Haaveena vauva 2024

Tänään tehty testi oli enää ihan haalean vaalea, että nyt odotellaan että menkat alkaa. Toivottavasti alkais itestään ja pian mutta en nyt oikein tiedä mitä odottaa.

välillä mietin että onko mulla edes enää mahdollisuuksia raskautua tai enemmänki että jatkuuko raskaudet kunnolla vai onko tämä tätä varhaisia keskenmenoja sitten jatkuvasti

ajattelin kysyä neuvolasta että onko tuohon raskauden tueksi jotain lääkitystä (esim keltarauhaslääkitys) mutta en kyllä tiedä auttaako se minua

miten muilla joilla näitä varhaisia keskenmenoja on ollu? Ootteko vielä jaksanu yrittää ja onko tullut ihan onnistuneita raskauksia keskenmenojen jälkeen?
Voi ei 😩 toivottavasti vuoto pian alkaa, ettei tartte jäädä arpomaan! Ja ihan ymmärrettäviä mietintöjä, mutta varmasti on vielä mahdollisuudet raskauden jatkumisellekin! Onko sulla kuinka monta varhaista km ollut?

Mä en tiedä onko tästä mun kokemuksesta hyötyä mutta mulla oli alkuvuodesta - 18 varhainen km, siitä kaksi kuukautta niin alkoi uusi raskaus ja päättyi kkm vkolla 10. Siitä 5kk niin alkoi uusi raskaus ja päättyi hyvin. Nyt mulla tässä välissä ennen tätä uutta vauvan yritystä oli vuonna 2021 yksi ylläri plussa, joka jäi kemialliseksi. Olisi kyllä saanut jatkua sekin vaikka ylläri olikin. Oon tässä miettinyt, että tuleekohan tässä toisen lapsen yrityksessä keskenmenoja, vai pääsiskö nyt helpommalla...
 
Päädyin tilaamaan CB digitaalisia Dual Hormone ovistestejä, eivät ehtineet kyllin ajoissa ostoskoriin ja kotiin joten voidaan aloitella vasta ensi kierrossa.

Miehellä ei ole ollut minkäänlaisia haluja tässä kierrossa ja vain yhden kerran olen saanut houkuteltua vällyjen väliin. Pitäisi rueta vähän aktiivisemmin puuhaamaan tai menee kierto ihan hukkaan. Kuukautissovelluksen arvion mukaan ovis olisi nyt tulevana lauantaina.
 
Hohhoijaa, ehdin jo melkein huokaista ku ruskean tulo loppui, noh aamulla vessassa pyyhittäessä tuli verensekaista valkkaria. Edelleenkin vaan pyyhittäessä mut pakko mennä siteiden turvin töihin. Ärsyttää ku kroppa ei toimi😵💫.

Ja koska tässähän ei oo vielä tarpeeksi nii nuorimmaisella kihiksiä löydettiin la ja keskimmäinen kuumeessa 🥴.
Ultra huomenna klo 13.45 eli ei onneks sen kauempaa tarvii epätietoisena olla🙏🏻.
 
Katsotaanko siellä siis että voiko kohdussa olla vielä jotain vai että onko tyhjentynyt? 🤔
Lähinnä siis siksi meen että näkee onko siellä mitään elävää, onko tuulimuna vai keskeytynyt vai kenties kohdunulkoinen, kun noita vuoteluja on tässä nyt tullut muutaman päivän pyyhittäessä nii siksi soittelin aikaa😇. Toki oisin päässyt ilman vuoteluitakin kun se kkm taustalla mut noi vuotelut tässä itsellä eniten painaa ku ei kestä tätä epätietoisuutta tässä😵💫.

Neuvolasta olivat sitä mieltä ettei oo syytä huoleen mut samaa ne sano myös keskeytyneestäkin😅.
 
On: Mulla pitäis tässä piakkoin ilmoittaa töihin, milloin olen sinne menossa takaisin. A-p-u-v-a!😨 En tiiä. Vielä en raskis pienintä viedä hoitoon. Kotona oloa mielellään jatkan, mutta kuinka kauan?! Vaikeaa.😵💫

Ja kun ei tiedä, tuleeko tärppiä koskaan ja jos niin ihanasti käy, että tärpää, niin milloin on meidän aika sille..🥰
Ehkä ensi syksynä töihin, ehkä viel myöhemmin. Rakastan olla lasten kans kotona. Kotiäitinä olo on niin❤!

Maltamattomia, jänniä aikoja nää kuukaudet..
 
  • Tykkää
Reactions: Dinaas
Lähinnä siis siksi meen että näkee onko siellä mitään elävää, onko tuulimuna vai keskeytynyt vai kenties kohdunulkoinen, kun noita vuoteluja on tässä nyt tullut muutaman päivän pyyhittäessä nii siksi soittelin aikaa. Toki oisin päässyt ilman vuoteluitakin kun se kkm taustalla mut noi vuotelut tässä itsellä eniten painaa ku ei kestä tätä epätietoisuutta tässä‍.

Neuvolasta olivat sitä mieltä ettei oo syytä huoleen mut samaa ne sano myös keskeytyneestäkin.
Mulla on 7 raskautta..
3 ekaa meni ilman mitään vuotoja ja loppuun asti hyvin.❤❤❤
Sit yks km ja se alko eka vähän vuotaa ja seukki päivänä kunnolla.
Sen jälkeen kun tulin raskaaksi, tuli pyyhittäessä verta, olin varma, että tää oli tässä. Ei ollu ja se meni myös hyvin loppuun asti.❤ Ja viimeisessä sama homma, pyyhittäessä tuli verta. Silloin tiesin, että voi mennä hyvin tai tulla km ja sekin onneksi meni loppuun asti hyvin.❤
Eri lailla ollu pelkoo km:n ja vuotojen jälkeen alkuraskauksissa.
 
Lähinnä siis siksi meen että näkee onko siellä mitään elävää, onko tuulimuna vai keskeytynyt vai kenties kohdunulkoinen, kun noita vuoteluja on tässä nyt tullut muutaman päivän pyyhittäessä nii siksi soittelin aikaa. Toki oisin päässyt ilman vuoteluitakin kun se kkm taustalla mut noi vuotelut tässä itsellä eniten painaa ku ei kestä tätä epätietoisuutta tässä‍.

Neuvolasta olivat sitä mieltä ettei oo syytä huoleen mut samaa ne sano myös keskeytyneestäkin.
Onko sulla siis testit vielä ihan näyttäny kunnolla plussaa vai oletko testannu edes enää? 😅
 
Mulla on 7 raskautta..
3 ekaa meni ilman mitään vuotoja ja loppuun asti hyvin.❤❤❤
Sit yks km ja se alko eka vähän vuotaa ja seukki päivänä kunnolla.
Sen jälkeen kun tulin raskaaksi, tuli pyyhittäessä verta, olin varma, että tää oli tässä. Ei ollu ja se meni myös hyvin loppuun asti.❤ Ja viimeisessä sama homma, pyyhittäessä tuli verta. Silloin tiesin, että voi mennä hyvin tai tulla km ja sekin onneksi meni loppuun asti hyvin.❤
Eri lailla ollu pelkoo km:n ja vuotojen jälkeen alkuraskauksissa.
Tää luo itelleki pienen pienen toiveen❤‍🩹.

Ihan fifty-fifty mahdollisuus on, mut tosiaan tärkeintä on nyt saada tää epätietoisuus pois. Onneks on huippu ihana ultraaja ja tosi asiantunteva täällä nii kiva mennä, oli uutiset mitä tahansa🤗.
 
@heltsuli periaatteessa hoitopolun pitäisi mennä niin että gyneltä saat lähetteen josta 3kk sisään pitäisi päästä lapsettomuuspolille ensikäynnille. Ymmärtääkseni tämä toteutuu aika hyvin. Siitä sit mietitään tarvittavat tutkimukset siihen tai seuraavaan kiertoon riippuen kierron vaiheesta ja sitten eteneminen riippuu hoitotaktiikasta.
Voi kun kuulostaa hitaalta prosessilta. Nyt kun ensiksi oottaa kuukauden gynen aikaa ja huonolla tuurilla seuraavat 3 kk ja miten monta kuukautta vielä sen jälkeen odotusta. Niin ja hassulta tuntuu mennä gynen tutkimuksiin kun kuitenkin ovumialla oli jo tutkimukset sekä mieheltäkin on kerran jo sperma tutkittu. Paluu aivan alkuun. Harmistuin jo äsken kun nyt raskautuvat saavat mahdollisesti kesäkuisen, mihin se meidän tuleekaan osumaan. Ahdistaa ja harmittaa jos osuu loppu kesää, miten saa vatsan piiloon piinaavilta katseilta. Tressaan koska on näitä typeriä akkoja jotka toteavat et on raskaana tai näytän aivan siltä… 😭😭
 
vierailija
Huomenna pitäisi alkaa uusi kierto. Tässä menkkoja edeltävänä päivänä on ainakin aamuisin jäänyt paperiin jotakin tuhruvuotoa mutta tänään ei. Tää oli eka letrozol kierto. Johtuukohan lääkkeistä, en uskalla elätellä toiveita raskauden suhteen kuitenkaan. Yritän malttaa olla testailematta ja odotan kiltisti että menkat alkaa tai on myöhässä muutaman päivän.
 
Siis kihomadot tästä nyt vielä puuttuu, saadaan ne varmaan joululahjaksi kun nyt vuorossa on täit. Yhdellä lapsella löytynyt ja huomenna käydään neuvottelua josko vedetään tukka pois. Pojasta kyse 🫠

Soisi testin näyttävän aamulla haamua niin olis jotain ”positiivista” tähän viikkoon.
 
Anteeksi mun eilinen listapäivitys ku en tehny muokkauksia 😅 unohdin käydä palstalla koko loppupäivänä ku olin niin väsyny. Tämä päivä myös menny aivan hujauksessa että nyt vasta lueskelin viestit.
Harmittavia tilanteita useammalla, jaksamista ja tsemppiä kaikille ❤
Täällä menkkoja odotellessa, odotin että ois alkanu jo eilen 🤔 Pientä tiputtelua eilen ja tänään, lähinnä pyyhkiessä vaaleanpunaista ja suojaan tullu pieni jälki tänään.
 
Voi kun kuulostaa hitaalta prosessilta. Nyt kun ensiksi oottaa kuukauden gynen aikaa ja huonolla tuurilla seuraavat 3 kk ja miten monta kuukautta vielä sen jälkeen odotusta. Niin ja hassulta tuntuu mennä gynen tutkimuksiin kun kuitenkin ovumialla oli jo tutkimukset sekä mieheltäkin on kerran jo sperma tutkittu. Paluu aivan alkuun. Harmistuin jo äsken kun nyt raskautuvat saavat mahdollisesti kesäkuisen, mihin se meidän tuleekaan osumaan. Ahdistaa ja harmittaa jos osuu loppu kesää, miten saa vatsan piiloon piinaavilta katseilta. Tressaan koska on näitä typeriä akkoja jotka toteavat et on raskaana tai näytän aivan siltä…
Me oltaisiin päästy nopeammin kuin 3kk päästä mutta väliin osui vielä se kolmas km joten piti odotella siitä toipumista. Hyvä että olet käynyt Ovumialla jo joissain tutkimuksissa, kaikkia ei välttämättä tarvitse tehdä uusiksi, mulla vajaa vuosi aiemmin tehtyjä tutkimuksia ei toistettu. Ja hyvä että menet sille gynelle, se voi jo katsoa ensiksi ultralla ja määrätä labroja jos jotain on ovumialla ottamatta tai tarvii päivittää. Mahdollisesti spermanäyte tarvitaan uudelleen mutta se on nopea sekä antaa ja tulokset tulee pian. Prosessi siis etenee jo ennen lapsettomuuspolia. Ensikäynnillä sitten käydään läpi mitä siihen mennessä tiedetään ja suunnitellaan jatkoa. Parhaassa tapauksessa tiedetään jo riittävästi ja voidaan edetä seuraavassa kierrossa hoitoihin. Ovulaation induktioon ei ainakaan tarvitse odottaa ja insseihinkään ei ymmärtääkseni. Näitä yleensä kokeillaan ensin ellei suoraan löydy jotain syytä miksi vain ivf voisi auttaa. Vain ivf:n on jonotus, niiden pituus riippuu ihan sairaalasta sitten.

Meillä on täällä myös ketju lapsettomuushoidoissa oleville ja sinne saa ehdottomasti osallistua myös vasta hoitoihin hakeutumassa olevat, sieltä löytyy paljon tietoa näissä asioissa ☺
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Heinis2017 ★ 11/19 ★ 2.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@aida91 ★ 09/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★ 11/22 ★ 1. (yhteinen)
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 06/23 ★ 3.
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.
@Miima81 ★ 07/23 ★ 4.
@Leonida ★ 08/23 ★ 2.
@heidisofia ★ 08/23 ★ 2. ★ (1. yhteinen)
@idapieni ★ 08/23 ★ 2.


★★★★★★★★★★★★★★★

11.10.2023 Keskiviikko

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Miima81 kp 38/30
@nonnaam kp 34/34
@heidisofia kp 29/28-32
@aida91 kp 26/25-28
@Dinaas kp 21/27-33
@Cherrymint kp 21/26
@Cara-mel kp 19/24-27
@Leonida kp 19/28-29
@esparsetti kp 18/32
@syksynsävel_ kp 18/28
@marik91 kp 17/28-31
@tamuli kp 14/27
@pikkuhaave kp 14/?
@Frija kp 14/28
@heltsuli kp 11/28 (kp 27)
@Päivänsäde84 kp 11/25-31
@haaveillen kp 7/25-28
@meinaas kp 4/28-34
@Heinis2017 kp 1/27-29
@Jonna_83 kp 1/26-28

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@Mamiks DPO 12
@aida91 DPO 9
@Cara-mel DPO 8
@Dinaas DPO 8

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2. ★ 08/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22 ★ 08/23
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★ 09/23
@iloksi ★ 10/20 ★ 3. ★ 09/23
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1. ★ 09/23
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 09/23
@Karvakorvat ★ 6/23 ★ 2. ★ 9/23
 
Viimeksi muokattu:
Sama täällä, ei tullu maanantaina yhtään ainoaa ilmotusta eikä eilen ennen ku ite kävin täällä ja kirjotin niin sen jälkeen tuli yks ilmotus 🤷‍♀️

Mulle saa päivittää kp1 tänään.
Oli näköjään vähän pitempi kierto tähän väliin..
 
Täällä lähdettiin eilen uuteen kiertoon. Tänään soittelin tk:n ajanvaraukseen ja sieltä ohjattiin perhesuunnitteluneuvolaan, johon sain soittoajan vasta kolmen viikon päähän. Ei edes siis vastaanottoaikaa vielä. 🙄 No sinne voi soitella myös itse tiistaisin, joten koitan onnea ensi viikolla. Eipä ainakaan vauhti päätä huimaa, mutta onpahan nyt ainakin saanut soitettua.
 

Yhteistyössä