Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol.3 *UUSIN*

Eikai sentäs kolme lasta ole vielä suurperhe!?!
Meillä eka yhteinen suunnitteilla, meidän kanssa asuu minun kaksi lasta ja isännällä kolme lasta aiemmasta liitosta jotka ovat joka toinen v-loppu meillä...Välillä on hyörinää ja pyörinää ihan riittämiin! :D
 
täällä ainakin haaveena että lapsia saa tulla niin paljon kun luoja suo :heart:

en paljoa jaksa kirjoittaa mutta olo on niin huono ettei meinaa sanaa suusta saada kun mies ilmoitti ettei kolmatta lasta vielä ainakaan aikoihin jos koskaan :ashamed: :'(

itku tulee jo ajatellessakin kun muuten meillä on kaikki erinomaisesti niin minun suurperhe haaveeseeniko meidän perhe kaatuu vai pitääkö lakata haaveilemasta :ashamed: kumpikin tuntuu yhtä pahalta :'(

-äiti88,Liisa06 ja Leevi08-
 
Milas
äiti88 :hug: Toivottavasti pääsette miehen kanssa yhteisymmärrykseen lapsiluvusta. Kun meidän kuopus oli pieni ja minä haaveilin kolmannesta oli mieheni ehdottomasti sitä mieltä ettei meille tule lisää lapsia. Hänelle olisi riittänyt yksi. Murehdin sitä tosissaan, tuntui etten ikinä voi päästä siitä yli etten saisi kokea raskautta enää. No, aika kului ja mieheni mielikin kummasti muuttui. Nyt tuntuu välillä siltä että hänellä on kovempi kuume kuin minulla. Voimia sinulle, mutta älä vielä luovuta. Aika on ihmeellinen, sen kuluessa ehtii ajatukset muuttua.
 
kääkkis
Ninja85: Mulla alkoi 2 aiempaa raskautta heti ekasta yrityskierrosta. Tää kolmas on oikea ongelma jo tekovaiheessa näköjään :(
Hyvää häämatkaa Metsätähtöselle ( vaikka olen varmaan ehtinyt jo lähteä) :wave:

Kävin tänään vyöhyketerapiassa, jalkaterät käsitteli ja juuri ne hormonivyöhykkeet olivat aivan järjettömän arat. Varsinkin kilpirauhanen ja aivolisäke ( ovat kuulemma ne jotka vievät käskyä tuonne kohdulle ja munasarjoille) Nestettä ja limaisuutta oli elimistössä ja sain hyviä veriryhmääni liittyviä ruokaohjeita, jotta saataisiin sitä kautta korjattua tilannetta. Viikon päästä on sitten se labra.
Nyt alkoi miehellä loma, joten meillä on vähän kaikenlaista ohjelmaa, eikä varmaan tule niin paljoa mietittyä tätä tilannetta. En muista edes mikä kiertopäivä mulla on...100 alkaa varmaan paukkua.

äiti88:lle iso :hug: Kyllä sen miehen mieli voi hyvinkin vielä muuttua, odottele vain :heart:
 
Heips kaikille taas!
:flower: Nyt tää tyttö meni ja osti reseptin jäljellä olleet 6 kk e-pillereitä...ne kun popsii loppuun, niin jos vaikka sitten houkuttelisi haikaraa. :p
Täällä onkin kaikkia ihania juttuja taas....häämatkoja ja sukulaislapsien ristiäisiä. :)

Nuo äitiyspäivärahajutut itseänikin kovin mietityttää kyllä....oon ihan pihalla niistä. Täytynee alkaa selvittämään, että minkälaisiin avustuksiin sitä ois sitten oikeutettu. Yhtään en oo niihin ehtinyt paneutua....toisaalta kun mies vielä opiskelee ja se haluaisi jäädä lapsen kanssa sitten mahdollisesti kotiin olemaan...mutta saako siitä sitten pienempiä avustuksia? Minulla kun on ollut jo yli kaksi vuotta palkkatyö.
 
Amy86 Ok. Voi olla.. En ala väittämään vastaan kun en tarkemmin tiedä :) Eli luotetaan tohon sun tietoosi.

Tärppäys-juttua.. Meillä esikoista yritettiin n. 8kk ja toinen tärppäskin heti sit tokasta kierrosta. Esikoista ennen oli varhainen km jonka jälkeisestä kierrosta tulinkin heti raskaaksi. Toka tuli yllärinä niin aikasin kun tuli, oltiin varauduttu siihen että puol vuotta ainakin menee. Tosin, vannon greippimehun nimeen.. Molemmat on tärpänny siitä kierrosta kun oon sitä alkanu juomaan.. ;) Ja siis juurikin höppänävauvantekomielessä.. Kunhan kokeilin molemmilla kerroilla ja kappas, sehän toimi ;) Aivan varmasti alan sitä lipittämään taas sitten, kun aika on :) Ehkä höpöhöpö-juttuja mutta saa sitä aina kokeilla :)
 
kassu tuttu juttu tuo kuumeilu :D Meillä esikoinen oli jotain 4kk muistaakseni kun ehkäsy jätettiin pois.. Sillon iski juurikin se vauvakuume myös ja sit päätettiin et toinen saa tulla jos on tullakseen. Ja tässä toisen lapsen pikkuvauva-aikanakin samoihin aikoihin, siinä 6kk ikäsenä alko vaivaamaan "vauva"kuume, mutta todellisuudessa tunnistin sen enemmänkin raskaus- ja synnytyskuumeeksi, kun tiesin etten vauvaa oikeasti haluaisi tähän väliin. Joten se jäi siihen sitten.. Onneksi.. Niin kamalalta kuin se kuulostaakin, etten vauvaa haluaisi :/
 
Suan ymmärrän täysin mitä tarkoitit. Mustakin tuntuu, että nyt on enemmänkin raskaus-ja synnytyskuume. Tähän saumaan en toista vauvaa jaksais. Mutta kun yritys alkaa vasta syksyllä, niin nuorimmainen kerkeää jo 2 vuoden ikään. On sitten jo iso poika :heart:
Ehkä sitten on jo oikea vauvakuume, ja haluaa myös sen vauvan.

 
:flower:
Vähän keskusteluja olen tässä seuraillut. Yrityksen pituudesta : Meillä molemmat aikanaan sai alkunsa eka yrityskierrosta. Jännä miten sitä nyt automaattisesti epäilee ja ajattelee että kolmatta todennäköisesti yritetään tosi kauan, eihän niin satumainen tuuri voi enää jatkua :p

Mulla ajatukset seilailee laidasta laitaan tämän "kolmosprojektin" kanssa. Välillä on ihan "kauhuissaan", että oikeestiko sitä on vielä haluamassa aloittaa alusta ja jaksaako sitä sitten kuunnella vielä kauheita itkupotkuraivareita kun ne toisilla jo helpotti. Toisaalta taas en voi kuvitella ettei meille enää tulisi yhtään lasta lisää, tuollaisia suloisia nappuloita, suuria persoonia :heart: Kai tämä epävarmuus kuuluu kuvioon... muistelen vaan ettei noiden ekojen kanssa ollut mitään epäilyksiä, TIESIN että HALUAN ihan varmasti :)

Kääkkikselle ihan hirmuisesti tsemppiä vaan jaksaa, joskus se näköjään vaan ottaa oman aikansa ennekuin onnistuu :flower:

äiti88, meilläkin mies sanoi kahden ekan jälkeen etten tule ainakaan hänen kanssaan saamaan enää yhtään lasta, hänelle kuulema riitti kaksi... Melkein otin ja lähdin etsimään sellaista miestä kuka tekisi :LOL: odotin kumminkin ja nyt hänkin herra jääräpää on kuitenkin kolmannen pienen kannalla, ja mikä parasta: omasta aloitteestaan :D

 
Äiti88 :hug: Josko ajan kulumisen myötä miehenkin pää kääntyisi! Toivotaan ainakin!

Suan onkos tuo greippimehu juttu tutkittu juttu vaiko ihan oma keksimä?? Meillä kumpikin lapsi sai alkunsa heti yrityksen alettua...Mutta ei se takaa sitä, että seuraavan kohdalla kävisi samoin... Täytyy myös siis lipittää sitä greippimehua :D kaikki apukeinot otetaan huomioon!

 
Tsemppiä Äiti88! Jospa miehesi mieli muuttuu, kunhan aika vähän kuluu ja tottuu ajatukseen. :hug:

Ansis Mäkin oon kuullu tuosta greippimehusta. Jos muistan oikein, se vaikuttaa jotenkin ovislimoihin ja sitä kautta helpottaa raskautumista. Kovin tarkkaan en tuota muista.

Minä oon nyt saanut vähän lääkettä vauvakuumeeseen, kun esikoisella on alkanut jokin uhmaiän esiaste. Kiukuttelee, kun pitäisi syödä tai käydä potalla. Nyt on onnellinen, kun on vielä yksi lapsi niin saa keskittyä tuohon yhteen kiukuttelijaan. Onhan hän hirmu rakas, eikä kiukuttele koko aikaa, mutta vielä saa vähän aikaa kulua, että kakkosta aletaan yrittämään. =)
 
Voi p***e tätä saittia :headwall:.. taas kadotti mun tekstini. No, ei se mitään. Ukostani vain paasasin.

Menkat "myöhässä" 2 päivää. Imetän vielä ja kumi on ahkerassa käytössä. Ehkäisy siis on kunnossa.
Pitäisköhän olla huolissaan :D
Ois kyllä aika pommi, jos vahinko ois sattunu. Kait tuo imetys vähän vaikuttaa siihen että kierto ei ole ihan säännöllinen :attn:
 
Ansis Ei oo itse keksitty juttu, mut en tiedä onko se tutkittukaan :D Kuitenkin huhu kertoo, että tuo greippimehu vaikuttaa siten, että se tekee limakalvoista liukkaampia ja auttaa siittiöitä etenemään sulavammin sinne minne pitääkin.. :) En mä tiedä toimiiko se, mutta meille vaan on sattunu kaks onnekasta tärppiä just sellasista kierroista kun greippimehut on käyttöön otettu :)
 
Mulla ei oo menkkoja edes näkyny vielä synnytyksen jälkeen ja siitä on kohta 10kk. Imetyksen lopetin tossa pari viikkoa sitten.. Mut ehkäpä syynä onkin just tuo imetys ja se, että mulla on kierukka ollu syyskuusta asti. Kyllä tässä on ihmeen turvonnu olo ollu muutaman päivän ja painokin muutaman kilon enemmän kuin normaalisti, voiskohan se olla joku merkki tulevista menkoista? Mahaa on kyllä vähän jomotellu vaihtelevasti viikon verran joten vuolasta vuotoa odotellessa :/ No, ehkä siitäkin selvitään.
 
Ja eikun greippimehu-talkoisiin! :D

Minulla kanssa kierukka ja kuukautiset loppuivat siihen...Lihosin kyllä sit ainaskin 8kg, vaikka ei mitkään liikunta/ruokailutavat muuttuneetkaan! Nyt kun kierukka ollut 4v, niin kerran kolmessa kk:ssa kuukautisten tapaisia ollut. Ja hiukan paino lähtenyt alenemaan. Täytyisi ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa kuntoilu oikein tosissaan :whistle: Minulla alkoi maanantaina makeaton maaliskuu. Saa nähdä kauanko kestää :kieh:
 
jenkkivaimo
Mulla alkoi kans tosiaan menkat 9,5 kk synnytyksestä (marraskuun puolivälissä 2009), mut sen jälkeen kierrot oli 37 ja 50 pv eli nyt vasta kolmas kierto menossa! Yritys alettiin tokassa kierrossa. Mulla oli kyllä luomumenkat aina siinä 35 pv paikkeilla, mutta siitä on niin kauan (oli pillerit käytössä ennen raskautumista ja niillä oli kierto sen 28 pv) että en jotenkin tajunnut, miten noi kierrot oli noin pitkiä. Toi 50 pv on mulle edelleen mysteeri. Ehkä stressin takia, oli vähän rankka alkuvuosi.

Meillä alkoi kans kuntokuuri miehen kanssa. Kun imetys väheni ja loppui, kilotkin pääsi palaamaan takaisin kun imetysajan ruokavalio jäi päälle (sipsiä, suklaata, limua, pizzaa...). Imetyksen ansiosta painoin vähemmän kuin vuosikausiin (-7kg lähtöpainosta) vaikka söin ihan mitä vaan ja kävin tosi harvakseltaan spinnissä. Nyt koittaa paluu terveellisiin elämäntapoihin! Ihan rahankin takia - mies unohti viedä uuden verokortin töihin ja sen ansiosta helmikuun palkasta meni veroa 60 %... :headwall: Miehet.

Ens tiistaina testiä sitten kun tulee kp 36. Jotenkin oon ihan varma että nyt napsahti. Toivottavasti en tipahda korkealta ja kovaa... Tosin voi mennä tosta vielä kaksikin viikkoa tiistaista että on luotettava tulos, jos tää on taas tollanen 50 päivän megakierto. Ei kai enää, nyt kun imetyskin on ohi ja kroppa taas ennallaan. Hope not.

Jos ei napsannu niin greippimehua kaapit täyteen! ;) :LOL:
 
Jenkkivaimo: toivottavasti olis napannu kiikkiin :)

Mä kuulun sitten niihin hormoonihirmuihin, joille pärähti kuukautiset 8 vkoa synnytyksestä
:eek: imetyksestä huolimatta. Kuukautiskivut oli kuitenkin jääny unholaan :D

Perjantaina tosiaan aika ehkäsyn uusimiselle. Ajattelin aamulla tehdä testin ihan siltä varaalta, ettei sitten siellä pöydällä sanota, että "Rouva on vähän myöhässä nyt" :LOL:
 
Sama homma Amy, menkat alko melkein heti ku jälkivuoto loppui ja säännöllisesti on siitä lähtien tulleet. Paitsi nyt ,kun "jo" 3 päivää myöhässä :D
Tekee kroppa jotain temppuja ihan selvästi, koska olisi silkka mahdottomuus olla raskaana.

Jenkkivaimo
kuulostaa lupaavalta, josko tuo ois napsahtanu. Mulla ainakin on ollut molemmista lapsista tietynlainen "aavistus", että nyt on osunu.

Tsemiä Ansis herkkulakon kanssa. Nostan hattua jos pystyt oleen kokonaisen kuukauden ilman herkkuja, ei onnistuis mulla.
 
Ansikselle tsemppiä makealakkoon. Itselläkin oli tarkoitus vähentää herkkujen syöntiä, mutta kun tässä on nyt sattunut kaikenlaista, niin ei ole jaksanut stressata herkkujen syöntiä. Kunhan tilanne selkiintyy niin sitten aloitan dieetin.

Pidän Jenkkivaimolle peukkuja pystyssä, että aavistat oikein ja kyytiläinen on matkassa. :)

Mulla alko kuukautiset puoli vuotta synnytyksestä. Ja imetin 11kk.

Mulla kävi höpösti tuon viimesen pilleriliuskan kanssa, kun aloitin sen viime viikolla ja lähdimme seuraavana päivänä viikonloppureissulle. Ja pillerit jäi kotiin. Tuntui turhalta jatkaa liuskan syömistä, kun meni monta päivää ilman pillereitä, joten olisi tarvinnut muuta ehkäisyä lisäksi. Nyt en tiedä, mitä teen tuon yhtä pilleriä vajaan liuskan kanssa. Syönkö ne, kun seuraavat menkat alkaa vai heitänkö menemään... :/
 
Meep: Mä aloittaisin tuolla liuskalla ja "unohtaisin" kierron keskivaiheilla yhden pillerin Eikös sitä sanota ihan niissä ohjeissakin, että keskellä kiertoa unohdettu pilleri ei heikennä ehkäisy tehoa?!

Mä tein tuossa aamulla huvikseni testin, kun mieltä on niin kaihertanut, puhdas negahan se oli niin kuin odotettavissa olikin, jos sieltä olisi + tullut niin olisi varmaan pitänyt alkaa pestä alkkaritkin erillään :LOL:
Hassua vaan, että vähäsen se harmitti, nyt vähän mietityttääkin, että onko tässä järkeä ottaa renkaita käytöön jos sitten puolen vuoden- vuoden päästä jo alkaa toista tähyilemään :/
Mies olis ihan valmis kakkoseen heti :D Itseä kuitenkin murehdituttaa vähäsen tuo urakehityskin... Jos edes vuoden sais tässä välissä oltua töissä!
tällä hetkellähän mä olen hoitovapaalla ja odotan töihin kutsua, joka tulee viimeistään toukokuussa. Eihän tässä siis periaatteessa tarvisi odotella kuin syksyyn asti :whistle:
 
Lopetin e-pillerit joulukuussa, ja kierrot ollu 29-30kp. Ja olen tuntenut niin selvästi ovulaation. Vasemmalla puolella tapahtuessaan ekaa kertaa, olisin mennyt päivystykseen, jos en olisi hokannu sitä oviskivuksi, (peräsuolikin kramppas ja ei voinut liikkua, sillä liike pahenti pistosta) sillä olin lukenu, että pillereiden lopetuksen jälkeen kivut voi olla niin pahat, että niitä leikattu umppareina. Ja seuraavassa kierrossa oikealta lähti, niin kipu meni ohi panadolilla ja 3.kierrossa taas vasemmalta ja kivut oli tällä kertaa lievemmät. Niin tässä odotellaan kumpi puoli tällä kertaa ja oisko kivut muuttunut vaan tuntemuksiksi, muuten varmaan jossain vaiheessa gynen puheille.
Huomaatteko ovulaation ennen tai jälkeen et mielialat heittelee? Kivuista päätelles ovikset olleet aiemmissa kieroissa 15-17kp. Eilen kp13, ja tässä kierrossa limaisuus ja seksihalutkin tulleet aikasemmin. Kuitenkin eilen sain hirveen toivottomuus/itkukotauksen, tuntu et mikään ei kiinnosta ja kaikki on päin persettä, (mitä todellisuudessa ei ole). En ole ikinä kokenut koskaan noin vahvaa toivottomuuden tunnetta...
 

Yhteistyössä