Haaveena vauva 2023

Ja se piti sanoa, että nyt ollaan pohdittu, että josko ei selvitettäis sukupuolta ollenkaan :pOis jotenkin ihanan kutkuttavaa odottaa synnytykseen asti. Mut taas toisaalta veikkaan et ei pystyttäis ehkä säästelee sinne asti:giggle:
 
Mulle on sama kumpaa sukupuolta tulee, kunhan lapsen vaan saisi ja olisi terve. Mutta ymmärrän täysin sukupuolitoiveet varsinkin jos aiempia lapsia on.

Onko muilla kivuliaat menkat? Mikä auttaisi? Mitä enemmän tulee ikää sen pahemmaksi tuntuu menevän kivut :( Itse otan panadolia, buranaa, Ladivaa( luontaistuote), käytän lämpöpussia munasarjoilla. Ihan kamalia kramppeja :( Koska raskaaksi koetetaan tulla en voi ottaa tulehduskipu lääkkeitä etukäteen. En kohta kestä näiden kipujen kanssa
Ootko kokeillut TENS laitetta? Sitä muutenkin suositellaan lääkkeettömänä hoitona esim lihaskipuihin ja muistaakseni ihan kk ja raskauskipuihinkin.

Mulla ei taida olla kovat kk kivut kun en yleensä tarvitse kipulääkettä. Kk alkamispäivänä on yleensä vatsa hieman kipeä. Mulla puolestaan on yleensä muuten melko runsaat kun on hyytymiäkin ja oon miettiny endon mahdollisuutta mut tosiaan kivut on aika lievät.
 
Itse nyt raskaana, meillä kaksi poikaa. Tuntuu aivan uskomattomalta et jengi edelleen oikeesti miettii ja toivoo tiettyä sukupuolta. Häpeäisitte.
Ihan oikeasti..kyllä musta jokaisella on oikeus toivoa tiettyä sukupuolta ei ole keneltäkään pois, itse olin jo toisen lapsen kohdalla lähes masentunut kun sain tietää että on poika kun toivoin niin kovasti saavani tytönkin. Eiköhän kaikki tunteet ole sallittuja. Tämä nyt vain minun mielipiteeni tietenkin
 
Huh kun oli vaikea aamu 😩 Oltiin esikoisen kanssa puistossa tapaamassa muita suht saman ikäisiä ja löysin itseni sitten kolmen raskaana olevan ja yhden juuri vähän aikaa sitten synnyttäneen seurasta. Muutenkin tuntuu et 80% noista joilla on samaa ikä luokkaa lapsi niin on raskaana! (Ja ne jotka ei oo niin on palannut töihin) Ja sit itse oot vaan siellä itkua pidätellen kun muut vertailee raskauksiaan ja supistuksia ja miettii kuinka ihanaa, kun kohta se vauva on sylissä. 😭

Edelleen odotan et kierto alkais kunnolla...
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Onko muilla kivuliaat menkat? Mikä auttaisi? Mitä enemmän tulee ikää sen pahemmaksi tuntuu menevän kivut Itse otan panadolia, buranaa, Ladivaa( luontaistuote), käytän lämpöpussia munasarjoilla. Ihan kamalia kramppeja Koska raskaaksi koetetaan tulla en voi ottaa tulehduskipu lääkkeitä etukäteen. En kohta kestä näiden kipujen kanssa

Vauvan sukupuolella ei ole väliä, toivon vain että vielä saisin terveen vauvan
Vaikka se hullulta kuulostaa niin orgasmit helpottaa kipuihin. Satisfyer vaan käyttöön. Liikunta auttaa myös kipuihin. Reipas kävely lenkki auttaa mulle ainakin.
 
Tänään on noussut niin mieleen kovasti se kaipuu että voi kun jo olisi meidän vuoro. Voi kun nyt olisi se aika tärpätä ja onnistua loppuun saakka. Jotkut onnistuu heti, moni ei koe keskenmenoa koskaan. Toiset sitten yrittää kuukaudesta ja vuodestakin toiseen tai saa monta keskenmenoa. Eikä asialle juurikaan voi silti itse mitään kuinka käy.

Mulla on yhteensä kolme keskenmenoa takana, kaksi lasta, puolisolla kaksi keskenmenoa, ei lapsia. Yritetty nyt on 10kk josta käytännössä mahdollista raskaaksi tulla on ollut kuitenkin vain yksi tai kaksi kiertoa. Ensimmäinen mahdollisuus tärppäsi mutta km jälkeen on monta kiertoa mennyt hukkaan koska limakalvo vahingoittui km:ssä....

Mutta jospa nyt tällä kertaa olisi meidän vuoro 🙏 Vain toivoa voi.
 
  • Tykkää
Reactions: Nemily
vierailija
Vaikka se hullulta kuulostaa niin orgasmit helpottaa kipuihin. Satisfyer vaan käyttöön. Liikunta auttaa myös kipuihin. Reipas kävely lenkki auttaa mulle ainakin.
Sulla ei sitten ole ollut lamaannuttavia kipuja?
Mulla on kokeiltu kaikki mahdollinen ja mahdoton. Paitsi hormonaalinen ehkäisy (koska lapsitoive). Kun on töistä pois kipujen ja vuodon takia lähes joka kk.. Ja oksennus lentää, särkee navasta alaspäin polviin asti.
Ei siinä paljon orgasmit ja lenkkeily auta...
 
Vaikka toista kovasti toivotaan, niin vähän mua kyllä jännittää, että miten sitä jaksaa taas valvomisrumbaa. Jotenkin se pelottaa nyt paljon enemmän kun tietää suurinpiirtein mitä tuleman pitää. Hyvin on muistissa vielä hulina-aikojen yöt ja vauvan catnapit. Ja minä kun tarvitsen aika paljon unta, 9h yössä, jotta olen oikeasti pirteä. Mutta tällä kertaa meinaan kyllä oikeasti aina levätä kun siihen tulee mahdollisuus. Ihan pikkuvauva-aikana oli jotenkin kauhea palo tehdä jotain ”hyödyllistä” kun vauva nukkui
 
vierailija
Tuntuu kyllä kamalalle ajatukselle, että joku ois pettynyt vauvansa sukupuoleen. Se tuntuu vähän vauvan esineellistämiselle, kun kyseessä on kuitenkin elävä olento, jolle on tärkeää olla vanhempiensa rakastama. Enkä tarkoita etteikö saisi toivoa, vaan kun joku ylempänä kommentoi että oli pettynyt lapsensa sukupuoleen, niin mitäköhän lapsesta tuntuisi, jos saisi tietää että vanhempi on pettynyt hänen sukupuoleensa :( hän kun ei sille mitään voi ja tahtoisi olla vanhempiensa rakastama sellaisena kuin on. Joo nyt loppuu tää moraalisaarna tuli vaan niin uskomattoman surullinen olo vauvan puolesta
 
vierailija
Tuntuu kyllä kamalalle ajatukselle, että joku ois pettynyt vauvansa sukupuoleen. Se tuntuu vähän vauvan esineellistämiselle, kun kyseessä on kuitenkin elävä olento, jolle on tärkeää olla vanhempiensa rakastama. Enkä tarkoita etteikö saisi toivoa, vaan kun joku ylempänä kommentoi että oli pettynyt lapsensa sukupuoleen, niin mitäköhän lapsesta tuntuisi, jos saisi tietää että vanhempi on pettynyt hänen sukupuoleensa hän kun ei sille mitään voi ja tahtoisi olla vanhempiensa rakastama sellaisena kuin on. Joo nyt loppuu tää moraalisaarna tuli vaan niin uskomattoman surullinen olo vauvan puolesta
Sama!
Tiedän pari tapausta jotka ovat olleet todella surullisia sukupuolesta kun on ollut samaa kuin isompi sisarus tai muut lapset. Loppuraskaus mennyt sitten murehtiessa ja surressa. Kamalaa vauvan puolesta, kun on pettymys jo ennen syntymää! Ja puhuneet että heti sit yrittämään että sais OIKEAA sukupuolta.
 
Ite en osaa tota sukupuolta nähdä niin merkityksellisenä asiana. Esikoisen odotusaikana mulla oli vahva tyttöolo, mutta ru saatiin poikalupaus. En edes sanoisi sitä tunnetta sillon miksikään pettymykseksi, piti vaan kääntää ajatuksia kun oli kuvitellut odottavansa tyttöä. Mut hetkeäkään en ole harmitellut tai toivonut muuta sen jälkeen. Ja nyt kun mietin niin tottakai olisi kiva saada tyttö, että olisi molemmat. Mutta aivan yhtä tervetullut olisi poikakin, joten en tiedä voinko edes sanoa niin toivovani tyttöä sitten. :D

Täällä ollut menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla. Ei pahasti, mutta vähän. Vähän koitan malttaa testata vasta aikaisintaan maanantaina ehkä, mut sekin on aikaista. :D Malttamattomana pelkään kyllä että ehkä teen jo huomenna. Järjellä jos osaisi ajatella, ei testaisi kun todennäköisyys negatestiin on iso vaikka vielä plussaksi myöhemmin muuttuisikin. Katsotaan, katsotaan. 🤭
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Meidän järjestys poika, tyttö, poika ja poika. Ei ole koskaan ollut toiveita kumpaa tulisi. Poika nyt olisi ihan vaan vaatteiden kierrätyksen kannalta helpompi. Joku taisi kolmosta odottaessa ihmetellä miksi lisää lapsia kun molempia on jo. Juu, ei me niitä sukupuolen takia haluttu.

Mulla pahimmat menkkakivut loppui toisen lapsen saamiseen. Ei siis oikeastaan ole juurikaan kipuja nykyään ja menkat pääseekin huomaamatta alkamaan.
 
Meidän järjestys poika, tyttö, poika ja poika. Ei ole koskaan ollut toiveita kumpaa tulisi. Poika nyt olisi ihan vaan vaatteiden kierrätyksen kannalta helpompi. Joku taisi kolmosta odottaessa ihmetellä miksi lisää lapsia kun molempia on jo. Juu, ei me niitä sukupuolen takia haluttu.
On kyllä outoa olettaa että lapsia tehdään vaan saadakseen tytön ja pojan. Ja outoa kommentoida jonkun lapsilukua. 🤨 Mutta ihmiset on törppöjä että sinänsä ei yllätä.

Täällä odotellaan ovista. Tämä on kyllä tylsää aikaa kierrosta. On jo muutenkin hieman luovuttanut olo kun ei mistään kikoistakaan ole ollut apua. Odottelen vaan niitä lapsettomuustutkimuksia.
 
Mä en ole tiennyt odottaessa kummankaan kohdalla sukupuolta, on kysytty muttei ole näkynyt. Ensimmäistä odottaessa näin unen että synnytin tytön, siitä jäi ajatus päähän mutta tulikin poika. En pettymykseksi sanoisi, mutta asiaa piti hetki prosessoida itselleen ennen kuin sen sisäisti. Toista odottaessa sitten tämän jälkeen en kytkenyt odotuksia sukupuolesta ja se oli helpompi niin, tyttö sitten tuli. Nyt kolmannen suhteen mulla ei odotuksia ole. Jostain syystä kyllä mietin, että puolisoni vuoksi toivoisin poikaa, olisi sitten isä-poika juttuja jne. Mutta hän ei ole sitä toivetta ainakaan ääneen sanonut eli on mun omaa mielikuvitusta. Toisaalta itsekin olen ollut aika poikatyttö joten yhtälailla isä-tytär suhde voi olla antoisa, kuten tyttärelläni ja hänen isällään on.
Mutta tärkeintä, kun nyt vaan tulisi se lapsi 🤷🏻‍♀️
 
Mulla oli esikoisen kohdalla vahva poika olo, en tiedä miksi. Tuli kuitenkin tyttö ja ehkä toivon toista tyttöä, mutta lähinnä vain kun on tallessa esikoisen ihania pieniä vaatteita, jotka haluaisin vielä käyttöön. Oon kuitenkin aika varma et jos vielä saadaan toinen niin se on poika. Eikä haittaa, pääasia on että saataisiin vielä lapsi/lapsia. Mun mielestä on ok "toivoa" jompaa kumpaa, se on sitten eri asia jos siitä tulee pakkomielle ja vaikuttaa siihen suhteeseen lapsen kanssa.

Kyllä se kp1 sieltä tuli, joten uutta pettymystä kohti 😅 Mutta sain eilen sentään jotain aikaiseksi lapsettomuus lähetteen eteen ja ens viikolla ehkä selviää koska sitä asiaa päästään edistämään.
 
  • Tykkää
Reactions: Millis86
Onko muilla kivuliaat menkat? Mikä auttaisi? Mitä enemmän tulee ikää sen pahemmaksi tuntuu menevän kivut Itse otan panadolia, buranaa, Ladivaa( luontaistuote), käytän lämpöpussia munasarjoilla. Ihan kamalia kramppeja Koska raskaaksi koetetaan tulla en voi ottaa tulehduskipu lääkkeitä etukäteen. En kohta kestä näiden kipujen kanssa

Vauvan sukupuolella ei ole väliä, toivon vain että vielä saisin terveen vauvan
Mulla on ihan lamauttavaa kipua siitä asti kun pillerit jäi pois. Mulla on endometrioomaa ja myoomia, mitkä sitten kramppaa. Sain tammikuussa kokeiluun Litalginiä (kramppeihin) ja Caprilonia runsaiden vuotojen taltuttamiseen ja sitä myötä vähän helpottanut. Burana ja panadol rinnakkain kuuriluontoisesti. Erityisesti toi Caprilon on auttanut, ihmettelin miksi kukaan lääkäri ei ole aiemmin sitä tarjonnut (mulla on aina ollut tosi kivuliaat menkat).
 
Mulla tänään kp 1/27-28. Laitetaan nyt noin, koska tosiaan viime kierto oli sen 24 ja nyt 32, mut ehkäpä nää peräkkäiset vaihtelut on siitä koronasta ja jos nyt normalisoituis🙏

Edit. Just, kun eilen sanoin, että ei oo synnytyksen jälkeen ollut menkkakipuja, niin hitto et nyt on alaselässä kunnon juilimiset o_O
 
Viimeksi muokattu:
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

10.4.2022 Sunnuntai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Owlet 2/2021 2.
@Mimerkki 6/2021 3. (1. yhteinen)
@Saaga86 6/2021 2.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@K3rttuli 8/2021 1.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@Nemily 10/2021 1.
@Lumihiutale_ 11/2021 4.
@tätimoonika 11/2021 7.
@jemppu123 11/2021 2.
@Neeppu 11/2021 2.
@Selis 11/2021 4. (miehen 1.)
@senya 12/2021 2. lapsi (miehen 1.)
@Kirahvi-Koo 12/2021 2. lapsi
@Floralan ★ 01/2022 ★ 1.
@Marilainen 2/2021 2. lapsi
@3milia 3/2022 2.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@Siikli 3/2022 4.
@vauvakuume7 3/2022 7.
@Hopeanopea 5/2022 1.
@Mirkkuli26 5/2022 2.


★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★
@vauvakuume7 kp 32/?
@Yksinmatkassa kp 30/32
@Neeppu kp 27/27
@Selis kp 24/28
@senya kp 23/28-30
@Mimerkki kp 22/30
@Laurenzia kp 21/31
@mimmi92 ★ kp 19/26-32
@Marilainen kp 15/30-31
@Lumihiutale_ kp 13/27
@K3rttuli kp 12/28-35
@Kirahvi-Koo kp 10/30
@Nemily kp 9/29
@Eadni1992 kp 5/26-28
@tätimoonika kp 3/25-29
@3milia kp 1/27-28
★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO

@Siikli DPO 16
@Yksinmatkassa DPO 9
@senya DPO 10
@Neeppu DPO 9
@Selis DPO 5
★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu123 11/2021 ★ 2. ★ 04/2022
 
Viimeksi muokattu:
Mulla tänään kp 1/27-28. Laitetaan nyt noin, koska tosiaan viime kierto oli sen 24 ja nyt 32, mut ehkäpä nää peräkkäiset vaihtelut on siitä koronasta ja jos nyt normalisoituis

Edit. Just, kun eilen sanoin, että ei oo synnytyksen jälkeen ollut menkkakipuja, niin hitto et nyt on alaselässä kunnon juilimiset
Mulla varmasti kans nyt kierto venyy kun oviksen bongasin selvästi paria päivää myöhemmin. Ja vuosin keskenmenosta kuitenki yli viikon reilusti ja sit tiputteli vielä melkeen viikon.
 
Iäkäs läheiseni nukkui tänään pois:( Haluaisin uskoa että tämä olisi merkki uuden alusta, että me vielä saisimme vauvan❤ Olen ollut useamman kerran raskaana niin ,että sukulaiseni on menehtynyt.

Kp3 ja vuodot jo hiipumassa. Kivutkin onneksi myös.Täytyy kokeilla seuraavan kerran tuota litalginia,kun sitä määrätty aiemmin minulle toisenlaiseen vaivaan.
 
Senhän tietää onko tyttö vai poika kun lapsi sen isompana itse kertoo. :D Jos joku päivittää voisin mäki tulla listaan: Tibitii 7/21, 2. Lapsi.

Kauheet ovis olot olleet jo vaikka kalenterin mukaan keskiviikkona vasta. Jotenkin ei jaksa nyt jännittää tai mitään kun siirryttiin tuolta -22 vuodelta -23 vuodelle ja ihan sama tuleeko tammikuussa vai kesäkuussa❤ Ja siis toivottavasti tulee vuonna-23.
 
Iäkäs läheiseni nukkui tänään pois Haluaisin uskoa että tämä olisi merkki uuden alusta, että me vielä saisimme vauvan Olen ollut useamman kerran raskaana niin ,että sukulaiseni on menehtynyt.
Otan osaa.

Tein tänä aamuna herkän testin, joka oli nega. Ehdin jo ajatella, että ei tärpännyt mutta iltaa kohden on alkanut tissikipu. Mulla ei yleensä ole PMS-oireita, joten vähän alkoi jännittää :D Vähän houkuttaisi hakea lisää testejä. Pakkohan plussan olisi näkyä, jos kerran on oireita.. eikö? 🧐
 

Yhteistyössä