Haaveena vauva 2023

viiden äiti kuumeilee
Mulla ekassa oli pahin aamupahoinvointi, poika raskaus, siitä eteenpäin helpottanut. Liitoskivut pahentunut joka kerralla ja kolmonen oli jo välillä tosi vaikee raskaus nimenomaan liitoskipujen vuoksi. Muuten ei ole raskaudet eronneet toisistaan
liitoskivut pahentunut täälläkin joka kerralla. Kolmonen oli eka vaikeampi ja siitä eteenpäin aina aiemmin alkanut lantionalueen kivut
 
Miten muuten te joilla useampi raskaus takana? Onko eronneet paljon oireet, kun vertaa raskauksia tai kun vertaa keskenään tyttö- ja poikaraskauksia?
Mulla eka on tyttö, ja siinä raskaudessa ei ollut juurikaan oksentelua, lievään pahoinvointia (karpula-olo).
Toinen oli poika jonka aikana oksensin yli kuukauden putkeen, monta kertaa päivässä, sain lääkityksenkin, josta vain vähän apua. Tosin tässä raskaudessa saattoi olla osasyyllisenä vauvan kehityshäiriöt, elimistö "hylki" elinkelvotonta yksilöä. 😔
 
Siirryn tuolta 2022 haaveilijoista tänne, kun menkat alkaa jälleen ja haave jouluvauvasta siirtyy.

Taustalla syksyllä keskeytynyt keskenmeno, joka huomattiin vasta ekassa ultrassa. Oli mennyt kesken viikolla 6. Sen jälkeen 4 kiertoa mennyt ilman uutta tärppiä. Olen välillä bongannut ovulaation digitaalisilla testeillä ja ne on todettu hyviksi, kun tulos on niin selkeä.

Kiertojen väliin on tullut välivuotoa ja sen vuoksi kävin gynellä. Kaikki kuitenkin vaikutti olevan kunnossa ja munasolukin oli tässä kierrossa irronnut. Pieni keltarauhasen puute ei vaadi kuitenkaan hoitoa lääkärin mukaan ellei sitten mene hermo välivuotoon.

Toiveet tammikuun vauvasta on suuresti ilmoilla, mutta tämä taitaa suuresti olla kohtalon käsissä. Ei auta siis kuin toivoa parasta ja olla stressaamatta liikaa! Tsemppiä jokaiselle yritykseen! ❤
 
Heippa,

Mä tulisin mukaan kanssa ketjuun. Yrityksiä on ollut aktiivisesti 1/21 alkaen, eikä yhtään tärppejä matkassa. Olin alkuun tuolla +35 v. haaveilijat, mutta hiljaisuuden takia tänne kanssa kirjoitan.

Esikoista toivotaan hartaasti. Käytiin HUS:in ensikäynnillä 3/22 ja huhtikuun lopussa toivottavasti on saatu miehen toisesta s. näytteestä uutta tietoa. Ollaan 35 ja 37, vähän huolettaa jo iänkin puolesta. Mä oon ollut aika tasaisen pessimistinen koko ajan, enkä ensimmäisen puolen vuoden jälkeen mieltänyt perusoireita toiveiksi plussasta, vaan tulkinnut ne ihan perus pms:inä. Nyt kuitenkin on ekaa kertaa vahva tunne, dpo 5 ja hirveät nippailut ihan kun vasta olis olis tulossa (hymynaama bongattu viime to). Mä ehkä poikkeuksena moneen jopa toivoisin jouluvauvaa, oon itse vuoden vikana päivänä syntynyt ja musta se on mun supervoima ja sinnikyyden syy!

Vertaistukea vailla siis ja valmis myös myötäelämään teidän muiden jännityksessä. Toivotaan mahdollisimman paljon plussia tähän ryhmään tän vuoden aikana!
 
Mä ehkä poikkeuksena moneen jopa toivoisin jouluvauvaa, oon itse vuoden vikana päivänä syntynyt ja musta se on mun supervoima ja sinnikyyden syy!
Minustaki ois kiva saada jouluvauva, vaikka tässä kierrossa se nyt ei enää tule onnistumaan. En tiiä mikä siinä asiassa kiehtoo.

Toivottavasti teillä olisi vihdoin tärpännyt. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Sipiriina
Mä en oo lueskellut tätä vähään aikaan, kun kaikki tuntunut menevän päin peetä ja ajatukset hukassa.

Kiertokin on vieläkin sekaisin. Edelliset kesti 33pv, nyt mennään jo kp36, enkä tosiaan usko, että oltais satuttu se yks ainoa kerta tallettelua saamaan just oikeelle päivälle, testin taisin varuilta tehä kp32 ja negaa näytti. Ei ole taas näin pitkää kiertoa aiemmin ollut...
 
Moikka!
Minäkin siirryn 2022 ketjusta tänne, vaikka pieni mahdollisuus on saadakin vauva vielä tämän vuoden puolella. Laskettuaika menisi kuitenkin aivan vuoden loppuun.
Kierto on siinä vaiheessa, että ovulaatiota odotan innolla ja jännityksellä. Oon kärsinyt välivuodoista viimeisen puoli vuotta ja nyt odotan, että onko niitä myös tässä kierrossa. Kuukautiset oli ekaa kertaa puoleen vuoteen maltillisemmat ja jotenkin toivon, että kun olen saanut rauta-arvoja nyt korjattua niin samalla myös välivuodot jäisi pois. Gynen mukaan välivuodoista ei minun kohdallani pitäisi olla haittaa raskautumiselle.
Tämä on kyllä kierron parasta aikaa, kun kaikki on vielä mahdollista 😍
 
Hei!

Minä voisin myös liittyä joukkoon! Meiltä löytyy 08/20 esikoinen ja toisesta haaveillaan. Ehkäisy jätettiin pois 1/22 mutta sitten sairastin heti perään koronan ja ensimmäinen kierto kesti 65pv... Nyt juuri kp 3 menossa.

Tarkoitus on (oli) yrittää rennosti ainakin kesään saakka mutta tilasin tuon pitkän kierron takia jo ovulaatiotestejä kaappiin 😅 vielä en ole päättänyt tikutanko jo tästä kierrosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Sipiriina
lapsi haaveena
Hei! Auttakaa. mulla on kuukautiset jo 9 päivää myöhässä ja on ollut raskaus oireita jonkun verran, esim väsyttää enemmän kuin ennen, mulle tuli ekaa kertaa yhtäkkiä hiivatulehdus, arat nännit ja tihentynyt virtsaaminen... myös ruokahalu noussut. mutta silti testit näyttää negaa. olen tehnyt jo rfsun monta tikkutestiä ja yhden digitaalisen clearbluen testin .. Voiko olla mahdollista että vielä myöhemmin tulisi plussa testiin??
 
Hei! Auttakaa. mulla on kuukautiset jo 9 päivää myöhässä ja on ollut raskaus oireita jonkun verran, esim väsyttää enemmän kuin ennen, mulle tuli ekaa kertaa yhtäkkiä hiivatulehdus, arat nännit ja tihentynyt virtsaaminen... myös ruokahalu noussut. mutta silti testit näyttää negaa. olen tehnyt jo rfsun monta tikkutestiä ja yhden digitaalisen clearbluen testin .. Voiko olla mahdollista että vielä myöhemmin tulisi plussa testiin??
Onko mahdollista, että olet ovuloinutkin tässä kierrossa myöhemmin? Jos ovulaatio ollut myöhemmin kuin yleensä niin on mahdollista, että vielä on ollut liian aikaista testata.
 
vierailija
Onko mahdollista, että olet ovuloinutkin tässä kierrossa myöhemmin? Jos ovulaatio ollut myöhemmin kuin yleensä niin on mahdollista, että vielä on ollut liian aikaista testata.
Voi olla mahdollista.. muutenkin mulla on ollut kuukautiset viimeks 12.2.2022 ja siis mulla on yksi keskenmeno takana viimevuonna.. ehtisin rv 8 ja yhtäkkiä vuosin verta ja oli kamalat vatsakivut ja ultrassa paljastui tyhjä kohtu.. keskenmeno oli kuitenkin jo elokuussa.. haaveena todellakin lapsi joka pääsisi ihan perille asti 😭 Toivotaan että ovulaatio olisi ollut myöhemmin..
 
Onnea @Laurenzia hyvistä uutisista!

Mulla kanssa oli vihdoin tarkemmat tutkimukset. Onneksi nyt näyttää siltä, että oma verenvuoto johtui tulehduksesta ja on antibiooteilla pois hoidettavissa. Eli nyt lääkkeet nassuun ja seuraavasta kierrosta voi alkaa yritys! Vähän huolestuttaa, että pääsikö tulehdus nousemaan kohtuun, kun alavatsalla vihloo silloin tällöin.. Mutta jos vihlonta jatkuu kuurin jälkeen niin uudestaan lääkärille.

Mä laitan tähän alle vähän tarkempaa oirekuvausta, kun itse googlailin tilanteen päällä ollessa muiden kokemuksia ja yritin niistä saada apua ja ohjetta. Saa skipata :D .

Lievä verenvuoto yhdynnän jälkeen: jos googlailet samoilla sanoilla ja päädyt tänne niin oma suositus - kipin kapin lääkäriin! Ensinnäkin on hyvä sulkea pois kohdunkaulan syöpä, joka on onneksi harvinainen. Todennäköinen syy voi olla paljon harmittomampi, kuten omassa tapauksessa tulehdus, mutta se vaatii antibiootit. Itse ajattelin, että johtuu kuparikierrukasta / pienestä nirhaumasta ja viivyttelin. Ole fiksumpi kuin minä :D . Jos kuparikierrukka on ollut jo jonkin aikaa, se tuskin aiheuttaa yhtäkkiä oireita.

Keltainen valkovuoto/ emätintulehdus ja valkovuoto joka ei haise / emätintulehdus ja keltainen valkovuoto / vetinen valkovuoto / toistuva emätintulehdus: jos päädyt seuraavilla sanoilla tänne niin jaampa oppini. Eli aloin itsekin pohtia syksyllä, että voisiko joku tulehdus aiheuttaa oireet. Tein apteekin ph testejä, jotka näytti, että kaikki ok. Valkovuoto ei myöskään haissut, mutta siinä oli lievä keltainen sävy (vähän kuin kermassa). Mutta tässä oppi: jos kyseessä on DIV eli aerobinen vaginiitti niin se ei näy apteekin ph testeissä eikä myöskään bakteeriviljelyssä (husin mukaan). Mutta se näkyy valkovuotoa mikroskoopilla katsoessa! Eli jos epäilet tulehdusta ja menet lääkärille, koita päästä lääkärille, joka katsoo valkovuodon mikroskoopilla. Jopa lääkärin on todella vaikea sanoa, mikä tulehdus täsmällisesti on kyseessä pelkästään oireiden perusteella. Tästä seuraa se, että helposti syö vääriä antibiootteja, jotka helpottavat oireita hetkellisesti. Esimerkiksi itse söin Flagyl kuurin epäspesifiin emätinrulehdukseen ja se auttoi hetkellisesti. Eli jos tulehdukset toistuvat tai oireet ei helpota, vaadi että diagnoosi tehdään kunnolla (katsotaan solut valkovuodosta). Kaikki tulehdukset eivät ole perus hiiva / bakteerivaginoosi / epäspesifi emätintulehdus ja näihin tarkoitetut lääkkeet voivat olla heikkoja tai tehottomia muita tulehduksia vastaan.

Tässä omat vinkit, jos joku googlailemalla tähän viestiin törmää.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Onnea @Laurenzia hyvistä uutisista!

Mulla kanssa oli vihdoin tarkemmat tutkimukset. Onneksi nyt näyttää siltä, että oma verenvuoto johtui tulehduksesta ja on antibiooteilla pois hoidettavissa. Eli nyt lääkkeet nassuun ja seuraavasta kierrosta voi alkaa yritys! Vähän huolestuttaa, että pääsikö tulehdus nousemaan kohtuun, kun alavatsalla vihloo silloin tällöin.. Mutta jos vihlonta jatkuu kuurin jälkeen niin uudestaan lääkärille.

Mä laitan tähän alle vähän tarkempaa oirekuvausta, kun itse googlailin tilanteen päällä ollessa muiden kokemuksia ja yritin niistä saada apua ja ohjetta. Saa skipata .

Lievä verenvuoto yhdynnän jälkeen: jos googlailet samoilla sanoilla ja päädyt tänne niin oma suositus - kipin kapin lääkäriin! Ensinnäkin on hyvä sulkea pois kohdunkaulan syöpä, joka on onneksi harvinainen. Todennäköinen syy voi olla paljon harmittomampi, kuten omassa tapauksessa tulehdus, mutta se vaatii antibiootit. Itse ajattelin, että johtuu kuparikierrukasta / pienestä nirhaumasta ja viivyttelin. Ole fiksumpi kuin minä . Jos kuparikierrukka on ollut jo jonkin aikaa, se tuskin aiheuttaa yhtäkkiä oireita.

Keltainen valkovuoto/ emätintulehdus ja valkovuoto joka ei haise / emätintulehdus ja keltainen valkovuoto / vetinen valkovuoto / toistuva emätintulehdus: jos päädyt seuraavilla sanoilla tänne niin jaampa oppini. Eli aloin itsekin pohtia syksyllä, että voisiko joku tulehdus aiheuttaa oireet. Tein apteekin ph testejä, jotka näytti, että kaikki ok. Valkovuoto ei myöskään haissut, mutta siinä oli lievä keltainen sävy (vähän kuin kermassa). Mutta tässä oppi: jos kyseessä on DIV eli aerobinen vaginiitti niin se ei näy apteekin ph testeissä eikä myöskään bakteeriviljelyssä (husin mukaan). Mutta se näkyy valkovuotoa mikroskoopilla katsoessa! Eli jos epäilet tulehdusta ja menet lääkärille, koita päästä lääkärille, joka katsoo valkovuodon mikroskoopilla. Jopa lääkärin on todella vaikea sanoa, mikä tulehdus täsmällisesti on kyseessä pelkästään oireiden perusteella. Tästä seuraa se, että helposti syö vääriä antibiootteja, jotka helpottavat oireita hetkellisesti. Esimerkiksi itse söin Flagyl kuurin epäspesifiin emätinrulehdukseen ja se auttoi hetkellisesti. Eli jos tulehdukset toistuvat tai oireet ei helpota, vaadi että diagnoosi tehdään kunnolla (katsotaan solut valkovuodosta). Kaikki tulehdukset eivät ole perus hiiva / bakteerivaginoosi / epäspesifi emätintulehdus ja näihin tarkoitetut lääkkeet voivat olla heikkoja tai tehottomia muita tulehduksia vastaan.

Tässä omat vinkit, jos joku googlailemalla tähän viestiin törmää.
Oho, olipa kiinnostaa tietoa emättimen tulehduksista! Kerrotko vielä tarkemmin tuon aerobisen vaginiitin oireista?
 
Oho, olipa kiinnostaa tietoa emättimen tulehduksista! Kerrotko vielä tarkemmin tuon aerobisen vaginiitin oireista?
Tää voi taas olla liikaa tietoa, joten kannattaa tarvittaessa skipata :D .

Omat oireeni olivat:
- lievästi keltainen valkovuoto
- valkovuoto oli normaalin hajuinen (korkeintaan vähän happamuutta tai makeutta hajussa, mutta hyvin vähän)
- oireet pahenivat aina kuukautisten jälkeen
- muutaman kerran kuukautisten jälkeen näytti, kuin valkovuoto jopa "kuplisi" ja jos oikein tuijotti väriä niin keltainen oli jotenkin "vihertävää"
- välillä hyvin vetinen valkovuoto
- runsas valkovuoto, mutta vain osassa kiertoa --> hyvin vaikea erottaa kierron normaaleista vaihteluista
- apteekin ph testit eivät hälyttäneet hiivaa tai bakteerivaginoosia
- apteekin bakteerivaginoosi tuote tuntui helpottavan hetkellisesti / hieman oireita
- Flagyl kuuri vei oireet, mutta ne palasivat heti kuukautisten jälkeen
- Flagyl kuurin alussa tuli veristä vuotoa, joka kuitenkin lakkasi. Flagyl kuurin aikana lisääntynyt vuoto selkeästi keltaista.
- lievä verenvuoto yhdynnän jälkeen
- ennen Flagyl kuuria gyne sanoi, että kohdunsuu näyttää tulehtuneelta. Tämä varmaan aiheutti verenvuodon.

Näistä oireista en ole varma, mutta toivon, että antibioottikuuri ne selättää..:
- Alavatsan nipistely / vihlonta. Kipu ei ole kovaa onneksi.. Tuntuu välillä ihan häpyluun yläpuolella, jopa nivusissa, välillä ylempänä mahaa
- lievä virtsatulehduksen tunne silloin tällöin ilman virtsatulehdusta

Mutta tosiaan, sanoisin, että oireiden perusteella on todella vaikea sanoa, mikä tulehdus tarkalleen on kyseessä. Siksi mikroskoopilla katsominen säästäisi monen naisen vaivoja (toistuvia tulehduksia, tehottomia antibiootteja). Tässä husin hyvä artikkeli aiheesta: https://www.hus.fi/ajankohtaista/ematintulehdusten-diagnosointia-jarkeistettava

Ja tosiaan sanoilla DIV ja aerobinen vaginiitti löytyy hyvät kuvaukset Terveyskirjastolta ja Duodecimilta.
 
vierailija
Miten ihmeessä sitä voi raskautua kun menkat venyy niin helkutin pitkiksi. Siis mulla on ollut säännölliset ja runsaat menkat. Kesto on ollut n 4-5 kp. Sain vauvan syksyllä ja tarkoitus yrittää sisarusta lyhyellä ikäerolla. Nyt alkaneet kierrot sellaisia että vuodan jopa 17 päivää 28 kierto päivästä. En tiedä ovuloinko ollenkaan. Mitään syytä ei ole kuulemma tutkia näin sanoi TK lääkäri. Kaikki vaan sanoo että hormoonit sekaisin ym. Ei pysty edes tallettelemaan kun vuotaa ja vuodon loputtua alkaa hiivatulehdus. Joutunut niin pitkään siteitä käyttämään. Vaikka kuinka vaihtaisi tiheään niin silti tulee hiivatulehdus.
 
vierailija
Miten ihmeessä sitä voi raskautua kun menkat venyy niin helkutin pitkiksi. Siis mulla on ollut säännölliset ja runsaat menkat. Kesto on ollut n 4-5 kp. Sain vauvan syksyllä ja tarkoitus yrittää sisarusta lyhyellä ikäerolla. Nyt alkaneet kierrot sellaisia että vuodan jopa 17 päivää 28 kierto päivästä. En tiedä ovuloinko ollenkaan. Mitään syytä ei ole kuulemma tutkia näin sanoi TK lääkäri. Kaikki vaan sanoo että hormoonit sekaisin ym. Ei pysty edes tallettelemaan kun vuotaa ja vuodon loputtua alkaa hiivatulehdus. Joutunut niin pitkään siteitä käyttämään. Vaikka kuinka vaihtaisi tiheään niin silti tulee hiivatulehdus.
Imetätkö? Testaile ovistestillä niin tiedät ovuloitko. Kannattaa kyllä käydä vaikka yksityisellä.
 
Mä plussasin tuossa muutama päivä sitten mutta sitten alkoikin vuoto, eli kemialliseksi meni olin jo niin onnellinen, mutta jotain positiivista että raskaus sentään lähes alkoi vaikka menikin heti kesken... Nyt otan kaiken mahdollisen lisäravinnon tässä kierrossa käyttöön ja ostin rautakuurin apteekista, jos olis jotain myönteisiä vaikutuksia
Toi on kyl ikävää, kun ehtii jo iloita ja suunnitella ja sit viedään pois, vaikka vaan hetken oli:( Toivotaan, että pian tärppää uusiks ❤ Itellä ennen edellistä raskautta aloitin kans just tärppikiertoa edeltävänä rautatabletit ja b-vitamiinin, ei tietty tiiä oliko nyt niiden ansiota, mutta ei varmasti haittaa ollut☺
 
  • Tykkää
Reactions: Lumihiutale_
vierailija
Tää voi taas olla liikaa tietoa, joten kannattaa tarvittaessa skipata .

Omat oireeni olivat:
- lievästi keltainen valkovuoto
- valkovuoto oli normaalin hajuinen (korkeintaan vähän happamuutta tai makeutta hajussa, mutta hyvin vähän)
- oireet pahenivat aina kuukautisten jälkeen
- muutaman kerran kuukautisten jälkeen näytti, kuin valkovuoto jopa "kuplisi" ja jos oikein tuijotti väriä niin keltainen oli jotenkin "vihertävää"
- välillä hyvin vetinen valkovuoto
- runsas valkovuoto, mutta vain osassa kiertoa --> hyvin vaikea erottaa kierron normaaleista vaihteluista
- apteekin ph testit eivät hälyttäneet hiivaa tai bakteerivaginoosia
- apteekin bakteerivaginoosi tuote tuntui helpottavan hetkellisesti / hieman oireita
- Flagyl kuuri vei oireet, mutta ne palasivat heti kuukautisten jälkeen
- Flagyl kuurin alussa tuli veristä vuotoa, joka kuitenkin lakkasi. Flagyl kuurin aikana lisääntynyt vuoto selkeästi keltaista.
- lievä verenvuoto yhdynnän jälkeen
- ennen Flagyl kuuria gyne sanoi, että kohdunsuu näyttää tulehtuneelta. Tämä varmaan aiheutti verenvuodon.

Näistä oireista en ole varma, mutta toivon, että antibioottikuuri ne selättää..:
- Alavatsan nipistely / vihlonta. Kipu ei ole kovaa onneksi.. Tuntuu välillä ihan häpyluun yläpuolella, jopa nivusissa, välillä ylempänä mahaa
- lievä virtsatulehduksen tunne silloin tällöin ilman virtsatulehdusta

Mutta tosiaan, sanoisin, että oireiden perusteella on todella vaikea sanoa, mikä tulehdus tarkalleen on kyseessä. Siksi mikroskoopilla katsominen säästäisi monen naisen vaivoja (toistuvia tulehduksia, tehottomia antibiootteja). Tässä husin hyvä artikkeli aiheesta: https://www.hus.fi/ajankohtaista/ematintulehdusten-diagnosointia-jarkeistettava

Ja tosiaan sanoilla DIV ja aerobinen vaginiitti löytyy hyvät kuvaukset Terveyskirjastolta ja Duodecimilta.
Kiitos, tämä oli kiinnostavaa ja uutta tietoa minulle! Olen raskaana, ja völillä on ollut virtsis- ja bakteerivaginoosin oireita. Virtsa tutkittu kahdesti ja bakteerivaginoosi kerran, eikä tulehdusta. Hyvä tietää, että myös aerobinen emätintulehdus on mahdollinen, osaanpa siitäkin kysyä jos oireita taas tulee.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Pahoittelut @Lumihiutale_ on varmasti tiukka paikka asettua taas ajatuksissa uuteen alkuun. Mä oon itse just kemiallisten pelossa ollut testaamatta kokonaan, mutta kierto on ollutkin säännöllinen parin päivän heitolla.

Olisko kuitenkin onnistumishaaveet vielä vuodelle -22 nostaneet päätään kun piinailu on nyt ihan sietämätöntä. Nauroin jo itsekseen, että jos tarpeeksi monta kertaa katsoo Flow:ta dpo muuttuisi isommaksi ja kohta vois jopa testata! Mä sain viime kiertoon runsaita kuukautisia helpottamaan lääkkeet ja ne toimi kyllä kun unelma. Ilmeisesti kevyemmät vuodot "stressaa" vähemmän myoomia, joten tarttuminen on ehkä vähän todennäköisempää.

Nyt kaivataan pitkiä plussia tähän ketjuun. Parempaa loppuviikkoa kaikille!
 
Toi on kyl ikävää, kun ehtii jo iloita ja suunnitella ja sit viedään pois, vaikka vaan hetken oli Toivotaan, että pian tärppää uusiks Itellä ennen edellistä raskautta aloitin kans just tärppikiertoa edeltävänä rautatabletit ja b-vitamiinin, ei tietty tiiä oliko nyt niiden ansiota, mutta ei varmasti haittaa ollut
Joo on tämä kyllä raskasta.. ensin kaavinnan jälkeen yritetty monta kuukautta ja sitten kun se plussa tulee niin vuoto alkaa.. mutta antaa toivoa että ainakin raskautuminen onnistui vaikkei jatkunut 🙂 ostin nyt rautatabletit ja macajauhetta, myös omega 7 kapseleita ja e vitamiinia 😅 olisipa apua!
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

31.3.2022 Torstai

Nimi ★ yritys aloitettu monesko lapsi

@Sipiriina 1/2021 1.
@senya 12/21 2. lapsi (miehen 1.)
@3milia 3/2022 2.
@Hopeanopea 5/2022 1.


★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★
@3milia kp23/24-28

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO

@3milia DPO 10

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu monesko lapsi ★ plussa <3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä