Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol.3 *UUSIN*

kääkkis
On aika hiljaista, joten aattelin kirjoitella.
Mulla on nyt ihan järkyttävä uskonpuute :'( En olisi ikinä uskonut, mutta mulla on tunne etten enää saakkaan lapsia. En ole viitsinyt testaillakaan pitkään aikaan, kun on aika vahva tunne etten edes raskaudu ( ainakaan ilman jotain lääkityksiä) Nyt ei ole taas mitään oireita, ei edes rintojen arkuutta :( Rasittavaa, kun koetuloksiakin pitää odottaa vielä yli viikko. Mietin, onko kaikki tämän arvoista kun alan voida henkisesti jo aika huonosti. Jos olisi jo aika luovuttaa, koska eihän tämä voi missään määrin olla enää normaalia, ettei kuukautisia ole 4 kuukauteen.

Noista pottajutuista, niin tuo esikoistyttö on juuri saatu täysin vaipattomaksi ja on 3 vuotta ja 7 kuukautta vanha =) Kauan siinä menikin. Nuorempaa ei kiinnosta yhtään ( 1v.10kk) ja jos on ilman vaippaa niin pissailee sitten mielummin lattialle, kun istuu potalla. Itse olen kuulemma ollut kuiva jo vuoden iässä.

Kohta pääsee onneksi treeneihin, niin saa muuta ajateltavaa ainakin hetkeksi, kuin nämä vauva-asiat =)
 
Kääkkis, nuo neljän kuukauden menkkatauot ei ol emitenkään harvinaisia. Jos yhtään selailet näitä foorumeita, niin kyllähän noita sattuu..eikä mitenkään harvalla. Noita myös löytyy aika nuoriltakin, joten ei minusta kannata hanskoja heittää tiskiin. Sen verranhan voi tehdä, että jos tympäsee niin keksii vähän muutakin ajateltavaa. Mulla ainakin tuo häämatka suorastaan teki aika ison eron entiseen vauvakuumeiluun, nyt tuntuu että jos nyt ei tärppäis vaikka edes puolen vuoden sisään niin oisko se niin paha asia edes. Eli ehkä vähän jotain muuta ajateltavaa..harrastuksia kenties tai jotain..sehän voi olla mitä vaan se harrastelukin.

Musta tuntuu, että yksi asiakas luulee että oon paksuna. Siis on sellainen asiakas, että olen viimeksi käynyt hänellä ennen häitä. Ja ilmeisesti jotenkin oletti, että oon nyt raskaana kun oikeen kyseli että pystytkö näin raskaita töitä tekemään jne ja muutenkin siis sillä tavalla puhui. Voi olla pettymys tälle tädille kyllä, kun tuunki samalla mahalla ku ennenki :LOL: Jännä juttu. Mutta meillähän kyllä jäi ehkäisy pari viikkoa häiden jälkeen, että ei se ajatus sinällään mitenkään "huono" ole mutta eipähän ole tärpännyt.

Mutta ei mulla ole mitään valitettavaa, kun on yk2 ja tämäkin jos meni pipariksi niin meni kyllä ihan yrittämättömyyden piikkin kun oli ne reissut ja muut. Ettei voi ees kehoa siitä syyttää B) Ainoa ihmetys oli se 30 päivän odotus tyhjennysvuotoon, mutta joillakin nuokin on niin pitkiä aikoja ettei tossakaan ole kummallista. Mutta tämmöstä tämä kait on, pistää vaan nöyräksi ihan positiivisella tavalla (toistaiseksi).

Leli, toivotaan että pahoinvointi vähän hellittäis :heart:

Täällä oli aika menoa koko päivä, koulua ja töitä ja asioiden järjestämistä ja muuta. Mutta onpahan kirpparipöytä varattu ens viikolle, jos ei muuta :LOL: Pitäis päästä yhdestä sun toisesta roinasta taaski eroon.

Mukavaa loppuviikkoa, tässähän on enää huominen työpäivä! Ja no itseasiassa mulla on vaan koulua, mutta just typerästi iltapäivästä.
 
kääkkis
Kiitos Metsis :flower:
Jos sillä asiakkaalla on kuudes aisti ja se aavistaa,että jotain tekeillä :LOL: Itsellä nimittäin välillä näin.
En pysty kyllä enempää harrastuksia ottamaan, kun noi koirahommat vie jo tarpeeksi aikaa. Treeneissä kyllä kätevästi unohtaa koko projektin, mutta sitten kotona pyöriessä ja varsinkin,kun tytöt on nukkumassa...se on aivan kamalaa :( Nyt on tälläinen vaihe, kohta voi olla jo toisin.
 
Kääkkis, sinäpä sen sanoit. Aika nopeaa nuokin fiilikset vaihtuu ja yhtäkkiä illalla voikin olla taas hyvällä tuulella vaikkei viel tärpännyt olekaan. Onhan siinä se, että voi nauttia vielä miehen kainalossa oleskelusta, kun kuitenkin pieni vauva vie aika paljon huomiota.

Nyt oon seurannut, kun tuttavalla on aika paha koliikkivauva ja vielä allergiat päälle. Kyllä melko rankalta kuulostaa. Jotenkin kun en varsinkaan tälle tyypille mitenkään toivois noin rankkaa kotielämää, en nyt kellekään, mutta kuitenkin. Pitää toivoa, että meille sitten tärpätessä tulisi ennemminkin miehen puolelta vatsat ja suolistot ja kaikki muu :LOL: Ja huomatkaa positiivinen asenne tärppäämiseen =)

Onneksi on ihanasti auringonpaistetta, siis jotenkin tosi mukavaa..jotkut räntäsateetkaan välillä ei tunnu missään kun on valoisaa :heart: Ainoastaan tänään tökkii se, että joudun istumaan 4h koulussa iltapäivästä :LOL: Ja vielä semmosta aihetta, että tietää nimenomaan pelkkää istumista, ei mitään käytännön hommia..huoh. Muutenkin aihe on vähän tylsä suoraan sanoen, mutta pakko mikä pakko. Toisaalta jos oisin kotona, niin kuuntelisin noita avoimen nettiluentoja että ei sillä..mutta kotona on vähän eri, kun voi keskeyttää ja lähteä koirien kanssa ulos nauttimaan ilmasta =) Onneksi on perjantai! Täällä tulee viikonloppu tarpeeseen!

Mulla ois menossa kp 20/26(-28) ja oon varma että tämä kierto meni hunningolle, joten lähinnä tässä odottelee menkkoja. Onneksi ei tarttis kauaa odotella, jos menis säännöllisesti. Onneks on koko ens viikko hommaa, kun on se kirpparipöytä sekä työtilauksia mulla on nyt paljon. Sain vielä hyvin urakkahomman, josta tulevat työtunnit korvaa mun häämatkan työtunnit! Näin ollen mun palkkapussi ei pienen yhtään =) Kuitenki tienaan sen verran vähän, mutta sen verran "paljon", että se pienempi palkkapussi ois sitten ettei jäis yhtään ylimääräistä sitten itselle. Oon nimettäin ajatellu ostaa tässä lyhytvartiset kumpparit (koirat) ja sitten uudet vaelluskengät (jotkin edulliset riittää). Lisäksi nuo avoimen opinnot..että eiköhän tämä taas tässä mene menkkoja odotellessa =)

Onkos kellään pääsykokeita jne? Nythän taitaa olla moneen paikkaan haut auki ja osaan toki jo mennytki. En vaan musita miten ne pääsykokeet oli, ehkä toukokuussa. Mulla ei kylläkään ole mitään muuta ku tuo harjottelu.
 
Kääkkis kyllää kaikki muuttuu vielä aurinkoisemmaksi! Ihan varmasti! keksi vaikka joku uusi harrastus (niin kuin Metsis sanoi) niin ajatus kirkastuu (ja mieli) varmasti :)

Meillä on toivuttu vatsataudista...onneksi ei iskenyt kehenkään muuhun...Tänään ekaa päivää koulussa neitonen! *koputtaa puuta*

Minulla ei ole haku kouluun päällä, vaan työpaikkaan! vaki sellaiseen! täällä paikkakunnalla asunut nyt kaksi vuotta (lähdin varmasta työpaikasta), kun muutettiin miehen kanssa yhteen. Ja sijaisuuksia tehnyt koko tämän ajan...Eipä kyllä oo kauheasti työttömänä (onneksi) olla, mutta josko nyt sit sais vakituisen paikan *ristii sormensa* :D Inhoan työhakemusten tekemistä!! Niin tuskastuttavaa tehdä niitä...saatika sit mennä haastatteluun! Josko pääsis nyt semmoseen edes...

Yks vanhempi rouvahenkilö sanoikin jo tossa viime kesänä, et mä odotan lasta!! et mun rinnat on kuulemma sen näköiset, et saan lapsen :D Ikävä tuottaa pettymys, koska aika pitkäksi on sit tää raskausaika venynyt! :LOL:

mutta nyt siivoushommiin, jotta sais kämpän siistiksi viikonlopuksi...vaikka ei täällä kukaan taida olla v-loppuna juurikaan, kun tytöt menee isälleen, minä olen töissä ja isäntä hoitaa lauantaina työasioita ja taitaa mennä saunomaan kauan kyliltä pois olleen kaverinsa kanssa...Taidan siis pyllähtää sänkyyn hetkeksi ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Hei!

Kysyisin jo saisin liittyä joukkoonne? Teillä näyttää olevan keskustelu mukavan ahkeraa :)

Eli meillä esikoista alettaan näillä näkymin yrittämään viimeistään vuonna 2011. Tällä hetkellä tosin ei ole muuta ehkäisyä käytössä kuin se että meillä mies on varsin tietoinen mun oviksista ja ei siis laske sisään oviksen aikana eikä viikkoa ennen sitä :p Tällainen järjestelmä on ollut viime kierron puolivälistä ja vielä ei ole sitä "vahinkoa" päässyt käymään ;D Olisi mukava olla jakamassa kokemuksia ja purkamassa tuntoja teidän kanssa :D Meillä siis minä -86 ja mies -79.
 
Tervetuloa Hopeful :wave:

Tsempittelyt piinailijoille ja tuskailijoille.

Täälä elellään tyytyväisessä suvannossa, seuraavaan kiertoon ois tarkotus aloittaa se renkaiden käyttö, mutta oikein ei innostais... Hirvittää, että paljonko tulee painoa ja miten hormonit heittää parin vuoden luomuilun jälkeen. :/
Toisaalta, jos tässä ois tarkotus päästä 6-12 kk ilman plussaa, niin kumiukkeleilla voi tehdä tiukkaa. Ollaan vähän molemmat huolettomia niiden suhteen :whistle: Menee sitten enemmän reisille roiskimiseksi ja sehän on tunnetusti tosi tehokas ehkäisy keino :LOL:
Pitäs vissiin vielä jutella miehen kanssa ja kysästä mitä se olis mieltä, jos en tässä välissä sekottaiskaan elämääni turhilla hormoneilla. Yritettäis vaan olla vähän huolellisempia...
 
Ajattelin liittyä joukkoon kasvavaan. Kolmas muksu hiipinyt pikkuhiljaa haaveisiin. Kotona kohta 4- ja 3 vuotiaat täystuhot. Vielä hieman epäilyttää miksi sitä haluaa uudelleen elää yövalvomiset ja vaipanvaihdot, kun juuri saanut edelliset sisäsiisteiksi ja "omatoimiseksi" pikkuihmisiksi. Vaan kummallinen on ihmismieli. Onko täällä muita, joilla on kotona jo pari tai useampi työllistämässä?
 
vilttis10 täällä on parikin työllistäjää ennestään. Tosin, ikää heillä vasta 2v ja 10kk. :) Mutta samaa mäkin olen miettinyt, että miksi oi miksi sitä kolmattakin vielä kuumeillaan :D Nyt nuo alkaa pitämään toisilleen jo seuraa niin, että mammakin pääsee vähän helpommalla.. Heh.

Meillä nyt kuitenkin on tarkotus vielä reilu vuosi odotella ennen koko yrityksen alkamista, joten siinä ajassa nuo kyllä oppii paljon uutta taas ja kehittyy eteenpäin. Ehkäpä sais tuon pienemmänkin vaipoista kokonaan eroon ennen mahdollisen vauvan syntymää. Toivossa on hyvä elää.

Kyllä se kuume aika ajoin vaivaa.. Välillä helpompaa ja välillä vaikeempaa. :D Välillä ajattelen, että ei me kyllä kolmatta tehdä kymmeneen vuoteen, mut välillä taas tuntuu siltä, et tekis mieli soittaa ja varata aika kierukan poistamiseen :D Jotenkin sitä salaa toivoo, että kierukka pettäis, mutta toisaalta tiedän, että on ehkä kaikkein parasta että se toimii täydellisesti :)

Täällä nuo srk:n kerhotkin on niin että 3v-> joten senkin puolesta vois olla ihan kiva, että pikkukolmonen syntyis niihin aikoihin kun tuo pienempi on vähän päälle 3v. Sais isommatkin lapsoset jotain muuta ohjelmaa viikkoihin (tuo on kai 2krt viikossa pari tuntia) kun itse olis vauvan kanssa kotona. Voisin kuvitella, että nuo hyppis seinille, jos vaan kotona joutuisivat olemaan. Nyt tosin on vielä ihan auki kaikki kuviot, kun en tiedä, mennäkkö kouluun vai töihin vai mitä häh.. No, aika näyttää..

Uusille tasapuolisesti TERVETULOA!
 
Tervetuloa Heinämasu2008 :flower: Teillähän on mukavan kokoinen katras siellä =)

Täällä odotellaan kierron päättymistä pikku hiljaa, olis kp 23/26 ja tein huvikseni tuon liuskatestin tänään, vaikka luulen kyllä että ovis meni ohi. Mulle tuli kolme viivaa tuohon B) Taidanki jatkossa ostaa jotain muita testejä kyllä..Kaikki siis testiajalla vielä! Tosin tosta kolmannesta en tiedä, että onko se värillinen, mutta kontrolliviiva ja se toinen on (tosin se toinenki on haamuviiva). Jotenki huvittaa, että pitikö mennä tekemään, mutta toisaalta tämä on kyllä mulel tälle aamulle tuottanut naurua..joten voi kait sen näinkin nähdä :LOL:

Mitäs testejä sitä sit ostais/tilais? Mulla on se clearbluen viikkodigi, mutta sen säästän siihen että ois jollain vähän edullisemmalla testillä tullut viiva. Toisaalta mietin, että olikohan nyt yliopiston apteekeissa joku tarjouskampanja? Että sais clearbluen mukana viikkodigin? Vois ehkä tommosen paketin käydä ostamassa. Noita liuskoja en taida tilata, kun en oikeesti halua kolmea viivaa kuitenkaan B)

Mukavaa maanantaita kaikille! Täällä aurinko kivasti paistaa, vaikka pakkasta taitaa olla peräti 15 astetta.
 
Tää sais nyt myös vihdoin ja viimein rekisteröityä kun kuumeileehan täällä jo muitakin, jee! :wave:

Olen 26 v., heinähäät tulossa ja siihen päälle jos saisi vielä vauvan tilaukseen kiitos.

Tarkempaa dataa: lopetin pillerit nyt, koska resepti meni vanhaksi ja en jaksa lähteä rassauttamaan itseäni enää gynelle, joten kumiukoilla leikkimiseksi menee häihin saakka.

Mielenkiinnolla odotan että minkälaista kiertoa/menkkakipuja/finnejä/kiloja alkaa pukkaamaan, pillereitä (Diane Nova) olen kuitenkin yli 6 vuotta nassuttanut... :/ No, jos se siitä heinäkuuhun mennessä vaikka tasoittuisi niin kiittää lämpimästi hän.

Ja tosiaan ensimmäistä kuumeillaan. Ihanaa omaa vauvaa. :heart:
 
Tervetuloa uusille :flower:

Täällä taas mennään vaihteeksi laimeemmissa kuumeiluissa...vaikka kaikki tutut tuntuvat yhtä äkkiä odottavan lapsia. Ehkäpä sen takia oma kuume hiukan laimeampi tällä hetkellä? :xmas: Huono tekosyy :D Kuume pomppoilee mennen tullen. työkaverit kyllä kovasti veikkailevat, että koska rupean odottamaan, taidan olla heille jo vedonlyöntikohdekin siinä asiassa :whistle:
 
Metsätähtönen; jos ootatkin kaksosia ja siitä kolme viivaa :D

Mary Jane: mä lopetin Diane novat n.4kk sitten, tähän asti naaman iho pysyi hyvänä, mutta tästä kierrosta alkoi naama kukkimaan vanhaan tuttuun malliin, mä jo toivoin et ois tapahtunu pysyvä muutos..

Kuumetta on ja ei ole, mieskin samoissa tunnelmissa.. Välillä miettii että olis ihanaa saada vielä yks pikkuihminen syliteltäväks ja välillä katsoo kahta edellistä kun ne repii tukkaa toistensa päästä ja miettii ettei kyl yhtään enää ikinä :LOL:
 
Ansis: Olen meinannut itse muutamalta mahan mulkoilijalta töissä repiä silmät päästä aamuäreissäni, tuntuu että koko ajan joku kyttää että no joko. Ja vielä kun on tätä mahaa ja vähän muutakin lihaa, niin tuntuu että jatkuvasti sais olla imemässä vatsaa sisään ettei vaan taas tulla ennen aikojaan onnittelemaan. Kerran sitten töräytin kahvihuoneessa kun joku taas vihjaili vauvajuttuja, että oletteko tulleet ajatelleeksi että maailma on täynnä ihmisiä joille sitä vauvaa ei suoda vaikka kuinka yritettäisiin ja että se voi olla kohden kipeä asia? Hiljenivät kummasti.

vilttis: Mieluummin ne finnit nyt kuin 4 kk päästä, kääk. Se osuis meinaan JUST tasan meidän hääpäivälle. :| Onko sulla paino muuttunut? Mie toivoisin että jos se vähän tippuis. Ei mulla mitään suuria laihdutushaaveita ole muuten, hääpuku on jo tilattu näihin mittoihin ja korkeintaan 4 kg saa paino tippua, mutta sen just jos sitten vaikka sais pois. :D
 
Mary Jane Tuota täytyykin kokeilla seuraavan kerran aamuäreissäni :whistle: Tosin minulla on kyllä kaksi työkaveria ja yksi kaveri joilla tuo on arkipäivää :( Muutama näistä selvisi ihan lähiaikoina...Jaksavat silti olla (vielä ainakin) iloisia toisten raskausuutisista ym.

Tämä kuukausi mennyt ilman makeaa ja kolme kiloa tippunut :D hyvä minä!
 
Mary Jane, mielestäni kyllä aika hyvin töräytit kahvihuoneessa luun kurkkuun. Ärsyttävää tommonen jatkuva painostus, sitähän tuo itseasiassa on vaikka monet varmaan työyhteisössä ajattelee että se on kivaa huomioimista.

Oho, Hyvä Ansis :flower:
 
Hei pitkästä aikaa! :wave:
En tiedä muistaako kukaan minua kun en ole kirjoitellut piiitkäään aikaan :ashamed:
Yritän päästä teidän juttuihin mukaan.

Minunkin puolesta oikein paljon terve tuloa uusille.
Ja oikein paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia plussanneille!!! :heart:

Meillä esikoinen kävelee tukea vasten, varmasti mutta välillä horjuen. Mihin minun vauva on kadonnut? Ja itse pikku-mies on pikkuhiljaa alkanut vierottaa itseä tissistä vajaan 10kk iässä. Olo on jotenkin niin haikea kun vauva alkaa vaikuttaa jo "isolta" pojalta. Mutta positiivisesti ajateltuna, niin kyllä ne menkatkin alkaa kun imetys vähenee.
Tulipa omanapaista tekstiä :ashamed:
 
Jenkkivaimolle onnittelut masuasukista ja kaikkea ihanaa odotukseen!! :heart:

Kaikille uusille tervetuloa! :)

Päivittelen listalle uudet ja plussat vähän myöhemmin kun olo sallii. Täällä vatsatauti jyllää ja olo on sen mukainen.. Ei ehtinyt montaa tervettä päivää olla flunssan jälkeen kun uusi vielä kurjempi tauti iski. Huoh. Mutta siis hengissä ollaan ja kuulumisianne luettu vaikka ei kauheesti jaksakaan kommentoida.
 
Kääk.. Kuume vaivaa ja pahenee taas! :D

Päätin muuten, että vaikka haen kouluun, en sinne varmaan ainakaan hetkeen mene. Eipä siinä mitään menetä vaikka paikan pitäiskin. Ei paljon huvita olla minituloilla sit taas seuraavaa 4-5 vuotta. Eli töihin menen hetkeksi ennen kolmatta. Nää suunnitelmat nyt sitten varmaan pysyy enkä ole huomenna taas eri mieltä ;)

Niin ne menkatkin sitten alkoi eilen. Eipä tullut yllätyksenä kun imetyksen loppumisesta on nyt kuukauden verran. Olisin toivonut että tuo kierukka olis ne pitänyt poissa mutta ei niin ei. Harmittaa vaan kun olis tarkoitus miehen kanssa lähteä viettämään vuosipäivää (tulee viis vuotta täyteen) ja nyt sit vuodan ja vuodan ja vuodan.. Möh.
 

Yhteistyössä