Haaveena vauva 2022

Moi kaikille!

Vuoden olen seuraillut täällä keskusteluja. Ensin haaveena vauva 2021 ja nyt tätä ketjua.

Yli vuosi yritystä takana ja nyt sain aikaiseksi rekisteröityä kun ajattelin, että alkaisi vertaistuki olla pikkuhiljaa tarpeen.
Kun kuukaudesta toiseen ne menkat aina alkaa ja testit on negatiivisia niin ei osaa edes kuvitella, miltä se plussa joskus testissä tuntuu. Yhden yhtä oikeaa plussaa ei ole koskaan testiin tullut. Kaikenlaisia viivan paikkoja kylläkin.

Tällä hetkellä mulla käytössä primolut ja taas ne menkat alkoivat aivan "yllättäen" vaikka niitä osasi odottaakkin.

En tiedä otanko uuteen kiertoon mitään vippaskonsteja mukaan. Geleet ainakin jätän nyt pois hetkeksi ainakin. Greippimehu ja maca on kyllä niin juurtunut arkeen, että taidan niitä jatkaa.

Kiertoja on ollut oireettomia ja sellaisia, joissa paljon oireita. Oppinut sen ettei mikään oire tai oireettomuus itsellä tarkoita mitään. Enemmän mielen tepposia tai menkkoja enteileviä oireita. Silti joka kuukausi oviksen jälkeen sitä kuulostelee ja miettii, että olisiko tämä raskausoire ja joko nyt olisi tärpännyt. Mä oon semmonen himotestaaja ja oireiden tulkitsija.
Tässä kierrossa oon ollut tosi rauhallinen ja oireeton. Sekään ei merkannut mitään, joten taidan jatkaa himotulkitsijana ja testaajana jatkossakin.

Josko maaliskuinen meille sitten.. <3
Tervetuloa mukaan, toivottavasti keskustelu auttaa ❤ Ja plussa saapuu pian ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Helmililja_
Hei. haluaisin kysyä teiltä, että kuinka vahvoja viivoja raskaustestiin voi tulla mikäli kyseessä kemiallinen raskaus. Ovatko nämä teistä vahvistuneet hyvin? Oviksesta ei tietoa, mutta veikkaisin olevan tänään dpo12-13. Ja tuo alin tehty tänään ja keskimmäiset eilen ja ylin toissapäivänä. Tilanteeni on semmoinen, että mikäli raskaana olen haluan kertoa mahdollisimman pian läheiselleni mutta en haluisia myöskään turhaan vielä hätäillä. Mikä dpo kemiallisen raskauden riski olisi yleensä ohi? Keskenmenon riski toki aina on, mutta lähinnä nyt mietin kun menin jo testaamaan ennen menkkoja joiden pitäisi alkaa viimeistään huomenna myöhäisimmän kierron mukaan.

En tiedä osaanko lisätä kuvaa.

Mun mielestä näyttää tosi hyviltä! Mikä testi kyseessä? Onnea! ❤

kemialliseksi raskaudeksi kai lasketaan aika pitkäänkin edenneet, joita ei ole terveydenhuollossa ultralla todettu. Mutta jos tarkoitat että koska dpo yli 14 niin kyllä noi alkaa näyttää jo siltä. Riippuu tosiaan testistä. Kannattaa ostaa clearblue viikkonäytöllä!
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83
Hei. haluaisin kysyä teiltä, että kuinka vahvoja viivoja raskaustestiin voi tulla mikäli kyseessä kemiallinen raskaus. Ovatko nämä teistä vahvistuneet hyvin? Oviksesta ei tietoa, mutta veikkaisin olevan tänään dpo12-13. Ja tuo alin tehty tänään ja keskimmäiset eilen ja ylin toissapäivänä. Tilanteeni on semmoinen, että mikäli raskaana olen haluan kertoa mahdollisimman pian läheiselleni mutta en haluisia myöskään turhaan vielä hätäillä. Mikä dpo kemiallisen raskauden riski olisi yleensä ohi? Keskenmenon riski toki aina on, mutta lähinnä nyt mietin kun menin jo testaamaan ennen menkkoja joiden pitäisi alkaa viimeistään huomenna myöhäisimmän kierron mukaan.

En tiedä osaanko lisätä kuvaa.

Jos toissapäivänä on ollut haamun esiaste ja tänään melkein tasavahvat, ovat viivat mielestäni vahvistuneet todella hyvin. Onnea! :)

Tervetuloa @Helmililja_ ! :)
 
Hei. haluaisin kysyä teiltä, että kuinka vahvoja viivoja raskaustestiin voi tulla mikäli kyseessä kemiallinen raskaus. Ovatko nämä teistä vahvistuneet hyvin? Oviksesta ei tietoa, mutta veikkaisin olevan tänään dpo12-13. Ja tuo alin tehty tänään ja keskimmäiset eilen ja ylin toissapäivänä. Tilanteeni on semmoinen, että mikäli raskaana olen haluan kertoa mahdollisimman pian läheiselleni mutta en haluisia myöskään turhaan vielä hätäillä. Mikä dpo kemiallisen raskauden riski olisi yleensä ohi? Keskenmenon riski toki aina on, mutta lähinnä nyt mietin kun menin jo testaamaan ennen menkkoja joiden pitäisi alkaa viimeistään huomenna myöhäisimmän kierron mukaan.

En tiedä osaanko lisätä kuvaa.

Kyllä nämä ihan selviä plussia on. ❤Kriittisin viikko keskenmenon suhteen on 6. raskausviikko, tämän jälkeen riski putoaa 25-30 -vuotiailla 10-15 %.
 
vierailija
Mun mielestä näyttää tosi hyviltä! Mikä testi kyseessä? Onnea!

kemialliseksi raskaudeksi kai lasketaan aika pitkäänkin edenneet, joita ei ole terveydenhuollossa ultralla todettu. Mutta jos tarkoitat että koska dpo yli 14 niin kyllä noi alkaa näyttää jo siltä. Riippuu tosiaan testistä. Kannattaa ostaa clearblue viikkonäytöllä!
Selvä juttu, kiitos. Pregcheck raskaustestillä ihan perusmarketista olen nyt testaillu. Voisinkin huomenna käydä hakemassa vielä sen digin. Kiitos kaikille muillekkin kommentoijille.
 
Pregchekithän taitaa olla nykyisin onestepin kanssa samoja liuskoja. Omissa uusissa pc paketeissa ainakin lukee pussissa onestep kääntöpuolella. Edellisessä kierrossa peräti 3 pc testiä epäonnistui ohjeen mukaan tehtynä. Eli väri vain levisi ja viivoja ei tullut, tai väri ei lähtenyt ohjeen aikajanan puitteissa dipattuna kuitenkaan liikkeelle vaan jäi jumiin testin sisälle. Pitänee ostaa testailupäiville jotain ryöstökalliita cb tikkuja.
On se kyllä huono homma, ettei noilla muilla tule kunnon tuloksia. Mites apteekkien omat testit? Tänään katselin sellaista Yliopiston apteekissa, mutta hätähousuna ostin PC:n earlyn, maksoi 13,9€ :LOL:
 
Hei. haluaisin kysyä teiltä, että kuinka vahvoja viivoja raskaustestiin voi tulla mikäli kyseessä kemiallinen raskaus. Ovatko nämä teistä vahvistuneet hyvin? Oviksesta ei tietoa, mutta veikkaisin olevan tänään dpo12-13. Ja tuo alin tehty tänään ja keskimmäiset eilen ja ylin toissapäivänä. Tilanteeni on semmoinen, että mikäli raskaana olen haluan kertoa mahdollisimman pian läheiselleni mutta en haluisia myöskään turhaan vielä hätäillä. Mikä dpo kemiallisen raskauden riski olisi yleensä ohi? Keskenmenon riski toki aina on, mutta lähinnä nyt mietin kun menin jo testaamaan ennen menkkoja joiden pitäisi alkaa viimeistään huomenna myöhäisimmän kierron mukaan.

En tiedä osaanko lisätä kuvaa.

Plussa tuo on, paljon onnea :love:
 
On se kyllä huono homma, ettei noilla muilla tule kunnon tuloksia. Mites apteekkien omat testit? Tänään katselin sellaista Yliopiston apteekissa, mutta hätähousuna ostin PC:n earlyn, maksoi 13,9€
Itse en oo ainakaan saanut koskaan apteekin omaan viivapaikkaa tai muuta. Ainoastaan silloin, kun olin oikeasti raskaana. Yleensä oon käyttänyt niitä ja esikoisen kohdalla... Aika monta tuli tehtyä! Itse ainakin sanoisin et on luotettavia!
 
Mitä ne "apteekin omat" oikeasti on? Eri apteekeilla on eri "omat". Kuka niitä valmistaa? Joissain paikoissa apteekin omatkin on kalliihkoja, esim Redin apteekissa taisi olla lähemmäs kympin. Ja oisko yo apteekisa ollut sitten halpiksen hintaisia. Ja ne vielä joihin pudotellaan pipetilla pissatippoja kasettiin. Erehdyin kerran ostamaan... Nekin oli "omia".
 
Mitä ne "apteekin omat" oikeasti on? Eri apteekeilla on eri "omat". Kuka niitä valmistaa? Joissain paikoissa apteekin omatkin on kalliihkoja, esim Redin apteekissa taisi olla lähemmäs kympin. Ja oisko yo apteekisa ollut sitten halpiksen hintaisia. Ja ne vielä joihin pudotellaan pipetilla pissatippoja kasettiin. Erehdyin kerran ostamaan... Nekin oli "omia".
Tarkoitin ite ainakin niitä Apteq testejä, ihan niitä puikkoja. Toki en sit tiedä onko ne kalliita... Ite en luota noihin liuskoihin, joita saa normi kaupoista.
 
Täällä dpo 9 ja tais iskee kunnon pms oireet pintaan.. samaan ainaan kun aina tähän mennessä.. Kauheet epäuskot ja masennukset raskautumiseen. Vajaa 3viikkoo hoitojen valinta käyntiin ja meikäläinen täällä miettii että onko musta koko hoitoihin, henkisesti nyt jo niin poikki etten tiedä jaksanko lähtee enään hoitoihin vai pitäiskö vaan luovuttaa :cry: työnkuvakin sellanen että en voi montaa kertaa viikossa ravata polillakaan ilman että todetaan ettei mun palveluksia enään kaivata..:cry:

Anteeks taas tää avautuminen:confused:
 
Silverrr
On se kyllä huono homma, ettei noilla muilla tule kunnon tuloksia. Mites apteekkien omat testit? Tänään katselin sellaista Yliopiston apteekissa, mutta hätähousuna ostin PC:n earlyn, maksoi 13,9€
Milloin sulla on ovulaatio ollut kun testaat näin aikaisin (kp16?).
Itselläni menossa kp 25/35 ja mietin voisiko jo testata vai onko liian aikaista.
 
Täällä dpo 9 ja tais iskee kunnon pms oireet pintaan.. samaan ainaan kun aina tähän mennessä.. Kauheet epäuskot ja masennukset raskautumiseen. Vajaa 3viikkoo hoitojen valinta käyntiin ja meikäläinen täällä miettii että onko musta koko hoitoihin, henkisesti nyt jo niin poikki etten tiedä jaksanko lähtee enään hoitoihin vai pitäiskö vaan luovuttaa työnkuvakin sellanen että en voi montaa kertaa viikossa ravata polillakaan ilman että todetaan ettei mun palveluksia enään kaivata..

Anteeks taas tää avautuminen
Pahoittelut PMS oireista. Ehkä nyt tuntuu siltä, ettet enää jaksa, mutta kannattaa varmasti miettiä kaikkia puolia ennen päätöstä.

Sitä en epäile yhtään, etteikö jatkuva polilla käynti haittaisi työtäsi. Minä otin itse mahdolliset hoidot puheeksi oman esimieheni kanssa, jotta hän ymmärtäisi paremmin syyn poissaolooni. Toki riskinä on, ettei esimies ymmärrä vaan pahimmassa tapauksessa sopimusta ei uusita…

Tsemppiä päätöksien tekemiseen’
 
  • Tykkää
Reactions: Mamtobe
Milloin sulla on ovulaatio ollut kun testaat näin aikaisin (kp16?).
Itselläni menossa kp 25/35 ja mietin voisiko jo testata vai onko liian aikaista.
Minulla oli ovulaatio viime viikon tiistaina, mutta minulla on ollut raskausoireita (ällö olo, finnit ja huippaus) lauantaista lähtien. Kuukautiset minulla pitäisi alkaa ensi viikon keskiviikkona. Olen kyllä hätähousu testaamisen kanssa :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Keksi82
Pahoittelut PMS oireista. Ehkä nyt tuntuu siltä, ettet enää jaksa, mutta kannattaa varmasti miettiä kaikkia puolia ennen päätöstä.

Sitä en epäile yhtään, etteikö jatkuva polilla käynti haittaisi työtäsi. Minä otin itse mahdolliset hoidot puheeksi oman esimieheni kanssa, jotta hän ymmärtäisi paremmin syyn poissaolooni. Toki riskinä on, ettei esimies ymmärrä vaan pahimmassa tapauksessa sopimusta ei uusita…

Tsemppiä päätöksien tekemiseen’
Mun työn luonne on tosiaan vähän sellanen että mun on lähes mahdoton lähtee kesken työpäivän mihinkään :( Mut täytyy varmaan sen ensikäynnin jälkeen keskustella pomon kanssa jos polikäyntejä ei pysty yhtään sovittaan työaikojen ulkopuolelle.. Ahdistus on kova että joudunko luopuun töitä tai lapsesta.. :cry:
 
Mun työn luonne on tosiaan vähän sellanen että mun on lähes mahdoton lähtee kesken työpäivän mihinkään Mut täytyy varmaan sen ensikäynnin jälkeen keskustella pomon kanssa jos polikäyntejä ei pysty yhtään sovittaan työaikojen ulkopuolelle.. Ahdistus on kova että joudunko luopuun töitä tai lapsesta..
Me ollaan julkisella hoidossa eikä niitä polikäyntejä ole tullut oikeasti kovin montaa, riippuu tietenkin hoidosta. Ekassa ovulaation induktiossa follikkeliultra ja kerran labra. seuraavissa kierroissa ei käyntejä. Inseminaatioissa on kerran käynti itse päivänä.

hoidoissa saatte itse päättää, kuinka rankkoja hoitoja olette valmiita käymään läpi. Nuo ovulaation induktiot ovat ainakin kevyitä fyysisesti, henkisesti mun mielestä jopa helpompia kuin luomukierrot, koska tuntuu että saa vähän apuja.
 
Me ollaan julkisella hoidossa eikä niitä polikäyntejä ole tullut oikeasti kovin montaa, riippuu tietenkin hoidosta. Ekassa ovulaation induktiossa follikkeliultra ja kerran labra. seuraavissa kierroissa ei käyntejä. Inseminaatioissa on kerran käynti itse päivänä.

hoidoissa saatte itse päättää, kuinka rankkoja hoitoja olette valmiita käymään läpi. Nuo ovulaation induktiot ovat ainakin kevyitä fyysisesti, henkisesti mun mielestä jopa helpompia kuin luomukierrot, koska tuntuu että saa vähän apuja.
no toi ei kuulosta onneks pahalta määrältä, ja labrassa onneks pystyn käymään vaikka ruokkiksella jos sikseen :giggle:
Näin yön nukkuneena (nukuin tosi hyvin mutta väsyttää silti aivan törkeesti, muilla samaa ?) Olisin valmis sit luopuun vaikka työpaikasta jos lapsi sitä vaatis.. Töitä on luvattu kuitenkin kirjallisesti vuoden päähän asti et jos tätä lupausta ei pidetä niin saan nostaa metelin :geek:
 
  • Rakkaus
Reactions: Vauvasyliin2022
Huomenta,
Mulla on taas oudot menkat: vuoto alkoi vähitellen viikko sitten (dpo 8). Maanantaina tuli jo ihan oikeaa verta, mutta sitä tuli aina vain muutaman kerran päivässä. Eilen oli jo tämä vuoto oikeastaan ohi. Munasarjoissa tuntui ”syke” samalla tavalla kuin piinapäivinä ja keskenmenneessä raskaudessa ja lisäksi lämmöt pysyivät vielä ylhäällä.

Sitten tänä aamuna (dpo 15) heräsin siihen, että hanat ovat yhtäkkiä auki ja kauheat kuukautiskivut. Mulla letrozol-päivä 3 menossa, joten ehkä letrozol saa nämä hanat auki, mutta tällaisia viikon niukempia ja sitten vasta kunnon vuoto on ollut aiemminkin.

nyt olen hämmentynyt, kuinka tällainen kierto pitäisi oikeasti laskea? Onko kenelläkään vastaavaa?
 
Ootko tarvinnut alkupäivinä kuitenkin sidettä?
Mulla usein se tiputtelu on ollut sellaista, että ensin tulee rusehtavaa, sitten lähinnä pyyhkiessä verta, muttei juurikaan siteeseen, että pärjää phs. Sitten kunnon vuoto vasta alkaa. Tämä kyllä vaihtelee, joskus päivän vaan niukempaa ja sitten kunnon vuoto.
Aika lailla isommilla pikkuhousunsuojilla pärjännyt, viime kuussa hanat aukeni yhden päivän vaaleanpunaisen vuodon jälkeen (dpo 8). Nyt siis veri ollut kyllä tummanpunaista, mutta lähinnä pyyhkiessä. En ymmärrä miten kierron laskeminen voi olla näin vaikeaa :D
 
Omanapaista oirepäivitystä.
Eilen illalla dpo 7 vasen rinta kipeytyi niin, että kädellä painaessa rintarauhanen aristaa. Se ei vielä tietty kerro yhtään mitään, voi olla PMS tai raskausoire. Mutta oletettavasti jos oisin raskaana niin tyyppi olisi nyt ehkä jo kiinnittynyt koska tänään dpo8, ja oireita voisi hiljalleen ilmestyä. Luin mun kirjoituksia kuopuksen raskausajalta, ja olin aika oireeton, vasen rinta aristi silloin. Olin tehnyt positiivisen testin silloin 3 päivää ennen menkkojen oletettua alkua dpo 11.
Jännääää, ylihuomenna teen sen parjatun one stepin, ja valmistaudun negaan mutta haaveilen plussasta. ❤
 
Joskus se on tosi tosi haastavaa! Varsinkin jos pitää kp 1 ilmoittaa polille tai aloittaa tiettynä päivänä. Mulla "helpottava" tekijä on jäätävät kivut aina kp 1 lähtien viimeistään. Siis helpottava sen takia että tietää varmasti. Kivut nyt on ikävä juttu.
Joo juuri tämä letrozolin aloituksen kanssa pitäisi tietää koska alkaa, joten olen laskenut yleensä siitä päivästä kun tulee oikeaa verta eikä enää vaaleanpunaista. Toivotaan ettei mennyt siis pieleen.

yleensä mulla ei ole kuukautiskipuja, joten siitäkään ei voi päätellä. Tein jopa keskiviikkona raskaustestin ennen letrojen aloittamista, jos vuoto olisi kuitenkin kiinnittymisestä, eikä letroja saa syödä raskaana. No, ylläri, ei ollut kiinnittymistä:rolleyes:
 
Omanapaista oirepäivitystä.
Eilen illalla dpo 7 vasen rinta kipeytyi niin, että kädellä painaessa rintarauhanen aristaa. Se ei vielä tietty kerro yhtään mitään, voi olla PMS tai raskausoire. Mutta oletettavasti jos oisin raskaana niin tyyppi olisi nyt ehkä jo kiinnittynyt koska tänään dpo8, ja oireita voisi hiljalleen ilmestyä. Luin mun kirjoituksia kuopuksen raskausajalta, ja olin aika oireeton, vasen rinta aristi silloin. Olin tehnyt positiivisen testin silloin 3 päivää ennen menkkojen oletettua alkua dpo 11.
Jännääää, ylihuomenna teen sen parjatun one stepin, ja valmistaudun negaan mutta haaveilen plussasta.
Toivotaan parasta! Voi näkyä jo dpo 11 mutta toisaalta ei myöskään tarvitse luovuttaa vaikkei näkyisikään! Plussatuulia ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Jonna_83
Joo juuri tämä letrozolin aloituksen kanssa pitäisi tietää koska alkaa, joten olen laskenut yleensä siitä päivästä kun tulee oikeaa verta eikä enää vaaleanpunaista. Toivotaan ettei mennyt siis pieleen.

yleensä mulla ei ole kuukautiskipuja, joten siitäkään ei voi päätellä. Tein jopa keskiviikkona raskaustestin ennen letrojen aloittamista, jos vuoto olisi kuitenkin kiinnittymisestä, eikä letroja saa syödä raskaana. No, ylläri, ei ollut kiinnittymistä
Mulla on käsitys että kp1 lasketaan ensimmäisestä kunnon vuotopäivästä, eli sun kohdalla luulisin että laskisin kp1 olevan tänään.. :unsure:Toki jokainen tuntee oman kroppansa parhaiten:giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Karen99

Yhteistyössä