinen oli n. Viikko ennen ovista. Joten en usko sen tarkoittavan mitään.
Enempää testejä ei oo, uuden haen jos huomennakaan ei sit oo alkanut kunnolla. Vähän rusehtavaa tullut kolmena päivänä vaan.

katso liitettä 6705

@Hmk2020 mä testasin tänään iltapäivällä samalla testillä ja mulle tuli kans joku viiva, tosin en uskalla siihen yhtään luottaa koska rfsu.

Tosiaan tein nyt dpo 9 herkän Rfsu:n, joten viivanpaikka veikkaan. Varsinkin koska meillä on 2kk aikana ollut varmaan 2x sänkyhommia eikä niitä ole ajoitettu vaan lähinnä ne ainoat vuodottomat pari päivää on ollu kyseessä, kun on luullut vuodon loppuneen.
Ja jos muistan oikein niin edellinen oli n. Viikko ennen ovista. Joten en usko sen tarkoittavan mitään.
Enempää testejä ei oo, uuden haen jos huomennakaan ei sit oo alkanut kunnolla. Vähän rusehtavaa tullut kolmena päivänä vaan.

katso liitettä 6705
:):)

Mulla saman merkin liukatesteillä aamulla tälläiset hailurat, muuta ei kaapissa ollut, mutta täytynee hakea kuitenkin:) vaikken vielä kyllä innostu näiden testien tuloksista..
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Meille tuli jo ensikäynti aika lapsettomuuspolille :) Elokuun alussa aika joten hyvin aikaa valmistautua henkisesti siihen. Viikko sitten lähete laitettiin ja nyt jo tuli aika, oon tosi yllättynyt :D Kesän voi olla vielä rennommin myös raskaushaaveen kanssa, henkisesti siis. Seksiä harrastetaan noin joka toinen päivä muutenkin jo ja oviksen tunnen kivuista. Joten ovistikut jne heitän nurkkaan ja koitan rentoutua ja keskittyä omaan itseen ja parisuhteeseen :)
 
Ihanaa @peanut_butter että kaikki hyvin, toivotaan että menee loppuun asti :)

kyllä muakin vähän pelottaa tuo toinen lapsi, mulla ei edes ole mitään järjetöntä kuumetta mutta jotenkin olen aina halunnut ( tai sen jälkeen kun ilmotti tulostaan, ei aiemmin edes oltu juurikaan puhuttu lapsista) että olisi sisarus. Mulle uni on tosi tärkeää joten vaikka 3v nukkuu jo suht hyvin niin silti pelkään miten pärjään kun pitää palata siihen yöheräilyyn yms..No eiköhän kaikesta selviä JOS se toinen joskus tulee.

Meillä on myös lähipiirissä lapsettomuutta, mutta nyt heillä on hoitojen avulla ihan poika (y)

Mä varasin nyt gynen ens viikolle, menee kyllä jo kp 17 eli ei mitään hyötyä enää oviksen näkemisen kannalta varmaankaan, vai näkeekö ne onko se tapahtunut? :(n) mutta perustsekkaus kuitenkin.. Ehkä ostan nyt samaan myös tikkuja, saako ihan perus cittarista ovistikkuja? :ROFLMAO: en meinannut vielä mistään alkaa tilailemaan mitään isompia määriä..
Mä olin kerran gynellä ultrassa ja siellä näkyi tapahtunut ovulaatio. Olin siis vaan tsekkauksessa parikymppisenä. Ei silloin vielä ollut edes miestä. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: orgona ja EG*
Ompa ikävää @Wintersun .... (n) On se kumma kun ei se rupi parane!

Täällä oviksen metsästys jatkuu, ei ole lähtenyt tummentumaan. Nyt viikonloppuna meinaan miehen kellistää ainakin pe ja su, niin pitäisi sitten ehkäpä maanantaille toivoa ovista. Tai niinhän sitä voisi kuvitella. :ROFLMAO:
 
Mä taisin saada plussan ovistestiin. Mutta makaan kuumeessa, joten taitaa jäädä hyödyntämättä :poop: Jatkan kuitenkin testailua vielä ja laitan kuvan tänne kunhan sängyn pohjalta ylös pääsen niin saatte arvioida onko se tosiaan plussa. Mutta vaikkei päästäisi hyödyntämään niin tiedämpähän ainakin että ovulaatio tapahtuu (y)
 
@Wintersun inhottavaa :unsure: toivon myös ettei tuon enempää vuotaisi! Eikä tulis sairaalareissua :( tsemppiä hirmusesti!

@Haavejuttu minunkin silmään tuo ylempi plussa :love:

Minä menin sitten kokeilemaan pregcheckin ovulaatiotestiä kun aikaisemmin tullut tilattua niitäkin paketti. Jatkan varmaan niillä testailua tuon one stepin lisäksi, jotenkin tuo testiviivakin tuli nopeammin näkyviin kun one stepeissä.. lieköhän niillä eroa herkkyydessä sitten (n) onko muut huomannut näissä testeissä paljon eroa?

Tässä vielä kuva https://aijaa.com/8X0SUL
 
Täällähän aloiteltiin tosiaan haamuilu jo dpo 8. Nyt dpo 15. Siitä dpo 8:sta sitten vahvistui ja sen jälkeen alkoikin testi käyttäytyä oudosti. Välillä haalistui ja sitten taas vahvistui. Tänään ehkä vahvin mitä on ollut.
Outoa, eikö?
Kemiallisessa voi vahvistua ja sitten haalistuu, mut vahvistuuko uudelleen? Ei mulla ainakaan edellisessä kemialisessa.
Kyllä mä täällä panikoin, et voisiko olla kohdunulkoinen.
Normaaliin raskauteen en enää usko.
Sitäpaitsi tänään tuossa aikaisemmin alkoi verensekaista limaa tulla pyyhittäessä. Menkkamaisesti vähän jomottelee.
Nyt jo vähän runsastunut vuoto.
Toivon todella, että tämäntyyppisiä kuitenkin olisi kemialinen, eikä mikään kohdunulkoinen.
Maanantaille soittelen terveyskeskukseen, jos testi näyttää edelleen selvää viivaa.
 
Mut voi siis lisätä piinailijoihin kun tuli ovisplussa, onko huomenna siis DPO 0 kun tänään tuli plussa? (n)

Lämpöä edelleen, kuume onneksi laskenut. Täytyy yrittää jaksaa kellistää mies vaikka sairaana olenkin, mutta en ota stressiä jos en jaksa sairaana peuhata.
 
Tilannepäivitystä itseltä nyt vaan tähän väliin, mut voi päivittää kp 1/29-36 huomiselle perjantaille. Nyt illalla alko menkat mikä ei ollut kyllä yllätys koska tein parit negatestit ja menkkamerkit alkoi jo pari pv sitten. Näköjään kierto vaan lyhenee koko ajan... Tää tarkoittaa meille kesätaukoa koska ollaan päätetty ottaa kesä rennosti ja jatkaa yritystä vasta kesän lopulla lähinnä haastavien aikataulujen takia. Seurailen kuitenkin varmaan ovulaatiota opin vuoksi ja olen täällä seurailemassa, tsemppaamassa ja hengessä mukana :love:
 
Mut voi siis lisätä piinailijoihin kun tuli ovisplussa, onko huomenna siis DPO 0 kun tänään tuli plussa? (n)

Lämpöä edelleen, kuume onneksi laskenut. Täytyy yrittää jaksaa kellistää mies vaikka sairaana olenkin, mutta en ota stressiä jos en jaksa sairaana peuhata.
Niin mä oon laskut et ovisplussa-->seuraava päivä dpo0:) tsempit piinailuun.
 
@Mammakatri soita ihmeessä neuvolaan ja vaadi hcg seurantaa esimerkiksi. Mulla oli reilu vuosi sitten kohdunulkoinen ja testit oli kans mitä oli. Ekan haamun sain sillon dpo13 ja sen jälkeen parina päivänä testailin ja oli vahvempaa ja sit haaleempaa jne. Verinen vuotokin alko aika pian. Monta päivää ensin, että pyyhkiessä vaan vuoti ja sit se runsastui ja kävin neuvolan ohjeiden mukaan päivystyksessä jossa ultrattiin ja todettiin keskenmeno ja että ei ole kohdunulkoinen. Sen ultran jälkeen sitten kaikki menikin päin hel....ä ja yhden hcg verikokeen sain ja en muuta. Kunnes kivut yltyi kuukauden päästä semmosiks, että menin päivystykseen (onneks illalla niin pääsin taysiin suoraan). Ja seuraavana aamuna todettiin KU ja taysin gyne ihmetteli oman terveyskeskuksen toimintaa ja ohjeita ja etten saanut pyynnöstä huolimatta hcg verikokeita.
Tosiaan kohdunulkoisessa hcg nousee-laskee-nousee-laskee usein, näin mulle kerrottiin taysissa.

On: Kp3 ja tää vuoto on outoo. Kp1-2 välinen yö oli runsas ja onneks oli pitkä side + normaali tamponi yhdistelmä :D Eilen aamupäivä oli suht normaali kp2 eli runsaimmaks päiväks, mut sitten loppu päivä oli tosi niukkaa ja sama meno jatkuu. Mun menkat on siis muuttunut niukemmiks(n) Sinänsä ei haittaa ollenkaan, mutta ihmetyttää sekin(n):D
 
Huomenta ladyt!

Täällä toivuttu pohjamudista ja näkyy taas valoa tunnelin päässä. Pakko sanoo et nyt oli kyl rankka. Jotenki sitä on kuvitellut et olis suhteellisen helppoa ollut raskautuminen ku esikoinen tuli ihan kysymättä. Miehelle paasasin terveellisemmästä ruokavaliosta. Tästä on puhuttu ennenkin mut meidän aikataulujen takia hän syö usein muualla ja sillon hän sortuu aina helpoimpaan vaihtoehtoon=roskaruoka. Eikä suostu syömään vitamiinilisiä koska hänen mielestään salaatin siivu burgerin välissä on tarpeeksi. Noh, tämän ratkaisin sillä, että teen joka aamu ison smoothien josta laitan jokaiselle oman pullon. Miehen pulloon on lisätty sit vitamiinia ja macaa.
Kyllä. Otin myös macan nyt käyttöön. Ei se mun mielestä edes ole pahaa siellä smoothien seassa. Mies ei myöskään huomannut mitään. :ROFLMAO:
Sain myös rautakuurin kun kävin luovuttaa verta. Hemppa oli hyvä, varmaan siks kun olin just syönyt 2kk rautalisää. Nyt jatkuu sit.

Vinkki: Lidlin verigreippimehu on parasta! Ja toinen vinkki "Vida"-raudasta ei mee vatsa sekasin.

Pelkotiloja tulee kuulkaa hamaan hautaan asti. Silleen luonto varmistaa että teistä tulee hyviä äitejä. Niitä tulee ihan joka vaiheessa eikä lopu siihen kun lapsi on syntynyt. Äitien tehtävä on murehtia. That's it. Ikinä ette voi tietää mitä tulevaisuus tuo, mut se murehtiminen ikäänkuin valmistaa teitä eri tilanteisiin. Jännästi pysyy pää kylmänä kun taapero kompuroi ja satuttaa. Sitä toimii vaan tilanteen mukaan ja jälkeenpäin tulee se "apua mitä olisikaan voinut sattua"-tunne.
Luottakaa itseenne ja sit ku se aika tulee että saatte ne pikkuset, niin ottakaa vastaan kaikki apu mitä saatte, älkää ajako itseänne siihen väsymystilaan. Jos te ette jaksa niin mistään ei tuu mitään. Hyvinvoiva äiti=hyvinvoiva perhe. Trust me. Oon ollut yh 12vuotta :LOL: tiedän tasan mitä se on.
 
@Päppyrä no on ollut sullakin ikävä kokemus.
Ihan hullua, että ei aluksi tutkittu kunnolla.

Maanantaina mä soitan kyllä neuvolaan tai ensineuvon numeroon.
Paitsi uskaltaako olla soittamatta, jos testi selvästi haalistunut tai nega.
Pelottaa kyllä.

Mä olen nyt parilta kuullut tota, et kohdunulkoisessa testi voi käyttäytyä noin. Mut siis ihmettelen vaan, että oikeastiko siinä sit hcg heittelee välillä ylöspäin ja sit alas ja sit ylös vai miksi noin.
 
@Minic Kiitti vinkistä. Paljonko hh siinä mehussa on? Eli onko lisättyä sokeria? Onko kylmässä vai muiden mehujen kanssa? Ei viimeksi osunut silmään ku kävin.
 
@Päppyrä no on ollut sullakin ikävä kokemus.
Ihan hullua, että ei aluksi tutkittu kunnolla.

Maanantaina mä soitan kyllä neuvolaan tai ensineuvon numeroon.
Paitsi uskaltaako olla soittamatta, jos testi selvästi haalistunut tai nega.
Pelottaa kyllä.

Mä olen nyt parilta kuullut tota, et kohdunulkoisessa testi voi käyttäytyä noin. Mut siis ihmettelen vaan, että oikeastiko siinä sit hcg heittelee välillä ylöspäin ja sit alas ja sit ylös vai miksi noin.
Joo siis mulla hcg heitteli ylösalas. Sillon kun km todettiin 3/18niin hcg oli 250, kuukauden päästä kun otettiin verikokeita ennen kun KU todettiin niin hcg oli 550, seuraavana päivänä 460 ja sitä seuraavana 590. En nyt muista onko luvut just oikein, mutta sinne päin kuitenkin parilla kymmenyksellä voi heittää korkeintaan.
 
Kohdunulkoisessa voi hcg nousta tuhansiinkin, en tiedä miks mulla ei noussut ton ylemmän eikä myöskään laskenut itsestään alemmat. Metotreksaatilla eli solusalpaajapiikillä se sit hoidettiin ja hcg lähti nopeeseen laskuun :)
 
Omanapailen. Ovulaatiotesti lähtenyt vaalenemaan. Enkä jaksanut eilen miestä kellistää kuumeen takia mutta jospa tänään vielä ehtisi ennen kuin hän lähtee viikonloppureissuun. Edellinen tallettelu DPO -3, tavallaan ihan mahdollista olisi tulla raskaaksi siitäkin mutta haluaisin kuitenkin ottaa vielä varman päälle ja talletella tänään (n)
 

Yhteistyössä