Haaveena vauva 2020

Mikähän dpo mulla on? Lauantaina aamulla ovisliuskatestit näytti selkeää plussaa ja kahden hormoonin digi vilkkuvaa hymynaamaa, iltapäivällä digissä oli jo pysyvä hymynaama. Ovisplussa siis lauantaina, joten onko ovis ollut sitten eilen? Hieman vaikeaa sanoa oireiden perusteella, koska lauantaina jo oli limaa runsaasti, eilen vielä vähän ja pientä vihlomista munasarjoissa vähän non-stopina :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus
Nyt ihan muuta asiaa tunkaisen tähän väliin. :p

Mihin ihmeeseen käytätte tuota maca-jauhetta?! Ostin semmoisen pussin, kun oli tarjouksessa. Kotona avasin sen ja otin nuuhkaisun... Apua, ehkä top 5 kamalimpia hajuja ikinä :eek::D Nyt en oikein uskalla ees lähteä kokeilemaan sitä :LOL:

Mielellään kuulisin myös muista tällaisista EHKÄ asiaa edistävistä, harmittomista lisistä. Foolihappo ja sinkki käytössä. Mikä olisi hyvä monivitamiinivalmiste vai onko siinä mitään merkitystä millään?

Maca-jauhe kannattaa sekoittaa ehdottomasti kaakaojauheeseen! Ja tehdä siitä pieni(tai miksei halutessaan isompikin) kupillinen kaakaota. Ei maistu sieltä oikeestaan yhtään! :) jossain sivustolla luki vinkkinä. Itse teen aina niin että kaakaojauhe ja maca sekaisin, sit tilkka kuumaa vettä ja vähän maitoa päälle ja juon :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuajabasilikaa
Nyt ihan muuta asiaa tunkaisen tähän väliin. :p

Mihin ihmeeseen käytätte tuota maca-jauhetta?! Ostin semmoisen pussin, kun oli tarjouksessa. Kotona avasin sen ja otin nuuhkaisun... Apua, ehkä top 5 kamalimpia hajuja ikinä :eek::D Nyt en oikein uskalla ees lähteä kokeilemaan sitä :LOL:

Mielellään kuulisin myös muista tällaisista EHKÄ asiaa edistävistä, harmittomista lisistä. Foolihappo ja sinkki käytössä. Mikä olisi hyvä monivitamiinivalmiste vai onko siinä mitään merkitystä millään?
Smoothien sekaan vaan se maca, ei maistu yhtään. Tai sit palautusjuoman kans jos ne on käytössä. Mulla on mamavitskut käytössä, missä foolihappo mukana. Mut mulla tuo ovulaatio ei oo kyl näistä kiinni :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuajabasilikaa
Meillä alkoi nyt yk 1. Tänään siis kp2.
Listoille en halua tässä vaiheessa, sillä tarkoitus mennä rennosti eteenpäin eikä mulla ole tietoa kierron pituudesta. Viimeiset 5vuotta ollut hormonaalinen ehkäisy käytössä, joten varmaan menee tovi ennen kuin kierto tasoittuu. Foolihappoa oon syönyt toukokuusta lähtien.

Meille optimaalisin tärppi ajankohta olisi loka-joulukuussa mutta katotaan miten meidän käy. Mies on ainakin sitä mieltä, että meillä tärppää kerrasta... luulen että joutuu kohtaamaan todellisuuden mutta mutta.. saa nähdä. Pupuillaan yleensä n. joka toinen päivä. Tähän tuskin on tulossa muutosta.
 
Mikähän dpo mulla on? Lauantaina aamulla ovisliuskatestit näytti selkeää plussaa ja kahden hormoonin digi vilkkuvaa hymynaamaa, iltapäivällä digissä oli jo pysyvä hymynaama. Ovisplussa siis lauantaina, joten onko ovis ollut sitten eilen? Hieman vaikeaa sanoa oireiden perusteella, koska lauantaina jo oli limaa runsaasti, eilen vielä vähän ja pientä vihlomista munasarjoissa vähän non-stopina :cautious:
Mulla ei ole kokemusta ovistesteistä, mutta ihan vaan tätä muiden keskustelua aiheesta seuranneena sanoisin että sulla ois nyt dpo 1 :)
 
Pakko tulla jakamaan ajatuksia vielä tänne vaikka päätin pitää vähän taukoa. Nyt on tosiaan menkkojen neljäs päivä menossa ja vuoto taitaa loppua tänään. Eilis illan jälkeen siteeseen on tullut vain pieni tuhru. Muutenkin menkat tosi tosi niukat. Ekana päivänä alamaha kipeä josta osasin menkkoja odottaa ja laitoin pikkuhousunsuojan reissuun lähtiessä ja matkallahan ne menkat alkoi. Pari tamponia vaan mennyt koko menkkojen aikana ja ne oli toisena päivänä, vaihtoväli ~4h ja oli ehkä puolillaan (n) Ekana päivänä oli runsaimmillaan, mutta ei todellakaan runsaat vaan aika normaali vuoto, ja muut päivät sitten koko ajan vaan niukempaa ja niukempaa. Seksiäkin harrastettiin lauantaina kun vuoto oli niin niukkaa, ei tullut yhtään sotkua ja yleensä en menkkojen aikaan halua kun ällöttäisi ajatuskin mutta nyt vuoto tosiaan niin minimaalista. Mietinkin mistä tällainen johtuu, koska ennen menkat oli tosi runsaat ja nyt viime aikoina jokaiset menkat on ollut vaan edellisiä menkkoja niukemmat :unsure: Että onkohan tässä sitten syy miksi en raskaaksi tule, jos limakalvo on liian ohut esim? Vai voiko esim greippimehu tehdä päinvastaisesti että limakalvo ei paksuunnu vaan heikkenee? Koska greippimehu ollut käytössä muutaman kuukauden ja yhdessä kierrossa oli myös vadelmanlehtitee ja parissa kierrossa gelee royale. Kunnon ovisplussan kuitenkin sain joten ovuloimaton kierto tämä ei ole, ja kierto oli 3 päivää normaalia lyhyempi (n)
 
On tää kyllä hullua, vaikka vasta eka kierto meneillään (eikä niitä ensimmäisiä menkkojakaan tullut vielä vaan suoraan ovis 1,5vk lopettamisen jälkeen), silti piti sitä ovista tikuttaa. Nyt kun se on saatu metsästettyä, tuntuu vähän tyhjältä kun ei tarvii tehdä päivittäistä testausrumbaa vaan odottaa piinallisesti pari viikkoa :ROFLMAO:
 
Hei te jotka muistatte aiemmista raskauksista tai ootte plussanneet jo: oliko normaalia, että alamahaan sattuu kovaa? Jatkuvasti menkkajomoa ja välillä pistää tosi kovaa. En muista esikoisesta, että paljonko alussa oli kipuja. Sen vaan muistan, että esikoisesta olin yhdessä vaiheessa varma, että menkat alkaa, mutta nyt tätä kipua on ollut jo pari päivää. Pelkään nytkin että menkat alkaa, mutta tunnen niin vahvasti, että ihan kuin olisin raskaana. Tulispa ne testit jo.. (n)
Mulla on nyt viikon ollut on/off kipuja, päivää ennen kuin menkat piti alkaa niin oli kovaa kipua. Ei tullut verta muuten verrattavissa menkkoihin. Rv 4+2 nyt meneillään!
 
Eilen saatiin miehen kanssa talleteltua. Ovistikussa punertavaa, mutta huippua ei vielä tänään saavutettu. Huomenna tai ylihuomenna olisi hyvät mahdollisuudet. Jos huomenna saisi miehen vielä talletteluhommiin, niin olisi aika bueno. :sneaky:
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Viime viikolla täällä kirjottelin, että harmittaa, kun mies jarruttelee lapsentekopuuhia, ja keskusteltiinkin sitten aiheesta parina päivänä ja kuinka kävikään! Asia sai vihdoin vihreää valoa:love::love::love:

Piinailen tosin jo nyt, sillä menkkojen jälkeen kp 10 ja 11 oltiin ilman ehkäisyä ja ovulaatio oli ehkä kp 13 tai 14 jo. Joten tänään olisi sen mukaan dpo 9 tai 10. Viikonloppuna mulla juili oikealta alaselästä inhottavasti välillä ja nyt eilen ja tänään ollut vihlaisuja alavatsassa. Toki voivat enteillä tulevia menkkojakin. Kävin sitlti jo rfsu:n herkän testin ostamassa ja ajattelin sen ehkä huomenna aamulla tehdä kun en kestä tätä epätietoisuutta... Vaikka arvelenkin, ettei se vielä mitään näytä. Toivoisin silti, että seuraisin @StellaMom sua plussanneisiin :) Olisi kyllä koomista, että lapsi saisi alkunsa tavallaan ennen, kuin siitä on edes sovittu, tavallaan siis vahingossa?

Parasta on kuitenkin, että yritys on viimein aloitettu ja saan luvan kanssa alkaa kuumeilla esikoista, jos menkat tulee niin ensi kierrosta alkaen sitten :love:
 
Heippa täällä yksi uusi mukaan, toistaiseksi taustailen ennen kuin saan miehen pään käännettyä vielä yhteen niin että meidän 1v taapero saisi kanssa leikkikaverin kun muille lapsilla jo ikäeroa vähän enemmän.

Meillä siis nyt 5lasta jotka ovat 11v,9v,7v,5v ja 1v. Meillä myös geeneissä pieni ongelma ja sen takia myös kolme enkeli poikaa ja 25% uusiutumis riski.

Imetän vielä nuorinta mutta menkat tullu nyt tammikuusta lähtien suht tasaisesti ja kierto vaihdellut 28-33 päivän välillä. Ehkäsynä vaan kondoomi eikä mitään hormonaalista ehkäsyä ole koskaan ollut.
Nyt menossa kp 28 ja epäilen että menkat alkaa parinpäivän sisään. Yritän saada miehen pään käännettyä vielä yhteen niin että pääsis jo ens kierrossa yrittämään kuudetta.

Jos en tietäs että raskaus on mahdottomuus tällä hetkellä niin epäilisin vahvasti koska olo on huonovointinen ja kauhee väsymys iskenyt ja rinnat ovat kipeenä, mitä ei ole tapahtunut sitten alkuvaiheen imetyksen.
 
Monet teistä testailee jo hyvissä ajoin ennen kuin kuukautisten pitäis alkaa, niin itselle tämä tuli ihan yllätyksenä että näin ”on tapana tehdä” Yleensä kun testeissäkin lukee ”voit testata heti kun kuukautiset on myöhässä”. Itse olen testannut vain kerran ennen festareita, kun olin jo vuotta aiemmin testin ostanut sitä varten, että menkat olis myöhässä. No ei oo vielä kertaakaan ollu, niin ei oo tarvinu testailla.

Ois kiinnostava tietää mikä kullakin on ”syy” miksi testailee etukäteen? Onko niin toiveikas ja odottava olo, testailet koska ”kuuluu” vai testaat ettet esim. joisi alkoholia jos oletkin raskaana? En tiiä, ehkä itse en testaa siksi, koska aina ois niin masentava fiilis katsoa tyhjää tikkua päivästä toiseen, kun taas menkkojen alkamisella se on ”kerrasta ohi”.
 
@Mohan itse testaan siksi koska pillereiden lopettamisen jälkeen ei kuitenkaan voi olla täysin varma miten kroppa toimii ja millon se plussa ilmestyy kun kierrotkin sekasin. Mun mielestä siinä ei oo mitään pahaa testata "turhaan" tai "liikaa". Itse juon nyt niin harvoin alkoholia ettei sen takia pidä testailla mutta varmaan siinä tilanteessakin testailisin ennen sitä. Ja itsestä ainakin on jännää nähdä mahdollisimman aikaisin mahdollinen haamu testissä jos sellaisen joskus saa. Kaikki toimii näissä asioissa eri tavalla :) itse oon esim. malttamaton vähän hullu testailija, toiset malttavat paremmin
 
@Mohan itse testaan siksi koska pillereiden lopettamisen jälkeen ei kuitenkaan voi olla täysin varma miten kroppa toimii ja millon se plussa ilmestyy kun kierrotkin sekasin. Mun mielestä siinä ei oo mitään pahaa testata "turhaan" tai "liikaa". Itse juon nyt niin harvoin alkoholia ettei sen takia pidä testailla mutta varmaan siinä tilanteessakin testailisin ennen sitä. Ja itsestä ainakin on jännää nähdä mahdollisimman aikaisin mahdollinen haamu testissä jos sellaisen joskus saa. Kaikki toimii näissä asioissa eri tavalla :) itse oon esim. malttamaton vähän hullu testailija, toiset malttavat paremmin
Enkä minäkään siis viestilläni tarkoittanut että siinä olisi jotain pahaa! Tää vaan oli ihan uus juttu mulle ja vasta tänne palstalle tultua kuullut että testaillaan jo etukäteen. Itselle tulee jopa hieman ”paineita” että perhana pitäiskö sitä itsekin että kuuluisko näin tehdä nyt kun yrittää koska kaikki muutkin Ehkä niihin viivattomiin tikkuihin tosiaan turtuu. En tosin ehkä raaski tuhlata rahoja hirveänä testeihin, kun digiovistestitkin maksaa jo maltaita, ja kun näyttää siltä että oviksiakin saa tovin testailla
 
Omaa napaa kun oon ihan shokissa.. sain papakokeen tulokset. Hpv positiivinen ja papakokeessa solumuutoksia mitkä vaatii jatkotutkimuksia :cry:
Kutsu sairaalasta jatkoon tulee 6kk sisään..
tää on aivan uus juttu mulle. En tiedä yhtään mitään mistään :unsure:
Pitääkö lopettaa nyt yritys, saako raskautua, onko pahakin tilanne kun 6kk sisään pitää päästä jatkotutkimuksiin?? :notworthy:
 
@Mohan päädyn yleensä testaamaan jo vähän ennen kuukautisia, koska olen kova kuvittelemaan oireita ja haluan hillitä itseäni. Tuntuu, että mitä pidempään ehdin uskotella itselleni olevani raskaana, sitä suurempi pettymys on kun kuukautiset sitten alkavat. En kuitenkaan testaile päivittäin vaan vasta pari päivää ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa ja uudelleen sitten jos on myöhässä (tai tilaisuus johon liittyy alkoholia).
 

Yhteistyössä