Haaveena vauva 2023

viiden äiti kuumeilee
Onko täällä muita ketkä vielä imettää vanhempaa lasta? Mietin, että miten vaikuttaa raskaushaaveisiin. Yöimetykset loppuivat jo joulukuussa ja päivisin käy noin 5-7 kertaa rinnalla. Menkat palasi minipillerien lopetuksen jälkeen ja nyt kahdessa kierrossa rinnat olleet arkoina keskellä kiertoa (ovulaation aikaan?), eli sen suhteen vaikuttaisi lupaavalta
👋 imetän meidän 7kk ikäistä vauvaa päivin ja öin. Kiinteitä yritän saada menemään enemmän että imetyskerrat pikkuhiljaa vähenisi. Mulla ei ole vielä menkat alkanut synn jälkeen ja pikkuhiljaa meinaa alkaa tuskastuttaa että alkaisi jo! 😅 taustailen siis kun ei pystytä yritystä alottaa vielä.
 
vierailija
Mä imetin päivällä ja yöllä useamman kerran kuopusta 3/21. Pienokainen oli n.11kk ja tulin kuitenki raskaaksi.😊 Menkat alkoi uudelleen jo kesällä -21.
Nyt menossa rv 15 ja lopetin imetyksen kokonaan viikko sitten.

Raskaus voi onnistua, jos imettää ja vaikka menkat eivät olis alkaneetkaan. Imetys toki voi estää ovulaation..ja hidastaa raskaaksi tuloa, kun sekoittaa hormonitoimintaa..
 
@Wintersun
Aiemmat saaneet alkunsa 6kk ehkäisyn pois jätöstä mutta silloin olin esikoisen aikaan 21v ja kuopuksen 31v .
Vitex eli siveydenpuu uute, pitäisi tasapainottaa hormooni toimintaa. Ja siis se Inhottava aknemainen finnien puskeminen kasvoihin onkin loppunut tuon tuotteen käyttö aikana :)

Tänään saanut töissäkin hikipuuskia ja välillä tuntuu että rinnat räjähtää :(
 
Mä tässä mietin että käynkö ostamassa raskaustestin vai en. Käytin kaikki mitä kotona oli ja dpo on ehkä 12, mutta voi olla vähemmänkin. Kierto on ollut "hauskasti" joko 26 tai 33 pv ja nyt kp 29, että mietin et odotanko kiltisti alkaako kuukautiset... Mulla on postissa tulossa testejä, mutta ei viikonlopulle kerkiä. Mulla on jemmassa clearblue viikkonäytöllä, mutta sitä haluaisin säästää jos jokin epämääräinen haamu ensin ilmaantuisi.

Pitäisi varmaan keksiä jotain ihan muuta tekemistä, että saisi ajatukset muualle, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Joka kuukausia sama kriisi
Mulla ihan samaa ongelmaa, ei saa ajateltua oikein muuta ku tätä. Miten tän saisikin työnnettyä sivulle ja olis siinä sivussa vaan. Me Ihan alkutaipaleella vasta , yk4. Ja vieny kyllä mun ajatukset ihan tähän täysin. Laskee vaan Päiviö ja sitten tunteja milloin pääsee testaamaan. Se jännitys on jotain tosi koukuttavaa. Mulla lähtee ihan käsistä se homma kun saatan pahimmillaan kolme kertaa päivässä testaa kun musta tuntuu että se saattaisi nyt näyttää 🤣 Ja ohjeena saa yleensä, testaa vaikka parin päivän päästä uudestaan, joo, pari TUNTIAKIN on siinä ja siinä pystyykö 😅

Mutta mä sanoisin sun kyssäriin, joo, käy ostaa vaan se testi 😜😉
 
Ihanaa en ole ainoa kellä lähtenyt mopo käsistä Mutta mitäpä sitä turhaa itseään kiusaamaan
Aiettä, mä oon saanut jo miehenki välillä tuomaan kaupasta testejä kun en malta olla testaamatta 😂😇

Mullq on nyt ovis tuloilla kaiken järjen mukaan viikonloppuna. No, nyt parina päivänä tullu limaista punertavaa valkkaria. Kellään kokemuksia? Mulla ei oo välivuotoja tai tiputtelua ollu.
 
Turhautunut vierailija
Moikka, täältä taustalta huutelen turhautumisen tuskissani. Josko sitä kohta jaksaisi tehdä tunnuksetkin... Mutta mikä ihme siinä on, että ovulaatioon asti on suuria toiveita raskautumisesta ja että olisiko tämä nyt se meidän kierto, mutta samantien ovulaation jälkeen kaikki usko lentää romukoppaan. Eilen tuli pysyvä hymynaama testiin mutta kun tänä aamuna ei noussutkaan aamulämmöt niin nyt angstaan täällä että enkö mää sit ovuloinutkaan. Alavatsassa on ollut tänään selkeitä vihlaisuja mutta niistä ei kyl ikinä tiedä...
 
Kp 24/26-27 tänään. Usko ovulaatioon tässä kierrossa heikko, koska oli korona just kun sen olisi pitänyt olla. Limat oli kyllä mut jäätävät oviskivut loisti poissaolollaan.
Miten testaatte ovista, mihin vuorokauden aikaan? Tai lähinnä kiinnostaa et oletteko aina sen 4h pissaamatta ennen testiä?
Josko seuraavasta kierrosta tikuttaisi taas
 
Kp 24/26-27 tänään. Usko ovulaatioon tässä kierrossa heikko, koska oli korona just kun sen olisi pitänyt olla. Limat oli kyllä mut jäätävät oviskivut loisti poissaolollaan.
Miten testaatte ovista, mihin vuorokauden aikaan? Tai lähinnä kiinnostaa et oletteko aina sen 4h pissaamatta ennen testiä?
Josko seuraavasta kierrosta tikuttaisi taas
Mä en bongannu ovista tärppikierrossa kivuista ollenkaan, ovistestikin oli plussaa vain yhden illan niin luulin että en ovuloinut ollenkaan. Normaalisti mulla oli selkeät oviskivut, mutta nyt ei ollut ollenkaan. Limojakin bongailin mielestäni vielä oviksen jälkeen ja testailin ovista.
 
  • Tykkää
Reactions: Oliivi3
Mieki hyppäilen tänne linjoille jännittelemään! Itsellisenä yritän toista lasta, ensimmäinen lapsi on jo koululainen. Oliko täällä muita itsellisiä? En ainakaan äkkiseltään bongannut tuolta keskustelusta..

Nyt siis kp3/29, yk 2 (tai miten sen nyt laskee mun tilanteessa, kun hoitoihin olen lähtenyt 07/20 ja helmikuussa ensimmäinen inssi ja tässä kierrossa nyt tarkoitus koittaa toisen kerran)

Tsemppiä kaikille yrityksiin!
Hei, minäkin itsellisenä! 👋 Toisen kuumeilu käynnissä. Minun esikoinen on 3-vuotias. Minulla oli ensimmäinen inssi viime kierrossa, josta ei onnistunut.

Kävin tänään taas follikkeliultrassa (kp14) ja munasarjoissa ei ollut mitään kasvuun viittaavaa 😳 Lääkäri oli sitä mieltä, että en ovuloi lainkaan ja kyseli olenko saanut positiivisia tuloksia ovistesteihin. Kyllä mä niillä joka kuukausi saan positiivisen mutta tiedä sitten... Käyn vielä ensi viikolla uudessa ultrassa ja jos silloinkaan ei näy mitään, niin suunnitellaan ovulaation induktio seuraavaan kiertoon. Kyllä harmitti!

Itse olen käyttänyt niitä raskauskeijun halvimpia liuskoja, ja olen saanut niillä ovulaation kiinni. Itse testaan alkuun kerran päivässä ja viivojen tummuessa kahdesti päivässä :) Nyt ohjeistivat polilta aloittamaan liuskoilla ja varmistamaan digillä, kun liuska näyttää positiiviselta.

@SandraB Mulla käytiin ensikäynnillä labratulokset läpi, puhuttiin prosessin juridisista puolista (olen siis itsellisenä hoidoissa), käytiin läpi suvun sairauksia, omaa kuukautiskiertoa, ultrattiin ja suunniteltiin hoitopolkua :)
 
  • Tykkää
Reactions: SandraB
Täällä herättiin tänään kunnon hikipuuskaan 2 edellistä kiertoa uupui täysin ja olin varma että oli vitexin ansiota tämä :/

Kovasti miettinyt jotain apua hakevani, jotain kevyitä hoitoja mutta kun ei ole mahdollisuutta niihin
Ongelma ei ole tiputtelu eikä epäsäännöllisyys vaan se ettei tärppää eli saattaisi olla ettei munasolu irtoa kunnolla omin avuin
Kyllähän niitä luomu ihmeitäkin tapahtuu jos on someen uskominen mm. Laura Malmivaara.

On tämä niin ihmeellinen juttu että kun et halua lasta niin pakko ehkäistä monen monta vuotta ja välillä pelko ,että vahinko tapahtuu ja sitten kun olet ilman ehkäisyä niin plussaa ei kuulukaan
Itsellä ei ole oikein mitään selvää ajatusta milloin vaan lopetettava yrittäminen:/ En halauaisi enää mitään hormonaalista ehkäisyä kun mikään ole aiemmin sopinut.

Pahoittelut niille joilla alkoi uusi kierto

Ja tsempit vielä piinaileville

Mukavaa viikonloppua ja vappua
Jos kokeilisit letrozolia, varmaan saisit sen eikä luultavasti tarvitsisi edes käydä seurannassa jatkuvasti. Tsemppiä!
 
Täällä ehkä dpo8 ei minkäänlaisia tuntemuksia, reissun varasin helatorstaille ja yrittänyt muuta miettiä, että olisi kivaa odotettavaa, ei tunnu että olisi tärpännyt.
En tiedä millä sivulla olen mahtanut käydä kun postiin tulee vielä joka viikko ilmoitus uudesta raskaus viikosta ☹ ikävä tunne sen tapahtuneen jälkeen
 
Kp 24/26-27 tänään. Usko ovulaatioon tässä kierrossa heikko, koska oli korona just kun sen olisi pitänyt olla. Limat oli kyllä mut jäätävät oviskivut loisti poissaolollaan.
Miten testaatte ovista, mihin vuorokauden aikaan? Tai lähinnä kiinnostaa et oletteko aina sen 4h pissaamatta ennen testiä?
Josko seuraavasta kierrosta tikuttaisi taas

Niinku @Mimerkki kin laitto, niin mulla sama! En kans esikoisen tärppikierrossa tuntenut ovista, tai oli jotain siihen viittaavaa, mut ei kunnon limoja, ei kipuja eikä oikeen muutakaan mitä sitä edeltävissä kierroissa oli tuntenut. Mietin sillon täällä palstallakin ja olin flohon kirjannut, et ei mitään hajua mikä päivä oli ovulaatio ja et luultavasti ovuloimaton kierto. Mut eipä ollutkaan 🤭
 
Hei, minäkin itsellisenä! Toisen kuumeilu käynnissä. Minun esikoinen on 3-vuotias. Minulla oli ensimmäinen inssi viime kierrossa, josta ei onnistunut.

Kävin tänään taas follikkeliultrassa (kp14) ja munasarjoissa ei ollut mitään kasvuun viittaavaa Lääkäri oli sitä mieltä, että en ovuloi lainkaan ja kyseli olenko saanut positiivisia tuloksia ovistesteihin. Kyllä mä niillä joka kuukausi saan positiivisen mutta tiedä sitten... Käyn vielä ensi viikolla uudessa ultrassa ja jos silloinkaan ei näy mitään, niin suunnitellaan ovulaation induktio seuraavaan kiertoon. Kyllä harmitti!

Itse olen käyttänyt niitä raskauskeijun halvimpia liuskoja, ja olen saanut niillä ovulaation kiinni. Itse testaan alkuun kerran päivässä ja viivojen tummuessa kahdesti päivässä Nyt ohjeistivat polilta aloittamaan liuskoilla ja varmistamaan digillä, kun liuska näyttää positiiviselta.

@SandraB Mulla käytiin ensikäynnillä labratulokset läpi, puhuttiin prosessin juridisista puolista (olen siis itsellisenä hoidoissa), käytiin läpi suvun sairauksia, omaa kuukautiskiertoa, ultrattiin ja suunniteltiin hoitopolkua
Hei kiva et on muitakin itsellisiä! 😊 Jos haluat enemmänkin jutella samassa tilanteessa olevan kanssa, niin saa laittaa viestiä 😊
 
Minä tein tänä aamuna elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin❤😭 Viime viikon lauantaista saakka olen jo vähän miettinyt, että voisiko nyt olla meidän vuoro. Oireina siis haalea vaaleanpunainen vuoto viikko ennen menkkoja, tykyttelevä paineentunne keskellä ala vatsaa ja rinnat ei kipeytyny oviksen jälkeen. Eilen yökin töissä kun puhalsin ilmapalloja.

Ollaan miehen kanssa ihan ihmeissään, tämä on kuitenkin ollut ihana mutta myös myrskyisä puoli vuotta. Kaikkia vippaskonsteja matkalla testattu, nyt ei ollut muuta kuin tikutettu ovis ja pre-seed -liukkaria. Ja vaan pari talletusta.

Nyt vaan toivon, että tyyppi pysyisi matkassa.
 
@Nemily onnea! 😍😍😍

Mulla menossa nyt superpiinailut. KP30 ja DOP11. 😬😬
Tässä kuussa oli ihan selkee ovis ja hyvin päästiin tallettelemaan oviksen ympärillä. Nyt aamulla tuli hiukan vaaleanpunaista vuotoa (kiinnittymisvuotoa vai menkkojen alkua 🤔) Flon mukaan menkat alkais vasta viiden päivän päästä, mutta epäsäännöllisyyttä kierroissa on ollut.
Tarkoitus on testailla vasta kun tuo oletettu menkkojen alkamispäivä on ohi, jollei oo siihen mennessä alkaneet. Saispa testata äitienpäivänä plussan 😅
Mulla on ollut yleensä ennen menkkoja useena päivänä ruskeeta vuotoa, mut nyt ei oo ollut. Mielialat kyllä heittelee, oon ollu pari päivää aika itkuinen, ja ärsyyntynyt helposti, että PMS-oireilta sillee vaikuttais. Muista oireita ei oo nyt ollut.
Ootellaan nyt mihin suuntaan tää lähtee muuttumaan 🤞😊
 
Minä tein tänä aamuna elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin Viime viikon lauantaista saakka olen jo vähän miettinyt, että voisiko nyt olla meidän vuoro. Oireina siis haalea vaaleanpunainen vuoto viikko ennen menkkoja, tykyttelevä paineentunne keskellä ala vatsaa ja rinnat ei kipeytyny oviksen jälkeen. Eilen yökin töissä kun puhalsin ilmapalloja.

Ollaan miehen kanssa ihan ihmeissään, tämä on kuitenkin ollut ihana mutta myös myrskyisä puoli vuotta. Kaikkia vippaskonsteja matkalla testattu, nyt ei ollut muuta kuin tikutettu ovis ja pre-seed -liukkaria. Ja vaan pari talletusta.

Nyt vaan toivon, että tyyppi pysyisi matkassa.
Ihania uutisia 💕 Paljon onnea!
 
  • Tykkää
Reactions: Nemily
Onnea @Nemily ❤

@mamma41 Kiitos ❤ Eniten mietityttää se, että jos saisi vaikka letroja niin sekottaisiko se täysin säännöllisen kierron. Ovistestit näyttää lh huipun, mutta eihän se toki kerro vielä mitään.

Eilen oli jälleen vaikea hetki kun täytyi kohdata eräs viimeisillään oleva tuttava :( Kateus iski sitä ihanaa vauva vatsaa katsellessa.

Täällä kai kp 23 , kauheesti en seuraa päiviäni vaikka flo käytössä.Alaselkää jomottelee ja aamulla tuli menkka kramppi.Flo ennustaa kierron kestoksi 26 päivää.
Taas löysin itseni selaamasta poppaskonsteja :/ Maca jauhetta nyt mietin.
Mietin myös sitäkin jos jättäisi kaikki ylimääräiset pois, jatkaisi vaan rautaa, D-vitamiinia, magnesiumia ja foolihappoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Nemily
@Nemily paljon onnea ja tsemppiä odotukseen :love: ! Ihana saada taas plussa ketjuun :)!

@Wintersun mulla on pudonnut yksi kp pois, tänään kp 13 / 30 jos vielä päivität tänään tai sit huomisen päivittäjälle (ja ei se oo niin justiinsa kyllä :p ).

Omaa napaa: ovistestailu on jännää! Onpahan jotain mitä odottaa aamuisin ;) . Eilen testasin ekan kerran ja tuli haalea viiva. Tänään tuli tummempi viiva, mutta edelleen kontrollia haaleampi. Mä toivoisin, että menisi vielä pari päivää ovikseen, kun lääkkeet tuntuu purevan tulehdukseen, mutta vielä ei pysty harrastamaan seksiä. Tulee tästä kierrosta aika täsmäisku, jos onnistuu ollenkaan :D .
 
  • Tykkää
Reactions: Nemily

Yhteistyössä