Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol.3 *UUSIN*

orkidea88 Yritän minittäin itse lohduttaa tuolla äippärahan nousulla, että kestäisn vauvakuumetta. Siis tulojen mukaanhan se lasketaan, nettissä on laskuri. Eli jos olet tehnyt esim. 10 000e palkkatuloja niin äippäraha 31e (saat kuussa sen 26 päivää) eli kuussa 806e ja jos palkka tulot 15 000e niin raha 46e, kuussa 1195e . MINUUS VEROT. ja MINIMIÄIPPÄ on noin 22e eli 572e, miinus verot. Eli jos olet teinnannut yli 10 000 eurooon niin tulot nostaa rahaa.
 
Kiitos kaikille vastauksista :D Kyllä täälläkin varmaan molempien äidit miettii varsinkin mun ikää, kun olen niin nuori vielä. Tosin itse olen aina ajatellut että haluan lapsia alkaa hankkimaan nuorena enkä siis koe et se millään tavalla nuoruutta pilais. Mutta kaippa ne molempien äidit sitten asiasta innostuvat kun se pääsee tapahtumaan :D

Tänne ei taaskaan mitään ihmeellistä kuulu. Iisisti menee. Rintakehään on ilmestynyt ihottumaa ja mä tietty jo kuvittelen vaikka mitä ;D No mutta otan ihan iisisti ja katson että tulevatko ne menkat sieltä sitten aikanaan vai eivätkö.
 
Milas
Hei vaan kaikille! Mielettömästi tullut tekstiä sitten viime kerran kun kävin lukemassa!!! Täällä on tosi aktiivisia kuumeilijoita :D Tervetuloa uusille!
Kääkkis onnea menkoista! jospa keho alkaisi vähitellen toimia normaalisti. Ja Ansikselle onnea työhaastatteluun. Olishan se vakipaikka mahtava juttu. itse sain vakipaikan vuosi sitten ja kyllä se elämän eteen päin suunnittelussa auttoi kovasti.
Mary jane mietti noita vaunuasioita. Mä luulen, että toiselle lapselle jotkut hankkii siksi uudet vaunut, että ekan kohdalla ei oo oikein tiennyt mitä ominaisuuksia vaunuissa tarvii ja ne ekalle hankitut ei sitten olekaan riittävän toimivat. Näin kuvittelisin ainakin. Koska itekin olin aika tietämätön vaunuista silloin kun eka lapsi syntyi. Mutta samoilla kyllä mentiin kakkosenkin kanssa, vaikka vaunut vähän kömpelöt olikin. Lisänä oli kuitenkin myös matkarattaat keveämpinä versioina. Nyt kun kaikki rattaat ja vaunut on myyty/annettu pois jo muutama vuosi sitten täytyy kolmoselle hankkia uudet tai sitten vähän käytetyt. Ja nyt on jo rutkasti kokemusta siitä millaiset vaunut just meidän perheelle on ne toimivimmat.
Harmi kun taas sataa lunta :/ sais jo alkaa sulamaan ja kevät tulla ihan kunnolla. Mutta hyvää viikonloppua lumesta huolimatta =)
 
Täälläkin ollaan yhä kuumeilussa mukana, vaikka viime aikoina vain taustalla. Työkiireet vie mua pois koti-Suomesta joka viikko, joten aika on aika kortilla. Mutta tänne aina kerkiessäni eksyn katsomaan mitä ihmisille kuuluu ja kuinka kuumeilu sujuu :)
Meillä kesän hääreissun suunnittelu on edennyt hurjaa vauhtia ja ensi viikolla laitetaan matka maksuun! Hääpäivä 27.7. :heart: Onneksi tuon reissun suunnittelu on vienyt myös paljon aikaa niin ei oo ehtiny liiaksi kuumeilemaan, mutta kyllä se oman pienokaisen toive kuitenkin päivä päivältä kasvaa. Mies on vieläkin hieman epävarma kuinka pian haluaa luopua meidän nykyisestä oikein ihanasta elämäntyylistä (paljon matkustelua ja omaa aikaa), mutta toisaalta jo kovasti kanssa haluaa käärön...mutta noin kai se useasti onkin. Mutta nyt on sovittu, että yritys alkaa häitten jälkeen syksyllä kunhan malarialääkkeitten vaikutus yms. on kaikonnu. Sitä tässä odotellessa!!

Nyt tuli päivitettyä omat kuulumiset tänne, mukavaa viikonloppua kaikille ja paljon tsemppiä kuumeiluun :wave:
 
Kiitos kaikille vaunuvastauksista. Totta kyllä tuo, että ei ekalle tiedä mitä ominaisuuksia haluaa, mulla ei ainakana oo mitään havaintoa siitä että mitä sais olla. Kun en osaa yhtään kuvitellakaan että minkälaista se elämä vauvan kanssa oikeesti on. :)

Kevään tulemisesta; sain viikon parhaat huutonaurut aamulla kun luin meilit, ja Adlibrikselta oli tullut mainoskirje, joka alkoi näin: "Näin kevään korvilla, lumien sulaessa alkavat katseet sekä ajatukset kohdistua lumen alta pilkottaviin kasveihin ja puutarhaan." Vilkaisin tuonne pihalle. Ei sieltä kyllä pilkota vielä yhtään mitään, ainoa vihreä pilkotus on pihakeinun katos, joka jäi korjaamatta talteen ennen lumien tuloa. Mutta jos tuo siihen heinäkuun 17. mennessä sulaisi, ei tarttis goretexejä hääpuvun kanssa laittaa...
 
Kiitoksia Milas toivotaan joo, että haastattelu menisi hyvin :)

Mulla iski sit eilen illalla ihan kamala vauvakuume"piikki" :whistle: Ihan kauhea halua heittää jo kierukka hiiteen...Noin niinkuin nätisti sanottuna. Enää vähän päälle puoli vuotta, kun se sit oikeasti tapahtuu!
Tänään käytiin kaupungilla ja sit tuli hypisteltyä niitä pieniä vaatteita :ashamed: Mies vaan naureskeli, kun ehdotin josko jo valmiiksi ostaisin jotain ihan pientä...Ei antanu lupaa :xmas:

Itse en ole ikinä ajatellut noita äippäraha asioita...Olisihan se toki kiva jos sais niin paljon sitä rahaa, ettei tarttis murehtia. Helpottais kummasti elämää!

Meillä oli vaunuina (kun kumpikin tyttö oli syntynyt), kaksosten matkarattaat! Ja niihin olin tosi tyytyväinen. Merkki tais olla abc!?! Kevyet ja sai kummatkin selkänojat takakenoon...ja kunnon säilytystila oli alla. Nyt varmasti ostaisin sit lailliset rattaat, kun tosiaan tietää jo mitä ominaisuuksia kaipais.

Mutta nyt ruuan kokkailuun! Mukavaa viikonloppua! =)
 
Uusi kuumeilija liittyy joukkoonne. Ennestään meillä on lapset 07 ja 09. Meillä on häät tulossa syksyllä ja tietysti siihen häämatka päälle. Alustavasti sain tänään mieheltä luvan että kolmosta yritetään häiden jälkeen :heart: :D Olen aivan taivaissa koska en uskonut että enää sasin mahdollisuutta kolmoseen miehen puolesta. Puoli vuotta on minulle aivan sopiva odotusaika, jos ihan oikeasti pääsen sitten miehen kanssa yrityspuuhiin. Sillä välin treenaillaan tietysti ;)

Nyt en ehdi kommentoida muita, lastenhoito kutsuu, mutta tosi ihanaa päästä puhumaan ja odottelemaan teidän kanssanne.

Aloituskuukaudeksi voisi siis laittaa lokakuu-2010
 
Tervetuloa Jiina85 :flower:

Täällä tais vihdoin alkaa uusi kierto, kyllä tuoss ajo pelkäsin että mikä sekoilukierto tästä tulee. Oli siis eilen kp 29/26, joten pitää vähän tuota kierron pituutta päivitellä. En tietysti ole ihan varma, lähtikö nyt hommat rullaamaan, mutta isltä vaikuttais.

Kauniit ilmat taas tulossa, mutta mulla alkais harjottelu tänään ja muutenkaan ei kyllä ehdi nauttimaan mistään säästä. Että semmosta tänne tältä erää.

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
kääkkis
NeliApina: Kuulostaa hyvältä =)

Lääkäri soitti mulle tänään,niin kaikki arvot kunnossa =) Olen erittäin helpottunut. Olisi niitä Teroluteja kirjoittanut, mutta haluan seurata nyt jos tämä vaikka lähti oikeasti käyntiin ilman lääkityksiä. Jos vielä heittelee, niin sitten kyllä haen sen reseptin. Kolesterolitkin olivat laskeneet =)

Täällä myös odotellaan lumen sulamista, eilenkin tuli kyllä vain lisää :LOL:

Tervetuloa Jiina85 :flower:
 
Moi,

Sain tänään mieheltä alustavan hyväksynnän että aloitetaan vauvan yritys loppukesästä 2011. jeeee!! Nyt tarvin kipeästi vertaistukea kun ei millään malttaisi odottaa :-D

Itsestäni sen verran että olen kohta 30-vuotias kahden pojan äiti. Lapset on vuosimallia 04 ja 06. Erosin lasteni isästä viime vuonna ja tapasin pienen ajan kuluttua nykyisen miesystäväni joka on unelmieni täyttymys. Hänelläkin on tytär vuosimallia 04 joka on meillä jokatoinen viikonloppu. Haaveilen kovasti yhteisestä lapsesta. Minulla on vakituinen hyvä työ mutta mies on hieman jarrutellut näissä vauvajutuissa koska hänen työpaikkansa meni konkurssiin ja nyt olisi opiskelemaan lähtö edessä, hän ei näin epävarmassa tilanteessa haluaisi vielä vauvaa saada mikä on todella järkevää, joten päätimme odottaa vielä reilun vuoden. Nyt vaan päiviä laskemaan :-D
 
pia
Mäkin taidan hypätä tänne :) 4 lapsen -82 syntynyt äiti, mies myös vm-82 lisäksi 3 koiraa ( ja tällä hetkellä 9kpl koiranpentuja) kissa ja 2 pupua.

Eli ekä yrityskierto menossa, viidettä kuumeilen. Nyt kp 26/ jotain.. ennen pillereitä kierto oli 28-30 päivää, nyt en tiedä kun pillerit just lopetin.

Eilen malttamattomana testasin :ashamed: ja negaahan se näytti :D aivan kun se nyt jotain muuta olis voinu näyttää :LOL:

Oireitakin löytyy kauheasti, tissit tuntuu kummallisilta, eivät oo kipeet, mutta kihelmöi. ja mahassa välillä nippailee, eli oireethan sopii menkkoihinkin ja ovat muutenkin mitä todennäkösimmin kuviteltuja B)

 
Mä en nyt muista oonko mitään kertonu täällä itestäni :) Muualla kyllä... Olen siis 32v ja lapsia ennestään 3.Tytöt -98 ja -04 sekä poika -01. Toukokuussa sit viimeistä aletaan puuhaamaan. Ei olis kuin n.5 viikkoo enää B) mies vähän alkuun haras vastaan mut on se nyt jo suostuvainen! Kämppä on pieni,vaan 68neliöö mut kumminki huoneita on 4+kk. Tila-autoki on valmiina,ainoo huono puoli et se ei lähe käyntiin :LOL: No mitäs pienistä...
 
Voi kaameeta! Toukokuuhun tosiaan ei enää ole kuin se viitisen viikkoa! Hirvee shokki iski :LOL: Mihin tämä aika katoaa?!!

Kuinkahan hulluksi sitä sitten tulee..alkaa nimettäin keväällä kevättakkeihin vaihduttaessa nuo vauvamasut näkymään. Ja kesällä tietysti kans. Jospa sitä isinä vaiheessa ite ois liittynyt siihen vauvamasujen kerhoon...muuten voi tulla kyllä vaikee kesä.

Yleensä vielä hirveesti tykkään vauvamasuista, mun mielestä ne on tosi kauniita. Mutta nyt on alkanu tekemään tiukkaa varsinkin vauvavaatteiden ohi purjehtiessa kaupassa jne. Sekä on myös alkanut suunnattomasti ärsyttämään lapsiperheet :LOL:
 
Milas
Hei ja taas tervetuloa uudet kuumeilijat =)
Tänä aamuna heräsin jotenkin kummaan tunteeseen. Muutaman kuukauden päästä olen mahdollisesti raskaana. Haluanko oikeasti herätä siihen aamupahoinvointiin?! Ja nyt olen sitten sitä ajatusta pyöritellyt...oliko se vain joku hetken mielijohde, aamullinen häiriö unen ja valveen rajamailla. Vai epäilenkö vain maltanko luopua näistä rauhallisista aamuista ilman raskauden tuomia vaivoja tai heräämistä vauvan vaativaan nälkäitkuun... Ja nyt taas tuntuu siltä, että haluan. Mutta sitten on toinen asia jota mietin. Mitä jos seuraava lapsi on myös erityislapsi...entä jos perheeseen tulee toinen impulsiivinen, keskittymiskyvytön haaveilija jolle rajat on hidaste ei suinkaan este, jolle aku ankka on tärkeämpi oppikirja kuin tylsä aapinen. Kestääkö hermot äidillä ja isällä. Mutta voihan se seuraava lapsi olla tyyni ja rauhallinenki :D ehkä...
Metsätähtönen sulla on varmasti vaan niin kova kuume, että ei halua nähdä toisilla sitä minkä itsekin haluaisi. Toivottavasti teillä tärppää pian! Sitten sinä odotat että voi kun vauvamaha alkais pian näkyä :) Mie ekaa oottaessa olin ihan toivoton kun ei se maha näkyny kuin vasta rv 20. Vaikka kuinka koitti työntää mahaa eteen niin kukaan ei huomannut mun raskautta, luulivat vissiin että olin vaan lihonut (mullahan sitä painoa on kertynyt raskauksissa muuallekin kuin mahaan).
 
Heippa kaikille! :)

Täällä melko tuore kuumeilija, (tai no kuumeiltu on jo reippaasti yli vuosi, mutta nyt vasta hyppäsi mieskin samaan junaan) joten aattelin sitten tänne kirjoitella. Ikää parin viikon päästä täydet 22 ja miehellä niitä kertynyt 26.

Vertaistukea kaipaillen, läheisimmille ystäville yrityksestä en ole voinut kertoa, sillä he itse ovat sitä mieltä, että ennen 30 ei lapsia edes kannata harkita, niin tai ennen sitä kun tienaa 5000? kuussa :whistle:

Elikkä yritys on aloitettu: Maaliskuussa 2010 ja toiveissa ensimmäinen oma käärö :heart:
 
Tmirre ihanaa, minusta lasten tekoa ei pidä venyttää, sillä ikinä ei tiedä saako niitä, niin mitä nuorempana aloittaa sen paremmat mahikset :) Ite en saa tuota miestä vielä suostumaan, syksyllä alottamisesta se on jo lämmennyt, sillä sitten kerkeen valmistua :)
Toivottavasti tärppää ;)
 
Hei taas pitkästä aikaa ja tervetuloa kaikille uusille!

Milas: Varmasti se toisen erityislapsen mahdollisuus ja jaksaminen pelottaa. Itsekin välistää miettii tuon ihan "normaalin" energiapakkauksen kanssa, että mitenkähän sitä selviäisikään jos tuossa olisi toinen.

Täälä on kuume niin tasaisen rauhallista, että ihan olen yllättynyt itsekin :eek: Henkisesti olen kuitenkin asennoitunut siihen, että syksyn tullen joutuu mies ahdistelun kohteeksi :whistle: Ehkä se onkin auttanut jaksamaan. Itsestä olis kiva, kun se ikäero noiden kahden välillä jäis 2-3 vuoden väliin.

Tänään juteltiin, äippäystävien kanssa lasten lukumäärästä ja yllättävän monilla oli selvät sävelet. Näin ja näin monta. Itse en millään osaa sitä lukumäärää lukkoon lyödä. Enemmän kuin yksi on ehdottomasti toiveissa, oikeastaan kolmaskin, mutta malttaakohan siihen lopettaa? Itse olen nelilapsisen perheen lapsi, enkä koskaan ole kokenut, että meitä olisi ollut liikaa, päinvastoin. Ehkäpä 3-5 voisi minun kohdalla osua lähellä totuutta.
Miehen tuntien se kolmaskin voi jo vaatia hieman ylipuhumista...
 
Oon tässä miettynyt, että on pitäskö olla huolissaan (nyt 4. kiertoo luomuna), että mun kuukautiset ovat niukentuneet pillerikierroista, ne kestää vaan 2 päivää, mutta kuitenkin päivän ajan vuotoa tulee ihan "holona". Oonko normaalia??
ja varmaan vuodot tasottuu, kun muutkin hormooni vielä hakee oloaan. (ovikset olen kuitenkin bongannu ja kierrot olleet 30 pv.)
 
Tervetuloa TMirre :flower:

Keiju, en kyllä tarkemmin tiedä kun itellä pyrähti nyt yk3 käyntiin. Mutta on mulla joka kerta ollut vähän erilaiset vuodot (no eka oli tietysti se tyhjennysvuoto). Ja ovat myös näemmä lyhentyneet päivällä tai kahdella ja pienentyny vuoto huomattavasti. Ainakin mulla taitaa olla kyse vielä tuosta hakemisesta, kun mulla kierorn pituuski vaihtelee 26-29 (jälkimäisessä vähemmän vuotoa).

Mulla ois jo kp 6/26-29, että etiäppäin mennään. Ois just kivasti pääsiäisenä hedelmällistä aikaa, jospa tärppäis. Voisin vaikka kyytipojaksi syödä parit suklaamunatki :LOL: Siitä tulikin mieleen, että pitää hankia niitä ruohomunia, kun ne on hyviä..toisaalta minä ne sitten syönki että ehkä ois parempi jättää ostamatta.

Mites meinaatte pääsiäisen viettää?
 

Yhteistyössä