Haaveena vauva 2023

Nimistä, me ollaan miehen kanssa katseltu nimiä, mutta mitään valintoja ei olla tehty. Mies miettii myös niitä itsekseen ja välillä ilmoittaa, että hänestä tää ja tää voisi olla hyvä nimi. Mä olin jotenkin ajatellut, että nimen lyö lukkoon sit kun vauva on maailmassa. Että voi makustella nimeä sit kun se ihminen on siinä. Miten jo lapsen saaneilla, onko lapsen syntymä vaikuttanut nimeen vai onko etukäteen pohdittu nimi tuntunut oikealta syntymän jälkeenkin :)?

Mä toivoisin, että saisin useamman lapsen. Ehkä 2 - 3. Mutta samalla ajattelen, että kunhan saisi edes yhden. Mä en tiedä miksi, mutta pelkään, että raskauden alkamisessa kestää. Ihan hölmöä, kun ei ole edes aloittanut yrittämään.. Lapsen saaminen on ollut niin pitkään unelma. Ehkä suuren unelmaan sit linkittyy myös pelko, että mitä jos se ei toteudukaan.. Ja mun mielestä mä oon vielä perus optimistinen ihminen :D . Toivottavasti hedelmällisyys periytyisi. Mun äiti sai vielä päälle nelikymppisenä viimeisen lapsensa - ehkäisystä huolimatta. Että toivottavasti olisi äidin hedelmällisyys peritty!
 
Meillä oli esikoiselle pohdittuna nimi ennen syntymää, mutta ei kerrottu kenellekään sitä sillon. Syntymän jälkeen nimi tuntui sopivan lapselle kuin nenä päähän, joten päädyttiin pitämään ja antamaan se. :) Ja luulen, että aika samalla tavalla toimisin kakkosenkin kanssa.
 
Tässä vaan mietin, että kuinka monella on jo mahdolliselle tulokkaalle nimi/nimet valmiina? 🙈 Me ollaan jo varmaan nimetty kaikki mahdolliset lapset ja muutaman muunkin 😅

Ja teillä joilla on jo useampi, onko teillä nimissä jokin teema? Esim kaikki samalla kirjaimella tai tietty määrä kirjaimia yms?
Meillä nimissä 5 kirjainta, ei r- eikä s-kirjainta ja suomalaisia nimiä. Neljännelle ei ole nimeä valmiina :D
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

5.4.2022 Tiistai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Owlet 2/2021 2.
@Mimerkki 6/2021 3. (1. yhteinen)
@Saaga86 6/2021 2.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@mimmi92 10/2021 5.
@Lumihiutale_ 11/2021 4.
@tätimoonika 11/2021 7.
@jemppu123 11/2021 2.
@Neeppu 11/2021 2.
@Selis 11/2021 4. (miehen 1.)
@senya 12/2021 2. lapsi (miehen 1.)
@Kirahvi-Koo 12/2021 2. lapsi
@Floralan ★ 01/2022 ★ 1.
@Marilainen 2/2021 2. lapsi
@3milia 3/2022 2.
YKSINMATKASSA 3/2022 2.
@Siikli 3/2022 4.
@vauvakuume7 3/2022 7.
@Hopeanopea 5/2022 1.


★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★
@3milia kp 28/24-28
@vauvakuume7 kp 27/?
YKSINMATKASSA kp 25/32
@Neeppu kp 22/27
@Selis kp 19/28
@senya kp 18/28-30
@Mimerkki kp 17/30
@Laurenzia kp 16/31
@mimmi92 ★ kp 14/26-32
@Marilainen kp 10/30-31
@Lumihiutale_ kp 8/27
@Kirahvi-Koo kp 5/30

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO

@3milia DPO 15
@Siikli DPO 11
YKSINMATKASSA DPO 4
@senya DPO 4
@Neeppu DPO 4
@Selis DPO 0
★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu123 11/2021 ★ 2. ★ 04/2022
 
Viimeksi muokattu:
@Sipiriina samaistun tuohon et välillä löytyy "kullanmuruja" ja se nimi meni siinä 😅

@Hopeanopea mulla oli pieni hetki esikoisen syntymän jälkeen sairaalassa, että ajattelin et ei tää oo X nimeltään. Mutta se oli ehkä osa sitä prosessia käsitellä et siinä todella on meidän vauva.

Voin sanoa et ainakin omalla kohdallani, ja monilta kuullut samaa, se raskaus ja ekat kuukaudet pitkän yrittämisen ja lapsettomuuden jälkeen oli jotain niin henkisesti kauheaa! Pelkäsin koko raskauden et jotain käy ja toisaalta en sisäistänyt ollenkaan olevani oikeasti raskaana. Ensimmäinen ajatus vauvan synnyttyä oli, että mistä se tuli 😶
 
Aattelin, että testaan tänään ihan varmuuden vuoksi negan ja odottelen mekkoja, mutta sieltä tulikin ihan selvä positiivinen
Laskettu aika onkin jo joulukuussa. Niin jännittävää! Toivottavasti tällä kertaa ei tulis keskenmenoa.
Varhaiset onnittelut! Toivotaan sinnikästä yksilöä ja vahvaa alkua tämän ryhmän plussa-aallolle!
 
  • Rakkaus
Reactions: jemppu123
Onnea @jemppu123 :love:

Nimistä, me ollaan miehen kanssa katseltu nimiä, mutta mitään valintoja ei olla tehty. Mies miettii myös niitä itsekseen ja välillä ilmoittaa, että hänestä tää ja tää voisi olla hyvä nimi. Mä olin jotenkin ajatellut, että nimen lyö lukkoon sit kun vauva on maailmassa. Että voi makustella nimeä sit kun se ihminen on siinä. Miten jo lapsen saaneilla, onko lapsen syntymä vaikuttanut nimeen vai onko etukäteen pohdittu nimi tuntunut oikealta syntymän jälkeenkin ?
Me ollaan mietitty nimiä vasta syntymän jälkeen, ollaan saatettu kutsua vauvaa jollakin lempinimellä ja siitä tullut sitten toinen tai kolmas nimi hänelle.:)

Onko muilla vaikeuksia kirjautua tänne? Itse en meinaa päästä puhelimella kirjautumaan, sillä ei tule näppäimistöä näkyviin, jotta pääsisin tunnukset syöttämään.
 
Onnea @jemppu123!

Meillä nimiä mietitty jo raskausaikana, mutta katsottu sitten näyttääkö yhtään siltä mitä ollaan ajateltu. On myös jo päätetty nimi muutettu juuri ennen ristiäisiä. Meillä myös kerran tullutkin eri sukupuolta kuin ultrassa luvattu ja silloin meni sitten ihan kokonaan nimet uusiksi.
Lapset nyt 8v, melkein 6v, 4v ja 1v ja todennäköisesti viimeistä tässä toivotaan (vaikka näin sanoin jo tokan jälkeen).
 
Meillä siis lapset 7kk, 4 ja 6. Nyt viimeinen toiveissa.
Nimet kaikille on päätetty ennen lasten syntymää ja kaikki nimet on annettu sellaisenaan, ei ole ollut tarvetta mennä muuttamaan :)

Ihan alunperin toiveissa oli kaksi lasta, mutta lapset yllätti ihanuudellaan, jos näin voi sanoa 😅 Sitten on menty lapsi kerrallaan
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Lapsen nimistä ollut puhetta. Jos vielä joskus raskaudun, niin ajattelin jo raskausaikana miettiä nimiä. Esikoisen nimestä ei meinattu millään päästä yhteisymmärrykseen, kumpikaan ei pitänyt toisen nimiehdotuksista ja vasta juuri ennen ristiäisiä nimi lyötiin lukkoon. Nimeä ehdotti ystävän lapsi ja se tuntui molemmista sopivalta ja oikealta
 
viiden äiti kuumeilee
Meillä kuumeillaan jo neljättä kertaa viimeistä 😂 omat lapset on niin ihania että ”jos vielä yksi”, lapsi kerrallaan menty siis täälläkin.

ja ehkä jollain tavalla tuntuu että kun kerran ollaan jo suurperhe niin vauva sujahtaisi helposti arkeen, vaikka toki Oikeasti aina jokainen lapsi tuo mukanaan lisää työtä eikä mene ”siinä sivussa”

meillä välillä valmiiksi mietityt nimet on tulleet käyttöön, välillä menneet ihan uusiksi kun vauva ei olekaan näyttänyt siltä, joskus nimeä on mietitty vielä ristiäispäivän aamuna!! 😰😅

meidän puolivuotias syö nyt pari kertaa päivässä kiinteitä ja toivon että kun imetysten määrä pikkuhiljaa vähenee niin myös kierto heräilisi unilta..
 
Mulle iski koronakin tähän nyt sitten. Saakohan jouluvauvan jo heittää toiveista....

Vanhemmille lapsille silloin aikanaan oltiin mietitty raskausaikana nimiä, sukupuolta ei tiedetty ennen synnytystä. Ekan nimi jäi sellaisenaan, tokan kohdalla arvottiin kahta vaihtoehtoa. Nyt mulla ei ole oikeastaan mitään nimiä mielessä ollut eikä (uuden) mieheni kanssa ehditty keskenmenneessäkään miettiä, ehdin juuri sanoa ääneen hieman aiemmin että voitaisiin pohtia muttei ehditty siihen asti kuitenkaan. Ei siis mitään vielä mielessä.
 
Mulle iski koronakin tähän nyt sitten. Saakohan jouluvauvan jo heittää toiveista....

Vanhemmille lapsille silloin aikanaan oltiin mietitty raskausaikana nimiä, sukupuolta ei tiedetty ennen synnytystä. Ekan nimi jäi sellaisenaan, tokan kohdalla arvottiin kahta vaihtoehtoa. Nyt mulla ei ole oikeastaan mitään nimiä mielessä ollut eikä (uuden) mieheni kanssa ehditty keskenmenneessäkään miettiä, ehdin juuri sanoa ääneen hieman aiemmin että voitaisiin pohtia muttei ehditty siihen asti kuitenkaan. Ei siis mitään vielä mielessä.

Tsemppiä! ❤ Toivottavasti menee lievillä oireilla ohi🙏 Ja ei kannata menettää toivoa, niin kauan on mahdollisuus, kun uus kierto alkaa🙏
 
Hei!
Voisin kans liittyä listalle. Eli Eadni1992. Yritys aloitettu 10/21. Ja tänään dpo 13, menkkojen pitäisi Flow-mukaan alkaa tänään, ei ole vielä näkynyt Tässä kierrossa ei suuria toiveita onnistumisesta ja testaaminen pelottaa koska en halua tippua korkealta. Eka toiveissa.

Voin itsekin kokeilla jossain vaiheessa listaa päivitellä, kunhan koneelle tai vastaavalle joudan :)

Nimikeskusteluun viitaten, en uskalla vielä edes ajatella nimiä. Tosin makustelen kyllä minkä tyyppiset omaan korvaan kuulostavat hyviltä. Työskentelen lasten ja nuorten parissa ja mielessä on, että entäs jos ihastun johonkin nimeen joka töissä tulee vastaan negatiivisessa valossa ja tämän jälkeen nimi on sillä pilattu 😶
 
Minut voi myös lisätä listoille, yritys aloitettu 8/2021 ja 1. lapsi haaveissa. Nyt menossa kp7 ja kierto ennen ollut 28pv, nyt viime aikoina vaihdellut 28-35pv välillä. Ei plussan plussaa tai mitään merkkiä raskaudesta tähän mennessä. Välillä mieli käynyt aika matalalla, kun ystävät ympärillä raskautuu. Mulla oli säännöllinen kierto marraskuuhun asti, mutta sen jälkeen on ollut joka kierto pari päivää ovulaation jälkeen tiputteluvuotoa.. gynelläkin kävin alkuvuodesta ja sain terolutit avuksi, mutta ei niistä ainakaan vielä ole ollut tuohon tiputteluun apua:/ Nimistä ollaan miehen kanssa puhuttu useasti ja muutama lemppari nimikin on noussut. Omalla kohdalla tytölle on paljon helpompi keksiä nimi kuin pojalle😄
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7
Nimen miettiminen ja ikäerojen suunnittelu tuntuu näin ekasta lapsesta haaveilevalle tosi kaukaiselta. Toivon vain niin kovasti, että tärppäisi eikä tulisi uudelleen keskenmenoa, joka koettiin syksyllä. Paljon oon miettinyt, että mitä jos lasta ei koskaan saa ja muuttuisiko sitten katkeraksi ja onkohan adoptioprosessi miten vaikea jne. Aika isoja ratoja laukkaa siis ajatukset välillä, vaikka 32-vuotiaana pitäis vielä "olla ihan hyvin mahdollisuuksia" raskautumiseen.😊

Ovulaatio lähenee jälleen (sen huomaa vuodosta) ja samoin lähenee työreissuni viikonlopun yli. Sunnuntaina palaan ja silloin on arvioitu ovulaatio Flown mukaan. Suunnitelmat, että ennen viikonloppua parin päivän välein ei siis toteudu.. 😕 Yleensä seksi painottuu muutenkin viikonloppuihin, koska aikataulut ei mene arkisin yksiin kovin helpolla.
 
Piti huomenaamulla testata ellei tänään menkat ala, mutta toi keli on niin hirvee, että ei meidän autolla pääse pihasta minnekään eli en pääse myöskään kauppaan ostaa testiä 🙈 😂 Et ehkä sit torstaiaamuna! Tosin nyt tuntuu ehkä siltä, et kyl ne menkat sieltä tänään illalla tai huomenaamulla alkaa, vähän sellaista oloa. Oliks muita tällä viikolla mahdollisesti testaavia?🤭
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7
Tervetuloa kaikki uudet :) . @kANaNdA mistä asti teillä olikaan yritystä? Varmasti kuitenkin hyvä merkki, että kerran on tärpännyt, vaikka menikin kesken. Kyllä se varmasti uudestaankin tärppää 🤗 . Mut hyvin ymmärrän pelot ja olen itse miettinyt jo, että adoptio ja lahjasolut olisi itselle ok, jos pitäisi sellaisia vaihtoehtoja miettiä.. Mutta kunhan nyt pääsisi edes yrittämään :D .

Onko muuten kellään tietoa, että mitä ferritiinien pitäisi olla raskautta ajatellen? Tiedän, että 70 - 100 olisi hyvä arvo, mutta onko kellään tietoa, kuinka matalat arvot alkaa haitata raskauden alkamista? Kävin alkuvuodesta mittauttamassa ferritiinit ja ne oli ainoastaan 18... Mutta kierrukka aiheutti super runsaat menkat, että ehkä nää kierrukan jälkeiset niukat menkat ja 100 mg rautaa päivässä korjaa pikkuhiljaa tilanteen.
 

Yhteistyössä