Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol.3 *UUSIN*

Hopeful86 kuulostaa samalta meiningiltä kuin meillä :)

Mary Jane Ite lopetin joulukuussa diane novat 7 vuotta syötyäni niitä, ei ole ainakaan vielä naama ruvennu kukkii, (vielä) mutta muutama kuukausi oli kyllä niin pahat menkkakivut ja oviskivut, kun elimistö haki toimintaansa ja hormoonejansa. Positiivista, että tunnen oviksen ja k-kerto ollu 29-30pv.
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista ja itse kullekin lykkyä pyttyyn pyrkimyksissänsä. :)

Mua hirvittää myös ne menkkakivut, mulle on soiteltu lukiossa ambulanssia kun ruukasin pyörtyillä kun olin niin kipeä että unohdin hengittää (kyllä, se on mahdollista...). Onneksi oon opetellut joogahengitystä ja rentoutumista viimeisen vuoden ajan aika intensiivisesti, josko niillä helpottaisi kun en ihan kauheasti kipulääkkeitäkään haluaisi syödä... TOISAALTA tosiaan kuten Keiju123 sanoit, hyvä puoli on se että ovis näköjään ainakin tuntuu ihan ilman testejä tai kuunteluita, sain aika lujaa puhallella maanantaina kun vihloi niin perusteellisesti vasemmalle, ja tiistaina sitten oikealle. Se oikea puoli taisi silti olla jotain haamukipua, ei kai yhdessä kierrossa irtoa kuin yksi munis kerrallaan?!

VellaVanilla jaksamista vatsatautiin, mulla hirvittää että koska se itselle napsahtaa. Olen asiakaspalvelutyössä ja eiköhän se ole vaan ajan kysymys. En kyllä muista että koska olisin oksentanut ilman että alkoholilla olisi ollut tekemistä asian kanssa. :whistle:
 
Mahtuuko tänne mukaan? Oon kovasti lueskellut tuolla vauva -lehden foorumeilla ja sinnekki kirjotellut, mutta täällä näyttää tämä kirjotteleminen olevat vähän vilkkaampaa. Mulla vauvakuumeilua ollut reilu 2 vuotta, vaihtelevissa määrin. Olemme päättäneet mieheni kanssa että yritys aloitettaisiin tuossa toukokuussa, jos tärppäisi heti ensi yrittämisestä vauva syntyisi tammikuun 2011 loppupuolella.
Opiskelen sh:ksi ja valmistun 2010 jouluna. Enää ei olisi paljoa koulua jäljellä ja opinnäytetyö on hyvin saatu alulle. Syksyllä on vielä 9 vko syventävä harjoittelu.. Olen miettynytkin sitä, että jaksanko olla harjoittelussa jos olen raskaana, jos siis toukokuussa tulisin raskaaksi, vai olisiko hyvä lykätä yrittämistä vielä kuukaudella... Voihan olla että voi kestää kuukausiakin.. Ei millään malttaisi odottaa, mutta toisaalla järki sanoo että koulua ei oo enää paljon ja haluun valmistua ajallaan kun näinkin kauan on malttanut odottaa.. Muita asian kanssa pähkäileviä?
 
Mary JANE Ensimmäinen ovis oli mulla järkyttävä, kipua kesti pari tuntia, jos pitempään olisin mennyt päisvystykseen (ja jos en olisi päivien laskuilla yhdistäny sitä ovikseen) Huomaan, että vasemmalla puolella tapahtuessaan ovis on paljon kivuliaampi. Kivut lievittyneet kuitenkin joka kierolla. Toivotaan, ettei sullaetulisi niin kovia kipuja kuin aikoinaan.
 
Iltaa taas :D

Ja kiitos kaikille tervettulotoivotuksista :)

Ajattelin heittää ilmoille kysymyksen, jos vain sopii? Täällä kun oli aijemmin puhetta siitä kuinka työpaikoilla udellaan liikaakin mahdollisten vauvamahojen perään, mutta mitenkäs perhepiirissä? Kuinka ahkeria esim omat vanhempanne ovat utelemaan vauva-asioissa?

Meillä ei valitettavasti kummankaan vanhemmat utele lasten perään. Olisi kyllä mukava että kyselisivät niin tietäisi varmemmin etteivät vetäise ainakaan liian isoa hernettä enään jos nyt sattuisin tulemaan tässä joskus raskaaksi. Varsinkin miehen äidin suhteen olisi tuollaisia asioita kiva kuulla. Hänellä kun ei ole vielä lapsenlapsia ja sai aikanaan aikamoisen hepulin siitä kun mentiin kihloihin. Omalla äidilläni jo onkin lapsenlapsia, joten siitä en ole ihan niin huolissani.

Muuten tänne ei kummempaa kuulu. Pikkaisen on vauvakuume helpottanut kun olen yrittänyt saada tekemistä. Mutta väkisin aihe silti pyörii päivittäin mielessä. Tällä hetkellä asia ei ole kuitenkaan niin ehdoton. Mutta kyllä sekin aika taas tulee etten muuta pysty ajattelemaankaan, tiedän sen :D Ja silloin meillä saa mies taas kiristellä hermonsa äärirajoille :LOL:

Että tällaisia tänne :)
 
orkidea88 Kukas mun luokkakavreista olet ;) Mieti, että jos pystyisit olemaan töissä valmistumisen jälkeen puoli vuotta, niin äippärahasi nousisi reilusti yli kahteen tonniin. (vielä kun teet viikonloppuja ja öitä, ja kun puolen vuoden tulot tuplataan siitä kertyy hyvä äippäraha) Jos heti valmistumisen jälkeen jäät niin saat sen minimi eli alle 600e. Itse nimittäin tuolla ajaatuksella pystyn viivyttämään kuumeilua.
 
Mary Jane: Taas siis yksi hyvä syy sulle kuumeilla lisää :D Mulla katos ihan hirvittävät menkkakivut kokonaan synnytyksen jälkeen! Enää ei minkään näköistä nippailua ennen kuukautisia, kun pillerittömään pysty lähinnä makaamaan lattialla, mä jouduin silloin joskus päivystyksessä käymäänkin ja sain sitten jotain kuukautiskipuihin tarkoitettua lääkettäkin.

Hopeful86: Meillä oli vähän sama tilanne ton esikon kohdalla. Tuli vähän yllärinä ainakin miehen isälle, anoppi oli jo pitkään hoputellu hankkimaan lapsia, mun isä oli heti alusta alkaen onnesta soikeena, kun taas mun äitin tais kestää hetki totutella ajatukseen, että hän on "riittävän vanha" mummaksi :D
Hölmöähän se on miettiä mitä toiset sanoo, mutta oon mä jo vähän miettinyt, että minkähänlaisia kommentteja kakkosesta sitten kaikanaan saadaan. Jonkun mielestä varmaan tulee liian pian ja jonkun mielestä liian myöhään :/ Täytyy vaan kohauttaa olkapäitä moisille :p

Kuume on edelleenkin tasainen rengas resepti odottelee apteekissa käyntiä.. Edelleen vähän mietityttää, että hakeeko niitä ollenkaan.
 
Hopeful86, se on se ikä. Tästä viis vuotta, niin sitä aletaan kysymään reisoiksi asti :D Me kun ollaan naimisissa, niin kyllä mulla äiti vähän kyseli että onko suunnitelmia. Siis positiivisesti. Ja olin silleen huomannu, että se on muuttanu näkökantaansa selkeesti esim. opiskelu ja työt ja sitten lapset jne. Kai se on se, kun nykyään ihmiset vaihtelee ammattia 60senä tai ovat lukeneet vaikkapa ekonomin paperit ja sitten vaihtavat johonkin toisen asteen ammattiin, kun eivät viihdy/saa töitä (lähipiirissä). Tiedän, että appivanhemmat odottelee intona että saavat lapsenlapsia (mies on kolmikymppinen) ja mulla äiti kyllä ottaa iloisena lapset vastaan. Oma isäni taas ei oikein ole kartalla enää, ettei silleen ymmärrä mutta hetkittäin ilahtuu tietysti. Kaveripiiri onkin sitten toinen juttu, musta tuntuu että osa varmaan ajattelee että menee "nuoruus pilalle" (täytän keväällä 25). Että semmosta =)

Tervetuloa Orkidea88 :flower: No jos ootte muutenki ajatelleet odotella tuohon toukokuuhun, niin kyllä varmaan ite siinä vaiheessa ajattelisin että yritän käydä koulun loppuun ja jos sais niin, että pystyis tekemään töitä sen puoli vuotta. Mutta se tietysti taas tarkoittaa sitä, että aikaa menee. Mutta ainakin niin, että ois koulut takana. Varmasti ois mukavampi fiilis. Itellä jää kyllä kesken, mutta mulla ois kuitenkin sen verran paljon vielä käymättä, etten kyllä aio odotella koko koulun päättymistä. Meillä ei toisaalta silleen ole rahahuolia, mies on töissä jo.
 
Hopeful86 : Minun vanhempani eivät ole ikinä kyselleet saatika vihjailleet lastenlasten perään. Että tuskinpa nytkään sitä aloittavat :whistle: Heillä onkin jo 15 lastenlasta ja kaksi lapsenlapsen lasta ja kolmas tulossa! Taisi olla äidilleni järkytys, kun kuuli siskontyttöni saavan "jo" kolmannen lapsen :LOL:
Mieheni äiti on kuollut, mutta hän aikoinaan toivoi, että muuttaisimme yheen ja perustaisimme perheen. Isänsä kanssa ei ole missään tekemisissä...

Mutta olisihan se kiva taas päästä kertomaan, että heistä on vielä tulossa minunkin tulevalle lapselle isovanhempia :heart: Isäni on aina ollut niin ylpeää vaaria :) ja äiti ylpeä mummi.

No josko nyt saisi kerrottua heille ensin tulevista häistä, kun ei ole vielä tullut siihen oikeaa aikaa :ashamed:
 
orkidea88.. jos olisin sinä, niin olisin järkevämpi kuin minä olin :D Mä jäin valmistumisen jälkeen tarkoituksella työttömäksi, koska odotin sillon jo esikoistamme. Sit jäinkin äippälomalle ja sain tooooosi huonoa äippärahaa. Jos olisin sillon tiennyt, että on olemassa tuo 6kk käytäntö, olisin EHDOTTOMASTI mennyt puoleksi vuodeksi töihin. Mutta kun en tiennyt niin...
Nyt olen järkevämpi ja kolmas meille saa tulla vasta sitten kun olen päässyt töihin. Aletaan siis yrittämään kolmatta heti kun työpaikka minulle löytyy (siis sitten kun kotona olo riittää, eli joskus vuonna 2011 syksyllä). Haluan saada nostettua äippärahan määrä, koska tällä lähes minimillä eläminen ei ole kivaa. Ja varsinkaan, kun kela olemattomista tuista vie vielä sen 20% veroa, niin ei käteen paljon jää :/

Minulla kuumeilu taas vaihteeksi yltyy vaan... Huhhuh. Oon jo rattaitakin kattellu :D No, en tietenkään ihan tosissani, mutta kuitenkin vähän silmäillyt, että mitkä sit oliskaan kivat. Onhan meillä nyt nuo meidän emmaljungat, ne on kyllä tosi kivat, mutta kyllä ne varmaan tässä välissä myydään ja ostetaan sit tulokkaalle uudet. Ehkä.
 
Meillä on silleen, että kun eletään nytki niin että mulle tulee opintotuki ja tietysti pikkupalkka kun teen jonkin verran töitä. Niin käytännössä se äippäraha, eikö se ole pienempi kuin opintotuki? Va iolenko ymmärtänyt väärin. Täytyy sanoa, että oon ihan pihalla noista ja aina kun käyn lukemassa, niin unohdan samoin tein B) Noh, joka tapauksessa opintotuki (asumistuki ja opintoraha) taitaa olla jotain 470e. Että meillä ei niin hirveästi se tilanne muutu. Tietysti ne hankinnat aluksi maksaa, mutta toisaalta nytki käyn töissä sen verran että kertyy.

Täällä kp 26/26 (tai en ole varma tosta pituudesta) ja nega tuli. Hankin lsää kyllä noita clearbluen digitaalisia. Oli maailman helpoin tulkita eikä mitään epäselvyyksiä. Ainoastaan se patterin poisottaminen kesti muutaman sekunnin. Ens kierrolle tartten siis noita+ovistikut kun nyt pystyy (oli se häämatka niin siellä ei voinut). Jos kierto pystyy tässä, niin pitäis vähän tikutella tarkemmin että onko se ovis kp 12 vai 13 jne. Ja jos taas kierto alkaa pikku hiljaa venymään johonkin, niin sitten tietysti kans.

Ihanan aurinkoinen ilma taas! Ei viitti masentua tuosta testistäkään :LOL: Jos olisin huomenna testannut, niin olis ollu vähän vaaranpaikka kun huomasin että mulla on tentti! Etten viitti siihen mitään pahanmielenaiheuttajia ottaa. Ja jos ois plussa tullut, niin oisin kyllä huomennaki ollu ilonen ettei sillä :D

Suan, oon minäki rattaita katsellut. Kovasti mietin mitkä olis hyvät jne. Ja mistä ylipäänsä tilaan. Oon vähän aatellu, että käyn liikkeessä vertailemassa ja työntelemässä niitä, sit tilaan esimerkiksi netistä ne ulkomailta. Noissa on ollut sen verran paljon edullisemmin monia. Mutta tietty kysyn myös täältä tarjouksen, jos se on hyvä niin sitten tietysti otan.
 
metsätähtönen ja voit nostaa myös opintotukee äityisloman aikana, jos saat minini äippärahaa. Kela katsoo opinnoissa etenemisen myös niin että jos olet esim. kolmessa vuodessa suorittanut 180op niin neljäntenä vuotena sinulle riittää n. 25 opintopistettä, silti opintosi etenee vauhtia 48op/vuodessa, millä saat kaikki tukikauukaudet. Eli voit nostaa jonkun 6 tukikuukautta vaikket periaatteessa opiskelisi, kannattaa lukee kelan sivuilta.

Ja muista, kun jatkat koulua niin et saa enää opintotuen asumislisää, jos asut perheeseesi kuuuluu lapsi, joudut hakeee yleistä asumistukea.
 
Kiitos, Keiju. Tosiaan opintotukea en halua nostaa äippälomalla, kun mulla on tossa avoimen yliopiston opintoja toisesta aiheesta ja sitä ei tiiä vaikka sille tielle sitten lähdenkin jossain vaiheessa..joten pitää vähän yrittää säästellä noita. Tosin oon miettiny, että vetäis silti opinnäytetyön äippälomalla, mutta se on varmaan sitten ihan tuurista kii että millanen lapsi on tulossa. Joittenki kans ei voi tehä mitään ja joittenki kans sitten voi..sitten vielä se, että miten virittiny ite on..noh, sit näkee..kamalan pitkältä matkalta tuntuu vielä ajatelle ite äippälomaaki =)

Mutta tuo raha-asia tosiaan mietitytti, että paljonko se nyt olikaan..jäi mieleen että se minimi ois jotain 423 e tai jotain tommosia..pitää tarkistaa..
 
Oman tilanteen päivitystä sen verran,että alko menkat äsken.. eli tätihän se tuli, toivoin jo että pääsen kohta testaamaan :ashamed: Huomiselle vois päivittää vasta kp 1 ja yk2 kun tänään tuskin tulee muuta kuin paperiin. Kylläpä harmittaa :'(

(kopsattu toisesta ketjusta)
 
Myötätuntoa negoista. :hug: Mä joudun varmaan nappailemaan jotain rauhottavia sitten kun oma testailuvuoro tulee. Äiti just eilen kertoi, että kun mua tehtiin sillä oli vuoden ajan aamupahoinvointia. Sitten kun se oikeasti tuli raskaaksi se ei tajunnut edes tehdä testiä kun oli niin hyvä olo. :LOL:

hopeful86 Mun vanhemmat odottaa kyllä lisää lapsenlapsia (isoveljellä on tyttö ja poika), mutta ihan sillai rauhallisesti ja arkisesti. Varmasti ovat tyytyväisiä jos ja kun tulosta ilmoitetaan, mutta ennen kaikkea mun puolesta koska perhe on meidän suvussa tosi iso juttu. Miehen vanhemmat ovat tähtitieteellisen otettuja jo siitä että minä olen sen "kesyttänyt". Toki anoppi on niin lapsirakas että olisi onnesta soikea jos me niitä sille saataisiin vielä lisää tehtyä. On kuulemma säästänyt vuorotteluvapaitakin, että jos tarvitaan hoitoapua. :heart: Mulla on ehkä maailman ihanin anoppi.

Mä oon kanssa rattaita miettinyt, jostain toisaalta luin että ekalle on tapana ottaa käytetyt ja sitte toiselle ostetaan uudet. Mua tää vähän ihmetytti. Ihan siis miten kukin itse haluaa, mutta kuluuko ne sitten jotenkin niin paljon käytössä että ei mene kuin kahdella kakaralla? Siis olen aidosti tietämätön aiheesta, eli tämä ei nyt ole mitään kettuilua tai tärkeilyä. Kunhan kummastelen.
 
Ota ihmeessä verotoimistosta verokortti sosiaalietuutta varten!! Pienenee aika reilusti tosta 20%:sta.Itellä ollu 6 ja 4,5 oli kans joskus.

Ja sitäki asiaa oli et 2011 olis tarkotus saada synnytettyä neljäs ja viimeinen tähän perheeseen eli kai mä sit tännekki sovin :D
 
Hilppa, onnea uuteen kiertoon..jospa se tuottais tulosta :flower: Tässä ketjussa ei taidetakaan kiertoja toistaiseksi päivitellä.

Mary Jane, veikkaan että kyseessä ekalla lapsella on ne kaikista surkeimmat ja halvimmat rattaat/vaunut käytettynä..näin ollen ne ei oikeesti välttämättä kestä edes sitä ekaa lasta. Sitten toisen kohdalla, jos ne ekat on vielä ok, niin on luultavasti tulotaso saattanut nousta. Näin ollen halutaan paremmat rattaat, voi olla jo tietoa vaatimuksista (kevyen oloinen, helposti kasattava, pieneen tilaan menevä jne..). Tai sitten voi olla, että tarvitaan noita, mihin mahtuu useampi vekara (noista en niin tiedä sit). Mutta näin villinä veikkauksena =)

Ite esimerkiksi haluan nimenomaan nuo kulkupelit kyllä kunnollisena, mulla nimettäin menee hermot jos tekniikka ei toimi. Ja toinen on se, että pitää olla mahdollisimman hyvä ja kevyt käyttää ettei mene voimat sitten niihin rattaisiin tuolla lumessa. Samoin pitää mahtua pieneen tilaan autoon ja olla helposti kasattava. Ja sitten kestävyys..että siinäpä ominaisuuksia..tietysti vielä se, miten se materiaali suhtautuu likaan jne ja kaikkea :LOL: Onneksi niitä ei tartte valita vielä B)
 
NELIAPINA Muuten kyllä voisinkin vaihtaa prosentin, mutten viitsi, kun viimeksikin tuli veronpalautusta vain 40e. Se vetäis varmaan mätkyiks jos noin pienellä prosentilla veroja makselis.. Mun tuttavallenikin oli tullu parin sadan mätkyt, minituista, kun oli ollu pienempi veroprosentti :/

MARY JANE Meillä on nyt jo ollut kahden lapsen aikana KUUDET eri rattaat. Nuo meidän nykyiset emmaljungat on hyvät, ei siinä mitään, mutta vaihtelu virkistää ;) Meillä on ollu noitten lisäks happy babyt, herqulekset, emmat, carenat ja öö... mitkäs vielä? En nyt muista.. Joskus laskin että niitä kuudet on ollut. No, mutta kuitenkin.. Eli siis tykkään vaihtelusta :) Noistakin kuitenkin uutena on ostettu puolet (esikoiselle juurikin) ja sit käytettynä on nuo happy babyt (ne oli mummilavaunuina, melkein uudet tosin nekin) ja nuo nykyiset emmaljungat.
Tässä rattaita kokeillessa oon kyllä todennu ja tiedostanu ne ominaisuudet mitä haluan sit seuraavista rattaista löytyvän :)
 
kääkkis
Kääkkiksellä on kerrankin hyviä uutisia: MULLA ALKOI EILEN MENKAT, JEEEEEEEEE =) Aivan uskomatonta!!! Se 4 kuukautta siihen meni, mutta olen aivan varma että vyöhyketerapialla on jotain tekemistä nyt tän asian kanssa =) Aika ahkerasti on itse tehty ja lisäksi olen tehnyt pieniä ruokavaliomuutoksia ( lisännyt kalaa ja varsinkin vihreitä herkkuja ) ja nappaillut homeopaatteja.
Oli hauskaa kun lähdettiin autokauppaan ja ajattelin, että nyt sattuu kyllä siihen malliin, että jos tietäisi että menkat alkaisi niin nyt ne alkaisi ja kotona oli ylläri pöksyissä =) Nyt vuodan kyllä kun seula, mutta kivut kestää hyvin ilman kipulääkkeitä. Miten olenkaan onnellinen, että mun kroppa alkoi toimia... Onko tämä nyt yk 1 vai yk 2 ?? Parin viikon kuluttua kyllä alan tikutella ovista, se on varma. Haluan varmistaa että ovuloin ja että tämä kierto ei veny yhtä hirveäksi.
Lääkärin pitäisi soitella maanantaina, katsoo sitten miltä tulokset näyttää. Samaan aikaan odotan niitä ja pelkään :ashamed:

Nyt tuli aika itsekästä tekstiä, kun olen niin älyttömän onnellinen :D

TERVETULOA UUDET :flower:
 
Jes! Pääsen maanantaina työhaastatteluun! :D josko loppuis tää sijaisena oleminen... :whistle: vaikka nytkin taas töissä...

Häitä tässä kovasti suunniteltu. Ja vauvakuume jäänyt tosiaan hieman vähemmälle, mutta kyl joka pvä pilkastaa mieleen, et "Jos olis vauva kainalossa, niin mitä kaikkea kivaa keksiskään ja mitä tekis ym.
Tyhjensin tässä menneellä viikolla lasten vaatekaapit ja kaikki pieneksi jääneet vaatteet laitoin pois. Ja jäihän siitä (taas) nyssäkkä varastoon,et JOS sais viel tytön :whistle:

Mutta nyt töitä jatkamaan, ettei ihan laiskaksi heittäydytä!
 
Kiitos vastauksista ja näkökulmista. Laittaa kyllä miettimään erinäkökulmia.. Mutta eikös siihen äippärahaan vaikuta edellisen vuoden tulot, eli onko se silti se minimi vaikka jos on ollut koko kesän töissä 3 kk sekä koulun ohella viikonloppuja + lomia, vai korottaako ne sitä? Voin olla ihan hakoteillä.. En oo noista hirveesti ottanut selvää.... :eek: Mieheni on kuitenkin vakityössä, että sen puolesta todennäköisesti pärjäisimme..
Ollaan miehen kans mietitty asiaa, ja toukokuussa todennäköisesti sitten ajatuksella tulee jos on tullakseen :heart: Eli ei heti aleta oikeen yrittämään kunnolla. Olemme molemmat haaveilleet pidemmän aikaa omasta lapsesta ja olemme naimisissa. Asiaa on tullut pohdittua moneen kertaan yhdessä. Päätös ei siis ole mikään hätiköity päätös :)
Huh mikä paasaus tästä vastauksesta tuli :)
 
Orkidea, sama muaki kiinnostaa. Oon ymmärtäny jotenki, että tuohon opiskelun ohessa työskentelyyn eli oikeastaan paremminkin osa-aikaiseen työskentelyyn kaiketi pitää olal joku tietty tuloraja että saa paremman tuen..tai siis että on tarpeeksi sitä työtuntia. Tai jotenkin näin se meni. Ja ite vähän epäilen, että mulla ei riitä parempiin tukiin kun en niin älyttömiä voi töitä tehdä. Tietty nyt ku tulee kesä, niin on eri tilanne..että tieskö joku tosta paremmin. Ite en ajksa stressata noista äi´ppärahoista silleen.

Meillä on tosiaan tuo yrityksen aloituspäätös tais tulla vuosi etukäteen, siis se päiväys B) Tosin sitä aikaistettiinki sitten. Mutta mulal helpotti tuo sitä kuumetta, kun on joku järkevä hetki mitä odottaa..siis joku määritelty eikä mitään että sit joskus. Tosin meillä kyllä mies on ollu se, joka on vihjaillu jo ties mistä lähtien eikä ees välttämättä mulle, vaan vaikka kaverillensa. Että sitten kun on joskus toivottavasti niitä lapsia ja vaikkapa äitiä-vähän-väsyttää-fiilis, niin pitää miettiä että tätähän sitä on sitten haluttu ja toivottu oikeen kovasti :LOL:

Kääkkis, onpa mukava kuulla! Itekki oon peräti kerran käyny vyöhyketerapiassa ja kävisin kyllä useamminkin, mutten kyllä raaski. Kyllä se mulla ainakin vaikutti positiivisesti, tosin kiertoasioita ei silleen ollu jne. Mutta kuitenki. En millään kyllä muista sun kiertoa, että missä se on menossa...mutta silleenhän se menee että jos tuo on tyhjennysvuodon jälkeinen eka kierto, niin sit nyt sulla ois yk 2. Ja niin edelleen.

Täällä ootellaan menkkoja. Viikonlopuksi oon suunnitellu roseviinit ja fajitakset, eli huomiselle lähinnä. Joten jos istä ennen tulis menkat. KUn kuitenkin tiiän, että ne on tulossa ku on semmoset tuntemukset ja jotain tuolta jo tulikin paperiin..mutta inhottais kyllä jos ei huomiseen iltaan mennessä ole alkaneet kun sitten miettii että uskaltaako juoda oikein. Vaikka tietää, että menkat tulee..että sitä täällä hätäillään :LOL: Mulla on siis 27/26, että alkavat varmaan illalla.

Mun täytyy sanoa, että haluaisin niin kovasti sen äippäpakkauksen käsiini =) Minusta ne on rumimmillaankin aina olleet kivoja, en tiedä miksi niin kovasti pidän tuosta mutta kai se on semmosta hypisteltävää ja vielä vähän kuin valtion/kunnan taholta (en muista kumman pussista se nyt varsinaisesti meni). huomionosoitus aiheesta.

Jahas, lisää kahvia. Mulla on vähän vajauksta kun oli aamulla tentti ja töitä. Että tämmöstä :saint:
 
ei tuu mätkyjä kun ne tulot lasketaan sitä prosenttia varten. Mut siis pakollistahan sitä ei oo ottaa. Ite otan aina niin jää ainaki reilusti enemmän käteen. Kattelin yhessä ketjussa eilen vauvamaha kuvia ja nyt ei todellakaan jaksais odottaa. Mut äkkiähän tää toukokuuks kääntyy :) välillä sitä kyl miettii et oonko ihan urpo ku muut pennut on jo niin isoja (11, 9 ja melkeen 6). Mut joo tulos on se et urpo mikä urpo :) yks puuttuu ja se on pakko saada! Kämpässäki neliöitä huikeet 68...
 
kääkkis
NeliApina: Miten teillä on jaettu huoneet lapsille? Meillä on kanssa aika pieni talo ( 98 neliötä) ja toivottavasti kolmas mupelo alulla tän vuoden aikana, niin kiinnostaa tietää :)

Metsis: Joo, tää on eka ns. luomukierto nyt, kun marraskuussa oli ne ed.menkat, jotka oli pillereiden tyhjennysvuoto. Eli yk 2 nyt sitten =) Aivan mieletöntä, että jotain tapahtui...Olin jo niin menettänyt toivoni.

Meillä oli nuoremmalla neurologin kontrolli ja terapia vähennettiin nyt kertaan viikossa ja lääkäri oli sitä mieltä, että cp-diagnoosi vedetään tod. näk. pois syksyllä =) Ei näkynyt hemiplegiasta enää merkkiäkään, vaan on vain pehmeä vartaloltaan eli sitä hypotoniaa. Tulikenkien käyttöä jatketaan, mutta nekin saatetaan ottaa syksyllä pois. Elämä alkoi hymyillä nyt kunnolla :D

Noista tukiasioista en ihmeemmin tiedä muuta ,kuin että minimituella elellään ja hyvin tullaan toimeen.

Hyvää viikonloppua :wave: ( meillä menee tytöt la-su yöhoitoon, joten saadaan olla kotona ekaa kertaa miehen kanssa kahdestaan)
 

Yhteistyössä