Haaveena vauva 2024

vierailija
Jännä päivä, tänään alkaa pistokset enkä oikein tiedä varmaksi mitä ajatella. Pitäisi vain pystyä olemaan ilman miettimistä. Eilen illalla kävin asian kanssa ottaa kierroksia eikä mennyt aikaansa kun vatsa oli jo ihan vesiripulilla. Itkut tirautin. Tilannetta synkistää puolison työkuviot, jos joutuu keikalle niin onko pistämässä. Itse en ole vieläkään valmistautunut pistämään vaan se ois puolison kontoille jätetty. Sit oonkin lirissä jos ei ole siihen aikaa kotona. Mitä mä sit teenkään? Lueskelin noista puuduttavista rasvoista, joilla voisi pistos alueen hetkellisesti puuduttaa. Yllättäin ovat reseptillisiä ja jonkun mainitsema apteekki haku (en tiennyt aiemmin et sellainen on) niin yllättäin ei ole yhdessäkään lähialueen apteekissa valmiina. Toki ois puuduttavia laastareita, mut kalliita ja oliko vain kaksi kappaletta rasiassa. Rasva kävisi houkuttamaan jos on epämukavan tuntuista. Koskaan aiemmin en ole joutunut pistoksia pistämään, toki onneksi nämä gonal-f on kynämäisiä, mutta onhan sielä ihan niitä piikinkin näköisiä tarjolla jossain vaiheessa. Vielähän kerkeän koko lystin perumaan. Käy hermostuttamaan.
Emla-rasvaa kyllä saa ihan ilman reseptiä.


Itse jännitin pistämistä mutta kyllä se parin kerran jälkeen meni jo ihan rutiinilla.
 
Tänään tosiaan ois se eka pistos. Kerroin jo heti aamusta puolisolle, että tarviin paljon tukea ja tukea asian kanssa. Nyt kuin luin gonal-f paketin ohjeita ja vihkosta niin mulle nousee pintaan tuskan hiki ja suunnaton jännitys sekä pala nousee kurkkuun tuntuu et oksettaa. Herää hyvin voimakkaita tuntemuksia asian suhteen. Onko muut kokeneet vastaavaa?

Nyt äsken puolisokin jo havahtui tähän mun jamaan ja nyt ensimmäisen kerran totesi, et jos tuntuu noin pahalta niin meidän täytyy jäädyttää asia. Toisaalta haluaisin ryhtyä tähän hommaan, mutta samalla piirrän suuria pelkokuvia mielessäni. Jos me lykätään tätä kuukaudella, olenko valmis edes kuukauden päästäkään vaikka saisin aikaa sisäistää asiaa.. Ihan samassa tilassa oltiin silloin pari viikkoa sitten kun odotettiin jo silloin menkkoja alkavaksi. Samoja kysymyksiä pohdin jo silloin, mutta näen jo nyt et vaikka sain sen pari viikkoa miettimis aikaa. Sain mielenrauhan, mutta nyt kun on tosi hetki ajankohtaista käyn jännittämään. Tuntuukin et vaikka kuinka paljon saisin asiaan käsittely aikaa niin en tule olemaan sen valmiimpi asiaan vaan jännitän entistä enemmän.

Mietin myös et lähtisinkö äitini luona käymään. Purkamaan asiaa ja hakemaan häneltä asiaan tukea. Toisaalta asia tuntuu hyvin vaikealta aiheelta keskustella. En tiedä olenko valmis ja halukas kuulemaan hänen kantaansa asiaan. Siskoltani en saa asiaan mitään tukea, vaikka miten kovasti sitä toivoisin. Ystäviä ja kavereita minulla ei ole joille voin asian purkaa..

Suurena pelkona on myös mielessäni pyörinyt et jos otan nyt pistokset ja muutaman jälkeen nousee seinä vastaan etten pysty / halua enään ottaa pistoksia. Miten me sitten toimitaan? Onko liian myöhäistä perua hoitoa?

Miksi ihmeessä mun pitää olla näin tressaavaa ja jännittävää ihmis sorttia??
 
Puuh... Ekasta pistok-sesta (kääntäjä kääntää koko aika muuhun sanaa) selvitty. istua tärisin penkissä, yritin muistaa hengittää, mietin jo mielessä koska neula tulee pois ihosta. Tunsin kuinka se upposi, nyt sit odotan varmaa mustelmaa. Puoliso meni nykäisemään kynää vielä sivuttain ennen kuin nykäisi ulos. Annoin melkoisen äänimerkin ja kerron ettei ensi kerralla saa vetää sisällä ollessa sivuille vaan suoraan ulos tuntuu pahalta. Sain vain vastauksen et näin voi käydä kun toiset pistää. 😓 Mietin jo mahdollisia sivuoireita ja haittavaikutuksia... Vielä viime hetkillä mietin et jos vaan unohdetaan asia ja puoliso näki miten vaikeaa minulla on. Hänkin jo toiseen otteeseen totes unohdetaan koko juttu heitetään kaikki roskiin. Johon totesin ettei niitä voi heittää roskiin. Sain itseni kasattua kokoon ja vielä viimeisen kerran kysyin puolisolta onko hän varma asian suhteen, vastaus oli jämäkkä kyllä. Valmistin neulan ja annostelin annoksen ja luovutin puolisolle, loppu onkin historiaa.. Ei oo vielä oikein voittaja fiilistä et ekasta selvitty, vielä ois 9 gonal-f pistosta ja 5 fyremadel niin ja se irrotuspiikki jäljellä. Ehkäpä näiden kaikkien jälkeen oon voittaja. Väli ultrauksiin joudun todennäköisesti menemään yksin. Se on sit taas uusi pelottava seikkailu…
 
@heltsuli 'lle hurjana tsemppiä uuteen tilanteeseen🙏🏻. Jos mahdollista niin puhu noista peloista, usein se mörkö kasvaa isommaksi jos sitä miettii vaan itsekseen.
Mikä on se juurisyy mikä sua jännittää ja stressaa, "pelkät" pistokset vai joku muukin? (Voi olla että jossain viestissä näistä oot kertonut mut tulee nii harvakseltaan luettua ketjua enää🥹)

Yleisesti ottaen jännitys ja stressaaminen on ihan luonnollista uuden tilanteen edessä, toisilla se jännitys on isompaa ku toisilla. Asioita kannattaa vaan työstään niin paljon ku tuntuu olevan tarpeen.
 
Puuh... Ekasta pistok-sesta (kääntäjä kääntää koko aika muuhun sanaa) selvitty. istua tärisin penkissä, yritin muistaa hengittää, mietin jo mielessä koska neula tulee pois ihosta. Tunsin kuinka se upposi, nyt sit odotan varmaa mustelmaa. Puoliso meni nykäisemään kynää vielä sivuttain ennen kuin nykäisi ulos. Annoin melkoisen äänimerkin ja kerron ettei ensi kerralla saa vetää sisällä ollessa sivuille vaan suoraan ulos tuntuu pahalta. Sain vain vastauksen et näin voi käydä kun toiset pistää. Mietin jo mahdollisia sivuoireita ja haittavaikutuksia... Vielä viime hetkillä mietin et jos vaan unohdetaan asia ja puoliso näki miten vaikeaa minulla on. Hänkin jo toiseen otteeseen totes unohdetaan koko juttu heitetään kaikki roskiin. Johon totesin ettei niitä voi heittää roskiin. Sain itseni kasattua kokoon ja vielä viimeisen kerran kysyin puolisolta onko hän varma asian suhteen, vastaus oli jämäkkä kyllä. Valmistin neulan ja annostelin annoksen ja luovutin puolisolle, loppu onkin historiaa.. Ei oo vielä oikein voittaja fiilistä et ekasta selvitty, vielä ois 9 gonal-f pistosta ja 5 fyremadel niin ja se irrotuspiikki jäljellä. Ehkäpä näiden kaikkien jälkeen oon voittaja. Väli ultrauksiin joudun todennäköisesti menemään yksin. Se on sit taas uusi pelottava seikkailu…
Kovasti tsemppiä ❤❤ sitkeesti vaan. Sä selviät👌👌 tiedän että pistäminen voi olla fobia . Toisille veren näkeminen itselle sijoiltaan menot. Jos mun täytyisi saman verran hedelmällisyyden vuoksi esim saada polvilumpio sijoiltaan (joka usein menee) kuin sun olla piikitettävänä niin taatusti jopa miettisin rupeanko siihen.

Kukaan ei voi vähätellä sitä mitä kukin kokee ja että ollaan erilaisia. Yllä oleva kommentti oli todella asiaton . Siihen haluatteko lasta ei liity pelot eikä jännitykset yhtään. Paljon plussatuulia tulevaan ja PS . Varaa paperpussi käden ulottuville pistoksia ajatellen. Oksennusta tai hengittelyä varten.😇
 
Tuosta tulee vaan mieleen että haluatteko oikeasti lapsen jos "noin helposti" on valmis luovuttamaan.
Kuulostaako tuo sinusta helpolta🤨😠 lapsettomuuden ympärillä on todella paljon muutakin psyykkistä kestettävää. Näkyi se sitten pelkona piikkejä /hoitoja kohtaan tai ylipäänsä Rumban aloittamista kohtaan.. kyllä sitä syöpähoitojakin pelätään ja koetetaan että pystynkö tähän hetkiä vaikka syövästä haluaa parantua. Huh huh
 
  • Tykkää
Reactions: aida91
@heltsuli Rohkeutta! Muistathan, että mitä enemmän pyörität ahdistuksen ja pelon tunteita mielessäsi, sitä enemmän valtaa annat niille. Ne tunteet saa (ja pitää!) tuntea jos ne ovat tullakseen, niitä saa (ja pitää) tarkastella, ja sitten niistä pitää päästää irti. Pelko ja ahdistus ovat tunteita siinä missä muutkin, ne tulevat, ovat voimakkaimmillaan muutaman minuutin, ja menevät pois. Kuten aallot.
Youtubesta ja spotifystä löytyy hyviä mindfulness-harjoituksia vaikeiden tunteiden käsittelyyn. Olen itse hyötynyt niistä kovasti vaikeissa ahdistuksen hetkissä. Ota vastuu omista tunteistasi,, sinä hallitset niitä, eivät ne sinua.

Oman navan kuulumiset: dpo6 ja aaaargh! Viikonloppu meni onneksi melko lailla muiden kivojen juttujen merkeissä joten liikoja ei ehtinyt kroppaa kyttäillä, MUTTA eilen kuitenkin tissikipu puski läpi. Mahallaan makaaminen oli epämiellyttävää. Sama tuntuma jatkuu tänäänkin ja mielestäni tissit ovat myös täydemmät. Kolmen imetystaipaleen jälkeen tissien normaali olomuoto on mallia patalappu, ja nyt ne näyttävät enemmän tisseiltä 🤭 Myös seksuaalinen halukkuus on vähän tavallista matalampi, tosin sekin voi johtua siitä että olen aika stressaavassa vaiheessa työhöni liittyen. Koko ajan muistutan itseäni, että usko siirtää vaikka vuoria, eli ei parane intoilla liikoja.

Testaamista pitäisi jaksaa venyttää perjantaille dpo10, jolloin ollaan taas kumppanin kanssa samassa osoitteessa. Halutaan tehdä testi yhdessä. Hän tosin jo kyseli, eikö tikkuun voisi pissata jo nyt, joten pientä malttamattomuutta havaittavissa myös kumppanissa. Sitten jos perjantaina testi on negatiivinen, ehdittäisiin vielä sunnuntaina dpo12 tehdä yhdessä uusi. Silloin olisi jo aika todennäköistä saada jotain näkyviin, kun luteaalini on sen 14 vrk.

Kukas se olikaan kun meni suht samoissa piinapäivissä? @Masunen? Miten menee?
 
Jospa minäkin sitten päivitän tilannettani, vaikkei kauheasti päivitettävää ole😅 Uusi viikko ja dpo8 tänään. So far en ole bongannut kropassa mitään poikkeavaa. Ehkä ihan alkupäivillä satunnaista nipistelyä alavatsalla. Eilen ehkä etoi iltapuolella. Mutta nää tuntemukset on musta pikemminkin suolistoperäisiä. Vasta la pitäis testailla, mut katsotaan kuinka käy🤞🏻

Onneksi tällä viikolla on muutakin ajateltavaa, mennään huomenna paritanssitunnille ja to uimaan. Kyrsii kun tämä nielutulehdus keskeytti mun hyvän liikunta flown.
 
PALJONKO TEILLÄ OLLUT HCG ALUSSA?

Tuli käytyä hcg mittauksessa nyt tänään . Digi 2-3 viikkoa , dpo 19-20 /rv 4+4. Avattuna testi paljon vahvempi kuin 4+0 ja pian tulee näyttöön 3+ ,niinkuin pitääkin. Yön pohdin menenkö testiin .se oli siis avoin lähete marraskuulta jäänyt roikkumaan.

11/23 keskenmenneessä raskaudessa aavistin alusta asti , että kaikki ei ole kunnossa. Sain hyvin haalean haamun 4+1 ja se oli totuttua myöhempään. Ja vaikka viiva vahvistui niin jotenkin halusin hcg arvo mittauksen . Arvo oli 5+4 vain 547 ja korkein mitattu arvo koko raskaudessa oli 8+2/1356 ja lähti keskenmenossa laskuun .kaikki tuli Kerralla pusseineen , vauva ja istukka .arvon laskukin kesti silti yli kauan , noin pieneksi.


Tästä raskaudesta olen kokenut ,että kaikki on hyvin ja plussasin n viikko ennen menkkoja dpo 11-12 vahvemmalla haamulla kuin aiemmin ja 3vrk siitä tuli tasavahvat leffaviivat ja sitä ne on olleet .
Kiinnittymisestä asti dpo 5-6 oli menkkakipuja , jotka hävinneet täysin nyt ja pahan olon aaltoja oli mielestäni enemmän.... Varmasti tämä on sitä tiettyä varuillaan oloa, että jännitän oireettomuutta.
Ja onhan veressä hcg ollu lokakuun alusta joulukuun puoliväliin että vain kuukausi oli hcg arvo nolla ennen uutta nousua.kai sitä on tottunutkin kroppa.



Jännitän jos arvo onkin liian pieni mitä toivoisin , vaikka esim testien plussan voimakkuus puhuu sitä vastaan. Pelkään,että se saa mut jännittämään tätä odotusta. Näin vahvoja viivoja en ole saanut aiemmassa ennen kuin km jälkeen testissä.

Ja viivan värin vahvuus on luokkaa 600-1000 verrattuna syksyn testeihin , päivinä jolloin verikokeet myös otettu. Pian viiva on kontrollia vahvempi ja silti pohdin näitä. Aika hullua? Eihän toki virtsan hcg mitä testit mittaa ole silti eri raskauksissa verrannollisia absoluuttisesti toisiinsa. Toisessa voi enemmän erittyä virtsaan toisessa vähemmän . Mut ehkä jotain osoittaa kuitenkin.

Mietin yön ja aamulla kun vielä että menenkö ollenkaan , kun en halua epämääräisiä pohdintoja tähän odotukseen mutta menin silti. Ehkä se on sitäkin kun haluaa jotain aktiivista tehdä tämän kuukauden ennenkuin eka NLA.

Ja tuleepa ainakin paperille km merkintä jos menisi aikaisin kesken.

..,..Voihan tuloksen olla katsomatta omakannasta ,jos tuntuu että tulee turhaa ressiä MUTTA uskon että meistä ei ehkä kellään ole sellaista itsekuria .sama kuin tekisi vahvistu testin ja jättäisi katsomatta tuloksen😂😂
 
PALJONKO TEILLÄ OLLUT HCG ALUSSA?

Tuli käytyä hcg mittauksessa nyt tänään . Digi 2-3 viikkoa , dpo 19-20 /rv 4+4. Avattuna testi paljon vahvempi kuin 4+0 ja pian tulee näyttöön 3+ ,niinkuin pitääkin. Yön pohdin menenkö testiin .se oli siis avoin lähete marraskuulta jäänyt roikkumaan.

11/23 keskenmenneessä raskaudessa aavistin alusta asti , että kaikki ei ole kunnossa. Sain hyvin haalean haamun 4+1 ja se oli totuttua myöhempään. Ja vaikka viiva vahvistui niin jotenkin halusin hcg arvo mittauksen . Arvo oli 5+4 vain 547 ja korkein mitattu arvo koko raskaudessa oli 8+2/1356 ja lähti keskenmenossa laskuun .kaikki tuli Kerralla pusseineen , vauva ja istukka .arvon laskukin kesti silti yli kauan , noin pieneksi.


Tästä raskaudesta olen kokenut ,että kaikki on hyvin ja plussasin n viikko ennen menkkoja dpo 11-12 vahvemmalla haamulla kuin aiemmin ja 3vrk siitä tuli tasavahvat leffaviivat ja sitä ne on olleet .
Kiinnittymisestä asti dpo 5-6 oli menkkakipuja , jotka hävinneet täysin nyt ja pahan olon aaltoja oli mielestäni enemmän.... Varmasti tämä on sitä tiettyä varuillaan oloa, että jännitän oireettomuutta.
Ja onhan veressä hcg ollu lokakuun alusta joulukuun puoliväliin että vain kuukausi oli hcg arvo nolla ennen uutta nousua.kai sitä on tottunutkin kroppa.



Jännitän jos arvo onkin liian pieni mitä toivoisin , vaikka esim testien plussan voimakkuus puhuu sitä vastaan. Pelkään,että se saa mut jännittämään tätä odotusta. Näin vahvoja viivoja en ole saanut aiemmassa ennen kuin km jälkeen testissä.

Ja viivan värin vahvuus on luokkaa 600-1000 verrattuna syksyn testeihin , päivinä jolloin verikokeet myös otettu. Pian viiva on kontrollia vahvempi ja silti pohdin näitä. Aika hullua? Eihän toki virtsan hcg mitä testit mittaa ole silti eri raskauksissa verrannollisia absoluuttisesti toisiinsa. Toisessa voi enemmän erittyä virtsaan toisessa vähemmän . Mut ehkä jotain osoittaa kuitenkin.

Mietin yön ja aamulla kun vielä että menenkö ollenkaan , kun en halua epämääräisiä pohdintoja tähän odotukseen mutta menin silti. Ehkä se on sitäkin kun haluaa jotain aktiivista tehdä tämän kuukauden ennenkuin eka NLA.

Ja tuleepa ainakin paperille km merkintä jos menisi aikaisin kesken.

..,..Voihan tuloksen olla katsomatta omakannasta ,jos tuntuu että tulee turhaa ressiä MUTTA uskon että meistä ei ehkä kellään ole sellaista itsekuria .sama kuin tekisi vahvistu testin ja jättäisi katsomatta tuloksen
Mä oon tehnyt kanssa nyt vielä päivittäin raskaustestiä ton rusehtavan vuodon vuoksi. Herkkään raskaustestiin tulee kyllä punertava viiva ja tohon ei niin herkkään tulee myöskin haalea viiva. Mietin että kuinkahan vahva sen kuuluis olla näin dpo12. En oo kyllä pyytänyt hcg arvoa ku menkkojen pitäisi alkaa päivän tai parin päästä. Ei oo tullut niitä niin sanottuja kirkuvia leffaviivoja😅 https://aijaa.com/ehNRtC
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on kokemuksia sekä haaleasta plussasta josta syntyi vauva sekä haaleasta joka ei lähtenyt vahvistumaan parissa viikossa ja oli keskenmeno.

Tää plussa joka johti vauvaan oli niin että plussa tuli kp 26. Oviksesta ei tietoa mutta peittoa heiluteltiin vain kp 11 ja kp 20. Jos lapsi sai alun kp 11 hommista niin kp 26 olis pitänyt olla jo vahva koska kierrot oli silloin 27-29 päiväsiä mutta viiva vahvistui tasa vahvaksi vasta kp 38.. eli ehkä sain tosi varhain plussa jälkimmäisistä hommista tai ovis oli monta päivää myöhemmin kuin kp 11 ja simpat eli kauan.
 
Mä oon tehnyt kanssa nyt vielä päivittäin raskaustestiä ton rusehtavan vuodon vuoksi. Herkkään raskaustestiin tulee kyllä punertava viiva ja tohon ei niin herkkään tulee myöskin haalea viiva. Mietin että kuinkahan vahva sen kuuluis olla näin dpo12. En oo kyllä pyytänyt hcg arvoa ku menkkojen pitäisi alkaa päivän tai parin päästä. Ei oo tullut niitä niin sanottuja kirkuvia leffaviivoja https://aijaa.com/ehNRtC
Näyttää kyllä sellaiselta kuin tuossa kohtaa olisikin ja ihan hyvä viiva tuossa alimmassakin 👍👍 toivottavasti vahvistuu🤩❤
 
PALJONKO TEILLÄ OLLUT HCG ALUSSA?

Tuli käytyä hcg mittauksessa nyt tänään . Digi 2-3 viikkoa , dpo 19-20 /rv 4+4. Avattuna testi paljon vahvempi kuin 4+0 ja pian tulee näyttöön 3+ ,niinkuin pitääkin. Yön pohdin menenkö testiin .se oli siis avoin lähete marraskuulta jäänyt roikkumaan.

11/23 keskenmenneessä raskaudessa aavistin alusta asti , että kaikki ei ole kunnossa. Sain hyvin haalean haamun 4+1 ja se oli totuttua myöhempään. Ja vaikka viiva vahvistui niin jotenkin halusin hcg arvo mittauksen . Arvo oli 5+4 vain 547 ja korkein mitattu arvo koko raskaudessa oli 8+2/1356 ja lähti keskenmenossa laskuun .kaikki tuli Kerralla pusseineen , vauva ja istukka .arvon laskukin kesti silti yli kauan , noin pieneksi.


Tästä raskaudesta olen kokenut ,että kaikki on hyvin ja plussasin n viikko ennen menkkoja dpo 11-12 vahvemmalla haamulla kuin aiemmin ja 3vrk siitä tuli tasavahvat leffaviivat ja sitä ne on olleet .
Kiinnittymisestä asti dpo 5-6 oli menkkakipuja , jotka hävinneet täysin nyt ja pahan olon aaltoja oli mielestäni enemmän.... Varmasti tämä on sitä tiettyä varuillaan oloa, että jännitän oireettomuutta.
Ja onhan veressä hcg ollu lokakuun alusta joulukuun puoliväliin että vain kuukausi oli hcg arvo nolla ennen uutta nousua.kai sitä on tottunutkin kroppa.



Jännitän jos arvo onkin liian pieni mitä toivoisin , vaikka esim testien plussan voimakkuus puhuu sitä vastaan. Pelkään,että se saa mut jännittämään tätä odotusta. Näin vahvoja viivoja en ole saanut aiemmassa ennen kuin km jälkeen testissä.

Ja viivan värin vahvuus on luokkaa 600-1000 verrattuna syksyn testeihin , päivinä jolloin verikokeet myös otettu. Pian viiva on kontrollia vahvempi ja silti pohdin näitä. Aika hullua? Eihän toki virtsan hcg mitä testit mittaa ole silti eri raskauksissa verrannollisia absoluuttisesti toisiinsa. Toisessa voi enemmän erittyä virtsaan toisessa vähemmän . Mut ehkä jotain osoittaa kuitenkin.

Mietin yön ja aamulla kun vielä että menenkö ollenkaan , kun en halua epämääräisiä pohdintoja tähän odotukseen mutta menin silti. Ehkä se on sitäkin kun haluaa jotain aktiivista tehdä tämän kuukauden ennenkuin eka NLA.

Ja tuleepa ainakin paperille km merkintä jos menisi aikaisin kesken.

..,..Voihan tuloksen olla katsomatta omakannasta ,jos tuntuu että tulee turhaa ressiä MUTTA uskon että meistä ei ehkä kellään ole sellaista itsekuria .sama kuin tekisi vahvistu testin ja jättäisi katsomatta tuloksen😂😂

HCG tulos oli jopa 2379😳👍 jospa siellä ois kaksi . Nyt dpo 19-20 ja rv 4+4.
 
vierailija
  • Tykkää
Reactions: aida91

Yhteistyössä