Haaveena vauva 2022

@Millis86 erittäin lupaavat oireet kyllä! Testiä testiä, mikä dpo (tai jos et tiedä niin kp on? ) nyt? 😀

Aaarg keskiviikkoon on vielä ikuisuus! 😀 ja hittolainen, mulla ois mahdollisuus kauan himoitsemaani, koko kesän kestävään raksaprojektiin (katon uusimista ym) ja siihen ei kyllä raskaus sovi yhtään! Ihan hirvittävän ristiriitainen tilanne, oi miksi just nyt?! Mutta kyllä se raskaus on ihan top1 to do -listalla. Toki jos nyt ei tärppää ekasta inssistä (jos saadaan edes tehtyä perjantaina) niin seuraava kierto menee todnäk. harakoille työkuvioiden vuoksi 😞 blaah! Ja sitäpaitsi, analysoin tätä asiaa ihan LIIKAA välillä!! ..mutta kun olisi niin ihana vajota sinne raskaus- ja vauvamaailmaaaan pitkästä aikaa.. ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia
@Millis86 erittäin lupaavat oireet kyllä! Testiä testiä, mikä dpo (tai jos et tiedä niin kp on? ) nyt?
DPO 11 tai 12, en nyt ihan satavarma ole kun en tikuttanut, mutta näin tuntemusten ja puhelin apin perusteella. Saatan huomenna sortua jo ekan testin tekeen. 😀
Nyt on ollu hirveästi lumitöitä ja muutenkin käyny tarpomassa tuolla hangessa, toivottavasti siitä ei ole haittaa...

Ovikseen tallettelujen osumisesta niin olen käsittänyt että joka toinen päivä riittää ja että on vähintään ennen ovista keretty talletteleen.
 
  • Tykkää
Reactions: Snanniska ja Neeppu
Mä en enää usko mihinkään oireisiin ovulaation jälkeen. Mulla on ollut kaikki raskausoireet hengästymisestä, huimaukseen ja pahoinvoinnista vatsakipuun. Alavatsa tuntemuksiakin tuntuu olevan pitkin kiertoa, ettei niistäkään voi mitään päätellä. Eilen sain verikokeiden tulokset ja ainakin ferritiini on nyt noussut mikä toi itselleni helpotuksen. Olen stressannut, että se on liian matala raskautumiseen.
 
Mä en enää usko mihinkään oireisiin ovulaation jälkeen. Mulla on ollut kaikki raskausoireet hengästymisestä, huimaukseen ja pahoinvoinnista vatsakipuun. Alavatsa tuntemuksiakin tuntuu olevan pitkin kiertoa, ettei niistäkään voi mitään päätellä. Eilen sain verikokeiden tulokset ja ainakin ferritiini on nyt noussut mikä toi itselleni helpotuksen. Olen stressannut, että se on liian matala raskautumiseen.
Minullakin ollut matala ferritiini. Lähtötilanne oli 33, joulukuussa viimeksi mitattu jolloin oli 59.
Epäilen ettei rauta imeydy, lääkärin mielestäni kaikki ok kun hb kuitenkin hyvä :/ Täytyisi piakkoin ottaa uudet mittaukset että näkisi jatkaako nousuaan vai laskeeko jälleen.
 
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia
Mä en enää usko mihinkään oireisiin ovulaation jälkeen. Mulla on ollut kaikki raskausoireet hengästymisestä, huimaukseen ja pahoinvoinnista vatsakipuun. Alavatsa tuntemuksiakin tuntuu olevan pitkin kiertoa, ettei niistäkään voi mitään päätellä. Eilen sain verikokeiden tulokset ja ainakin ferritiini on nyt noussut mikä toi itselleni helpotuksen. Olen stressannut, että se on liian matala raskautumiseen.
Mulla vähän sama, etten usko oireisiin.. jotenkin jännä, että kaikissa mun neljässä elämäni aikana tehdyssä plussakierrossa mulla ei oo ollu MITÄÄN oireita ennen plussaa, mutta nyt kun taas toivon plussaa niin on muka vaikka mitä oireita aina ennen menkkoja mutta sieltä ne menkat kuitenkin aina alkaa.. 😕 tai sitten en vaan oo kiinnittänyt aiemmin plussakierroissa niin tuntemuksiin huomiota
 
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia
Onhan niitä oireita hankala välillä tunnistaa, kun tosi monet alkuraskauden oireet on samoja, joita saattaa olla myös menkkojen yhteydessä tai ennakoida niiden alkua. :/

En tiiä mikä tässä nyt näin, mutta oon jotenkin tosi ärtynyt kun oman kropan toiminnasta aavistustakaan. Ei tietoa koska mahdollinen ovis tai koska odotella menkkoja. Oon koittanut nyt itselle jankuttaa, että olisi vaan pohtimatta ja tää aika ennen niitä (todennäköisesti) alkavia menkkoja vaan ottaisi rennosti välittämättä oviksista tai muista. Mutkun toive vauvasta on niin iso, niin aina ei oikein onnistu tää itsensä vakuuttelu. 😒
 
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia


Täällä viiva vahvistuu! ❤ Ihan käsittämätöntä, että tämä tuli näin nopeasti, kun edellinen vauva antoi odottaa itseään useampia kuukausia.

Oireita mulla: kylmän ja kuuman vaihtelut eli palelen tosi helposti, mutta myös hiki tulee helposti ja esim. Yöllä herään kuumuuteen, poskia kuumottaa pitkin päivää. Välillä nippailua alavatsalla, yönälkä ja aamuyöllä virkeänä valvominen 🤣
 
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★

6.2.2022 Sunnuntai

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Myytta, 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+ Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+ Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+ Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20
Fazeriina82, 4/20, 5. lapsi
+ Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Tutina, 5/20, 2. lapsi (1. yhteinen)
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Coguine, 7/20, 2. lapsi
+ Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
+Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
+Suhveli, 9/20, 4. lapsi
Lili_86, 9/20, 1. lapsi
+ Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+ Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, 10/20, 2. lapsi
+Mozart, 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
+Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+ Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+ Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, 2/2021, 2. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
+ Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
+ Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
+Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+ Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 5/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21, 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+ Jonna_83, 6/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix, 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika, 6/21, 1. lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
+ Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
Mimerkki, 6/21, 3. lapsi
+ Bluebelle, 7/21, 2. lapsi
+ Danio, 7/21, 2. lapsi
+ Andune, 7/21, 1. lapsi
Sofiika, 7/21, 1. lapsi
Tibitii, 7/21, 2. lapsi
Millis86, 7/21, 1. lapsi
Laurenzia, 7/21, 2. lapsi
+Mimmimami, 8/21, 5. lapsi
+ BB-8, 8/21, 3. lapsi
+ Seppiina, 8/21, 3. lapsi
Lemoni87, 8/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
+ SannuB, 2. lapsi
Hellu_, 9/21, 2. lapsi
Untamoinen, 3. lapsi
+Topukka, 9/21, 2. lapsi
+Guinevere, 9/21, 4. lapsi
+Liljah, 9/21, 3. lapsi
Sinnae, 9/21, 2. lapsi
Leppis-, 9/21, 2. lapsi
Neeppu, 10/21, 2. lapsi
Nemily, 10/21, 1. lapsi
Selis, 11/21, 4. lapsi (miehen 1. )
Lumihiutale_, 11/21, 4. lapsi
+Snanniska, 12/21, 4 lapsi
+Lisbeth86, 1 lapsi (miehen 3.)
Senya, 12/21, 2. lapsi (miehen 1.)
eden89, 1/22, 3. lapsi
Mamiks, 1/22, 4. lapsi
Pallopöksy, 1/22, 3. lapsi
tiutau13, 2/22, 3. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi

Leppis-………………………..kp 25/28-30
Selis……………………………kp 24/28
Lili_86………………………..kp 22/30-32
Sofiika……………………….kp 22/30
Eden89……………………..kp 21/24-26
Neeppu..........................kp 19/25-27
Pallopöksy..................kp 18/25-35
Martta83……………………..kp 16/26-27
Tähtipölyä…………………kp 11/28-30
tiutau13............................. kp 9/30
Nemily…………………………kp 7/?
Lumihiutale……………….kp 6/27-28
SandraB…………………….kp 5/27

★★★★★★★★★★★★★

Tibitii..........................dpo9
Selis………………………dpo8
Leppis-....................dpo7
Lili_86…………………dpo4
Laurenzia………….dpo4
Neeppu..................dpo2
Pallopöksy..........dpo1
 
Täällä viiva vahvistuu! Ihan käsittämätöntä, että tämä tuli näin nopeasti, kun edellinen vauva antoi odottaa itseään useampia kuukausia.

Oireita mulla: kylmän ja kuuman vaihtelut eli palelen tosi helposti, mutta myös hiki tulee helposti ja esim. Yöllä herään kuumuuteen, poskia kuumottaa pitkin päivää. Välillä nippailua alavatsalla, yönälkä ja aamuyöllä virkeänä valvominen
Onnea 😍

Merkkasin sunt jo plussanneisiin 😊
 
  • Rakkaus
Reactions: Snanniska
Täällä viiva vahvistuu! Ihan käsittämätöntä, että tämä tuli näin nopeasti, kun edellinen vauva antoi odottaa itseään useampia kuukausia.

Oireita mulla: kylmän ja kuuman vaihtelut eli palelen tosi helposti, mutta myös hiki tulee helposti ja esim. Yöllä herään kuumuuteen, poskia kuumottaa pitkin päivää. Välillä nippailua alavatsalla, yönälkä ja aamuyöllä virkeänä valvominen
Ihanaa! En muista olenko jo onnitellut kun menee nimimerkit vielä sekasin 😅 Onnea 🥰
 
  • Rakkaus
Reactions: Snanniska
Mä en enää usko mihinkään oireisiin ovulaation jälkeen. Mulla on ollut kaikki raskausoireet hengästymisestä, huimaukseen ja pahoinvoinnista vatsakipuun. Alavatsa tuntemuksiakin tuntuu olevan pitkin kiertoa, ettei niistäkään voi mitään päätellä. Eilen sain verikokeiden tulokset ja ainakin ferritiini on nyt noussut mikä toi itselleni helpotuksen. Olen stressannut, että se on liian matala raskautumiseen.
Mulla sama. Yli puoli vuotta oon saanu kaikki raskausoireet, mutta sieltä ne menkat vaan alkaa. Oon jo alkanu hyväksyä et kevätvauva -23 ois ihan kiva 😄

Tai sit mulla käy just nii et esikoinen tuli heti ja toista saa odottaa vuosia.... No, me odotamme❤ jonain päivänä sitten.

Huomaan puhuvani asioista, että mitä vois tehdä esim kesällä ja sitten tajuan että niin, paitsi saatanhan olla raskaana. Hauska näin päin.

Tosiaan olo on ollut hyvä, oon liikkunut todella paljon, mutta en usko että se olisi este esim kiinnittymiseen. Esikoisen kiinnittyessä olin todella kiireinen ja jännityksissä ja liikuin...

Onnea plussista!❤ Oon kade!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia
Mulla sama. Yli puoli vuotta oo saanu kaikki raskausoireet, mutta sieltä ne menkat vaan alkaa. Oon jo alkanu hyväksyä et kevätvauva -23 ois ihan kiva

Tai sit mulla käy just nii et esikoinen tuli heti ja toista saa odottaa vuosia.... No, me odotamme jonain päivänä sitten.

Huomaan puhuvani asioista, että mitä vois tehdä esim kesällä ja sitten tajua että niin, paitsi saatanhan olla raskaana. Hauska näin päin.

Tosiaan olo on ollut hyvä, oon liikkunut todella paljon, mutta en usko että se olisi este esim kiinnittymiseen. Esikoisen kiinnittyessä olin todella kiireinen ja jännityksissä ja liikuin...

Onnea plussista! Oon kade!
Meillä kans esikoinen tuli heti ja tätä varmaan sitten odotetaan vuosia. Mutta niinkuin sanoit niin sit odotetaan❣
Ja oon myös alkanut suunnittelemaan ensi kesää ja jopa syksyn menoja joka on ollut yllättävää. En mieti enää, että sitten kun olen raskaana. Aiemmin mietin tosi paljon, että sitä ja tätä en voi kyllä tehdä jos olenkin raskaana. Vaikka ajatus vauvahaaveesta on läsnä joka päivä, niin se ei tällä hetkellä "rajoita" elämää.
Onnea plussista ketkä ovat viime päivinä plussanneet😊❤
 
Onnea plussanneille:)

Oireista/oireettomuudesta ennen menkkoja: itse en usko enää mihinkään oireisiin tai että ne joku kierto puuttuu koska niin monet kerrat pettynyt:(
Jälleen tässä kierrossa rinnat aristaa.Lämpöjä mitannut pitkästä aikaa, mutta nekään ei kerro minulla mitään.

Sain eilen ne uudet vitamiinit :) toivottavasti ne auttaa saamaan plussan.

Kuopus sai alkunsa heti kun jätettiin ehkäisy pois.Silloin oltiin oltu ilman hormonaalista ehkäisyä pari vuotta .Tätä ollaan nyt yritetty kohta 2v.No yritetään niin kauan, kun hyvältä tuntuu/ kierrot pyörii :) Varmasti kaikella on tarkoituksensa myös silläkin mikäli vauvaa ei enää suoda meille :(

Mukavaa uutta viikkoa kaikille :)
 
Täällä viiva vahvistuu! Ihan käsittämätöntä, että tämä tuli näin nopeasti, kun edellinen vauva antoi odottaa itseään useampia kuukausia.

Oireita mulla: kylmän ja kuuman vaihtelut eli palelen tosi helposti, mutta myös hiki tulee helposti ja esim. Yöllä herään kuumuuteen, poskia kuumottaa pitkin päivää. Välillä nippailua alavatsalla, yönälkä ja aamuyöllä virkeänä valvominen
Onnea plussasta!

Täällä se ensimmäinenkin antaa odottaa. 🙈 Mut ikää kun on jo 35 niin en mitään ihmettä odottanutkaan, eli tulee jos tulee. Toisaalta kavereista on useampi raskautunut ihan tuosta vaan heti ehkäisyn pois jättämisen jälkeen.

En vielä testannut kun piti yöllä käydä vessa enkä sit jaksanut väsyneenä ruveta säätämään. Ja toisaalta just se epävarmuus että jos nämä onkin taas pms oireita... Rintojen kipuilua en enää laske kun sitä on ollut nega-kierrossakin, samoin pientä flunssaoireilua. Tosiaan aika monia oireita on ihan normaalistikin kierron lopussa.
 
Onnea plussanneille

Oireista/oireettomuudesta ennen menkkoja: itse en usko enää mihinkään oireisiin tai että ne joku kierto puuttuu koska niin monet kerrat pettynyt
Jälleen tässä kierrossa rinnat aristaa.Lämpöjä mitannut pitkästä aikaa, mutta nekään ei kerro minulla mitään.

Sain eilen ne uudet vitamiinit toivottavasti ne auttaa saamaan plussan.

Kuopus sai alkunsa heti kun jätettiin ehkäisy pois.Silloin oltiin oltu ilman hormonaalista ehkäisyä pari vuotta .Tätä ollaan nyt yritetty kohta 2v.No yritetään niin kauan, kun hyvältä tuntuu/ kierrot pyörii Varmasti kaikella on tarkoituksensa myös silläkin mikäli vauvaa ei enää suoda meille

Mukavaa uutta viikkoa kaikille
Näinhän se on, käytännössä plussakierrossakin ensin alkaa vaikuttaa keltarauhanen niinkun negakierrossa,ja oireet on ihan samat. Vasta kiinnittymisen jälkeen alkaa nousta hcg ja senkin nousussa edes plussatestissä näkyvälle tasolle menee useampi päivä, eli melkein menkkoihin asti. Eli käytännössä vasta kun plussaa, alkaa olla mahdollista olla raskausoireitakaan. Pms oireet voi jäädä pois koska ne johtuu keltarauhashormonin nopeasta tippumisesta jota raskautuess ei tapahdu. Eli ekat raskausoireet on todennäköisesti sitä että ei ole menkkaoireita. Toki joillain on jotain jo ennen sitä, mutta kuten huomattu, monilla on "raskausoireita" silloinkin kun ei ole raskaana. Eli aika tosi vähän ja hyvin hienovaraisesti korkeintaan voi todellisia raskausoireita olla ennen plussatestiä, etenkin jos alkaa testailla jo dpo 10-14.

Olen todennut itelläni että ainoa selkeä raskausoire on rintojen herkistyminen, sitä ei ole negakierrossa, mutta raskaanakin tää oire tulee todennäköisesti vasta kun menkat on jo myöhässä. Samoin hajuherkkyys. Eli turha luulla oireista oikeasti mitään. Kiinnittymiskipuja mulla ehkä oli keskenmenneessä. Tai sitten ei 🤷🏻‍♀️
 
Apua. Menin ostamaan ovistestejä kun ei mitään hajua kierron pituudesta tai ovulaatiosta muutenkaan. Nyt ensimmäinen kierto menossa kierukan poiston ja keskenmenon jälkeen. Kp10 ja tein ekan ovistestin ikinä ja tulos tämä. Miten tätä nyt pitäis muka tulkita. 😩 Ei todellakaan minkäänlaisia oireita ainakaan ja nuo molemmat viivat on minusta aika haaleita.

 
  • Tykkää
Reactions: Selis
Apua. Menin ostamaan ovistestejä kun ei mitään hajua kierron pituudesta tai ovulaatiosta muutenkaan. Nyt ensimmäinen kierto menossa kierukan poiston ja keskenmenon jälkeen. Kp10 ja tein ekan ovistestin ikinä ja tulos tämä. Miten tätä nyt pitäis muka tulkita. Ei todellakaan minkäänlaisia oireita ainakaan ja nuo molemmat viivat on minusta aika haaleita.

Sanoisin, että ovulaatio on ihan nurkan takana!
 
vierailija
Apua. Menin ostamaan ovistestejä kun ei mitään hajua kierron pituudesta tai ovulaatiosta muutenkaan. Nyt ensimmäinen kierto menossa kierukan poiston ja keskenmenon jälkeen. Kp10 ja tein ekan ovistestin ikinä ja tulos tämä. Miten tätä nyt pitäis muka tulkita. Ei todellakaan minkäänlaisia oireita ainakaan ja nuo molemmat viivat on minusta aika haaleita.

Onko km siis sen verran aikaa ettei toi ovistesti reagoi hcg?

Plussa toi on tai melkein. Huomenna viim. plussa.
 
Mä mietin millasta sen valkovuodon tulisi olla jos raskautuu. Muistan vaan et esikoisesta alko holahdella oletettujen menkkojen jälkeen. Sitä ennen en muista, että olisi ollut mitään oireita. Sinä päivänä kun menkat ois pitäny alkaa tuli menkkakrampit ja luuli koko ajan että nyt ne alkaa.
 

Yhteistyössä