*Haavevauvat todeksi 2011-2012*

(Jatkoa vauvakuumeen puolella olevalle ketjulle -Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012)


:heart: SYNTYNEET :heart:

20.6.2011

Jessi75.........Tyttö.... rv.40+3....4124g/52cm... KOKS
(Kolmas, la 17.6.2011)

24.7.2011
jasmin--........ Poika..... rv.39+0....4080g/ 53cm... VAS/TAYS
(toinen, la 31.7)

21.9.2011
tömpsis.......Tyttö......rv.41+6....3005g/50cm... LS
(Eka, la 8.9)

23.9.2011
Talvicci ......Poika....rv.40+0.....4080g/53,5cm....LKS
(Toinen, la 23.9)

??.??.????
Ruutinen ................ 2. ................... 10.9. 2011 ... KAKS... Poika



Nimimerkki........ Monesko lapsi ..........LA & Sairaala...Tyttö/Poika

LOKAKUU
äiti88 .................... 3. .................. 8.10.2011 ..... VAS
Emeriini ................... 2. ................ 17.10.2011 ... K-SKS
niiskuneiti90 .......... 1. ................ 21.10.2011 .... PKSSK ... Tyttö?
Heenu ...................... 4. ................. 4.11.2011 ... VKS ... Poika

MARRASKUU
Minnuska89.................2. ................ 12.11.2011 ... PKS

TAMMIKUU
Jomi .......................... 1. ............... 22.1.2012 ... TAYS

HELMIKUU
Ansis ........................ 3. ............... 14.2.2012 ... Satks




Synnytys-sairaaloita ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Surun kohdanneet



Ansis :hug:
Kolmio :hug:
 
Viimeksi muokattu:
hip hip! minä täällä! :D ja mun laskettu aika on 8.9. ;) on näköjään tuolla vanhassakin pinossa joku väärä tieto, aloin jo epäilemään, että muistanko ite ihan väärin :D

kiitos Talvicci uudesta pinosta :)
 
Viimeksi muokattu:
tömpsiksen la muutettu :)

Tarkistakaahan omat tietonne ja kiljaskaa jos on muutettavaa tai lisättävää :wave: Lista vielä vähän työn alla...


Oon ollu tänään ahkera :D Urakalla siivonnu kaappeja. Paljon on lähössä tavaraa kiertoon, kuhan saa aikaseks vielä kuvata ne ja laittaa myyntiin/lahjotettavaks jonnekki... :whistle:

Poika tänä aamuna väläytti hyvän jutun :D
Tuli tökkimään mun mahaa taas... Totes että vauva ja sitten et pipi... Oon sille sanonu et tulee pipi jos tulee lyömään äitin mahaa :whistle:
Sitten tökkäs uuelleen ja sano et AUKI :LOL: Niin onhan se niin et jos äitin mahan aukasis niin näkis sen vauvan siellä mahassa :D


Talvicci ja Torsti rv.32+2 :heart:
 
Helou!
Emeriini mukana! :) eli: Emeriini - - - - - - 2.- - - - - - -17.10.2011- - - - - -K-SKS

Täällä viikkoja nyt kasassa 29+4 (rv 30) ja enää ~kymmenisen viikkoa jäljellä!! KÄÄÄÄKS!! :) jännää! Ensiviikolla töitä ma-To, Pe esikoinen mukaan ja viimeiseen palaveriin, siitä sitten kaupungille ensimmäisille VAUVA ostoksille pitkästä aikaa :) ehkä myös itselle ja perheelle jotain kivaa täytyy shoppailla nyt kun vielä jaksaa! :) sitten vaan kotia puunaamaan! Ikkunat pesuun (TAAS!!! saamarin peltotyöt! hih!) ja uusia verhoja tekemään :) kankaat on jo...
Olo on hyvä, mutta iltaisin olen ihan rätti.

Kiitos kun tsemppasitte viimeksi (tuolla vanhalla palstalla).
Esikoinen on syntynyt 6.4.2009 eli ikäeroa ehtii tulla noin 2,5 vuotta. Railakas kimuli :)
Oikein mukavaa viikonvaihdetta kaikille! :)

Emeriini ja Nyytti, kuten todettua, 29+4
 
Emeriinillä onkin mukavat ajat edessä, ei oo pitkä matka lomailuun! Tosiaan kannattaa vauvaostokset hoitaa kun vielä jaksaa, ei sitä tiedä millanen olo viimesillä viikoilla on. Esikoisesta mä mulla oli niin mahtava vointi loppuun saakka että tän kakkosen odotuksessakin jotenkin hankinnat lykkääntyivät ja sit olikin jo niin kremppanen ja kipee ettei ois oikeen mitään pystynyt lähtee hankkimaankaan enää vaikka sitä sun tätä puuttui : / No, ehdittiin kuiteski ja saahan kaikkea myös jälkikäteen kun ei elämä synnytykseen lopu päinvastoin =)

Ansis Voi kun hyviä ultrakuulumisia, hienoa kun kaikki hyvin :heart:

Meillä poika nro 2 jatkaa leppoisaa köllöttelyä. Tosin viime yö oli ihme känistystä, liekö masuvaivat aluillaan... *kopkop* vaan ettei kuiteskaan kauheen pahoja väänteitä luvassa.

Nyt hää huutelee maitotankkausta :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Emeriini
Emeriinillä on lähtölaskenta alkanut =) muut tullaan sit perässä hyvää vauhtia ;)

Jasmin eihän pienokainen saanut mitään mahavaivoja? Tai siis eiväthän pahentuneet?

ON: Taisin tänään työn lomassa, kun istuskelin nojatuolissa, tuntea kaksi kertaa perätysten pienet potkut :heart: Niitä lisää =)

Ansis ja Alkueläin 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: Emeriini
Lähtölavalla ollaan :) tulis nyt vaan se äippäpakkaus ja sitten voiskin alkaa vertailemaan sitä ja entuudestaan komerossa köllöttävää keskenään :)

jasmin: Täällä kanssa peukutetaan, ettei turhan suuria masuvaivoja ilmene. Muistan, että meidän esikoisella ei niitä juurikaan ollut, mutta oli yksi vuorokausi, jolloin pieni huusi ja selvästi mahavaivaa - silloin oli ensikertalaisella suuri huoli. Kaikki meni kuitenkin hyvin kun luotti vaistoonsa ja jaksoi olla kärsivällinen. :) teidän pikku-prinssi on varmaan ihana köllöttelijä! :)

Ansis: Pienet potkut, sitten vähän suuremmat, ja sitten kylkiluut kipeänä :) ihanaa aikaa sinulla tuo ensipotkujen tunteminen <3 herkistää minutkin :) paljon mukavia potkuleita sinne lisää että äippä saa seurata kaverin puuhastelua ja vointeja :)

Mukavaa viikkoa kaikille!
Emeriini + Nyytti, 30 + 0 POKSISTA VAAN!
 
Ansis
Ihania ultrakuulumisia :heart: Oi ja pikku potkujaki oot tuntenu!

jasmin
Mahavaivoja jos on niin voin suositella relatippoja, niistä on muutenki hyötyä :) Eihän ne tietenkään kaikille sovi mut kannatta kokeilla :)

Emeriini
Mulla kans pitäs siivota kyllä koko asunto katosta lattiaan ja mies ei tunnu sitä ymmärtävän :D Olis vaan kiva ku olis joka paikka puhas niin sais sitten rauhassa ootella vauvan tuloa :)


Meille ei kummempia... :) Hommaa ollu kaikenlaista niin ei oo joutanu käyä kirjottelemassa...
Vaikka no siltikin tuntuu ettei mitää ole kyllä saanu aikaseksikaan :LOL:

Yöllä pitää välissä kääntyillä ku mahan kanssa meinaa olla hankala nukkua...
Viime yönä oikeelle puolelle mahaa kävi kipeetä ja nyt on koko aamun jomotellu mahaa...

Viikonloppuna oltiin häissä ja vauva aivan villiinty kirkossa ku musiikki soi :D

Neuvolassa kävin viime maanantaina ja siellä kaikki hyvin :)
Verenpaineet hyvät, pissa puhas ja hb edelleen 132. Joten vieläkään ei tartte rautalisää :)

Sokerirasitukseen tosin neuvolantäti laitto ku edellisellä viikolla oli ylimääräsessä neuvolalääkärissä pissassa sokerit ++
Puhtaat paperit sieltä kuitenki tuli :)

Painoa oli tullu 7,5kg. Esikoisesta samoilla viikoilla oli painoo jotain 5kg enemmän.
Sillon oli sf-mitatki isommat ku nyt. Nyt oli 29cm (rv.32+3)

Olikohan vielä jotain muuta... Ei vissiin...


Talvicci ja Torsti rv.33+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Juu kyllä ne pienet potkut muuttuu isommiksi ja sit ei kauheesti enää hymyilytä :D Ei vaan! Tietääpähän,et pienellä kaikki hyvin!

Tänään tulikin np-ultrasta teksti versio kotiin...en ees ootellut sellasta, mutta oli kiva lukea kun pieni liikkui siellä kuulemma vilkaasti :D
 
Talvicci en mäkään tosiaan tekstiä odottanut saavani...Uuden naisen tykönä majailee, kun ei oo muuta paikkaa mihin mennä! Ja ties vehtaavansa..Eikä se nainen oo kun mun ex:ää 10v vanhempi :O Eli puumanainen. Eipä paljoa jaksa ex:n touhu nykyään kiinnostaa, yritän olla mahd. vähällä kontaktilla sinne...Sais vaan sen ositussopimuksen tehtyä, jotta sais kämpän virallisesti "omaksi" :)
Täällä muuten "pientä pintaremonttia" jatkuu =) Vaatehuone maalia ja laminaattia vaille valmiina...ja sit tarttis siskolta saadut julmettomat vaatekaapit saada rahdattua sinne jollain konstilla :D Saa nähdä miten käy!

Ansis ja Alkueläin 12+6
 
Talvicci kiitos uudesta pinosta! :flower: jotenkin meni ohi koko juttu, ihmettelin vaan kun ei oo tullut seurattaviin ketjuihin ilmotusta, että kukaan olis kirjottanut :whistle: miten niin rade vaivaa...

Ansis Hyvä, että elämä jatkuu! Onnea ihanista ultrakuulumisita, ihana että potkuja jo tuntuu! Täällä potkut on jo niin kovia et koko masu heilahtelee :D

Käytiin meidän porukoilla penkomassa vinttiä, sieltä löytyi miun vanhoja vauvan vaatteita, jotka oli vielä käyttökuntosia. Lähinnä pieniä mekkoja ja juhlakenkiä. Nyt sit piti alottaa samalla muidenkin vaatteiden pesu, että saa niistä vanhoista vaatteista vintin hajut pois. Olis nyt parempi masussa asustaa se tyttö ;)

Jotenkin tuntuu et vaatteita meillä on varmaan liian vähän? Ei ole vielä kun äitiyspakkaus ja lisäks oon ostanut yhden 50cm bodyn ja puolipotkarit, yhet 56cm puolipotkarit, ja yhen 62cm bodyn +sukkia. Ja 56cm nallepuku odottaa postissa hakemista :) Olis varmaan syytä ostella noita 56-62-68 vaatteita lisää! Tää on ensimmäisen kanssa niin hankalaa.

Niiskuneiti ja 29+4
 
Niiskuneiti kyllä vielä kerkiää ostamaan vaatteita :) Mun isä rahtas mulle kassikaupalla jo vaatteita :LOL: Ei mitenkään aikasessa, kun saivat ystävänsä tyttärenlapsen vaatteita mulle. No tämän olis paree olla tyttö, koska kaikki vaatteet oli "tyttöjen" vaatteita, vaikka kyllähän tosimies pukeutuu myös pinkkiin :D

Ansis ja Alkueläin 13+1
 
Ansis
Kuulostaa kivalta siellä remppa hommelit :)
Sä kyllä pärjäät! :)

niiskuneiti
Oliko ne oikeen semmosia retrovaatteita? :D
Noista pikkusista vaatteista... Sanosin et noista 56-62cm vaatteita ei oikeesti tartte kauheesti...
Ja noita 50cm vaatteita en ite ostanu esikoiselle ollenkaan. Nyt ostin vissiin parit 50cm bodyt ja pöksyt. Niitä vaatteita kyllä kerkee hankkia sitten ku näkee et tartteeko lisää :)
68cm kokosia ja siitä eteenpäin musta tartti enemmän... Noita 68cm kokosiakaan ei vielä niin kauheesti.
Tän vuoden äitiyspakkauksessa toisekseen on nyt ne vaatteet kuulemma lähinnä just noita pieniä kokoja...


Talvicci ja Torsti rv.33+5 :heart:
 
Talvicci Yks mekko oli aika retro! Mut aika samanlaisia nuo mekot/kengät oli, mitä saa vieläkin :) En ihan niitä retroimpia huolinu :D
Pitää nuita vaatteita vähän katella, kuhan saan loputkin pestyä.. Et mitä on minkäkin verran.

Miusta jotenkin tuntuu et on kohdunkaula kyllä lyhentyny.. Mut mistäs hitosta sen tiiä kun ei oo neuvolalääkäriä moniin viikkoihin. Ärsyttää kun täällä kyllä ei ainakaan olla liian varovaisia, ei meinaa mitenkään päästä lääkärille, eikä varsinkaan ä-polille.

Niiskuneiti ja 29+5
 
:wave: Moi!

Päivät ne vaan kiitää, ehtii käydä lukee ja sitten joku jo roikkuu lahkeessa tai on ite pakko käyttää hiljainen hetki hyväksi ja pestä/viikata/silittää pyykkiä ja muuta siistimistä ja hommaa =)
Mies tekee saunaremonttia kaiken "joutoajan" ja tosiaankin haluan että se sauna vihdoin valmistuu niin jää sit mun kontolle aika paljon kotihommista.

Vauva on edelleen rauhallinen tarkkailija, on virkistynyt ja valvoo pitempiä pätkiä ja katselee maailmaa, ihana =)
Isoveljen raivarit ne vaan pahenee : / Edelleenkään ei vauvaan kohdistu se kiukku vaan meihin ja rutiineihin. Hampaiden pesut, uloslähdöt ja pukemiset, jumaliste kun on vaikeaa eikä mistään selvitä ilman huutoa :| Juu en odottanukaan että tää helposti kävis ja osaltaan vaikuttaa jo pelkkä uhmaikäkin, mutta silti, huokaus! Ehkä eniten harmittaa että oma pinna tuntuu aika usein olevan lähes yhtä lyhyt kuin lapsen :ashamed: Siinä joutuu koko ajan skarppaamaan ja elämään syyllisyydessä että ois nyt voinut tänkin tilanteen paremmin hoitaa.
Mutta kai sitä kokemuksen kautta oppii kasvattamaan niitä lehmän hermoja, ainakin toivon niin!

niiskuneiti Vaikea sanoa noista vaatteista, se on sekin vauvakohtaista vaikka tottahan on että niin nopeasti vastasyntyneet kasvavat ettei niitä pienimpiä kokoja kauan tarvita.
Mutta esin meidän esikko 3920g 52cm kokonen jötkäle mahtu mainiosti 50cm vaatteisiin ekat 3vkoa, sitten meni pari kuukautta 56cm ja pitkään 62cm. lisäksi oli toivoton pulauttelija joten harsoja ja vaatteita meni monet päivässä ja koko ajan sai olla pesemässä.
Tää toka oli vaan himpun verran isompi mutta nyt reilu 2vk ikäisenä käyttää jo 62cm bodeja, monet 50 ja 56cm meni suoraan koskemattomana takasin laatikkoon:O
kasvaa aivan älytöntä vauhtia, neuvolatätikin oli ihmeissään vaikka totesi kyllä sitten että isommat vauvat osaa syödä niin paljon paremmin että kasvukin on alussa nopeampaa.
Ei myöskään oo paljon pulautellut joten sama vaatekerta on voinut mennä kolmenakin päivänä, wau :D
Eli nyt ei oo ollut tarvetta kymmenille pareille housuja, bodeja ja potkareita toisin kuin viimeksi :)

hei meidänkin pojilla on käytössä ollut miehen vanhat vauvan vaatteet, ne on aivan ihania froteepotkuhousuja ja muita. Ihan superretroa! :heart:

Ansis Itekö sä siellä remppahommia teet vai kuka sua auttelee? Laminaatin laitossa jne?
Hyvä kun sulla riittää virtaa tehdä kaikennäköstä ja asiat etenee! :)

Talvicci Joo nyt on Relalta tullu vauvojen D-tipat jossa on maitohapot seassa, ostin tälle kakkoselle niitä jospa aiheuttas vähemmän mahavaivaa kuin tavallinen D-vitamiini!
Kyllä tuo välillä masuaan kipristelee mutta ei valita sen kummemmin...vielä ainakaan.


Nyt heipä hei ja jaksamista, viikot vierii ja kohta saadaan taas jännittää vauvauutisia kun taas osalla raskaus lähenee loppuaan :)

Jasmin ja poika 2vk4pv:heart:
 
Jasmin kiva, kun vauva alkaa tarkkaileen maailmaa :heart: Kyllä ne vaan ihanaisia on :)
Minä teen rempat ite =) Nautinnollista puuhaa...tosin vielä on ekakin kerros maalia laittamatta, kun käytiin lasten kaa koulua varten kenkäostoksilla...ja aattelin,et laitan laminaatit v-lopun aikana kun vapaata, mut su taas jo lupauduin töihin, joten en kerkiä...onneksi tyttöjen isä sano tulevansa katsoon tyttöjä, niin laitan sen su hommiin :D Mutta muuten teen aina yksin...ne on mun iäisyysprojekteja! Aina olen niitä nauttinut tekevän...

Niiskuneiti mistä arvelet kohdunkaulan lyhentyneen? Siis tunteeko sen vai? :O Ja juu...kaksi lasta mulla on jo ja en tiedä näistä asioista mitään :D

Ansis ja Alkueläin 13+2
 

Yhteistyössä