Haaveena vauva 2020

@Disco Volante
saako kysyä minkä ikäinen olet?​
Olen 35, mies on 39. Ikä on saattanut myös vauhdittaa hoitoihin pääsyä.

Ai niin, Terolutien käyttöä joku mietti: minulla on aloitettu vuodot aiemmin teroluteilla tutkimusten ajan: osa verikokeista ja tutkimuksista täytyy tehdä tietyssä vaiheessa kiertoa, ja jos kierto on yli 60 päivää ei sitä odottelua kestä kukaan. Terolut ei vaikuta ovulaatioon vaan pelkästään aiheuttaa limakalvon poistumisen. Sitä en tiedä, miksi nyt syön Lugesteronia keltarauhashormonin backupina enkä Teroluteja. Lugesteronissa on näköjään puhdasta progesteronia ja Teroluteissa dydrogesteronia, joka on synteettistä progesteronia.
 
  • Tykkää
Reactions: Hipposka
Stressipallo omailee täällä: mulla on ollut tänään tosi huono olo ja kokoajan pelottaa ettei vauva kiinnity, kun ei voi ajoituksestakaan olla kiinni, kun lääkäri oli sitä mieltä että osui ihan nappiin :cry:
Pelottaa ettei koskaan saa lasta ja koko 3,5 vuoden yritys ollut turhaa :(
Eikö olis kätevää kun vois olla nuijanukutuksessa pari viikkoa? Sä tarvit nyt jonkin projektin joka vie sun ajatuksia pois tästä tilanteesta
 
@Disco Volante kiitos tästä Terolut-tiedosta! (y)

Mulle voi huomiselle päivittää kp1. Tämä oli ensimmäinen kierto vuoteen, joka on ollut jotenkin järkevä edes Terolutien kanssa! Ehkä kroppa alkaa vähitellen tulla tolkkuihinsa vuoden jälkeen. Niissä kevään kolmessa terokierrossa menkat alkoivat yleensä heti muutaman ensimmäisen pillerin jälkeen eli kierto jäi aivan nysäksi eikä luteaalia ollut ollenkaan. :cautious: Nyt kuitenkin kaunis 29 päiväinen kierto! :X3::X3::X3:
 
@rainbowdream niimpä. Ja siis...”Kivahan” niitä oireita on seurailla jos osaa ottaa löysin rantein :D Itsellä meni vuosien saatossa homma ”lievästi” överiksi (n) sikäli hakkasi usein päätä seinään ku olevinaan löysi jonku uuden olon tai saman ku jostain raskaudesta ja sit tuli nega. Mä aloin olla oikeesti hulluuden partaalla piinapäivinä (n) Mut joo. Kuten jossain aikasemminki sanoin nii tosiaan se plus tikussa tais olla ainoa ”ratkaiseva” ero negoihin :ROFLMAO:
Nytkin olin, (ihan oikeesti aivan idioottia, enkö mitään oo oppunu) jo lähes varma et pääsisin testailee :unsure: olo oli pitkästä aikaa niiin ”raskaana”, ei mitään tuhruja, dpo:t lisi hitaasti mutta varmasti, kuumeinen kipee olo, raskasuniset yöt ja kovia repäisykipuja. Mut eih. Päätin kyl pitää aivot nyt visusti jääsammiossa.. saa tämä helle pehmentää ne mieluummin :oops: Täytty sanoa et mäkin iltkin pitkästä aikaa niinku @Wintersun sanoi.. mut lähinnä mä itkin typerää kiukkuani ja tyhmyyttäni ja sitä että miks ihminen edes kuvittelee puolella ajatuksellakaan!!! Pitäshän tän ny olla jo niin tuttua huttua että turha kuvitella mitään :unsure:
@Tammityttö Joo itsekin aivan hulluuden partaalla tullut oltua tän asian ja testienkin tekemisen kanssa. Välillä on niin raskasta. Kumpa saisin oman lapsen joskus.:cry: Toivon niin paljon plussa onnea sulle:love: ja ei ne ajatukset turhia ole, ne luo toivoa ja sitä tässäkin tarvii. Kun jonkun asian eteen jaksaa taistella niin kaikki menee lopulta hyvin<3
 
Stressipallo omailee täällä: mulla on ollut tänään tosi huono olo ja kokoajan pelottaa ettei vauva kiinnity, kun ei voi ajoituksestakaan olla kiinni, kun lääkäri oli sitä mieltä että osui ihan nappiin :cry:
Pelottaa ettei koskaan saa lasta ja koko 3,5 vuoden yritys ollut turhaa :(
Mä niin toivon sulle plussaonnea, kyllä se vielä tulee uskon siihen!:love: se ois hyvä kun sais ajatukset muualle, auttais parhaiten sua itseäs. Mutta se on vaikeeta... Ja pelko ettei saisi lasta on järkyttävä ei sitä voi kiistää. Sillon kun oma usko horjuu tarvitaan muita uskomaan ja täälä me muut puhalletaan vauvapölyjä sinne päin!
 
@W.we paljon peukkuja!! Tiedätkö, sen mitä oon näitä ketjuja ja laps.hoitoja seurannu, niin tosi monella plussajalla tulee semmone kiinnittymisaikoihin liittyvä loputon ”epätoivon fiilis”. Semmonen itkuinen ”hanskat tiskiin” olo, että tää ei ikinä tuu onnistuu. Voi olla sattumaakin mut itsekin sen koin pp7-8 kieppeillä alkion siirrosta

Joo olishan se lobotomia aika kätevä (n) tai mikä lie nuijanukutus. Vaikka kai se menee niin että no pain no gain :unsure:. Toisaalta ei voi sanoa että ”luonto on tän tällaiseks tarkottanu” kun en ylipäätään ymmärrä miksi tää kaikki voi vaan olla näin :devil: vaikeaa. Sekin että ”älä stressaa” tai ”kun ei yritä niin onnistuu” tai ”meillä tärppäs heti kun ei enää yritetty” -lauseet on varmaan ihan hyvää tarkoittavia, mutta siinä kohtaa kun sitä kaikkee huttua on takana lähemmä 10v niin onkait siihen -${££\kele mahtunu ny jokunen ”stressitön” ja ”emme edes yrittäneet” kierto :mad::devil: vaan eipä ei. Kai sitä jos alkas vetää huolella viinaa ja aineita niin sittenkö se napsahtais :geek:
 
@Tammityttö sama täällä. Yritän kyl tässä samalla tehdä visuaalisen markkinoinnin näytön kirjalista osuutta ennen kuin lähden töihin. Taapero välillä vaatii jotain ja mä ihmettelen eikö kukaan kirjoita tänne mitään. :ROFLMAO:
Varsinkin testaillut kiinnostaa.
Itsellä tää on nyt erilaista odottamista ja jännitämistä. Eiliset kivut helpotti ja yön olisin nukkunut hyvin, mutta taapero... Jospa kestäisin vielä tämän päivän ja huomenna tulis jotain selvyyttä. En tiedä mitä se sit olis.
Tein taas liuskatestit ja vahvemmat oli kuin su. Teen vuorotellen eri testejä.
Selkeästi kyl huomaa kuinka herkkään one steppiin tulee hailut viivat, kun PC ja rsfu on kirkuvat.
 
@Helmiina1978 eikä ne ultrannu sillon ku se hcg todettiin kohonneeks? Nyt jos siel on joku hässäkkä tai sattuu mitään kurjaa niin sitten potilasvalitusta. Tuommoisessa tilanteessa ei kuuluisi jäädä odottelemaan tilanteen etenemistä jos speksit on ne että ovis on todettu ultralla ja hcg laahaa, on vuotanu jo ja taas nousee ja alkaa sahata :mad::oops: hcg 1000 kyllä näkyy raskauspussi. Mitä aikaisemmin asiaan tarttuu sitä helpommalla pääsee jos olisi KU :unsure:
Kipuiluja älä oikeasti jää ”kuuntelemaan” (n)
 
@Helmiina1978 ja siis en tarkoita lietsoa paniikkia tai mitään :love: mutta he ken kokeneet samaa voi varmaan yhtyä kehotukseeni. Ystävällä jolla hcg tosiaan oli n (vajaa) 2000 oli jo vuotanut reilusti verta kohtuonteloon ja oltiin kriittisillä hetkillä munanjohtimen repeämisen kans. Eikä ollut vielä mitään kipuja kuin pientä jomotusta on off. :unsure:
 
@Tammityttö kyllä on ultrattu 2 kertaa. Mut ei löydetty mitään raskauteen viittaavaa. Vasemmalla näkynyt joku 2-3cm kysta? Mutta näkyvyys huono. Oikea puoli ollut normaali molemmilla kerroilla.
2 eri lääkäriä katsonut. Huomenna taas ultrataan, ja nyt tosiaan pitäisi jotain näkyä jos näkyy. Tai sit tää on tyypillistä sahaavaa hcg:n ilmenemistä ku:ssa. Voihan silti olla että alkio on jo hajoamassa? Ja nuo alimmat arvot satuttiin mittaamaan just sahauksen alapäässä? Toivottavasti. :confused:
Onhan nuo lääkärit ihmeissään, mut oon koko ajan sanonut että mikään normaali raskaus tämä ei ole. Vaikka sitä kovin toivonkin.
Oon kyl lukenut että rv7-9 nämä yleensäkin todetaan ja nyt on rv7 siitä kierrosta jonka ovulaatiosta tämä lähti.
 
@Tammityttö niin toi mua just pelottaakin että voiko jotain hirveetä sattua, vaikka ei ole kovia kipuja. Kuuntelen toki koko ajan kehoani.
 
@Tammityttö mulla Dpo7 ja menkkojen alkuun 4päivää
Kävin ostamassa cb:n herkän kuusi päivää ennen -testin huomisaamuun ja tavallisen kasetin sunnuntaille, jos jää pois :oops:

Valitin jo viime kierrossa tuosta kun testit lupaa 6 päivää ennen pois jääntiä tuloksia, mutta kun kierto 25 päivää ja luteeli 11, niin eipä tulis mieleenkää testata dpo5-6:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Tammityttö
@W.we okei! Jes!! No sama. Nuo ”pätee” perus kiertoon kellä on se 14 pv luteaali (n) CB aikainen testi on vähän..hmm.. no. Toimii kyllä jos hcg koholla, mut vähän varauksin. Se näyttää herkästi viivanpaikkoja tms koska on ns sininen testi ja joskus huonommin jopa ku epäherkempi PC. Mäki sain sillä sinisen hailakan viivan ku hcg veres alle 1 (n)Peukkuja testiin :love::love::love:!!
 
@Helmiina1978 Toivottavasti selviäisi mikä aiheuttaa hcg:n nousun ja laskun.

@W.we Pidän peukkuja, että sieltä plussa tulee.

@KukkaSosuli ja @Disco Volante puhuitte teroluteista ja muista lääkkeistä sekä vahvemmista keinoista. Mulla todettu yksityisellä pcos ja eivät tehneet muuta julkisella kuin antoivat terolut-kuurin kouraan ja käskivät odottaa vuoden km:stä. Olisin halunnut malttamattomana jo kaikki mahdolliset tutkimukset ja apukeinot. Mutta odotteluahan tämä raskaudenyritys lähes kokonaan onkin.

Mulla on nyt muutaman päivän tullut todella niukkaa veristä vuotoa, näkyy vain paperissa vessassa käydessä. Tietenkin googlailin kaikki mahdolliset ja yksi mahdollisuus on, että kohdun limakalvo on jo tulossa osittain ulos eikä kiinnittymistä tässä kierrossa voisi tapahtua. On myös sata muuta mahdollista syytä, mutta tietenkin ainoa jonka uskon todeksi on tämä, joka saa mielen matalaksi.
 
@Eevee1 voi ei älä käytä googlelääkäriä, yleensä siinä päätyy vähintään johonkin kuolemantautiin kun alkaa klikkailla linkistä toiseen :eek:
@Tammityttö oon saanut kaksi valeplussaa pc:llä joten niihin en enää luota:confused: silloin niihin tuli selkeät punaiset viivat vaikka rfsu:kin oli ihan valkoinen ilman kuuluisaa viivanpaikkaansa
 
@W.we no joo totta (n) oon mäki saanu niihinki ”jotain” joskus :unsure:se riskihän näissä on ku ajoissa testaa.. tuntuu että ihan arpomista viivojen kans. Mut joo.. täähän olis liian helppoo jos testais vain ”varmoilla päivillä” :geek::D

@Eevee1 voi itku. Mulla eii oo henk koht kokemusta pcosta mutta sen verran niitäkin sivunnu että tuntuu et tää(kin) on nii lapsenkengissä Suomessa. Ja ihan sattuman kauppaa kenellä lääkärillä käy. Yks yksityinen tyrkkäs mulle joslus letroreseptin kun vain kysyin toimiskohan se tällaisella kellä ei munasoluja ees oo o_O Sanoi että aina voi kokeilla. No en kokeillut koskaan :oops: sit joku oikeasti tarvitseva saa rukoilla lääkärit läpi (n)
 
Täällä testattu haamu dpo 11! :love: Oireita oli siis dpo 8 alkaen
- nännikipu
- päivittäinen väsymys, että teki mieli ottaa päikkäreitä. Mulle hyvin epänormaalia
- eilen illalla vilunväristyksiä nukkumaanmennessä ja piti laittaa sukat jalkaan (näillä helteillä :ROFLMAO:).

Testaan vielä perjantaina uusiksi niin näkee, onko tummunu.
 

Yhteistyössä