Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol.3 *UUSIN*

Kääkkis, Olen niin iloinen sun puolesta! Odottavan aika on pitkä, mutta tulihan se plussa lopulta kaikista megakierroista huolimatta. Sydämelliset onnentoivotukset ja paljon vauvaliimaa mukaan! :flower: =) :heart:

Leli 20+5
 
En oo ikinä eläissäni tehnyt apteekin raskaustestiä, mutta kun"tällä ikää" aloitamme yrityksen, niin niitä löytyy varmaan kassillinen vessan kaapista :whistle:

TMirre: Meillä ei ainakaan mies tiedä ovulaatioista yhtään mitään! Tai muutenkaan varmaan tosta naisen kropan käyttäytymisestä mitään...

Sitä kun sanotaan, et tupakointi (yms.) vaikeuttaa raskaaksi tuloa, niin naisten kuin miesten. Niin onko kukaan laittanut miestä tupakka-lakolle?? Itse en polta, mutta mies kyllä. Tai lahdutuskuurille tms vain raskaaksituloa helpottaakseen??
 
Milas
Kääkkis oikein valtaisasti onnea plussasta :flower: Kaikkea hyvää odotukseen, toivottavsti kaikki menee oppikirjojen mukaan :D
Meni tämänkin kuun ovis harakoille (ei vaan ehtinyt petipuuhiin) , joten kesäkuussa sitten alkaa se yritys OIKEESTI. jännää....toiveet korkeella. Kun tärppäis oikein nopeesti. sitähän kaikki toivoo ja kuten TMirre osuvasti sanoi, raskautuminen ei todellakaan ole niin helppoa kuin nuorena peloteltiin. Kyllä sillä yrittämisellä ja siitä aiheutuvalla stressillä varmasti on iso osa tärppäämiseen. Ei muuten vois niin paljon sattua sitä, että kun yrittää ei tärppää millään ja ne jotka ei missään tapauksessa yritä niin tulevat vahingossa raskaiksi....
Keiju123 toivottavasti menkat alkaa pian tai sitten räpsähtäis kuitenkin se plussa vähän myöhemmin :hug:
Nyt töitä kohti...
 
kääkkis
Lämpimät kiitokset kaikille onnitteluista :flower: Oli pakko testata tänään uudelleen ja yhtä vahva plussa tuli kuin eilenkin :LOL: Ajattelin, jos ovat sittenkin viallisia testejä tjt. Uskomatonta =)

Toivottavasti Ciba saat terot tai sitten menkat B) Tulen vielä katsastamaan mikä sun "tuomio" on.

Tsemppiä kaikille ja seurailen teitä ;)
 
Kääkkis, onnea plussasta ja toivottavasti seuraavat 9kk on onnellista odotusaikaa!

White Gold: noista "viallisista" testeistä. Itse ainakin luulen, että useimmissa tapauksissa on kyse kemiallisesta raskaudesta ennemmin kuin viallisesta testistä. Eli munasolu hedelmöittyy, mutta ei tarraa kunnolla kiinni. Tällöinkinhän raskaushormoonia alkaa jo kehittyä... Mie en nimittäin usko, että niitä haamuja muuten vaan niihin testeihin ilmestyy. Nykyajan testeissä ehkä suurin vika on siinä, että ne on "liian tarkkoja" eli ne huomaa pienetkin raskaushormoonin nousut.

Itellehän kävi niin, että huhtikuun alussa testasin kaksi haamua, jonka jälkeen alko kuitenkin vuoto ja haamutkin hävis. Siitä en oo varma oliko kyseessä kemiallinen vai keskenmeno, koska kuukautiset oli jo kuukauden myöhässä (jonka vuoksi sitten testin tein), mutta juuri mitään oireita tuosta raskaudesta ei ollu (esikoisen raskaus oli hyvinkin raskas heti alkuvaiheesta, kun pahoinvointi oli voimakas). Tuon oireettomuuden takia epäilenkin, että ovulaatio tuli vain juuri lopetetun imetyksen takia myöhään (kuukautiset alko 2kk pojan syntymän jälkeen) ja siis kyseessä oli vain kiinnittymisyritys. Toki mahollista myös, että alkio oli tarrannu huonosti kiinni ihan normi kierron mukaan ja tippui ja vuoti sitten myöhemmin pois...

Majj: valkovuoto kysymykseen. En osaa sanoa varmaa eroa juuri ennen menkkoja ja alkuraskauteen, mutta muistan kun esikon alkuraskauden aikaan mietin, että miten valkovuoto voi olla jatkuvasti näin runsasta. Yleensä siis ovulaation jälkeen tulee ainakin miulla kuivempi kausi, mutta esikon aikaan tuota kuivaa kautta ei tullu...
 
Pitkästä aikaa täällä.. Vauvakuume on kova, viimeks just eilen käytii kaverin kuukauden vanhaa nyyttiä moikkaamassa, eikä ainakaa helpota tätä kuumetta! :heart:

Tosissaan ne mun haamut ja viivailut oli jotain muuta ku raskautta.. Tarkotus ois siis edellee kesän jälkee alottaa yritys.. Toivottavast mies siihen mennessä on myös mukana tässä suunnitelmassa:DD
 
Gynellä käyty. Eli ensin juteltiin ja kerroin tarinani. Sitten hypättiin pöydälle ja ultrattiin kohtu sekä munasarjat. Kaikki näytti olevan kunnossa. Vähän se gyne oli sellanen "lässyn lässy", mutta terot kirjoitti ja sanoi että aloitan ne heti tänään. Joten hyvä niin. :) Mutta meinasin pyrstölleni lentää kun laskun sain. Tärkeintä kuitenkin oli että terot nyt aloitettu.
 
Tänään kp 31/28, mutta uskon että mulla on taas hormonit sekaisin, ennenkin kierto heittäny miten sattuu. Ja kun pari päivää sit sain sen negan.. Ja toiseks mulla ei oo mitään oireita, ei edes menkka oireita ! Vaikka vielä viikko sit oli jos jonkunlaista.. Tai iltasin kamalaturvotus.
 
tänään kp 8/28, elikkä yritystä ens viikolla... :) uus täällä eli, mulla kaks poikaa; 4v ja 5kk.. ja nyt sit ois toiveissa ens vuonna ehkä pikkutyttö?? tai kumpi vaan, mutkun mammalla iski kamee vauvakuume, ku pikkumies tammikuussa synty.. (aika kummaa sinällään, ku en aikasemmin oikeestaan ollu ikinä vastaavaa "tilaa" ollu edes saanu) :) siis aika jalat maassa menijä äiti, mut kuinkas sitten kävikään?? :D eli siis haaveissa ois kolmas.. ukon kanssa ollaan sovittu että nyt treenaillaan; ja syksyllä aletaan sitten ihan yrittämään... :D eli liitynpä nyt haaveilioihin.. :D
 
äizikkä tervetuloa :flower: =)

TMirre täällä meillä mies tietää täysin mun ovikset ja tietää sen että ennen sitäkin tapahtunut lipsahdus voi johtaa raskauteen, kun siittiöt elää kuitenkin suht pitkään ;) Täysin tietää siis missä mennään ja huijaamisen mahdollisuutta ei mulla ole :LOL:

Eilen tuli sitten käytyä sairaalassa ja laitettiin lisää tutkimuksia mun astmani suhteen. Luvassa on ens kuussa sitten oikein iso röntgenkuvaus. Tässä vaan olen mietiskellyt, että jos sattuisin tulemaan raskaaks, niin vaikuttaako tuo röntgen kuinka paljon alkioon? Mulla ei kuitenkaan edes menkkojen pitäis alkaa ennen tota röntgeniä, eli munasolu olis röntgenin aikaan varmaan hädin tuskin kiinnittynyt...? Meillä kun mies sanoi, että taidetaan nyt sitten lykätä sitä yrityksen alottamista jonnekkin loppuvuodelle.... :ashamed: No, pitäis tietysti nyt vaan keskittyä keuhkoihin ja siihen et ne saadaan kuntoon. Mutta näkee nyt sitten mitä ens kuu tuo tullessaan :)
 
Äizikkä tervetuloa!!

Ciba toivottavasti sitten nappaa kiinni pian :)

En tiedä mitä uni viime yönä näin, mutta johtui varmaan "viallinen raskaustesti"- keskustelusta...Näin tosiaan unta, et jostain kumman syystä tein raskaustestin. Sellasen uuden joka näyttää kuinka pitkällä raskaus on...No se näytti,et 8-13 viikolla raskaana! Oli niin toden tuntunen uni, et kun heräsin, niin ihmettelin vain kuka meille on raskaustestin tuonut ja kuinka voi olla mahdollista kierukasta huolimatta olla raskaana :kieh:
Kyllä se mieli on kumma!!
 
Tervetuloa äizikkä!

Viime päivinä on ollut aika ahdistava olo. Ottaa päähän ensinnäkin se, kun kaikki suunnitelmat on vielä niin epävarmoja, etten tiedä, koska todella voidaan aloittaa TJOTtailu tai yrittäminen. Tähän liittyen vaivaa ihan kauheasti se, kun ei tiedä ollenkaan, onko se raskautuminen sitten hirveän "työn" takana, niin että yrityskiertoja kertyy kymmeniä. Ihan turha kai tämmöisiä on miettiä nyt, mutta jotenkin vaan tämä kokonaisvaltainen epätietoisuus ahdistaa ihan kauheasti! Olen varmaan aikamoinen stressierkki, kun onnistun tällaisestakin niin kauheasti stressaamaan. Onneksi tänään sentään sain työharjoittelupaikan syksyksi, joten on jotakin ns. varmaa, mitä odottaa.

Facebook-kaverit ne vaan saa vauvoja, kuukauden sisään tainnut kolme kaveria synnyttää... Huoh. Jospa minäkin joskus.
 
Ansis Kyllä se ihmismieli tosiaan on kumma... Meinasin ensin olla tunnustamatta kenellekään koskaan tätä, mutta tein eilen r-testin, tietysti negatiivisen kun kerran menkatkin on juuri toissapäivänä loppuneet. Mut alavatsa on edelleen turvoksissa, nippailua ja vihlontaa on ollut, mitä ei siis mulla ilmene normaalisti menkkojen loputtua. Kuvottava olo on ollut parina iltana. Ja mielikuvitushan se mulla taas alkoi laukata, joten apteekkiin kävi tieni... Clearbluen digitaalinen testi näytti "Ei raskaana", mitä olin toisaalta odottanut mutta samalla olin kuitenkin jotenkin yllättynyt. Olo oli vaan niin kummallinen. No, miehelle en puhunut mitään enkä puhukaan, se pitäis mua varmaan ihan hulluna. Ja tuskin kovin kauaksi menee totuudesta moinen arvio. :$
 
hopeful sulla taitaa sit olla näitten asioitten suhteen melkoisen korkealle koulutettu mies :LOL: Teidän pitäis nyt saada jonkinlainen aikataulu sovittua sen miehes kanssa! :hug: Itsestä tuntuisi ainakin tosi turhauttavalta kun veivataan ees taas, varsinkin kun itselläsi selvästi kova hinku jo päästä aloittamaan se yritys :) Sitähän aina sitten kerkee innostua jos ees ukko vähäsen vihjaa siihen suuntaan, että "ehkä maybe perhaps kanske joskus kohta." :D

terrrrvetuloa äizikkä :wave:


Alkuperäinen kirjoittaja Jomi:
No, miehelle en puhunut mitään enkä puhukaan, se pitäis mua varmaan ihan hulluna. Ja tuskin kovin kauaksi menee totuudesta moinen arvio. :$
:D

Alkuperäinen kirjoittaja Lainaan itseäni:
Laitoin s-postia jo tonne oriolalle joka noita apteekin testejä valmistaa, että olikohan mahdollisesti viallinen testi ku noin omituisesti käyttäyty.
sain postia takaisin. Eivät olleet ikinä ennen kuulleet että testi olisi käyttäytynyt niinkuin mun testi teki (eli eka tuli kaks viivaa, sit toinen katos). Sanoivat, että voisi viitata siihen, että raskaushormonia on tosi paljon, mikä taas ei alkuraskaudessa ole mahdollista. (eikä todennäköistä sillä eilen testasin uudelleen liuskatestillä ja siihen ei tullut edes haamua. Lähettävät mulle uuden testin tilalle ja sanoivat, että jos tekee uudelleen saman niin kandee mennä lääkäriin sit. :attn:

Neliapila muuten, joko oot testannu kuinka monta kertaa? B)


 
Onnea kääkkikselle! :flower: Huomasin ilouutisen tuolta odottavien puolelta. Käyn siellä välillä "salaa" lukemassa raskautuneiden tuntoja ja haaveilemassa siitä, kun saa taas sinne kirjoitella.

Kuten varmaan huomaa, kuume on korkealla ja nousee tasaisesti vielä pari viikkoa, kunnes vihdoin on aika alkaa yrittämään. Toisaalta tykkään tästä jännittyneestä olotilasta. Kesän aion ottaa tällä tavalla rennosti tämän yrittämisen. Haluaisin kuitenkin ennen syksyä raskautua, sillä haluaisin kevätvauvan. Jotenkin, kun alkaa valostua ja muutenkin mennä kesää kohden, niin on musta ihanaa aikaa saada vauva. Ei yöherätyksetkään tunnu pahalta silloin.

äizikälle tervetuloa! Itsellä ei ollut esikoista hankittaessa vielä vauvakuumetta, mutta heti kun esikko syntyi, niin puhkesi vauvakuume. Nyt oon sitä kohta 1½vuotta kärsinyt. :)

hopeful Mietit röntgenin vaikutuksia ihan alkuraskaudessa. Täältä saa siihen lisätietoa kohdasta 9) http://www.stuk.fi/julkaisut_maaraykset/kirjasarja/fi_FI/kirjasarja4/

Jomi Itselläkin on välillä tehnyt mieli tehdä raskaustesti, vaikka tietää, ettei raskaus oikeasti olis vielä edes mahdollinen. Varsinkin nyt kevään aikana on välillä ollut niin samoja raskausoireita kuin esikoisen raskauden aikana, että on jo luullut olevansa raskaana, vaikka järki sanoo, ettei se ole mahdollista.
 
Tervetuloa uusille! :)

Tänää kp 31/28 ja oli sit pakko testata uudelleen. Aluks oli ihan selvä nega ja TESTIAJAN (n.20 minuutin päästä ) ulkopuolella muuttui ns. "roskishaamuks".. Eli ihan hyvin voi olla vaan nega. Ja menkkoja odottelen kylään.. Siskolla tosin roskishaamu muuttui sit myöhemmin selväks plussaks ja on nyt mun kummipoikana.. :)
 
Katsottekos euroviisuja tänä iltana? :D

me ostettiin miehen kanssa sipsejä karkkia sekä siideriä (miehelle 5, mulle 1 :saint: ) iltaa varten. Mun suosikkini on ehdottomasti Saksa, ja aion sitä jopa äänestääkin :snotty:

majj voi että, toivotaan että plussaksi muuttuisi vielä :)

Meep ihan samoilla linjoilla, että kevätvauvan haluaisin minäkin! :D Jos siis on/ois mahdollisuus valita.
 
onnea Kääkkikselle! Minun lapsuuden ystävä on myös raskaana sain eilen kuulla. heillä on jo rv 14. Heillä on molempien vanhemmat ottanut uutisen hyvin... jotenkin tuli omituinen olo. olin aina kuvitellut et oltais molemmat samaanaikaan raskaana. tai kun ollaan ystävän kans saman ikäiset niin olis hienoa jos meidän lapset olis ja. ja huomen tulee viel enon lapsen ristiäiset.
 
majj Voi hitsi, toivottavasti testiin pärähtää vielä plussa!

TMirre Toki katsotaan euroviisut! Tai ainakin minä katson, mieskin lupasi katsoa seurana, mutta saas nähdä jaksaako sitä kuitenkaan kiinnostaa koko show'n katsominen :D Ja Saksaa kannustan minäkin, tosin en ole edes kuullut vielä kaikkia toisen semifinaalin kappaleita. Tosi herttainen se Saksan esiintyjä ainakin videolla ja tarttuva, kiva laulu :) Meillä on viisuherkkuina sipsejä ja jäätelöä, nams.
 

Yhteistyössä