Haaveena vauva 2020

TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

15.9.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Minic..............................kp 46/28
Persikka123.................kp 39/34
EnkeliRinkeli.................kp 37/28
FaBuu...........................kp 32/28
Tiukuliina89.................. kp 31/31
nieve30.........................kp 29/28
Karvakorvat..................kp 29/28
Hipposka.......................kp 25/30
W.we.............................kp 24/25
Lastunen.......................kp 23/xx
taikinatonttu...................kp 22/28
mimmik..........................kp 21/28-32
Keltasirkku-...................kp 21/27-32
vauvahaaveilija2396......kp 20/28-30
Vaniljapulla....................kp 19/30-32
Vauvameille...................kp 19/28-35
Veevavi.........................kp 17/28-30
rosemarie......................kp 17/xx
Lapseton87..................kp 17/26-27
taatelinen......................kp 16/27-30
Pilvinentaivas...............kp 16/28-30
Mammakatri.................kp 16/22-41
nessu87........................kp 15/28
Millimetrii...................... kp 12/28-29
Hope91.........................kp 11/32-37
Mahaotus......................kp 11/24-26
Amadecasa..................kp 9/34-55
Helmiina1978...............kp 9/30
Marilainen.....................kp 9/28
Haaveilija-31.................kp 9/38
Mirella92.......................kp 8/34
Kasikuus.......................kp 4/28-31
Lennis...........................kp 4/28-34
Haavejuttu.....................kp 3/29
Tingeli...........................kp 2/34-36
Daana........................... kp 2/23


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Nieve30.......................dpo 19
FaBuu......................... dpo 18
pallomaha123..............dpo 18
papuma.......................dpo 17
Nessu87......................dpo 5
Vauvameille.................dpo 3
Vaniljapulla..................dpo 2
Veevavi........................dpo 2
Lapseton87..................dpo 2



★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Pelkkää omanapailua taas. Kierto sen kun venyy ja venyy, kun ovista ei kuulu eikä näy. Nyt jo viides päivä kun kahta hormonia mittaava digi antoi vilkkuvaa hymynaamaa. Täytynee huomenna jo soittaa ehkäisyneuvolaan tms, pääsiskö käymään gynellä, kun tuntuu, ettei nyt kaikki ole ihan kohdallaan. Menee tämä kierto jo ainakin 40 päivään tällä menolla. Mieskin sopivasti ti-pe työmatkalla, joten jos ihmeen kaupalla ovis vielä tulisi (jota epäilen vahavsti), ajoittuu se varmaan just siihen aikaan, eli eiköhän tämä kierto ollut tässä, jos nyt ylipäätänsä ikinä loppuukaan.
 
Äh, niin se taitaa olla että sitä alkaa väkisin toivomaan erilaisia oireita, kun niin haluais olla raskaana. Inssi oli 9pv sitten. ”Oireina” kahtena edellisenä päivänä ollut ihan lyhyen hetken etova elo, ei mistään tietystä asiasta, mutta ei sellainen että tarvisi oksentamaan lähteä. Lisäksi mahassa on erilaisia tuntemuksia, joita minulla on _ihan joka kierrossa_, joita kuulostelen tyylillä ”oliskos nämä kuitenkin tällä kertaa erilaisia? Merkitseekö tämä jotain?!”. Siinäpä ne ”oireet” sitten. Epäilen kuitenkin vahvasti, että inssi ei onnistunut, koska sain pari päivää siitä ihan kauhean flunssan, ja pari ”ei sallittua” lääkettäkin otin.

Onko täällä muita, jotka ei tunne selvästi ovulaatiota? Esim. Mulle laitettiin inssissä pregnyl, ja vasemmalla puolen muutamana päivänä tuntui jotain, mutta ei sellaista ahaa-elämystä että nyt se ovis on. Ei mulla normikierroissakaan ole, vaikka saan kyllä ovistestillä hymynaaman jne. Limojakaan en kyllä monestikaan huomaa.
 
@Mohan flunssa kiinnittymisen jälkeen on ollut joka kerta itsellä. Johtuu jotenki siitä että kun hcg tuotanto käynnistyy niin kehossa joku muuttuu ja altistaa flunssalle.

Pidetään peukkuja, kerro miten etenee!❤
Oishan se kiva ajatella, että johtuisi siitä, mutta jos inssi oli pe, niin kiinnittyminen sunnuntaina/maanantaina tuskin on vielä mahdollista :unsure:
 
Omaa napaa... huohhhh. En tiedä mistä alottaisin. Tosiaan kohdun ulkoinen todettiin kun hcg jatkoi seurantalabroissa hidasta nousua vuodosta huolimatta (nyt tasan kuukausi menkkojen alusta ja plussasta, siitä saakka vuotanut epätasaisesti), alkuviikosta pistettiin solusalpaaja. Solunsalpaajan yhteydessä pistettiin myös anti D pistos koska olen miinusveriryhmää. Tämän jälkeen heräsi sitten iso kysymys, MIKSI EN OLE SAANUT PISTOSTA helmikuun vk 12 keskenmenon yhteydessä?!
Nyt pohdin onko tuo km (ja plus veriryhmän sikiö) voinut aiheuttaa immuniteetin ja se taas johtanut kaikkiin näihin varhaisiin keskenmenoihin. Tämä nyt on tällaista maallikon pohdintaa, pitää kysyä ensi vk tsekkikäynnillä lisää. Mutta selkeä hoitovirhe ettei pistosta annettu helmikuussa, suututtaa.

Löytyykö täältä muita rh negatiivisia (miinusveriryhmä)? Olisi kiva vaihtaa ajatuksia.
 
@mom_89 ompa ärsyttävä tilanne. Tsemppiä :love: näitä tilanteita miettiessä/lukiessa tulee mieleen että miten ihmeessä näitä on hoidettu silloin kun lääketiede ei ollut vielä kehittynyttä kun tuntuu että kohdunulkoiset ja keskenmenot on niin yleisiä... jos joskus vuonna nakki ka keppi on ollut vaikka kohdunulkoinen niin meneekö ne muka itsestään ohi ? o_O

ja onpa ärsyttävää ettet oo saanu tota pistosta aiemmin. Hyvä kysyä siitä ensi kerralla. Toivottavasti tulet pian raskaaksi nyt tämän jälkeen normaalisti :love: ei tommosia vastoinkäymisiä voi koko ajan tulla :cry:
 
@W.we nyt eka kierto kun tikutan ovista. Mä luulen et nimenomaan tuo luteeli jää lyhyeks, koska aikasempina kiertoina oon mielestäni tunnistanu oviksen ja ollaan peiton alla oltu oikeaan aikaan eikä vaan oo tärpänny. No tän kierron jälkee oon viisaampi. Mut jos se ongelma on just tuo liian lyhyt luteeli, onko siihen saatavissa jotain apua?
Mulla itellä ollut nyt 2 kierron ajan minipillerien jälkeen luteaali vaan 8-10 päivää. Olen kuullut että siihen on lääke. Itse vielä ainakin tämän kierron ajan seurailen että josko tää pitenisi itseksee. Luin netistä jostain että pillerien jälkeen voi kestää hetki että luteaalikin tasoittuu :) kauanko te oottekaan yrittäny ja mikä ehkäisy oli sitä ennen?
 
@mom_89 mä oon kans resus miinus, ja mullaki jätettiin joskus antamatta toi piikki km jälkeen (oli jota in 6-7rv) ja myöhemmin lekuris ne miettikin miksei sitä annetu vaik papereis on merkintä että annettava. Mutta mä kyllä raskauduin tuon jälkeen ja terve tyttö syntyi ❤

Nyt kun sain km täs kuussa ni miettiny myös että oisko pitäny piikki hakea, muiatin adian niin myöhään ettei ollu enään aikaa soittaa ja kysyä. Nyt sit toki välil. Pohdin onko sillä vaikutusta tuleviin raskauksiin vaik kokemuksest tiiän että voi ihan hyvinkin mennä
 
Anteeksi aamun omanapa, mutta minä ja mun kroppa ollaan niiin pihalla. (n):alien:

Kuukautisten olisi pitänyt alkaa tiistaina, vaan ei alkanut ja eilen sitten alkoi pyyhittäessä tulla ruskeaa vuotoa. Tätä tuli myös vuosi sitten KM raskaudessa ja silloin lääkäri sanoi, että se on ihan normaalia.

Oon tehnyt nyt tällä viikolla 3-4testiä ja kaikki täysin negoja paitsi perjantain apteekin ultraan tuli testiajan jälkeen haalea haamu/viivanpaikka.

Äsken tein mielestäni raskauskeijun One Stepin ja tuli heti ihan selkeä haamu esiin. https://aijaa.com/hAPFf2

En tikuttanut ovista, mutta epäilen sen olleen aikavälillä 27.8-2.9 eli silti olisi jo dpo13 ja pitäisi mielestäni näkyä paremmin.(n)

Täytyy käydä ostamassa uusi testi ja testata taas huomenna. Olisiko suosituksia jos noi Pregcheckin one stepit antaa nyt sitä feikki viivaa?
Vinkki odotusaikana; älä laita paperille odottaessasi, paperi imee nesteet pois ja voi olla syy vääriin tuloksiin. Tämä ohje lukee muistaakseni ainakin PC liuskojen paketissa, eli laita esim muovin päälle kun odotat tuloksia. PC ei ole mulle antanut koskaan mitään vääriä tuloksia, joten se riippuu paljon keneltä kysytään. Kunhan löytää sen oman luotettavan testin niin pysy niissä. Oliko se sitten PC tai joku apteekin oma! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Binky ja Nessu87
Mut voi poistaa piinailijoista. Menkat alkoi, tänään jo kp 2. Kierto jäi harmillisesti vain 21 pv:n mittaiseksi. Mulla vaikuttais ovis tulevan jo n. kp 8, joten pahasti vaikuttaa siltä, että seuraava ovis jää hyödyntämättä kun mies just työmatkalla :(.
Seurailen keskustelua täällä taustalla ja lokakuussa alkaa sit yritys ihan todenteolla:LOL:
 
Mulla itellä ollut nyt 2 kierron ajan minipillerien jälkeen luteaali vaan 8-10 päivää. Olen kuullut että siihen on lääke. Itse vielä ainakin tämän kierron ajan seurailen että josko tää pitenisi itseksee. Luin netistä jostain että pillerien jälkeen voi kestää hetki että luteaalikin tasoittuu :) kauanko te oottekaan yrittäny ja mikä ehkäisy oli sitä ennen?
Mulla mini pill! Nyt alkaa eka kierto ilman pillereitä. Vielä ei oikeastaan yritetä, keskeytetyllä mennään :) vikana pilleripäivänä alkoi menkat ja kesti 5 pv ja sit päivä väliä ja nyt tullu kaks päivää vähän ruskeaa tuhrua, katotaan nyt et alkaako heti perään luomumenkat vai tuhruttaako vaan eli tavallaan nyt ensimmäinen kierto
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus
Jaaaaa a.. . No tein huvikseen ovis testin ja näytti kyl nii selvää plussaa. Tummempi ku testi viiva, mut positiivist näytti (yht väristä) jo oliko tiistaina... Sitten alko ovis testit haaleneen eli suoraa sanottuna: mitä helvettiä?! Oliko mulla ovis alku viikost vai nyt ku plussaa näyttäny 2sti tosin tän päivänen räikeemmin. No oli miten oli on eilen talletukset tehty, ja huomen vois touhail lisää. Tänään oltu molemmat aivan loppu... Mut en vaan tiiä miten tän kierron nyt laskee, kai mä pysyttelen tol dpo 5 linjalla vaikken tiiä kuulunko sinnekkään
 
Omaa napaa, kuinkas muutenkaan. Mun menkka-appi on laskenutkin kierron tälle kuulle 28 päivään sen 30 sijaan. Ja olen kyllä elänyt ihan sen 30pv mukaan. Huomenna pitäisi alkaa ja ihan varmana alkaakin, oviksista ja yrittämisestä huolimatta, koska tuntuu kyllä mahassa ja selässä juuri siltä, että ensi yönä lorahtaa.

Jotain positiivista tässä kierrossa on ollut pms-oireiden puuttuminen (toki tämän päivän olenkin itkenyt sen koko kuun edestä). Oireet ehkä katosivat säännöllisen salitreenin myötä, koska treenasin ennen muksua myös enkä juurikaan kärsinyt mistään oireista ennen lasta. Niukat menkat selittynee säännöllisella raudan syömisellä.

Meillä taloprojekti nielee jokaisen ylimääräisen rahan ja kärsvistelen nyt ajatuksen kanssa, että gynelle olisi ihan hyvä mennä käymään, mutta onko se niin, että perus tarkastusaikaa ei saa julkiselta vaan pitää pulittaa se yli 200e tuosta käynnistä yksityisellä? Olen siis aina käynyt yksityisellä, joten ei mitään tietoa, että pääseekö ilman mitään vaivaa julkiselle puolelle (jos tätä vuoden ehkäisyttömyyttä ilman tärppiä oteta huomioon)?
 
Omaa napaa, kuinkas muutenkaan. Mun menkka-appi on laskenutkin kierron tälle kuulle 28 päivään sen 30 sijaan. Ja olen kyllä elänyt ihan sen 30pv mukaan. Huomenna pitäisi alkaa ja ihan varmana alkaakin, oviksista ja yrittämisestä huolimatta, koska tuntuu kyllä mahassa ja selässä juuri siltä, että ensi yönä lorahtaa.

Jotain positiivista tässä kierrossa on ollut pms-oireiden puuttuminen (toki tämän päivän olenkin itkenyt sen koko kuun edestä). Oireet ehkä katosivat säännöllisen salitreenin myötä, koska treenasin ennen muksua myös enkä juurikaan kärsinyt mistään oireista ennen lasta. Niukat menkat selittynee säännöllisella raudan syömisellä.

Meillä taloprojekti nielee jokaisen ylimääräisen rahan ja kärsvistelen nyt ajatuksen kanssa, että gynelle olisi ihan hyvä mennä käymään, mutta onko se niin, että perus tarkastusaikaa ei saa julkiselta vaan pitää pulittaa se yli 200e tuosta käynnistä yksityisellä? Olen siis aina käynyt yksityisellä, joten ei mitään tietoa, että pääseekö ilman mitään vaivaa julkiselle puolelle (jos tätä vuoden ehkäisyttömyyttä ilman tärppiä oteta huomioon)?

Mä ainaki kävin jo suunnitteluvaiheessa, muutama kk ennen pillereitten poisjättöä julkisella puolella gynellä tarkastuksessa vaan ja gyne antoi puhtaat paperit yrittämisen aloittamiseksi. Kannattaa ainaki kysyä.
 
@Effis, täällä myös yk7 menossa ja ihan samoja fiiliksiä et ihan epätoivoinen olo alkaa jo olla. Tiedän ettei ole mahdottoman pitkä aika yrittää mut nyt jo pitkä aika kun toivoo niin hartaasti ❤

Meillä esikoinen sai alkunsa kolmannesta kierrosta 10 vuotta sitten ja toinen kuudennesta kierrosta 6 vuotta sitten, joten näihin kun vertaa niin luulis että voisi olla vielä raskautuminen mahdollista nytkin. Mutta mulla kierto muuttui tosi lyhyeksi toisen raskauden jälkeen (noin 22-26 päivää, välillä vielä lyhyempi jopa 19 päivää) ja jostain luin että kierron lyheneminen tai epäsäännölliseksi muuttuminen kertoo hedelmällisyyden laskusta. Lääkäri kuitenkin meinas et kierron lyhyydellä ei ole väliä, kunhan on suht säännöllinen. Nyt yritän testien avulla löytää ovulaatiota. Mut pelottaa kun ikää on jo tuo 10 v enemmän kuin ekan kohdalla, ihan varmasti jotain hedelmällisyyden laskua tapahtuu kun ikää tulee lisää. Toki kovin yksilöllistä et koska... Olen siis nyt 34. Mies lähenee jo neljääkymppiä eikä todellakaan enää suostu mihinkään hoitoihin jos ei luomuna saada raskautta alkamaan. Aika näyttää. Tsempit kaikille, mäkin toivon että kaikki saadaan vauva 2020, ainakin alulle viimeistään silloin ❤
@Effis, täällä myös yk7 menossa ja ihan samoja fiiliksiä et ihan epätoivoinen olo alkaa jo olla. Tiedän ettei ole mahdottoman pitkä aika yrittää mut nyt jo pitkä aika kun toivoo niin hartaasti ❤

Meillä esikoinen sai alkunsa kolmannesta kierrosta 10 vuotta sitten ja toinen kuudennesta kierrosta 6 vuotta sitten, joten näihin kun vertaa niin luulis että voisi olla vielä raskautuminen mahdollista nytkin. Mutta mulla kierto muuttui tosi lyhyeksi toisen raskauden jälkeen (noin 22-26 päivää, välillä vielä lyhyempi jopa 19 päivää) ja jostain luin että kierron lyheneminen tai epäsäännölliseksi muuttuminen kertoo hedelmällisyyden laskusta. Lääkäri kuitenkin meinas et kierron lyhyydellä ei ole väliä, kunhan on suht säännöllinen. Nyt yritän testien avulla löytää ovulaatiota. Mut pelottaa kun ikää on jo tuo 10 v enemmän kuin ekan kohdalla, ihan varmasti jotain hedelmällisyyden laskua tapahtuu kun ikää tulee lisää. Toki kovin yksilöllistä et koska... Olen siis nyt 34. Mies lähenee jo neljääkymppiä eikä todellakaan enää suostu mihinkään hoitoihin jos ei luomuna saada raskautta alkamaan. Aika näyttää. Tsempit kaikille, mäkin toivon että kaikki saadaan vauva 2020, ainakin alulle viimeistään silloin ❤
Kiva tietää, et en oo ainoo kenestä näin lyhyt aika voi tuntua loputtoman pitkältä. Ja hui, en oo kuullutkaan et epäsäännöllinen kierto voi kertoo hedelmällisyyden laskusta :eek: toivottavasti omalla kohdalla se on vaan jotain hormonaalista ku oon vast 32v :eek: mua ehkä rassaa eniten se tosi pitkän (45pv) kierron mahdollisuus, kun yritys kerrat vuotta kohden vähenee. Ja tää odottelu vaan lisääntyy! Pco munasarjoja ei oo todettu, eli outoo tää kiertojen vaihtelu..mut nyt kesällä ollu tosi paljon työ ym stressiä, katotaan jos tää tasaantuis tässä syksyä kohden. Ja nythän näkee taas mitä tää yk tuo tullessaan :whistle:
 
"Jos raskausviikkoja on 8 tai sen yli, Rh-negatiivisille naisille annetaan keskenmenon toteamisen yhteydessä Anti- D- immunoglobuliinisuojaus vasta-ainemuodostuksen ehkäisemiseksi mahdollisessa seuraavassa raskaudessa."

Lueskelin tällästä tuolta naistenkylästä ku jäin pohtimaan tota asiaa itsekin, eli varhasillä keskenmenoilla ei tartte sitä pistosta :)
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Omaa napaa, kuinkas muutenkaan. Mun menkka-appi on laskenutkin kierron tälle kuulle 28 päivään sen 30 sijaan. Ja olen kyllä elänyt ihan sen 30pv mukaan. Huomenna pitäisi alkaa ja ihan varmana alkaakin, oviksista ja yrittämisestä huolimatta, koska tuntuu kyllä mahassa ja selässä juuri siltä, että ensi yönä lorahtaa.

Jotain positiivista tässä kierrossa on ollut pms-oireiden puuttuminen (toki tämän päivän olenkin itkenyt sen koko kuun edestä). Oireet ehkä katosivat säännöllisen salitreenin myötä, koska treenasin ennen muksua myös enkä juurikaan kärsinyt mistään oireista ennen lasta. Niukat menkat selittynee säännöllisella raudan syömisellä.

Meillä taloprojekti nielee jokaisen ylimääräisen rahan ja kärsvistelen nyt ajatuksen kanssa, että gynelle olisi ihan hyvä mennä käymään, mutta onko se niin, että perus tarkastusaikaa ei saa julkiselta vaan pitää pulittaa se yli 200e tuosta käynnistä yksityisellä? Olen siis aina käynyt yksityisellä, joten ei mitään tietoa, että pääseekö ilman mitään vaivaa julkiselle puolelle (jos tätä vuoden ehkäisyttömyyttä ilman tärppiä oteta huomioon)?
Onko tosiaan noin kallis?:eek: Ite kun käyn yksityisellä ni tarkastus ja ultra 140e
 

Yhteistyössä