Haaveena vauva 2020

@StellaMom, gynen mukaan tää mun kierto on säännöllinen (22-26 päivää) eikä hänen mielestään syytä huoleen. Sanoi että jos välillä kierto on esim.28 ja välillä yli 40 päivää, silloin selkeesti viittaa siihen et ovulaatiota ei aina tapahdu. Tämä siis tämän yhden lääkärin näkemys. Mut ite oon ehkä kaikkein eniten huolissani tosta mun kierron lyhyydestä. En usko et ainakaan tolla 22 päivän kierrolla voi tulla raskaaksi, vai onko jollain tästä kokemuksia?
Mä olen aina katsonut sitä niin, että säännöllinen on suurinpiirtein sama kp määrä, mutta tosiaan en ole kysellyt lääkäriltä :)
Ovulaationi ajankohdan perusteella mun plussakierto oli vain 24 päivää, tärkeämpi on se luteaalivaiheen pituus, kuin kierron kokonaispituus. Yli 10 päivän luteaalivaiheen kanssa on kuulemma helpompaa tulla raskaaksi. Mulla taitaa olla aika tasan 13 pv.
Voiko liittyä mukaan haaveiloihin? Olen jo aiemmin lueskellut viestejä ja nyt olisi kiva itsekin osallistua keskusteluun aktiivisesti.

Ensimmäinen lapsi haaveissa, ikää itsellä 29v (loppuvuodesta 30v), yritys aloitettu 10/2018.
Tervetuloa! Liityhän myös Esikoisesta haaveilijat ryhmään :)
 
Tänään tais sit alkaa menkat. Oon siis ottanut teroluteja nyt sen kp 15 lähtien ja jos menkat alkaa tänään, kierto on 25 päivää. Eikö seki oo aika lyhyt? (n) Pitäiskö palata takaisin siihen kp 30 alkaen terolutin suhteen. Ainakin olisi sille ovulaatiolle ja luteaalivaiheelle riittävästi aikaa. Auttakaa!
Mulle määrättiin sillon talvella terot myös 15-24 kp ja kierto ollut siis teroilla aina sen 25 tai 26 päivää vaan. Luultavasti en kuitenkaan ovuloi joten en usko että teroista sen kummempaa hyötyä on ollut , onneksi kohta pääsee tarkempiin tutkimuksiin kun viime vuoden kesästä jo oltu ilman ehkäsyä.
Jos oot alottanu terot vasta kp 30 nii kuinka monta päivää oot niit syönyt? Eikö sitten kierrosta tuu aika pitkä?
 
Mulle määrättiin sillon talvella terot myös 15-24 kp ja kierto ollut siis teroilla aina sen 25 tai 26 päivää vaan. Luultavasti en kuitenkaan ovuloi joten en usko että teroista sen kummempaa hyötyä on ollut , onneksi kohta pääsee tarkempiin tutkimuksiin kun viime vuoden kesästä jo oltu ilman ehkäsyä.
Jos oot alottanu terot vasta kp 30 nii kuinka monta päivää oot niit syönyt? Eikö sitten kierrosta tuu aika pitkä?
Tulihan siitä juu, yli 40 päivää. Ja se turhautti ja suretti, kipuja ja kaikenlaisia oloja oli, ahdistusta ym pitkittyneemmin kun kierto etenee hitaammin. Tai sitten kaikki johtui metformiinista. Söin siis sen 10 päivän kuurin. Kertaalleen menkat alkoi kesken kuurin, joten olisko silloin kroppa toiminut oikein. Eihän terot taida sitä ovulointia mahdollistaa, vai kuinka?
 
Tulihan siitä juu, yli 40 päivää. Ja se turhautti ja suretti, kipuja ja kaikenlaisia oloja oli, ahdistusta ym pitkittyneemmin kun kierto etenee hitaammin. Tai sitten kaikki johtui metformiinista. Söin siis sen 10 päivän kuurin. Kertaalleen menkat alkoi kesken kuurin, joten olisko silloin kroppa toiminut oikein. Eihän terot taida sitä ovulointia mahdollistaa, vai kuinka?
Joo niinhän se on että niillä ei ovulaatioon oo mitään vaikutusta(n) en oikeen osaa sanoa kumpi olis järkevämpi se et alottaa kp15 vai 30 musta tuntuu et noi terot on kuitenki vähän turhat, ainakin itselle, että joo kierto on säännöllinen niiden avulla, mutta ei niiden avulla raskautta kyllä kuulu:cry:
 
@KukkaSosuli Mä söin Teroluteja keväällä 3 kiertoa kp15-24 siinä toivossa, että oltais saatu kierto säännöllistettyä. Terojen jälkeen ensimmäinen kierto oli 28pv ja sen jälkeen olinkin koko kesän ilman kuukautisia. Nyt ei onneksi tarvitse enää niiden kanssa "pelleillä". Eihän mulla todellakaan mitään ovulaatiota niissä kierroissa ollut. Nyt Letrojen kanssa ovis tuli kp16.
 
Testasin tänään vaikka testailu piti aloittaa vasta viikonloppuna, mutta jotenki tämä inssi on saanut minut ihan sekaisin. Normaalisti kun en testaa koskaan jos ei menkat ole myöhässä. No tuloksena hyvällä mielikuvituksella näen tooodella hennon haamun / viivan paikan. Näkeekö kukaan muu mitään? Testi on OneStep, ainakin joku oli saanut paljon törkeämpiäkin viivan paikkoja näillä? No seuraavan kerran testaan vasta perjantaina jos menkat ei ole alkanut, pakko nyt malttaa.

https://aijaa.com/uxxFKk
Kyllä siinä jotain näkyy! Tää nostattaa aina toiveita! :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
En oo vielä halunnut liittyä tonne toukokuisiin. Jotenkin sellanen olo et kaikki ei ole niinku pitäisi. Alusta asti ollut olo etten oo raskaana. Ei mitään raskausoireita edelleenkää. Tänään tein uuden raskaustestin ja oli kyllä tasavahvat viivat.. Edellisissä raskauksissa ollut voimakasta pahoinvointia ja hajut alknut heti ällöttämään ja nyt pystyy haistella kahvia ilman yökkimistä eikä kaupan eessä tupakoivatka aiheuta pientäkä huonoa oloa. Ihan :poop: olo koko hommasta, alkaspa vuoto jos on keskenmenoa tekemässä en jotenki kestä tätä epätietosuutta.
 
Täällä odotellaan oman kierron käynnistymistä. Ei oo minkäänlaista tyhjennysvuotoakaan vielä näkynyt tai kuulunut :cautious:
Ovistestejä on tullu tikuteltua muutama, mut ihan hailuroita on olleet :rolleyes:

Tsemppiä kaikille, tääl oli monella jännät paikat menossa! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus
Mulla kans ollu paris km toi fiilis kuten edellises mut raskaudet ni erilaisii.. Muistan yhen mis aivan järkky olo n. Viikko ennen menkkoi,, tissit kipeet hirvee väsy ja palelu, siin ties kyl heti mist kyse ku jauhelihan tuoksu sai oksentaan... sit esim mun 2 muksuu joist ei mitään tullu menkkojen pois jäämisen lisäks viel hetkeen. Toki kantsii ain varautuu pahimpaan mut pienel toivon kipinällä ❤ toivotavasti ois kaikki ok.
 
En oo vielä halunnut liittyä tonne toukokuisiin. Jotenkin sellanen olo et kaikki ei ole niinku pitäisi. Alusta asti ollut olo etten oo raskaana. Ei mitään raskausoireita edelleenkää. Tänään tein uuden raskaustestin ja oli kyllä tasavahvat viivat.. Edellisissä raskauksissa ollut voimakasta pahoinvointia ja hajut alknut heti ällöttämään ja nyt pystyy haistella kahvia ilman yökkimistä eikä kaupan eessä tupakoivatka aiheuta pientäkä huonoa oloa. Ihan :poop: olo koko hommasta, alkaspa vuoto jos on keskenmenoa tekemässä en jotenki kestä tätä epätietosuutta.


Toivottavasti on vaan pessimistisyyttä tai pelkoa ja kaikki olisi kuitenkin hyvin. Pitäisköhän sun läydä lääkärissä? Luulis että verestä vois ainaki hormoniarvot katsoa tms.
 
@nieve30 Mikä on tämä greippimehu juttu? :confused: Tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen, se on hieno päätös (y)
Kiitos! Tsemppiä kyl tarttee kun 15 vuotta oon polttanu.
Toi greippimehu kuulemma vaikuttaa raskaaksi tulemiseen ja tarkemmin se vaikuttaa kohdun limakalvoihin. Mutta tiiä nyt sitte onko oikeesti mitää hyötyä o_O
Ajattelin sen muutenki parantavan elimistön happamuutta sillä kärsin joka kk bakteerivaginoosista.
 
Kiitos! Tsemppiä kyl tarttee kun 15 vuotta oon polttanu.
Toi greippimehu kuulemma vaikuttaa raskaaksi tulemiseen ja tarkemmin se vaikuttaa kohdun limakalvoihin. Mutta tiiä nyt sitte onko oikeesti mitää hyötyä o_O
Ajattelin sen muutenki parantavan elimistön happamuutta sillä kärsin joka kk bakteerivaginoosista.
Hyvin se menee! Itse lopetin tupakoinnin 10v sitten, kun aloin odottamaan nuorinta. Kävi tosi helposti, kun tiesi, että sisällä on pieni ihme ja sille tielle jäi tupakka, eikä oo takaisin tullut :)

Pitääpäs alkaa litkiä greippimehua, se on meinaa niiiin hyvää ja olinkin unohtanut koko ihanuuden.

Ps. Kuulin tossa reilu kk sitten, että punaviini auttaa kiinnittymisessä, eli onko meillä nyt lupa ottaa päivittäin lasi punkkua? :D (en mä siitä kyl tykkää :ROFLMAO:)
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Alotin itteni piinaamisen sillä että oon nyt pian vkon lisänny muistiin panoja Tikuttelust lähtien, uutena juttuna aattelin ekaa kertaa lämpöjen mittailun. Joka oli pari pvä sit alakanttiin ja nyt eilisest ollu yläkanttiin... Oon googlettanu mut tää mittailu juttu en nyt siis hiffaa ehkä? Eli ovisksen aikaan laskee, sit nousee ja pysyy yläkanttiin kunnes menkat alkaa jos alkaa?

joo tänään aivastaes repäsy kipuu jota heti aattelen toki oireeks... Toki voi olla... Tai sit ei... No pari vko pääst sit vertailla oliko oikeeta syytä vai kuvitelmaa ✌

Ainoo mitä en listaan lisää on selkä kivut, niitä mulla on lähes aina joten parempi etten sitä Laita pakkaa sekottaa. Tekeekö muut muistiin panoja?
 
Alotin itteni piinaamisen sillä että oon nyt pian vkon lisänny muistiin panoja Tikuttelust lähtien, uutena juttuna aattelin ekaa kertaa lämpöjen mittailun. Joka oli pari pvä sit alakanttiin ja nyt eilisest ollu yläkanttiin... Oon googlettanu mut tää mittailu juttu en nyt siis hiffaa ehkä? Eli ovisksen aikaan laskee, sit nousee ja pysyy yläkanttiin kunnes menkat alkaa jos alkaa?

joo tänään aivastaes repäsy kipuu jota heti aattelen toki oireeks... Toki voi olla... Tai sit ei... No pari vko pääst sit vertailla oliko oikeeta syytä vai kuvitelmaa ✌

Ainoo mitä en listaan lisää on selkä kivut, niitä mulla on lähes aina joten parempi etten sitä Laita pakkaa sekottaa. Tekeekö muut muistiin panoja?
Minä tikutan, mittaan lämpöä ja tutkin valkovuotoa. Ja merkkaan kaiken ylös :LOL: jotenkin kiva kun voi odotellessa puuhastella jotain :D
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Alotin itteni piinaamisen sillä että oon nyt pian vkon lisänny muistiin panoja Tikuttelust lähtien, uutena juttuna aattelin ekaa kertaa lämpöjen mittailun. Joka oli pari pvä sit alakanttiin ja nyt eilisest ollu yläkanttiin... Oon googlettanu mut tää mittailu juttu en nyt siis hiffaa ehkä? Eli ovisksen aikaan laskee, sit nousee ja pysyy yläkanttiin kunnes menkat alkaa jos alkaa?

joo tänään aivastaes repäsy kipuu jota heti aattelen toki oireeks... Toki voi olla... Tai sit ei... No pari vko pääst sit vertailla oliko oikeeta syytä vai kuvitelmaa ✌

Ainoo mitä en listaan lisää on selkä kivut, niitä mulla on lähes aina joten parempi etten sitä Laita pakkaa sekottaa. Tekeekö muut muistiin panoja?
Teen myös muistiinpanoja sovellukseen, jolla seuraan kiertoa. Aika monella taitaa olla Flow (?) käytössä, itse käytän Oviaa. Ihan sen takia sama sovellus, jotta näen sen useamman vuoden takaa, mitä kierrot olleet ym.

Aiemmassa yrityksessä mittailin lämpöjä, mutta raskauteen johtaneessa kierrossa ei kyllä ollu dippiä eikä droppia. Itseasiassa siinä kierrossa ei tainnut olla mitään ihmeellistä, muuta kuin harvinaisen vähän seksiä :ROFLMAO:

Toki, monta kertaa olen käynyt vertailemassa sitä plussakiertoa nykyiseen, ajatuksella josko ois tärppioireita :p
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Greippimehusta! Oon pari viime kiertoa juonut noin puoli lasia päivässä kp 1 - ovis (luin jostain ettei sais juoda liikaakaan?) ja samalla aloitin myös vadelmalehtiteen, jota join noin joka ilta kp 1 - ovis myös. Niin joko näistä tai ihan muusta kohtuen mun ovis siirtyi useamman päivän (4) ja kierto piteni! :ROFLMAO:

Laiton aamulla sen kuvan haamun haamusta, niin vähän juilii kyllä menkkamaisesti mahaa, että tokkopa ne sieltä on tuloillaan :cry:
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Hyvin se menee! Itse lopetin tupakoinnin 10v sitten, kun aloin odottamaan nuorinta. Kävi tosi helposti, kun tiesi, että sisällä on pieni ihme ja sille tielle jäi tupakka, eikä oo takaisin tullut :)



Pitääpäs alkaa litkiä greippimehua, se on meinaa niiiin hyvää ja olinkin unohtanut koko ihanuuden.

Ps. Kuulin tossa reilu kk sitten, että punaviini auttaa kiinnittymisessä, eli onko meillä nyt lupa ottaa päivittäin lasi punkkua? :D (en mä siitä kyl tykkää :ROFLMAO:)
Joo mä oon kans lukenu jostai ton punkun juomisen oviksen jälkee  :D ei muutaku punaviini ostoksille!

@Helmiina1978 juu sinne kp listalle saa lisätä huomisesta alkaen kp1.
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus
Onko kellekään käynyt niin että samasta pissasta samanlaiset testit näyttää eri tulosta? Tein nää aamulla ekana ja seuraavat tein samasta pissasta ja niissä toi r-testi ei näyttänyt mitään mutta ovistesti alko tummenemaan. :sneaky: en tiiä mikä juolahdus tääki oli tehä kahdet samanlaiset samasta pissasta :ROFLMAO: tässä ekassa r-testissä joka on kuvassa olin näkevinäni jotain...
 

Attachments

Onko kellekään käynyt niin että samasta pissasta samanlaiset testit näyttää eri tulosta? Tein nää aamulla ekana ja seuraavat tein samasta pissasta ja niissä toi r-testi ei näyttänyt mitään mutta ovistesti alko tummenemaan. :sneaky: en tiiä mikä juolahdus tääki oli tehä kahdet samanlaiset samasta pissasta :ROFLMAO: tässä ekassa r-testissä joka on kuvassa olin näkevinäni jotain...
Näkyy selvästi ja ihan ku punertais? (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

18.9.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Minic..............................kp 49/28
Persikka123.................kp 42/34
EnkeliRinkeli.................kp 40/28
FaBuu...........................kp 35/28
Hipposka.......................kp 28/30
Lastunen.......................kp 26/xx
taikinatonttu...................kp 25/28
Keltasirkku..................... kp 24/28-32
mimmik..........................kp 24/28-32
vauvahaaveilija2396......kp 24/28-30
Vaniljapulla....................kp 22/30-32
Vauvameille...................kp 22/28-35
Veevavi.........................kp 20/28-30
rosemarie......................kp 20/xx
Lapseton87..................kp 20/26-27
taatelinen......................kp 19/27-30
Pilvinentaivas...............kp 19/28-30
Mammakatri.................kp 19/22-41
nessu87........................kp 18/28
Millimetrii...................... kp 15/28-29
Hope91.........................kp 14/32-37
Mahaotus......................kp 14/24-26
Amadecasa..................kp 12/34-55
Helmiina1978...............kp 12/30
Marilainen.....................kp 12/28
Haaveilija-31.................kp 12/38
Mirella92.......................kp 11/34
Kasikuus.......................kp 7/28-31
Lennis...........................kp 7/28-34
Haavejuttu.....................kp 6/29
Tingeli...........................kp 5/34-36
Daana........................... kp 5/23
W.we.............................kp 3/25
nieve30.........................kp 1/28
Tiukuliina89.................. kp 1/31


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:



FaBuu......................... dpo 21
pallomaha123..............dpo 21
papuma.......................dpo 20
Nessu87......................dpo 8
Vauvameille.................dpo 6
Vaniljapulla..................dpo 5
Veevavi........................dpo 5
Lapseton87..................dpo 5



★★★★★★★★★★★★★★★★
 

Yhteistyössä