Haaveena vauva 2020

Mä en kestä tätä uudistusta... en saa enää otetta muiden jutuista ja ärsyttää kun meidän palsta ei pomppaa enää automaattisesti ekana mun eteen vaan pitää hakea se jostain kaukaa ja en osaa lisätä kuvia...

Anteeksi avautuminen. Toivon kuitenkin kaikille plussaa ja limaisia ovulaatioita. Nyt kelaan pari kymmentä sivua taaksepäin ja yritän katsoa miten tuo reagointi juttu toimii :D
 
Voi hitto @Kasikuus, mut vielä on toivoa!

Mä siirsin mun eilisen testishoppailun tälle päivälle, mikä oli tietysti virhe, koska tänään on perjantai ja vielä enemmän ihmisiä (tuttuja) liikkeellä. Hiippailin äsken tonne kaukaisimpaan apteekkiin, toki sielläkin olkani yli pälyillen ja myyjä tuli kysymään mitä etsin. Siinä sitten tämä 36-vuotias naisihminen änkytti, että ihan vain särkylääkettä, mutta mä vähän katselen tässä ensin. Siellä sitten raskaustestihyllyn takana luimistelin ja olin myös hämäykseksi hyvin kiinnostunut hammastahnoista. Siis mitä s*atanaa, mikä siinä on niin noloa?! Vielä ymmärtäisin, jos olisin 16, mutta että 36.
Mä oon jotenkin niin hällä väliä tyylillä tällä kertaa tässä testien ostossa. Ostan ihan ruokakaupasta enkä edes mieti kuka näkee. Koska mitä väliä :D edellisten kanssa tuntu just siltä, että pitää salailla :D apteekista en oo koskaan ostanut testejä, se taas tuntuis liian ahdistavalta, kun apteekit on niin pieniä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hypsy
@Kasikuus Voi ei! Niin hyvältä vaikutti!! Täällä yks kohtalotoveri, testasin kans tänään ja selkeä nega. Ihan tyhmäähän näin aikasin testailu on, kun viime kiertokin oli 34 päivää, niin jos tääkin on yhtä pitkä, ovis on ollut vasta myöhemmin ja nyt vasta dpot 7-8 paikkeilla. Tosin mun mielestä nyt oli selkeitä ovisoireita jo aiemmin, joten niiden perusteella olisi dpo 10-12. En kyllä usko, että raskaana olisin. Miksi nyt kun ei aiemminkaan.

Onnea kaikille plussan saaneille! Ja haamusille vahvistumisia! Hyvä että voi olla iloinen jollei omasta niin muiden puolesta!
 
Meidän taloyhtiön pj on sellainen utelias, hyvin vanha frouva, joka on mm. pyytänyt joitain meidän vieraita esittäytymään hänelle ja kertomaan kenen luo ovat menossa. Myös minulta on joskus kysellyt harjanvarteen rapun edessä nojaillessaan, että olivatko nuo sun luona ja keitä nuo oli? On siis hyväntahtoinen, mutta kontrollifriikki. Ja hillitön juoruilija, tiedän kaikki naapureiden auto-ongelmat ja eläkeläisten rahapulat ja missä asunnossa asuu vuokralainen!

Niin sen vuoksi onkin tullut raskaustestipaketit silputtua ja vietyä aina erikseen roskakatokseen, ettei vaan voisi päätellä kenen ne on :D Täällä on onneksi niin paljon apteekkeja, että tuttuihin ei melko varmasti törmää. Anoppi kyllä asuu meidän lähellä ja olen jo suunnitellut että jos törmättäisi apteekissa ostaisin just jotain jalkasilsalääkettä raskaustestin sijaan :D
 
Te jotka olette tilannut ovis ja raskaustestejä mammaksi sivulta niin onko ne aina davidin merkkisiä? Tänään saapui juuri nippu molempia ja yllätyin, koska siellä ei mainita mitään kyseisestä nimestä. Kuvissa aivan erinäköiset testit. :unsure::unsure:
 
@Kasikuus Voi ei! Niin hyvältä vaikutti!! Täällä yks kohtalotoveri, testasin kans tänään ja selkeä nega. Ihan tyhmäähän näin aikasin testailu on, kun viime kiertokin oli 34 päivää, niin jos tääkin on yhtä pitkä, ovis on ollut vasta myöhemmin ja nyt vasta dpot 7-8 paikkeilla. Tosin mun mielestä nyt oli selkeitä ovisoireita jo aiemmin, joten niiden perusteella olisi dpo 10-12. En kyllä usko, että raskaana olisin. Miksi nyt kun ei aiemminkaan.

Onnea kaikille plussan saaneille! Ja haamusille vahvistumisia! Hyvä että voi olla iloinen jollei omasta niin muiden puolesta!
Pahoittelut negasta :(
Mulla tuo sama fiilis ollut, et miks muka nyt ois raskaana, ku ei aiemmat 10 kierrosta oo tuottanut minkäänlaista tulosta :cautious:
 
Niinpä. Kyllä ite meinaan ottaa kaikki suositukset ihan tosissaan, siksi oonki ruvennu jo etukätee syynäämään pakkausselosteita läpi, ettei tulis mtn yllärinä. 9kk nimenomaan on lyhyt aika. Inkiväärihän ilmeisesti laitettiin aika vasta sille kieltolistalle et sitä ennen oli ihan sallittu. Mitä lie sitten tapahtui kun ei enää olekaan
Joku uusi kielto? Vielä 2018-2019 tarkoitti ainakin inkiväärivalmisteita, ei tuoretta inkivääriä : )
 
Puhuiko joku muuten täällä viime viikolla, että millaset teet on sallittuja raskausaikana? En löydä sitä viestiä enää mistään enkä kyllä enää ole edes varma missä sen näin, mutta mieleen se jäi. Mulla ei oikein muita "paheita" ole kuin tuo teen litkiminen ja esim. Pukka teet on mun lemppareita, mut eikö ne kaikki ole ns. yrttiteetä eli onkos ne sitten pannassa, jos raskaaksi onnistuu tulemaan? :O
Joo minä puhuin teestä. :)
käytän vadelma-ginsengiä nykyään, joka on vihreätee. Aiemmin käytin vadelmanlehtiteetä joka on valkoista, mutta jommalla kummalla oli synnytystä käynnistävä vaikutus joten ei suositella raskaaksi yrittäessä tai oltaessa.
En vain muista kumpi :(
Clipperin nämä molemmat
 
Hei,uusi vauvakuumeilija täällä yritys alkaa vasta hiljalleen parin viikon päästä,nyt vielä hormonikierukka,mutta se otetaan pois vajaan kahden viikon päästä, sinne sain ekan ajan vasta.. ja mies toivoisi että yritys alkaisi vasta huhtikuusta jotta laskettuaika olisi aikaisintaan tammikuusta 2021 eikä osuisi joulukuuhun. Mutta en ole ennenkään raskautunut ekalla kerralla,joten yritän vielä ylipuhua miestä tässä asiassa meillä kolme lasta ennestään,12v,10v ja 6,5v. Iso ikäero tulisi tähän iltatähteen eikä lapsia pitänyt enempää tullakaan mutta niin vain vauvakuume iski ikää on 33v itsellä.
Takana siis kolme onnistunutta raskautta,yksi varhainen keksenmeno ja yksi tuulimuna,joka piti tableteilla hoitaa ulos. Joka raskaudessa olen pahoinvoinut n.viikosta 6 alkaen. Työn puolesta olisi parempi voida hyvin,muuten työnteko olisi hyvin vaikeaa.. raskaustestejä ja ovistestejä ostettu valmiiksi jo ennen en ole ovitikkuja käyttänytkään. Verigreippimehu,mammavitskut,d-vitamiini ja kalkki aloitettu jo. olen kova stressaamaan raskautumisesta aiemmilla kerroilla ainakin,joten pyrin siihen,että nyt olisin iisimmin enkä sitten joka välissä kuulostele oloa nyt vielä kun on kierukka niin on ollut hyvä huomata että välillä rinnat on kipeät, alavatsaan sattuu yms oireita on ilman että on raskaana.
Kenellekään ei olla kerrottu tästä tulevasta vauvatoiveesta,se on todennäköisesti iso yllätys suvulle. Joten tänne mukava kirjoitella kun voi kertoa näistä jutuista. Tulipa heti ekana kunnon romaani.. mutta,onko täällä monella ollut mirena-kierukka käytössä? Miten raskautuminen poiston jälkeen?
 
Joo minä puhuin teestä.
käytän vadelma-ginsengiä nykyään, joka on vihreätee. Aiemmin käytin vadelmanlehtiteetä joka on valkoista, mutta jommalla kummalla oli synnytystä käynnistävä vaikutus joten ei suositella raskaaksi yrittäessä tai oltaessa.
En vain muista kumpi
Clipperin nämä molemmat
Vadelmanlehdellä on ainakin synnytystä käynnistävä vaikutus, eli voi aiheuttaa keskenmenon. Mutta sitten la:n tietämissä sallittua, ja monien kokemusten mukaan helpottaa paljon raskaudesta palautumista synnytyksen jälkeen. Mullakin kohtu palautui tosi hyvin ja jälkivuoto oli nopea, ja käytin ihan 100 % kuivattua vadelmanlehteä josta uutin juomaa pari kuppia päivässä. Tällaisena tietoiskuna tähän väliin.
 
Joku uusi kielto? Vielä 2018-2019 tarkoitti ainakin inkiväärivalmisteita, ei tuoretta inkivääriä : )
En oo virallisia suosituksia seurannut, mutta jossain päin maailmaa inkiväärillä ois tutkittu olevan keskenmenoriskiä lisäävää vaikutusta? Kuulin tämän kaverilta, joka omana raskausaikanaan selvitti kaiken mahdollisen eikä pysähtynyt Suomen suosituksiin. En ole mistään tutkinut, onko tässä perää.

Tarkoitatko, että valmisteessa vaaralliseksi tulkitaan vain yhdistelmä muiden aineiden kanssa, inkivääri itsessään ei olisi haitallinen?

Tuleehan sitä välillä mietittyä, kun syön tuorepuuron aamupalaksi, ja holvaan sinne kardemummaa ja kanelia. Iltaisin lipitän kaikenmaailman yrttejä teessä. Mun äidillä eräs sisäelinongelma loppui, kun ryhtyi lääkärin suosituksesta syömään päivittäin kurkumaa. On siis ihan labrassa kontrolloitu tuloksia ja kurkuma toi selkeämmän eron kuin lääkkeet. Kaikkea sitä on noissa luontaistuotteissa!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: PumpuliNumpuli
Ei ole peli menetetty. Se on niin ihmis- ja raskauskohtaista millon tulee näkyviin. Eikä moi herkät aina välttämättä ole parempia kuin epåherkät.
Mä ajattelen et jos dpo 14 ei näy mitään ni sit saattais olla jo toivo mennyt.
Näin mä olen ajatellut, mut toki kun täällä ihmiset tekee haamuja ja plussia jo dpo8 ja 9 ni itelle tulee sellanen olo heti dpo11 et pakkohan mullakin on näkyä :D Tein tänään sillä 25 herkkyydellä ja kaapissa ois 10 herkkyynen, mut taidan ehkä odottaa kuitenkin sinne asti, että menkat pitäis alkaa :) Kiitos vastauksesta ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Hope91 ja Lilmi89
Näin mä olen ajatellut, mut toki kun täällä ihmiset tekee haamuja ja plussia jo dpo8 ja 9 ni itelle tulee sellanen olo heti dpo11 et pakkohan mullakin on näkyä Tein tänään sillä 25 herkkyydellä ja kaapissa ois 10 herkkyynen, mut taidan ehkä odottaa kuitenkin sinne asti, että menkat pitäis alkaa Kiitos vastauksesta
Mullakin samanlainen olo et pakko näkyä suht ajois ku muillakin näkyy!
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Onko peli siinä vaiheessa menetetty, jos tekee 10 herkkyydellä negan? Eikös sen pitäis näyttää jo esim. dpo12 jotain?
Minä täältä taustalta tulen huutelemaan, että ite tein vuosi sitten tolla herkemmällä täysin puhtaan negan ja seuraavana päivänä normitestillä selvän plussan. Ei käsitystä, että mitä oli dpot sillloin, mutta oli muistaakseni 3 ja 2 päivää ennen menkkojen poisjääntiä, ja mulla kierto on 33 pvä. Oireina mulla oli jo oviksesta varma fiilis et oon raskaana, ja tajuton tyyneys. Niin varma ja tyyni, ettei toi negakaan haitannut yhtään, tiesin silti olevani raskaana. Loput oireet tuli sitten vasta rv 8. Tuo tyyneys ja varmuus erotti tuon raskauden kahdesta edellisestä raskaudesta, jotka meni kesken rv 8. Tuo raskaus meni loppuun asti, ja tässä 3,5 kk poika tuhisee sylissä. :)

Oon salaa lueskellut tätä palstaa, koska on niinihana nähdä noita onnellisia plussausuutisia. Itellä alkaa painaa jo uus vauvakuume päälle, vaikka tässä pikkuvauva-arkea eletäänkin (ja synnytyksen jälkeen vannoin etten enää ikinä synnytä :D ), mutta haaveilut saa kyllä jäädä 2021 tai 2022 ryhmään.
 
Mulla on kyllä niin oireetonta että... vaikka makaan meritähtenä sängyssä ja oikeen yritän kuulostella mahdollisia oireita, niin ei sitten mitään, ei yhtikäs mitään. Tekee vaan mieli ranskalaisia ja majoneesia. Nam. Ja tuo ei ole mitenkään poikkeavaa. Aika usein mulla on kyllä tässä vaiheessa alkanut nippailut ja turvotus, kumpaakaan ei kyllä ole. Mut ketuttaa silti. :mad::cry::censored:
Dpo 7.
 
Kolme sivua kahlattu läpi ja jotain saattoi jäädä lukematta, mutta luen viikonloppuna tarkemmin. Ihana lukea teidän kokemuksista. ❤

@Kasikuus olen jännittänyt sun puolesta ja odotellut tilannepäivityksiä. Toivon myöhäistä plussaa sulle! ❤

@mandariinilohko hienosti on viiva vahvistunut! ❤

@Mohan, jotkun koittaa lyhentää kiertoa keto-dieetillä. Keto-dieetistä on jossain täällä oma ketju.

❤ @Hypsy, @Alinna86 ja @sannahan , toivottavasti plussa vahvistuu!

@nenskuli toivottavasti saat tällä kertaa syliin asti. Tsemppiä! ❤

@Brunet82 tervetuloa joukkoon! Täällä on kyllä aistittavissa hyvin tarttuvaa testailumaniaa ajoittain... Koita ottaa rennosti siitä huolimatta.

Tsemppiä uuden kierron aloittaneille!❤

En saa nyt jostain syystä muita kuin peukkuja laitettua (!?). Äsken toimi pari kertaa. Ihmeellinen uudistus.
 
Minä täältä taustalta tulen huutelemaan, että ite tein vuosi sitten tolla herkemmällä täysin puhtaan negan ja seuraavana päivänä normitestillä selvän plussan. Ei käsitystä, että mitä oli dpot sillloin, mutta oli muistaakseni 3 ja 2 päivää ennen menkkojen poisjääntiä, ja mulla kierto on 33 pvä.
Ihanaa kuulla näitä tarinoita, meillä on siis toivoa @Kasikuus ja muut negatestin tehneet! :)
Tosin oma pää kyllä sanoo et toivo on menetetty ja kohti uuta kiertoa..
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
Ihanaa kuulla näitä tarinoita, meillä on siis toivoa @Kasikuus ja muut negatestin tehneet!
Tosin oma pää kyllä sanoo et toivo on menetetty ja kohti uuta kiertoa..
Toivoahan on aina sinne asti, kunnes toisin todistetaan, eli täti tulee kylään :)
Mulla tuo tuollainen fiilis on ollut joka yrityskierrossa, eli 10 kiertoa on taputeltu. Edellisessä kierrossa oli kyllä sellaset 2pvä, kun tuntui dpo 5-7 et nyt tapahtuu jotain, mut sit se tunne meni ohi ja menkatki alko todella runsaana päivää etuajassa. Nyt mulla ei ole oikein sellaista järkevää tunnetta ollenkaan. Tunne kuitenkin, että ei raskaana, mutta silti fiilis poikkeuksellisen rauhallinen. Eli sitä romahdusta odotellessa, miksi se nyt jäis tulematta, ku ei oo aiemminkaan jäänyt :p Oikein paljon tsemppiä ja toivotaan, että sinulla olisi vasta dpo8 menossa, niin kyllähän sieltä plussa saattaa vielä tulla :) Itekään en ole kyllä varma, että onko dpo 10 vai 11. Plussan saannista aattelin, et seuraava päivä dpo0, vaikka se vois hyvinkin olla vasta sitä seuraavana päivänä. On tää kyl aikamoista touhua! :ROFLMAO:
 
  • Rakkaus
Reactions: Futurmama
Töistä kiireellä kotiin pissimään purkkiin. Ovistestausta siis :D kp15 ja digiin tuli hymynaama! Liuskaa en tulkitsisi plussaksi. Hyvä siis käyttää näitä rinnakkain. Tässä kierrossa meni vain kaksi digiä plussan kiinnisaamiseen, joten raskii kyllä jatkossakin hankkia. Ai että voi ihminen olla onnellinen tästä ovulaatiosta. Ens kuussa ultrataan, aukkari ja jatkojen suunnitellut. Toivottavasti silloin näyttäisi kaikki hyvältä.
 

Yhteistyössä