Haaveena vauva 2020

@hemuliina90 peukut pystyssä lupaaville oireille (y) maanantai on sitten jännittävä päivä :)

mulla on joskus tsh ollut 6,5 ja t4v normaali. Nyt on tsh viitteen ylärajalla hiukan yli 4 ja t4v muistaakseni 12 luokkaa. Olen menossa gynelle ens kuun alussa endometrioosiepäilyn vuoksi. Täytyy kysyä samalla noista kilpirauhasarvoista mielipidettä raskautta ajatellen. Täällä käynnistellään pikkuhiljaa yk5. Ajattelin kokeilla gelee royalia tässä kierrossa, joku kyselikin ohjeita että miten sitä otetaan. En huomannut kenenkään vastanneen :) otetaanko joka päivä vai mitenkä?

@Alinna86 kuulostaa kyllä melkoisen lupaavalta (y) kumpa pian selviäisi miten asian laita on :) en malta odottaa :D
Kiitokset tsempeistä :)
Kyllä varmasti kannattaa sunkin kysyä noista kilpirauhasarvoista gyneltä! En usko että pieni lääkeannos ainakaan haitaksi olisi! Itsellä paransi myös mielialaa ja vähensi väsymystä kun lääke aloitettiin!

Itsellä ei kokemuksia ovistesteistä. Kaapissa niitä nyt iso nippu kun tilasin vuodenvaihteessa raskauskeijulta. Varmaan täytyy kysellä täällä sitten apua niiden kanssa kun alan tikuttelemaan. Tai jos, olisi kyllä aika kohtalon ivaa, että nyt kun viimein ne ostin, niin olisinkin juuri tullut raskaaksi :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Lina87
Mielipiteitä, onko jo ovis plussa? Ekaa kertaa käytössä Prismasta ostettu pregcheck ovis testi. Kp 11 alotin. Yleesä ovuloinu kp17. Jos tää on nyt ovis nii kylläpä yllätti aikaisuudellaan. Mies ei oo kotona vasta ku ylihuomenna joten tää kierto oli sit vissii tässä?

https://aijaa.com/gkBRX6
taitaa olla plussa, testaisin vielä huomenna että tummeneeko :) toivotaan. ja sit sormet ristiin että menis se max aika mikä voi plussan jälkeen mennä irtoamiseen että ehtisitte tallettaa! Mikä kp nyt?
 
@Alinna86 olispa se nyt plussa, kyllä olisi oikein jos nyt tulisi ikävän kokemuksen jälkeen :cry:

äh en saa nyt oikein tolkkua kenenkään viesteistä, nyt illasta tuli aivan kamala olo,  alamahassa kuplii ja jomottaa, oksettaa, ja mikä pahinta niin join 2 siiideriä tänään kun oltiin kaverin kans syömässä. Ja finnejä pukkas taas. Oon ollu ihan varma ettei tässä plussaa tuu! Mutta en enää tiiä :eek::eek: Dpo11 siis ja eilen nega :censored:
 
@Alinna86 olispa se nyt plussa, kyllä olisi oikein jos nyt tulisi ikävän kokemuksen jälkeen :cry:

äh en saa nyt oikein tolkkua kenenkään viesteistä, nyt illasta tuli aivan kamala olo,  alamahassa kuplii ja jomottaa, oksettaa, ja mikä pahinta niin join 2 siiideriä tänään kun oltiin kaverin kans syömässä. Ja finnejä pukkas taas. Oon ollu ihan varma ettei tässä plussaa tuu! Mutta en enää tiiä :eek::eek: Dpo11 siis ja eilen nega :censored:
Oishan se :love:
Teitkö herkällä testillä? Kääk, mitä oireita :D
 
@RUSKA82 kyllä tuo plussalta näyttää.

@Lilmi89 millon testaat seuraavan kerran?

Mulle voi laittaa huomiselle Kp 1, nyt jo vähän tiputtelee. Outoa vaan kun ei mitään menkkakipuja tai edes painetta vatsalla tunnu, mutta testit negaa ja vuoto joten kyllä se vaan on uskottava, että uusi kierto alkaa.

Jotenkin tuntuu pahalta kun kovat odotukset oli tästä kierrosta. Mieskin oli niin pettynyt kun kerroin että menkat alkamassa, nega testeistä en hänelle mitään sanonut.
Vasta yk 4 alkaa, mutta kun edellinen tärppäsi nopeasti niin jotenkin sitä halusi uskoa että mahdollista olisi uudelleen onnistua nopeasti. Myös aiempien lapsettomuus vuosien pettymykset alkaa taas muistua mieleen.
 
Mulle ainakin sanottiin että jos terolut on käytössä kun yrittää raskaaksi niin dpo 3 aloitetaan. Jos taas kierron tasaamiseen (monilla siis tähän määrätään ja silloin 15-24 käytetty). Itse kun ovuloi kp 18-22 niin aloittanut olen sen jälkeen vasta. Tosiaan voi vaikuttaa ovulaatioon.


Voi ei miten kurja tuuri on käynyt!
Toivotaan tästä silti plussaa vielä! Mut jos ei niin ekasta ivf sitten! Pääsittekö jo jonoon vaiko sitten jos tulee nega?
Vasta kun menkat alkaa katsotaan kierron mukaan seuraava sopiva aika ivf/icsi. Ei ole siis varsinaista ”jonoa”, vaan se riippuu ketä muita on edellä ja sattuisko mun kierto osumaan sellaiseen väliin missä muita ei ole. Mutta todennäköisesti menee toukokuulle, hyvällä lykyllä huhtikuulle.
 
Et mainitse ikääsi nyt, mutta kyllä taitaa olla niin, että hormonitoiminta tasoittuu iän myötä. Taisi olla että jo yli 30-vuotiaana se alkaa naisella hiipumaankin.
Täytän huhtikuussa 20. Kuukautiset ovat helpottuneet sitä myöden huimasti.

Huh, viimekuussa rintojen arkuus taisi kestää vain 2-3 päivää, mutta nyt ne ovat olleet kipeät 5 tai 7 päivää, en tarkalleen muista. Kauemmin kuitenkin, ja mielestäni kipeämmät. Tässä alkaa pakostikin elättelemään toivoa raskaudesta, vaikka piti olla ajattelematta noita asioita. :whistle:
 
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

12.1.2020

Nimi ★ Kiertopäivä ★


vauvahaaveilija2396......kp 71/28-30
HMami............................kp 69/28
Elllla...............................kp 69/30
Tingeli............................kp 56/34-36
Nenskuli..........................kp 54/ ?
tupsahus.........................kp 45/30
Pikkuhaave....................kp 34/32
Marrrsipaani...................kp 33/27-28
Tiukuliina89................... kp 31/31
Mustikka89.....................kp 28/25
hemuliina90....................kp 28/28
Keltasirkku..................... kp 26/28-32
Persikka123....................kp 26/32
Hypsy..............................kp 25/28-30
Lilmi89............................kp 24/28-30
Ananas90.......................kp 21/25-28
Vauvameille....................kp 21/28-35
Napsunen.......................kp 20/28-35
Snanniska.......................kp 19/28
taikinatonttu....................kp 19/28
Koodikissa......................kp 17/24
Mirella92........................kp 15/34
Kasikuus........................kp 14/28-31
Kuumeilija23...................kp 14/25/27
Helmiina1978.................kp 13/29
Amadecasa....................kp 13/34-55
Hipposka........................kp 13/30
Unimaa...........................kp 13/27
Masu90..........................kp 12/27-30
Shibali............................kp 10/23-28
Ilona Eloisa....................kp 10/xx
linneah........................... kp 9/26
Töppönen.......................kp 9/26-28
Karvakorvat....................kp 8/28
Haavejuttu......................kp 6/29
Lina87............................kp 6/28
Jjenn..............................kp 4/30-31
KukkaSosuli...................kp 2/33-65
mimmi92.........................kp 1/30
Minttuni...........................kp 1/23-32

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Marrrsipaani..................dpo 19
Lilmi89...........................dpo 12
Kardemum.....................dpo 8
Ananas90......................dpo 6
vauvameille....................dpo 5
W.we..............................dpo 3

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
No mitä ihmettä :eek: Mulla tosiaan vuoti reilusti verta 3 vai jopa 4pvä ja sen jälkeen alko tulee ruskeaa vuotoa sen verran, että ilman suojaa ei voi olla. Niin ja tosiaan sama täällä, että seksin jälkeen vuotaa sit enemmän sitä (n) Siks mietinkin, että ehtiikö se kohdun limakalvo edes paksuuntua, kun koko ajan vuotaa, joten onko tässä kierrossa turha edes haaveilla raskaudesta? :(

@W.we Me käytiin tänään ikeassa ostaa lisää alustoja, että saan palat hyvin levitettyä ja voin jämähtää tohon sohvalle taas loppu illaksi :ROFLMAO: Ja parin kk palapelin kasaus projekti on hyvä suunnitelma, ei paljoa vauva asiat pyöri mielessä silloin :LOL:
Mä kans tykkään palapeleistä. Äityislomalla tehtiin lasten kanssa ties montako 1000 ja 1500 palan peliä ja yks 2000. Poika(9) on samanlainen ja teki joululomalla 1000 palan pelin yksin.
Siinä kyllä mieli lepää.
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Kauheesti ootte taas jutelleet mielenkiintoisia juttuja. (y)
En kyllä pysty edes kommentoimaan, kun oli niin paljon kaikkea.

Omaa napaa sitten vaan härskisti.
Mä oon nyt vetänyt 14 vuorokauden mehupaaston eli juonut vain vihannes/hedelmämehuja. Kalorit siis tosi alhaalla ja paljon pitkiä paastoja. Lähdin tähän parantaakseni verensokeritasapainoa ja olen onnistunut tosi hyvin; sain jättää lääkkeet yli viikko sitten ja sokerit siellä 5 tai alle. AIVAN MAHTAVAA! Ihan vaan toiveena olis raskautua ja olla ennen sitä kevyempi ja saada sokerit paremmin kuriin silloinkin. No, eipä tiedä tuleeko raskautta eikä sitten sitäkään, että mitä suuhunsa pystyy laittamaan... Tänään on tarkoitus palata tiukalle KETORUOKAVALIOLLE, jolloin ne sokerit ei pitäs nousta.
MUTTA vaikka onkin hienoa, että painoakin on lähtenyt 5kg --- NYT EI OVISTA SITTEN OLE NÄKYVISSÄ. tietysti meni kierto sekaisin.... :cautious: Mulla on hedelmällisyysmonitori ja aiemmin olen saanut nousevat hormoonitasot kp13 ja tänään oli vielä matalat.
Ja mitä tulee noihin mun tiputteluihin; voipi olla ihan syynsä niihin tässä mehupaastossa.
Noh - en tätä projektia kadu, koska tiedän nyt että sokerit on mahdollista saada terveen tasolle ilman lääkitystä, mitä en ikinä ois uskonut silloin kun aloitin.
 
Kauheesti ootte taas jutelleet mielenkiintoisia juttuja. (y)
En kyllä pysty edes kommentoimaan, kun oli niin paljon kaikkea.

Omaa napaa sitten vaan härskisti.
Mä oon nyt vetänyt 14 vuorokauden mehupaaston eli juonut vain vihannes/hedelmämehuja. Kalorit siis tosi alhaalla ja paljon pitkiä paastoja. Lähdin tähän parantaakseni verensokeritasapainoa ja olen onnistunut tosi hyvin; sain jättää lääkkeet yli viikko sitten ja sokerit siellä 5 tai alle. AIVAN MAHTAVAA! Ihan vaan toiveena olis raskautua ja olla ennen sitä kevyempi ja saada sokerit paremmin kuriin silloinkin. No, eipä tiedä tuleeko raskautta eikä sitten sitäkään, että mitä suuhunsa pystyy laittamaan... Tänään on tarkoitus palata tiukalle KETORUOKAVALIOLLE, jolloin ne sokerit ei pitäs nousta.
MUTTA vaikka onkin hienoa, että painoakin on lähtenyt 5kg --- NYT EI OVISTA SITTEN OLE NÄKYVISSÄ. tietysti meni kierto sekaisin.... :cautious: Mulla on hedelmällisyysmonitori ja aiemmin olen saanut nousevat hormoonitasot kp13 ja tänään oli vielä matalat.
Ja mitä tulee noihin mun tiputteluihin; voipi olla ihan syynsä niihin tässä mehupaastossa.
Noh - en tätä projektia kadu, koska tiedän nyt että sokerit on mahdollista saada terveen tasolle ilman lääkitystä, mitä en ikinä ois uskonut silloin kun aloitin.
Huh aika rankkaa, tsemppiä tuohon urakkaan. Mahtavaa että saat luovuttua lääkityksestä. Itsellä ongelma on ollut kokolailla päinvastainen, eli painoa on pitänyt saada nostettua kun se on keikkunut alipainon rajalla mutta pari vuotta sitten onnistuin kuitenkin sen 10kg saamaan. Nyt pitäisi sen puolesta olla kyllä ihanteellinen tilanne.
 
Mietin aamulla, että tekisinkö raskaustestin, mutta en kuitenkaan sitten tehnyt. Outoa, kun jokainen kierto niin erilainen oireineen ja oireettomuuksineen. Miten osaisi jättää nämä huomiotta ja keskittyä muuhun elämään? Muutamana päivänä tuntunut, että olisiko sittenkin raskaana. On huonoa oloa, rintojen arkuutta yms. pms-oireita, jotka toivoo raskausoireiksi. Kävin lenkillä ja sillä välin vuoto alkanut. Nyt laitan ovistikut tilaukseen, en tiedä ehtiikö tulla mutta en aiemmin tilannut, kun tuntui muka raskaus niin mahdolliselta.

Voisin tulla nyt mukaan listalle. Kp 1/23-32
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Korallikala siis oliko sulla tsh 80! Kuulostaa todella korkealle, itsellä huonoimmillaan ollut 14. Nyt jotain 0 ja 4:n väliltä. Ainakaan Helsingissä ei päässyt hoitoihin jos ei arvo ollut tuo 2. Nyt tosiaan tipuin jonosta kun vaihdoin kaupunkia ja saa nähdä miten täällä sitten.
Jjep, olihan se. :confused: Lääkäri sanoi, ettei ole koskaan kuullut kenelläkään yhtä korkeasta TSH ja että sillä arvolla ei pitäisi pystyä muuta kuin makaamaan sängyssä. Naureskeli puhelimessa, että puhun kuitenkin ihan selväjärkisiä lauseitakin vielä. :D Ja mähän siis kävin ja käyn normaalisti töissä ja illat hoidan kotia, taaperoa ja koiria yksin, kun mies on yrittäjä ja on paljon töissä. Eli väsymyksen aiheuttajia kyllä riittää, mulla oli myös vakava raudanpuute kesällä, se on onneksi jo korjaantunut ja olo on muutenkin parantunut. Melkoista miettimistä tässä kyllä, että mikä aina aiheutuu mistäkin. Varaan kyllä heti ensi viikolle ajan, että pääsen puhumaan arvojen vaikutuksesta raskautumiseen.
 
Noniin, nyt on tilattu ovistestejä, digejä 10 kpl ja liuskoja 60. Että helkkari nyt sit oviksen metsästykseen. Viimeksi kesällä olen koittanut bongata, en koskaan onnistunut siinä. Lääkäri suositteli digitaalisia, mut jos eka seurailisi liuskoilla. En tiedä päästäänkö kokeilemaan edes insseillä vai suoraan ivf, mut onpahan nyt sitten tikkuja millä harjoitella hoitoja odotellessa. Ehkä vähän vituttaa, mut ei voi mitään. Aion maata sohvalla nyt aamupäivän ja rypeä itsesäälissä pahimmat kivut ohi, mutta sitten taas uuteen nousuun (y)
 

Yhteistyössä