Haaveena vauva 2023

Mulla oli ferritiini 28 ja lääkärin mielestä ei tarvi syödä rautaa (mun mielestä tarvii), mutta bongasi D-vitamiinin alarajoilla ja kehotti sitä syömään. Syöty on ja luulen että se on auttanut nykyään energisempään vointiin! Ilmeisesti tärkeä myös raskautumiseen.

Täällä dpo 1 ja jotenkin inhottavasti ajattelee, että ei kuitenkaan.. että pettyy kuitenkin. Myös mietin, että onko paha kun ei harrastettu ovulaatiopäivänä, mutta sitä ennen kyllä -4 -2 -1 eli onhan tuossa, ei halunnut "väkisin" enää eilen. Ei jaksa, ei pysty

Ihania plussaviivoja tullut

Pääsiäisenä rentoudutaan
Ota rautaa ihmeessä tolla ferritiinillä, lääkärit on kyl tossa suhteessa niin eri linjoilla ihan jo normaalin elämänkin kannalta 🙄
Ja eiköhän noi talletuspäivät riitä jos on riittäkseen, me talleteltiin -2 ja 0 (tai +1 miten sen nyt laskee kun ovis+ oli niin myöhään yöstä) ja 3x sen jälkeen kun ajattelin ettei ovis vielä ollukaan 🤭
 
  • Tykkää
Reactions: Tibitii
vierailija
Mulla on myös ollut vuosia matala ferritiini ja ongelmana mulla ollut se, että tuntuu ettei mikään rautavalmiste sovi vatsalle nyt oon löytänyt itelle sopivan merkin(Ramavit) ja ferritiini olikin noussut 65. Ei toki vieläkään hyvä, mutta suunta on sentään nyt oikea! Ihana kuulla, että jotkut on raskautuneet melko matalalla ferritiinilläkin, toivoa siis on

Tänään ovulaatiotestiin pärähti plussa eli tänään dpo -1 eli piinaviikot edessä
Mulla nyt ferritiini on 8 ja olen raskaana. Nyt viikkoja tasan 13.❤ Nuorin on 1v. Eli matalalla ferrittiinilla voi myös tärpätä..👍

Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Tibitii
Mulle saisi päivittää, että tänään dpo 1!

Mun pitäisi kans tsekata ferritiini mut julkiselle puolelle ihan turha yrittää. Pitäisi varata yksityiselle aika mut asutaan niin kaukana labroista niin pitäisi saada johonkin hyvään saumaan verikokeet.
 
Mulle saisi päivittää, että tänään dpo 1!

Mun pitäisi kans tsekata ferritiini mut julkiselle puolelle ihan turha yrittää. Pitäisi varata yksityiselle aika mut asutaan niin kaukana labroista niin pitäisi saada johonkin hyvään saumaan verikokeet.
Suosittelen puhti.fi ! Sieltä saa ilman lähetettä varata labrakokeet ja sit siellä on paikat missä voi käydä, Synlabeja taitaa pääosin olla? Et jos joku paikka sattuisi lähellä olla :giggle:
 
vierailija
Öö... Aapua! Testasin nyt aamulla haalean viivan PC:llä Toki siinä kävi niin, että annoin kipeälle esikoiselle lääkettä, tein testin, menin nukuttamaan esikoista ja siinä menikin odotettua kauemmin. Eli en tiedä onko viiva tullut testiajalla vai ei. Mutta ihan selkeä, ei tarvitse tihrustella. Kai se on apteekki reissu tänään tiedossa
Kuvaa? Nyt on paljon vääriä viivoja tullut myös pregcheckillä. Kannattaa tehdä uusi ja katsoa testiajalla!

Mutta kuten mainitsit, että ajankohta on ehkä mennyt pieleen, ihmettelen miksei irrotuspiikillä varmistettu irrotusta kun kerta nähtiin että folli on ok kokoinen. Kannattaa seuraavaksi pyytää sitä ettei mene rahat ihan hukkaan.
 
Kuvaa? Nyt on paljon vääriä viivoja tullut myös pregcheckillä. Kannattaa tehdä uusi ja katsoa testiajalla!

Mutta kuten mainitsit, että ajankohta on ehkä mennyt pieleen, ihmettelen miksei irrotuspiikillä varmistettu irrotusta kun kerta nähtiin että folli on ok kokoinen. Kannattaa seuraavaksi pyytää sitä ettei mene rahat ihan hukkaan.
En tajunnut ottaa kuvaa testistä 😅 Testailen huomenna uudestaan, jollei menkat ala sitä ennen 🙂
Ei irrotuspiikille ollut sinänsä mitään tarvetta. Hoitani tehdään julkisella puolella ja kyseessä vasta ensimmäinen hoitokierto. Lääkärin kanssa oli puhetta tukilääkkeistä mahdollisesti myöhemmin jos siltä näyttää. Varmaan yksityisellä puolella tarjotaan nopeammin lääkitystä tueksi.
 
Täältä myös suositus Puhti.fi :lle, kuukaus sitte ite kävin ja oli tosi kätevä. Ite halusin ottaa laajemmin just esim. d-vitamiinin, kilppariarvot ja folaatin niin siellä on myös niitä erilaisia testipaketteja. Ja tosiaan mehiläisen labrassa otettiin😊
 
Onnea plussanneille! 🥰

Täällä odotellaan ovista. Tänään kp14. Edelliset menkat oli tosiaan sen viikon myöhässä, eli kierrossa näköjään epäsäännöllisyyttä 🤷🏼‍♀️ Nyt oon ovistestillä testaillu päivittäin, mut ei viel mitään. Tänään talletettu varmuuden vuoksi 😁

Ootteko kuinka ahkerasti puuhailleet ennen ovista?
Me on koitettu et joka toinen päivä ennen ovista ja sit kun ovis niin sinä ja seuraavana päivänä ainakin 🤔

Sukupuolella ei oo väliä, esikoisesta tiedettiin vasta kun se syntyi. Kunhan vaan terveen lapsen vielä sais. Nimiä en ees uskalla ajatella ennen kun vauva sylissä. 😬🙈
 
Onnea plussanneille!

Täällä odotellaan ovista. Tänään kp14. Edelliset menkat oli tosiaan sen viikon myöhässä, eli kierrossa näköjään epäsäännöllisyyttä Nyt oon ovistestillä testaillu päivittäin, mut ei viel mitään. Tänään talletettu varmuuden vuoksi

Ootteko kuinka ahkerasti puuhailleet ennen ovista?
Me on koitettu et joka toinen päivä ennen ovista ja sit kun ovis niin sinä ja seuraavana päivänä ainakin

Sukupuolella ei oo väliä, esikoisesta tiedettiin vasta kun se syntyi. Kunhan vaan terveen lapsen vielä sais. Nimiä en ees uskalla ajatella ennen kun vauva sylissä.

Ihan hirveen usein ei aina oo ehditty ovulaation aikaan puuhaileen - varsinkin, jos osuu keskelle viikkoa! Nyt päivää ennen täyshymyä ja sitten kaks päivää sen jälkeen eli arvioisin -2 ja dpo 1.

Nyt vajaa viikko ovulaatiosta ja menkkamaista jomotusta ja alaselkä kipee. Onko muilla ollu vastaavaa oiretta? Eri aikaan kuussa olisin veikannut menkkakivuiksi..🤔
 
Heippa! Siirryn myös tuolta toisen ketjun puolelta.

Omaa tausta tarinaa:
Jätettiin ehkäisy pois 11/20, varsinainen "yritys" aloitettiin 03/21. Eikä tähän mennessä ole tapahtunut mitään, ei yhen yhtä plussaa tai merkkiä raskaudesta.

Itse kävin yksityisellä gynellä alku vuodesta ja siellä kuulemma kaikki vaikuttaisi olevan hyvin. Sieltä ehdottivat hakeutumaan oman ta.n kautta tutkimuksiin. Tilanne on nyt tällä hetkellä se, että itse odotan pääsyä labroihin, jos niissä kaikki ok.. lääkäri laittaa lähetteen lapsettomuuspolille.. sanoi että kannattaa varautua odottamaan puolesta vuodesta jopa kahteen vuoteen... Toivo koko raskautumiseen välillä mennyt mutta kuitenkin kun näiltä palstoilta saanut kuulla, että pitkä yrityksenkin jälkeen on saatu plussia niin tuo itsellekin toivoa!

Tällä hetkellä ovista odottelen, joten ihan hyvillä mielin tässä kohtaa :)


Ihanaa pääsiäistä kaikille!
 
Ihan hirveen usein ei aina oo ehditty ovulaation aikaan puuhaileen - varsinkin, jos osuu keskelle viikkoa! Nyt päivää ennen täyshymyä ja sitten kaks päivää sen jälkeen eli arvioisin -2 ja dpo 1.

Nyt vajaa viikko ovulaatiosta ja menkkamaista jomotusta ja alaselkä kipee. Onko muilla ollu vastaavaa oiretta? Eri aikaan kuussa olisin veikannut menkkakivuiksi..
Mulla oli alaselkäkipu yks ekoista oireista esikoisen raskaudessa🤭 Toivotaan parasta😍
 
  • Tykkää
Reactions: kANaNdA
Onnea plussanneille! 🥰

Täällä odotellaan ovista. Tänään kp14. Edelliset menkat oli tosiaan sen viikon myöhässä, eli kierrossa näköjään epäsäännöllisyyttä 🤷🏼‍♀️ Nyt oon ovistestillä testaillu päivittäin, mut ei viel mitään. Tänään talletettu varmuuden vuoksi 😁

Ootteko kuinka ahkerasti puuhailleet ennen ovista?
Me on koitettu et joka toinen päivä ennen ovista ja sit kun ovis niin sinä ja seuraavana päivänä ainakin 🤔

Sukupuolella ei oo väliä, esikoisesta tiedettiin vasta kun se syntyi. Kunhan vaan terveen lapsen vielä sais. Nimiä en ees uskalla ajatella ennen kun vauva sylissä. 😬🙈
Me ollaan puuhailtu vähintään joka toinen päivä oviksen aikoihin. En oo koskaan tikutellu. Esikoinen tärppäs yk2, 2. yk 3 ja 3. yk 4 (kierukan poiston jälkeen). Katsotaan miten nyt käy. Kierto käynnistyi kunnolla viime kuussa, nyt vielä yhdet menkat odotetaan ja yritys alkaa 5/22 😍
 
Onnea paljon kaikille plussanneille 😍❤ Mä en ole tänne paljon kirjoitellut, tuonne haaveena vauva 2022 kirjoittelin enemmänkin.. Ollut vähän tuon viime kierron kemiallisen jälkeen niin maassa fiilikset koko yrittämisestä enää että ei oo jaksanut käydä täällä ollenkaan 😔 alkaa olla niin raskaita nämä pettymykset kuukaudesta toiseen.. mutta täällä tosiaan dpo 3, tuntuu ettei näitäkään huvita enää edes laskea. Kunnon angsti viesti, mutta jotenkin vaan tuntuu että saakohan tänne enää raskautta mikä menis onnellisesti loppuun asti, vaikkei nyt ollakkaan hirveän pitkää aikaa yritetty, mutta omat tuntemukset kyllä niin epätoivoisia...
 
Mulla on tänään ollut taas jotenkin kökkö fiilis, ihan menkkojen alun olot ollut läsnä pitkin päivää. Huomenna oletettu alkupäivä. Vähän, tai oikeastaan aika paljonkin pelottaa onko kemiallinen tms. Huomenna aamulla jos ei ole viiva yhtään vahvistunut niin alkaa olla epätoivon fiilikset. Mutta katsotaan, katsotaan. Tammikuun km kummittelee mielessä, sillonkin sain aluksi tosi haaleaa viivaa pitkään. 😢
 
Sormet ristissä että plussahaamut siitä vahvistuisi!

Ymmärrän niin tuon negatiivisen fiiliksen, vaikkakin hieman eri näkökulmasta kun itsellä ei ole näkynyt plussan plussaa. Joka kerta on tullut uusia PMS-oireita mitä en ennen ole kokenut/huomannut, mutta kaikki on aina päättyneet kuukautisiin ennemmin tai myöhemmin. Ovista olen tikutellut vain saadakseni edes jotain reaktiota testiliuskoilla. Varmaan muutaman yrityskerran jälkeen raskautuneilla nuo ovistikuttelut onkin turhaa mutta tällei kohta vuoden yrittäneenä kyllä kiinnostaa yrittää tähdätä yrityskerrat mahdollisimman lähelle ovista. Vaikka voihan se olla että kropassa on jotain vikaa miksi ei onnistu vaikka kuinka yritykset olisi muuten olisi kohdillaan.

Tässä kierrossa fiilis on ollut enemmän tai vähemmän odottelua että pääsisi niihin lapsettomuustutkimuksiin. Kunhan lääkärit ei vaan menisi tässä vielä lakkoon. 🙈
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

15.4.2022 Perjantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Owlet 2/2021 2.
@Mimerkki 6/2021 3. (1. yhteinen)
@Saaga86 6/2021 2.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@K3rttuli 8/2021 1.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@Nemily 10/2021 1.
@Lumihiutale_ 11/2021 4.
@tätimoonika 11/2021 7.
@jemppu123 11/2021 2.
@Neeppu 11/2021 2.
@Selis 11/2021 4. (miehen 1.)
@senya 12/2021 2. lapsi (miehen 1.)
@Kirahvi-Koo 12/2021 2. lapsi
@Floralan ★ 01/2022 ★ 1.
@Marilainen 2/2021 2. lapsi
@Mamiks 2/2022 4.
@3milia 3/2022 2.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@Siikli 3/2022 4.
@vauvakuume7 3/2022 7.
@minipätkis 3/2022 1.
@Unikko29 4/2022 1.
@Hopeanopea 5/2022 1.
@Mirkkuli26 5/2022 2.
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★
@vauvakuume7 kp 37/?
@Yksinmatkassa kp 35/32
@Selis kp 29/28
@senya kp 28/28-30
@Laurenzia kp 26/31
@mimmi92 ★ kp 24/26-32
@Marilainen kp 20/30-31
@Lumihiutale_ kp 18/27
@K3rttuli kp 17/28-35
@Kirahvi-Koo kp 15/30
@Nemily kp 14/29
@nobelius kp 12/28-30
@Eadni1992 kp 10/26-28
@tätimoonika kp 7/25-29
@3milia kp 6/27-28
@Mamiks kp 4/24-28
★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO

@Yksinmatkassa DPO 14
@senya DPO 15
@mimmi92 DPO 5
@Marilainen DPO 2
★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu123 11/2021 ★ 2. ★ 04/2022
@Neeppu 11/2021 2. 4/2022
@Mimerkki 6/2021 3. 4/2022
 
Viimeksi muokattu:
Tämän aamuinen testi oli nega. Eilinen siis ilmeisesti virheellinen, kun katsoin testiajan jälkeen 🙂 Nyt voisi ne menkat alkaa.
Seuraava hoitokerta ilmeisesti vasta toukokuussa lakon takia. Onneksi on kaikkia muitakin projekteja tässä, niin aika kuluu nopeammin. Onko teillä jotain projekteja/harrastuksia millä saatte ajatukset pois vauvan yrityksestä? 😊
 
Eilen oli kyllä niin kökkö päivä ettei vähään aikaan olen ollut.
Helsingin keikalla olinja sieltä kun kotiin pääsin niin masensi jotenkin ihan älyttömästi ja väsytti ja hermot oli kireellä. Ja näin oli sit koko loppuillan. Eniten häiritsi se masennus. Olen senkin elämäni aikana sairastanut joten tuo eilinen tunne oli pelottava. Toivon että se oli vain siitä väsystä johtuvaa.
Tänään varmasti parempi päivä 🥰
 
Hyvää pääsiäistä kaikille!

Huoh! Eipä se lähete asia edennytkään tällä viikolla mihinkään, kun täytyy hakea sitä ihan eri paikasta, joten tiistaina sitten taas puhelin kouraan ja soittamaan. Perus labrat oli kuitenkin kunnossa, joten siitä ei pitäis olla kiinni...
Onko muilla jotenkin vaikeeta saada soitetuksi paikkoihin? Kumpa joku vois mun puolesta varata kaikki lääkärit yms! 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmimami
@senya @Lumihiutale_ halaukset täältä ja tsemppiä🤗. Mun mielestä on tosi ymmärrettävää, että isoihin haaveiseen littyy myös negatiivisia tunteita, jos tulee vastoinkäymisiä.

@Owlet mun on ainakin vaikea välillä saada hoidettua kaikki tarvittavat asiat, myös muitakin kun pelkkiä soittamisia. En tiedä oonko sit joku super lusmu vai mitä :D . Mut tuntuu, että miljoona juoksevaa asiaa, jota pitäis hoitaa. Ja varsinkin kaikki sellaiset, jotka yhtäkkiä vaatii lisää töitä (ei hoitunutkaan ekalla yrittämällä). Esim. maksoin ennakoverot ja laskin, että saisin pari sataa palautusta. Nyt palautusta tulossa paljon enemmän ja pitäisi alkaa selvittää, missä virhe, mutta motivaatio hukassa. Tai olen jo kerran pyytänyt yhtä laskua, mutta ei näy ja perään soittaminen ei kiinnostaisi..

@Millis86 toivottavasti hoidot (ja niihin pääsy) etenisi sutjakkaasti! Mä itse asiassa pohdin, että pitäisikö tikuttaa ovista, että näkisi, tapahtuuko mitään näin alkuun. Vaikka ei kai se ovisplussa takaa, että ovuloi, mut sit jos ei saa plussaa ollenkaan kiinni useammassa kierrossa niin niin.. Ehkä mua jotenkin pelottaa, että mies pitää mua ihan hurahtaneena, jos heti alan metsästää ovista. Tai en tiedä, ehkä jopa itse ajattlen, että pitäisi olla malttia.. No saa nähdä, mihin mieli kääntyy.

@Yksinmatkassa jos sulla on jotain hyviä vinkkejä, miten ajatukset saa pois yrittämisestä niin otetaan vastaan! Tuntuu nimittäin, että itsellä tää on mielessä joka päivä..

Mulla on sellainen, "paistaa se päivä risukadaankin" fiilis. Aloitin nyt maitohappokapselit (emättimeen), Dalacin kerta viikkoon (lääkärin määräämä estolääkitys), miehelle sanoin, että nyt on kortsupakko (että saan bakteeritasapainon kuntoon). Oireet onneksi lievittyneet taas näillä eväillä (mm. kauhea paine ja kivistys alamahalta / hävyltä lähtenyt). Ja työterveydestä lähete gynelle, jonka käytän pääsiäisen jälkeen, jos homma lähtee taas käsistä. Pakko luottaa, että tuon alapään saa tasapainoon ja kipu/tulehduskierteet katki. Nyt ainakin näyttää taas paremmalta. Mitä nyt mies näytti surkealta, kun sanoin, että se on kortsu nyt :D. Ei tietenkään mitään kommentoinut, on fiksu ja empaattinen, mutta tiedän, että ei ole herkkua tää hänellekään.

Kp 26/30, kohta pääsee yk1 käyntiin☀
 
Emilydia
Kp 34, ja testi näyttää negaa.. En ole varmaan ovuloinut ollenkaan kun venyy tämä kierto 🙄 Mielialaa nostaa tuo lisääntyvä valon määrä ulkona 🤩 Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Mut voi laittaa piinalistalle dpo 5

Tästä kierrosta en usko plussaa tulevan, toki tuo 1 talletus oikeaan aikaan saattaa riittää, tottunut vaan että pitäisi olla vähän enemmän edes yritystä niin olisi vähän parempi mahdollisuus. Koronaan sairastuttiin juuri ennen ovista. Siitä toivuttu ja seuraavaa kiertoa ja uutta mahdollisuutta odottelen.
 

Yhteistyössä