*Haavevauvat todeksi 2011-2012*

tömpsiksellä pikkunen lienee jos sylissä :flower:

Liikelaskennasta ei ole mulle koskaan kummassakaan raskaudessa neuvolassa puhuttu... Ite oon kuullu mut en ole pahemmin harrastanu ku sen verran kumpikin tuolla mahassa tepissy :)



Tiistaina kävin neuvolassa. Siellä kaikki hyvin :)
Painoa tullu yht. jotain 11kg. Sf-mitta 36cm, yläkäyrillä menee.
Hb 132, hyvin pysyny ilman lisärautaa. Viikon sitä tartti syyä vain...

Maanantaille uus aika ja sillon lähtee lähete ya-kontrolliin...

Mut yö meni nyt huonosti... Piti aika ajoin kääntää kylkee ku ilmeisesti supisteli...
Seittemältä aloin kellottamaan ja n.10min välein niitä tulee... Jotain lorahti housuunki...Verta taitaa hieman olla seassa... Semmosen tikun anto neuvolasta, pitää varmaan testata onko lapsivettä...

Jos tässä nyt muka lähtö tulis niin jäis hommat kyllä aika kesken... En kerenny edes siivomaan, ruuatki pakkaseen tekemättä...
Esikoiselle olis tarkotus huomenna pitää 2v synttärit etuaikaan mut jääköhän ne nyt piettämättä et pitääkö piettää sitten ajallaan :D

Tänään laskettuaika!

Talvicci ja Torsti rv.40+0 :heart:
 
Hei pitkästä aikaa!

Tässä on ollut elämässä niin paljon häslinkiä, että en oo koneen ääreen kerennyt..

Talvicilla
taitaa tosiaan olla pieni jo sylissä, pitää vaan meitä hulluja täällä jännityksessä :D

Ihanaa vauva-arkea teillä jo synnyttäneillä, melkein kateeks käy. Haluis jo oman tänne, ja toisaalta taas ei vielä :heart:

Jasmin
liikelaskennasta; siinä lapussa lukee että päivittäin.. En oo kyllä kun välillä muodonvuoks laskenu jonkun 15min, kun tää liikkuu nykysin sen n.100krt/h :D ei jää epäselväks liikkuuko vai ei.

Ansis hyvä, että talo on nyt kokonaan siun! Elämä jatkuu :)

Meillä tosiaan miehellä todettiin nuoruustyypin diabetes, ja yllättäen maanantaina joutui tunnin varoitusajalla, kesken työpäivän, osastolle hoidon aloitukseen. Miehän menin ihan hysteeriseks, kun yksin piti jäädä moneks yöks kotiin näitten supistelujen kanssa.. Ja tietysti vielä huoli miehestä.
Saikulla mie sit majailin aamusta iltaan asti, yöt kävin vanhempien luona nukkumassa. Perjantaina mies pääs onneks kotiin, ja nyt sit yritetään opetella yhdessä uutta elämää.
Sen takia ei tällä hetkellä osaa edes ajatella vauvan syntymistä, sais nyt pari viikkoa mahassa pysyä, et tuo miehen elimistö tottus insuliiniin ja sokerit laskis alemmmas.. Kun sitten alkaa taas uuden opettelu, lapsen hoidon merkeissä
Nyt fiilikset ihan ok, kun alku-shokista on selvitty. Onneks miulla on työnpuolesta kokemusta sairaaudesta, mutta onhan se ihan eri asia kun oma rakas sairastuu.

Vauva potkii hirveesti ja supistelee melkein tauotta, harvoin tosi kipeesti, mutta olon tekee tosi vaikeeks. Jospa siellä pikku hiljaa alkais jotakin tapahtua. :whistle:

Voikaahan hyvin!

Niiskuneiti90 ja 36+2
 
Talvicin ilouutisia odotellessa :D

Niiskuneiti Sinä olet sitten varmaan seuraava, joka lähtee pientä tekemään maailmaan :) Toivottavasti sokerit pysyy miehellä kurissa! Rankaahan se on, kun omalle läheiselle käy niin, mutta elämä tosiaan jatkuu :)

ON: Huomena poksuu viikot! Jes! =) Laitanpas masukuvaa tällekkin puolelle...Kovasti liikkuvainen minun pieni kyllä on :heart: Ja hei! Mäs ain taas (vihdosta viimein) nurmikon ajettua :D
 
Vihdoin kotona ja koneen äärellä!

21.9.2011 meille syntyi maailman suloisin pieni tyttö 3005g ja 50cm!!! :heart:
Loppujen lopuksi kaikki hyvin vaikka kiireelliseen sektioon (minäkin) jouduin. Kerron kaiken kunhan kerkeän naputella pitkän tarinan :)

Kiitos teille kaikille tuesta ja juttuseurasta raskausaikana! On ollut kyllä ihana porukka ja ketju! Toivon vielä odottaville ihanaa odotusta ja synnytystä ja kaikkea hyvää, nähdään taas! :heart:

Miten paljon voikaan pientä ihmistä rakastaa
miten paljon voikaan suloista naamaa ihmetellä
miten paljon voikaan ihminen itkeä ihmeen nähdessään
miten paljon voikaan onnea tuo tuoda tullessaan

Super-onnellinen Tömpsis ja Super-suloinen Super pian 6vrk :heart:
 
Tuli se täälläki perjantaina sitten lähtö synnärille! :)

Meille syntyi siis perjantaina 23.9 klo.22.26 täsmällinen pikkumies :heart:
Raskausviikkoja kerty 40+0, tuli tuo synnytys vähän yllätyksenä ku ylihän tän piti mennä! :D
Painoa 4080g ja pituutta 53,5cm. Nla:ssa ja synnärilläki vielä yks kätilö arveli et normaalikokonen, jotain 3,5kg, pikkusen pienempi ku esikoinen (3,8kg) niin tuli yllätyksenä et oliki noinki iso... :D

Synnytyksestä tarkemmin myöhemmin... Hyvin kuitenki meni peloista huolimatta. Kiitos ihanien kätilöiden :)

Talvicci ja "Torsti" 4pvä :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: jasmin-- ja Jomi
Oih ja voih, täällähän tuoksuu vastasyntyneet vauvat!! :heart: :)

ONNEA HIRMUISESTI sekä Tömpsis että Talvicci ja suloisen lämmintä vauva-arkea kumpaankin kotiin! :heart: :flower:

Talvicci Teidän kääröhän oli sitten aika samoissa mitoissa meidän pojan kans joka syntyessään 4080g 53cm :)

Tulkaa kertoo lähemmin synnytystarinaa ja jänniä hetkiä sitten kun aikaa löytyy! Ja jakamaan vauva-arkea silloin tällöin muutenkin!

Niiskuneiti Voi että, onko sun miehellä ollut pitkään epäilyä tosta diabeteksesta? Hyvä että sai hoidon ja toivotaan että teidän elämä taas tasaantuu eikä sairaus sen enempää häiritsisi vaan sokerit pysyis aisoissa. Tollaset episodit missä puoliso joutuu pakosta hetkeksi "pois pelistä" kun on ite viimesillään raskaana aiheuttaa kieltämättä varmaan harmaita hiuksia! :hug:

Ansis Oikein näppärän kokonen maha! Näkyy että vauva siellä on mutta ei oo vielä liian tiellä ja ahdistava ;) Ei oo kyllä yhtään ikävä mahaa..katotaan tuleeko koskaan :whistle:
Me leikattiin sit nurmikko samana päivänä =)
Meinasin lisätä tähän että onneksi talvi on tulossa niin sun ei tarvii vaivata päätäs ison mahan kans sit nurmikon leikkuilla mutta öhöm, onhan se lumikin jonkun kolattava :headwall: Hyvää hyötyliikuntaahan se odottajallekkin on kunhan ei liikoja sada :)

Hohhoijaa, tänne ei mitään erikoista. Paitsi mietiskelen onko hormoonit jättämässä jo nyt mut pulaan kun tuntuu että jonkinasteinen väsymys nostaa päätään.. Tähän asti on porskuttanut hormonipöllyissä ihmeen energisesti vähilläkin unilla ja aikaisilla herätyksillä. |O

Millaisia syysfiiliksiä teillä muilla on? Menikö kesä liian nopeasti vai onko syksy tervetullutta vaihtelua? Ainakin mulle raikkaan ilman ja auringon yhdistelmä näin aamuisin on ollut pelastavan piristävä kokemus :D Mutta kun sataa monta päivää putkeen ja harmaata ilmamassaa vois vaikka saksilla leikata niin kyllä sitä vähän haikailee että joko se kesä meni..

Jaahas, pitää lähteä herättelemään nuorempaa herraa ja suunnata sitten perhekerhoon jotta tuo esikoinen saa vähän leikkiseuraa :)

Voikaa taas hyvin vauvamahaiset ja jo vauvaantuneet! :wave:

Jasmin ja poika 9vk
 
Talvicci :heart: Oijoi! :) onnea kovasti teidänkin perheelle :) Te saittekin oikein potran pojan :D

Jasmin mä tässä odottelne ensilumia, jotta ei tarttis enää ajaa tota nurtsia! :D Mulla menee siihen mienaan kaksi tuntia :O Pikkasen on meinaan tota nurtsia tai sit oon turkasen hidas siinä :D Kolattavaa pihaa mulla ei ole paljoa! Vain tuo piha"tie". eli siinä ei kauaa menis! Jostain kuulin,ettei tänä vuonna tulis niin kovaa talvea kuin viimevuonna, mutta ans katsoa! Tykkään kyl touhuta lumessa,et kolaaminen paljon mukavampaa,kuin nurtsin leikkuu :)

Syysfiilis mä rakastan syksyä!! :D Ihanaa kun tulee pimenevät illat j asaa poltella kynttilöitä joka paikassa (joo saahan toki kesälläkin)! Ihanan kirpeät ilmat on ihania!! Vesisada on kyl takamuksesta, mutta jos on samanlaisia päiviä,kuin tänäänkin näyttää tulevan, niin jeii!! :D

ON: Vapaapäivä! :) Kuntosali ja ostoskierros kaverin kanssa kutsuu! :) Mukavaa päivää!! Ja täällä kans odotellaan synnytystarinoita :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tömpsis Onnea hurjasti pikkuisesta! :heart: Meille on neuvolatädin mukaan tulossa suunnilleen samankokonen möllykkä jos menee laskettuun asti. Saas nähä, ei isompi tarviis olla. Ihanaa vauva-arkea sinne! :)

Ansis Toivotaan, ettei tää enää pitkään masussa viihtys! Kyllähän ne sokrut kurissa pysyy, kunhan ensin saa annokset passattua sopiviks, nyt on varmaan liian pienet annokset... Mutta siitä se ajallaan. Sulla on söpö maha! :)

Jasmin Siis kyllä miehellä oli oireita n. 3 vuotta, mutta kun ei ne mitään hälyttäviä ollu.. Joi vaan paljon ja sit luonnollisesti juoks vessassa, yölläkin. Ja väsyny oli, mut tekee vuorotyötä niin se selittänyt väsymyksen.
Heti kun sai insuliinia, ekasta päivästä alkaen, olo kuulma tuntu "normaalilta" vaikka ei ollu tajunnu et olossa jotakin vikaa. Ei oo enää koko ajan juomassa, ei käy yöllä vessassa, on pirteempi ja kuulma suussa on sylkeä liikaakin :D
Ei ne sokerit vielä oo normiarvoissa, mut se voi viedä aikaa. On ihan hyvä pudostus kun ennen oli paasto vs 16, nyt se on 9. Voihan tuo vähän oloon vaikuttaa :D
Nyt on kaikki ok, ja alkaaa tuntua et vauvakin vois tulla. Kun alkushokista ollaan selvitty.

Mie kyllä niin nautin syksystä! Kesä oli suoraan sanottuna helvetillinen. Nyt on ihana kun saa asunnon raikastumaan kun avaa ikkunan, ja ulkona saa henkee :D Aurinkoa kaipaisin kuitenkin enempi, täällä vaan sataa. Mut kaikkee ei voi saada.

Eilen oli neuvola rv 36+4, siellä kaikki hyvin.
Paino oli -400g/vk, eli taas mentiin lähtöpainon alapuolelle (viimeks lähtöpaino ylittyi n.0,5kg). Eli ei mulle oo tullut vieläkään yhtään raskauskiloa, ihanaa!
Vauva kasvanut kuitenkin, sf-mitan ollen nyt 33cm, sentillä kasvanut kahdessa viikossa.
Terkkari kehuskeli että oot kyllä niin kaunis, juujuu :D
Vauvan koosta sano, että lähellä 3kg syntyessään olis. Vaikka masu onkin mulla iso.
Jos ens viikolla oon vielä yhessä kasassa, niin sit kuulma kurkataan kohdunkaulan tilannetta. Ihan mielenkiintosta tietää.
Imetyksestä kertoili, sano että heti jos on ongelmia, hän tulee kotiin neuvomaan, ettei jää siitä imetys kiinni. Ihan kiva tietää :)

Niiskuneiti ja tyttönen? 36+5
 
Heips taas! Mä se en sitten muista tähän pinoon kirjoitella… :headwall:

Tömpsikselle ja Talvicille kilokaupalla onnea ja ihanaa vauva-arkea! :heart: Syyskuisia oon sen verran vakoillut, että Ruutisellakin on jo vissiin vauva kainalossa. Onnittelut siis sinnekin!

Saas nähdä kuka on seuraava synnärille lähtijä, jännää :)

Ansikselle onnea ihka omasta tuvasta! Ja voi miten sievä masu sulla on!

Niiskuneidille ja miehelle tsempitykset diabeteksen kanssa elämiseen :hug:

Syysihminen ilmoittautuu! :wave: Tosin vähän kuivempaa sais olla. Muuten tykkään pimenevistä illoista ja viileistä säistä todella paljon. Tänäänkin mulla on soinut koko päivän päässä Paimenen syyslaulu, siis se ”Lehti puusta variseepi, päivä yötä pakenee…” :D

Omaan napaan ei sen kummempia kuulu, kaikki on oikein mallikkaasti. Paino tuppaa nousemaan aika karmeasti, mutta eipä sille oikein mitään voi. Karistellaan niitä sitten pikkuihmeen synnyttyä. En siis nytkään mitenkään kaksin käsin työnnä napaani herkkuja, vaikka kyllä siinä herkuttelussa hieman vähentämisen varaakin olis. 8,5 kiloa oli viime neuvolakäyntiin mennessä tullut, seuraavalla kerralla on sitten taatusti kympin raja rikki ja reilusti…

Elättelen tässä toiveita, että saisin jo huomenna hakea äitiyspakkauksen, mut saa nähdä onko niin hyvä tuuri!

Jomi & SS 23+4 :heart:
 
Oi, no ruutisellekkin sitten ONNEA kasapäin! :flower: :heart: Toivottavasti eksyt meillekkin kertoon kuulumisia nyytistä, onnittelen sit lisää! :D

Hienoa niiskuneiti että sun miehes terveydentila on tasaantunut ja parempaan päin vaan, voitte keskittyä vauvan syntymään täysillä :heart: Aika vau toi sun kerryttämä odotusajan kilomäärä, yksi murhe vähemmän kun ei tarvi miettii raskauskilojen karistamista! Tästä tokasta on mulla kyllä lähtenyt helpommin/nopeemmin kuin ekasta vaikka sanotaan että joka lapsen jälkeen entistä vaikeempaa. Ja mulle tuli nyt vielä enemmän kuin ekasta.
Mutta en mä niitä kiloja kauheasti stressannut, eipä niille oikeen mitään voi niinkuin Jomi totesikin. (raskaus-mikä ihana tekosyy! :D )

Joo Ansis onhan toi periaatteessa totta että ei kai kukaan koko pihaa kolaa, kulkureitit vaan, kun taas näyttäs hassulta jos nurmikko olis vaan puoliksi ajettu, eli on siinä nurmikossa sitä enempi hommaa mitä isompi piha! Vaikka mitä enemmän lunta satanut, sen raskaampaa kolata...höm.. jätän tän spekuloimisen tähän, pääasia että kolaaminen maistuu! ;) Mäkin olen enemmän lumikolaaja kuin ruohon leikkaaja, ehkä siksi mies on hoitanut muutamaa kertaa lukuunottamatta nurmikot tältäkin kesältä ja mä taas huhkin kolan varressa talvisin aina kun tarvetta on :)

Jokos äiti88 sai muutettua? Kerroit jossain vaiheessa muuttoaikeista. Muutitteko kauaskin vai samalla paikkakunnalla? Sullakin ihan viime hetket käsillä odotuksessa jos ei vauva jo sylissä?

huomenna tulee kylään kaivattuja ystäviä vauvaa ihastelemaan ja sitten ois tarkoitus itekkin lähteä sukuloimaan vkloppureissuun :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Niiskuneiti kiitos :) Tuohan on sit hyvä,et miehes olo huomattavasti parantunut =) Kyllä se olo on varmasti hällä ollut kurja, vaikka syytä tiedettykkään!

Jomi kiitos kiitos :) Oma torppa on ihana...vaikka tuo ruohonleikkuuo n pyllystä :D Saitko jo äitiyspakkauksen?

Jasmin niinpä :)

Mä kävin ekskiviikkona kaverini ihanaa pientä neitiä ihastelemassa :) Ihana oli nuuskutella pientä vauvaa :heart: Saivat äiti ja isi hiukan huilia, kun oli ollut rankka päivä vauvan kaa (itkupäivä)...ne olikin ihan ihmeissään, kun vauva nukahti mun sylystä niin nätisti omaan sänkyyn :) Sanoinkin,et kyl mä tulen vaikka yöllä helliin pientä, jos he eivät jaksa :heart: Lupasin vaikka heti viedä sen vauvan kotiini :D eivät kyl antaneet :LOL:
 
Täällä ollaan vielä:)

ja laskettu on muuten etusivun tiedoista poiketen 5.10 ihan ku se nyt olis niin tärkeetä mut anyway:D

öö muutto tehään nyt tänä viikonloppuna joten pidettävä jalat visusti ristissä:D myös siksi etten pääsisi viikonloppuna vammalan synnärille kun on viikonloppuisin kiinni... joten saapi pysyä mahassa ihan sinne ens ke jollon mun laskettu:D

onnea tännekkin vauvautuneille:)

-äiti88 ja kolmas rakkauspakkaus 39+2-
 
Ansis Kyllä, tänään tuli äitiyspakkaus! Olipa ihana penkoa sitä, vaikka olin kyllä ehtinyt jo moneen kertaan katsoa pakkauksesta kuvia Kelan sivuilla :LOL: Ja tosiaan, mä haluaisin kans kovasti asuntovelalliseksi, mutta ei olla vielä lainakelpoista väkeä... Mä en tosin varmaan oo koskaan, vaan luultavasti joudun valmistuttuani tekemään freelancer-pohjalta töitä. Mut jospa tuo mies joskus lähivuosina onnistuis jollain ilveellä saamaan vakipaikan :whistle:

äiti88 Huh, tsemppiä muuttopuuhiin! Toivottavasti vauva viihtyy viikonlopun yli masussa :)

Jomi & SS 23+5
 
äiti88 onnea muuttoon ja ota rennosti,ettei sit tuu lähtö Vammalaan :) Ihan vielä ainkaan!

Jomi muistan tuon kahdesta ekasta lapsesta tuon ä-pakkauslaatikon penkomis tunteen =) Ihanan jännää :D

Muakvaa lokakuuta kaikille!!
 
Jasmin heh, eiks ookkin aika valtava kilomäärä ;) mitenkähän mie näistä selviin.. No ei tosissaan, tarkotus olis laihduttaa 15kg synnytyksen jälkeen, vaikka kiloja ei raskaudesta ole tullukkaan. Et on mullakin tekemistä, vaikka raskauskiloilta säästyin.

Mitäs tänne kuuluu muille?

Niiskuneiti ja 38+3
 
Heippa taas!
Miten olette voineet? Kiitos kaikille onnitteluista! :) Ja kohta varmaan saadaan lisää vauvojakin! :heart:

Nyt vihdoin jaksoin kirjottaa edes jonkunlaista synnytyskertomusta, piti jo aikasemmin kirjottaa... Eli sekavaa sepustusta:

Eli synnytys meni loppujenlopuksi hyvin :) Menimme siis käynnistykseen aamulla ja iltapäivällä oli jo synnytys käynnissä toden teolla. Vain 2 murusta cytotecia tarvittiin. Olin suihkussa aika kauan, kun ammesali ei ollut vapaana ja sain tarpeeksi apua kipuun siitä ja kun mies murjoi selkää ja reisiä. Akupunktioneulat laitettiin myös, mutta en tiedä auttoivatko ne ollenkaan.

Saliin kun siirrettiin niin taisin olla n. 5cm auki, mutta kaulaa jäljellä ja se oli todella takana (syy tähän selvisi paljon myöhemmin). Hölmö kätilö päätti tilata mulle epiduraalin, kun en osannut muuta vaatia - ei siinä tuskan keskellä pystynyt kyselemään mitään ja tämä kätilö ei ilmeisesti muista kivunlievityksistä paljoa välittänyt - jota sitten ei kuitenkaan edes yritetty antaa vaan spinaalia (jossa on ohuempi neula) kun olin jo niin paljon auki.... tässä kohtaa synnytys ei ollutkaan enää kivaa kun puudutusta yritettiin antaa yli puoli tuntia, vaikka huusin ja itkin kivusta kun neula tökkäsi lihaksiin koko ajan.... :( Kaikki lihakset kramppasivat niin pahasti, ettei neula mahtunut menemään, joten puudutus jäi saamatta. Tässä välissä kätilö vaihtui todella ihanaan ja tsemppaavaan, joka suositteli jo muitakin kivunlievityksiä. sain aquarakkulat mahaan, jotka oikeasti auttoivat todella hyvin! :) Alkoi vaan voimat loppua tuon puudutuskidutuksen jälkeen ja pelottaa, että miten tästä selvitään kun ei kerta puudutusta saada annettua...

Vedet menivät yhtäkkiä keskelle salin lattiaa, kutsuttiin kätilö paikalle ja joku hoitsu tuli tätä asiaa katselemaan niinkuin olisin tehnyt jotain kauhean väärääkin, sotkenut salin lattian! :O No, siltä se jostain syystä tuntui vaikka varmasti sillä lattialla on ennenkin vettä ja pissaa lainehtinut :p Eipähän tarttenut vessaan kömpiä, en olisi siitä enää selvinnyt tuossa vaiheessa. :D

No, yhtäkkiä vauvan sydänäänet putosivat ja kätilö huomasi, että on raukka tulossa käsi edellä. Eli siinä vaiheessa tehtiin päätös sektiosta, joka oli todellinen helpotus! Nukutuksessa se jouduttiin tekemään, tietenkin, kun ei puudutusta pystynyt antamaan. Nukutuksen odottaminen oli tuskaa! Sidottuna siihen kapeaan ja kallellaan olevaan pöytään, mies salin ulkopuolella ja kamalat supistukset!!! Ne minuutit olivat aivan liian pitkiä... Leikkauksessa huomattiin, että hyvä että oli tulossa väärässä asennossa, sillä napanuora oli kiertynyt 3 kertaa kaulan ympärille :( Tämä olikin se syy miksi synnytys ei edennyt ihan normaalisti, kun napanuora piti vauvaa liian ylhäällä koko ajan eikä pää päässyt painamaan kohdunkaulaa auki. En vieläkään ymmärrä miksi me juuri sillä hetkellä katsoimme sydänäänikäyrää, ei oltu seurattu sitä juurikaan, mutta miten me juuri tuon sydänäänten putoamisen kohdalla satuttiinkin katsomaan monitoria ja huomattiin ajoissa, että vauvalla oli hätä. Onneksi sitä ei ollut kestänyt kauaa, ja kaikki arvot olivat hyviä syntymän jälkeen :)

Mies sai vauvan pian syntymän jälkeen, ja taisteli anestesialääkärin kanssa, ettei mua kärrätty heräämöön vaan sain jäädä saliin heräilemään. Siellä mies ja vauva odottivat mun heräämistä muutamia tunteja, ja olivat läsnä koko ajan :heart: Kun heräsin niin tuska oli valtava, suu oli aivan kuiva ja rikki ja nieleminen kamalan hankalaa pitkän aikaa. En uskaltanut kysyä vauvasta mitään vaan kyselin jotain ihan muuta pitkän aikaa. Lopulta uskalsin kysyä, että onko se terve ja sitten mies nosti sen mulle nähtäväksi. Kosketin varovaisesti vauvan poskea ja kuiskasin hiljaa "tervetuloa" :heart:


Mulle jäi yllättävän hyvä kuva synnyttämisestä, mutta ei puuduttamisesta... pelottaa, että miten sitä tulevaisuudessa selviää... kun tästä nyt kyllä mun neulakammo vaan paheni... Pari päivää myöhemmin yksi hoitsu antoi kipupiikinkin reiteen huonosti, ja menin jo siitä kivusta ihan paniikkiin...

Oli muuten iso ero kätilöiden ja hoitsujen välillä. Toiset oli tosi ihania ja tarjosivat kunnolla eri vaihtoehtoja, toiset taas tylsiä ja "kylmiä". Harmi, ettei niitä ihania päässyt mitenkään kiittämään, täytyy lähettää kiitoskortit tai jotain kunhan tässä ehtii.

Imetys ei oikein suju, tai sujuisi se jos maitoa riittäisi :( Joko se ei noussut kunnolla sektion takia tai sitten sen takia, kun heti alusta asti jouduttiin antamaan niin paljon lisämaitoa, kun tytön sokeriarvot olivat liian alhaiset. Ja stressasin sitten imetyksestä kotonakin juuri kun tuntui, että nyt maitoa tulisi kunnolla, kun oli äiti siinä vieressä kyyläämässä ja kyselemässä... äh, imetys ei mun mielestä vaan kuulu muille, saatika kuulu näkyä... no nyt me syödään tissiä sen mitä tulee ja loput korviketta, eli paljon :p Onneksi paino jo nousee kunnolla ja tyttö on tyytyväinen, paitsi silloin kun on nälkä ;)

Sektioarpi on alkanut olemaan jo parempi. Mahakaan ei ole enää kauhean kipeä, vielä pari viikkoa pitää ottaa iisisti sen kanssa. Leikkauksen jälkeen on kyllä kipeä! Ja olin ihan pihallakin niiden kipulääkkeiden takia, onneksi mies ja kätilöt hoiti vauvaa hyvin vaikka mä olin taju kankaalla :D Mun mies osaakin imettää! :D :D Tosin ei omilla tisseillään :D Heh. Imetys lähtee helppoon alkuun kun toiset hoitaa sen sun puolesta... :p Heräilin välillä vaan siihen, että joku vetää nännistä ja sitten taas taju pois... ja jossain välissä kysyin kätilöltä, että "eikös kaikki aina sano että imetyksen pitäisi sattua alussa, miksei tää satu?" ja se vastasi siihen, että "varmaan johtuu noista kipulääkkeistä..." :D :D

Uskomatonta katsella tuota vauvaa, sairaalassakin vaan itkin yhden päivän kun katselin sitä ja mietin miten ihmeellinen asia se on :) :heart: Vieläkin sitä herkistyy helposti, ja voi miten kaunis voikaan pieni ihminen olla... :heart:

raskaus on muuten maailman paras laihdutuskuuri, kaikki raskauskilot ja parit ylimääräsetkin lähti synnytyksessä ja parin viikon sisällä! Mutta nyt ne taitaa tulla takasin, kun tää suklaanhimo on pikkasen paha... 9kk ilman kostautuu ja kunnolla... :p

Anteeksi, että tulee sekavaa tekstiä... Ei oikein ehdi kirjottamaan kunnolla ja aivotkin on vielä vähän raskausdementian kourissa, tai oiskos tää imetysdementiaa nyt? ;) Ja koska sain eilen jännetupintulehduksen toiseen käteen vauvan nostelusta on tää näpyttelykin aika tuskaa, ja pitäis kättä säästää... saa taas pyytää miehen apua kaikkeen! raivostuttavaa, mutta onneksi on maailman paras mies :heart:

toivottavasti saitte jotain selkoa... vauva nukkuu sylissä ja täytyy lähteä taas muihin puuhiin... Kiitos ihanista kuukausista ja vertaistuesta jokaiselle! :heart: Jatketaan juttua vauvojen kanssa kun keretään! :heart:

tömpsis ja Super melkein 3viikkoa kohta :heart:
 
Tömpsis :heart: Voih! Täällä mä ihan liikutuin tollasesta tekstistä :) Onnea kovasti pienestä neitosesta vielä kerran :heart: Hienoa,että kaikki sujui kuitenkin loppujen lopuksi hyvin ja pieni syntyi maailmaan terveenä :heart:

Niiskuneiti täällä ei mitään uutta! Vauva potkii kovasti ja työt painaa päälle...onneksi työnkuva muuttuu mulla rauhallisemmaksi pian, joten saa alkaa keskittyyn tähän lopun odotukseen ;) Torstaina on ultra :heart:

Ansis ja Alkueläin 22+0
 
Eilen oli rakenneultra :heart: Sain ihailla pientä huimat 40 minuuttia =) Se kätilö käy jotain koulutusta jossa opitaan tutkimaan sikiöitä tarkkaan. Ja mun pienihän ei suosiolla näyttänyt mitään mitä kätilö olisi halunut nähdä :D
Sukupuoli jäi arvoitukseksi, kun pienellä oli käsi jalkojen välissä ;) Selvästi siis poika :LOL: Sain kyllä kuvan siltä seudulta mistä pitäis sukupuoli selvitä, mutta onhan siinä jotain uloketta, mutta se voi olla se käsi/sormet ja siinä oli myös ne kaksi mustaa pistettä joita voisi luulla munasarjoiksi...Ota siitä sitten selvää :D Joten täällä jännitetään sukupuolta siis alkuvuoteen asti =)
Pieni painoi 450g, oli "täydellinen" ja vastasi viikkoja. Istukka oli takaseinässä :)

Eipä ihmeellisempää :)

Ansis ja Alkueläin 22+3 :heart:
 

Yhteistyössä