Haaveena vauva 2023

Täällä se ovis + eilen .. päästiin tallettelemaan eilen ja tänään. Tänään ollut kovaa vihlontaa vasemmalla puolen, jota ei ole moneen kiertoon ole ollut. Toiveita siihen että tämä kierto tuo tulosta , ei oikeestaan ole.
En tiedä pitäskö enskierrossa käydä vaikka yksityisellä tarkistamassa onko kaikki kunnossa kun ovulaatiosta huolimatta raskautta ei näy. 🤔 Kunnalliselle pääsen vasta elokuun jälkeen.
 
Inssi takana ja 4. Teema jatkuu. Testipäivä on 4.2.

Tuota mulla ei koskaan ennen inssin tai edes oviksen aikaan käyny näin mut onkohan outoa kun mulla tuli äsken vessakäynnillä pientä vaaleanpunaista vuotoa? Vai onko tässä kierrossa nyt heti jo jotain vikaa
Mulla on tainnu joka kerta tulla hieman verta. Ekalla kerralla tuli eniten kun ei ilmeisesti ollut reitti kunnolla auki ja joutui käyttään pihtejä apuna. Pieni vuoto on kuulemma ihan normaalia kun katetria laittaessa saattaa ohimennen raapaista kohdunkaulaa tms.

@mamma41 Ei satu juurikaan, paitsi jos katetrilla ei meinaa löytää reittiä niin sit voi joutua pihdeillä hieman avittaan.

Täällä on menkat alkamassa 3 päivää etuajassa.😭 Huono homma koska laskin sen varaan että kerkiin hakee lääkkeen maanantaina. Pitää huomenna siis käydä apteekissa.
 
Inssi takana ja 4. Teema jatkuu. Testipäivä on 4.2.

Tuota mulla ei koskaan ennen inssin tai edes oviksen aikaan käyny näin mut onkohan outoa kun mulla tuli äsken vessakäynnillä pientä vaaleanpunaista vuotoa? Vai onko tässä kierrossa nyt heti jo jotain vikaa
Mulla on tullut joka inssin jälkeen vähän vaaleanpunaista. Mulla on kohdunsuu jotenkin kallellaan niin se asetti aina vähän repii ja sit ihan sellaista kirkasta hentoa verta tihkuu. Oli kuulemma ihan ok. Toivottavasti jotain tän tapaista sullakin vain.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Sellai pehmeä katetri laitetaan emättimen kohdunkaulan kautta kohtuun ja sit sinne ruiskaistaan ne siittiöt. Yleensä itse inssiä en tunne missään. Ainoa mikä tuntuu on ankannokka, joka laitetaan ekana, mut ei sekään satu. Ei siis yhtään kipua mulla ainakaan.
Nyt taisin sekoittaa siihen munasolujen keräykseen mikä ilmeisesti sattuu ja tehdään piikillä, toi kuulostaa ihan siedettävältä☺
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
vierailija
Tulin tsemppaamaan kaikkia yrittäviä ❤

Minulle joskus lääkäri sanoi erään rajun tulehduksen sairastettuani, että mikäli haluan ikinä lasta hankkia, kannattaa varautua siihen, ettei se ole tule olemaan helppoa.

No emme varsinaisesti yrittäneet ikinä, mutta eräänä vuonna päätimme jättää ehkäisyn pois ja antaa lapsen tulla, jos niin on tarkoitettu. Ei näkynyt ja kolmen vuoden jälkeen ajattelimme, että se ei ole meidän kohdalle vain tarkoitettu, joka sekin sopi meille hyvin.

Nyt 5 vuotta ehkäisyn lopettamisen jälkeen olen yllättäen raskaana.

Halusin vain siispä tsempata kaikkia, että elkää lannistuko jos ei heti tärppää ❤
 
En mäkään itse kemiallisesta niin surullinen tai pettynyt ole vaikka ennemmin toki aina plussan toivoo vahvistuvan. Tämä epätietoisuus vaan on stressaavaa, kun hieman ehtii jo toivoa elättelemään. Siksi liian aikaisin testaaminen ei välttämättä ole järkevää. Nämä kemialliset kun tulee ja menee yhtä nopeaa ei ajatustyötä itse raskauteen ja vauvaan ole ehtinyt aloittamaan. Sympatiat siis heille ketkä km ovat kokeneet myöhäisimmillä
Mulla ei aiemmin ole näin pitkään haamuja ole ollut joten en epätietoisuudessa sinänsä ole ollut myöskään. Kolmesti ollut 1-2 päivänä haamu ja sitten alkanut menkat. Ja ne kolme pidemmillä viikoilla sitten. Nythän en tiedä miksi edes testasin, oli vain sellainen olo. Ensi kierrossa otan lugesteronin käyttöön oviksen jälkeen ja silloin testaan dpo 12 jotta tiedän jatkanko vai jätänkö pois.
 
  • Tykkää
Reactions: Maritel
Ei meille suoda kolmatta lasta. Tein hedelmällisyys testin ja positiivinen tulos . Eli vaihdevuodet alkamassa vaikka on säännöllinen kierto. Teen testin viikon päästä uudestaan mutta tuskin se muuksi muuttuu. Eli kuopus oli se viimeinen toimiva munasolu.
[/QQUOTE

Pahoitteluni :( todella surullinen juttu. Näin alkaa itsestäkin tuntumaan kun kolmatta vuotta tässä lasta yritetään :( mikä testi oli kyseessä? Voisi itsekin tehdä, niin ei turhaan haavelisi jos ei enää voi raskaaksi tullakkaan :(
 
Eihän se ihan 100% vastaus ole. Mutta on se suuntaan antava. Ohjeessa oli että jos positiivinen niin ottaa lääkäriin yhteyttä. Sen aion tehdä.
Minä tein saman testin joskus syksyllä, eka testi vahva positiivinen, toinen negatiivinen tai heikko positiivinen. Olin silloin lääkäriin yhteydessä ja katsottiin FSH arvo joka oli normaali .Asia jäi sitten siihen.Minulla muuten kierron kesto ollut nyt järjestäin jo monta kuukautta peräkkäin 26 päivää mutta vuodot on niukentuneet.Ilmesesti nyt ollaan siinä vaiheessa että kierto lyhenee ja jossain vaiheessa se taas pitenee 🤔

Haluaisin tsempata kaikkia täällä pitkään yrittäneitä, että älkää liikaa "syyttäkö" itseänne ja miettikö onko teissä jotain mikä vaikeuttaa raskaaksi tuloa, vikaa voi olla toisessakin osapuolessa😔
 
Minä tein saman testin joskus syksyllä, eka testi vahva positiivinen, toinen negatiivinen tai heikko positiivinen. Olin silloin lääkäriin yhteydessä ja katsottiin FSH arvo joka oli normaali .Asia jäi sitten siihen.Minulla muuten kierron kesto ollut nyt järjestäin jo monta kuukautta peräkkäin 26 päivää mutta vuodot on niukentuneet.Ilmesesti nyt ollaan siinä vaiheessa että kierto lyhenee ja jossain vaiheessa se taas pitenee

Haluaisin tsempata kaikkia täällä pitkään yrittäneitä, että älkää liikaa "syyttäkö" itseänne ja miettikö onko teissä jotain mikä vaikeuttaa raskaaksi tuloa, vikaa voi olla toisessakin osapuolessa
Mä tein nyt aamulla toisenlaisen liuskatestin ja sama juttu. Oireet on selviä vaihdevuosi oireita. Hikipuuskia varsinkin yöllä. Ja unettomuus. Ne on ensi oireita.
 
Mä tein nyt aamulla toisenlaisen liuskatestin ja sama juttu. Oireet on selviä vaihdevuosi oireita. Hikipuuskia varsinkin yöllä. Ja unettomuus. Ne on ensi oireita.
Onko sinulla nuo oireet pitkin kiertoa? Minulla tuo yöhikoilu vaan ennen menkkoja ja siihen oli lääkärillä selitys valmiina että johtuu hormoonien heittelystä.Nuo minun niukentuneet vuodot yms.. viittaa estrogeenin vähyyteen 😐Miettinyt onko mitään millä sitä estrogeeniä voisi lisätä?
 
Onko sinulla nuo oireet pitkin kiertoa? Minulla tuo yöhikoilu vaan ennen menkkoja ja siihen oli lääkärillä selitys valmiina että johtuu hormoonien heittelystä.Nuo minun niukentuneet vuodot yms.. viittaa estrogeenin vähyyteen Miettinyt onko mitään millä sitä estrogeeniä voisi lisätä?
Nyt on ollut yöhikoilua lähes koko kierron. Tai siis alkoi viime kierron puolessa välissä ja jatkuu vielä menkkojen lopussa. Nyt on KP 5.
Joskus luin että vihreät kasvikset ja b-vitamiini lisää estrogeenin tuotantoa.
 
Onko sinulla nuo oireet pitkin kiertoa? Minulla tuo yöhikoilu vaan ennen menkkoja ja siihen oli lääkärillä selitys valmiina että johtuu hormoonien heittelystä.Nuo minun niukentuneet vuodot yms.. viittaa estrogeenin vähyyteen Miettinyt onko mitään millä sitä estrogeeniä voisi lisätä?
Näin mäkin oon käsittänyt et ennen menkkojen alkua lämmöt romahtaa mistä johtuu tuo yö hikoilukohtaus. Itsellä on selkeä merkki juurikin tuo, et kun yöhikoilukohtaus tulee, niin seuraavana pvnä alkaa menkat.

Tässä kierrossa tosin ihmetyttää n. dpo8 tullut lämpöjen notkahdus (alemmas kuin normaali lämpö kierron alussa) ja dpo 9 tulleet ovulaatiolimat kera tipan verta... mitähän ihmettä tapahtuu.. ehkä nää on juuri niitä esivaihevuosioireita 🤔 ja nyt yöllä oli menkkajuilintaa (dpo 11). Nyt eletään dpo12. Ti pitäisi menkkojen alkaa..

Mulla kyllä on vielä runsaat menkat. Ja suht säännöllinen kierto 26..29pvää, mut eipä sekään aina kaikkee kerro.
 
Näin mäkin oon käsittänyt et ennen menkkojen alkua lämmöt romahtaa mistä johtuu tuo yö hikoilukohtaus. Itsellä on selkeä merkki juurikin tuo, et kun yöhikoilukohtaus tulee, niin seuraavana pvnä alkaa menkat.

Tässä kierrossa tosin ihmetyttää n. dpo8 tullut lämpöjen notkahdus (alemmas kuin normaali lämpö kierron alussa) ja dpo 9 tulleet ovulaatiolimat kera tipan verta... mitähän ihmettä tapahtuu.. ehkä nää on juuri niitä esivaihevuosioireita ja nyt yöllä oli menkkajuilintaa (dpo 11). Nyt eletään dpo12. Ti pitäisi menkkojen alkaa..

Mulla kyllä on vielä runsaat menkat. Ja suht säännöllinen kierto 26..29pvää, mut eipä sekään aina kaikkee kerro.
Itselläni on kanssa vielä runsaat kk. Kuukuppi tuli toissa päivänä 2 h yli äyräiden. Tuo yöhikoilu vaan on nyt joka öistä. Ei vaikuta mikä KP menossa.
 
Näin mäkin oon käsittänyt et ennen menkkojen alkua lämmöt romahtaa mistä johtuu tuo yö hikoilukohtaus. Itsellä on selkeä merkki juurikin tuo, et kun yöhikoilukohtaus tulee, niin seuraavana pvnä alkaa menkat.

Tässä kierrossa tosin ihmetyttää n. dpo8 tullut lämpöjen notkahdus (alemmas kuin normaali lämpö kierron alussa) ja dpo 9 tulleet ovulaatiolimat kera tipan verta... mitähän ihmettä tapahtuu.. ehkä nää on juuri niitä esivaihevuosioireita ja nyt yöllä oli menkkajuilintaa (dpo 11). Nyt eletään dpo12. Ti pitäisi menkkojen alkaa..

Mulla kyllä on vielä runsaat menkat. Ja suht säännöllinen kierto 26..29pvää, mut eipä sekään aina kaikkee kerro.
Mulla noi sun dpo8 ja 9 oireet oli nimensä ekoja raskausoireita esikoisesta. Kiinnittymisdippi ja kiinnittymisvuotoa. 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Samppa40
Mullakin on yöhikoilua pitkin kiertoa nyt taas vaikka ovis juuri ollut, liittyy valvottuihin öihin ainakin vahvasti. Selvästi nyt enemmän hikoiluttaa kun sen shatavari vai mikä se oli aikana.
Vuodot myös täällä niukentuneet kesto ei niinkään
 

Yhteistyössä