Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol.3 *UUSIN*

Keiju: Mä kans tunnistan selvästi oviksen ja kivut voi vaihdella todella paljon kuukaudesta riippuen. Kuulostaa tosi tutulta tuo sun kertomukses :| Mulla noi kivut on tulleet synnytyksen jälkeen. Sitä ennen oli korkeintaan pientä nippailua, jos sitäkään.

Ihan selkeitä ovis oireita on noi limat ja halujen lisääntyminen, mutta muuten mä olen niin ailahteleva, että en osaa tuntemuksia just ovikseen yhdistää.
 
E-pillereiden aikaanhan munasarjat "unessa", niin nyt ne varmaan heräilee 7 vuoden jälkeen, että kivutkin laantuu varmaan mitä useampia kiertoja tulee alle. Positiivista kuitenkin, että oletettavasti ovuloin, sillä pelkäsin miten pitkään saan odottaa sitä pillereiden lopettamisen jälkeen :)
 
Kiitos tsemppajille :flower:
Johan mä eilen sit koulutuksessa hotkaisin yhen voisilmäpullan :ashamed: Ja kyllä siitä tulikin huono omatunto! tänään sit sain pidettyä näppini erossa, vaikka työkaverin mies toi meille herkkupullaa kesken työpäivän...Ja kyllä se pulla tuoksui niiiin hyvälle, et mieli olis tehny maistaa! Mut nyt täytyy pitää kiinni lakosta!
 
Milas
Keiju123 kuulostaapa tutuilta nuo sinun kramppailut. Mulla oli just tuollaisia oviksia pillereitten lopetuksen jälkeen ja aika pitkään. Mua oikein pelotti ovikset ja jouduin ottaan särkylääkkeet jo etukäteen ettei ehtis tulla pahaksi, koska sit siihen pahimpaan kipuun ei mikään lääke auttanut. Edelleen mulla on tosi voimakkaat ovikset ja niitä ei voi olla huomaamatta (juuri tälläkin hetkellä ) kipu on sen verran kova, ettei vois ajatellaakaan vauvantekopuuhia just silloin, eli ne on tehtävä ennen ovista ja toivottava sitkeitä siittiöitä. Mulla ei ennen raskauksia ollut mitään ovistuntemuksia mutta synnytysten jälkeen tilanne on täysin muuttunut.
 
Amy86 ja Milas
Onneksi on kohtalon tovereita, itse en vaan kyllä ole synnyttänyt. Toivottavasti tässä kierrossa ne taas vielä kevyemmät, huomenna tai ylihuomenna sen tietää. Oletteko miettineet, kun kipu on niin, onko juuri silloin ovis vai onko jo mennyt?
 
Amy86 Kiitti pillerikommentista. Voisinkin tehdä noin. Tosin tuossa pakkausselosteessa sanotaan, että jos pillerin unohtaa yhden tai useamman kerran niin viikko sen jälkeen pitää käyttää muutakin ehkäisyä... Mutta jos tuosta yhdestä unohduksesta tärppäisi niin eipä se maailman loppu olisi. :)

Mutta nyt Housea katsomaan. :wave:
 
Rengasresepti käyty hankkimassa, otettiin samalla papa, kun vähän oli kuulemma punoitusta kohdun kaulalla :/ Kunnallisen hitaan byrokratian vuoksi reseptin saa vasta viikon päästä, joten aikaisintaan seuraavasta kierrosta pääsee aloittamaan...
 
Amy, ei se hidas byrokratia vaan kunnallisen liian alhaiset hinnat =) Sen tähen ei riitä sitten aikaa mihinkään, huoh.

Täällä on palauduttu häämatkalta ja oli kyllä superonnistunut. Tosin ovis meni ihan sivusuun, oli tosi sosiaalista elämää. Jotenkin vaan ei harmita, oli niin kivaa ja jotenkin niin erilaista kun on paljon seuraa ja muuta niin sitten sitäkin vähän jäi kaipaamaan. Eli onnistunut reissu, kun mokoma vauvakuume unohtu ihan totaalisesti.

Mulla tuli jälkikäteen ovisvatsakipu vasta, nyt tässä kierrossa en ole koko ajatuksia huomannut edes kun oli tuo matka. Tänään on ihan lorahdellut v-vuotoa, mutta on ihan varmasti mennyt jo ohi koko homma. Ja niinhän ne vuodot vissiin oviksen jälkeen vasta tuleekin kunnolla? Nämäkin niin yksilöllisiä.
 
Heissan pitkasta aikaa! Netti on reistaillut ja poika pitaa myos huolta siita etta nettiin ei ehdi! Ei vielakaan menkkoja, blaah...ja imetyksen lopettaminen ei taida viela tulla kysymykseen vahaan aikaan, sellainen tissitakiaianen tuo poika on. Ennen synnytysta tunsin aina ovikset tosi kivuliaana, mutta olen miettinyt etta voikohan kayda toisinpain etta synnytyksen jalkeet kivut lievenisi?? Aloin merkata kalenteriin milloin on kummia tuntemuksia mahassa. 28.2 oli menkkamainen olo ja seuraan etta onko maaliskuun puolenvalin tienoilla nippasuja munasarjoissa (huomannut niita muutaman kerran, ei lahekkain). Taidan ostaa ovistesteja etta voin testata sitten kun nippailee, jos saisi selville etta ovuloinko ilman menkkoja.

Yrityskin saattaa alkaa jo toukokuussa eika kesakuussa. Olen itse menossa pojan kanssa Suomeen kesaksi ja muuten menisi kesa- ja heinakuu yrityksen puolesta sivuun. Katsotaan nyt miten kay.. :/ Onpa muuten ihanaa viettaa tuleva kesa Suomessa!!! B)
 
Ennen en ole tuntenut oviksia, mutta kun otin kierukan, niin sen jälkeen oviksien nippailut on ollut niin tuntuvia, että ei ole voinut erehtyä... Toisaalta harmittaa, kun on kierukka, kun tietää milloin niitä oviksia tulee ja vaikka kuinka sekstailis, niin hyvin epätod.näköistä on tulla raskaaksi :xmas: Kohta 7kk:tta häihin ja sen jälkeen yritys alkaa...
En oikeastaan tiedä kumpaa odottaa enempi, häitä vai yrityksen alkua :LOL: Josko kumpikin odotus kulkee käsikädessä!? :)
Mua on ruvennut viime päivinä mietityttämään, kun on ollu puhe, et jompikumpi laittaa yhteisen lapsen jälkeen piuhat poikki, niin en taida haluta sittenkään niin lopullista ratkaisua...Tätä en ole kyllä vielä miehelle höpötellyt. Koetetaan nyt eka se yksi yhteinen edes :whistle:
 
Vahingossa eksyin vanhalle sivulle: Joo, mulla muistaakseni oli pääsykokeet niin että myös lähtöpisteet laskettiin. Silloinhan ne ovat aika tärkeät. Meillä ei ollut siis mitään pänttäämistä, vaan oli vain yksilö- ja ryhmähaastattelu. Mun mielestä on tärkeää, että varsinkin sairaanhoidon alalla olisi edes jonkinlainen haastattelu..yhteen väliin niitä ei tehty ollenkaan ja satoa varmaan tässä korjaillaan. Kyllähän haastattelussa helposti näkee ne tyypit, jotka ei ehkä ole sopivia alalle ollenkaan kun kirjallisissa kokeissa sitä ei niinkään usein kysellä. Tai kiinnostaako se edes. Meillä esimerkiksi oli niin, että ne jotka oli työkkärin kautta pakkopullana tulleita, niin saivat heti alkuinfon jälkeen lähteä ettei mene kallista aikaa hukkaan eikä kenenkään ryhmähaastatteluun tulis semmosta, jota ei pätkääkään ainakaan kiinnosta se. Saivat siis sillä sen merkinnän, että ovat kokeessa käyneet vaikkei sitä suorittaneetkaan.

Nuo kokeet on semmosia, että niissä pitäisi onnistua jos meinaa sisään päästä. Että jos on kirjallista, niin valmistautuu. Ja aina kannattaa tsekata se koulutusohjelma läpi ja laajuus ym.
--

Täällä on vähän vauvakuume laimeampi. Meillä tais tämä kierto tosiaan mennä sen reissun tähen hukkaan eikä vieläkään harmita, mikä jotenki ihmetyttää. Kp 13 oltiin vaan hommissa, mikä merkkais ehkä jotain, mutta voi olla että ovis on sillon vähän kuin jo mennyt. En oikein tiedä. Joten saa nähdä, ei yhtään oikein jännitä eikä mitään.

Ilmeisesti kun on noita kouluhommia ja muita, niin ei jaksa käyttää niin paljon energiaa vauvakuumeiluun. Toinen on pienoinen matkakuume, joka iski kyllä kuin puun takaa. Tai minähän en siis reissukuumeile (en tykkää reissata), mutta vois olla kiva hetki asua jossain ulkomailla missä on läheisiä tuttavia. Mukava haaveilla silleen sen aikaa mitä sitä kestää, on vähän muitakin ajatuksia sitten kuin ikuinen vauva-ajatus :LOL:

Pitää lähteä pakertamaan kouluhommia. Mites muilla yrittävillä menee?

Ansis, mulla oli sama että tuntui etten kohta enää odottanut häiden alkua ollenkaan vaan yrityksen alkua. Mutta sitten kuitenkin ennen häitä palasi se häiden odottaminen ja ilo ja häät meni kyllä tosi hyvin. Sen jälkeen ehti taas viikoksi jopa vauvakuumeen unohtaa, kun olihan se oma hommansa..siinä häiden jälkeisenä päivänä vasta tajuaa, mitä se koko rumba sitten oli B) Ja viimeistään sitten, kun on kotona ja häälahjat purettu jne :LOL: Ettei silleen tartte olla huolissaan, jos välillä vie vauvakuume voiton ja näin edelleen.

Noniin, nyt kiltisti ja vuahdilla koulutehtävien pariin B)
 
heipä hei taas ja onnea pikkikselle ja muille plussanneille:)

tais olla aika huonopäivä kun viimeks täällä kävin kirjoittelemassa..:/ mutta nyt on kuitenkin jo paremmat tuulet tulleet:)

viimeviikolla olin ihan epätoivoinen vauvakuumeeni kanssa kun mies ei tuntunut haluavan ikinä kolmatta mutta yllätyksekseni hän kuitenkin eilen sanoi että voin heittää kierukan mäkeen kunolen saanut tämänhetkiisen painonpudotukseni tavoitteeseen ja kuitenkin viimeistään puolen vuoden päästä =) ihan ihmettelin että mikä on kääntänyt miehen mielen mutta kuulemma auttoi se kun ystävä pariskunta kertoi juuri odottavansa vauvaa ja he ovatkin miehelle ensimmäiset tutut jotka saavat lapsen:) kun ollaan niin nuoria...minä 22 ja mies 23 ja lapset 3v10kk ja 1v4kk<3 :heart:

kyllä sain sitten motivaatiotakin tähän elämäntaparemonttiin ja laihtumiseen kun on tuollaiset panokset pelissä... tie vaikka päästäisiin yrityshommiin jo kesällä :heart: :heart: :heart:
 
Onnea plussanneille!

Täälä meneillään kp2. Ihan pikkiriikkisen harmittaa, mutta parempi tässä vaiheessa näin. Miehelle aloin kyllä jo puhumaan, että jos ensvuoden sijaan ryhdyttäis tositoimeen jo tän vuoden puolella :whistle: Katotaan nyt lämpeneekö ajatukselle.
 
jenkkivaimo
Täällä tänään havaittu haalea plussa. :heart: Vähän harmittaa, etten malttanut odottaa huomiseen niin kuin alunperin piti, koska viiva olis ollut vähän vahvempi, olis ehkä ollut helpompi uskoa. Tosin mulla on ollut niin selkeitä raskausoireita (väsymys, etova olo, tietyt hajut oksettaa jne.) jo viikon, että olisin todella ihmetellyt jos en olisi raskaana. Vähän kyllä mietityttää, että jos näin aikaisin (huomenna menkkojen mukaan 5+0) on jo oireita niin montakohan sieltä on oikein tulossa... :LOL:

Siellä meidän pojun pikkusisko tai -veli siis porskuttelee. :heart:
 
Onnea Jenkkivaimolle :heart: Ihana juttu! :)
Ja toki kaikille muillekin plussanneille, joita en ole onnitellut!

Äiti88: Kiva, et miehen mieli muuttunut! Ja onpahan tavotetta pitää elämäntaparemontti yllä ;) Mies tulee yllättymään, kun olet jo pikimiten tavoitteessasi! :D
 
kääkkis
Ihanaa Jenkkis :heart: Paljon Onnea :flower:

Kävin tänään niissä labrakokeissa ja 2 viikon päästä saan tietää tulokset. Oli kyllä näytteenottaja sitä mieltä, että kyllä tuolla alapäässä on jotain tapahtunut kun valkkaria oli sen verta :LOL: Toiveikkaana nyt odottelen hormonitoiminnan käynnistymistä =)

Hyvää Naistenpäivää kaikille :flower:
 
Voi Jenkkis miten IHANAA! =) :heart:

Kääkkis, toivottavasti sunkin asiat selviää.

Täällä mennään raskauspahoinvoinnin kera ja odotellaan np-ultraa joka on parin viikon päästä.


Plussarikasta kevättä tämän pinon yrittäjille toivottelen!
 
Onnittelut plussista! :heart: :flower:

Täällä vauvakuumeilu jotenkin kovin pientä tällä hetkellä. Välillä jopa mietin, miksi ihmeessä haluaisin kolmannen tähän kaiken arjen keskelle, kun noiden kahden kanssa on jo niin "helppoa". Vaippavapaata aikaa tosin odotellessa. Meillä tavotteena saada kesällä isompi vaippavapaaksi, kun on sitten 2,5v. Pienemmän kanssa sit seuraavalle kesälle sama tavote. Kesä on parasta aikaa opettelulle, kun ei oo niin vakavaa jos käy vahinkoja ulkonakin. Talvella jos vaipattomana leikkis pihalla ja tuliskin vahinko, niin äkkiä olis kaikki toppavaatteetkin pissassa.. :whistle:

Mä hain nyt kouluun siis, pääsykokeita odottellessa jotka olis sit kesäkuussa. Varmasti kutsun sinne saan, kun niin hyvillä papereilla haen, mutta se, pääsenkö kouluun sisälle onkin eri juttu. Koulun alottaisin sitten joko nty syksyllä tai sit tammikuussa 2011. Sit vaan koulun penkille istumaan.. Ja kuka tietää kuinka pitkäksi aikaa. Voihan siinä aina vähän taukoa pitää jos vauvakuume iskee pahempana, mutta voi olla, että vauvailut jää sit valmistumisen jälkeiseen aikaan. No, turha suunnitella kun ei tiedä mitä elämä tuo :)

Tsemppiä kaikille yrittäville, toivottavasti plussauutisia tulee pian lisää tännekin palstalle! :)
 
Taas alkoi meitin perheessä joka äidin "unelma"...Vanhempi lapsi oksentaa keuhkojaan pihalle :( Meillä vanhempi tyttö on jo kohta minun kokoinen...Ja sanoinkin hänelle, et äitin iso tyttö on nyt ihan äitin vauvamussu, kun on kipeänä... :heart: Niin reppana, että!
Monesti kyl miettinyt, et jos saa lisää lapsia, niin kuin kestää kaikki sairastelut... :| Eipä meillä kyllä oo oikeesti piiitkään aikaan sairasteltu (moneen vuoteen oo ollu mitään vattatautia), et joskushan se eteen aina tulee. Mutta nyt neitosta parantelemaan!
 
Tää vauvakuume on kyllä niiiiiiiiiin outo juttu kyllä. Tänään aiemmin mietin että no ei kyllä tuu vuosiin meille vauvaa ja nyt jo tuntuu siltä taas, että no, joskohan sitä kuitenkin sit ehkä voiskin sitä vauvaa yrittää "lähi"vuosina. :LOL:

Kamalaa kun ei itsekään pysy omissa ajatuksissa perässä.

Se nyt on kuitenkin fakta että kouluun haen nyt ja aloitan luultavasti syksyllä, jos sisälle pääsen. Voihan siinä sit pitää taukoa sen pari vuotta jossain vaiheessa jos tuntuu siltä, että vauvakuume painaa päälle. :D

Ääk, pakko nyt taas alkaa miettimäään muita juttuja. Miehelläkin tulee varmaan korvista jo tää koko aihe. Vähän väliä kun ääneen mietiskelen että mitähän sitä pitäis tehdä :D Miehellä on kyllä oma mielipiteensä asiasta, eli aikasintaan tosiaan tuolloin 2012 kesällä vois vauva tulla, joten se ei oikeen ymmärrä mua kun tällä tavalla "veivaan" ajatuksia puolelta toiselle :D :D
 
jenkkivaimo
Kiitos kaikille onnitteluista! :) Mun piti vielä tänään varmistaa se plussa, kyllä tässä nyt raskaana ollaan. Huomenna sit neuvolaa varaamaan. Hui.

suan: Meillä poika 1v1kk on kotona nyt lähes vaipatta. 30-45 min välein kysyn tuleeko pissa, sit kävelee potalle ja laitan istumaan. Jos on hätä, pissaa heti, jos ei oo niin nousee pois heti. Aina kurkkaa että tuliko sinne jotain. Tosi nopeesti nyt oppinut. Me ollaan kyllä pottailtu jo 5,5-kuisesta asti, että tietää kyllä mitä varten se potta on, mutta nyt ihan viime päivinä on kunnolla sisäistänyt asian. Jos vaikka kesällä sais kokonaan ainakin päivävaipan pois. :) Tosin yövaippakin on nyt paljon kuivempi kuin vielä viikko, pari sitten. Tekee mieluummin aamulla sit isot pissat pottaan.

Ei oo kyllä enää mitään motivaatiota käydä työharjottelussa tai tehdä kouluhommia. Haluaisin vaan olla Ossin kanssa ja keskittyä tähän raskauteen. Tää kevät vielä ja oppari päälle... Pitäis olla valmis ennen vauvan tuloa mutta kun ei vaan kiinnosta enää!
 
jenkkivaimo meilläkin tuo isompi on nyt ihan ahkerasti potalla :) Eli ei ihan uus juttu tuo pottailu meillekään ole. Ollaan pottailtu jostain 10kk lähtien, että ihan sujuvasti se käy.. Silti pääasiassa on vaipat vielä koko ajan vaikka usein aika kuiviakin.. Mut tosiaan, kesällä olis tarkotus päästä kokonaan eroon. :)
 
Milas
Jenkkivaimolle kovasti onnea ja kaikkea hyvää odotukseen :flower:
Leli82 ihanaa että sulla on kaikki sujunut hyvin ja raskaushormonit on korkeella (pahoinvoinnista päätellen) :D
Minä olen joka yö nähnyt unta vauvoista ja synnyttämisestä.... Kuume on tällä hetkellä tosi korkeella. Toistaalta mikään ei estäis aloittamasta yritystä jo nyt, mutta toisaalta... tykkään mun työstäni ja haluaisin olla täyspainoisesti töissä vielä ensi keväälle asti. Eli ehkäpä mä vaan kitkuttelen tän kuumeeni kanssa. Ja onhan se tääkin ihana vaihe, koska tietää että tästä seuraa vielä ne tositoimet. Myöhemmin elämässä kuumetta ei välttämättä pääse enää laannuttamaan raskaudella.
Eilen kirppistelin tyttären kans ja oli ihan pakko vähän hipaista vauvanvaatteitakin. Ois jo ihana päästä oikeesti niitä penkomaan ja hankkimaan...mutta eihän sitä vielä voi.
 

Yhteistyössä