*Haavevauvat todeksi 2011-2012*

heips minäkin täällä piitkästä aikaa... nyt jo äippälomalla tämän viikon ollut... kevät ja kesä on mennyt remonttihommissa ja häitä järjestäessä... no nyt on häämatkaltakin jo palattu niin on taas aikaa kirjoitella:) tosin isäntä on aina joko pellolla tai uudella talolla remppaamas...

alun kaameen pahoinvoinnin jälkeen nyt kuuluu tosi hyvää:) viikkojakin jo 32+2 :D
 
Ansis siis eihän sitä mistään ite tiiä.. Jos nyt ei rupee sorkkimaan ite :D Mut siis tuntuu et oon vaan yhtä supistusta koko ajan ja vauva on ihan tuolla alhaalla. Ihan vaan ihmettelen jos ei oo mitään kohdunkaulalla tapahtunu.

Tänään oli neuvola. Kaikki ok! :heart:
Vauva tosiaan oli ihan alhaalla, niin kuin itse jo oonkin tuntenut. Sano täti, et hyvä jos on jo asettunut oikein päin.
Kokoa arvioi myös käsituntumallla, ja sano, että jos tätä tahtia kasvaa, ei tuu isoa vauvaa. Joko ihan keskikokonen tai jopa pienempi. Sf-mitta oli 29, ihan tasasesti kasvaa.
Oon nyt yli viikon ollu syömättä rautaa, ja hb oli silti noussut itestään- onneks, en haluu enää sitä rautaa syödä, kun ei masu tykkää.
Sain myös tiistaille ajan neuvolalääkärille, on kontrolli noiden supistusten takia, ja kirjottaa saikkua tuonne äippälomaan asti. Kuuleepahan miten se kohdunkaula jaksaa :)
Paino oli nyt noussut +200g/vk. Rupes terkkari kattomaan et yhteensä painoa tullut... Ahaa, et ole vieläkään lähtöpainossa :D ihan kiva!

Niiskuneiti ja 30+1
 
äiti88 kiva kuulla,että siellä kaikki hyvin :)

Niiskuneiti Ahaa :) en mä hiukan blondi taas ollut :D kiva,et neuvolassa kaikki hyvin! ja tulehan kertomaan mitä lääkäri tänään sitten sanoi!

ON: Täällä kanssa tänään neuvolalääkäri! Pääsee pieniä sydämensykkeitä kuulosteleen :heart: Ja kuopus saa raudat tänään ennen sitä ja muutenkin koko päiväksi hommia itelle haalinut, kun ekrrankin on vapaa päivä! Viime viikon aiakna oli yksi ja tällä viikolla sit pitäs onneksi olla enempi =)

Ansis ja Alkueläin 14+0 :heart:
 
moi!

välillä tännekki jotain rustaan. enempi vaa tuolla lärvikirjassa hengaan ku aikaa ei hirveesti oo, niinku ylimäärästä. esikko alotti tänään eskarin ja tyttö nukkuu ja välimalli kattelee dvd:tä et tovi aikaa notkua täällä. ristiäiset oli su, nimeä en viiti täällä paljastaa ku siitä sit tunnistais mut. typykkä ei hirveesti tykänny tilaisuudesta ja se jouduttiinki hetkeks keskeyttämään tissittelyn ajaksi mut loppujen lopuksi neiti oli vaan niin väsy et siks kitis. mun syliin sit nukahti ja päästiin jatkamaan. muuten meni tosi hyvin ristiäiset, ihana tilaisuus kun oli vaan lähisuku. meillä siis kotona kastettiin neiti.
perjantaina oli neuvola ja hyvin on tyttö kasvanu. kuukaudessa tullu yli kilo painoo ja pituuttaki 5,5cm. 62cm bodyt käytössä ja osa jo pieniäki. mitat siis oli 5965g ja 60,5cm. kunnon möhkö :D ikää siis sillon reilu 7vkoa. eilen oli sen 8vkoa. virallisesti 2kk täyttyy 20.pvä. muuten meillä menee tosi hyvin. tyttö nukkuu hyvin ja valveillaoloajat on aika pitkälti tissillä. ei kai sitä muuten kasvais noin isoks tytöks :cool: illat menee tissitellessä ja nukkumaan mennään samaan aikaan, aikasemmin ei suostu. pitää olla äiti vieressä :heart: tissiä ottaa vielä ennen nukkumaan käymistä ja siinä sitte kainalossa nukkuu. ihana pieni kyllä :heart:

ansis kiva kuulla et oot noin pirtee ja reipas ja nautit raskaudesta =) tsemppiä jatkoon!

talvicci sulla tais olla kohta la? apua miten aika on menny äkkiä :O meillä on 9.9. esikon syntymäpäivä ja myös mun äidin eli se on hyvä päivä syntyä ;)

muuta en nyt muista mitä piti kommentoida, jaksamista kaikille raskauteen ja nauttikaa. lyhyt aika kuitenki. haikeeta ku tietää et ite ei koskaan enää raskaana oo mut aika aikaansa kutakin. mein lapset on nyt tässä ja nautitaan näistä ja kasvatetaan niistä kunnon kansalaisia :)
 
Kiva kuulla että äiti88:nkin kuulumisia :)

niiskuneiti
Paljonko sulla sitten alussa tippu paino?

Jessi
Mulla ukko lähtee sunnuntaina muualle töihin ja tulee takasin la:n aikoihin tai sitten jos hommat jatkuu niin on siellä nin kauan ku mä oon yhessä kasassa... Voi olla että tulee sieltä suoraan synnärille :D
Joten tää vauva sais mun puolesta pysyä mahassa ainaki la:n asti :D


Omaa napaa... :)
Kävin perjantaina siellä pelkopolilla ja voin kyllä sanoa ettei ollu turha käynti ollenkaan! :)

Selventy esikoisen synnytyksestä vähän asiat ja esille tuli semmosiaki asioita joita en ollu edes muistanu. Sen verran sekava se ponnistuvaihe oli.
Sillosen kätilön kanssa ei esikoisen synnytyksessä oikein kemiat kohannu : / niin papereissa on sitten toivomus toisesta kätilöstä jos tää sama just kohalle sattuu :whistle:
Muutenki papereihin on kirjattu vähän toiveita synnytyksen suhteen...
Paikkoja sain kattella ja oikein kivoilta ne näyttiki :)

Mukaan sain ison nivaskan esitteitä ääneen käytöstä ja rentoutumisesta synnytyksessä. Niihin vois kiinnittää huomiota tällä kertaa...
Tähän asti oon luullu että esikoisen sydänäänten laskut synnytyksessä johtu mun saamasta epiduraalista mut näin ei kuitenkaan ollu. Syy oli puhtaasti napanuorassa : / Joka siis oli kaulan ympärillä (tosin löysästi) ja siinä oli sitten se solmu. Noita solmuja tuo kätilö sano olevan aika harvoin.
Niitä synnytyksen aikasia käyriä katteltiin ja kyllä ne aika huimilta näytti ku just ennen imukupin laittamista oli pojan sydänäänet käyny 60:ssa asti :(

Nyt kuitenki paljon paremmilla mielin lähen synnyttämään. Jotenki olo on turvallisempi vaikka en väitä etteikö se pelko jossain takaraivossa vielä olis...

Mulla on torstaina viimenen neuvolalääkäri ja jospa ne sillon antas jotain painoarviota vauvasta :)
Esikoinen oli syntyessä (rv.41+3) 3810g, neuvolassa arvelivat et jotain 3,5kg olis la:n aikoihin. Synnärillä ya-kontrollissa rv.41+1 arvio oli jotain 3950g. Nyt on tullu painoa vähemmän ja sf-mitat on pienemmät niin luulen et tää on vähän pienempi ehkä...

Jostain syystä oon tässä miettiny (aina ku vissiin pitää olla joku syy miks panikoija) että voiko tää olla jotenki kitukasvunen ku painoa tullu niin paljon vähemmän ku esikoisesta... :ashamed:
Että oonko mä ite voinu sen aiheuttaa...


Talvicci ja Torsti rv.34+4 :heart:
 
Jessi ompas neitonen kasvanut reippaasti :heart:

talvicci meneekö mies kuin monen kilsan päähän kotoa töihin? Et kuin hyvissä ajoin sun tarttee ilmottaa sille, kun lähtö tulee eteen :) Hyvä,et pelkopolista oli sinulle hyötyä :) Mulla oli kans tolla kuopuksella kaksi kertaa napanuora kaulan ympärillä, mutta sekin selvis mulle vasta vuosia myöhemmin, kun siitä omista sairaalapapereistani luin..

ON: Neuvolalääkäri takana! Aivan ihana naislääkäri oli kyllä! Kaikki oli hyvin ja vauvan sykettäkin pääsin kuulosteleen Pulssi oli 150:n luokkaa! Mitäs se nyt sit meinaskaan? Lekuri sanoi minua laihaksi Nauroinkin,et kehu vaan lisää, kuulostaa hyvälle Ex:lle laitoin viestiä,et vauva kasvaa hyvin (kohtu kuulemma isohko viikkoihin nähden, mutta ihan ok) ja,et sykettäkin sain kuunnella, niin sieltä tuli jopa ihan asiallinen viesti takasin...olin ihan yllättynyt! En mä nyt sille mitään joka neuvolasta laita viestiä, mut jos tulee jotain uutta ja "mullistavaa"...Huah! Tänään en sit ookkaan saanut aikaseks mitään...Tukka on nyt täynnä vaaleita raitoja ja on jopa hyvän näkönen Josko tänään purkais nuo loput vaatekaapit tuolta autotallista ja laittais listat takasin vaatehuoneeseen, niin pääsis tyhjään tota olkkaria. Pihahommia täällä ei ovi kyllä tehdä, kun vettä tulee kuin esterin pyllystä! koko päivän satanut : /
 
Hei!

Nla-lääkäri oli eilen, lääkäri kans totes, että vauva tosi alhaalla. Halusi kontrolliin kahden viikon päästä, ja sanoi miettivänsä sitten onko tarvetta käydä ä-polilla... Ilmeisesti supistusten takia+ kun vauva on niin alhaalla. Kirjotti sen 2vkoa saikkua, ja sit kontrollissa loput 2 ä-lomaan asti.

Talvicci
Ei mulla mitenkään suuria pudotuksia ole painoon tullu.. Tasasesti tippunu samalla, kun raskaus aiheuttanut kiloja. Eka oli aina tyyliin joka käynnillä 1kg tippunu edellisestä kerrasta, sit rupes samassa pysymään. :) Hyvä, että pelkopolista oli apua!

Ansis kiva kun kaikki oli hyvin neuvolalääkärissä!

Niiskuneiti ja 30+5
 
Täällähän on tömpsiksellä ja Ruutisella pian jännät päivät menossa :) :heart:

ON: Täällä kovasti töitä niin kotona, kuin töissäkin. Issias vaivaa, mutta muuten vointi hyvä :)

Ansis aj Alkueläin 14+6 :heart:
 
Heippa taas :)

Ansis: onhan tässä jännättävää joo :) ja stressattavaakin. Viime viikolla selvis, että se VilliPeruna sitten käänsi ittensä tukevaan perätilaan... :/ Olin käännösyrityksessä ja magneettikuvassa, nyt torstaina sit saan kuulla lekurin mielipiteen, että leikataanko vai mitä ne meinaa suositella... ite oon kyllä nyt taipunu leikkauksen puoleen, harmittaa vaan kun en saakaan kokea alatiesynnytystä ja syntymä on sit aikataulutettu eikä mikään jännä yllätys... :p Ellei toi nyt oo taas vääntäny itteään eri asentoon, nyt en enää tunne kunnolla päätä tuolla kyljessä missä viime viikolla. :confused:

Tosi inhottavaa miettiä, et mikä on paras vaihtoehto, ja pelkään että lekurit painostaa alatiesynnytykseen... mutta kun on eka lapsi niin en kyllä millään haluis sitä perätilassa synnyttää, kun muutenkin toi synnytys sen verran jännittänyt. :( Kuhan vaan leikkaus menisi hyvin ja saisin pian kokea uudestaan raskauden ja sit sen alatiesynnytyksenkin.

Ansis, kiva juttu että sulla on ollu kiva lekuri :) Niin se aika vaan menee, kohta oot jo puolivälissä! :D

Toivottavasti Ruutisella kaikki hyvin :) Mitenköhän se miehen epilepsia voi, tai mitenköhän sen kanssa käy synnytyksessä... aina muistan sen hassun tarinan siitä ekasta ultrasta minkä Ruutinen kerto :D :heart:

Hermot on ollu taas kireellä, ja itkettääkin sit kans... onneks tänään sain alotettua vaatehuoneen suursiivouksen, eli joku kohta stressissä ees helpottais... ei oo kauheen nopeeta vaan tuo mun siivous kun en voi mitään painavia ite siirrellä ja mies on aina töissä... no äiti tulee mun avuksi kohta taas, saas nähdä miten kovin mulla palaa siihen käämi tällä kertaa... :whistle: :D :D

Nähdään taas, voikaa hyvin :)
tömpsis ja super 37+4
 
Tömpsis no voi sitä pientä siellä masussa! Olisipa kääntynyt vielä kertaalleen "oikein" päin :) Mun tyttökaveri synnytti esikoisensa perätilassa (siis lapsi oli ;)) ja kaveri sanoi,et synnytys sattui paljon vähemmän, kuin pää edellä synnytys...Mutta ainoa oli,että pieni kuoli, mutta ei johtunut perätilasta,vaan vammasta mikä oli synnynnäinen :(

ON: Vaatehuoneremontti valmis tänään!! :) kunhans aan valjastettua lapset kantoavuksi ;) Ja olkkarin saa taas normi käyttöön ;)
Issias ei vaivaa enää tänään! :)

Ansis ja Alkueläin 15+0
 
Viime viikolla rv.34+6 tosiaan oli viimenen neuvolalääkäri :)
Siellä kaikki hyvin, niin mulla ku vauvallakin :)

Mulla oli hb laskenu nyt 126, tähän asti ollu yli 130 koko ajan. En oo kahteen viikkoon syöny vitamiineja ku en oo muistanu ostaa niitä apteekista niin luulen kyllä et se osaltaan vaikuttanu selvästi tuohon hb:n.

Raivotarjonnassa on mut ylhäällä kuulemma vielä...Vaikka välissä se pää oikeesti kyllä tuntuu seksiä harrastaessa :whistle:
Eikä ole ilmeisesti kiinnittyny ja niin itekki arvelen ku kuitenki tuntuu pyörivän mahassa...
Kohdunsuulla ei ole tapahtunu juuri mitään! 3cm edelleen jälellä, kiinni ja sano et no ehkä tää vähän vois olla pehmentyny. Esikoisesta tuo viimenen lääkäri oli 36+1 ja sillon oli paikat pehmeenä, kiinni ja sentin jo lyhentyny... Ja yli mentiin sillonki... Meneekö nyt sitten ihan käynnistykseen asti :D

Painoa tullu (jos nyt oikein muistan) niin n.9kg tähän mennessä :)

Vauvan painosta sano vain et normaalikokonen... Jos ya-kontrolliin asti menee raskaus niin sitten saa jotain tarkempia kilomääriäki... Näin oli ainaki esikoisesta.

Maanantaina on seuraava neuvola ja oon lihonu varmaan ku sika. Ihan järkyttävä nälkä koko ajan! :whistle:

Järkyttävä väsymys ollu, luulen et hb on tullu ryminällä varmaan alas... Ja omin nokkineni tänä aamuna otin obsidania ja voi luoja mikä olo!
Oksennus vain lensi aamulla :x Esikoisesta tuo sama valmiste kävi ihan hyvin, alussa oli vähän vaan mahavaivaa alottaessa mut se meni sitten ohi äkkiä.

Pojalla nokka vuotaa, saa nähä onko tulossa kipeeks... Toivottavasti ei...
Oon nyt ollu pojan kanssa kahestaan ku ukko lähti sinne työkeikalle... :|

Meillä poika ei meinaa välissä enää nukkua päikkäreitä niin silläkään en ole joutanu koneella käyä... Tai lukemassa oon pikasesti käyny aina välissä...

Tänään tosiaan jäljellä 28.päivää laskettuunaikaan! :heart:
Masukuvaa voisin tietenki ottaa tältä päivältä :)

Ansis
Mies on nyt n.200km päässä kotoa, onneks ei sen kauempana :)
Tekee yleensä niitä keikkahommia lähinnä syksysin ja keväisin ja sillon on ollu 900km päässä kotoa :whistle: Nyt ei sinne asti lähteny...

Talvicci ja Torsti rv.36+0 :heart:
 
Talvicci keikkahommat on pyllkystä! ite en haluis,et mies niin kaukana töissä...jos mulla sellanen olis :LOL:

ON: Neuvola takana...oli siis jo maanantaina, mutta tänään vasta koneelle ehdin... Neuvolassa kaikki hyvin! :) Sydämensyke pomputteli 150:ssä :heart: Seuraavaksi vasta rakenneultra 13.10.ttä...ei malta ootella sinne asti!
Mutta muakvaa viikkoa kaikille!
 
:wave:

Ääh, aika ja arki vie mennessään niin totaalisesti että jää nää "turhat" omat ajat tietokoneella notkumisineen lähes nolliin :rolleyes:
Mutta täällä ollaan ja tosiaan harmaa arki pyörähti käyntiin kun miehellä alkoi taas kesä- ja isyyslomien loputtua työt. Mun pitkät aamunukkumiset vaihtui heräämiseen esikoisen huutaessa äitiä kuuden jälkeen lähes joka aamu |O ehti tottua että mies hoiti heräämiset kun minä valvon vauvan kans yösyöttöjen merkeissä. Noh, onneksi vauva on pysytellyt leppoisana veikkona eikä turhia valvo öisin niin jaksaa sit itekkin paremmin.

Tää meidän vauva on kans melkonen pallero, reilun 3vk ikäisenä painoi 5440g ja 55cm pitkä.
Neuvolatäti ei osannu muuta kuin silmiään pyöritellä ja naureskella. =)
Huomenna taas neuvolaan, saadaan uudet mitat, ikää nyt 5vkoa ja rapiat ipanalla =)

Itse pudottanut painoa raskauskiloista lähes kaikki, muutama kilo lähtöpainoon, kyllä sitä ehti tullakkin! Nyt pitäs vaan ruveta kiinteyttään nää plösökohdat pois kun paino alkaa muuten olla kohdillaan... vaikka tota ylimäärästä venynyttä mahanahkaa tuskin koskaan saan pois ilman veistä : /

Hienoa talvicci että pelkopolikäynti auttoi sua ja fiilikset on paremmat! toivottavasti pysytte terveinä, ei varmaan herkkua muutenkaan joka hetki siel itsekseen muksua hoitaa viimesillään. Itellä oli miehen iltavuoroviikotkin aika tuskaa juosta pojan perässä kun loppuviikot olin niin vaivainen ja väsynyt ja milloin mitäkin! voimia!

Tömpsis Toivottavasti synnytysasiat järjestyy, saisit sektion tai vauva kääntyis edullisempaan synnytysasentoon. Kyllähän perätilavauvakin voi hyvinkin alakautta syntyä mutta kun ei sitä koskaan tiedä ja jos muutenkin on synnytysjännitystä niin ois kiva kun äidin toiveet otetaan huomioon. Onnea vaan matkaan kun aika on, yllärinä tai suunniteltuna! =)

jessi Kivan nimen teidän tytsy sai, yksi munkin lemppareista jos ois tyttö tullut tai joskus tulis :whistle:

Ansis sikäli olen kateellinen sun valmistuneelle vaatehuonerempalle että nyt saat kaupan päälle järjestyksessä olevat vaatteet! Mä en kohta halua enää astua meidän vaatehuoneeseen kun aina vaan rupeaa huokailuttaa että "tääkin tartteis siivota ja järjestää..." Ihme roinaa sinne kertyy ja varmaan monta jätesäkkiä tekstiilejä mille ei enää oo käyttöä viemässä vähänkin tilan... :headwall:


Painun ruoanlaittoon :wave:

jasmin ja poika 5vk 3pv
 
Mä oon ollu karseessa räkätauvvissa ja poikaki ollu sairaana :(
Onneks jotakin hyvääki sentään. Huomenna saan uuden ruokapöydän ja tuolit meille :D
Ja sitten perjantaina ukko tulee takasin kotiin :heart:

Talvicci ja Torsti rv.36+5 :heart:
 
Jasmin ompas "pienellä" mittaa ja kokoa :D Juu nyt on kiva, kun on vaatehuone kuosissa...siis eihän siellä mitään muuta säilytetä, kuin liinavaatteita, kun kaikkien huoneissa on kunnos vaatekaapit! Mutta kaikki joulukoristeet ja talvivaatteet on nyt kans siististi!
 
Ansis tänään neuvolassa mitattiin pojalle painoa 6290g ja pituus 58,1cm.! Neukkutäti totes jo ennen mittausta että jos ei tietäs niin hän veikkais pojan iäksi päälle 2kk koon ja jäntevyyden perusteella. Ja ikää siis se viisi viikkoa ja rapiat :saint: Nyt on saanut kaivaa kaapista 68cm vaatetta 62cm rinnalle, helpompi pukea toi pullero vähän väljempiin vaikka pituuden puolesta meneekin vielä moni 62 senttinenkin.
Terkka antoi myös uuden huolenaiheen ku kysyi multa että ootko varma että kastemekko sit kans parin viikon päästä sopii:D
Esikoinen on kastettu mun ja mun sisarusten käyttämässä mekossa ja tarkotus oli tietysti tälläkin käyttää mutta pitääkin varmuuden vuoksi sovittaa, hehe!:whistle:

Talvicci No voi kökkö! Pikaista paranemista! Mekin hankittiin just uus ruokailuryhmä ja voi jessus että taas kodin ilme muuttui, olen tosi tyytyväinen, vanha olikin aika karsea näky!
Kiva että mieheskin palaa kotiin!


En ole vieläkään saanut ristiäiskutsuja postiin, nyt on pakko ryhdistäytyä ja kirjottaa osoitteet kuoriin ja kiikuttaa laatikkoon!


Pärjäilkää!
 
Heippa taas!

Kotiuduin vihdoin sunnuntaina neljän viikon Dublinin-reissulta, joten nyt taas ehtii istua koneella :D

Ansikselle vielä näin kuukautta myöhässä onnittelut np-ultrakuulumisista! Ihanasti tuo LA sattuu ystävänpäivälle :heart:

tömpsis Toivottavasti vauva on hoksannut kääntyä masussa!

Talvicci Pikaista paranemista! Täällä kans on karmea kurkkukipu ollut tämän viikkoa. Öisin lähinnä vaivaa ja sit kertyy limaa niin, että meinaa tukehtua. Ei kiva :x

jasmin Hih, teillähän on siellä isäntä-kokoa oleva vauva :heart:

(.) Tänään kävin taas pitkästä aikaa neuvolassa. Kaikki oli ihan mukavasti, hemppa oli jopa noussut ihan itsekseen jostain syystä. Ekalla käynnillä oli 140 ja nyt 143. Verenpaine ja pissa oli ok. Painoa viime kerran jälkeen on tullut +550 g/vko. Hätyyttelen jo melko lailla sadan kilon rajaa, mutta en jaksa siitä stressata liikaa. Monipuolisemmin saisi kyllä syödä, kun ei se tuolla reissussa oikein onnistunut. Vauvan syke oli 150. Istukan läpi tuntui aluksi kuuluvan, joten luultavasti se on tossa etuseinämässä. Maanantaina sen sitten näkee, kun on rakenneultra! En millään malttais odottaa, että pääsee taas näkemään pikkuisen :heart: Toivottavasti kaikki on kunnossa. Jalkoväliäkin saisi mieluusti vilauttaa :D

Hyviä vointeja kaikille! :wave:

Jomi & SS 19+4
 
Jasmin jätät jotain nappia auki takaa tai jotain et mahtuu paremmin :LOL:

Jomi tervetuloa takasin kotisuomeen :wave: Menikö matka hyvin? :) Ja kiitoksia onnitteluista :) Tulehan sit kertomaan omasta ultrareisuustasi heti!

Talvicci jännää :) Kovasti odottelen jakautumis uutisia ;) Millanen vointi on? Onko yhtään "tukala"?

ON: Yövuorossa tul itossa oltua...huah! Ja nyt sit hehkeenä pitäs jaksaa lasten kanssa :) Vatta on jo ihan selvä vauvavatsa, vaikka vielä sen ehkä pystyy peittään esim. töissä työvaatteilla...tosin töissä jo kulkee huhu raskaudestani, mutta eipä oo kukaan uskaltanut tulla suoraan kysymään :) Miettiköön siis rauhassa kahvipöytäkeskusteluissa,et miten asia on :D Ite en sano, ennen kuin joku kysyy suoraan asiasta ;)

Muakvaa päivää ja lakavaa viikonloppua kaikille!

Ansis ja Alkueläin 16+3 :heart:
 
Jomi: :LOL: juu hoksashan tuo... ja viikko siitä eteenpäin on taas kääntynyt perätilaan! :O Mulla on todellinen villiPeruna! :D Se pyörii viikon välein, eli vielä ois aikaa ainakin kerran kääntyä ;)

Nyt ois suunnitelmissa odottaa synnytystä, ei ne oikein halua mulle suoraan sektiota antaa... mutta alatiesynnytykseen kuulemma "loistavat edellytykset"... painoarvio nyt 3400, siihen se normaali puolen kilon heitto ja sit vielä kaks viikkoa lisää kasvua niin johan on liian iso tulemaan alakautta... :O Kyllä tässä nyt sit saa jännittää. Seuraavan kerran sairaalaan viimestään 41+0.

Voikaa hyvin! :)
tömpsis ja superPeruna 39+2
 
Ei vitsit, ihanaa, Tömpsis saa ihan justiinsa vauvelin! :heart:

Meillä on molemmat pojat flunssassa :( Viime yö oli kurja kun esikoinen heräsi vähän väliä itkeskelemään ja pienenpi korisi kans sängyssään niin että jatkuvasti piti kohentaa hänen asentoaan. Ton vauvan tauti on vielä ikävämpi kun syödäkkin hänen pitäs mutta nenän tukkoisuus "hieman" hankaloittaa!
Mies oli eka tässä taudissa koko viime vklopun ja oli kyllä aika huonossa kuosissa. Että pelolla odottelen millaseeen kuntoon nuo muksut vielä menee, toivottavasti pääsis vähemmällä! Puhumattakaan itsestäni, mies on yövuorossa joten lasten kans valvominen on kovaa näin terveenäkin saati sit pää kainalossa.

Mukavaa kun olet palannut Jomi! =) Vai mitä mieltä itse olet matkasta, oisitko jäänyt vielä pitemmäksikin aikaa vai onko kiva olla taas kotimaan kamaralla? :) Mites rakenneultra?

Hyvä että Talvicci on parantunut flunssasta, mä vielä odottelen omaani!


Voi vitsi, muistin just että se kastepappi on tulossa tänään sopimaan ristiäisten kulusta, voikohan sitä tähän pöpötaloon ottaa... on vielä sairauslomalla meidän ristiäiset :D
 
jasminin pojille paranemisia :hug:
Meillä pojalla meni muutama viikko sitten tikku sormeen ja vieläki ihan punanen sekä turvonnu se sormi. Haettiin sitten joku ab-rasva siihen. Nyt eilen sitten oltiin ulkona ja toinen hankas silmiä, nyt sitten neki rähmii... Toivottavasti ei oo mikään silmätulehus iskeny jostain kummasta...

Meinaatko Ansis kysästä ultrassa vauvan sukupuolta? :whistle:

tömpsis
No on tosiaan näköjään villi lapsi mahassa :D Miten se sopiiki vielä kääntyilemaan tuollein? :O
Meillä esikoinen viihty rv.26 alkaen mahassa pääalaspäin, ainaki aina neuvolassa käydessä oli pääalaspäin ja olisin varmaan huomannu jos oliski potkut välissä tullu alhaalle... Kerran oli joskus rv.30 poikittain mut ei siitä kääntyny enää enempää ja sitten lumpsahti oikein päin :)
Tätä toista oottaessa ei nla-lääkärissä tuollon rv.26 mitään sanonu tarjonnasta mut ite kyllä veikkaan et pääalaspäin se tääki sillon jo oli. Ku potkut koko ajan tuntunu ylhäällä...

Mahtaa olla kuiten melkosen tuntusta ku noilla sun viikoilla toinen mahassa noin kääntyilee :D


Oma vointi täällä on hyvä. Ei oo kyllä valittamista :)
Eilen kävin neuvolassa viimeks. Siellä kaikki siis hyvin...
Verenpaineet ok, pissa puhas ja hb oli nyt 117 joten piti tänä aamuna sitten alottaa rautalisä. Ihmeen pitkään meniki tosi hyvillä arvoilla :D

Sf-mitta 34cm joten edelleen menee tosi nätisti siinä keskikäyrällä. Esikoista oottaessa oli isommat nuo mitat ja ne sahas aikalailla :D

Paino oli edelliseen käyntiin verrattuna -400g ja nyt tullu yhteensä 10,2kg
Esikoisesta oli näillä viikoilla tullu 15kg jo... Yhteensä sillon tuli 18kg.

Vauva oliki jo viime viikon neuvolassa kiinnittyny ja nyt totes ettei pääkään enää liikuu mihinkään :)

Supistuksia on ollu enemmän nyt viimesen viikon aikana ja niitä ilkeen tuntusia tökkimisiä alakerrassa myös löytyy :whistle:

Joko,joko kyselyjä ei ole tullu yhtään. Mut toisaalta ku kaikki tietää et esikoinenki meni yli niin tottapa nuo ajattelee että menee tämäki... Ite kans kyllä veikkaan niin käyvän :D


Talvicci ja Torsti rv.37+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä