Haaveena vauva 2024

Kyllähän täällä ihmiset käy päivittelevässä raskauskuulumisiaan pidemmältäkin ajalta että miten raskaus on edennyt. Ja oon kyllä ihan ymmärtänyt että se on sallittua. Musta on ainakin ollut kiva kuulla muiden onnistumisia ja raskauden etenemisestä, vaikka itselläni kestikin kauan tulla raskaaksi ja lapsettomuushoidot kokeneena. Ja käyn täällä edelleen lukemassa muiden kuulumisia.
Ja eihän tämä ollut hedelmöitys hoidoissa olevien ryhmä vain . Vaan kaikkien suunnitteleviem vai oonko ymmärtänyt väärin? ?
 
Kyllähän tuollainen asialla "leveily" voi kirpaista tällaisia kauan yrittäneitä.
Näihin kyllä tottuu, itsekin jo melkein kolmekin vuotta muiden plussia tuijotellut..
Olen pahoillani jos täällä koetaan se leveilyksi😔

Se ei ollut lainkaan tarkoitus. Enkä ole tiennyt että tämä on vain lapsettomuushoidoisa oleville ryhmä. Vai onko? sain keskenmenon marraskuulla ja arvot ei noussut millään eikä mitään selvinnyt ,9 viikollakaan . Olen siksi tosi huolissani nyt ja iloinen kun arvot nousee. En hehkuta tahallani
 
  • Tykkää
Reactions: pikkukakkonen24
Nojaa, minusta viimeaikaisissa plussapäivityksissä ei ole mitään leveilyn makua. Tottakai plussanneet ovat onnensa kukkuloilla, ja osa haluaa jakaa päivityksiä posin jälkeenkin. Me ollaan erilaisia. Tuntuu siltä, että heti ollaan nyrpeänä kommentoimassa, jos joku vähänkin liikaa hehkuttaa plussaamistaan.

Omasta puolestani saa siis jatkua. Tosin vielä ei taida olla lokakuisille omaa ryhmää täällä?
Ei ole . Mielelläni odottaisin että edes joku toteaa siellä jotain olevan ja tiedän juttuja ja jännäilyjä tässä viikonko reilu ? Seurannut. Ei tässä toki tee mieli enää mitään kirjoittaa kyllä ryhmään .
 
  • Tykkää
Reactions: EvAnnu
uip
Viivaviivi älä välitä et ole tehnyt mitään väärää. Jos lukee haaveena vauva ketjua täytyy kestää plussat, viivojen analysoinnit jne. Ne todellakin kuuluvat tähän ryhmään. Yritysaikana oli ihanaa nähdä muiden onnistumisia ja seurata viivojen tummumista se loi toivoa.

Olen erityisen iloinen, että juuri sinä olet plussannut. Muistan sut täältä ja muista ketjuista. Mietinkin miten sulla menee ja ilokseni huomasin että hyvin 😊

Älä anna vierailijan latistaa iloasi.
 
Arvo oli noussut hyvin . Sitä olin alunperin tulossa jakamaan .jätettäköön mainitsematta sen enempää siitä,ettei siitä pahastu joku tai muut. En ole ymmärtänyt että olisi lapsettomuushoidoissa olevien ryhmä.

Näin tässä tilassa sitä vissiin on herkempi ja varsinkin vauvaan liittyvä kommentointi ottaa syvälle vaikka tuntemattomia ovatkin. Tai on. kyseinen joka oikein 🙏 -rukoilee ettei kahta olisi. Olo jäi kyllä hirveä siitä.

Se menee jo henkilökohtaisuuksiin toista tuntematta💔 😢😔 toivoa nyt toisen mahdolliselle kaksosvauvalle olemassa olemattomuutta😳😔 en ymmärrä mitä pahaa oloa tuommoisen takana voi olla .


Itse olen tässä kahdessa ryhmässä ollut syksystä asti ja siksi halusin päivittää km jälkeen. Koin ryhmään kuulumisen tukevana. Mulla ei ole oikein kelle jakaa asioita/sellaista mitä olen kokenut tarvivani nyt odottavien ja yrittävien "yhteisöä".

Joka tapauksessa mä toivoin kaikille ihanaa plussa kevättä ja voimia yrittämiseen ♥♥ ja plussanneille hirmusti paljon tarrasukkia ♥♥

Mut voi poistaa koko ryhmästä😔
 
@viivaviivi Muista, että tuollaisten ikävien kommenttien kirjoittajat purkaa vain omaa pahaa oloaan, eikä asiassa ole loppujen lopuksi mitään henkilökohtaista sinua vastaan. Minusta on ainakin ihana lukea raskausjuttuja ja kiva kuulla jo raskautuneiden kuulumisia. Ja ihanaa, kun sinä aina niin vilpittömästi jaksat tsempata meitä muita ❤ Olisi kurjaa, jos täällä ei saisi iloita mistään, vaan kaiken pitäisi olla pelkkää synkistelyä🥴

@ykslokki Mites siellä, onko viiva lähtenyt vahvistumaan?😍

Täällä dpo 10, eilen alkoi sellainen harmitus ja itkutus, että arvaan, ettei tässä kuussa meillä vielä tärpännyt. Odottelen menkkoja saapuvaksi ensi viikon alussa.
 
@ykslokki Mites siellä, onko viiva lähtenyt vahvistumaan?

Täällä dpo 10, eilen alkoi sellainen harmitus ja itkutus, että arvaan, ettei tässä kuussa meillä vielä tärpännyt. Odottelen menkkoja saapuvaksi ensi viikon alussa.
Kurjaa jos kehon merkit tuntuu siltä, ettei ole tärpännyt 😔 Mahdollisuus on kuitenkin vielä olemassa, niin kauan kunnes uusi kierto alkaa!

Mun on tarkoitus testata seuraavan kerran vasta sunnuntaina dpo12. Lipsuin omista periaatteistani testaamalla noin kamalan aikaisin, ja tavallaan pelottaa jos iloitsee ns turhaan, kun ihan kaikki voi vielä kääntyä toisinpäinkin. Tosin niinhän voi käydä missä vaan vaiheessa raskautta, jos pessimistisesti ajattelee.

--

Kylläpä nyt jollain kivi hiertää @viivaviiviä vastaan. Uskomattoman noloa touhua.
 
Älkää ruokkiko trollia, kun näyttää siltä että vaan innostuu lisää perseilemään kun jo kerran sai toivomansa eli jonkin reaktion. Enempää en tähän soppaan halua lusikkaani työntää, mutta jollakulla on selkeästi tylsää ja paha olla.

ON:
Tuntuu että tämä kierto on mennyt kauheaa vauhtia ja saatiin vähän huonosti hyödynnettyä. Tikuttamisen unohdin aloittaa, mutta olojen perusteella ovis kuitenkin olisi ollut :)

Tsemppiä kaikille meille ja plussatuulia <3
 
Kurjaa jos kehon merkit tuntuu siltä, ettei ole tärpännyt 😔 Mahdollisuus on kuitenkin vielä olemassa, niin kauan kunnes uusi kierto alkaa!

Mun on tarkoitus testata seuraavan kerran vasta sunnuntaina dpo12. Lipsuin omista periaatteistani testaamalla noin kamalan aikaisin, ja tavallaan pelottaa jos iloitsee ns turhaan, kun ihan kaikki voi vielä kääntyä toisinpäinkin. Tosin niinhän voi käydä missä vaan vaiheessa raskautta, jos pessimistisesti ajattelee.

--

Kylläpä nyt jollain kivi hiertää @viivaviiviä vastaan. Uskomattoman noloa touhua.
Sulla pitää olla ilmeisen hyvä tsekuri viivan vahvistumisen tarkkailussa👌😇 itse sellainen kärsimättömyys, että hyvä etten aloita testaamaan jo ennen ovulaatiota😂 toivottavasti sua odottaa iloinen yllätys sunnuntaina🙏🙏🙏♥♥ myötäjännäilen täällä. Ja varmasti moni muu.


@Masunen oon huomannut ,,että tärppi voi käydä täysin epäoletetuilla kropan oloilla. Kuitenkin vasta noin pieni dpo niin pidetään sormet ja varpaat ristissä🙏🙏♥
 
Tänään oli lopulta pakko testata

Väitän että jotain tikussa näkyy, mut vasta roimasti testiajan jälkeen.. Voi olla et testaan liian aikaisin pregcheckillä, tämä ei liene kovin herkkä testi..

Voi miten jännää🙏☺olisipa viivanalkua. Mulla nuo pregchekit on olleet käytössä ja kyllä niin tarkkoja olleet vahvistuvien viivanpaikkojensa kanssa ja osoittaneet kemiallisetkim ajoissa. Sofin testi 25herkkyys sen rinnalla tuntunut 50 herkkyydeltä😅 itse tykännyt siis pc . Kaikilla toki yksilöllisesti toimii . Ei muuta kuin odotellaan ja toivotaan ♥♥
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: aida91 ja EvAnnu
Mua ei mitkään raskaushehkutukset häiritse, oikeastaan tässä iässä tuo lisää toivoa.
Mulla on tilanne että haamu on saatu ja menkat ei ole tulleet mutta olen tosi varuillani vielä. Huomenna ajattelin testata, en nimittäin ole sen haamun jälkeen testannut. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Se alkava plussa ei vielä takaa mitään.
Miten sulla edennyt olon ja haamun kanssa?♥
Paljonko sulla muuten ikää? Itse täytän juuri 40.
 
vierailija
Kyseiset vierailijat on ilmaissut asiansa tahdittomasti eikä tuollainen tyyli puhua ole toki mitenkään asiallista. Mutta mielestäni sekään ei ole kovin kivaa käytöstä tai tuo yhtään enempää hyvää tunnelmaa keskusteluun, että vastauksena hyökätään ja yhtä lailla haukutaan, nytkin myrkylliseksi, myrkyttäjäksi, raukkamaiseksi, lapselliseksi, katkeraksi, sairaaksi, ei ansaitse koskaan tulla äidiksi, jne..

Vaikka aihe ja tunteet on arkoja, ainakaan omasta mielestäni haukkuen vastaan kirjoittava ei ole yhtään sen parempi, koska toimii siinä itse aivan tai lähestulkoon samoin.

Sama tyyli on kyllä useissa muissakin ketjuissa, ja jos joku esittää jonkin enemmistöstä eriävän mielipiteen tai tunteen, saa hän joukolla haukut ja käskyn poistua tai mieluiten tyyliin mennä ja tappaa itsensä..

Jokainen voisi miettiä miten toiselle ihmiselle puhuu, ja sanoisiko samat asiat kasvotusten, kun täällä kasvottomassa netissä.
Sekä nämä ekat vierailijat että vastailijat, menisittekö sanomaan jollekin kasvotusten että toivottavasti susta ei koskaan tule äitiä, olet niin oksettava ja säälittävä katkera myrkyllinen perseilijä..

Tässä vain sivusta havaintoja tehneen mietteitä, ei pahalla kellekään, mutta ehkä pohdittavaksi.
Toivoa ja voimia kaikille omiin tilanteisiin!
 
Sekä nämä ekat vierailijat että vastailijat, menisittekö sanomaan jollekin kasvotusten että toivottavasti susta ei koskaan tule äitiä, olet niin oksettava ja säälittävä katkera myrkyllinen perseilijä..

Tässä vain sivusta havaintoja tehneen mietteitä, ei pahalla kellekään, mutta ehkä pohdittavaksi.
Toivoa ja voimia kaikille omiin tilanteisiin!
Koska olen ainoa joka on perseillä sanaa käyttänyt niin vastaan vielä ja sitten lopetan osaltani asian käsittelyn. Minä en pidä siitä, että asetat sanoja suuhuni. En ole missään vaiheessa mitään noista mainitsemistasi asioista sanonut enkä sanoisi. Eivät kuulu siten samaan lauseeseen.

Toiseksi kyllä sanoisin ja sanon, että en hyväksy trollaavaa perseilijää ja mielestäni moiset pitäisi jättää omaan arvoonsa. Kyllästyvät kyllä ajallaan jos kukaan ei lähde leikkiin mukaan ja lähtevät etsimään uusia "haasteita".

--
Takaisin vauva-asioihin palatakseni, Facebookin feedissä tulee kokoajan jotain vauvajuttua vastaan, niin törmäsin johonkin akupunktiohoitoon. Tekisi melkein mieli testata olisiko apua :D enemmän kai hyötyisin painonpudotuksesta, mutta makkarat istuu vyötäröllä tiukasti.. Tämä on yksi mikä sai ajattelemaan mahdollista pcos juttua.

Ultraus on vaan täällä meillä aika kallista, puhutaan jo satasista. Halvin näytti olevan Ovumialla tarjous 200 € sis. Ultrauksen ja 30 min gyne (+sivukuluja toimistomaksut ja kantamaksut joku 40€ ja jos tulee reseptiä niin toki lisämaksu siitäkin).
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Kyseiset vierailijat on ilmaissut asiansa tahdittomasti eikä tuollainen tyyli puhua ole toki mitenkään asiallista. Mutta mielestäni sekään ei ole kovin kivaa käytöstä tai tuo yhtään enempää hyvää tunnelmaa keskusteluun, että vastauksena hyökätään ja yhtä lailla haukutaan, nytkin myrkylliseksi, myrkyttäjäksi, raukkamaiseksi, lapselliseksi, katkeraksi, sairaaksi, ei ansaitse koskaan tulla äidiksi, jne..

Vaikka aihe ja tunteet on arkoja, ainakaan omasta mielestäni haukkuen vastaan kirjoittava ei ole yhtään sen parempi, koska toimii siinä itse aivan tai lähestulkoon samoin.

Sama tyyli on kyllä useissa muissakin ketjuissa, ja jos joku esittää jonkin enemmistöstä eriävän mielipiteen tai tunteen, saa hän joukolla haukut ja käskyn poistua tai mieluiten tyyliin mennä ja tappaa itsensä..

Jokainen voisi miettiä miten toiselle ihmiselle puhuu, ja sanoisiko samat asiat kasvotusten, kun täällä kasvottomassa netissä.
Sekä nämä ekat vierailijat että vastailijat, menisittekö sanomaan jollekin kasvotusten että toivottavasti susta ei koskaan tule äitiä, olet niin oksettava ja säälittävä katkera myrkyllinen perseilijä..

Tässä vain sivusta havaintoja tehneen mietteitä, ei pahalla kellekään, mutta ehkä pohdittavaksi.
Toivoa ja voimia kaikille omiin tilanteisiin!
🙏
 
Onpas täällä menoa ja meininkiä, hyvässä ja pahassa. Itse jätän trollit ruokkimatta, eli suoraan asiaan.

Täällä odotellaan menkkoja alkavaksi n viikon päästä ja sen jälkeen alkaa toisen yritys. On jotenkin tosi jännittyneet fiilikset. Esikoisen kanssa meillä kävi ihan satumainen tuuri ja tärppäsi pillereiden lopettamisen jälkeen heti ekojen kunnon menkkojen jälkeen.

Nyt sitten koitan psyykata itseäni siihen, että asiat eivät välttämättä mene samalla tavalla tällä toisella kierroksella (jos nyt ylipäätään saadaan se raskaus aluille). Ja samaan aikaan on kiinnostavia juttuja menossa töissä, niin mietin välillä malttaako sitä olla taas pois. Mutta kyllä se toisen lapsen kaipuu menee edelle ♥
 
Onpas täällä menoa ja meininkiä, hyvässä ja pahassa. Itse jätän trollit ruokkimatta, eli suoraan asiaan.

Täällä odotellaan menkkoja alkavaksi n viikon päästä ja sen jälkeen alkaa toisen yritys. On jotenkin tosi jännittyneet fiilikset. Esikoisen kanssa meillä kävi ihan satumainen tuuri ja tärppäsi pillereiden lopettamisen jälkeen heti ekojen kunnon menkkojen jälkeen.

Nyt sitten koitan psyykata itseäni siihen, että asiat eivät välttämättä mene samalla tavalla tällä toisella kierroksella (jos nyt ylipäätään saadaan se raskaus aluille). Ja samaan aikaan on kiinnostavia juttuja menossa töissä, niin mietin välillä malttaako sitä olla taas pois. Mutta kyllä se toisen lapsen kaipuu menee edelle
Tervetuloa mukaan monenkirjavaan joukkioon! :)

Ymmärrän tuon työhomman, vaikka siis itselleni esikoista tässä yritetäänkin. Meillä on monenlaista projektia tulossa ja tiedostan jo että sijaisen saaminen on vaikeaa (jotta olisi edes välttävästi soveltuva ja asiantunteva) ja perehdytystä tuskin ehtii pitämään kummoistakaan. Itse sain päivän perehdytyksen henkilöstöön ja sitten heti hommiin. Tietojärjestelmiä tuli kerralla tusina opeteltavaksi eikä näihin saanu koulutusta kun vasta yli puolivuotta ohjelmia päivittäin käytettyä :D Kiva sellaiseen yrittää saada sijaista..
Ja tuskin annetaan lupaa palkata esim kahta kuukautta ennen vapaille jäämistä sijaisuutta alkamaan, että saataisi hyvin rullaamaan työt sijaiselle. Raharaharaha :/
 
Viimeksi muokattu:
Moikka, aktivoidun useamman vuoden tauon jälkeen kuumeilemaan. Miulla on edellisestä avioliitosta 2012 syntynyt icsi-tyttö. Icsi isän sterilisaation takia. Hoidoissa kyllä todettiin PCO:maiset munasarjat. Eron ja parin vuoden ehkäisyrenkaan käytön jälkeen pidin takoa renkaasta joka aiheutti toisen oman kierron päätteeksi munasarjaan kystan ja tämän hoitokontaktin aikana lääkäri totesi PCOS:n, tosin sitä ei näköjään kirjattu diagnoosiksi.

Nyt kolmen vuoden jälkeen nykyisen suhteen vakiinnuttua jätettiin ehkäisy pois ja alkuviikon yritin pongata ovulaatiota. Digi näytti alkuviikosta vilkkuvaa mutta en tiedä mikä ajatuskatkos tuli, ke en testannut kuin tikulla joka ei plussaa näyttänyt ja eilen oli vilkkuva hymynaama hävinnyt ja tänään tikussakin viiva lähteny haalistumaan. Lisäksi eilen tuntui aivan jäätävät kivut vasemmalla jotka elättelen olleen ovulaatiokipuja. Onneksi kiireiset kaksi viikkoa edessä jos ei kerkiäisi jännittämään onnistuisiko jo ensimmäisellä kierroksella.
 
vierailija
Kyseiset vierailijat on ilmaissut asiansa tahdittomasti eikä tuollainen tyyli puhua ole toki mitenkään asiallista. Mutta mielestäni sekään ei ole kovin kivaa käytöstä tai tuo yhtään enempää hyvää tunnelmaa keskusteluun, että vastauksena hyökätään ja yhtä lailla haukutaan, nytkin myrkylliseksi, myrkyttäjäksi, raukkamaiseksi, lapselliseksi, katkeraksi, sairaaksi, ei ansaitse koskaan tulla äidiksi, jne..

Vaikka aihe ja tunteet on arkoja, ainakaan omasta mielestäni haukkuen vastaan kirjoittava ei ole yhtään sen parempi, koska toimii siinä itse aivan tai lähestulkoon samoin.

Sama tyyli on kyllä useissa muissakin ketjuissa, ja jos joku esittää jonkin enemmistöstä eriävän mielipiteen tai tunteen, saa hän joukolla haukut ja käskyn poistua tai mieluiten tyyliin mennä ja tappaa itsensä..

Jokainen voisi miettiä miten toiselle ihmiselle puhuu, ja sanoisiko samat asiat kasvotusten, kun täällä kasvottomassa netissä.
Sekä nämä ekat vierailijat että vastailijat, menisittekö sanomaan jollekin kasvotusten että toivottavasti susta ei koskaan tule äitiä, olet niin oksettava ja säälittävä katkera myrkyllinen perseilijä..

Tässä vain sivusta havaintoja tehneen mietteitä, ei pahalla kellekään, mutta ehkä pohdittavaksi.
Toivoa ja voimia kaikille omiin tilanteisiin!
kyllä sanoisin kasvotustenkin suoraan. Eikä olisi edes vaikeuksia asiaan sanomisessa jos kyseinen ihminen sen käytöksellään ansaitsisi
 
Moikka, aktivoidun useamman vuoden tauon jälkeen kuumeilemaan. Miulla on edellisestä avioliitosta 2012 syntynyt icsi-tyttö. Icsi isän sterilisaation takia. Hoidoissa kyllä todettiin PCO:maiset munasarjat. Eron ja parin vuoden ehkäisyrenkaan käytön jälkeen pidin takoa renkaasta joka aiheutti toisen oman kierron päätteeksi munasarjaan kystan ja tämän hoitokontaktin aikana lääkäri totesi PCOS:n, tosin sitä ei näköjään kirjattu diagnoosiksi.

Nyt kolmen vuoden jälkeen nykyisen suhteen vakiinnuttua jätettiin ehkäisy pois ja alkuviikon yritin pongata ovulaatiota. Digi näytti alkuviikosta vilkkuvaa mutta en tiedä mikä ajatuskatkos tuli, ke en testannut kuin tikulla joka ei plussaa näyttänyt ja eilen oli vilkkuva hymynaama hävinnyt ja tänään tikussakin viiva lähteny haalistumaan. Lisäksi eilen tuntui aivan jäätävät kivut vasemmalla jotka elättelen olleen ovulaatiokipuja. Onneksi kiireiset kaksi viikkoa edessä jos ei kerkiäisi jännittämään onnistuisiko jo ensimmäisellä kierroksella.
Tervetuloa mukaan! :)
 
  • Tykkää
Reactions: jauhopeukalo

Yhteistyössä