Haaveena vauva 2025

Oi ihanaa tää ketju ilmestyi! Kiitos
Roikkunut taustalla tuossa 2024 ketjussa ja odotellut vauvakuumeissani tätä ketjua. Tarkoitus jättää ehkäisy pois kesällä vasta mutta eihän siihen niin pitkä aika ole, eihän
Meillä samat! Ei ole kesään pitkä aika, kierukan poisto varattu kesäkuun puoleenväliin. 🥳
Ikää on minulla sekä miehellä 30v, ja ensimmäistä haaveillaan. Ajatuksen tasolla lapsi on ollu aina "sitten joskus", mutta iän puolesta se joskus saisi pikkuhiljaa alkaa olla, tuskin sitä absoluuttisen oikeaa aikaa lasten hankkimiselle tulee koskaan pelkästään odottelemalla. Henkisesti olen jo varautunut siihen, että joudumme ehkä ihan oikeasti yrittämään, sillä olen ollut hormoniehkäisyllä elämässäni pidempään, kuin ilman ehkäisyä. Enemmän pelottaa se, että plussaan heti kesäkuussa 😆 Katsotaan, iskeekö paniikki lähempänä ja perun koko poiston🧐
 
  • Rakkaus
Reactions: EvAnnu ja Oliivi3
Ihan järkyttävää! Tähän on sit kolmas vuosi ryhmä mihin tuun, ilman yhtäkään plussaa. Täällä onkin jo uusia tuttavuuksia. Voinkin kertoa sit meidän matkasta uusillekin ja vanhoille ”tutuille”. En ois arvannut et meillä ei oo plussa tuulia.

Minulla ja puolisollani on vuoden ikä ero ja itse olen jo tänä vuonna täyttänyt 32. Ehkäisy on jätetty käytöstä 8/22, molemmille olisi kyseessä esikoinen. Kävimme ensimmäisen kerran ovumialla omakustanteisesti 3/23. Miehen sperma tutkitkiin ja hänellä oli kaikki hyvin. Itseltäkään ei silloin mitään esteitä raskautumisen suhteen löytynyt. Mukaan saantiin letrot ja niistä ei ollut mitään hyötyä. 11/23 hakeuduin gynekologille mielessä lapsettomuushoidot kunnallisella puolella. Gynekologi ei nähnyt esteitä lapsettomuushoitoihin, täytimme vaatimukset kunnallisella puolella. Kävin perus verikokeet eikä niistä ilmennyt mitään. Meidän paikkakunnalla ei tehdä hoitoja joten maksu sitoomuksella me saimme lähetteen ovumiaan. Ovumiaan saatiin yhteys ja päästiin käymään 1/24. Päädyimme ivf hoitoon ja sain gonal-f pistokset. Huonon vasteen vuoksi päädyimme ensimmäisellä yrityksellä inseminaatioon. Tässä meillä olisi ollut mahdollisuus kaksoisraskauteen, ei valitettavasti plussaa tullut. Seuraavaan kierrokseen annosta nostettiin ja sama tulos, vain kaksi palluraa kasvoi. Menimme silti punktioon, vaikka edellisessä kierrossa lääkäri sanoi et punktioon vaaditaan vähintään 3 palluraa. Toinen pallura hävisi punktion aikana ja toinen saatiin talteen. Seuraavana aamuna sain lääkärin puhelun ettei mitään ole jäljellä. Tästä jälkimmäisestä ivf sain käskyn käydä ottaa AMH mittauksen, ja jos testi olisi jollain tavalla ollut hyvä niin olisimme voineet kokeilla vielä suuremmalla annoksella, mutta tulos oli äärimmäisen surkea vain 0,15. Emme saa enää ivf hoitoja. Toivoimme itse et olisimme vielä kerran saanneet suuremma annoksella, mutta ei käynyt vaste on huono. Nyt sain uudestaan reseptin letroihin ja halutessamme voimme kokeilla vielä inseminaatiota. Jännityksellä odotame jääkö ovulaatio pääsiäisen alle jolloin emme pääse edes inseminaatioon. Lääkäri on jo kahdesti suositellut lahjasoluja. Ensimmäisen kerran punktioon jälkeen ja tämän viikon tiistaina.

Meille ei tullut haaveena vauvaa 23, eikä haaveena vauvaa 24. Jokohan olisi haaveena vauva 25 tarkoitettu? Odottavan aika on pitkä. Tilasin nyt ensimmäistä kertaa 4 päivän clearblue testejä. Nyt myös aloitan kaikki mahdolliset poppakonstitkin et jos se tärppäisi. Mama nappejen syömisen aloitin jo ennen ehkäisyn lopetusta. Nyt aion käydä syömään vehnänalkioöljyn kapseleita sekä greippi mehun otan taas käyttöön. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
 
Ihan järkyttävää! Tähän on sit kolmas vuosi ryhmä mihin tuun, ilman yhtäkään plussaa. Täällä onkin jo uusia tuttavuuksia. Voinkin kertoa sit meidän matkasta uusillekin ja vanhoille ”tutuille”. En ois arvannut et meillä ei oo plussa tuulia.

Minulla ja puolisollani on vuoden ikä ero ja itse olen jo tänä vuonna täyttänyt 32. Ehkäisy on jätetty käytöstä 8/22, molemmille olisi kyseessä esikoinen. Kävimme ensimmäisen kerran ovumialla omakustanteisesti 3/23. Miehen sperma tutkitkiin ja hänellä oli kaikki hyvin. Itseltäkään ei silloin mitään esteitä raskautumisen suhteen löytynyt. Mukaan saantiin letrot ja niistä ei ollut mitään hyötyä. 11/23 hakeuduin gynekologille mielessä lapsettomuushoidot kunnallisella puolella. Gynekologi ei nähnyt esteitä lapsettomuushoitoihin, täytimme vaatimukset kunnallisella puolella. Kävin perus verikokeet eikä niistä ilmennyt mitään. Meidän paikkakunnalla ei tehdä hoitoja joten maksu sitoomuksella me saimme lähetteen ovumiaan. Ovumiaan saatiin yhteys ja päästiin käymään 1/24. Päädyimme ivf hoitoon ja sain gonal-f pistokset. Huonon vasteen vuoksi päädyimme ensimmäisellä yrityksellä inseminaatioon. Tässä meillä olisi ollut mahdollisuus kaksoisraskauteen, ei valitettavasti plussaa tullut. Seuraavaan kierrokseen annosta nostettiin ja sama tulos, vain kaksi palluraa kasvoi. Menimme silti punktioon, vaikka edellisessä kierrossa lääkäri sanoi et punktioon vaaditaan vähintään 3 palluraa. Toinen pallura hävisi punktion aikana ja toinen saatiin talteen. Seuraavana aamuna sain lääkärin puhelun ettei mitään ole jäljellä. Tästä jälkimmäisestä ivf sain käskyn käydä ottaa AMH mittauksen, ja jos testi olisi jollain tavalla ollut hyvä niin olisimme voineet kokeilla vielä suuremmalla annoksella, mutta tulos oli äärimmäisen surkea vain 0,15. Emme saa enää ivf hoitoja. Toivoimme itse et olisimme vielä kerran saanneet suuremma annoksella, mutta ei käynyt vaste on huono. Nyt sain uudestaan reseptin letroihin ja halutessamme voimme kokeilla vielä inseminaatiota. Jännityksellä odotame jääkö ovulaatio pääsiäisen alle jolloin emme pääse edes inseminaatioon. Lääkäri on jo kahdesti suositellut lahjasoluja. Ensimmäisen kerran punktioon jälkeen ja tämän viikon tiistaina.

Meille ei tullut haaveena vauvaa 23, eikä haaveena vauvaa 24. Jokohan olisi haaveena vauva 25 tarkoitettu? Odottavan aika on pitkä. Tilasin nyt ensimmäistä kertaa 4 päivän clearblue testejä. Nyt myös aloitan kaikki mahdolliset poppakonstitkin et jos se tärppäisi. Mama nappejen syömisen aloitin jo ennen ehkäisyn lopetusta. Nyt aion käydä syömään vehnänalkioöljyn kapseleita sekä greippi mehun otan taas käyttöön. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
Toivottavasti tämä vuosi 2025 olisi se vuosi kun saadaan vauvat syliin ❤
 
Minäkin aktivoidun jo tälle puolelle. Gynellä käydessä johtofollia ei näkynyt joten jos vuoto ei spontaanisti ala viikon sisällä, aloitan terolitit joihin sain gyneltä lähetteen, kolme kiertoa tasoittamaan. Yhteensä puoli vuotta yritystä kotona jonka jälkeen suositteli fertipolille lähetettä. Mies ei ole halukas hoitoihin, eikä itsellänikään hinku. Tiedän kuitenkin ovuloivani, joskin kierto pitkittyy herkästi. Ehkä letroilla tms saisi kierron tasoittumaan ja oviksen tapahtumaan. Joka tapauksessa v.25 siirtyy meidänkin haave, en ole pahoillani, oli odotettavissa että hankalaa tulee olemaan.
 
Mä kanssa kuikuilen suorilta jo tänne. Epäilen ettei tässä kierrossa tullut ovista, kun ei tullut oviskipuja ollenkaan, joita tulee normaalisti joka kuukausi. Turvotus ja limat yms muut oireet oli sekä ovistesti plussa, mutta kivut puuttui. No parin viikon päästä selviää, mutta aikalailla odotukset siirtyy seuraavaan kiertoon, jolloin olis 2025 meidänkin seuraava vuosi. (Masentavaa että olen ollut jo 2023 ja 2024 ryhmissä ja nyt taas seuraava 😟).
 
VAUVA 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.


★★★★★★★★★★★★★★★

24.3.2024 sunnuntai

Nimi ★ Kiertopäivä


@Frija kp 11/28-30
@heltsuli kp 5/28-30

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO




★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3
 
Viimeksi muokattu:
Kopioin meille pohjan viime vuoden listasta, varmaan ihan ok jatkaa samalla listalla? Päivätty vuodelle 2025 ja tyhjältä listalta lähtö lisäilään halukkaita listalle yms... Näin alkuun tuo vähän lisää näppäilyä, et kaikki halukkaat saadaan uudelle listalle. En kuitenkaan näe järkeä kopioida kaikkia 2024 listalta kun kaikki eivät välttämättä siirry uuteen listaan... Näin ajattelin...
 
Juu tullaan tänne tuolta 2024 puolelta. Puolison melko vaihtelevasta haluttomuudesta johtuen ollaan saatu vain yksi talletus menossa olevaan kiertoon ja en usko että siitä saataisi joulukuista. En jaksanut edes aloittaa oviksen tikuttamista, ja mitä turhaan kalliiita tikkuja haaskaamaan jos seksiä ei ole ja tikutus aiheuttaa toiselle turhaan paineita "suoriutua". Kurja tilanne :(

@Frija ★ 05/23 ★ 1.

KP 11/28-30
 
Viimeksi muokattu:
Moi! Mä voisin liittyä tänne myöskin. Lisäiskö joku listoille?
Kp 9/25 ja ensimmäinen yhteinen olisi meille. Nyt yk7.
Mulla raskauksia elämän aikana ollut 6 joista 2 lasta, joten km:t valitettavan tuttuja.
Tämän yrityksen aikana ei plussan plussaa..
 
VAUVA 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1 yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★

25.3.2024 maanantai

Nimi ★ Kiertopäivä


@jauhopeukalo kp 24/28
@Frija kp 12/28-30
@rimpsukka84 kp 11/31
@pineapplee kp 10/25
@heltsuli kp 6/28-30

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO




★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3
 
Viimeksi muokattu:
VAUVA 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@burkei ★ 07/23★ 1.
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1 yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★

26.3.2024 tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä


@jauhopeukalo kp 25/28
@Frija kp 13/28-30
@rimpsukka84 kp 12/31
@pineapplee kp 11/25
@heltsuli kp 7/28-30

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO




★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin ensimmäistä kertaa 4 päivän clearblue testit ja oottelin niitä innolla. Tänään oli lähetys saapunut ja kuinkas ollakkaan juurikin nuo 4 päivän testit tulee jälkitoimituksessa, ensi viikon tiistaina. Jos olisin tiennyt ettei heillä ole niitä niin en olisi tilannut. Onneks tuli tavan testit kuitenkin…
 
Tilasin ensimmäistä kertaa 4 päivän clearblue testit ja oottelin niitä innolla. Tänään oli lähetys saapunut ja kuinkas ollakkaan juurikin nuo 4 päivän testit tulee jälkitoimituksessa, ensi viikon tiistaina. Jos olisin tiennyt ettei heillä ole niitä niin en olisi tilannut. Onneks tuli tavan testit kuitenkin…
Onko noi 4 päivän testit niitä liloja testejä?
 
Hei! Täällä ilmoittautuu uusi haaveilija mukaan. Keskusteluja olen enemmän ja vähemmän seuraillut jo pidempää, mutta nyt alkaa todelliset yritykset meillä. Kierukka poistettiin tammikuussa, kaikki ehkäisy lopetettiin siihen ja pari kuukautta annettiin kehon levätä siitä. Ehkäsynä vaan ovulaation laskeminen päivistä. Haaveena on ollut vauva vuodelle 2025 ja vihdoin on tämän ryhmän vuoro ja seuraavasta kierrosta alkaa ensimmäinen yritys ja niin kovasti vielä innostusta ja jännittyneisyyttä ilmassa.
kyseessä olisi minulle 3. lapsi, ensimmäinen yhteinen ikää on 36v minulla ja miehelläni

En tiedä miten listan päivittäminen tapahtuu mutta tässä minusta tietoja listalle:

@Aronia88 04/24 3.
kp 18/26

DPO olisi 5, mutta emme toivo vielä tähän kiertoon tärppiä ettei tule tälle vuodelle, vaikka tiedän kohta piinailevani kuukautisten alkua ja massaostavani raskaustestejä sillä ikinä ei tiedä JOS nyt kuitenkin ;)
 

Yhteistyössä