*Haavevauvat todeksi 2011-2012*

Talvicci mun ei aluksi pitänyt kysyä sukupuolta...aiemmista lapsista asia on ollut iloinen yllätys sit synnytyssalissa...mutta nyt tuntuu siltä,et haluan asiaa kysästä! Jotta hieman tietäs mihin varautua ;) Hienoa,et sinulla neuvolassa kaikki hyvin! :) Toivottavasti pian tulee lähtö :)
 
Heips vaan! :wave:

Talvicci Onnea täysiaikaisuudesta! Taas yksi hieno rajapyykki ylitetty ja kohta se on menoa :)

Ansis Kiitoksia! Matka meni kyllä oikein mukavasti. Dublin on tosi kiva kaupunki ja hyvin ehti neljässä viikossa tulla etenkin keskustan alue tutuksi.

tömpsis Huhheijaa, siellä onkin jännät paikat. Tsemppiä tulevaan, toivottavasti kaikki menee hyvin! :)

jasmin En olisi enää halunnut jäädä Dubliniin, vaan oli aivan ihanaa palata kotiin. Viimeinen viikko siellä meni ihan tulisilla hiilillä, kun odotin niin kovasti miehen näkemistä :heart: Oli niin kiva päästä esittelemään pyöristynyttä vatsaa :) Mutta joskus varmasti vielä palaan Dubliniin ja otan miehen ja lapsen/lapset mukaan! Pikaista paranemista teidän tupaan. Toivottavasti säästyt itse pahemmalta flunssalta.

Rakenneultrassa käytiin eilen ja kaikki oli pienokaisella hyvin! :heart: Vilkas vauva siellä meuhkasi menemään. Painoarvioksi saatiin 334 grammaa, hyvin oli siis kasvanut. Kätilö oli hieman nihkeä sukupuolen kurkkaamisen suhteen, vaikka yritinkin asiani esittää niin, että jos sieltä jotain sattuu vilahtamaan, niin voi kertoa meille. Katsoi sitten kuitenkin jonkin aikaa ja sanoi, että näyttäisi olevan poika, mutta painotti tietysti, että ei se mitenkään varmaa ole. Kyllä se jalkoväli näytti minunkin silmään ihan pojalta, joten eiköhän sieltä pikkuprinssi ole tuloillaan :heart: Ei nyt kuitenkaan pelkkää vaaleansinistä vaatetta ostella, vaan yritetään pitää suhteellisen neutraali linja. Eilen ostin ultran jälkeen kirppikseltä tummansinisen toppapuvun, jossa oli hempeitä nallekuviointeja, ja tummanpunaisen Bamse-bodyn. Minusta nuo käy ihan yhtä hyvin sekä tytölle että pojalle :)

Muoks. Tässä vielä kuva, joka meidän nöpönenästä eilen saatiin :heart:



Jomi & SS 20+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ruutinen
oih ihana kuva Jomi! Ja onnea iloisista ultrauutisista! etkös sä just vasta plussannut ja nyt jo olit rakenneultrassa ;) :heart:

Talvicci: no niinpä niin... nyt se on taas kääntynyt, ehkä :D :LOL: en enää edes muista montako kertaa olen täällä raportoinut, mutta tänään neuvolassa vaikutti kovin olevan pää alaspäin, tai ainakin rintalastan alla on vain pieniä potkivia osia :) Eli jos nyt jo pysyis paikallaan... :whistle: Viikon päästä sairaalaan, eli siellä sais sitten olla joko näin päin tai sitten kyllä haluan jo sektioajan. Se möyriminen tekee aika kipeetä välillä, joo, mutta pää alaspäin meneminen ei satu/tunnu yhtään niin kovin kuin perätilaan kääntyminen. auts.

Muuten olo on tänään ollut melkosen normaali, vessasta kun tulen niin mahaa kivistää, ihan tuolta alhaalta, mutta ei muuten mitään oireita mistään. Ei mulla ole kyllä vielä kiirekään... :whistle: (miten ihmeessä saisin itteni valmiiksi vanhemmuuteen??? tuntuu jotenkin niin pelottavalta tuo hyppy tuntemattomaan... :ashamed:)

Jasmin: mulla oli aivan kamala se flunssa, kesti viikon! Toivottavasti selviätte vähemmällä! :hug:

Voikaa hyvin :)
tömpsis ja super 40+0 KÄÄÄÄK! :D
 
Kiitoksia teille :kiss:

tömpsis Sanopa muuta, ihan justhan mä tein positiivisen raskaustestin (tai siis –testit :whistle: )! Eiköhän kaikki mene ihan hyvin teillä :) Musta olis suorastaan outoa, jos ei yhtään pelottaisi etenkin esikoisen syntymän lähestyessä. Tuo ”hyppy tuntemattomaan” on varmasti erittäin osuva ilmaisu :D Tsemppiä kovasti, enää maksimissaan pari viikkoa jäljellä!

Jomi & SS 20+4
 
Jomi: Vastailen siulle tänne: Onnea siullekin raskaudesta! Puolivälikin ohitettu! Muistan siunkin nimimerkin hyvin! siis joo, haaveiluketjussa kirjoittelin joskus, kun vielä yritystä ooteltiin. Silloin oli ajatus, että häiden jälkeen aloitetaan yritys, ja niinhän siinä ainakin omaksi iloksi kävi! Toisestä yk:sta tärppäsi ja nyt ihan alkumetreillä ollaan... :) Kiva kun kävit huikkaamassa!
 
DsariaL Meillä tärppäsi lopulta 9. yrityskierrosta, että jonkin aikaa sai tahkota :D Mutta hyvä näin. Tähän saakka on kaikki mennyt todella hyvin, josta saa kyllä olla hyvillään. Onnellista odotusta teille! :heart:
 
Joka päivä pitää käydä kurkkiin joko Tömpsis olis päässyt jakaantumaan ja saanut nyytin syliin! :heart: Lisää suppareita sinne, niitä tosioimiin johtavia! =)

Flunssapotilaat on parantuneet, onneksi aika lievänä oli noilla pojilla! Mulla ei ainakaan vielä ole ollut ollenkaan, hyvä vastustuskyky kattokaas! :D
Jospa päästäs tällä tältä erää....
 
Hei!

Voi tätä laiskuutta, käyn kyllä lukemassa, mutta en meinaa saada aikaseks kirjottaa mitään.

Jomi onnea poikalupauksesta! Kiva että kaikki muutenkin hyvin.
Voi kun ois kiva itekkin varmemmin tietää mitä merkkiä tuo asukki masussa on, mut hän on niin siveellinen et näytti vaan selän puolelta haaruksensa :D

Jasmin hyvä että siellä ollaan parannuttu! :)

Täällä myös ootellaan tömpsikseltä vauva uutisia :heart:

( . ) Miulla on alkanut supistukset kipeytymään, ja samalla harkkasupistuksia tulee entiseen tiuhaan tahtiin. Eilen vuoteli vähän kirkasta verta, sit ruskeeta limansekasta, eli varmaan limatulppaa. Vauva on lähtökuopissaan, saas nähä tuleeko tää jo ennen aikojaan ulos :p Perjantaina olis eka äippälomapäivä.

Niiskuneiti ja 34+3
 
niiskuneiti: no sinähän tehokkaasti meinaat käyttää äippäloman :D kun heti oot sitten alusta asti äiti :) :heart:

mulla oli jo viikonloppuna oikeasti kipeitäkin supistuksia, 4-5min välein ja tunnin kesti. tänään vaan muutama tullut, mutta liikkeet tekee kyllä kipeetä. eli eipä mitään ihmeellistä ole tapahtunut, paitsi että ollaan taas raivotarjonnassa! :D tänään mentiin sairaalaan huolestuttavan sykkeen takia, ja siellä sitten kätilö samalla tarkisti asennon. :) kaikki pitäisi olla siis hyvin ja torstaina ois perätila-kontrolli :D no katsellaan mitä täällä oikein tapahtuu... :) Onneksi saatiin viikonloppuna vauvan tavarat vihdoin paikoilleen! :) melkein valmista ois jo...

Voikaa hyvin ja palataan taas asiaan ;)
tömpsis ja super 40+4
 
Ansis
Niin onhan se toisaalta kiva tietää ;)

Jomille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja onnea tulevasta pojasta :flower:


Neuvolakuulumiset eiliseltä...
Verenpaineet: ok.
Pissa: puhas
Hb: 133! Olipa noussu viime viikosta (117) joten ei tartte enää lisärautaa... :)
Hyvä vain ku mulla meni maha kipeeks ja sekasin siitä... :/
Sf-mitta: 35cm, viime viikolla horisin omiani... Aikasemmin ollu siinä keskikäyrällä mut viime viikosta lähtien nous keski- ja yläkäyrään väliin...
Tarjonta: Rt
Vauva on ollu nyt pari viikkoo kiinnittyny mut voiko olla sitten ettei ole kuitenkaan laskeutunu? :confused: Sf-mitta kuitenki kasvaa koko ajan...
Paino: Sama ku viime viikolla. Edelleen 10,2kg tullu yhteensä :)

Uimista ei enää suositellu... : /
Seuraava käynti on sitten 3pvä ennen laskettuaikaa... Mulla pääs kauhistus ku tajusin et sehän on jo ens viikolla! :D

Talvicci ja Torsti rv.38+4 :heart:
 
Niiskuneiti jännää jännää!

täällä siis ootellaan jo muutamalta äitiytymisuutisia :D

Talvicci joko se niin pian on edessä :O kiva!

ON: Ositussopimus ex:n kaa allekirjoitettu! perjantaina aika pankissa ja sit torppa on vain ja ainoastaan minun :D JEEEE!!!!!!! Vauva potkii jo jonkun verran joka päivä! :) muuten normaali olotila =)
 
Neuvola kuulumiset tältä päivältä:
Pissa: puhdas
Hb: 121, samoissa pysynyt ilman lisärautaa
Sf-mitta: 32cm, aavistuksen laskusuuntaan kääntyi (2viikkoa sitten oli 31)
Tarjonta: Rt, pyysin kokeilmemaan onko kiinnittynyt, eihän tuo pää enää liikkunut!
Paino: Samana pysynyt, kuin kaksi viikkoa sitten! Jes! Siis vieläkin ollaan lähtöpainossa.
RR: ok

Liikelaskenta
kaavakkeen sain, nyt pitäs joka päivä se tunti laskeskella ja kirjata ylös.
Kun kerroin näistä supisteluista, terkkari oli sitä mieltä, et saattaa oikeesti syntyä tän kuun puolella jo!
Käski myös olla viivyttelemättä liian pitkään synnärille lähtöä, et mies ei joudu kätilöks! Olin ihan huuli pyöreenä.. Se vaan sano et merkit viittaa vähän siihen, et voi olla nopeekin synnytys. Hui!
Oonhan mie näitä asioita omassa päässä pyöritelly, mut kun joku ammattilainen on vähän samaa mieltä, alkaa tuntuu vähän liiankin todelliselta. En kyllä hanttiin pistäis, jos vaikka loppukuusta syntyis ;)

Tömpsis siis oon varma kun tuntuu siltä että tää tulee etuajassa, niin syntyy kuitenkin vasta la:n jälkeen :D Toivottavasti teidän vauva tajuaa kohta ulostautua!

Niiskuneiti ja 34+4
 
heippa taas! :)

Super-peruna on asettunu - taas toistaiseksi - pää alaspäin! :) Tänään sairaalassa oli perätila-yliaikakontrolli, joka siis oli vaan kontrolli, jossa todettiin että paino n.3,5kg, kaikki hyvin... eikä jatkoaikaa annettu :O No, huomenna neuvolaan ja sitten ensi viikolla normaaliin yliakaikontrolliin. Niin, ja eilen itkin kivusta kun supparit teki niin kipeetä ja just ku mies oli soittamassa sairaalaan niin ne loppu.... ja tänään kohdunsuu täysin kiinni ja kaulaa 3cm jäljellä :O Eli mä voin roikkua täällä vielä kauan... En halua käynnistystä :( Muuten ei mulla ole mitään kauheaa hätää tän mahan kanssa, vähän potkut haittaavat nukkumista mutta muuten voin ihan hyvin :) Ja tietty toivois ettei noin kipeitä suppareita tulis "turhaan" montaa päivää, mutta kuten yks kaveri sanoi, niin kaikki on sit tositilanteesta pois... toivotaan niin :)

Eli sellasta tänne, saas nähdä synnyttääkö toi Niiskuneiti ennen mua! :D :D Ainakin siellä on sf-mittakin melkeen isompi nyt jo kuin mulla, mulla oli maanantaina 33cm :D Eikä ole kiinnittynyt tämä villiPerunakaan :p

Mua ei oo käsketty tekemään liikelaskentaa mitenkään säännöllisesti - jos en olis siitä ite netistä löytäny tietoa niin en ees osais sitä tehdä, neuvolassa mitään ohjeita oo annettu. Pari kertaa siitä on äippäpolilla puhuttu, mutta ei mitenkään tarkemmin.

Ansis: onnea osituksesta! :)

Palataan taas asiaan, perse puutuu nyt pahasti, AUTSSSSS! :LOL:

Voikaa hyvin,
tömpsis ja super 41+0
 
heipodei:) täällä mennään viikoilla 37+2 ja kovin oottelen kans jo synnytystä:D tosin mein pitäs viel muuttaakki ennen et toisaalt ois hyvä ku menis vaan viikolla yli.

mukava lueskella tein kuulumisia pitkästä aikaa... on täs pikkasen remontti kiirettä ilmassa:D
 
mä täällä oottelen josko vauvoja alkas putkahdella, monella jo jännät paikat, ihanaa! tsemppiä kaikille loppumetreille, kohta se on ohi ja saatte ne pienet nyytit syliin :heart: mein typykkä on niin ihana ja rauhallinen että en tienny tollasia vauvoja olevankaan :) eilen käytiin eka kerran vauvauinnissa ja niin hienosti neiti käyttäyty ja sai myös kovasti kehuja rauhallisuudesta ja terhakkuudesta. oli paljon isompi kokonen ku vanhemmat vauvat eli sitä luultiin hieman vanhemmaks :D 26 pvä meil on neuvola et sit saadaan uusia mittoja, ens vkolla tulee jo 3kk täyteen, apua :O kotipunnituksessa oli jo 6,8kg et hyvin on maito maistunu :D

ansis onnea osituksesta! hienoa että asiat lutviutuu noin hyvin =)

jessi ja matami kohta 3kk
 
huomenna aamulla käynnistykseen........... :( pitäkää peukkuja, että se menis hyvin ja helposti.........:'(

itkupilli-pelkuri-täysin paniikissa oleva tömpsis ja super-hyvin-mahassa-viihtyvä Super 41+5

Voikaa hyvin :heart:
 
Tömpsis toivottavasti kaikki meni hyvin ja nyt on ihana pieni sylyssä :heart:

ON: Tänne ei raskauden suhteen mitään uutta...Vauva potkii kovasti ja aina vaan enempi ja enempi tuntee potkuja :heart: Huomena talo on vain ja ainoastaan minun :D Jee! Sit avaan kyllä mini kuohuviinipullon itelleni illalla saunassa...ja juon siitä ehkä kulauksen ja loput kaadan viemäriin ;) Toki vois ostaa jotain lempi limua meilummin sen kunniaksi :)
 
tömpsis toivottavasti kaikki on mennyt ja menee hyvin ja vauva on jo syntynyt, joskushan nuo käynnistyksetkin ottaa aikansa- ja päivänsä! Tsemppiä ja voimia ja hyvää vointia ja ihania aikoja missä ootkin ja millanen tilanne onkaan!

Mitä liikelaskentaa niiskuneidille oli kehotettu päivittäin tekee, miksi? Liikkuuko vauva niin vähän? Mä sain ohjeet mukaan että laskentaa tarvittaessa jos ei ole tuntenut liikkeitä. Esikoisesta muutamana iltana laskeskelinkin, tää kakkonen potkutteli onneksi niin mukavasti loppuun saakka ettei juuri tarvinnut miettiä!
Terkat on kyllä jänniä kun tulkitsevat näitä raskauksia. Se on vähän kuin lottoamista, ihan sama mitkä numerot, voitto tulee tai sitten ei. ;) Eli ilman sen kummempaa todellisuuspohjaa voidaan sanoa että yli menee ja reilusti tai vastaavasti että ei tarvii la:an odottaa vain sen perusteella miten äiti jakselee.
Tuttuni joka kolmatta lasta odotti, niin terkka rupesi jo raskauden keskivaiheen jälkeen puhumaan että jalat ristissä saa tää tuttu kulkea että pääsee ees rv30 paremmalle puolelle jne jne kun on sellaset oireet ja tilanteet kohdunsuulla. Hänen miehensä sopi kesälomat ja muut tän terkan puheiden mukaan kun alkoivat itsekkin uskomaan että tulee ennen la ja lomathan oli sit lusittu ennen ku vauva näki reilusti yliaikaisena maailman. :headwall:
Tosi on että joskus tietty oire merkkaa jotain..ja yhtä usein ei. mun mielestä terkat ei saisi spekuloida kauhean tietävinä synnytysajankohtaa kun sitä ei viime kädessä voi tietää. Eihän se nyt vaarallista ole sinänsä mutta mun mielestä ärsyttävää :headwall:


Jessi meidän hirmu painoi 7vk neuvolakäynnillä 6910g :O Multa tulee tissimaito varmaan voin muodossa ulos...:rolleyes:

Ansis Onnea siis ikiomasta kodista! :flower: =) ja ihanaa kun vauvelin potkut on jokapäiväistä iloa jo!

Vähän univelkaa täällä, mies muksujen kanssa ulkona, lähden siis unosille =)

Hyviä vointeja!

jasmin ja poika 8vk (viime vkloppuna oli muuten ristiäisetkin! =) )
 

Yhteistyössä