Haaveissa vauva noin 2011-12!!*Otsikkoa muokattu*

Ei vitjat! Jos hankitte muuten niitä koiria, niin kerätkää jätökset :D Mulla itellä vanhat lenkkarit oli oikeesti vanhat, ku en ollu muka raaskinu ostaa uusia. (Ne oli siis kymmenen vuotta vanhat). Tosiaan pitkään aattelin, et eihän sitä koirien kaa tartte mitään hyviä juoksukenkiä..sitten vasta vähän ajan päästä tajusin, et nimenomaan koirien kanshan minä ne kävelylenkit teen..että siihenhän just pitää olla hyvät kengät B) Noh, ostin sitten upouudet hienot ja alennuksessa olevat adidakset..vielä himpuran kalliit oikeesti. Enkö oo jo viikon sisään astunu kaks kertaa koiranpaskaan, ku oon noukkinu omien paskoja. Että ärsyttää! Sit ku niitä pitää oikeesti hammastikun kans vielä putsata, koska ne lenkkarithan haisee jos ei pese..ja oon ristiny tuota varten omat kumihanskat ja otan joka kerta uuden palan tommosesta keittiöpesusienestä. Siis jo on hommaa :LOL: Veetuttaa ihan älyttömästi, että varmasti kommentoin ikävästi, jos oikeesti näen et joku ei kerää. Ärrr! Sama koskee huumeneuloja, roskia ja pulloja! GRRR!

Että hyvää päivää kaikille! :LOL: Täällä ollaan kahvin tarpeessa!

t: Metsätähtis
 
Olemmepas me tipahtaneet, pitää vähän nostella.

Täällä päin kävin muuten vaa'alla sitten pitkästä aikaa..voi kamalaa! Tässä on sairastellessa tullut 6kg lisää, tosin tiedän että osa on nesteitä..mutta on tossa jo pari sellasta ylimäärästä (jotain muuta ku nestettä :D ). Noh, pidänpä tässä ruokapäiväkirjaa. Nyt on hyvä, ku voi taas syödä silleen normaalisti itelle sopivasti. Jos kamalasti sairastelen, niin on tosi vaikee syyä ku oikee mikkää ei mee kurkusta alas..ja jos joku yks asia menee kurkusta alas, niin se on joku yhtä typerä kuten paahtoleipä. Noh, onneks nyt lähti nuo "syömishäiriöt". Mulle jäi tosiaan vatsataudista ja sen jälkeisestä oksennustaudista pariksi kksi päälle tollanen outo häiriö. Vieläkään ei maistu mun lempparit, eli höyrytetty kukka- ja parsakaali! Ennen söin niitä satsin ainaki kerran päivässä, nyt niistä menee yli puolet koirille..puh.

Onkos muilla ikäviä/kivoja painoylläreitä näin kesän kynnyksellä? :D

-Metsätähtis
 
Hei taas, ja tervetuloa uusille =)

Meillä saunaremontti saatiin tappeluiden saattelemana loppuun kunnialla ja eilen kävin ekaa kertaa löylyissä. On muuten hyvä kiuas, sellanen Harvia Kivi-malli mikä on korkea tötsä täynnä kiviä. Eka olin sitä vastaan mut porukat halus sen ja nyt oon samaa mieltä että onhan se hieno :)

Meillä oli kasaribileet viikonloppuna ja voi vitsit, tuli todettua että onneks ei eletä kasikytlukua.. Tukan laittamiseen menis jo tunteja :D Oli tosi hyvät pippalot ja kaikille tuli naurettua tasavertasesti.

Vauvakuume vaan voimistuu joka päivä. Työkaveri (mies) lähti perjantaina kiireellä synnärille kun sen emäntä alko synnyttää ja niillä oli jo sovittu leikkaus mut se olis ollu ylihuomenna :D Noh, kaikki meni hyvin ja se oli tänään töissä yhtä hymyä :) :) Itellä taas viikonloppu meni miettiessä, jos en hakiskaan uusia pillereitä enää. Olin siis siinä Tampereen yliopiston HPV-tutkimuksessa ja niiltä sain 4 vuoden pillerit ilmaseks. Nyt tuli huomattua että ei ne Yasminit ole ihan halvimmasta päästä, kun en ole ite niitä aiemmin joutunu maksamaan.. Mut jos mies haluaa, niin haen vielä, mut puoli vuotta. Sit alkais olee jo vuosi lopuillaan kun ne syö loppuun ja sit vois taas miettiä uudestaan. Joskus tulee ihan epätoivoseks, että kaikki kaverit tulee äideiksi ja itte vaan kitkuttelee vauvatuskissaan kun mies ei ole ihan kelannut ajatuksia loppuun asti.. KÄÄÄK!
:|

En tiedä mitä tekisin.. Nyt on hirveä kiire töissä ja meillä juhannusmökin varauskin peruttiin. Oli kuulemma joku porukka rikkonut sen, mut luulen et kyseessä oli vaan se, että se mökki on ollu jo 2 vkoa myynnissä. Kiva kun ei aiemmin voinu ilmottaa, nyt on jo myöhästä saada mökkiä jussiksi. Noh, cityjuhannuksia on ennenki vietetty ni ei olis ensimmäinen. Tiedän vaan kokemuksesta että tylsää siitä tulee.. :(

Tuli taas vuodatettua. Helpotti :)
 
Heipsan!

Alkuperäinen kirjoittaja inieh:
Olin siis siinä Tampereen yliopiston HPV-tutkimuksessa ja niiltä sain 4 vuoden pillerit ilmaseks. Nyt tuli huomattua että ei ne Yasminit ole ihan halvimmasta päästä, kun en ole ite niitä aiemmin joutunu maksamaan..
Ite oon kans ollut tuossa tutkimuksessa, mutta Oulussa ja en kyllä muista monta vuotta se kesti..varmaan sama, tosin se tutkimus jatkui eri tavalla sen mun ryhmän jälkeenki. Ja samoin ne Yasminit lykättiin käteen ja mainostettiin, että ovat "vähähormonisia"..no on varmaan verrattuna johonki 70-luvun pillereihin (vai millos ne nyt on ees keksitty, varmaan joskus hippivuosia ennen kaiketi..). Oikeesti niissä on tuhdisti hormoneja verrattuna muihin valmisteisiin, eivät sopineet mulle. En vaan tajunnut, että olin niiden pillereiden tähden kiukkunen. Aattelin, että oon vaan sellanen äkänen luonteeltani. Mulla siis loppu tuo tutkimushomma jo ajat sitte, en muista enää tarkemmin. Mut olin saanu lumerokotetta, joten sain sitten sen oikeenki lopussa.

Mulla on tänään synttärit =) Ei oikeen ihmeempiä sinänsä, mieheltä sain lahjan ja muut lukuisat lahjat saan sitten kun mennän kotikaupunkiin käymään. Heh, ihan ku tässä iässä niitä nyt paljon saiskaan. Eikä jotenki kaipaiskaan. No jos jotain hemmotteluhoitoja, niin tota kait sellasen aina voi ottaa. Ite nimettäin en rahana raaskis mennä enää tommosiin
:)

Semmonen kivikasakiuas on just hieno, Inieh (tekee koko ajan mieli kirjottaa heini :D ). Itekki semmosen voisin ottaa, tosin asutaan vuokrakämpäsä plus siihen ei tada sopia ihan pikkusauna, niinku meillä..vaan kaiketi hieman isompi. Mut on se jotenki niin nätskä.

Miellä ois se muutto loppukuusta mitä ilmeisimmin. Tässä ehditään vielä reissu käydä kotikaupungeissamme ja niin edelleen. Pitäs kait ryhdistäytyä ja alkaa miettimään jo pakkaus- ja siivousasioita, huoh.
 
Metsätähtis, mä huomasin vasta vuos sitte, että oon kiukkunen niiden pillerien takia :D:D mut en oo vaihtanu, kun pitäis koht lopettaa ne.. Mä en saanu viel tietää minkä piikin sain, koska se tutkimus joo jatku enkä oo jaksanu soittaa sinne että haluaisin purkaa sen koodauksen.

Se kiuas käy hyvin pienempitehosena (7kw) pieneenki saunaan, porukoilla on semmonen 4m2 sauna ja se on just passeli sinne. Mut ei vuokrakämppään kannata ostaa, koska se maksaa...600e :) Mut hyvä investointi noin muuten.

Ilmeisesti huomasit että mun nikki on käännös etunimestä :)

Tänään ei mitään uutta. Eilen taas seikkailin tuolla foorumeilla ja luin vauvajuttuja. Äijältä sit hetken mielijohteesta kysyin, et olisko ihan kauheeta jos olisin nyt raskaana. Ni se sano et ois se vähän kauheeta. Veti aika sanattomaks.. Blääh, tuntuu ettei se koskaa tajua mua eikä halua lapsia :( Masentavaa.
 
Heippa pitkästä aikaa!!

Vauvakuume taukosi tuossa kun oli opiskelujen kanssa kiirusta ennen loman alkua, mutta nyt olen sitten kaksi päivää lukenut Vauva-lehtiä, mitä nyt keväälllä on tullut enkä ole aiemmin ehtinyt lukea. Voi niitä kaikkia pieniä nyyttejä ja ihania tarvikkeita, kestovaippoja, tutteja, vaatteita, leluja...

Eli nyt eletään taas vauvakuume aikaa... :) Ja meillä on edelleen se tilanne, että mies haluaa myös vauvan. Kaikki on kiinni siitä, että koska jätän ehkäisyn pois. Nyt mulle on kyllä tullut sellainen olo, että olisi ihana mennä naimisiin ensin. Ollaan tässä nyt kohta kolme vuotta oltu yhdessä, puolitoista niistä saman katon alla ja viime aikoina olen yrittänyt ukolle vihjailla, että olishan se kiva, sellainen sormus. Vielä ei ole tullut tulosta. :D

Eilen oltiin esikoisen kanssa 5-vuotistarkastuksessa ja taas heräsin siihen todellisuuteen, että ei ole enää kauaa koulun aloittamiseen. Ihanteellisinta olisi ehkä se, että voisin sitten olla kotona vauvan kanssa kun tyttö aloittaa koulun. Mutta. Saa nyt nähdä, joko kesän aikana tapahtuu jotain edistystä... ;)
 
Eilen sitten ystävän kanssa puhuin tästä vauva-asiasta, että kun se vaivaa niin kovasti ja olishan se ihanaa saada pienet jalat tänne tepsuttelemaan. Puhuttiin myös siitä mitä kaikkea se vaatii ja pitäis hankkia isompi kämppä ym. Sit suunniteltiin et mun pitäis keskustella äijän kanssa ihan vakavasti asia halki poikki ja pinoon. Äijän kanssa meinaan helvetin vaikea puhua vakavasti muusta kuin autoista :)

Pääsin kotiin ja alettiin jutella asiasta, että koska olis sellanen aika et vois ajatella pillerien pois jättämistä yms. Noh, äijä se osas sitten olla sanomatta mitään selvää mihinkään. Kyselin ja kerroin että kun ei se maata kaada ja eihän se sitä kanna/synnytä/imetä. Vaan MINÄ! Mutta kerroin myös etten ala salaa jättää pillereitä pois vaan sit vasta kun sekin tuntee olevansa ihan ready.. Ja kyselin et joko kohta. Noh, aikamme puhuttiiin ja "puhuttiin" ja sit se tokas että ehkä hän ei oo sit vielä valmis. Ja sit tokasin siihen takas että jassoo, sitten en mainitsekaan koko vauvaa enää ollenkaan enneku herra ite tulee kertomaan koska tuntee olevansa valmis. Tuskin koskaan, kun se on sitä tyyppiä joka jahkaa ja jahkaa asioiden kanssa.

Eli täällä hirmunen vauvakuume jonka yritän nyt tukahduttaa jollain kun toi yks on tollanen mölli, eikä edes tajunnu kuinka se mua loukkaa kun eka sanoo yhtä ja kohta toista. En tajua kuinka sille ei oo menny jakeluun että mulla tosiaan on vauvakuume ja se ei ihan noin vaan mene pois, ollaan kuitenki oltu kohta 5 vuotta yhdessä ja toivoisin että se tuntia mua jo sen verran.

Tänää sit puhuttiin sen ystävän kanssa asiasta ja kovasti oli pahoillaan kun näin meni jäihin koko homma. Uskotteko kuule että voi pientä ihmistä ottaa pannuun?? Ihan tuntuu että masennus iskee :/

Taas vuodatusta, mut tuntuu etten oikein kellekään voi asiasta purkaa ajatuksiani..
 
Inieh halaus sinulle :hug: :hug:
Varmasti masentaa ja tuntuu kurjalta,kun on vauvakuume ja mies ei olekaan valmis :ashamed:
Mun mies on kanssa sellasta tyyppiä,että on jahkannut vauva-asiassa,varsinkin toista lasta yrittäessä.Lopulta kuitenkin sain miehen ylipuhuttua .Tsemppiä sinulle,eiköhän se miehesi vielä suostu vauvan teko puuhiin :hug:
 
Inieh , meillä oli miehen kanssa aluksi samanlainen tilanne: mies sanoi, että ei ole tilaa eikä rahaa eikä oikein aikaakaan vauvalle. Lakkasin silloin jankuttamasta, mutta paha mielihän siitä kuitenkin jäi. Eräänä päivänä tuli kuitenkin muutos: mies lähetti viestin että "kyllä me voidaan vauvaa yrittää". Vielä ei olla yritystä aloitettu, mutta kyllä on nyt paljon helpompaa kun toinen vapaaehtoisesti suostui. Eiköhän sunkin mies vielä myönny ajatukselle, kun saa sitä rauhassa miettiä. :)
 
Meillä kans mies on sellanen jahkari että välillä ottaa itteäni aivoon ja lujaa. Toisaalta se on se järki kun mä taas vedän tällasissa asioissa tunteella. Samantyyppisiä keskuteluita on meilläkin käyty ja jossain vaiheessa mieskin sanoi että kyllä hänelläkin on vauvakuume mutta sitten taas kohta hän kieltäytyy keskustelemasta asiasta. Ehkä se on sellaista miehen valmistautumista. Koitetaan kestää sitä! :hug:

Mulle tuli pieni herättävä juttu. Kaveri unohti muutamat pillerit ja nyt on menkat myöhässä ja jännityksellä odotetaan kuin muijan käy. Ensin olin jotenkin vihainen kaverilleni mutta nyt sitten taas olen entistä varmempi että en halua aloittaa yritystä vielä. Ei ole meidän aika ihan vielä. :) Nyt vaan haluan käydä koulun loppuun ja sitten vasta.

Ihanaa kun alkaa työt ja huomenna on viimeinen koulupäivä.. :p tosin eilen olisi ollut töitä mutta oksensin edellisenä yönä niin oli pakko skipata. Oli muuten jäätävän kamalaa oksentaa vaikkakin vain kerran. Tärisin oikein ja hiki kaatui päältä. :x En ole vuosiin oksentanut ilman että alkoholilla olisi osuutta asiaan. Toivottavasti ei tule kovin äkkiä uudestaan samaa..
 
Joo niinpä, kyllä toi tosta toivottavasti joskus tajuaa :p Tuntuu vaan niin pahalta kun ei voi suunnitella oikeen mitään edes ajatuksissaan kun ei tosta äijästä ota selvää. Pelkään vaan et menee useampi vuos enneku havahtuu :( Oon nyt ollu jankkaamatta asiasta, ni ei tuu turhia riitoja sen takia.

Kävin just toissapäivänä kattoo kaverini vauvaa ja siis voi vitsi että oli sulonen pikkutyttö :)
 
jenkkivaimo
Ilmoittautuisin mukaan kuumeilemaan :) Meillä on vasta 4-kuinen ihana poika, mutta mulla on jo aivan kauhea vauvakuume! :D Palailen pikkuhiljaa kouluun ensi syksynä, ja jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, mun pitäisi valmistua syksyllä/talvella 2010. Mielelläni olisin raskaana jo tuolloin, niin että laskettu aika olisi keväällä/kesällä 2011. Minä olen siis 25 v ja mies kohta 26 v, naimisiin mennään nyt heinäkuussa. Mies on amerikkalainen ja meillä on aikeissa muuttaa pariksi vuodeksi Jenkkeihin heti, kun valmistun.

inieh: Sulle halusin heti kertoa, että mä sain kanssa puhua miestä ympäri tosi kauan, ja hän vaan väitti, että ei oo vielä valmis. Sitten se myöntävä vastaus tulikin ihan puun takaa ja yllätti mut niin täysin, että itse säikähdin ja sanoin että "No ootetaan vielä vähän aikaa" :D Siitä se yritys kuitenkin lopulta lähti, ja kaikeksi onneksi (ja suureksi yllätykseksi) poika saatiin alulle heti ekasta kierrosta :) Mä vähän luulen, että miehet vaan on sentyyppisiä, että tarviivat kaiken tiedon ensin ja sitten tahtovat aikaa kaiken sulattamiseen. Kyllä se siitä, ehkä nopeemmin kuin uskotkaan! :)
 
hellurei!

Miehet on kyllä ihan jahkaajia ja semmosia juupaseipäs ja entiedä -ihmisiä! Ite sain taivutella ukkoa koiran hankintaan vuoden ajan..Ensin tuli jyrkkä "ei" ja sen jälkeen tuli jo "ehkä" ja nyt se ei malta odottaa että meille tulee se hauvavauva joskus syksyllä! Ja kun niin kovasti tahtoisin alottaa sen vauvan yrittämisen jo ensi kesänä niin ajattelinkin aloittaa vauvoista puhumisen jo nyt hyvissä ajoin.. :whistle:

Muutama kuukausi sitten herra sanoi vielä vauvoillekkin että "ei, katsotaan asiaa joskus 10v päästä".. Mutta nyt kun minun pieni kummityttö syntyi maailmaan niin asia muuttui. Kuka nyt voisi vastustaa semmoista pientä ja sulosta kuolasuuta? Mieskin lässyttää ja lepertelee jo neidille! Käytiin tänään kattomassa sitä tystkää, voih että miten se on suloinen<3 Oma vauvakuume taas nousi hetkeksi, huomiseksi luvataan jo hieman lauhempaa! :p
 
Onpas inhottavaa, inieH! :hug: Veikkaan, että tuossa tekee paljon tuo miehenkin nuori ikä (jos oikein muistan). Miehellä voiki olla, että se lapsi koetaan (ystäväpiirissäki) semmsoeksi rasitteeksi ja pappojen touhuksi jne :LOL: Mulla taas kun mies oli tavatessamme lähempänä kolmeakymmentä ku 25 (aivan, en nyt muista minkä ikänen oli :LOL: )..niin oikeestaan jo alusta asti ollut selvää meillä, että ensinnäkään mies ei seurustelisi ihmisen kans, joka ei lapsia haluais jo ikänsä puolesta..ja mulla taas on ihan sama homma. En ite vois seurustella ees ihmisen kans, joka ei halua naimisiin, koska mulle se on niin tärkeä asia. Ja mies on samaa mieltä, joten ei ongelmia ole. Meillä on nuo asiat jotenkin ohimennen jo alusta käyty, niin ei ollut semmosia ahdistuksia..että tapahtuuko se vaikka kymmenen vuoden päästä tai jotain. Mies sanoikin jo joskus silloin, että haluais olla isä joskus 35-vuotiaana viimeistään..tai ainakin tulossa iskäksi, että jaksaa sen lapsen perässä sitten juosta. Mutta pakko sanoa, että olihan se itse keskustelu, milloin tehdään mitäkin, aika vaikea aloittaa. Sitä jotenki jännittää tommosia yksinkertaisia keskusteluja =) Mutta miehen kans tosiaan puhuttiin joskus tuossa nuo hääasiat ja lapsiasiat, niin on jonkinlainen "aikataulu"..se nimettäin ainakin mulla helpottaa ihan tosissaan tätä kuumeilua. Tosin itse siirsin muutamalla kk:lla tuota yrityksen aloittamista, ihan sen tähden et saan yhden lukukauden siihen vielä alle (ois sit vaan mukavia juttuja jäljellä), ja tämmöset on ihan ok. Ei mekään siltä istumalta heti siitä puhuttu, jonkin verran, mutta seuraavana päivänä taiettiin puhua asiat läpi. Mulle tuo on kuitenki tärkeä, niinku miehellekki, et on jotain vähän suunnitelmaa...että millon aloitetaan yritys ym. Joten luulen, että sullakin Inieh voipi mies tässä joku toinen päivä innostua keskustelemaan paremmin. Mutta ite en tykkäis jättää roikkumaan sitä aihetta, että en yhtään tietäis haluaako se mies edes koko lapsia sittenkään..vai onko se vaikka 5 vuoden päästä (mikä ois itelle ehkä liian kauas) tms. Painostus näissä asioissa ei ole reilua, mutta toisaalta ei ole reilua toista jättää löysään hirteen roikkumaan. Eli mun mielestä kaks aikuista ihmistä kyllä voi parisuhteessa vähän sopia, että oisko se lapsi sopivaa aloittaa vaikka parin vuoden säteellä tms..siis jonkinlaista aikaa. Tääki on vielä, että mitä vanhempi nainen, niin sen paremmin kyllä pitäs miehenki tietää mitä elämältään haluaa..ihmisen biologia on ihan armoton meille naikkosille B)

Tosiaan, meille miehelle tuli vähän yllätyksenä, että ite oon tämän ikäsenä jo aiemmin valmis hankkimaan lapsia (siis ikää 24). Kun kuitenkin hänen entinen avovaimonsa oli sellainen, ettei halua sitoutua sen kummemmin kyllä ees lemmikkieläimeen (ja semmonen on muuten sitten nykyisin käytökseltäänkin..köhköh). Ja tämä tapaus on siis minua useamman vuoden vanhempi, joten tämmönenkin voi olla miehille sellainen, etteivät ole viittineet keskustella asiasta, jos vaikkapa naikkonen on useamman vuoden nuorempi.

Ja kiitos synttärionnitteluista, Rouva Sumppisuu. Jotenki sitä ei oo vielä ymmärtäny, että mitarriin on tullut vuosi lisää :saint:

Mulla on kyllä vaihteeksi taas kunnon vauvakuume menossa, tämmöstä tää on. Mun mielestä tämä unelmointiki on kivaa, vaikka oishan se kiva joskus että ois se lapsiki :heart:

Pitänee tästä lähteä aamupalalle, mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :flower:

-Metsätähtis
 
Metsätähtis, jotenkin sait mun ajatukset puettua sanoiksi :) Siis mies on tosiaan (vasta?) 23, joten omat puheet tuntuu painostukselta, vaikka nuorempi häntä olenkin.. (22 tänä vuonna). Ja kavereiden kanssa kun asiasta puhuin (oli pakko edes ystäville ajatuksia päästä purkamaan) ni ne oli ihan eri meiltä mun kanssa. (!!) Mua alko oikeen surettaa, kun itteäni vanhempikin ystävä oli sitä mieltä että ei herranjumala mitään lapsia vielä! Yritin siinä sitten selittää, että ei meillä työn alla olekaan mikään nyt vielä ainakaan, vaan halusin purkaa päätäni asiasta, kun oli niin paha mieli.

Äijähän tosiaan sanoi eka että "ei", sitten tuli "ehkä parin vuoden päästä" (jonka se sanoi vuosi sitten) ja nyt taas "ei vielä". oon yrittäny olla painostamatta, mutta oon myöskin selittäny sille joitain faktoja, kuten sen että mä syön vieläkin pillereitä, ja että en mä nyt heti pillereiden lopettamisen jälkeen tosiaan ole menossa synnyttämään, vaan että siinä voi mennä pitkänkin aikaa, kunnes tärppää. Ja en mä nyt haluakaan ihan tekemällä tehdä mitään lasta, vaan oon aina ollu sitä mieltä, ettei lapsia tehdä vaan niitä saadaan. Muttakun oikeen surettaa toisen takia, kun tuntuu että se menee heti ihan paniikkiin kun mainitaankin sana vauva.

Tuttavapiirissä on nuoriakin perheitä ja niilläkin on ollu heikot lähtökohdat raskautuessa mut kaikki pärjää loistavasti.. Joten miksi ei meillä vois mennä hyvin? Mulla on vakituinen työ, kohtuupalkallakin vielä, mies on nyt koulutuksessa kun jäi työttömäksi, kohta on toinen ammatti ja sekin pääsee saletisti töihin. On kohta maksettu oma auto ja isompi kämppä on hakusessa. Kummallakaan ei oo minkäänlaisia sairauksia ym, joten itse en näe mitään estettä asialle. Mutta osaan katsoa asiaa toisestakin näkökulmasta, joten nyt annan asian hetken olla ja mies saa miettiä ihan ittekseen hetken. (Mikäli itteäni yhtään tunnen, en voi olla kauaakaan ottamatta asiaa puheeksi :) )
 
haaveilemaan toisesta lapsesta :) Meillä on 1.3. syntynyt tyttö ja minä jo kovasti haaveilen sisarusta tälle pikkuiselle :ashamed: Miehen kanssa ollaan puhuttu, että mukava olisi sellainen n. 2-3 vuoden ikäero lapsille. Tosin, nyt tytön syntymän jälkeen olisin itse sitä mieltä, että toinen voi tulla kun on tullakseen, mutta mies ei vielä halua, jotenka pillereitä vaan popsimaan hetkeksi. Itse haaveilen jo, että ensi vuoden loppupuolella voisi vauvan yritys alkaa. Voihan tämä olla hieman hullua, että kun tyttö on nyt vähän vajaa 3 kk ja minä haaveilen jo tosiaan toisesta... Mutta haaveilla saa :)

Vähän itsestä voisin kertoa eli olen 23v. ja mies täyttää syksyllä 25v, Jyväskylässä asutaan.

Jaaha, eipä ehdi enempää tällä kertaa, kutsu kävi :)
 
jenkkivaimo
inieh: Me saatiin miehen äidiltä ja siskolta aika paljonkin kritiikkiä, kun päätettiin tehdä tuo poika vaikka ollaan molemmat vielä koulussa (molemmat lähes valmiita tosin), häät vasta tulossa, kummallakaan ei vakituista tai ainakaan kokopäiväistä työtä, asutaan vuokralla, ei autoa jne. Mutta ihan tiedoksi, että Suomessa ei oo ainakaan rahasta kiinni ettei pärjäis - meidän tulot on tällä hetkellä yhteensä aika reilusti alle 2 000 e/kk ja pärjätään oikein hienosti - rahaa jää myös elämiseen, herkutteluun ja jopa matkailuun :) Tosin meidän pelastus on suhteilla saatu sikahalpa vuokrakaksio, suuremmilla asumiskuluilla oltais toki pinteessä. Eli ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot: julkinen liikenne, kestovaipat, täysimetys - niillä säästää jo pitkän pennin :) Anopin puolustukseksi mainittakoon, että Amerikassa nää raha-asiat ei olis todellakaan meillä näin hyvässä kunnossa, siellä oltais oikeesti vaikeuksissa.

Mä oon aina ollut sitä mieltä, että jos vaan mahdollista, lapset olis hyvä hankkia nuorena. Ihan jo biologisistakin syistä mutta myös siksi, että en ainakaan itse halua olla 50-vuotiaana murjottavan ja huutavan teinin äiti, mielummin jo mummi (kuten oma äitini). En halua kenenkään tunteita tässä loukata, ihan vaan omia mielipiteitäni jakelen :) Mun tavoitteena on jo vuosikausia ollut saada eka lapsi ennen kuin täytän 25 vuotta ja 30-vuotiaana sais olla vähintään kaks lasta. Eka tavoite suoritettu; poika syntyi 2 kk ennen synttäreitä :D Mutta kuten mainittu, lapsia ei tehdä, niitä saadaan, joten katsotaan, miten suunnitelmien käy :)
 
Tottahan se on, että aika moni alle 25-vuotias ei vielä lapsia halua, varsinkin miehillä tahtoo olla semmosta vapaudenkaipuuta ja ylipäänsä sitä, et pitäis kaikki se ehtiä tehä mitä aiko..tai ei ees aikonu, mutta pitää olla vapaus kuvitella että vois tehä mitä päähän pälkähtää :saint: Mulle ei ois tullu itelle mieleenkään esim. 21 veenä vielä lapsukaista, että aika nopeesti sitä mieli sitten pikkuhiljaa muuttuu. Toisaalta tuo on myös ihan täysin kiinni siitä, että onko sopivaa seurustelukumppania tai onko sitä ollenkaan jene. Mulla on moni kaveri, joka suunnittelee lapsia vasta sitten 30senä..ja sitten on niitä mua nuorempia, joilla jo on lapsia. Mutta tällä hetkellä on mullaki kaveripiirissä sellasia todella hyviäkin ystäviä, joiden kans en vauvahaaveista keskustele. Koska toisella voi olla omassa parisuhteessaan vaikka vähän taantumakausi menossa ja toieslla sitä ei taas ole. Helpompi jutella niiden kaa, joilla se lapsi jo on. Ja sitten tietysti kaksplus :D

Jenkkivaimo kyllä puhuu ihan asiaa. Menojen ja tulojen on kohdattava -oli lapsia tai ei. Ja mieluusti vieläpä, että jäis jotain sukanvarteenki (tai vaikka pörssiin ;) ). Voin kuvitella, että Yhdysvalloissa pelätään tuota yhtälöä ettei ole vielä koulutusta+työtä ja sitten vielä ei naimisissa. Koska jos katotaan tilastoja, niin siellä ne ikuisesti köyhät ovat yh-äippiä, ei koulutusta, ei kunnon työpaikkaa tai sitä ei ole ja niin edelleen. Että varmaan pelkäsivät kovasti, että teistä nyt tulee sellaisia joko yksin tai kaksin B) Päteehän tuo yhtälö ihan Suomessaki, mutta täällä on tuo tukikehikko vähän parempi ylipäänsä. Ja koulutusmahdollisuudet aika eri tasoa. Köyhäkin voi kouluttautua hyvään ammattiin, jos päätä tai "käsityötaitoja" riittääpi.

Ite oon kans sitä mieltä, et ois kiva saada jo nuorempana lapsia..toisaalta, vaikka meillä tärppäis heti sitten ensi huhtikuussa..niin en minä sen lapsen synnyttyä nyt enää mikään nuori sillä tavalla ole =) Mutta toki alle ensisynnyttäjien keski-iän ja siihen ainaki ite haluan pyrkiä. Toisaalta en mene lupaaamaan, ettenkö haluaisi sitten joskus tehdä iltatähteä..että se siitä teinistä ja keski-iästä :D

Meillä tässä muutto kesken vähän ku. Käytii eilen puunaamassa asunto, oikeen lattiatkin vahasin. Ja tänään viiän jotain tavaroita ja ostetaan :heart: ASTIANPESUKONE :heart: Ette voi ees kuvitella, kuinka onnelliseksi tuo vehje minut tekee :LOL: Oon ollu aina sitä mieltä, että en pulauta yhtään lasta jos ei ole astianpesukonetta :LOL: Että onpas sekin sitten valmiina. Joo, tänänä viiän tosiaan jonkun verran tavaroita..mut sit palkattii semmonen muuttofirma hoitamaan loput. Ja ne tulis sitte perjantaina. Että vkl menee uutta kämppää laittaessa kuntoon. Saiski vielä jonkun siivoamaan tämän vanhan B)

Jahas, pitää lähteä jatkamaan hommia. Aika sateisen näköistä, että meneehän tää kätevästi muuttohommia puuhastellessa.

Eiku hups, muistin että piti vielä tuohon Iniehin juttuihin vastata. Että tosiaan on noita heikomman tulotason vanhempiakin, joilla hommat sujuu. Mulla on omat vanhemmat aikanaan ollu niin, että äitini (saikku) teki töitä ja isä joutu t yöttömäksi..kaiken lisäksi oli talonrakennusprojekti menneillään. Ei silti ollut ongelmia, pitää vaan osata elää niiden tulojen mukaan, kuten Jenkkivaimo tuossa sanoi. Sitten on ystäväpiirissä opiskelijaperheitä, joilla talolainat..hyvin heillä meni, ainoa vaan että toinen ei ole saanut oman alan töitä suhtanteiden takia (molemmat ovat valmistuneet nyt)..ja sitten on ihan sihteerin+hallityöntekijän (ei iso palkka) lapsosia ja ei heillä ainakaan näytä ongelmia olevan, on myös asuntolaina. Se vaan, että osaa katsella myös käytettyä tavaraa, varsinkin lasten vaatteet on sellaisia, että käytetyt ovat hyväkuntoisia (varsinkin vauvaikäisillä) kun ne eivät kauan ehdi päällä olla. Ja sitten tietysti jos suvussa on vaatteita ja muuta, niin kantsii ne vastaanottaa. Mulla itellä kyllä on, et haluan ehdottomasti uudet rattaat tai mitkä sitten valitaankaan. Tässä mulla on joku kieroutuma :ashamed: Mutta toisaalta meillä ei silleen tiukkaa tule, jos joskus on lapsia..koska joko ite oon aika lähellä valmistumista (mikä ei rahallisessti toki auta siinä hetkessä yhtään) ja mies taas hyväpalkkaisessa työssä..ellei kaikki työt sitten tämän lama/taantuman aikaan häivy Kiinaan jne. Mutta enpä jaksa uskoa, että ihan niin isoa rakennemuutosta tästä tulis.

Ja nyt häivyn muuttohommiin! B)

-Metsätähtis
 
Tosi kiva, ettei täällä ihmiset heti osottele mua syyttävällä sormella vaikka omat mielipiteeni kerronkin. Meitähän kuitenki on moneen junaan.. Ja helpompi on muiden kuumeisten kanssa puhua asiasta, kun taas ne omat kaverit ei ihan aina tajua mua.. Ajattelinki ettei niille kannata puhuakaan mistään pienistä sinappikoneista, kun ei ne niistä ymmärrä mitää :) Kuumeilu jatkuu edelleen, sano mies mitä tahansa.

Täällä on kuulkaas ollu niin hienot kelit muutaman viime päivän ajan, et on oikeen harmittanu olla töissä! B) Mutta, onneks koht on vkl, ja lupas hyvää keliä niin vois yrittää saada hiukan väriä pintaan. Ja tänä vuonna kesälomakin alkaa jo heinäkuun puolesta välistä ja silloin on yleensä se "kuumin kesä" ollu, ni ihan kiva et on lomaa. Just äsken varasin tuttavapariskunnan kanssa meille mökin, tosin se on vasta elokuussa vapaana, mut kuitenkin!! Kun jussimökki meni niin ketuilleen ni pakko oli silti päästä lähtemään..
Ja soitin meille tänään jussiksi kanavaristeilyliputkin, mennään jussina risteilemään täältä lahden satamasta vääksyyn ja takas.

Meillä on nyt töissä pahin kesäkiire ja kaikki menee päin mäntyjä.. :| Mut toivon vaan, ettei se siirrä lomaa, sit meinaa halkiaa piä! :D Mutta ei mulla tässä ihmeempää valittamisen aihetta nyt ollutkaan, palaillaan... (pakko ottaa päikkärit)
 
jenkkivaimo
ASTIANPESUKONE aaaah se olis kyllä poikaa!! :D Mä VIHAAN tiskaamista, ja mies sen yleensä hoitaakin. Mulle jää tuttipullojen ja rintapumpun pesu, mutta se homma ei haittaa.

Noihin menoihin vielä, meillä kans tosi paljon veljeltä ja serkulta saatuja vaatteita, jopa niin paljon että jäi tosi paljon käyttämättä. Toki lahjana on etenkin Jenkeistä saatu kauhee kasa kamaa, ja kyllä mä itekin ostelen pojalle uusia vaatteita silloin tällöin - kuitenkin eka lapsi kyseessä ja kun ne vauvanvaatteet on niin ihania :whistle: Vaunut on kirpparilta, matkarattaat ja syöttötuoli serkulta lainassa, pinnasänky isäpuolen kätköistä, kehto lainassa, turvakaukalo veljeltä lainassa (tiedän että on kolaroimaton)... Ollaan säästetty noissa piiiitkä penni!

Olipa kiva käydä taas neuvolassa selvittämässä pojan kasvua, ihan älytöntä vauhtia kasvaa täysimetyksellä vieläkin (4 kk) joten soseiden kanssa ei kiirettä.

Kattelen aina kaupungilla niin kateellisena ihania massuja, oispa ihana taas tuntea potkuja ja hikkaa ja kuunnella kotidopplerilla sydänääniä. Ja ottaa masukuvia :heart: Oi oi, oispa ihanaa olla taas raskaana :) Synnyttämäänkin voisin lähteä koska vaan!
 
voooi..olen niiiiin kateellinen sulle metsätähtis tosta asitanpesukoneesta! Tiskaaminen käsin on kyllä maailman ärsyttävintä hommaa varmaan :D Odotan että löydettäis joku kiva asunto että saisin semmosen sinne..ei viiti enää tänne kämppää hankkia mitää tuommosia :/

nimim. tiskikoneesta haaveileva

ja ps. mä oon ihan samaa mieltä kans siitä että lapset on kiva saada nuorena. Ite en jaksais 60v leikkiä kun omien lastenlasten kanssa enää!
 
Heii, saisinkos liittyä tänne? :)

Olen kahden lapsen 19v äiti, lapset ovat Jani 8.3.06 ja Taru 2.6.08. Avomieheni on 20v.

Minulla kovasti vauvakuumetta pukkaa, mutta mies ei ole aivan samoilla linjoilla kanssani... Sovittiin tänään sitten alustavasti että perheenlisäystä jos alettais yrittelemään tuossa noin kahden vuoden kuluttua että sinne vuodelle 2011 se yritys sitten ajoittuisi, jos hyvin käy... :)
 

Yhteistyössä