Haaveena vauva 2020

Täällä viimeinen plussaaja Haaveena vauva 2019 ketjusta huutelee... Juuri äsken käyty katsomassa hurmaavaa ihmisenalkua np-ultrassa. Ultrata kaikki hyvin ja siellä pötkötteli 4,1cm mittainen ihmisen alku :love: Kivi vierähti sydämeltä, nyt osaan jo vähän nauttia tästä eikä 7vko oksentaminen tunnu missään.

Haluaisin lahjoittaa jollekin Haaveena vauva 2019 ryhmässä olleelle kasan minulta jääneitä ovulaatiotestejä. Mikäli joku haluaa, laittaa minulle yhteystietonsa, niin laitan postilla tulemaan. Ihanaa kesää ja tärppionnea kaikille :love:

Minttu-82 ja Pötkylä 10+6 :love:
 
@Apustaja kyl mäkin tosta valkovuodosta itse aavistin negaa kun oli vaan tahmeaa ja muuttui kellertäväksi. Raskaudessa ollut vetisempää ja kirkasta.
Mut toivotaan että oireet hämää
Joo kyllä sitä aika hyvin vaistoaa nää jutut ku niin hyvin tarkkailee oireita kierrosta toiseen. Mutta silti on semmonen pieni toivo että entä jos kuitenkin voisin olla, että eihän kaikki raskaudet oo samanlaisia... Mutta Se tietty tunne puuttuu.

Mulla oli omassa raskaudessa ihan älyttömän paksua ja runsasta valkovuotoa ja se alkoi joskus dpo 4. Ihan ekassa raskaudessa en tarkkaillut oireita ja havahduin vasta rintojen arkuuteen ja kasvamiseen jonka jälkeen tein testin, valkovuodosta ei oo muistikuvia siltä kerralta.
 
  • Tykkää
Reactions: Mary91
Anteeksi purkaus..

Töissä ollut ahdistavaa ja ekaa kertaa pomo sanoi tänään et näkee mut vihaisena/ahdistuneena..
Ja tunti tämän jälkeen hän kertoo jäävänsä syksyllä äitiyslomalle :(
Enemmän ahdistaa ehkä se että miten täällä jatkossa työt hoituu, on hoitanut niin mahtavasti oman osansa ja täälläkin tulossa isoja mullistuksia ens vuoden aikana..:devil:

Mutta en voi kieltää ettei kateus nostanut myös päätään, ja toki hänen lisäksi muutama kaveri ilmoittanut parin viikon sisällä odottavansa, molemmailla eka lapsi on nuorempi kun meillä :/

itsellä ei mitään merkkejä että olis tärpännyt, viime kierto oli sen 33 päivää, yleensä 28-29 ja nyt mennään 26 eli voivat alkaa milloin hyvänsä
 
Täällä viimeinen plussaaja Haaveena vauva 2019 ketjusta huutelee... Juuri äsken käyty katsomassa hurmaavaa ihmisenalkua np-ultrassa. Ultrata kaikki hyvin ja siellä pötkötteli 4,1cm mittainen ihmisen alku :love: Kivi vierähti sydämeltä, nyt osaan jo vähän nauttia tästä eikä 7vko oksentaminen tunnu missään.

Haluaisin lahjoittaa jollekin Haaveena vauva 2019 ryhmässä olleelle kasan minulta jääneitä ovulaatiotestejä. Mikäli joku haluaa, laittaa minulle yhteystietonsa, niin laitan postilla tulemaan. Ihanaa kesää ja tärppionnea kaikille :love:

Minttu-82 ja Pötkylä 10+6 :love:
Ihania uutisia :love: kaikkea hyvää raskaus aikaan ja muutenkin:)
 
@Maggie84 voi ei :( toivottavasti mies lämpeisi uudestaan ajatukselle! Pahoittelut negatestistä, toivottavasti pian tärppäisi!

@minttu-82 onnea ja hyvä jatkoa :love:

@Ehkä sitttenkin? Toivottavasti tästä kierrosta olisi tärpännyt. Onko sinulla oireita?

Tänään ehdittiin vielä kokeilemaan onnea:barefoot: saa nähdä miten malttaisi odotella sen 2 viikkoa. Ennen juhannusta saadaan joka tapauksessa toivottavasti tietoon ollaanko sitä vai ei raskaana. Tämä on kyllä jännittävää:rolleyes:.
 
Olen lukenut paljon keskustelua ja elänyt teidän fiiliksissä mukana. <3

Olen 27v. Ja mulla ei ole vielä lapsia, mutta vauvakuume nostanut pahasti päätään. Voimakas tunne on että haluaisin heti alkaa yrittämään tulla raskaaksi, mutta entäs häät ja remontit sanoo oma ns. Järki ja kihlattuni. Joten pelkään että kun kaikki on "valmista", on aikaa kulunut liikaa.

Salaa toivon välillä että ehkäisy ois pettäny ja ei tarvis enää odottaa, miettiä tai keskustella että milloin voi alkaa yrittää.

Ei olla puhuttu edes pidetäänkö häät 6kk vai 12kk päästä.

Eli tiivistettynä: odottavan aika on pitkä, puolison kanssa on vaikea keskustella mistään vakavasta ja päätöksiä on vaikea tehdä tai viedä loppuun.
Ugh olen puhunut.
 
Olen lukenut paljon keskustelua ja elänyt teidän fiiliksissä mukana. <3

Olen 27v. Ja mulla ei ole vielä lapsia, mutta vauvakuume nostanut pahasti päätään. Voimakas tunne on että haluaisin heti alkaa yrittämään tulla raskaaksi, mutta entäs häät ja remontit sanoo oma ns. Järki ja kihlattuni. Joten pelkään että kun kaikki on "valmista", on aikaa kulunut liikaa.

Salaa toivon välillä että ehkäisy ois pettäny ja ei tarvis enää odottaa, miettiä tai keskustella että milloin voi alkaa yrittää.

Ei olla puhuttu edes pidetäänkö häät 6kk vai 12kk päästä.

Eli tiivistettynä: odottavan aika on pitkä, puolison kanssa on vaikea keskustella mistään vakavasta ja päätöksiä on vaikea tehdä tai viedä loppuun.
Ugh olen puhunut.
Pystyn osittain samaistumaan sinun tunteisiin. Meilläkin minä olin kovassa vauvakuumeessa pidemmän aikaa ennen kuin mies lämpeni ajatukselle. Nyt siis yritetään toista lasta. Toivottavasti sinun ei tarvitsisi kauaa kärvistellä vauvakuumeessa ykdinäsi vaan se tarttuisi piakkoin myös mieheesi :rolleyes:.

Te keillä on ollut kiinnittymisvuotoa, niin onko sitä ilmennyt joka raskaudessa vai ainoastaan joissakin? Minulla oli ensimmäisessä raskaudessa mutta mietin, että jos sitä ei nyt näy tässä reilun viikon päästä, niin onkohan sitten tärpännyt lainkaan
 
Hei!

Ehkäpä minäkin nyt vihdoin uskaltaudun tänne.
Tammikuusta asti olen täällä lueskellut (vanhaakin ketjua) teidän juttuja.

Täällä tilanne sellainen, että jostain puskan takaa pölähti kamala vauvakuume alkuvuodesta vaikka meidän lapsiluku oli jo mukamas täynnä.
Kierukan poistatin ja oma kierto löytyi aika nopsaan kohdilleen.
Loop-hoidossa olen myöskin @Wintersun in tapaan käynyt, tosin vain yhdessä.
Jostain myös luin, että mikäli tälläsen operaation jälkeen raskautuu, niin kohdunkaulan tilannetta tulisi seurata läpi raskauden? En tiedä sitten meneekö oikeasti niin.

Yrityksen aloitus varsinaisesti alkoi tästä kierrosta ja epäilen, että tänään on ehkä jotain välillä dpo -2 - 0.
Tämä on jotenkin outoa, että selvät ovisoireet on, mutta tikkuun en ole ovista saanut, olisiko huippu mennyt ohi?
Tänään oli sen verran kovat kivut, että ihmettelen kyllä jos ovis ei tänään ollut o_O
 
Hei!

Ehkäpä minäkin nyt vihdoin uskaltaudun tänne.
Tammikuusta asti olen täällä lueskellut (vanhaakin ketjua) teidän juttuja.

Täällä tilanne sellainen, että jostain puskan takaa pölähti kamala vauvakuume alkuvuodesta vaikka meidän lapsiluku oli jo mukamas täynnä.
Kierukan poistatin ja oma kierto löytyi aika nopsaan kohdilleen.
Loop-hoidossa olen myöskin @Wintersun in tapaan käynyt, tosin vain yhdessä.
Jostain myös luin, että mikäli tälläsen operaation jälkeen raskautuu, niin kohdunkaulan tilannetta tulisi seurata läpi raskauden? En tiedä sitten meneekö oikeasti niin.

Yrityksen aloitus varsinaisesti alkoi tästä kierrosta ja epäilen, että tänään on ehkä jotain välillä dpo -2 - 0.
Tämä on jotenkin outoa, että selvät ovisoireet on, mutta tikkuun en ole ovista saanut, olisiko huippu mennyt ohi?
Tänään oli sen verran kovat kivut, että ihmettelen kyllä jos ovis ei tänään ollut o_O
Huutelen plussanneiden puolelta,mutta joo.. jos on loop tehty ja tulee raskaaksi niin kohdunkaulaa seurataan raskauden läpi lääkärinvloiden yhteydessä. Tarpeen vaatiessa useamminkin.


Joku kysy kiinnittymisvuodoista.. 6raskaudesta vain yhdestä tämän kiinni sain..
 
@tofu_ tsemppiä piinaan (y):love:

Olen käynyt kyllä lukemassa teidän juttuja, mutta kommentointi ja omasta tilanteesta puhuminen jäänyt vähän vähemmälle.
Pieni sekasorto valtaa nyt muuten elämässä, joten empä paljon ole ehtinyt piinailla. Eilen sain cb:n testiin viivanpaikan mutta olo kyllä menkkamainen ja stressiä sen verran ettei menkat varmaan ajoissa tule o_O
 
  • Tykkää
Reactions: tofu_
Heippa, en tiedä muistaako moni tai kukaan mua enää :) jätin toviksi palstailut kun stressasi liikaa vauva hommat. Salilla oon jumpannut kovastikkin ja keskittynyt siihen ja uus työ alkaisi heinäkuussa. Ja tänään tuli testiin plussa! Vaikka yritettiin välttää sitä ton uuden työn takia. No jos pieni pysyy kyydissä niin on hieman erilainen työn aloitus edessä o_O
 
@Huldaliini muistan kyllä! Onnea plussasta :love:

@W.we Kunpa se viivanpaikka muuttuisi kunnon viivaksi!

Tervetuloa @Pepper87 kohdunkaulan tilannetta taidetaan tosiaan katsella muutenkin raskaudessa. Onko sulla ultrattu se jo nyt leep hoidon jälkeen? Mulla kolmannen jälkeen ultrattiin ja oli ihan hyvän pituinen heidän mielestä.
Multa kai pääosin on poistettu muutosta kohdunsuulta ettei se ollut kohdunkaulassa.
@Wintersun kiitos :love:
Mitenkäs teillä? Oletteko päässeet jo aloittamaan hoidot? :)
 
Tänään kp1.. mut voi toistaiseksi poistaa listalta kun on niin epävarmaa miten meidän tilanne etenee:cry:

Tuntuu kauheen typerältä surra kun on jo monta lasta saanut ja toiset kaipaa ensimmäistä lasta:unsure: mä toivottelen teille kaikille kovasti plussa tuulia ja voimia yrittämiseen! Palailen takaisin jos mies tulee toisiin aatoksiin(y)
 
Voi ei. Laskeskelin just tätä nykyistä kiertoa ja jos menkat ei tässä kierrossa ala kuten edellisessä, eli luomusti kp 35 (kun kp 30 pitäisi aloittaa Terot) niin mulla alkaa menkat juuri sopivasti ulkomaaatkalle ja kestää koko matkan. Mahtavaa! Että tuplasti nyt toivoisin tärppiä tai luomukiertoa. Toki hyvä puoli olisi että olen menkkojen aikaan tasaisimmalla mielialalla, kun viime kierto oli valtaosaltaan masistelua.
Lomamatka on idioottimainen syy vaarantaa ovis. Ehkä mä voisin mahdollisesti aloittaa terot sit vähän myöhemmin. Sit lähtis kolmas eli paketin viimeinen.

Vuosi yrittämistä lähestyy. Olisko täällä vinkkiä miten ja milloin kannattaisi hakea lähetettä lapsettomuusklinikalle? Tuleeko käydä lääkärissä ja toivoa lähetettä kun vuosi on täynnä vasta vai ennemmin?

Monella on täällä rankkoja aikoja elämässä, tsemppiä niihin!
Lämpimät onnittelut plussanneille! :love:
 
Meillä täälläpäin otetaan yhteys perhesuunnitteluneuvolaan (sama kuin ehkäisyneuvola) ja sieltä sit sai ajan ja se lääkäri laittoi lähetteen. Vuoden varmaan kannattaa odottaa, tai riippuu tietty lääkäristä mut täällä ei aiemmin laiteta.

Kiitos @Huldaliini :love:

@Maggie84 Tsemppiä teille :love:
Niin mäkin ajattelisin et sitä kautta lääkäriin. Pitää toki nyt katsoa että onko vielä lekuriaikaa tässä kesällä kun reseptiä pitäisi sitten uusia tässä kesällä vielä jos kuukautisia ei ala itsekseen. Argh. Kiitti vinkistä!
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Oon lueskellut täällä taustalla teidän juttuja, ja yrittänyt vähän höllätä tätä vauvahulluutta. Tässä kierrossa eli yk5 stressasin huooomattavasti vähemmän kuin aiemmissa kierrossa. Otin myös greippimehun käyttöön oletettuun ovikseen saakka.

Ehkä se stressittömyys tosiaan auttaa, tänä aamuna kaks viivaa testissä. :love: ei hajua oviksesta, mut viikkoja kasassa todennäköisesti 4 + jotain, 4+3 todennäköisin. LA sen mukaan olisi 11.2.2020. Varovasti eteenpäin, mutta aika onnellinen fiilis on tällä hetkellä.
 
Voi ei. Laskeskelin just tätä nykyistä kiertoa ja jos menkat ei tässä kierrossa ala kuten edellisessä, eli luomusti kp 35 (kun kp 30 pitäisi aloittaa Terot) niin mulla alkaa menkat juuri sopivasti ulkomaaatkalle ja kestää koko matkan. Mahtavaa! Että tuplasti nyt toivoisin tärppiä tai luomukiertoa. Toki hyvä puoli olisi että olen menkkojen aikaan tasaisimmalla mielialalla, kun viime kierto oli valtaosaltaan masistelua.
Lomamatka on idioottimainen syy vaarantaa ovis. Ehkä mä voisin mahdollisesti aloittaa terot sit vähän myöhemmin. Sit lähtis kolmas eli paketin viimeinen.

Vuosi yrittämistä lähestyy. Olisko täällä vinkkiä miten ja milloin kannattaisi hakea lähetettä lapsettomuusklinikalle? Tuleeko käydä lääkärissä ja toivoa lähetettä kun vuosi on täynnä vasta vai ennemmin?

Monella on täällä rankkoja aikoja elämässä, tsemppiä niihin!
Lämpimät onnittelut plussanneille! :love:
Mulla sama tilanne, eli vuosi tuli nyt täyteen. Mulle sanottiin että pitää olla vuosi täynnä oikeesti ennen kun tekee ees lähetettä eteen päin. Mä kysyin sitä oman kunnan tk:sta. Me mennään miehen kans syksyllä yksityiselle tutkimuksiin jos ei ennen tärppää. Ihan sillä että on nopeempi apu, klinikka on meidän matkojen mukaan paremmalla sijainnilla ja näin. Toki on kallista, mut ollaan miehen kans säästetty ja puhuttu että saadaan se raha puoli kuitenkin hoidettua.

Tsempit sulle (y)
 
Onnea @Sanniemoi :love: Stressittömyys todellakin auttaa. Kunpa itsekin kokisin joskus täysin stressittömän kierron. Mut ison työn se vaatii, oon semmonen stressip*rse että aina on elämässä jotain mistä revin ihan turhaan stressiä.

Joko @Wintersun ja @Mammakatri olette alkaneet etsiä itsestänne mahdollisia raskausoireita, meillä on samat piinapäivät. :) Mä jo yöllä ehdin innostua kun heräsin hikilammikosta, koska viime raskaudessa mulla oli kovaa yöhikoilua (joka tosin alkoi vasta muutaman päivän myöhemmin). Todennäköisempäähän on, että hikoilun aiheutti 25 asteen sisälämpötila ja peiton alla miehen vieressä muhiminen, mutta raskaustoiveet heräsivät hetkeksi, ennen kuin tulin järkiini. :D
 
Mulla sama tilanne, eli vuosi tuli nyt täyteen. Mulle sanottiin että pitää olla vuosi täynnä oikeesti ennen kun tekee ees lähetettä eteen päin. Mä kysyin sitä oman kunnan tk:sta. Me mennään miehen kans syksyllä yksityiselle tutkimuksiin jos ei ennen tärppää. Ihan sillä että on nopeempi apu, klinikka on meidän matkojen mukaan paremmalla sijainnilla ja näin. Toki on kallista, mut ollaan miehen kans säästetty ja puhuttu että saadaan se raha puoli kuitenkin hoidettua.

Tsempit sulle (y)
Mulla oli maaliskuun lopussa lääkäriaika muista jutuista ja samalla puhuin siitä kun yritystä alkoi olla takana hetki kohdunulkoisen ja tauon jälkeen. Väitin kyllä, että me jatkettiin yritystä heti kun ehkäisypakko KU:n jälkeen loppui eli 6/18 vaikka oikeasti jatkettiin 9/18 :D:D Sain ajan sitten toiselle lääkärille samasta terveyskeskuksesta jolla takana vissiin gynen kokemusta ja sitä ennen otettiin kilppari- ja prolaktiiniarvot. Se toinen lääkäri oli sitten toukokuun alussa ja kyseli kaikkee ja totes, että kirjottaa lähetteen lapsettomuuspolille ja miehelle siemennesteanalyysiin. Ei mennyt kauaakaan, ehkä viikko-kaksi kun Taysin lapsettomuuspolilta tuli meille aika elokuulle :)
Ihmettelin itsekin, että miten meillä tää toimi näin hyvin kun oon tosiaan kuullut, että pelkkä lähetteen saaminen on ollut kiven alla joillain.

Kp24 ja dpo 8 menossa. Mitään kiinnittymiskipuja tms en oo bongannu, ei edes keltarauhasen jomottelua ole ollut mitä yleensä kyllä on. Unet on ollut kamalia ja outoja kahtena tai kolmena yönä. Tissit kipeet ja turvonneet, mutta niin ne on aina :D En edes keksimällä keksi mitään oireita, jotka voisi viitata raskauteen :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Ilonetsijä

Yhteistyössä