Haaveena vauva 2020

@Binky ja @addison Ok! Oon varmaan sit laskenut kierrotkin väärin :D Kun oon aina laskenut jo siitä päivästä kp1 kun tiputtelee ekan kerran.

Mut ehkäpä se on huolistani pienin juuri nyt. Eiköhän ne kierrot keskimäärin kuitenkin ole tuota luokkaa kuin mitä oon laskenut. Pitää ruveta nyt laskemaan sit oikein.

Mulla alkaa huomenna uusi työ. Eka vakituinen työ ikinä. En anna sen kuitenkaan nyt jarrutella lapsen tekoa, kun ollaan muutenkin jo niin kauan yritetty (tai mikä nyt on sit kauan, sekin suhteellista). Mut siis yritys alkoi jo puoli vuotta ennen kuin tuo työpaikka edes tuli hakuun.

Mut oon iloinen, että pääsen töihin ja saan ajatukset muualle. Nyt vaan toivon, et ne menkat alkaisi pian. Ja et päästään varaamaan aika sinne siemennesteanalyysiin miehelle.
 
Nyt ihan muuta asiaa tunkaisen tähän väliin. :p

Mihin ihmeeseen käytätte tuota maca-jauhetta?! Ostin semmoisen pussin, kun oli tarjouksessa. Kotona avasin sen ja otin nuuhkaisun... Apua, ehkä top 5 kamalimpia hajuja ikinä :eek::D Nyt en oikein uskalla ees lähteä kokeilemaan sitä :LOL:

Mielellään kuulisin myös muista tällaisista EHKÄ asiaa edistävistä, harmittomista lisistä. Foolihappo ja sinkki käytössä. Mikä olisi hyvä monivitamiinivalmiste vai onko siinä mitään merkitystä millään?
Joku oli vetänyt shottina ja koitin sitä mut ei pysty. Joku laittaa smoothien joukkoon, itse koitin puuron seassa mut ei:sick:
Sitten sekoitin greippimehun joukkoon ja siinä menee(y) Greippi on niin kirpsakkaa, että ei liikaa tule sieltä macan maku kun reippaasti juo:)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuajabasilikaa
Mikä dpo on semmonen missä monet saa jo raskaustestiin haalean viivan? :)
Dpo 12 tuli ensimmäinen haamujen haamu testiin, ei ollut kovin vahva edes haamuksi. Voi olla että se oli dpo 11 toki, jos päivän meni väärin. Dpo 14 oli jo vahvempi ja voisi sanoa että on viiva. Kaikki riippuu varmaan siitä että miten vahvasti sun kroppa tuottaa sitä hormoonia. Mun on ilmeisesti hitaampi, olen kuullut että jotkut saisivat haamuja dpo9-10 ...mutta miten sitä tietää ovatko laskeneet oikein tms. :) Silloin kun menkat pitäisi alkaa niin ainakin tietää.
 
Enpä malttanut olla testaamatta lisää. Pregcheckin liuskaan tuli reilun parin tunnin pidätyksellä vaalea, mutta selvä punertava viiva. Vielä on yksi liuska jäljellä ja digitesti postissa matkalla, joten varmistelen vielä niillä huomenna ja sitten myöhemmin kun se digi sieltä saapuu.

Jotenkin tosi epätodellinen olo, mutta kai se on alettava kohta uskoa kun kolmessa testissä on jo viivanpoikasta :cautious:
 
Heipähei
Ollut elämässä taas aikamoista hässäkkää, niin ei ole tullut kirjoiteltua tänne.. oon kyllä käynyt välillä lueskelemassa ketjua, tosi aktiivista keskustelua täällä! Ei oikein pysy mukana kaikkien tapahtumissa :D jokunen plussakin tullut, onnittelut heille! :love:

Mulle voisi tänään päivittää kp 1. En edes ehtinyt testaa r-testillä kun ei ollut niin yhtään mitään oireita että raskaana olis.. vielä aika rennoin mielin kohti yk 4 siis :) jospa tämä kierto sitten toisi toivotun plussan :love:

Tsemppiä kaikille!
 
Seurailen täällä sivussa vielä. Tsemppiä @Wintersun syksyn hoitoon! Ja peukut haamuilijoille

Tosta dpo:sta. Mä olen saanu haalean mut selvän viivan dpo10 testiin (PC ja apteekin oma) kierrossa missä ovis todettiin ultrallakin. Samoin toisessa kierrossa missä laskin dpot tikuilla. Aikaisemmin en ole edes testannu etten tiedä olisiko näkyny. Hoidoissakin olen saanu suht aikaisin haalun viivan niissä missä ikinä plussannu. Että mahdollista se on enkä edes millää ns herkillä ole silloin testannu.

Ja kp 1 lasketaan esim klinikan ohjeilla kunnon vuodosta eli tiputtelu ei oo kp 1. Jos siis pärjää ns ”pikkuhousunsuojalla” ei oo viel kp1. Samoin jos kunnon vuoto alkaa klo 18 jälkeen niin kp 1 on vasta seuraava päivä. Tämä siis noin niinku lapsettomuusklinikoiden ja gynen ohje missä ikinä olen käyny :geek: mut tietysti eihän se ny niin hifistelyn tarkkaa oo näin normi elämässä.
 
Joo lapsettomuusklinikalla sanottiin, että kp 1 on se jolloin alkaa kunnon verinen vuoto! Ja jos vuoto alkaa illalla tyylii klo 22 jälkeen niin se on vasta se seuraava.

Äh nyt oon ihan sekaisin! Tänään kp 13 ja tuli kunnon limat. Ovistikut oli tosiaan kp 9 selkeä viiva mutta ei tarpeeksi, ja kp 10-11 niin negat ku vaan voi olla. Kp 12 ja 13 en testannut kun olin reissussa.

Te jotka tunnette selkeästi oviksen, niin mihin aikaan siihen nähden teillä limaa tulee? Ennen, jälkeen, aikana?
 
Kiitos! Mikä teidän tilanne on? Mies edelleen samaa mieltä?

Peesaan @Tammityttö ä tässä menkka-asiassa!
Kiitos kysymästä. Kyl mies oli ehdoton.. mieli tuskin muuttuu ja koska ollaan jo ”tän ikäisiä” niin vaikea mitenkää odotella mielen muuttumisia. Sen verta ehdoton oli, että tuli suorastaan aika vääntö periaateasioista.. olisi valmis jopa keskeytykseen jos ”vahinko” kävisi. Otin sen aika loukkauksena meidän taustojen takia. mut noh. Joo. En siis uskalla kuumeilla enkä tehdä yhtään mitään edistääkseni mahiksia. Päinvastoin :oops:

Limat taitaa olla vähän hankala asia mut mäki olen kuullu et ovis tapahtuisi vikana limapäivänä. Siittiöt elää joskus jopa uselta päiviä sisuksissa kun taas munasolu vain hetken (12h joidenki lähteiden mukaan). Siks kannattaa toimia hetimiten kun hedelmällisiä limoja näkyy eikä odotella yhtään. Jossai lapsettomuusohjeessakin oli et parhaim mahis on 2(1) päivää ennen itse ovista. Ovispäivänä saattaa olla jo myöhälstä koska osalla ovisplussata ovulaatio tulee tosi nopsaan (ei sitä klassista 24-48h mitä testeissä hoetaan). Lisäks simppojen matka voi kestää 7 tuntia huudeille. Eli jos ovis on aamusta ja pääsee hommaamaan vasta illalla (niinku varmaan suurella osaa lapsellisia ihmisiä on) voi olla jo auttamattomasti myöhäistä
 
Tänään kp1. :cry:

Vuoto viimeisestä pilleristä menkkoihin kesti 22 päivää ja nyt eka oikea kierto 23 päivää! Pelottavan lyhyt siis! Mulla tosiaan oli siis nyt lyhyt luteaalivaihe koska ovulaatio ainakin oireista ja vahvasta ovisplussasta nähden tapahtui. Toivon että kierrot pitenee tai pitää mennä lääkärin juttusille o_O nyt luteaali oli 7 päivää ja tosiaan kun luin että jos se on 8pv tai alle niin limakalvo ei ehdi paksuuntua tarpeeksi että raskaus voisi alkaa.

Ja nyt kun flo sovellukseen päivitin että menkat alkoi niin se heitti mun ovulaation 2 viikkoa takapeein vaikka se ei tosiaankaan ollut siellä :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: tekeekö se aina noin että arvioi tasan 14 pv menkkojen alusta taaksepäin?
 
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

12.8.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Kolava........................kp 68/28
Naarassusi.................kp 45/33
-Brita-.........................kp 41/31
FaBuu.........................kp 39/28
Satsuma13..................kp 34/29-31
Tingeli..........................kp 32/34-36
kukapakuka.................kp 31/24-30
mom_89......................kp 29/32-38
Jjuu..............................kp 27/26
Hellu__.........................kp 26/28
VernaMaria..................kp 25/28-30
nieve30.........................kp 24/28
Karvakorvat..................kp 22/28
Amadecasa..................kp 21/34-55
Haaveilija-31.................kp 19/39
Hipposka.......................kp 18/30
Vauvahaaveilija2396.....kp 17/28-30
Eevee1..........................kp 17/31-98
Poreilevalimu................Kp 16/26
Keltasirkku-...................kp 15/27-32
taikinatonttu..................kp 15/28
W.we.............................kp 15/25
mimmik.........................kp 15/28-32
Vauvameille..................kp14/28-35
Pilvinentaivas...............kp 13/28-30
Addison.........................kp 11/xx
Minic..............................kp 11/28
Ilonetsijä........................kp 11/28-30
Minttuajabasilikaa.........kp 10/xx
Veevavi.........................kp 9/28-30
Mammakatri..................kp 8/22-41
Helmiina1978...............kp 7/30
Apustaja......................kp 6/30-35
Persikka123.................kp 5/34
Titi-Love........................kp 4/28-30
EnkeliRinkeli.................kp 3/28
Mahaotus.....................kp 1/xx
Greeneye.......................kp 1/
★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


FaBuu......................dpo 25
Jjuu.............................dpo 16
Mom_89.....................dpo 9
Nieve30.......................dpo 10
Mahaotus...................dpo 9
Karvakorvat................dpo 8
Poreilevalimu............. dpo 2
Lastunen.....................dpo 1
Vauvameille.................dpo - 1

★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Tänään kp1. :cry:

Vuoto viimeisestä pilleristä menkkoihin kesti 22 päivää ja nyt eka oikea kierto 23 päivää! Pelottavan lyhyt siis! Mulla tosiaan oli siis nyt lyhyt luteaalivaihe koska ovulaatio ainakin oireista ja vahvasta ovisplussasta nähden tapahtui. Toivon että kierrot pitenee tai pitää mennä lääkärin juttusille o_O nyt luteaali oli 7 päivää ja tosiaan kun luin että jos se on 8pv tai alle niin limakalvo ei ehdi paksuuntua tarpeeksi että raskaus voisi alkaa.

Ja nyt kun flo sovellukseen päivitin että menkat alkoi niin se heitti mun ovulaation 2 viikkoa takapeein vaikka se ei tosiaankaan ollut siellä :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: tekeekö se aina noin että arvioi tasan 14 pv menkkojen alusta taaksepäin?
Toivottavasti olis vaan pillereiden jäliltä kierto sekasin ja tasaantuis pidemmäksi :)
Mulla toi sovellus arvioi aina kp14 ovulaatioks, eikai ne osaa sen tarkemmin ennustaa (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus
Tänään kp1. :cry:

Vuoto viimeisestä pilleristä menkkoihin kesti 22 päivää ja nyt eka oikea kierto 23 päivää! Pelottavan lyhyt siis! Mulla tosiaan oli siis nyt lyhyt luteaalivaihe koska ovulaatio ainakin oireista ja vahvasta ovisplussasta nähden tapahtui. Toivon että kierrot pitenee tai pitää mennä lääkärin juttusille o_O nyt luteaali oli 7 päivää ja tosiaan kun luin että jos se on 8pv tai alle niin limakalvo ei ehdi paksuuntua tarpeeksi että raskaus voisi alkaa.

Ja nyt kun flo sovellukseen päivitin että menkat alkoi niin se heitti mun ovulaation 2 viikkoa takapeein vaikka se ei tosiaankaan ollut siellä :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: tekeekö se aina noin että arvioi tasan 14 pv menkkojen alusta taaksepäin?
Mun mielestä flon asetuksissa pystyy määrittämään oman luteaalivaiheen pituuden jos sen tietää, mut se on oletuksena 14 pv. Se laittaa sen oireiden perusteella johonkin kyllä, mutta siirtää sitten sen asetuksen mukaan jos kk alkaa outoon aikaan.

Edit. Kävin tarkistamassa, ei siellä olekaan oletuspituutta asetettuna, mutta kyllä se silti sitä 14 päivää laskuissaan käyttää :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus
Toivottavasti olis vaan pillereiden jäliltä kierto sekasin ja tasaantuis pidemmäksi :)
Mulla toi sovellus arvioi aina kp14 ovulaatioks, eikai ne osaa sen tarkemmin ennustaa (n)
Flo pistää ennakkona sen ”normi” 14pv. Ny ku olen sitä 4 kiertoo käyttäny ja laittanu oireita ja ovisplussia jne niin tähän kiertoon on muuttunu luteaaliksi 7 päivää joka mulla keskimäärin ny ollu imettäessä ja joskus muutenkin
Menkat heittää ainakin osalla pillerien ja synnytysten jäljeen jonnii aikaa että luteaalit jää lyhyiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus
Hei te jotka muistatte aiemmista raskauksista tai ootte plussanneet jo: oliko normaalia, että alamahaan sattuu kovaa? Jatkuvasti menkkajomoa ja välillä pistää tosi kovaa. En muista esikoisesta, että paljonko alussa oli kipuja. Sen vaan muistan, että esikoisesta olin yhdessä vaiheessa varma, että menkat alkaa, mutta nyt tätä kipua on ollut jo pari päivää. Pelkään nytkin että menkat alkaa, mutta tunnen niin vahvasti, että ihan kuin olisin raskaana. Tulispa ne testit jo.. (n)
 
Hei te jotka muistatte aiemmista raskauksista tai ootte plussanneet jo: oliko normaalia, että alamahaan sattuu kovaa? Jatkuvasti menkkajomoa ja välillä pistää tosi kovaa. En muista esikoisesta, että paljonko alussa oli kipuja. Sen vaan muistan, että esikoisesta olin yhdessä vaiheessa varma, että menkat alkaa, mutta nyt tätä kipua on ollut jo pari päivää. Pelkään nytkin että menkat alkaa, mutta tunnen niin vahvasti, että ihan kuin olisin raskaana. Tulispa ne testit jo.. (n)
Mulla oli just tota alamahan kipua koko ensimmäinen kolmannes et pitäisin ihan normaalina oireena. Etenki tokan kanssa kaikkia oireita tuntu olevan enemmin :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä