Haaveena vauva 2024

Keskustelin ystäväni kanssa tänään ja hän sanoi samaa, siitä motivoituneena varasin yksityiselle gynelle ajan 21.3 heti tuli toiveikkaampi olo, että jotain ehkä selviää tuolloin ja asia etenee ainakin. Ja oli ihanaa, että mies oli heti kannustamassa, et todellakin varaat ajan ja sanoi että mieluusti maksetaan siitä et asia etenee
Tuleeko mies mukaan? Meille ei yksityinen lapsettomuuslääkäri tehnyt lähetettä, kun kävin marraskuussa yksin. Pitäisi kai nuo labrat ja spermanäytteet tsekata, ennen kuin voi lähetteen kirjoittaa. En sitten viitsinyt maksaa niistä yksityiselle, kun kaikkineen olisi tullut hintaa jonkin verran niin päädyttiin odottamaan perhesuunnitteluneuvolan aikaa.
 
Tsemppiä @Liilja ❤ Toiveikkaina uutta kiertoa kohti!

Soitin tänään uudestaan perhesuunnitteluneuvolaan, kun on kulunut jo yli 3 viikkoa eikä ole kuulunut. Nyt sain tiedon, että heillä on lääkäri yhä poissa, ainakin vielä kuukauden, eikä siitä eteenpäin mitään tietoa jatkosta.. Toivottavasti lääkäriaika onnistuisi edes kevään aikana.

Mulla alkoi vuoto toissapäivänä tiputtelemalla, pärjäsin pikkuhousunsuojalla, eilen pidin kuukuppia ja tänään tullut vessakäynneillä pari tippaa enää verta. Mulla on jotenkin viime kuukausien aikana vuoto hurjasti niukentunut, mikähän sen voisi aiheuttaa? Mitä esim endo tai pcos tekee vuodolle, muuttuuko runsaammaksi tai niukemmaksi?
Hei. Mä jäin miettimään tätä ja mä luulen, että tämä ei nyt mene ihan oikein. Meillä on Suomessa käytössä ihan lakiin perustuva hoitotakuu sekä perus- että erikoissairaanhoidosta ja se, että ”ei ole lääkäriä” ei ole mikään laillinen peruste olla antamatta hoitoa. Sulla olisi mun mielestä tässä tapauksessa oikeus vähintään palveluseteliin tai maksusitoumuksen sinne yksityiselle, jos julkisella tilanne on tuollainen. Ja silloin voisit varmaan käydä sit kuitenkin labrat julkisella tai saada niihin myös maksusitoumuksen.

Voin toki olla tässä väärässäkin, kun en ole itse hoidoissa tai edes konsultaatiossa käynyt (hoitotakuu kyllä varmasti on, mutta että onko tässä sit joku poikkeus), mutta kannattaa ainakin vielä tsekata. Pohdin, että osaisikohan Simpukan neuvova puhelin vastata tähän vielä tarkemmin: https://simpukka.info/tukea/simpukan-ja-helminauha-hankkeen-puhelinneuvonta/
 
@RLiisukka ja @mamarski

Aloin itsekin pohtia asiaa. Hoitotakuu tosiaan on, 3 kk sisällä lähetteestä pitää tehdä tutkimukset ja arviointi, ja lähetteen saapumisesta 3 viikon sisällä aloitettava palvelutarpeen arviointi. Nyt kun ei vielä ole lähetettä, en tiedä miten asia menee.. Joten olin yhteydessä yksityiseen lääkäriasemaan, johon ajan varasin. Kyselin onkohan julkiselta mahdollista saada palveluseteliä, ja selitin tilannetta. Sieltä sanottiin, että ei oikein saa, ja heillä ainakin olisi palveluseteliaikoihinkin pidemmät jonot. Että nopeammin pääsee näin. Kysyin myös, voiko käynnillä saada lähetteen, jos tulen yksin, ja siihen ei osannut antaa selkeää vastausta. Kertoi kuitenkin tämän gynekologin, jolle varasin ajan, olevan myös meidän hyvinvointialueen äitiys- ja naistentautien poliklinikalla gynekologina, joten osaa ainakin hoitopolun ja tietää tarvittavat tutkimukset, jotta ei lähete tule bumerangina takaisin. Niin kuulemma käy, jos yksityinen lääkäri tekee lähetteen lapsettomuustutkimuksiin, ilman että tarvittavat perusasiat on tutkittu ja tehty. Meinasi, että voin hyvin mennä yksin ja tutkitaan nyt alkuun munasarjat ym. Ystäväni suositteli kaikututkimusta, hänellä löytyi aikanaan sillä polykystiset munasarjat. Lisäksi kysyin, voiko tuolla käynnillä saada jo reseptin jos näyttää siltä, että jotain lääkkeellistä tukea tarvitaan, niin kuulemma voi. Ajattelin että otan miehen varmuuden vuoksi mukaan, mutta katsotaan paikan päällä miten edetään, mitä lääkäri meinaa. Jotenkin ei jaksa odottaa kuukautta, että kuulee taas, onko lääkäri edes paikalla perhesuunnitteluneuvolassa.. Ystäväni työskentelee lasten polilla ja sanoikin, että voi hyvin mennä syksyyn, että pääsen julkisen kautta ekalle käynnille, koska jos lääkäri on nyt pitkään poissa eikä jatkostakaan osattu sanoa, ja sitten tulee kesäsulut ym, niin hidasta on asian eteneminen. :(
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Heinis2017 ★ 11/19 ★ 2.
@iloksi ★ 10/20 ★ 3. ★km 11/23
@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★ 11/22 ★ 1. yhteinen
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.
@Miima81 ★ 07/23 ★ 4.
@Noups ★ 08/23 ★ 2.
@esme94 ★ 09/23 ★ 1. ★ km 12/23
@mamarski ★ 11/23 ★ 2.
@Piccolina ★ 12/23 ★ 1. yhteinen
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@Mmohini ★ 01/24 ★ 3.
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3.
@andune ★ 02/24 ★ 2.
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1 yhteinen)


★★★★★★★★★★★★★★★

23.2.2024 perjantai

Nimi ★ Kiertopäivä


@jauhopeukalo kp 37/?
@mamarski kp 33/34-35
@Cherrymint kp 25/26
@haaveillen kp 25/25-28
@Min204 kp 24/22-30
@tamuli kp 21/24-27
@andune kp 20/?
@Päivänsäde84 kp 17/25-31
@S0nj4 kp 16/27
@esme94 kp 13/28-32
@Cara-mel kp 11/24-27
@Noups kp 11/26-28
@Frija kp 10/28-30
@Dinaas kp 9/27-33
@marik91 kp 4/27-33
@heltsuli kp 3/28-36
@Liilja kp 3/30-34


★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@jauhopeukalo DPO 4/22
@Cherrymint DPO 13
@mamarski DPO 9
@haaveillen DPO 9
@Min204 DPO 8
@Andune DPO 4
@Noups DPO 0


★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/23 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2. ★ 08/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22 ★ 08/23
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★ 09/23
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1. ★ 09/23
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2. ★ 09/23
@Leonida ★ 08/23 ★ 2. ★ 11/23
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/23
@tesssa__ ★ 11/23 ★ 3. ★ 11/23
@Jonna_83 ★ 10/23 ★ 4.★ 11/23
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22 ★ 12/23
@heidisofia ★ 08/23 ★ 2. (1. yhteinen) ★ 12/23
@Nelly31 ★ 11/23 ★ 2. ★ 12/23
@nobelius ★ 06/22 ★ 4. ★ 12/23
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4. ★ 12/23
@Sunsetcoast ★ 10/23 ★ 1. ★ 12/23
@aninna ★ 11/23 ★ 2. ★ 12/23
@__PikkuMyy__ ★ 08/23 ★ 2. ★ 01/24
@idapieni ★ 08/23 ★ 2. ★ 01/24
@muumimamma__ ★ 10/23 ★ 3. ★ km 11/23 ★ 01/24
@viivaviivi ★ 07/23 ★ 7. ★ km 11/23★ 01/24
@aida91 ★ 09/21 ★ 1. ★ 01/24
@sarlei ★ 10/23 ★ 3. ★ 02/24
@ykslokki ★ 12/23 ★ 4. lapsi, 1. yhteinen ★ kkm -16, tuntematon ku -23 ★ 02/24
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Kirjoitan ny ilman kirjautumista, kun liian moni tunnistaa.

Ollaan yritetty miehen kanssa
vauvaa n.2 vuotta.
Tuloksena yksi tuulimuna ja peräti 6 kemialista.

Rauta-arvot (ferritiini) on alhainen. Eli 10.
Heippa kuitenkin 128 (eli kohtuu hyvä).
Eli todennäköisesti tuo ferritiini syynä.
Olen kyllä jo 44v, eli ikääkin on.
Nuorin lapseni on 4vuotias ja mul on viisi aikaisemmasta pitkästä liitosta. Miehelle lapsi olisi ensimmäinen.
Olen syönyt rautaa pari vuotta, mutta ferritiini ei nouse.

Onko täällä kokemuksia useista kemialisista?
Alhaisesta ferritiini arvosta.
Julkisella ei rautainfuusiota tunnu saavan, vaikka vaikuttaa muutenkin alhainen arvo hyvinkin hankalaloittavasti elämään.
Yksityisellä hinnat niin huimat, että ei sellaiseen ole varaa.

Vinkit kehiin miten me vielä voitaisiin onnistua mieheni kanssa, että ei vaan aina tarvitsisi pettyä.
 
vierailija
Kirjoitan ny ilman kirjautumista, kun liian moni tunnistaa.

Ollaan yritetty miehen kanssa
vauvaa n.2 vuotta.
Tuloksena yksi tuulimuna ja peräti 6 kemialista.

Rauta-arvot (ferritiini) on alhainen. Eli 10.
Heippa kuitenkin 128 (eli kohtuu hyvä).
Eli todennäköisesti tuo ferritiini syynä.
Olen kyllä jo 44v, eli ikääkin on.
Nuorin lapseni on 4vuotias ja mul on viisi aikaisemmasta pitkästä liitosta. Miehelle lapsi olisi ensimmäinen.
Olen syönyt rautaa pari vuotta, mutta ferritiini ei nouse.

Onko täällä kokemuksia useista kemialisista?
Alhaisesta ferritiini arvosta.
Julkisella ei rautainfuusiota tunnu saavan, vaikka vaikuttaa muutenkin alhainen arvo hyvinkin hankalaloittavasti elämään.
Yksityisellä hinnat niin huimat, että ei sellaiseen ole varaa.

Vinkit kehiin miten me vielä voitaisiin onnistua mieheni kanssa, että ei vaan aina tarvitsisi pettyä.
300-600 infuusiosta (+ lääkärikäynnit ym) ei kyllä ole mitään siihen verrattuna mitä lapset tulee maksamaan. Suosittelen ihan säästämään vaikka.
Jos äidillä on huonot rauta-arvot niin on sit vauvallakin jos raskaaksi tulisi ja se jatkuisi. Joten rautaa suun kautta ja infuusioon!
 
  • Tykkää
Reactions: Xinni
Mut voi pistää piinailijoihin DPO0 ja kiertopäivät korjata, on oikeasti 11/25-28 😊
Jostain syystä yksi päivä liian vähän.

Ihana pitkästä aikaa nähdä ovistesti plussa ja päästä oikeasti piinailemaan! Luulen ainakin, että ovulaatio ois nyt oikeasti tänään oireista päätellen. Alavatsaa on vihlonu eilisestä varsinkin vasemmalta, rinnat, arat, päänsärkyä, naama kukkii, ruokahaluttomuutta, alakerta vihloo ja turvonnut, ovislimaa runsaasti 😅 oon mitannut lämpöjä tässä kierrossa ja toivon siis, että lämmöt lähtis nousuun ja varmistais oviksen tapahtuneen jos pysyvät ylhäällä.

Kuva aamulta, eilen illalla oli kans jo suht tasavahvat viivat.

Onko muilla ovis oireina ruokahaluttomuutta? Tosi vaikea ollut keksiä syötävää varsinkin kotona, kun mitään ei tekis mieli 😬
 
Mulla on ferritiini 11 . Tossa loppuvuodesta /syksystä
Ja HB 139 . Mitä mieltä ajatellen et raskaana 8+? Syön mama vitamiineja . Syöny jo puoli vuotta. Rautaa söin myös kuurina loppuvuodesta mut en tiiä nostaako se ferriä??
 
Täällä testailtu tällekin aamua puhdas negatiivinen. Kyllä tämä nakertaa ei auta, seuraavaa kiertoa kohti. Saapa nähdä kuinka pitkän luteaalin saan tällä kertaa, menkkajomoiluja on nyt sen verran että tuskin kauaa kestää enää uuden kierron odotus.

Toivotaan jälleen kerran teille muille parempaa onnea ja @Iltatähti89 halaus epävarmaan tilanteeseen
kiitos ja halaus sinullekin ❤
 
Tein rfsu herkän ja ei ollu haalistunu, mut ei tummunutkaan eilisestä
En olisi vielä huolissani. Pieni vuoto ja jomottelut voi olla ihan alkuraskauden juttuja. Kaverilla tuli "menkat" läpi raskauden, josta ei siis edes tienny vasta kun meni ensiapuun vatsakipujen takia jolloin siis poika syntyi viikkoa ennen ku miun esikoinen. Ja jos se hänellä jäi huomaamatta niin ei lähipiirikään tajunnut, kaikki luuli että lihoi muutaman kilon niiden kuukausien aikana. Siinä vaiheessa kun viiva lähtee haalistumaan niin huolestuisin. Voimia sinne! Seuraavat näyttää kuinka käy.
 
Olen yrittänyt kuulostella kroppaa ja toisaalta unohtaa koko piinailun. Miulla on aina ollut kuiva iho ja nyt tuntuu että naama rasvottuu huomattavasti enemmän kuin ennen. Rinnat ja etenkin nännit on olleet huomattavan kosketusherkät, ei kipeät mutta reagoivat välittömästi kosketukseen ihan vaan pesulla käydessä. Yks ilta saunassa käydessä reagoivat lämpöön muotoutumalla niin kun ois imettäny (en tiedä onko muilla tätä) ja monena iltana vauvan näkeminen saa rintoihin tunteen ku maito nousis. Eilen illalla teki älyttömästi suolaista/suolaa mieli mutta se voi ennemmin johtua veden juonnin lisäämisestä.

En vkloppuna oon reissussa ja tässä arvon tekisinkö testin ennen reissua vai vasta reissun jälkeen mikäli vuoto ei ala ennen. Tilasin alkuviikosta raskaustestejä jotka saapuvat oletettavasti alkuviikosta mutta ennen dpo 10 en ala kuitenkaan kiusaamaan itseäni
 
vierailija
Äsken kävin vessassa ja pyyhkiessä tuli vaaleanpunaista vuotoa Tais siis olla taas kemiallinen, vaikka viivat tummu tosi paljon päivien aikana 🫤
Kolmessa raskaudessa seitsemästä olen vuotanut verta. Yhdessä raskaudessa vuoti viikot 4-7 ja yhdessä raskaudessa viikot 4-12 ja yhdessä sitten vaihtelevasti miten sattuu. Oli päiviä välissä, kun ei vuotanut, tätä kesti 6vko. Ja vuotoa tuli siis noissa kahdessa joka pvä vaihtelevissa määrissä. Kipujakin oli, mutta jokainen vuodollinen raskaus sujui loppuun asti ♡ Tsemppiä!
 
  • Rakkaus
Reactions: Iltatähti89
@RLiisukka ja @mamarski

Aloin itsekin pohtia asiaa. Hoitotakuu tosiaan on, 3 kk sisällä lähetteestä pitää tehdä tutkimukset ja arviointi, ja lähetteen saapumisesta 3 viikon sisällä aloitettava palvelutarpeen arviointi. Nyt kun ei vielä ole lähetettä, en tiedä miten asia menee.. Joten olin yhteydessä yksityiseen lääkäriasemaan, johon ajan varasin. Kyselin onkohan julkiselta mahdollista saada palveluseteliä, ja selitin tilannetta. Sieltä sanottiin, että ei oikein saa, ja heillä ainakin olisi palveluseteliaikoihinkin pidemmät jonot. Että nopeammin pääsee näin. Kysyin myös, voiko käynnillä saada lähetteen, jos tulen yksin, ja siihen ei osannut antaa selkeää vastausta. Kertoi kuitenkin tämän gynekologin, jolle varasin ajan, olevan myös meidän hyvinvointialueen äitiys- ja naistentautien poliklinikalla gynekologina, joten osaa ainakin hoitopolun ja tietää tarvittavat tutkimukset, jotta ei lähete tule bumerangina takaisin. Niin kuulemma käy, jos yksityinen lääkäri tekee lähetteen lapsettomuustutkimuksiin, ilman että tarvittavat perusasiat on tutkittu ja tehty. Meinasi, että voin hyvin mennä yksin ja tutkitaan nyt alkuun munasarjat ym. Ystäväni suositteli kaikututkimusta, hänellä löytyi aikanaan sillä polykystiset munasarjat. Lisäksi kysyin, voiko tuolla käynnillä saada jo reseptin jos näyttää siltä, että jotain lääkkeellistä tukea tarvitaan, niin kuulemma voi. Ajattelin että otan miehen varmuuden vuoksi mukaan, mutta katsotaan paikan päällä miten edetään, mitä lääkäri meinaa. Jotenkin ei jaksa odottaa kuukautta, että kuulee taas, onko lääkäri edes paikalla perhesuunnitteluneuvolassa.. Ystäväni työskentelee lasten polilla ja sanoikin, että voi hyvin mennä syksyyn, että pääsen julkisen kautta ekalle käynnille, koska jos lääkäri on nyt pitkään poissa eikä jatkostakaan osattu sanoa, ja sitten tulee kesäsulut ym, niin hidasta on asian eteneminen.
@RLiisukka ja @mamarski

Aloin itsekin pohtia asiaa. Hoitotakuu tosiaan on, 3 kk sisällä lähetteestä pitää tehdä tutkimukset ja arviointi, ja lähetteen saapumisesta 3 viikon sisällä aloitettava palvelutarpeen arviointi. Nyt kun ei vielä ole lähetettä, en tiedä miten asia menee.. Joten olin yhteydessä yksityiseen lääkäriasemaan, johon ajan varasin. Kyselin onkohan julkiselta mahdollista saada palveluseteliä, ja selitin tilannetta. Sieltä sanottiin, että ei oikein saa, ja heillä ainakin olisi palveluseteliaikoihinkin pidemmät jonot. Että nopeammin pääsee näin. Kysyin myös, voiko käynnillä saada lähetteen, jos tulen yksin, ja siihen ei osannut antaa selkeää vastausta. Kertoi kuitenkin tämän gynekologin, jolle varasin ajan, olevan myös meidän hyvinvointialueen äitiys- ja naistentautien poliklinikalla gynekologina, joten osaa ainakin hoitopolun ja tietää tarvittavat tutkimukset, jotta ei lähete tule bumerangina takaisin. Niin kuulemma käy, jos yksityinen lääkäri tekee lähetteen lapsettomuustutkimuksiin, ilman että tarvittavat perusasiat on tutkittu ja tehty. Meinasi, että voin hyvin mennä yksin ja tutkitaan nyt alkuun munasarjat ym. Ystäväni suositteli kaikututkimusta, hänellä löytyi aikanaan sillä polykystiset munasarjat. Lisäksi kysyin, voiko tuolla käynnillä saada jo reseptin jos näyttää siltä, että jotain lääkkeellistä tukea tarvitaan, niin kuulemma voi. Ajattelin että otan miehen varmuuden vuoksi mukaan, mutta katsotaan paikan päällä miten edetään, mitä lääkäri meinaa. Jotenkin ei jaksa odottaa kuukautta, että kuulee taas, onko lääkäri edes paikalla perhesuunnitteluneuvolassa.. Ystäväni työskentelee lasten polilla ja sanoikin, että voi hyvin mennä syksyyn, että pääsen julkisen kautta ekalle käynnille, koska jos lääkäri on nyt pitkään poissa eikä jatkostakaan osattu sanoa, ja sitten tulee kesäsulut ym, niin hidasta on asian eteneminen. :(
Minä sain yksityiseltä ihan tavan gyneltä lähetteen julkiselle hoitoihin ja se hyväksyttiin heti. Ei ollut miestä mukana ja ei ollut mitään testejä/muita tutkimuksia tehty kummallekkaan, ne tehdään sitten julkisella. Toki minulla pcos, mutta lievemmästä päästä. Ja yritystäkin oli vain reilu puoli vuotta takana. Eli kyllä luulisi, että yksityisen lähete hyväksytään ihan yhtä lailla, jos kriteerit täyttyy. Eli vuosi yritystä tai joku raskautumista vaikeuttava syy tiedossa 🤔 Ja tosiaan sain letrot myös tuolta yksityiseltä tähän odotteluajalle ennen, kun pääsee hoitoihin
 
  • Tykkää
Reactions: marik91
Vaikuttaa siltä että tän kierron piinailija-kaverit ajattelee järkevästi testailun suhteen, eikä turhia hötkyile. Mä en tuohon pysty 😆 oon ylpeä jos pystyn odottamaan dpo10 asti 🤭
No ei tää sit ihan näin mennyt 😅Tänään (dpo10) päädyin kuitenkin extempore tekemään testin iltapäivällä. Syynä tähän oli se, että oon jo monta päivää ollut aika varma, että olen raskaana. Oon nähnyt yli viikon joka yö todella selkeitä outoja unia, mikä tapahtui myös esikoista odottaessa ja lisäksi aiemmin mainitsemani rintojen aristukset on tosiaan pysyneet kaikissa aiemmissa kierrossa synnytyksen jälkeen poissa. Ei nuo rinnat varsinaisesti kipeät ole, mutta jotenkin eri tavalla tunnen niiden olemassa olon 😃 Sit on ollut ajoittaista hengästymistä, hassuja oloja ja toki ajoittaisia nippailuja kohdussa ja lantion alueella. Plus tiistaina illalla tosiaan oli ihan selkeää kipua hetken verran. Eilen ja tänään on myös tullut ihan vähän ruskeaa vuodon seassa.

No, oli sit pakko testata, että oonko vaan luulotautinen. Miehellekin sanoin torstaina jo, että oon kyllä ihan varma, että oon raskaana. Ja olihan siellä hentoinen viiva. Nyt odotan seuraavan testin kanssa kyllä keskiviikkoon, kun kuukautisten pitäisi alkaa. Katsotaan, pysyykö matkassa. Tuore keskenmeno asettaa toiveiden tason aika inhorealistiselle tasolle 😕
 
vierailija
No ei tää sit ihan näin mennyt 😅Tänään (dpo10) päädyin kuitenkin extempore tekemään testin iltapäivällä. Syynä tähän oli se, että oon jo monta päivää ollut aika varma, että olen raskaana. Oon nähnyt yli viikon joka yö todella selkeitä outoja unia, mikä tapahtui myös esikoista odottaessa ja lisäksi aiemmin mainitsemani rintojen aristukset on tosiaan pysyneet kaikissa aiemmissa kierrossa synnytyksen jälkeen poissa. Ei nuo rinnat varsinaisesti kipeät ole, mutta jotenkin eri tavalla tunnen niiden olemassa olon 😃 Sit on ollut ajoittaista hengästymistä, hassuja oloja ja toki ajoittaisia nippailuja kohdussa ja lantion alueella. Plus tiistaina illalla tosiaan oli ihan selkeää kipua hetken verran. Eilen ja tänään on myös tullut ihan vähän ruskeaa vuodon seassa.

No, oli sit pakko testata, että oonko vaan luulotautinen. Miehellekin sanoin torstaina jo, että oon kyllä ihan varma, että oon raskaana. Ja olihan siellä hentoinen viiva. Nyt odotan seuraavan testin kanssa kyllä keskiviikkoon, kun kuukautisten pitäisi alkaa. Katsotaan, pysyykö matkassa. Tuore keskenmeno asettaa toiveiden tason aika inhorealistiselle tasolle 😕
Onnea, mihin testiin sait näin aikaisin vaaleaa viivaa?
Tekisi mieli ostaa kaappiin joku testi valmiiksi.

Tänään alkoi kp 1, pillerit loppui maanantaina.

Nyt kai sitten yk 1, vaikka ollaan jo aiemmin yritetty muutama vuosi ja pidettiin nyt tauko terveydellisistä syistä. Ja suoraan "syvään päähän" ovistestien kanssa.

-kaurasydän
 
  • Tykkää
Reactions: marik91 ja mamarski

Yhteistyössä