Haaveena vauva 2024

@jauhopeukalo kuis siellä, ootko tänään testannut?

@aida91 mites siellä raskaus etenee? Onko oireita kovin?

Täällä rinnat jomottelee ja sellainen olo, että ne menkat sieltä varmasti alkaa ensi viikolla. Meinasin jo poistua piinalistalta, kun oon niin varma, ettei oo tässä kierrossa tärpännyt. Mut piinaillaan ny loppuun saakka! Laskin just, et alkuviikosta tulee kolme viikkoa siitä kun soitin perhesuunnitteluneuvolaan, ja lupasivat palailla asiaan kun on lääkäriaikoja antaa, tuolloin oli lääkäri sairauslomalla. Toivottavasti pian kuuluu sieltä! Oon alkanu henkisesti jo valmistautua siihen, et vauvahaave 2024 muuttuu pian vauvahaaveeksi 2025, jotenkin ollut tosi turhautunut nyt omaan kehoon ja sen toimimattomuuteen, ja harmittaa jos ei luomuna onnistu. Kuitenkin toivoa on ollut, ku 2020 raskauduin luomuna. Tähän mennessä oon ollu huonoina hetkinä lähinnä surullinen, nyt on jotenkin vaan kiukku ja turhautuneisuus. Ja ei jaksa jotenkin pitää toivoa yllä
Toivotaan että teidänkin vuoro tulee pian💕 täällä rv 6+3, eilen oli ensimmäistä kertaa pahoinvointia, mutta en oksentanut. Muuten on välillä vähän vatsan jomottelua ja nyt on rinnat selkeesti arat ja väsymys painaa välillä. Kovasti odotan 27.2 olevaa varhaisultraa että näkee mikä tilanne😍 toivon nyt että pahoinvointi pysyis poissa🤢
 
Dpo 11 ja nega. Vatsa on koko viikon ollut yli turvonnut ja helpotusta ei turvotukseen näy. Aivan kuin olisi ilmapallo vatsassa. Käytän tank toppeja (pitkä helmaisia) niin muutamaan otteeseen on toppi rullautuivat vatsan ylitse. Aivan käsittämätöntä, ei niin ole koskaan aiemmin käynyt. Pistokset sit aiheuttavat tämän turvotuksen? Ahdistaa kun uusi pistos rumpa alkaa, enkä yhä ole valmis itseäni pistämään. Ikävästi tulee sattumaan puolison päivystys viikkokin pistos päiville. Kuka mua sit pistää jos ei oo silloin kotona?! Ohje oli syödä 10 päivää terolutteja, voinkohan jo lopettaa? Tänään olisi 8 päivä teroja…
Harmi ettei tästä inseminaatiosta tärpännyt, toivottavasti ens kerralla pääsette keräilyyn asti💕Älä lopeta Teroluteja ennen virallista testipäivää mikä taitaa olla dpo14?
 
Dpo 11 ja nega. Vatsa on koko viikon ollut yli turvonnut ja helpotusta ei turvotukseen näy. Aivan kuin olisi ilmapallo vatsassa. Käytän tank toppeja (pitkä helmaisia) niin muutamaan otteeseen on toppi rullautuivat vatsan ylitse. Aivan käsittämätöntä, ei niin ole koskaan aiemmin käynyt. Pistokset sit aiheuttavat tämän turvotuksen? Ahdistaa kun uusi pistos rumpa alkaa, enkä yhä ole valmis itseäni pistämään. Ikävästi tulee sattumaan puolison päivystys viikkokin pistos päiville. Kuka mua sit pistää jos ei oo silloin kotona?! Ohje oli syödä 10 päivää terolutteja, voinkohan jo lopettaa? Tänään olisi 8 päivä teroja…
Pistokset aiheutti itselläkin turvotuksen josta pääsin eroon vasta rv12 jälkeen esikoisen kohdalla. Tämä näkyi siis myös painon laskuna neuvolan seurannassa. Sain huomauttelua siitä ettei paino saisi tippua mutta tiesin itse mistä tuo johtui joten en ollut huolissani. Terolut kuuri kannattaa syödä loppuun asti.

Itse en ole testannut enkä testaa kun aikaisintaan huomenna. Mahassa juilii kyllä siihen malliin että jos tänään ei hanat aukea niin ihmettelen. Miehelle en ole sanonut testeistä tai oloista mitään. Eilen ja toissa päivänä ruoka nousi takaisin suuhun varoittamatta mikä vähä hämmentää kun herkät testit näyttäneet puhdasta negaa, ei roskushaamuja tai viivan paikkojakaan.

Tämä päivä luulisi näyttävän mitä tuleman pitää.
 
Onnea plussanneille!

Mulle voi päivittää dpo 2.

Vähän jännitti, että saadaanko hommailtua oikeaan aikaan, kun oltiin lapsen kanssa muutaman yön reissulla, mutta onnistuttiin pitämään joka toinen päivä putki ovulaatioon saakka. Ajatukset kuitenkin ristiriitaiset. Kuinka helppoa onkaan yhden lapsen kanssa ja kuinka arki muuttuu ja unet kärsii. En kuitenkaan nuorene, joten mahdollisuutta ei kannata lykätä. Toisaalta en halua pitkittää lasten ikäeroakaan.

Kuukautisten lähestyessä toiveet nousee korkealle ja sitten kun uusi kierto alkaa, on ihan tyytyväinen tähän nykyiseen kuvioon. Muita joilla ristiriitaisia ajatuksia?
Täällä hep! Okei, meillä on edelleen yöt aika rikkinäisiä, mutta arki rullaa kivasti tuon vajaa 2 vuotiaan kanssa ja itselläkin voi nykyään olla omaa ohjelmaa ja yön yli poissaoloja. Meillä esikoinen ei siis suostunut pullolle, eikä ollut muutenkaan siitä leppoisimmasta päästä, joten vauvavuoden jälkeen tää taaperoaika tuntuu suorastaan ihanalta.

Ja sit samalla kuitenkin tiedän, että haluan toisen ja just vielä suht pienellä ikäerolla. Mut nyt kun siitä vauvavuosirumbasta on kerran selvinnyt ja tietää että ajan kanssa helpottaa, niin ehkä tämä toivon mukaan meillekin osuva toinen kierros menee vähän helpommin ainakin henkiseltä kantilta.
 
  • Tykkää
Reactions: Min204
vierailija
Dpo 11 ja nega. Vatsa on koko viikon ollut yli turvonnut ja helpotusta ei turvotukseen näy. Aivan kuin olisi ilmapallo vatsassa. Käytän tank toppeja (pitkä helmaisia) niin muutamaan otteeseen on toppi rullautuivat vatsan ylitse. Aivan käsittämätöntä, ei niin ole koskaan aiemmin käynyt. Pistokset sit aiheuttavat tämän turvotuksen? Ahdistaa kun uusi pistos rumpa alkaa, enkä yhä ole valmis itseäni pistämään. Ikävästi tulee sattumaan puolison päivystys viikkokin pistos päiville. Kuka mua sit pistää jos ei oo silloin kotona?! 🙀 Ohje oli syödä 10 päivää terolutteja, voinkohan jo lopettaa? Tänään olisi 8 päivä teroja…
Ei tietenkään kannata lopettaa! Ohjeen mukaan mennään. Plussaksi voi vielä muuttua..
 
vierailija
Mulla nyt dpo 11 ja eilen dpo 10 negatiivinen testi, kun ei millään malttanut odottaa. Nyt kuitenkin ollut joitain päiviä nipistelyn tunnetta kohdun oikealla puolella ja välillä menkkamaisia kipujakin. Jotenkin todella varma, että olis tärpännyt, mutta silti koko ajan jännittää miten käy. Ehkä seuraava testi vasta, kun menkkojen pitäisi alkaa tai muuten sekoan.
 
Onnea plussanneille! 🥰

Mulle voi päivittää dpo 2.

Vähän jännitti, että saadaanko hommailtua oikeaan aikaan, kun oltiin lapsen kanssa muutaman yön reissulla, mutta onnistuttiin pitämään joka toinen päivä putki ovulaatioon saakka. Ajatukset kuitenkin ristiriitaiset. Kuinka helppoa onkaan yhden lapsen kanssa ja kuinka arki muuttuu ja unet kärsii. En kuitenkaan nuorene, joten mahdollisuutta ei kannata lykätä. Toisaalta en halua pitkittää lasten ikäeroakaan.

Kuukautisten lähestyessä toiveet nousee korkealle ja sitten kun uusi kierto alkaa, on ihan tyytyväinen tähän nykyiseen kuvioon. 🤷 Muita joilla ristiriitaisia ajatuksia?
No siis mä olisin voinut kirjoittaa tämän. Meillä esikoinen on kohta 1,5-vuotias ja aletaan olla vähitellen ”valon puolella”. Yöt nukutaan pääosin ja elämä helpottunut vähitellen - vaikka hän oli kaiken lisäksi kohtuullisen helppo vauva.

Tavallaan tosi selkeä ajatus ja toive, että halutaan toinen ja mielellään pian. Kun ei tässä tosiaan nuoremmiksi tulla ja toinen lapsi on kuitenkin selkeästi ajatuksena molemmilla. Mutta samaan aikaan jännittää ja hermostuttaa ajatus myös tosi paljon. Tän yhden kanssa kaikki on kohtuullisen helppoa monin tavoin ja koko raskaus- ja vauva-aika alusta tuntuu kyllä myös tosi kuluttavalta ajatukselta, kun on just saanut itsensä vähän takaisin.

Että jep. Tunnistan tuon, että uuden kierron alku on pettymys ja sit parin päivän jälkeen voi tuntua myös helpottavalta.
 
Onnea plussanneille!

Mulle voi päivittää dpo 2.

Vähän jännitti, että saadaanko hommailtua oikeaan aikaan, kun oltiin lapsen kanssa muutaman yön reissulla, mutta onnistuttiin pitämään joka toinen päivä putki ovulaatioon saakka. Ajatukset kuitenkin ristiriitaiset. Kuinka helppoa onkaan yhden lapsen kanssa ja kuinka arki muuttuu ja unet kärsii. En kuitenkaan nuorene, joten mahdollisuutta ei kannata lykätä. Toisaalta en halua pitkittää lasten ikäeroakaan.

Kuukautisten lähestyessä toiveet nousee korkealle ja sitten kun uusi kierto alkaa, on ihan tyytyväinen tähän nykyiseen kuvioon. Muita joilla ristiriitaisia ajatuksia?
Sama täällä, aina pelko perseessä kun kierron loppu lähenee ja alkaa testais aika. Vaikka lapsia on molemmilla kaksi ja tää olis toinen yhteinen mutta viides jos kaikki lasketaan. Tulee aina sellanen huh fiilis. Älkää ymmärtäkö väärin, tää on joku keino kai suojella mieltämme kun tiedetään et rankkaa tulee olemaan mutta sen arvoista ja iloksi se aina muuttuu pian kun on sisäistänyt asian. Luulen että omalla kohdalla kun yrittänyt jokaista pitkään niin sen takia ehtii tulla tommosiakin tunteita, ekat kuukaudet vaan halus niin kovasti ja pettykin kovasti kun tuli nega testiin. Nyt kun yritystä on takana pidempi pätkä niin sitä asennoituukin et ei se sieltä kummiskaan tule niin on ollut helpompaa ottaa nega vastaan. Viime kuukaudet on tuntunut että ajatus on muiden kiireiden ohella ollut onneksi enemmän sivussa mutta nyt kp 5 tässä kierrossa menossa ja toiveet herää pitkästä aikaa toisella tavalla. Ehkä siksikin että molemmat lapset on saaneet alkunsa keväällä. Huhtikuussa tosin.
 
  • Tykkää
Reactions: aida91
Nyt oon lievästi sanottuna hämilläni. R-testi näyttää puhdasta negatiivista mutta päätin tehdä vielä ovulaatiotesti samalla ja kappas, testiviiva tulikin saman tien näkyviin ja selkeästi vahvempana kun kontrolli, digikin hymyilee taukoamatta. Että mitähän vittua, sanoisi Sanni.. kai se piina alkaa sit vaan alusta 😩

onko tätä ollu muilla pcos potevilla? Ja mikä ihme oli se tiputtelu maanantaina? Menkat? Voiko tuollaisessa limakalvossa edes asua
 
  • Vau!
Reactions: aida91 ja marik91
vierailija
Onnea plussanneille!

Mulle voi päivittää dpo 2.

Vähän jännitti, että saadaanko hommailtua oikeaan aikaan, kun oltiin lapsen kanssa muutaman yön reissulla, mutta onnistuttiin pitämään joka toinen päivä putki ovulaatioon saakka. Ajatukset kuitenkin ristiriitaiset. Kuinka helppoa onkaan yhden lapsen kanssa ja kuinka arki muuttuu ja unet kärsii. En kuitenkaan nuorene, joten mahdollisuutta ei kannata lykätä. Toisaalta en halua pitkittää lasten ikäeroakaan.

Kuukautisten lähestyessä toiveet nousee korkealle ja sitten kun uusi kierto alkaa, on ihan tyytyväinen tähän nykyiseen kuvioon. Muita joilla ristiriitaisia ajatuksia?
Samoja mietteitä täälläkin. Esikoisen vauva-aika oli aika rankka, ja nyt kun se on vihdoin takana ja elämä helpompaa, niin tuntuu raskaalta ajatella että kokisi sen uudestaan. Lähinnä pelkään, että uuvun sitten täysin kahden lapsen kanssa.
Elämä on nyt niin tasaista ja kivaa, että en haluaisi muutosta. Silti pienesti haaveilen vauvasta..
 
  • Tykkää
Reactions: marik91 ja Noups
Onnea plussanneille!

Mulle voi päivittää dpo 2.

Vähän jännitti, että saadaanko hommailtua oikeaan aikaan, kun oltiin lapsen kanssa muutaman yön reissulla, mutta onnistuttiin pitämään joka toinen päivä putki ovulaatioon saakka. Ajatukset kuitenkin ristiriitaiset. Kuinka helppoa onkaan yhden lapsen kanssa ja kuinka arki muuttuu ja unet kärsii. En kuitenkaan nuorene, joten mahdollisuutta ei kannata lykätä. Toisaalta en halua pitkittää lasten ikäeroakaan.

Kuukautisten lähestyessä toiveet nousee korkealle ja sitten kun uusi kierto alkaa, on ihan tyytyväinen tähän nykyiseen kuvioon. Muita joilla ristiriitaisia ajatuksia?
Täällä myös vähän ristiriitaisia ajatuksia ja varsinkin nyt, kun tää yritys pitkittyy ja ei tiedä saako haluttua lopputulosta ja on kiertohäiriöitä. Tuon kohta 5 vuotiaan kanssa on arki jo sen verran helppoa ja yö herätyksiä harvoin, että välillä huomaa kauhistuneena ajattelevansa miten sitä vauva arkea jaksaisi uudelleen kaikkine väsymyksineen. Että haluanko sitä sittenkään. Mutta aina päädyn samaan lopputulemaan kuitenkin, että haluan kyllä ja toivotaan sisarusta lapselle. Mutta ristiriitaisia on ajatukset ajoittain.
Nyt on kyllä turtumista havaittavissa nega testeihin ja fiilis on, että ei kuitenkaan tule tärppäämään 😔 ja se ajatus surettaa kyllä.
Tänään taitaa olla kp6 ja ovislimoja vähän havaittavissa, täytyy varmaan alkaa pikkuhiljaa varuiksi ovista testailee.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: aida91 ja mamarski
Milloinhan raskaustestiin pitäisi tulla ne kuuluisat ”leffaviivat” tai edes sinne päin? Tänään dpo14 ja viivat on muttei kyllä mitkään leffaviivat. Testiviiva selvästi haaleampi. paniikki.
Vilasin testikuvia esikoisen raskaudesta ja 4+1 mulla on ollut testiviiva vahva, mutta ei kuitenkaan kontrolliviivan vahvuinen. Tuon jälkeen en enää tainnut joka päivä testailla, niin en osaa sanoa missä vaiheessa viivat muuttui tasavahvaksi, mutta 5+5 oon tehnyt vikana testin pois kaapista ja on ollut leffaviivat 😁 eli sanoisin, että dpo14 ei tartte vielä olla leffaviivat missään nimessä ❤ onko vahvistumista tapahtunut edellisistä testeistä?
 
  • Rakkaus
Reactions: rimpsukka84
Vilasin testikuvia esikoisen raskaudesta ja 4+1 mulla on ollut testiviiva vahva, mutta ei kuitenkaan kontrolliviivan vahvuinen. Tuon jälkeen en enää tainnut joka päivä testailla, niin en osaa sanoa missä vaiheessa viivat muuttui tasavahvaksi, mutta 5+5 oon tehnyt vikana testin pois kaapista ja on ollut leffaviivat eli sanoisin, että dpo14 ei tartte vielä olla leffaviivat missään nimessä onko vahvistumista tapahtunut edellisistä testeistä?
No tuossa kuvassa rfsu heti sillon 5min kohdalla (alempi) ja toinen kuva joskus reilun puolen tunnin päästä. 🤔 olin siis jättänyt sen tuonne vessaan ja kun olin heittämässä roskiin niin huomasin että näyttääpä tumma
🤷‍♀️ viiva on jonkin verran vahvistunut joka päivä 🙏 tiiä sitten.

 
Superpaljon onnea plussanneille ❤

Minut voi ottaa kiertolistalta pois. Ovis oli ja meni, eikä saatu yhtään talletusta tehtyä.

Ajattelin, josko hetken ottaisi happea tästä. Toivoisin, että mieheltä tulisi jonkinlaista aloitetta tai keskustelunavausta asiasta. Olisi ihanaa, että tämä olisi sellainen yhteinen projekti. Nyt olen yksin näitä jännännyt tuskaillut, eikä minun yritykset jutella asiasta oikein ole johtaneet mihinkään. Mies itse viime kesänä sanoi, että toinen lapsi on ok ja jätti ehkäisyn pois.

Joka tapauksessa, seurailen täällä taustalla ja niin toivon plussatuulia kaikille 😍❤✨
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Heinis2017 ★ 11/19 ★ 2.
@iloksi ★ 10/20 ★ 3. ★km 11/23
@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★ 11/22 ★ 1. yhteinen
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@Min204 ★ 3/23 ★ 2.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.
@Miima81 ★ 07/23 ★ 4.
@Noups ★ 08/23 ★ 2.
@esme94 ★ 09/23 ★ 1. ★ km 12/23
@mamarski ★ 11/23 ★ 2.
@Piccolina ★ 12/23 ★ 1. yhteinen
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@Mmohini ★ 01/24 ★ 3.
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3.
@andune ★ 02/24 ★ 2.
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1 yhteinen)


★★★★★★★★★★★★★★★

18.2.2024 sunnuntai

Nimi ★ Kiertopäivä


@jauhopeukalo kp 32/?
@Liilja kp 31/30-34
@mamarski kp 28/34-35
@marik91 kp 27/27-33
@heltsuli kp 23/28-36
@Cherrymint kp 20/26
@haaveillen kp 20/25-28
@Min204 kp 19/22-30
@tamuli kp 16/24-27
@andune kp 15/?
@Päivänsäde84 kp 12/25-31
@S0nj4 kp 11/27
@esme94 kp 8/28-32
@Cara-mel kp 6/24-27
@Noups kp 5/26-28
@Frija kp 5/28-30
@Dinaas kp 4/27-33


★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@jauhopeukalo DPO 17
@Liilja DPO 12
@marik91 DPO 11
@Cherrymint DPO 8
@mamarski DPO 4
@haaveillen DPO 4
@Min204 DPO 3


★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/23 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2. ★ 08/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22 ★ 08/23
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★ 09/23
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1. ★ 09/23
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2. ★ 09/23
@Leonida ★ 08/23 ★ 2. ★ 11/23
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/23
@tesssa__ ★ 11/23 ★ 3. ★ 11/23
@Jonna_83 ★ 10/23 ★ 4.★ 11/23
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22 ★ 12/23
@heidisofia ★ 08/23 ★ 2. (1. yhteinen) ★ 12/23
@Nelly31 ★ 11/23 ★ 2. ★ 12/23
@nobelius ★ 06/22 ★ 4. ★ 12/23
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4. ★ 12/23
@Sunsetcoast ★ 10/23 ★ 1. ★ 12/23
@aninna ★ 11/23 ★ 2. ★ 12/23
@__PikkuMyy__ ★ 08/23 ★ 2. ★ 01/24
@idapieni ★ 08/23 ★ 2. ★ 01/24
@muumimamma__ ★ 10/23 ★ 3. ★ km 11/23 ★ 01/24
@viivaviivi ★ 07/23 ★ 7. ★ km 11/23★ 01/24
@aida91 ★ 09/21 ★ 1. ★ 01/24
@sarlei ★ 10/23 ★ 3. ★ 02/24
@ykslokki ★ 12/23 ★ 4. lapsi, 1. yhteinen ★ kkm -16, tuntematon ku -23 ★ 02/24
 
Viimeksi muokattu:
No tuossa kuvassa rfsu heti sillon 5min kohdalla (alempi) ja toinen kuva joskus reilun puolen tunnin päästä. olin siis jättänyt sen tuonne vessaan ja kun olin heittämässä roskiin niin huomasin että näyttääpä tumma
viiva on jonkin verran vahvistunut joka päivä tiiä sitten.

eikös tuo ole ihan hyvä viiva ollakseen dpo14. en olisi huolissani 💗 tai varmaan todellisuudessa olisin, pelottais alussa ihan sikana että menee kesken oli viiva sitten millanen vaan 🙈 mutta tälläin sivusta on aina hyvä huudella! toivotaan että kaikki menee hyvin 😊
 
vierailija
No tuossa kuvassa rfsu heti sillon 5min kohdalla (alempi) ja toinen kuva joskus reilun puolen tunnin päästä. 🤔 olin siis jättänyt sen tuonne vessaan ja kun olin heittämässä roskiin niin huomasin että näyttääpä tumma
🤷‍♀️ viiva on jonkin verran vahvistunut joka päivä 🙏 tiiä sitten.

Herkät testit ei välttämättä kovin helposti edes näytä mitään tasavahvoja. Kokeile pregcheckin liuskalla!
 
Ristiriitaisia tunteita tunteville jaan ajatuksia näin kun neljännes (!) on meille tervetullut.

Mä olen yksinkertaisesti päätynyt ajatukseen, että miksi tämän elämän tulisikaan olla helppoa.😄 Lasten kans on rankkaa välillä, mutta
valitsen sen suuren rakkauden rinnalle rankkuuden, mitä uusi vauva elämään tuo. ❤

Itse olen myös huomannut, että sitä jotenkin kummasti sopeutuu siihen omaan tilanteeseen. Sitä mitä katsoo ulkopuolisten kohdalla että huh, on kai tuo kova homma kantaa maha pystyssä itkevää taaperoa kaupasta ulos, niin sitten kun se on omalla kohdalla niin se onkin ihan perus elämää, että no niin tällaista taas tänään. Mutta jos hyvin käy, niin autossa se kiukku heltenee, pääsette kotimatkalle ja voit aukaista salaa ostoskärryyn nappaamasi Twix patukan ja nauttia taas elämästä täysin rinnoin 🤣

Ja @rimpsukka84 täällä tosiaan neljäs raskaus (tai viides, yks km takana) ja en muistaakseni koskaan ole saanut leffaviivoja. Koska kun menkat on ollut pari pv myöhässä ja testit näyttää positiivista edes jonkun vahvuisella viivalla, olen lopettanut testaamisen.

Tänäänkin tein vain digin ja tulos "raskaana" riittää toistaiseksi.😍 Eikä tarvitse viivan vahvuutta analysoida. Huomenna ja maks ylihuomenna teen vielä testit mutta sitten lopetan testaamisen ja todetaan, että raskaana kunnes toisin todistetaan ja seuraavaksi yhteyttä neuvolaan.:giggle:

Mutta ymmärrän toki kohdallasi, kemiallisten jälkeen tuon pelon. Tsemppiä ja mielenrauhaa lähetän sinulle! 🤗
 
Nyt oon lievästi sanottuna hämilläni. R-testi näyttää puhdasta negatiivista mutta päätin tehdä vielä ovulaatiotesti samalla ja kappas, testiviiva tulikin saman tien näkyviin ja selkeästi vahvempana kun kontrolli, digikin hymyilee taukoamatta. Että mitähän vittua, sanoisi Sanni.. kai se piina alkaa sit vaan alusta

onko tätä ollu muilla pcos potevilla? Ja mikä ihme oli se tiputtelu maanantaina? Menkat? Voiko tuollaisessa limakalvossa edes asua
Mulla on pcolaisena on tullut tosi vahvoja viivoja ovistestiin kierron lopussa.. Ja ei ole sitten tarkoittanut mitään. Että kai ne hormoonit sitten heittää häränpyllyä vähän kokoajan😅
Tiputtelusta en tiedä, mutta jos ei ole ovista tapahtunut niin silloinhan ei ole keltarauhasta säätelemässä menkkojen alkua, eli voisiko liittyä siihen? Tai sitten sormet ristissä että siellä olisikin joku kiinnittynyt ja r-testi ei vielä ole sitä havainnut
 
Ristiriitaisia tunteita tunteville jaan ajatuksia näin kun neljännes (!) on meille tervetullut.

Mä olen yksinkertaisesti päätynyt ajatukseen, että miksi tämän elämän tulisikaan olla helppoa. Lasten kans on rankkaa välillä, mutta
valitsen sen suuren rakkauden rinnalle rankkuuden, mitä uusi vauva elämään tuo.

Itse olen myös huomannut, että sitä jotenkin kummasti sopeutuu siihen omaan tilanteeseen. Sitä mitä katsoo ulkopuolisten kohdalla että huh, on kai tuo kova homma kantaa maha pystyssä itkevää taaperoa kaupasta ulos, niin sitten kun se on omalla kohdalla niin se onkin ihan perus elämää, että no niin tällaista taas tänään. Mutta jos hyvin käy, niin autossa se kiukku heltenee, pääsette kotimatkalle ja voit aukaista salaa ostoskärryyn nappaamasi Twix patukan ja nauttia taas elämästä täysin rinnoin

Ja @rimpsukka84 täällä tosiaan neljäs raskaus (tai viides, yks km takana) ja en muistaakseni koskaan ole saanut leffaviivoja. Koska kun menkat on ollut pari pv myöhässä ja testit näyttää positiivista edes jonkun vahvuisella viivalla, olen lopettanut testaamisen.

Tänäänkin tein vain digin ja tulos "raskaana" riittää toistaiseksi. Eikä tarvitse viivan vahvuutta analysoida. Huomenna ja maks ylihuomenna teen vielä testit mutta sitten lopetan testaamisen ja todetaan, että raskaana kunnes toisin todistetaan ja seuraavaksi yhteyttä neuvolaan.

Mutta ymmärrän toki kohdallasi, kemiallisten jälkeen tuon pelon. Tsemppiä ja mielenrauhaa lähetän sinulle!
Ihanasti sanoitettu tässä sun viestissä toi arjen raskaus ja ihanuus ❤😁 Välillä itsekin huomaa ajattelevansa, kun tää homma ei onnistu, et olisiko sittenkin parempi näin "kahdestaan", ja siis miehen lapset edellisestä suhteesta käy joka toinen viikko. Mut onhan arki ihanan helppoa ja aikuisjohteista suurimman osan ajasta nyt, eritoten kun miehen lapset jo niin isoja. Muistan, kun olivat tosi pieniä ja oli yöheräilyjä ym, miten raskasta arki välillä oli, olivat silloin meillä vko-vko systeemillä. Silti harvemmin noita aatteita enää nykyään tulee, kyllä se hinku omasta lapsesta on niin kova. Ja mullahan sellainen tausta et luulin pitkään etten koskaan halua lapsia ja olin vapaaehtoisesti lapseton, kunnes ajatukset muuttui, nykyisen suhteen aikana.
 
Ristiriitaisiin tunteisiin liittyen.

Viimeisen 4-5v aikana olen käynyt kaikki tunteet ja ajatukset toisesta lapsesta ja välillä jo luopunut toivosta. Itse olin jo "päättänyt" ja tottunut ajatukseen etten saa yhtä lasta enempää. Esikoisen isän kanssa jätettiin hoidot 2.ICSI:iin eikä luomuraskauden mahdollisuutta ollut sterilisaation takia. Kun tapasin nykyisen miehen puhuttiin kummankin halusta lapsiin liittyen, en halunnut tuhlata omaa tai hänen aikaa jos toiveet eivät kohtaa. Mies on minua 8v nuorempi, lapseton ja hän totesi että haluaisi myös biologisen lapsen/lapsia. Ollaan edetty hiljakseen ja viime kesän yhteen muuton ja esikoiseni sopeutumisen jälkeen huomasin vauvakuumeen nostavan päätään. Eilen juteltiin miehen kanssa ja kerroin että en varsinaisesti odota tulevani raskaaksi nopeasti, eikä se uuden työpaikan myötä edes haittaa mutta en anna työelämän mennä lapsen kaipuun edelle. Kun yritys aloitettiin jo nyt voi lääkkeellistä apua hakea mahdollisesti jo kesällä. Mies tiedostaa miun kropan olevan sekasi renkaan lopettamisen jälkeen ja olen kertonu pcos:n vaikutuksen mutta hän myös huomioi että olen ollut "vastaanottavaisempi" nyt vaikkei haluissa ennenkään ole ollut puutetta 😁
 
Ristiriitaisia tunteita tunteville jaan ajatuksia näin kun neljännes (!) on meille tervetullut.

Mä olen yksinkertaisesti päätynyt ajatukseen, että miksi tämän elämän tulisikaan olla helppoa. Lasten kans on rankkaa välillä, mutta
valitsen sen suuren rakkauden rinnalle rankkuuden, mitä uusi vauva elämään tuo.

Itse olen myös huomannut, että sitä jotenkin kummasti sopeutuu siihen omaan tilanteeseen. Sitä mitä katsoo ulkopuolisten kohdalla että huh, on kai tuo kova homma kantaa maha pystyssä itkevää taaperoa kaupasta ulos, niin sitten kun se on omalla kohdalla niin se onkin ihan perus elämää, että no niin tällaista taas tänään. Mutta jos hyvin käy, niin autossa se kiukku heltenee, pääsette kotimatkalle ja voit aukaista salaa ostoskärryyn nappaamasi Twix patukan ja nauttia taas elämästä täysin rinnoin

Ja @rimpsukka84 täällä tosiaan neljäs raskaus (tai viides, yks km takana) ja en muistaakseni koskaan ole saanut leffaviivoja. Koska kun menkat on ollut pari pv myöhässä ja testit näyttää positiivista edes jonkun vahvuisella viivalla, olen lopettanut testaamisen.

Tänäänkin tein vain digin ja tulos "raskaana" riittää toistaiseksi. Eikä tarvitse viivan vahvuutta analysoida. Huomenna ja maks ylihuomenna teen vielä testit mutta sitten lopetan testaamisen ja todetaan, että raskaana kunnes toisin todistetaan ja seuraavaksi yhteyttä neuvolaan.

Mutta ymmärrän toki kohdallasi, kemiallisten jälkeen tuon pelon. Tsemppiä ja mielenrauhaa lähetän sinulle!
Olipa ihana lukea tällainen viesti! Huomaan ton saman, että ulkopuoliselle meidän yöheräilyt kuulostaa varmaan ihan kaamealta, itselle se on sitä arkea. Just oli lapseton ystävä kylässä ja siinä sitten totes, että kuulemma kahden pienen kanssa on rankkaa (hän ei halua itse lapsia). Niin vähän hassu fiilis tuli, että no mulla on kokemus siitä yhdestäkin ja silti haluan toisen 😄 nyt kun on vasta eka yrityskierros, niin yritän pitää jäitä hatussa, mut tiedän, että kyllä ne menkat sit on pettymys jos ei heti tärppää.
 

Yhteistyössä