Haaveena vauva 2024

Hyvin täällä. Mä oon aika hyvin saanut pidettyä mietteet nyt muualla ja hyvä niin. Muutamana päivänä on rinnat vähän nyt aristaneet, mikä on sillain merkille pantavaa, että sitä ei ole ollut synnytyksen jälkeen kierroissa nyt ollenkaan. Tänään tässä illemmalla vajaa tunnin verran tuntui selkeää ja aika kovaakin kipua alavatsassa vasemmalla ja vähän myös keskellä.

Mutta mä kyllä testailen ihan aikaisintaan ens viikolla ma-ti akselilla eli dpo 12-13, jos en peräti odota sinne kuukautisten potentiaalisen alkupäivät jälkeiseen aikaan, eli torstaille. Syksyn keskenmenon alla testailut ja niiden viivojen vahtiminen vähän raskaina mielessä, niin en halua aloittaa sitä ainakaan aiemmin kuin mahdollisesti ns. pakko. Sit viimeistään ens to kyllä toki testaan, jos ei menkkoja kuulu, kun en halua elää ikään kuin olisin raskaana, jos en ole.
Vaikuttaa siltä että tän kierron piinailija-kaverit ajattelee järkevästi testailun suhteen, eikä turhia hötkyile. Mä en tuohon pysty 😆 oon ylpeä jos pystyn odottamaan dpo10 asti 🤭
 
mulla kävi kanssa yhdessä kierrossa niin että lähdettiin reissuun juuri kun menkkojen piti alkaa. Tein negan ennen lähtöä ja jotenkin se vapautti keskittymään täysin reissuun kun tiesi että nega siellä on eikä muuta tarvitse odottaa Hatunnosto jos pystyt olemaan testaamatta mä ajattelin pitää testipäivän joko dpo9 tai 10 eli perjantaina tai lauantaina
Ekasta lapsesta tein ekan testin dpo14 ja viivat oli selvät mutta hailakat. Mielenterveyttä koitan vaalia. Ja koitan nyt nukkua pidempiä yöunia, kun on repsahtanut kukkumiseksi. 😬😬
 
  • Tykkää
Reactions: haaveillen
Mä oon onnistunut yllättämään itseni, kun en ole parissa viime kierrossa testaillut ollenkaan ja sitten onkin jo menkat alkaneet. Vaikka kärsivällisyys on tosissaan koetuksella ollut, niin jostain se mielenlujuus on kuin ihmeen kaupalla löytynyt. 😁

Nyt pääsee kohta vasta ovista tikuttamaan ja toivottavasti hyödyntämään viikonlopun aikaan.

@Liilja tsemppiä ja pidetään peukkuja ❤
Kuten myös muille piinailijoille. 🙏🏻
 
Itse en en ole aiemmin testannut juuri ikinä, ellei ole menkat myöhässä 😬. Nyt melkein ärsyttää, että letrojen takia joutuu testaamaan. Jotenkin itselle helpompi ottaa täti vastaan, kun aina katsoa sitä tikkua ilman toista viivaa..

Toinen asia, nyt kun kierto on heräillyt, on tullut vanha vaiva eli hormooninäpyt takaisin 😢

Te keillä iho reagoi kierron mukana, missä vaiheessa teille yleensä tulee näppyjä? Itselle on tullut aiemmin joskus puolivälissä luteaalia, mutta nyt pamahti ilmeisesti oviksen aikoihin, mitä ihmettelen suuresti 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: haaveillen
vierailija
vierailija
Itse en en ole aiemmin testannut juuri ikinä, ellei ole menkat myöhässä . Nyt melkein ärsyttää, että letrojen takia joutuu testaamaan. Jotenkin itselle helpompi ottaa täti vastaan, kun aina katsoa sitä tikkua ilman toista viivaa..

Toinen asia, nyt kun kierto on heräillyt, on tullut vanha vaiva eli hormooninäpyt takaisin

Te keillä iho reagoi kierron mukana, missä vaiheessa teille yleensä tulee näppyjä? Itselle on tullut aiemmin joskus puolivälissä luteaalia, mutta nyt pamahti ilmeisesti oviksen aikoihin, mitä ihmettelen suuresti
Minulla meni aivan sekaisin iho kun hormooniehkäisy jäi pois. Isoja kipeitä finnejä tuli pitkin kiertoa😔Vuoden verran oli pahin vaihe ja nykyään tulee yleensä finnit oviksen jälkeen ennen menkkoja.Tässä kierrossa ilmaantui heti menkkojen loputtua joten mietin enteileekö kunnon ovista vai vaihdevuosia 🤔😕Ikää +40 joten harvassa enää munasolujen irtoamiset itsellä 😔
 
  • Surullinen
Reactions: tamuli
Itse en en ole aiemmin testannut juuri ikinä, ellei ole menkat myöhässä . Nyt melkein ärsyttää, että letrojen takia joutuu testaamaan. Jotenkin itselle helpompi ottaa täti vastaan, kun aina katsoa sitä tikkua ilman toista viivaa..

Toinen asia, nyt kun kierto on heräillyt, on tullut vanha vaiva eli hormooninäpyt takaisin

Te keillä iho reagoi kierron mukana, missä vaiheessa teille yleensä tulee näppyjä? Itselle on tullut aiemmin joskus puolivälissä luteaalia, mutta nyt pamahti ilmeisesti oviksen aikoihin, mitä ihmettelen suuresti
Esikoisen isän kanssa en käyttänyt e-pillereitä sillon miulla tuli hormooninäppy vähä ennen menkkoja. Nyt tuli vähä ennen ovista. Ikä vai ehkäisyn lopettaminen syynä?

Eilen illalla saunassa käydessä nännit oli tosi herkät ja lievää kosketusarkuuttakin ilmassa.
 
  • Tykkää
Reactions: tamuli
Vierailija
Moikka!

Lopetin toissapäivänä pillerit. Näissä on normaalisti 4 päivän tauko milloin sitten pitäisi ilmeisesti alkaa tyhjennysvuoto. En ole koskaan taukoja pitänyt, joten nyt jännätään, että alkaako vuoto ja päästään heti yrittämään.
Voiko se vuoto jäädä tulematta, esim. Jos tulisi ovulaatio ensin? Kannattaakohan sitä vielä edes testata?

~kaurasydän
 
Moikka!

Lopetin toissapäivänä pillerit. Näissä on normaalisti 4 päivän tauko milloin sitten pitäisi ilmeisesti alkaa tyhjennysvuoto. En ole koskaan taukoja pitänyt, joten nyt jännätään, että alkaako vuoto ja päästään heti yrittämään.
Voiko se vuoto jäädä tulematta, esim. Jos tulisi ovulaatio ensin? Kannattaakohan sitä vielä edes testata?

~kaurasydän
En usko, että on mahdollista, että ovis tulisi ennen tyhjennysvuotoa. Munasolu kuitenkin kyspyy sen noin pari viikkoa ennen irtoamista, ja itsellä ainakin tyjennysvuodot tuli aina heti, kun pillerit lopetti. Ja pillerithän on blokannut sen kypsymisen. Muutenkin voi mennä aikaa, että oma hormoonitoiminta herää taas pillereiden jälkeen. Joillain se voi kai tapahtua jo seuraavaan kiertoon mennessä, mutta monilla voi mennä useampi kuukausikin pillereiden jälkeen, että kroppa alkaa taas pelittään. Ilmeisesti tähän vaikuttaa, kauanko pillereitä on syönyt. :unsure:

Ja veikkaan, että seki voi vaikutaa, onko minipillerit vai yhdistelmäehkäisypillerti. YE pillerit ainakin plokkaa oman hormoonitoiminnan aikalailla kokonaa
 
  • Rakkaus
Reactions: rimpsukka84
vierailija
En usko, että on mahdollista, että ovis tulisi ennen tyhjennysvuotoa. Munasolu kuitenkin kyspyy sen noin pari viikkoa ennen irtoamista, ja itsellä ainakin tyjennysvuodot tuli aina heti, kun pillerit lopetti. Ja pillerithän on blokannut sen kypsymisen. Muutenkin voi mennä aikaa, että oma hormoonitoiminta herää taas pillereiden jälkeen. Joillain se voi kai tapahtua jo seuraavaan kiertoon mennessä, mutta monilla voi mennä useampi kuukausikin pillereiden jälkeen, että kroppa alkaa taas pelittään. Ilmeisesti tähän vaikuttaa, kauanko pillereitä on syönyt. :unsure:

Ja veikkaan, että seki voi vaikutaa, onko minipillerit vai yhdistelmäehkäisypillerti. YE pillerit ainakin plokkaa oman hormoonitoiminnan aikalailla kokonaa
Nämä on minipillereitä mielestäni kun on vaan keltarauhashormonia.
Jään nyt odottamaan alkaako vuoto vai ei. Joskus siis vaan lukenut ettei lopetuksen jälkeen ole alkanut vuoto ollenkaan vaan suoraan oltu raskaana.
Mulla kyllä tuntuu alavatsassa, että ehkä alkaa piankin.
 
vierailija
Tänään dpo17 ja testit alla.

vielä ens viikolla voisi testata digin jonka pitäisi näyttää ”3+”. Nyt laskurin mukaan 4+4.

huoh. On tämä kyllä jotenki stressaavaakin. 🙄🙏 Viimeksi kemiallisessa sain myös hyvät viivat ja digi näytti ”2-3” mutta seuraavalla viikolla testit haaleni ja vuoto alkoi 😓

Hei nämähän on tosi hyvät! Ei mulla ole näin tummia olleet! Kannattaa se 3+ testi tähdätä sinne 5+2 tai 5+3 et varmasti olis se 3+ (ja vaikkei olisi, silti kaikki voi olla hyvin).
 
  • Rakkaus
Reactions: rimpsukka84
Täällä ois tänään kp 1. Huomenna alkaisi sitten taas pistokset. Fyremadel on muuttunut ganirelixiin. Gonal-f annoskoko kasvanut 300. Jäin tässä jo miettimään ulta aikojen varauksia. Eka ultra tehdään kp 5-7 ja toka kp 9-11. Eli ensimmäiseen joko maanantaina tai tiistaina. Toiseen sitten torstaina tai perjantaina (viiikonloppuisin ei tehdä). Edellisestä yritys kerrasta oppineena, olisiko parempi käydä jo torstaina ultrassa, jos joutuukin taas inseminaatioon? Viikonloppuisin ei niitä tehdä, jolloin olisi mahdollista jo perjantaina lähteä sinne. Torstai on vaan työkuviollisesti huonompi ratkaisu käydä ultrassa kun en voisi lääkärin kanssa keskustella puhelimessa. Perjantai olisi työkuviollisesti parempi vaihtoehto. Toki jos pistokset pistettäisiin loppuun niin menisi lauantaille saakka, olisikohan punktio sitten heti maanantaina? Viime yritys kierrossa lopetettiin pistäminen kp 9 ja kp 10 irrotuspiikki.
 
Tänään dpo17 ja testit alla.

vielä ens viikolla voisi testata digin jonka pitäisi näyttää ”3+”. Nyt laskurin mukaan 4+4.

huoh. On tämä kyllä jotenki stressaavaakin. Viimeksi kemiallisessa sain myös hyvät viivat ja digi näytti ”2-3” mutta seuraavalla viikolla testit haaleni ja vuoto alkoi

eiköhän tässä nyt jo uskalla onnitella, hyvännäköisiä viivoja 💗 onnea matkaan, toivotaan että täältä tullaan perässä joskus 😅
 
  • Rakkaus
Reactions: rimpsukka84
eiköhän tässä nyt jo uskalla onnitella, hyvännäköisiä viivoja onnea matkaan, toivotaan että täältä tullaan perässä joskus
Kiitos 😍 itellä vielä niin epäilyttää ku viimeksi kemiallisessa just tässä 5+ viikon paikkeilla meni kesken vaikka oli jo hyvät viivat ja digiki ”2-3” 😓

toivotaan että nyt menis kaikki hyvin ❤
 
Tänään dpo17 ja testit alla.

vielä ens viikolla voisi testata digin jonka pitäisi näyttää ”3+”. Nyt laskurin mukaan 4+4.

huoh. On tämä kyllä jotenki stressaavaakin. 🙄🙏 Viimeksi kemiallisessa sain myös hyvät viivat ja digi näytti ”2-3” mutta seuraavalla viikolla testit haaleni ja vuoto alkoi 😓

Vahvat viivat ja olet raskaana! Onnea! 😍❤

Ymmärrän että on pelottavaa kun ei ole sitä kontrollia, mutta tämä raskaus vaan on sellainen asia mihin ei voi vaikuttaa. Voi mennä kesken tänään tai kahden viikon päästä, tai päättyä onnellisesti hyvinvoivan vauvan synnytykseen 🥰
Testailulla ei ole vaikutusta asiaan.
Todennäköisyydet on kuitenkin sen puolella että kaikki menee hyvin! ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: rimpsukka84
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Heinis2017 ★ 11/19 ★ 2.
@iloksi ★ 10/20 ★ 3. ★km 11/23
@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★ 11/22 ★ 1. yhteinen
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.
@Miima81 ★ 07/23 ★ 4.
@Noups ★ 08/23 ★ 2.
@esme94 ★ 09/23 ★ 1. ★ km 12/23
@mamarski ★ 11/23 ★ 2.
@Piccolina ★ 12/23 ★ 1. yhteinen
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@Mmohini ★ 01/24 ★ 3.
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3.
@andune ★ 02/24 ★ 2.
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1 yhteinen)


★★★★★★★★★★★★★★★

21.2.2024 keskiviikko

Nimi ★ Kiertopäivä


@jauhopeukalo kp 35/?
@Liilja kp 34/30-34
@mamarski kp 31/34-35
@heltsuli kp 26/28-36
@Cherrymint kp 23/26
@haaveillen kp 23/25-28
@Min204 kp 22/22-30
@tamuli kp 19/24-27
@andune kp 18/?
@Päivänsäde84 kp 15/25-31
@S0nj4 kp 14/27
@esme94 kp 11/28-32
@Cara-mel kp 9/24-27
@Noups kp 8/26-28
@Frija kp 8/28-30
@Dinaas kp 7/27-33
@marik91 kp 2/27-33


★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@jauhopeukalo DPO 2/20
@Liilja DPO 15
@Cherrymint DPO 11
@mamarski DPO 7
@haaveillen DPO 7
@Min204 DPO 6
@Andune DPO 2


★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/23 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2. ★ 08/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22 ★ 08/23
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★ 09/23
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1. ★ 09/23
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2. ★ 09/23
@Leonida ★ 08/23 ★ 2. ★ 11/23
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/23
@tesssa__ ★ 11/23 ★ 3. ★ 11/23
@Jonna_83 ★ 10/23 ★ 4.★ 11/23
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22 ★ 12/23
@heidisofia ★ 08/23 ★ 2. (1. yhteinen) ★ 12/23
@Nelly31 ★ 11/23 ★ 2. ★ 12/23
@nobelius ★ 06/22 ★ 4. ★ 12/23
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4. ★ 12/23
@Sunsetcoast ★ 10/23 ★ 1. ★ 12/23
@aninna ★ 11/23 ★ 2. ★ 12/23
@__PikkuMyy__ ★ 08/23 ★ 2. ★ 01/24
@idapieni ★ 08/23 ★ 2. ★ 01/24
@muumimamma__ ★ 10/23 ★ 3. ★ km 11/23 ★ 01/24
@viivaviivi ★ 07/23 ★ 7. ★ km 11/23★ 01/24
@aida91 ★ 09/21 ★ 1. ★ 01/24
@sarlei ★ 10/23 ★ 3. ★ 02/24
@ykslokki ★ 12/23 ★ 4. lapsi, 1. yhteinen ★ kkm -16, tuntematon ku -23 ★ 02/24
 
@tamuli mulla reagoi iho kiertoon, joka on tosi ärsyttävää 😑 mulla tulee oviksen aikaan ja luteaalivaiheessa finnejä. Viime kierrossa ei tullut suuremmin (en ovuloinut) ja nyt on sitten senkin edestä, joten toivon että tämä viittaisi siihen, että oikeasti ovuloin nyt 🫣

@rimpsukka84 upeat viivat siellä!! 😍


Ja tuohon kierron palautumiseen ehkäisyn lopetuksen jälkeen, siinä voi tosiaan mennä aikaa. Toisilla palautuu heti ja sit oon minä joka käytti nuvaringiä 8kk ja kierto näin 6kk sen lopettamisesta vielä sekaisin 🥴 mutta eipä sitä etukäteen tiennyt kuin sekaisin se kropan vetää ja siinä tilanteessa olin valmis mihin vaan, että saan migreenit ja pms oireet tasaantumaan 😔
 

Yhteistyössä