Haaveena vauva 2023

Vitamiineista: foolihappoa oon syönyt lähes säännöllisesti joulukuusta lähtien. Verikokeissa b-vitamiini on yli viitearvon, hb korkea ja ferritiini matala. Rauta ja D-vitamiini menee poretablettina, kalsiumia välillä aamupalan yhteydessä, omegaa välillä, jos en saa sitä ruuasta. Magnesiumia iltaisin. Tän kierron alussa sekosin ja aloitin myös macan ja geleen. Tuntuu, että oon nää samat sepustellut aiemminkin eli toivottavasti en vastaa tuplana.. 😅 Oon ihan sekasin! 😂

Dpo 11 ja heräsin yöllä menkkakipuun. Tuli paha mieli ja extemporee tilasin lisää ovistestejä netistä. Nyt tajusin, että mehän ollaan lomalla seuraavan oviksen aikoihin eli tuskin pakkaan testejä mukaan.. 😄 Vuotoa ei kuitenkaan vielä näy ja pitäis alkaa vasta sunnuntaina. Tässä kierrossa ei oo ollut ollenkaan tiputtelua, mutta toisaalta usein ennenkin on ollut menkkakipuja ennen varsinaista vuodon alkua. Tavallaan oon siis asennoitunut, että ei tärppiä nytkään. Toivoin, että olisin selvinnyt yhdellä ovistestipaketilla varsinkin, kun niitä meni max.3/kierto. Menkkoja ootellessa siis! 😕
 
Moikka kaikille! Vitamiineista aloitin itse maman pari kuukautta sitten ja hiljalleen myös omegan + kalkin. Pidemmän aikaa oon syönyt jo muuta monivitamiinia ja D:tä lisänä.
Täällä nyt kiertopäivä 8 menossa. Laskureiden mukaan ens viikolle siis ovis odotettavissa 😊 Ajattelin mielenkiinnosta myös tikuttaa, koska en muista oliko kuinka pitkä kierto ennen pillereiden aloitusta (+ oon malttamattomana ostanut testit jo kaappiin vuoden alusta, kun sovittiin milloin aloitetaan yrittämään.. 😄)
 
Tänä aamuna tuli hymynaama testiin ihan yllättäen taas, eilen onneksi talletus, mietin olisko huomenna paras vai tänään ovis kuitenkin luultavasti tapahtuu vasta huomenna tai ylihuomenna että ehkä huomenna voisi olla parempi? Vähän epäilen tapahtuuko ilman irrotuspiikkiä mutta aina voi yrittää
Joo mustaki se ”paras” on ku on talletuksia dpo -2 :) itsekin raskauduin nimenomaan kun seksiä oli dpo-2
 
Tätä kiertoa en tikuttanut joten en tiedä nyt yhtään missä mennään, ei ole ollut selviä merkkejä ovulaatiosta :/ Tässä kierrossa ilmaantui finnejä ,kun pari aiempaa oli ihmeellisen finnitöntä. Flon mukaan eilen olisi ollut ovulaatio..Rinnat ehkä jo hieman aristaa, joten ehkä on sitten tapahtunut. Tänään kp13.
 
Joo mustaki se ”paras” on ku on talletuksia dpo -2 itsekin raskauduin nimenomaan kun seksiä oli dpo-2
Mä en tiiä miten mulla oli, koska just siinä kierrossa, kun tärppäs, en tuntenut ovista mitenkään varmaks. Oli tosi epämääräiset olot eikä yhtään niin selvät, kun sillon aiemmin yritysaikana ja mietin, et tuliko ovulaation ees! Mutta olihan se sit ollu😅🤭 Sillon puuhailtiin pe ja la ja varmaan sit siinä vkl joku päivä oli ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirkkuli26
Tätä kiertoa en tikuttanut joten en tiedä nyt yhtään missä mennään, ei ole ollut selviä merkkejä ovulaatiosta :/ Tässä kierrossa ilmaantui finnejä ,kun pari aiempaa oli ihmeellisen finnitöntä. Flon mukaan eilen olisi ollut ovulaatio..Rinnat ehkä jo hieman aristaa, joten ehkä on sitten tapahtunut. Tänään kp13.
Täällä puhkesi naama kukkaan heti ovulaation jälkeen, yleensä ne tulee vasta ennen menkkoja, mutta nyt näin päin että heti oviksen mentyä ja jo oviksen aikaan oli kunnon finnit!
 
Varovaiset onnittelut @Lumihiutale_ 😊

Mulla on ollut käytössä Multivitan Raskaus ja imetys yrityksen aloittamisesta lähtien. On kyllä tullut mieleen että ehkä sen voisi jättää pois ja syödä kanssa vain sitä foolihappoa ja D.vitamiinia jos tässä menee kauankin yrittäessä.

Tänään on ollut turvotusta ja pientä vatsakipua jostain syystä. Dpo 5 ja tekisi kanssa mieli jo piinailla mutta pessimisti pysyy lujana. 😅Eipä tosin ole enää pitkä aika lapsettomuustutkimuksiin että vaikkei nyt tärppäisi niin on joka tapauksessa tutkimukset edessä heti uuden kierron alussa.
 
Mä myös syönyt kesä 2019 saakka minisun mama vitamiineja. Tuli siis aloitettua samalla kun varasin ajan kierukan poistoon, yritys, raskaus ja nyt imetys/uusi yritys menee samaa vitamiinia edelleen.

Täällä kp 1 aivan ajallaan.
 
Simssi_92
Miten pidempään yrittäneet selviätte esim vauvakutsuista? Meillä yritystä 9 kuukautta ilman plussan plussaa. Nyt sitten alkoi kaveripiirissä/tuttavissa oikein kunnon vauvaputki, lähes joka kuukausi jollakin laskettu aika. Eilen sain jo kaksi kutsua vauvajuhliin (babyshower). Miten ihmeessä mä selviän niistä, kun teemana vauvat ja siellä puolet vieraistakin raskaana :( tuntuu niin pahalta kun itsellä ei onnistu millään :(
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

21.4.2022 Torstai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Owlet 2/2021 2.
@Saaga86 6/2021 2.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@K3rttuli 8/2021 1.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@Nemily 10/2021 1.
@Lumihiutale_ 11/2021 4.
@tätimoonika 11/2021 7.
@Selis 11/2021 4. (miehen 1.)
@senya 12/2021 2. lapsi (miehen 1.)
@Kirahvi-Koo 12/2021 2. lapsi
@Floralan ★ 1/2022 ★ 1.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Marilainen 2/2021 2. lapsi
@Mamiks 2/2022 4.
@3milia 3/2022 2.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@Siikli 3/2022 4.
@vauvakuume7 3/2022 7.
@minipätkis 3/2022 1.
@Unikko29 4/2022 1.
@Meimierika 4/2022 1.
@Hopeanopea 5/2022 1.
@Mirkkuli26 5/2022 2.
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★
@vauvakuume7 kp 43/?
@senya kp 34/28-30
@Marilainen kp 26/30-31
@Lumihiutale_ kp 24/27
@K3rttuli kp 23/28-35
@Kirahvi-Koo kp 21/30
@Nemily kp 20/29
@nobelius kp 18/28-30
@_pähkinätimantti_ kp 18/28-30
@Eadni1992 kp 16/26-28
@tätimoonika kp 14/25-29
@3milia kp 12/27-28
@Mamiks kp 10/24-28
@Meimierika kp 9/27-31
@Selis kp 6/28
@Yksinmatkassa kp 6/32
@Laurenzia kp 5/31
@Hopeanopea kp 4/30
@mimmi92 kp 1/26-32

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO

@Marilainen DPO 8
@vauvakuume7 DPO 4
@_pähkinätimantti_ DPO 4
@Kirahvi-Koo DPO 2
@Sipiriina DPO 2
@tätimoonika DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu123 11/2021 ★ 2. ★ 4/2022
@Neeppu 11/2021 2. 4/2022
@Mimerkki 6/2021 3. (1. yhteinen) 4/2022
 
Viimeksi muokattu:
Miltä @Lumihiutale_ testi näytti tänään?

Pahoittelut @mimmi92 uudesta kierrosta!

Täällä olis ~ kp 18, meinasin päivittää listan ja hypätä mukaan mut sit en uskaltanut

Onko joku keksinyt miksei tänne tekstin sekaan saa pysymään hymiöitä? Onpa ärsyttävää kun ne hyppii pois sieltä kun jatkaa kirjoittamista. Loppuvaiheessa jos laittaa niin ilmeisesti pysyy.
Mukaan vaan! 😍 Minkäs ikäinen sun esikoinen muuten on, tai milloin syntynyt? Muistanko ihan väärin, et oltiin Haaveena vauva 2021 -ryhmässä kirjoittelemassa?☺ Vai onko vaan nimimerkki tuttu muuten, kun lueskellut kaikkia ryhmiä täällä🤭

Edit. Niin ärsyttävä tää hymiöhomma, ei toiminut sillonkaan kun viimeks kirjoittelin eikä näköjään vieläkään.. Lisään aina vaan lopuks 😅

Edit 2. Flon mukaan huomenna ovis. Eilen talleteltiin ja nyt lähdettiin esikoisen kaa mun vanhemmille ja huomenna sit miehen vanhemmille viikonlopuks eli eilisellä mennään ja katotaan miten käy 😅 🤭
 
En oo siinä ketjussa enää yrittänyt, voi olla, että oon jotain kirjoitellut kylläkin! Aktiivinen olin viimeksi 2020 ryhmässä, plussasin vuoden 2019 lopussa.
About vuosi sitten kirjoittelin hetken ja oli "yritystäkin" päällä, muttei niillä 7-14 päivän kierroilla oikein ollut järkeä. Oon kyllä kirjoitellut silloin tällöin näihin ketjuihin
Okei! On vaan sit nimimerkki jäänyt mieleen ☺
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Miltä @Lumihiutale_ testi näytti tänään?

Pahoittelut @mimmi92 uudesta kierrosta!

Täällä olis ~ kp 18, meinasin päivittää listan ja hypätä mukaan mut sit en uskaltanut

Onko joku keksinyt miksei tänne tekstin sekaan saa pysymään hymiöitä? Onpa ärsyttävää kun ne hyppii pois sieltä kun jatkaa kirjoittamista. Loppuvaiheessa jos laittaa niin ilmeisesti pysyy.
Tein itseasiassa jo eilen illalla testin uudestaan, ja oli paljon vahvempi kuin aamulla 😍
 
Anteeksi omanapailu, mutta nyt risoo ja kunnolla... Luulin että ovis pääsi yllättämään. Flo ennusti lh-huippua tälle päivää ja on aina pitänyt todella hyvin paikkaansa, mutta sunnuntaina oli oikein kunnon ovislimat. Tikkutesti oli kuitenkin nega. Mutta maanantaina testasin cb:n violetilla ja yllätyksekseni sieltä tulikin pysyvä hymy 🙈 talleteltua tuli sunnuntaina.

Kuitenkin huomasin että ilmeisesti kallis cb:n violetti testi on rikki koska hymynaama on pysynyt näytössä jo monta päivää niin että näyttö ei mene välillä pimeäksi. Saattaa olla siis että lh huippu olisikin tänään kuten Flow ennustaa mutta eipä ole tietysti muita kuin noita violetteja testejä kotona... Eikä mene nappiin muutenkaan, kaaduin toissapäivänä pyörällä ja haavat on nyt kipeät ja tulehtuneet joten on joutunut ottamaan ibuprofeenia yms. eikä talletteluista totta kai tule mitään 😤🤕 Harakoille taisi mennä tämäkin kierto. Mutta jos nyt ajatellaan että ovis oli tiistaina niin tänään olis kai dpo2. Ei tarvii laittaa piinailijoihin, en usko että on mitään piinailtavaa...
 
Miten pidempään yrittäneet selviätte esim vauvakutsuista? Meillä yritystä 9 kuukautta ilman plussan plussaa. Nyt sitten alkoi kaveripiirissä/tuttavissa oikein kunnon vauvaputki, lähes joka kuukausi jollakin laskettu aika. Eilen sain jo kaksi kutsua vauvajuhliin (babyshower). Miten ihmeessä mä selviän niistä, kun teemana vauvat ja siellä puolet vieraistakin raskaana tuntuu niin pahalta kun itsellä ei onnistu millään
Tietävätkö ystäväsi että yritätte vauvaa? Ajattelisin että jos kertoisit heille, niin sinun olisi helpompi mennä niihin vauva juhliin ,kun toiset tietäisivät että asia on sinulle arka .

En osaa oikein muuta sanoa neuvoksi, pystyn samaistumaan tilanteeseesi koska ympärilläni useammat tutut tulleet raskaaksi ja osa jo saanutkin vauvan ja me ollaan pitkään yritetty iltatähteä ilman plussaa :( Välillä tulee kateuden tunteita ja turtumus :(
 
Miten pidempään yrittäneet selviätte esim vauvakutsuista? Meillä yritystä 9 kuukautta ilman plussan plussaa. Nyt sitten alkoi kaveripiirissä/tuttavissa oikein kunnon vauvaputki, lähes joka kuukausi jollakin laskettu aika. Eilen sain jo kaksi kutsua vauvajuhliin (babyshower). Miten ihmeessä mä selviän niistä, kun teemana vauvat ja siellä puolet vieraistakin raskaana tuntuu niin pahalta kun itsellä ei onnistu millään
Mun ystävä tuli yllättäen raskaaksi ja eka tunne mulla oli vain ahdistus. 🙈 Vaikka järjellä ajateltuna on ihanaa että hän saa lapsen, ja vauvat on muutenkin best, tunnereaktio oli kuitenkin päinvastainen. Ahdisti, oksetti, itketti, hikoilutti, tuntui epäreilulta, suututti ja siihen päälle olin itelleni vihainen että tunsin näin 😣

Oon koittanut ajatella että muiden onni ei oo multa pois. Ihanaa että toisetkin pääsee kokemaan äitiyden. 😊 Oon koittanut imee itteeni sitä positiivista energiaa muista raskaana olevista. Ehkä "raskaus tulee raskauden luo?" Oon myös antanut itelleni luvan olla surullinen ja vihainen (ja tuntee kaikki ne tunteet mitä tarvii) kun raskaus ei oon mun kohdalla alkanut/mennyt suunnitelmien mukaan. Jotenkin se et hyväksyy ne negatiiviset ja epätoivoiset tunteet on auttanut niistä eteenpäin siirtymisessä.

Jos itkettää, itke. Jos suututtaa, huuda vaikka tyynyyn. Jos naurattaa, naura. Hengittele syvään, tunne ne tunteet, niin ne ei pääse patoutumaan. Pysyy stressitasotkin kohtuullisina kun välillä "päästää höyryjä pihalle" 😍
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Miten pidempään yrittäneet selviätte esim vauvakutsuista? Meillä yritystä 9 kuukautta ilman plussan plussaa. Nyt sitten alkoi kaveripiirissä/tuttavissa oikein kunnon vauvaputki, lähes joka kuukausi jollakin laskettu aika. Eilen sain jo kaksi kutsua vauvajuhliin (babyshower). Miten ihmeessä mä selviän niistä, kun teemana vauvat ja siellä puolet vieraistakin raskaana tuntuu niin pahalta kun itsellä ei onnistu millään
En oo ite yrittänyt pidempään mutta menettänyt esikoisen myötä ystävän, joka ei voi saada lapsia mutta ei ollut koskaan asiasta avautunut. Toki tiedän, että yrittämisestä kertominen ei ole helppoa mutta harkitsisin kertomista varsinkin läheisille ystäville, jos vauva uutisia paljon lähipiirissä on/ on odotettavissa. Edelleen harmittelen, että kerroin itselleni maailman ihanimman uutisen iloisesti toiselle, enkä tiennyt kuinka kipeä asia se hänelle oli. Ja hän siis tiesi, että vauvasta haaveilimme lähitulevaisuuteen...
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

22.4.2022 Perjantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Owlet 2/2021 2.
@Saaga86 6/2021 2.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@K3rttuli 8/2021 1.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@Nemily 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@Selis 11/2021 4. (miehen 1.)
@senya 12/2021 2. lapsi (miehen 1.)
@Kirahvi-Koo 12/2021 2. lapsi
@Floralan ★ 1/2022 ★ 1.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Marilainen 2/2021 2. lapsi
@Mamiks 2/2022 4.
@3milia 3/2022 2.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@Siikli 3/2022 4.
@vauvakuume7 3/2022 7.
@minipätkis 3/2022 1.
@Unikko29 4/2022 1.
@Meimierika 4/2022 1.
@Hopeanopea 5/2022 1.
@Mirkkuli26 5/2022 2.
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★
@vauvakuume7 kp 44/?
@senya kp 35/28-30
@Marilainen kp 27/30-31
@K3rttuli kp 24/28-35
@Kirahvi-Koo kp 22/30
@Nemily kp 21/29
@nobelius kp 19/28-30
@_pähkinätimantti_ kp 19/28-30
@Eadni1992 kp 17/26-28
@tätimoonika kp 15/25-29
@3milia kp 13/27-28
@Mamiks kp 11/24-28
@Meimierika kp 10/27-31
@Selis kp 7/28
@Yksinmatkassa kp 7/32
@Laurenzia kp 6/31
@Hopeanopea kp 5/30
@mimmi92 kp 2/26-32

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO

@Marilainen DPO 9
@vauvakuume7 DPO 5
@_pähkinätimantti_ DPO 5
@Kirahvi-Koo DPO 3
@Sipiriina DPO 3
@tätimoonika DPO 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu123 11/2021 ★ 2. ★ 4/2022
@Neeppu 11/2021 2. 4/2022
@Mimerkki 6/2021 3. (1. yhteinen) 4/2022
@Lumihiutale_ 11/2021 4. 4/2022
 
Viimeksi muokattu:
Talletukset tehty, tänään vissiin dpo 1 jos ovisplussa oli toissapäivänä,🤔 ikinä ei aiemmin ole ollut tisseissä kipuja mutta nyt on ollut jo pari päivää. Yhtään en tiedä mitä odottaa, olihan se niin kiva jo kerran nähdä plussa testissä mutta uusi pettymyksen mahdollisuus on taas mielessä, nyt en varmasti kerro kenellekään jos plussa tulisi ennen kuin olisi pidemmällä paitsi täällä 😄
 

Yhteistyössä