Haaveena vauva 2020

Dpo 7 taitaa olla meneillään.
Tässä ihmetellyt tän päivästä tunnetta mahassa, just sellanen et jos aivastaisin niin tulisi varmaan sairaan kova repäisykipu. En oikein osaa kuvailla tunnetta, mutta on siis varmaan munasarjan kohdalla oikealla tai lähempänä nivusta ehkäpä ja tuntuu eniten esim noustessa kun maha jännittyy ja levossa lievästi lämmittävältä. On siis kestänyt usemman tunnin.
Oviksen tikutin ja myös tunsin joten se osuus on jo takana, joten mitä tämä voi olla, onko muilla vastaavaa viikko oviksesta?

@Keltasirkku- Ai siis tarkoitatko että salmiakkia ei saisi syödä heti oviksen jälkeenkään? Pitänee googlettaa mitä haitallista siinä ylipäätään on kun olen täysin unohtanut kaiken :LOL:

@Wintersun Onko sulla siis aina ollut noin runsaat kuukautiset? Mä niin toivon että teillä menisi asiat hyvin ja onnistaisi vihdoin :love:

@Lapseton87 Kovasti tsemppiä :love:

@W.we Mä ruukaan tehdä testin oviksen tienoilla aamuin ja illoin koska monesti käynyt niin että aamulla hieman haaleampi ja illalla jo vahvistunut täysin. Mutta näyttää kyllä sinun viiva jo siltä että ei kaukana enää ole :)
 
Jospa se meni vaan ohi eilen; no, katotaan milloin tunnen oireet... Jos nyt tunnen samoin ku aiemmin. On tää kans yhtä sirkusta.
 
Suuret tsempit uusiin kiertoihin joutuneille! (n)

Olen itse ollut pari päivää testaamatta kun olin poissa kotoa ja päätin etten ota testejä mukaan. Dpo 10 aamuna testi oli puhdas nega, mutta nyt dpo 12 ilta tuli positiivinen tulos :love: Mitään tuntemuksia ei ollut mistään, muutakuin yksi repäisykipu tänään. En olisi uskonut, meinasin jo olla testaamatta kokonaan ja odottaa huomista vuotoa kun tuntui ettei tunnu kyllä miltään.

Tässä ylin ovistesti, keskimmäinen raskauskeijun 25mlU ja alin joku Matsmartista ostettu Varmed 25mlU


14714653.jpg
 
Miut vois taas poistaa listalta. Meillä nyt niin isot muutoksien tuulet tässä, että pitää ottaa vauvahaaveilun suhteeen kaks askelta taaksepäin. Mää sain uuden työpaikan johon haluan nyt "kotiutua" ihan rauhassa, ja samalla jatkan painonpudottelua.

Palaillaan tuossa syksymmällä, toivottavasti täällä ei sitten enää ole tuttuja vaan olette plussanneissa. :love: Kaikkea hyvää kesään!(y)
 
@W.we Mä ruukaan tehdä testin oviksen tienoilla aamuin ja illoin koska monesti käynyt niin että aamulla hieman haaleampi ja illalla jo vahvistunut täysin. Mutta näyttää kyllä sinun viiva jo siltä että ei kaukana enää ole :)
Näinhän mäkin yleensä teen (y) oon sellanen testien kuluttaja :D oireet oli kyllä sellaset illalla et jos munasolu ei irronnut niin sitten koko kohtu :confused:

Tsemppiä piinaan, jos muutama dpo lisää ja kunnon viivat r-testii, josko olisi kiinnittymistä ? (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Keltasirkku-
@Naissoturi Juu se oli jollain listalla, että ei salmiakkia eikä lakritsia. Ei mulla normaalisti ongelmaa oo olla ilman, mutta heti kun oon iteltä kieltänyt niin sitä ajattelee usein, että saispa salmiakkia x). Niitä lauantai pussin autoja himoitsen erityisesti. Jospa olis sulla kiinnittymisestä johtuvaa noi tuntemukset!

@Hml2019 eiköhän siellä jotain yritystä vähintäänkin täydy olla, jos kerran neuvolastakin ovat jo vakuuttuneita raskaudesta :). Varovaiset onnittelut!

@Kiemura tsemppiä uuteen työpaikkaan! Ei siihen syksyynkään onneksi pitkä aika ole, kesä menee aina niin äkkiä kun on paljon kaikkea.

@hiljariikka varovaiset onnittelut ja tarrasukkia myös sinulle!

@W.we nyt vaan siis toivotaan, että tallettelut on onnistuneet ja tulee toivottu lopputulos!
 
Deleted member 130614
Tein mielenkiinnosta testin kuinka paljon eroa lämmössä on mitattuna eri paikoista ja tulokset on kyllä hämmentävän erilaisia,

Kainalosta 35,97
Kielen alta 36,48
Peräsuolesta 37,17

Mikäköhän näistä on sitten lähimpänä totuutta o_O
Ihmisen lämpötila vaihtelee eripuolilla kehoa. Tärkeintä tuollaisessa lämpötilamittaamisessa on vertailla lukuja samasta paikasta mitattuihin muihin mittaustuloksiin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Ihmisen lämpötila vaihtelee eripuolilla kehoa. Tärkeintä tuollaisessa lämpötilamittaamisessa on vertailla lukuja samasta paikasta mitattuihin muihin mittaustuloksiin :)
Totta, lähinnä ihmetyttää tuo yli asteen ero kun googlettamalla selvisi että voi olla "jopa" puoli astetta eroa kainalosta ja peräsuolesta mitattuna. o_O kaipa se sitten on vaan sattumaa.. Heti sitä vaan alkaa miettiä onko tämä normaalia vai onko jossain taas vikaa kun heittää noin paljon.
 
Kukkuu! Pikaisesti vaan huhuilen että täällä ollaan edelleen. Paljon tapahtunut kaikilla muilla rintamilla paitsi vauvajutuissa, niin siksi hiljaisempaa. Menkkoja odotellessa, ovista ei tullut joten ei tietoa koska menkatkaan tulis. Toivottavasti vasta juhannuksen jälkeen kuitenkin.
 
Onko täällä ketään kun jaksaa odottaa raskaustestin tekemistä niin kauan, että menkat on myöhässä? Mietin että tekisinkö testin vasta kun oletan, että kuukautisten olis pitäny alkaa vai herkällä testillä esim 6 pvä ennen. :love: mietin tuntuuko tosi pahalle jos menkat alkaakin yllättäen vaiko se jos bongaa vahingossa kemiallisen raskauden vai miksikä sitä sanotaan kun raskaus ei jatkukkaan.
Edelleen tosi ristiriitaiset fiilikset lapsen saamisesta, välillä se on itsestäänselvyys että haluan ja välillä vähemmän selvää.
 
Onko täällä ketään kun jaksaa odottaa raskaustestin tekemistä niin kauan, että menkat on myöhässä? Mietin että tekisinkö testin vasta kun oletan, että kuukautisten olis pitäny alkaa vai herkällä testillä esim 6 pvä ennen. :love: mietin tuntuuko tosi pahalle jos menkat alkaakin yllättäen vaiko se jos bongaa vahingossa kemiallisen raskauden vai miksikä sitä sanotaan kun raskaus ei jatkukkaan.
Edelleen tosi ristiriitaiset fiilikset lapsen saamisesta, välillä se on itsestäänselvyys että haluan ja välillä vähemmän selvää.
Itseäni kyllä odottaisin säästyy rahat ja mt.
 
  • Tykkää
Reactions: Mary91
@Naissoturi Juu, nää vaan runsastuu kuukausi kuukaudelta. Tää paheneminen alkoi joku reilu vuosi sitten.. Jolloin sain niihin lääkkeet.

Onnea @hiljariikka

@Helmiina1978 Jospa se olis huomenna sit?
Miten ootko käynyt mittaamassa koskaan ferritiinin? Varastoraudanpuutos näkyy mulla ainakin silleen et mitä alempana se on, sitä runsaammat kuukautiset on. Ja sullakin kun on ollu paljon noita vuotoja nii en yhtään ihmettelisi vaikka olisi varastoraudat tyhjinä. Ja kun nekin saisi raskautta yrittäjillä viiteasrvoista huolimatta olla lähempänä sataa.. (vaikka monet lääkärit neuvookin et viitearvojen sisällä on ok nii ei se oo )

Kaikille muillekin kellä on ollut vaikeuksia raskautta nii kannattaa käydä mittaamassa ferritiini. Tuo varastorautataso ei näy hemoglobiinissa (joka on muutenkin melko huono mittari. Voi heitellä jopa kymmeniä yksiköitä pelkän pienen nestehukan takia). Ferritiinin mataluus voi vaikeuttaa raskaaksi tuloa ja jonkun tutkimuksen mukaan jopa olla yks syy keskenmenoille.. tää on tämmöinen harmillinen juttu et läheskään kaikki lääkärit ei tätä vielä tajua /ymmärrä ja hoida kun ne katsoo vain viitearvoja :(
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Onnea @Hml2019 Onnea!




Miksi digitaalinen ovistesti negaa? (siniset sisälmykset) luulis et noi liuskat on plussaa.
Odotin siis hymynaamaa digiin mut ei tullut. Toki viiva on hailumpi mut sen ei tarvi olla tasavahva digissä kuten yk3 näkee.



No niin ^ nyt se tuli. Omituisinta on se että testasin samaan aikaan kun tunsin semmoisia kipuiluja, jotka olin aiemmin yhdistänyt ovikseen. o_O miten isoimmat kivut on plussan kanssa samaan aikaan? Toki vieläkin on tuntemuksia ja voihan vielä isommat kivut tulla; ehkä päivälliset oli aika lievät, mut oli kuitenkin sen verran että hankala kävellä.

Mut eikö noi eiliset näytä samalla tavalla plussilta kuin tänäänkin? Nyt digin viiva on selkeästi tummempi vaikkei sillä väliä kun hymynaama ilmestyi. Öö... *Muoks mut laitoinko ton digin nyt sit väärinpäin...?! tässä uudet kuvat testeistä siniset siis digin sisältö kp16 + ja tikut mun mielestä + kp15 ja kp16. Tossa näkyy selkeesti se ero noiden tummuudessa toisiinsa verrattuna.

Olispa huomenna jo dpo1... Lämmöt mulla sen sit näyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Tarkoitus on tässä kesän aikana käydä omaan piikkiin yksityisellä mittaamassa. Olen useaan kertaan pyytänyt eri tahoista (työterveys, naistentautien poli) ja saan aina saman vastauksen, että hemoglobiini on ok niin ei sitä tehdä.
Viimeisin lääkäri katsoi jonkun punasoluarvon tai vastaavan ja totesi että hyvät on.
Vuodoista huolimatta mun hemoglobiini on tässä keväällä ollut 133, 128 ja 129. Ennen kuin nmä vuodot pahenivat oli 146 ja ennenkuin aloitin caprilonin +raudan syömisen oli 118. Mut käskevät vaan syömään rautaa kuureina silloin tällöin.
Vaikka hemoglobiini ja varastorauta ei oo suoraan verrannollisia niin yleensä ne varastoraudat tippuu ennenkun hemoglobiini lähtee tippumaan enemmän.. ja sulla on kuitenkin jo jonkun verran tippunut nuo hempparit. Suosittelen todella lämpimästi sitä ferritiinin mittausta. Jos sun paikkakunnalla on synlab nii ei oo ilman lähetettäkään kauhean kallis :) ja joo ei oo lähetteen saanti helppoa. Itse onneksi satuin törmäämään lääkäriin yksityisellä joka ymmärsi ferritiinin merkityksen ja lähti hoitaa sitä.
 
Mulla oli kanssa viime raskaudesta hb ihan normaali, mutta ferritiini 6. Sitten annettiin rautaa suoraan suoneen, mutta en tosiaan tiedä annetaanko tuota tiputusta muuten kuin jos pitää nopeasti saada arvot ylös.(n)

Tässä tämän aamun dpo14 tulos, joten poistun takavasemmalle. Toivon teille hyvää juhannusta, toivottavasti plussia tulisi paljon ja syksy toisi plussan teille, jotka hoitoihin suuntaavat :love:

14715153.jpg
 
@Hml2019 Toivottavasti plussa tulisi testiin! :love:

Mitäs juhannus suunnitelmia porukalla täällä on? :) Me vietetään miehen ja muutaman kaverin kanssa juhannusta meillä. Alkoholia uskaltaa myös vähän nauttia kun ei ole tässä kierrossa vielä ovulaatiota ollut. Harvoin juon, mutta jos juon niin ajoitan sen alkukiertoon koska pelottaisi loppukierrosta juoda jos olisinkin raskaana.
 
Kiitos kysymästä @Haavejuttu :) Mä lähden käymään isovanhempien mökillä, se on alle tunnin ajomatkan päässä. Äiti ja isä tulee myös sinne. Sen jälkeen lähden ystävän luokse viettämään iltaa. Mies on juhannuksen töissä. Itsekin tossa kalenteria kattelin, niin tämän päivän jälkeen en käytä alkoholia ennen seuraavaa kiertoa. Ei se toki mulle mikään ongelma ole kun muutenkin juon niin harvoin, mut jos ei ois vauvan yritys päällä niin saattaisin silloin tällöin käydä aurinkoisena päivänä vaikka yhdellä.

Mä oon pitänyt tarkoituksella hiljaiseloa, oon kyllä käynyt kuulumisianne lukemassa mutta en ole juurikaan kirjoitellut. Yritän pitää omat vauvantekoajatukset poissa ja keskittyä muuttoon, kesälomaan ja muihin asioihin. On tullut ahdistuttua niin paljon viime kierroissa kun plussaa ei kuulu että nyt on oikeasti pakko himmata ja ajatella ihan muita asioita.
 

Yhteistyössä