Haaveena vauva 2020

Täällä testattu nega dpo 12. Osasin odottaakin, koska ei oo minkäänlaisia tuntemuksia ollu, mitä oli ekassa odotuksessa ennen plussaa. Tiiän, että jokainen raskaus on erilainen, mut jotenki oli sellanen fiilis kokoajan, ettei oo tärpänny. Testaan keskiviikkona uudestaan, jos menkat ei ala ennen sitä.
 
Pakko tulla ihan hehkuttaan: viime kierrossa mulla alkoi tiputteluvuoto jo kp 24 ja jatkui päivittäin sinne kuukautisiin asti, nyt mennään jo kp 30 eikä ole ollut veristä tiputtelua ollenkaan! Oon vaan niin onnellinen tästä varsinkin kun kipuilin aika paljon viimeksi kun tuli vuotoa. Kyllä nyt oli myös vatsaoireita ovulaation aikaan ja myös viikko sen jälkeen (sormet ristissä :X3:), mutta ei tunnu kivut yhtään niin pahalta kun sitä ei säestä vuoto :)
 
Pahoittelut @vauvameille :unsure:

@Ajele sulla on hyvinkin voinut plussa tulla myös tuossa välissä jos sulla jäi 21.ja22 päivä testaamatta. Mutta voi myös olla tulossa vielä.
Mä en pysty luottamaan noihin sovelluksiin tms. Mulla ovis ihan eri aikaan koska mulla on lyhyt luteaalivaihe, ei ovis ole 14 pvää ennen menkkojen alkua.

Kannattaa tosiaan yksi kierto testata koko kierron ja viivan vahvistuessa pari kertaa päivässä. Itse kun olen testaillut olen sit varmistanut liuskan plussan digitestillä.

Mulla se ovisplussa eri testeillä on niin eri vahvuinen.

Jos lämpöjen seuranta kiinnostaa, siitäkin voi olla apua.
Toivottavasti ovis oliskin tapahtunut itseltä tietämättä. Kauhea pelko, jos ovista ei jostain syystä itsellä tapahtuiskaan.
 
Meille tuli juhannusvieraita ja viipyvät loppuviikkoon asti. Ovulaatiota flo ja omat laskelmat ennustaa perjantaille, joten heti kun vieraat lähtee niin hypätään vällyjen väliin :ROFLMAO:Viime yönä talleteltiin, mutta itse en oikein osaa nauttia sillon kun tiedän että talossa on muitakin. Mietin koko ajan ettei vaan sänky natise, emmehän pidä ääntä, eikai kukaan kuule. Mies taas olisi valmis aina, ihan sama vaikka samassa huoneessa nukkuisi muita :LOL: Mutta onneksi tosiaan ovulaation pitäisi sattua juuri siihen kohtaan kun vieraat lähtevät joten saamme sitten talletella rauhassa (y)
 
Mukavasti on tullut plussiakin :)

Mä olen vakuuttunut siitä että mun kroppa on valeraskaana 2/3 kierrosta :ROFLMAO: Mulla oli todella oudot menkat, itse vuoto kesti vaan 1.5 päivää mutta sitä tuli sitten kyllä reilusti.. ja tästä asti TAAS ollut fiilis että josko sittenkin olis tärpännyt.
Mutta kun tämä sama fiilis on joka kuukausi niin en ota kovin tosissani omia ajatuksia. Ja sitten oviksen jälkeen taas jo kuvittelee olevansa raskaana..

Nyt mennään vissiin kp 12, jos laskee siitä kun kunnon vuoto alkoi. Pitää alkaa tikuttamaan, viimeksi ovis tais olla vasta kp 18 tms. Nyt on kyllä fiilis että voisi jo olla mutta niin olen ennenkin kuvitellut sen ihan metsään.

@Haavejuttu, toivottavasti talletukset osuu nappiin. Ymmärrän hyvin tuon että ei nauti, en minäkään pystyisi :eek: Vähän ahdistaa välillä ihan se kun lapsi nukkuu omassa huoneessaan. ja välillä juttelee unissaan :censored:
 
Ostin kans ovistikut ihan vaan mielenkiinnosta. Ajattelin että seuraavan kierron tikuttelen, jos sattuis oikea ovispäivä löytymään ja sitten jättäisin tikuttelut sikseen. Alkuinnostusta havaittavissa.
Dpo7. Vitsi että jännittää vaikka tiedän että on tosi epätodennäköistä tulla raskaaksi.
 
Yleensä (toki on poikkeuksia) ovis tapahtuu jos sulla on suht säännöllinen kierto ja menkat siis tulee aina. Eikä ole mitenkään super lyhyt kierto tai super pitkä.
Mulla kierto ollut yrityksen ajan 22-40 päivää ja ne pari 40 päivän kiertoa oli ovuloimattomia. En saanut ovisplussaa testeihin ollenkaan ja puuttui muutkin oireet. Menkat oli tosi niukat. Normaalisti vuodan tosi runsaasti.
Just näin. Mä olen elänyt ”lapsettomuushässäkkää” vissiin yli kymmenen vuotta. Menkat tulee aina suht säännöllisesti. Gynekin sanoi, että mikäli kierto ei oo tyyliin plus 40pv niim ovis kyllä tapahtuu. Eriasia sitten mitä sieltä poksahtaa, esim mulla on huonolaatuisia tai ”raakoja” tai ”ylikypsiä”( :LOL::LOL:) munasoluja joka tarkoittaa sitten sitä että progesteronituotto on huonoa ja menkat alkaa nopsaan. Tästä syystä myös menkat on runsaat, limis jää höttöseksi koska proge ei tiivistä sitä tarpeeksi. Näin useampikin gyne on tätä asiaa avannut. Ja sikäli menee järkeen koska hoitokierroissa missä progea ollut käytössä myös menkat on ns napakammat. Ei niukat muttei semmosta kuuden päivän teurastusta :D
 
Mielenkiintoista, siis mullahan on ovis nykyään aika säännöllisesti samaan aikaan, mutta luteaali on lyhyt ja menkat ihan kamalaa teurastusta.. Voisikohan johtua samasta syystä.. Eipä sitä kyllä oo koskaan tutkittu.
Juu. Sama mulla. Ei mullakaa ole sen enempää tutkittu (muuuten tutkittu liiankin kanssa), riittänyt että ovisplus tulee tikkuun (mulla on myös joskus ultralla todettu että ovis on tod näk tapahtunu) ja siitä menee tyyliin viikko kun menkat alkaa. Joskus hieman enemmän ja joskus jopa vähemmän. MUTTA näistäkin huolimatta olen ollut viidesti raskaana luomuna. Eli satunnaisesti sieltä on poksunut myös kurantti yksilö ja tähdet sattuneet kohdalleen. Vauvat on sitten tosin menetetty muista syistä, yksi eläväinen nyt sylissä kaikkia todennäköisyyksiä vastaan :love:
 
Mulla menee myös n. Viikko et alkaa tiputtelu. Mut tosiaan ei 8,5v tullut plussan plussaa. Syy tosin on myös miehessä et ehkä sekin vaikuttaa.
Tokihan sekin vaikuttaa paljon :unsure:
Sekin jännä että jopa lääkkeellisissä alkionsiirroissa tapahtuu ”jotain” siinä viikon kohdalla. Olen aina tiennyt että negaa tulee kun alkaa ihan veitsellä leikaten se yöhikoilu ja muut ”loppukierron” oireet vaikka vuoto pysyy lääkkeiden takia pois. Ainoissa kahdessa plussassa sitä ei tullu vaan se järkky palelu jne pysyi paheten vaan loppua kohti.
 
Deleted member 130614
Kiitos kun puhutte avoimesti ja yksityiskohtaisesti oppimastanne ja kokemastanne Wintersun ja Tammityttö ja muutkin palstalaiset. Tuntui hyödylliseltä lukea lisää ovulaatiotavoista ja erilaisista kokemuksista. Toivon Wintersunillekin onnistumista tulevaisuuteen!

Alkoi itseäkin kiinnostamaan ovulaation ajankohdan haarukoiminen testitikuilla. Ehkä voisi jossain kierrossa kokeilla.

Tässä kierrossa mennään kp26/33. Rinnat on kipeät, mutta mulla on useimmiten viikon ennen kuukautisia. Muitakin tuntemuksia olen tuntevinani, mutta jotenkin uskon, että kuvittelen kaiken tai vähintäänkin toivon vuoksi ylitunnustelen vähän liikaa :oops:
 
  • Tykkää
Reactions: Ajele
Päivällä melkein ovisplussa ja äsken sitten tuli plussa.
Onpa ovis aikaisessa. Viime kierrossa kp 16 ja 17. Ja ff kirjasi oviksen kp 17 lämpöjen ja plussien mukaan.
Mulla on tiistaina se gyne. Et siellä varmaan näkyy onko ovis tapahtunut tai päällä just?

Jospa saisi jotain apuja tuohon, kun kiinnittyminen ei onnistu.

Hyvin kostea limainen olo. Sitä verensekaista limaa ei enää ole tullut. Mitähän se sitten oli.
No, sekin täytyy ottaa gynen kanssa puheeksi.
 
Hei!

Ovistesteistä!
Ollaan tammikuussa jätetty kierukka pois ja oltu ehkäisyttä siitä saakka ja nyt yhdessä kierrossa ovistikutellut, yhtä tummia viivoja en ole saanut.
Miten noiden ovistestien kanssa tulis toimia? Kannattaisko niitä tehdä useamman kerran päivässä? Kokeilin eka apteekin testejä ja nyt tokmanilta pc(?):n testejä. Aiemmin tässä kierossa sain jonkunlaisen viivan mutta esim tänään ei toista viivaa ollenkaan. Laskureiden mukaan ovis 22.6 tai 24.6..
Heippa!
Itse tikuttelin joka päivä menkkojen loppumisesta saakka juurikin kierukan poiston vuoksi, kun kierrosta ei ollut mitään hajua. Laitoin tuohon liitteeksi kuvan. Kun ajattelin oviksen lähenevän tikutin kaksi kertaa päivässä. Täysin tasavahvoja viivoja en saanut, mutta ilmeisen riittävät kun plussa tuli :)
Tsemppiä ja plussatuulia !:love:
 

Attachments

Mikä tilanne listan kärkipäässä?
@Lapintyär
@Tingeli
@-Brita-
@Hipposka
@Neo/Slo

Kiitos kysymyksestä. Täällä vaan odotellaan menkkoja alkavaksi. Taas. Viime kierto oli 56 päivää ja nyt menty jo siitäkin yli.. Ahdistaa. Itkettää. Turhauttaa. Testit aina vaan negaa, eikä mitään oireita alkavaan vuotoon tai raskauteen... En ole nyt ollut yhteydessä lääkäriin, enkä oikein tiedä miten tästä lähtisin etenemään, kun ei asialle kuulemma kauheasti täällä meidän terkkarissa tehdä... Vasta jos puoli vuotta on ilman menkkoja niin pääsee tarkemmin käsittelyyn.
 
Hiljalleen on haave ensimmäisestä lapsesta hiipinyt mieleen. Välillä tukee kyllä hieman ahdistunut olo, mutta kai se on ihan luonnollista?

Mulle hevoset on aina ollu "ykkönen". Oon aloittanut ratsastuksen 3vuotiaana ja sen oon päättänyt et niistä en luovu. Omia on tällä hetkellä 4, joista kolme kotona. Yks luottohenkilö on, kenet uskallan selkään laittaa mut siihen se kyllä jääkin sitten. Mies kyllä auttaa hoidossa ym, mut ei ratsasta. Kaks hevosista nuoria, joten sekin vähän jännittää, vaikka niihin luotankin. Saa nähdä mihin tää tästä etenee

Minä täytän syksyllä 23,mie 25.
 
Jos tisseihin on uskominen ei menkat ala torstaina kuten flo ehdottaa x). Mulla on näköjään flown mukaan ollu tissit kipeät vähintään 2 päivää ennen alkua ja nyt ei oo mitään. Oon kyllä taas ihan vakuuttunut ettei tärpännyt. Olisko mulla vaan pidentynyt kierto syystä tai toisesta vanhaan normaaliin eli sinne 30 päivän tienoille :'D. Tässä kierrossa jatkettiin talletteluja pidempään, mutta täytyy ens kierrossa jatkaa vielä pidemmälle, jos mun kierrot alkaa tälleen venyä. Ja neljänneksi kierroksi meinaan hankkia ovistikut, jos/kun ei sitä ennen tärppiä tule. Sittenpähän näkee missä kohtaa sitä oikeasti ovuloi.
 
Heippa!
Itse tikuttelin joka päivä menkkojen loppumisesta saakka juurikin kierukan poiston vuoksi, kun kierrosta ei ollut mitään hajua. Laitoin tuohon liitteeksi kuvan. Kun ajattelin oviksen lähenevän tikutin kaksi kertaa päivässä. Täysin tasavahvoja viivoja en saanut, mutta ilmeisen riittävät kun plussa tuli :)
Tsemppiä ja plussatuulia !:love:
Hei, tää rauhoittaa mun mielen! Kiitos ihan älyttömästi vaivannäöstä ja vastauksesta. Tosiaan kertaakaan en minäkään tasavahvoja viivoja ole löytänyt. Niin toiveikkaana, josko tässä kierrossa vihdoin tärppäisi vaikka eipä kyllä yhtään tunnu siltä.
 
Hei, tää rauhoittaa mun mielen! Kiitos ihan älyttömästi vaivannäöstä ja vastauksesta. Tosiaan kertaakaan en minäkään tasavahvoja viivoja ole löytänyt. Niin toiveikkaana, josko tässä kierrossa vihdoin tärppäisi vaikka eipä kyllä yhtään tunnu siltä.
Mää en saanu myös koskaa läheskää ovisplussaa testeihin. Oviskivut kuitenki nii kovat ettei siitä voinu erehtyä :) Ja tärppikierrossa en edes yrittäny tikuttaa ovista. Totesin, että antaa olla ja odotetaan elokuun lapsettomuuspolin aikaa. No nyt odotetaan äitiyspolin aikaa :)
 
Mää en saanu myös koskaa läheskää ovisplussaa testeihin. Oviskivut kuitenki nii kovat ettei siitä voinu erehtyä :) Ja tärppikierrossa en edes yrittäny tikuttaa ovista. Totesin, että antaa olla ja odotetaan elokuun lapsettomuuspolin aikaa. No nyt odotetaan äitiyspolin aikaa :)
Hei aivan ihana juttu että teitä onnisti!! :) On tää vaan niin jännää!
 
Jos tisseihin on uskominen ei menkat ala torstaina kuten flo ehdottaa x). Mulla on näköjään flown mukaan ollu tissit kipeät vähintään 2 päivää ennen alkua ja nyt ei oo mitään. Oon kyllä taas ihan vakuuttunut ettei tärpännyt. Olisko mulla vaan pidentynyt kierto syystä tai toisesta vanhaan normaaliin eli sinne 30 päivän tienoille :'D. Tässä kierrossa jatkettiin talletteluja pidempään, mutta täytyy ens kierrossa jatkaa vielä pidemmälle, jos mun kierrot alkaa tälleen venyä. Ja neljänneksi kierroksi meinaan hankkia ovistikut, jos/kun ei sitä ennen tärppiä tule. Sittenpähän näkee missä kohtaa sitä oikeasti ovuloi.
Mulla on kans sama, et rinnat usein turpoaa ja aristaa ennen menkkoja, myös ennen kuin metut oli käytössä. Nyt ei oo vaikka on kp 26/30-35. Vai tuleekohan tästä reilu 60pb kierto. Mitähän tästä pitäs ajatella?

En tiedä sit oliko ovulaatiota ollenkaan tässä kierrossa vaikka oli kipuilua mahassa, kun vv on alkanu tulla vasta joitaki päiviä sitte
 
Omaa napaa. Taas uusi ultrakuva fb uutisvirrassa.. Tottakai olen muiden puolesta onnellinen mutta silti joka kerta mieleen hiipii ajatus että koskas meidän vuoro on :unsure:

Greippimehua olen juonut nyt pari purkkia, lasillinen päivässä. Eilen piti ostaa lisää mutta se oli loppunut citymarketista enkä jaksanut lähteä muualta etsimään. Täytyy tänään käydä uudelleen, jospa olisi tullut lisää.

Ovulaatiota lähdin eilen tikuttamaan. Tänään hieman tummempi mitä eilen mutta vielä kaukana tasavahvoista. Perjantaina tosiaan pitäisi olla ovulaatio eli torstaina pitäisi saada tasavahvat.
 

Yhteistyössä