Haaveena vauva 2020

@Haavejuttu tämä juhannus menee töitä tehden niin ei tarvitse edes miettiä alkoholia

@Apustaja hienoa kuulla että olet kanssa tietoisesti yrittänyt rauhoittua! Itse olen tämän kuukauden ottanut iisimmin vauvarintamalla ja keskittynyt positiivisiin asioihin niin huomaa kyllä jo nyt todella suuren muutoksen omassa olemuksessa! Onnea matkaan :love:

Tänään dpo 5, fiilis hyvä! Suosittelen kyllä joogaa aivan kaikille, aivan mieletön hyöty on ollut ainakin minulle (y) ja tosiaan joogata voi ihan ilmaiseksi kotona että ei rahasta ole kiinni, YouTubesta vaan sopiva video pyörimään ja menoksi!
 
@Tiutiti, joo mä oon joka kierrossa yrittäny pysyä rauhallisena, mutta viimeistään oviksen jälkeen on tullut ahdistus ja suru kun on aina vaistonnut jo ennen menkkojen alkua ettei ole tärpännyt. Varmaan se helmikuinen keskenmeno kummittelee vielä, ei mulla ennen marraskuun raskautumista ollu tämmöstä ahdistusta. Ja nyt kun ympärillä on kuukauden sisällä melkein kymmenen tuttua ilmoittanut vauvauutisen niin sekin vaikuttanut oloon. Onneksi on muutto ja muuta sisältöä elämässä niin ei muutenkaan oo niin paljon aikaa miettiä vauvoja. Kyllä tämä tästä, ja varmasti edesauttaa että joskus raskaudun uudelleen jos onnistun pitämään mielen stressittömämpänä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutiti
Mulla oli kanssa viime raskaudesta hb ihan normaali, mutta ferritiini 6. Sitten annettiin rautaa suoraan suoneen, mutta en tosiaan tiedä annetaanko tuota tiputusta muuten kuin jos pitää nopeasti saada arvot ylös.(n)

Tässä tämän aamun dpo14 tulos, joten poistun takavasemmalle. Toivon teille hyvää juhannusta, toivottavasti plussia tulisi paljon ja syksy toisi plussan teille, jotka hoitoihin suuntaavat :love:

katso liitettä 7048
Mulla annettiin kans rautaa suoraan suoneen ja syynä oli se et tablettimuotoinen ei imeytynyt. (Tosin mä sain liian vähän ja rautavarastot alkaa olla nollilla taas. Odotan/toivon et saisin infuusion ennen ku mennään inseminaatioihin syksyllä). Infuusion auttoi mulla kyllä niin maan miljoonaan eri ongelmaan. Vei mun kaikki astmaoireet pois, toi sikana lisää energiaa, auttoi aivosumuun ja aineenvaihduntaan (ja nää kaikki on nyt hiljalleen tulossa takaisin).

@Wintersun sit yks mitä tuntuu nuo aiheesta tietävät lääkärit määräävän on 200mg sen 100mg sijaan et se nousee. Ja C-vitamiinia raudan kanssa otettuna. Imeytyy paremmin. :)

Ja jokaiselle. Jos tuntuu tää raudanpuute aiheena kiinnostavan, nii Facebookissa on semmoinen ryhmä kun raudanpuute joka on täynnä tietoa aiheesta :) itse oon oppinut sieltä vaikka ja mitä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Dpo 4 flon mukaan ja tänään tuntunut kipua oikealla alavatsalla ja vähän tiputtelua. Jospa liittyisi kiinnityskipuun ja vuotoon, mutta tuskin. Ennenkin kyllä ollut vastaavia oireita, et voi ihan hyvin olla vasta nyt ovis tai pahimmassa tapauksessa jotain häikkää. On tää kyl jännää kun on eka yrityskierto ja kaikki on ihan uutta ja on toiveikas olo. :love: Anteeksi kun käyn vaan vuoropuhelua itseni kanssa, mut ei oikein osaa samaistua tai tukea muita kun on niin "kokematon". :unsure:
 
Voi vitsit, taas oli moni plussannut! Onnea ❤

Omanapailua: Mulle voi laittaa kp5, yk2 starttasi. Olin överitoiveikas ekan yk suhteen, mut eka kierto jäi lyhyehköksi 22 pvää kierukan poiston jälkeen. Tosin menkat oli jo ennen kierukan poistoa joten ei tämä eka kierto mitenkään järkevä kierto ollut vielä muutenkaan. Katsellaan nyt kesä rauhassa! Kävin tosin hakemassa ovulaatiotestit tähän kiertoon vaikka vannoin etten sellaisiin rupea muutamassa ekassa kierrossa..
 
Eikös se ole niin, että c-vitamiini auttaa rautaa imeytymään kun ottaa samaan aikaan, niinku todettiinkin muuten aiemmin. Ja sit kalsium estää imeytymistä jos ottaa samaan aikaan - on kyse sit maitotuotteesta tai pilleristä.

Onnea rutkasti kaikille plussanneille! :love:

Täällä kipuillut mahassa yltyi pariksi päiväksi ja nyt ovat lähinnä semmosia tuntemuksia. Saas nähdä taas millainen tämä kierto on. Nyt kp 23
 
Onnea Plussan saaneet :love:

Mä oon pitänyt taukoa ja aioin pitää vieläkin, nyt vaan väli käynti:ROFLMAO: vahingossa nyt oviksen aikaan tuli pupuiltua 3 perättäistä päivää, eli flo:n mukaan dpo -2 -1 ja 0. Mut ei puhuttu mitään miehen kans oviksesta, yleensä hän kysyy että miten on(y) mut hyvä näin. Meni ekan kerran ilman mitään paineita ja sillä tavalla hyvin:whistle: Jos nyt tärppää, kun ei tarvis, kun mun koulun suhteen ois parempi jos raskautuminen menis jopa jouluun. Mutta ei kyl ruveta himmaa koska yritystä on takana vuosi. Koskaan ei tiiä miten elämä menee, kyllä vauva saa tulla nyt tai myöhemmin:love:

Mä en tuu piinailu listaan, vaikka ite piinailun ja mahikset Plussaan onkin. Pysyy tressi paremmin pois kesän, kun oon muissa ajatuksissa.

Kivaa kesää kaikille ja plussa tuulia:p(y)
 
@Ilonetsijä kiva kuitenkin kun poikkesit. Meillä vähän Sama homma ettei olla puhuttu et nyt just oli se hetki. Kyllä isäntä varmaan sen aavisti ja jotenkin oli jo kierron alkuvaiheessa tai viimeisen lopussa laskenut et juhannuksena tärppää. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Ilonetsijä
Täällä on tehty muutama plussatesti, ei tasavahvat viivat kuitenkaan. Ajoittaisia, aika koviakin alavatsa ja alaselkäkipuja, joten vähän nyt pelottaa, että mitähän tästä tulee :unsure: pysytään piinailijoissa vielä hetki. Varmaan maanantaina testailen onko viivat vahvistuneet ja kivut helpottuneet.
 
Hei kaikki pitkästä aikaa! Paljon onnea kaikille plussanneille ja kovasti tarrasukkia! Uuteen kiertoon joutuneille pahoittelut.

Mulla oli nyt ensimmäinen luomukierto 3 kk terolutien jälkeen. Vasemman puolen vuoro olisi tässä kierrossa, joka menee nyt kp 45/33 eli ovulaatiota ei taida sillä puolella tapahtua. Kun aloin tätä tarkemmin miettimään, niin ei tuolla vasemmalla puolella ole kyllä koskaan ollut mitään tuntemuksia oikealla kyllä. Kovasti nyt odottelen, että vuoto joskus alkaa ja haen loput 6 kk teroja, koska tilanne ei selkeästikään korjaantunut kolmessa kuukaudessa. :(
 
Hei kaikki pitkästä aikaa! Paljon onnea kaikille plussanneille ja kovasti tarrasukkia! Uuteen kiertoon joutuneille pahoittelut.

Mulla oli nyt ensimmäinen luomukierto 3 kk terolutien jälkeen. Vasemman puolen vuoro olisi tässä kierrossa, joka menee nyt kp 45/33 eli ovulaatiota ei taida sillä puolella tapahtua. Kun aloin tätä tarkemmin miettimään, niin ei tuolla vasemmalla puolella ole kyllä koskaan ollut mitään tuntemuksia oikealla kyllä. Kovasti nyt odottelen, että vuoto joskus alkaa ja haen loput 6 kk teroja, koska tilanne ei selkeästikään korjaantunut kolmessa kuukaudessa. :(
Mitä tarkotat tuolla et olis vasemman puolen vuoro? Mulla taas saattaa olla saman kierron ja päivänkin aikana kummallakin puolella kipuilua. Toisella terolut kuulla mulla alkoi lääkkeiden puolessa välissä kierto. Mut ajattelisin et se oli metujen ansiota. Onko sull mitään muuta käytössä?
 
Huomiselle kp3.
Kp 27 tuli jo pieni tuhru ja ihmettelin että jääpä kierto lyhyeksi, jos jää 26 päivään. Mutta tuli tästä taas tavallinen 28pv. En tiedä aiheuttiko edellisviikonlopun alkoholin juonti jo tuon tuhruilun. Holin käyttö kun oli about viikko oviksesta. En vaan jaksanu alkaa himmailla ystävän polttareissa, koska olin sangen epäuskoinen tähän kiertoon.

Oon nyt jäänyt vähän taustalle ja mun lukemiset on jumissa jossain sivulla 68. :D Oon jotenkin sellasessa pienessä epätoivomoodissa. Tai fiiliksessä, että miksi se nyt tässäkään tärppäisi, kun ei tähänkään mennessä ole. Hajottavia ja turhauttavia fiiliksiä. Huomaan myös, että tuttujen raskausuutisten ensimmäinen reaktio onkin tyyliin kiroilu ja ärsytys, jos heillä on vain muutaman kierron ajan yritystä ja "heti" tärpännyt. Kauheeta jos musta kuoriutuu joku katkera muija joka ei osaa iloita toisten raskauksista, vaikka eihän ne multa ole pois. :unsure:

Maaliskuisen varhaisen km:n jälkeen mulla on jäänyt myös outoja ajoittaisia tuntemuksia oikean munasarjan puolelle, ja ne voi tuntua siellä vähän millon sattuu. Olispa kiva tietää mistä on kyse.

Katotaan jos jaksaisin jossain kohtaa taas aktivoitua. Paljon tsemppiä kaikille ja onnea plussanneille. <3
 
Hei!

Ovistesteistä!
Ollaan tammikuussa jätetty kierukka pois ja oltu ehkäisyttä siitä saakka ja nyt yhdessä kierrossa ovistikutellut, yhtä tummia viivoja en ole saanut.
Miten noiden ovistestien kanssa tulis toimia? Kannattaisko niitä tehdä useamman kerran päivässä? Kokeilin eka apteekin testejä ja nyt tokmanilta pc(?):n testejä. Aiemmin tässä kierossa sain jonkunlaisen viivan mutta esim tänään ei toista viivaa ollenkaan. Laskureiden mukaan ovis 22.6 tai 24.6..
 
Milloin olet aloittanut testaamisen ja milloin lopettanut? Kuinka pitkä kierto sulla on?

Pregcheckin testit on liuskoista ollut itsellä parhaimmat. Muilla testeillä (rfsu, onestep) en oo saanut oikeaoppista plussaa vaan mennyt sit sen vahvimman mukaan.
Joskus itselläkin ensin on Viivaa sitten ei mitään ja sit lähempänä ovista taas vahvistuu.
Menkat alkanut jo helmikuusta aina joko esim. ”5.6 tai 6.6.” Aina ollut viides tai kuudes päivä ja kierto taitaa olla silloin sen 30-31pv.
Huolestuttaa, vaikka olenkin lukenut täältä teidän muiden aivan hurjia tarinoita pitkästä yrttämisestä, myös sinun. Kiitos, kun jaksat vastata omasta tilanteesta huolimatta.
Oon testaillut vaan satunnaisesti oletetusti sillä viikolla kun ovis olisi. Nyt esim 19.6 ja 20.6 sain viivan mutta en todellakaan niin tummaa kun ilmeisesti pitäisi ja silloin luulin jonkunlaisia ovis oireitakin olevan. Nyt sitten seuraavan kerran testasin tänään 23pv ja ei tullut toista viivaa ollenkaan. Ajattelin, että en haluaisi lähteä siihen ovistikuttamiseen mutta nyt kun raskautta ei kuulu, niin täytyy varmaan alottaa se tikuttelu tosissaan.
Mahdollisuushan raskauteen olisi nytkin, mutta ei vaan tunnu tippaakaan että olis tärpännyt.
 
@Ajele sulla ovis on siis kp16 tai 17. Plussan voisit saada 14-17. Testaa vaikka klo12 tai 15 ja 18. Mä saan usein plussan vielä ovispäivänä. Nytkin kp16 ja ovis oli aika lailla heti. Toki sun luteaali voi olla 12pv, mikä on vielä normaali joten silloin lasket 30/31 - 12. Tsemppiä. Mut yleensä riittää että harrastaa petipuuhia joka toinen päivä. Muuttuuko sun alapään limat? Ootko greippimehua koittanut?
 
  • Tykkää
Reactions: Ajele
@Ajele anteeksi kun huutelen! Tässä vaan yksi kokemus. Mulla laskurit näyttää ainakin ovikset ihan harakoille. Mulla on ollut iänpäivät kierto 29-31 päivää (suurimmaksi osaksi) ja lähestulkoon aina kun olen saanut ovisplussan kiinni se on vasta kp20-23. Laskurit ehdottaa sitä aina tyyliin kp 17 kohdalle ellei aikaisemmin. Eli aikojen alussa tikutin aivan liian aikaisin ja lopetin liian aikaisin.
Lisäksi kun viiivat yhtään vahvenee teen 2x päivään, koska joskus tikku on haalea aamulla, plussa illalla ja jo seuraavana aamuna haalea. Ja usein kierrossa tikku ensin hieman tummuu, sit haalenee ja sit vasta myöhemmin tulee plus. Näin tuntuu monella muuullakin olevan. Limat, olot ja oireet menee harvoin plussan kans käsikädessä. Mulla saataa tulla tyyliin kp10 alkaen kirkasta limaa ja haluja ja silti ovis vasta kp23. Näin ollut parissa ultratussakin kierrossa ja kierrossa josta raskauduin aikoinaan.
Tokikin raskautunut olen vain kierroissa joissa kaikki on osunut jotenni nappiin, limat ja selkeet plussat. Näitä on mulla harvoin. Mut se liittyy muutenkin jo ikään ja huonoihin munasoluihin.
Itse suosittelisin et otat nyt kierron, että tikutat vaikkapa kp 14 eteenpäin joka päivä menkkojen alkuun asti. Saisit kartoitettua sun kierron kuvion. Esim mä luulin et luteaali on aina kaikilla joku 12-14 mut mullapa se onkin toooodella lyhyt. Siksi laskurit ei toimi.
Ja ovistikutkin on osalla hankalia tulkita, LH piikki on kovin yksilöllinen ja testien herkkyys vaihtelee. Osalla testejä moni saattaa saada liian haalua läpi kierron ja osa taas toisella merkillä epäselvän tummaa koko kierron (poislukien PCOS jossa monesti LH on koholla muutenkin).
 
@Ajele anteeksi kun huutelen! Tässä vaan yksi kokemus. Mulla laskurit näyttää ainakin ovikset ihan harakoille. Mulla on ollut iänpäivät kierto 29-31 päivää (suurimmaksi osaksi) ja lähestulkoon aina kun olen saanut ovisplussan kiinni se on vasta kp20-23. Laskurit ehdottaa sitä aina tyyliin kp 17 kohdalle ellei aikaisemmin. Eli aikojen alussa tikutin aivan liian aikaisin ja lopetin liian aikaisin.
Lisäksi kun viiivat yhtään vahvenee teen 2x päivään, koska joskus tikku on haalea aamulla, plussa illalla ja jo seuraavana aamuna haalea. Ja usein kierrossa tikku ensin hieman tummuu, sit haalenee ja sit vasta myöhemmin tulee plus. Näin tuntuu monella muuullakin olevan. Limat, olot ja oireet menee harvoin plussan kans käsikädessä. Mulla saataa tulla tyyliin kp10 alkaen kirkasta limaa ja haluja ja silti ovis vasta kp23. Näin ollut parissa ultratussakin kierrossa ja kierrossa josta raskauduin aikoinaan.
Tokikin raskautunut olen vain kierroissa joissa kaikki on osunut jotenni nappiin, limat ja selkeet plussat. Näitä on mulla harvoin. Mut se liittyy muutenkin jo ikään ja huonoihin munasoluihin.
Itse suosittelisin et otat nyt kierron, että tikutat vaikkapa kp 14 eteenpäin joka päivä menkkojen alkuun asti. Saisit kartoitettua sun kierron kuvion. Esim mä luulin et luteaali on aina kaikilla joku 12-14 mut mullapa se onkin toooodella lyhyt. Siksi laskurit ei toimi.
Ja ovistikutkin on osalla hankalia tulkita, LH piikki on kovin yksilöllinen ja testien herkkyys vaihtelee. Osalla testejä moni saattaa saada liian haalua läpi kierron ja osa taas toisella merkillä epäselvän tummaa koko kierron (poislukien PCOS jossa monesti LH on koholla muutenkin).
Iso kiitos kattavasta vastauksesta!!! :)
Täytyy seuraavassa kierrossa yrittää ahkerampaa tikuttamista.
Ja tänään tosiaan kp.18 ja ovistestiin ei tullut äsken aamulla toista viivaa liki ollenkaan. Ennen viikonloppua tuli kuitenkin suht tumma viiva. Ja ajattelisin itse niin, että tänään täytyisi edes jotain viivaa muodostua jos huominen tai ylihuominen olisi ovispäivä?
Tosi stressaavaa tää kyllä on, huhh.
 
@Ajele sulla ovis on siis kp16 tai 17. Plussan voisit saada 14-17. Testaa vaikka klo12 tai 15 ja 18. Mä saan usein plussan vielä ovispäivänä. Nytkin kp16 ja ovis oli aika lailla heti. Toki sun luteaali voi olla 12pv, mikä on vielä normaali joten silloin lasket 30/31 - 12. Tsemppiä. Mut yleensä riittää että harrastaa petipuuhia joka toinen päivä. Muuttuuko sun alapään limat? Ootko greippimehua koittanut?
Kiitos sulle kanssa vastauksesta. Ei mielestäni mitään selkeitä lima muutoksia ole. Greippimehua voisi testata ensi kierrossa kun tämä kierto taisi mennä jo. :/
 
@Ajele kiva jos oli apua:barefoot:! Tuokin on vähän kuppainen juttu, toisilla ovisplus saattaa oikeasti pamahtaa lähes blankosta suoraan tummaksi. Itselläkin se saattaa olla päivätolkulla hailu tai blankko ja vasta edellisenä päivänä olla ihan vähän selvempi viiva” ja sit yks kaks pam-tumma :oops:
 
@Ajele kiva jos oli apua:barefoot:! Tuokin on vähän kuppainen juttu, toisilla ovisplus saattaa oikeasti pamahtaa lähes blankosta suoraan tummaksi. Itselläkin se saattaa olla päivätolkulla hailu tai blankko ja vasta edellisenä päivänä olla ihan vähän selvempi viiva” ja sit yks kaks pam-tumma :oops:
Oli kyllä ehdottomasti. Tosi hämyisiä nämä oviksen bongaamiset. Yritettävä vaan ensi kierrossa bongailla sitä ahkeraan. Täällä sekin vielä varjostaa, kun mies tekee reissuhommia ja on helposti viikon jaksoja poissa kotoa. Puuuuh! :D
 

Yhteistyössä