*Haavevauvat todeksi 2011-2012*

tömpsis Voi että, ihana oli lukea tuo synnytyskertomus, kiitos kovasti :heart:

Ansis Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Kävin eilen sokerirasituksen lusimassa, hyihyi. Tänään sain jo aamusta soitella tulokset ja onneksi oli kaikki arvot alle rajojen, niin ei tartte alkaa kotona mittailla sokereita jne! Ensi viikolla lääkärineuvola. Paino on noussut edelleen, nyt on jo hienosti kymmenen kiloa ja vähän päälle paukahtanut rikki, mut eipä tuolle taida pahemmin mitään mahtaa. Oon kuitenkin saanut nyt hillittyä herkuttelua paremmin ja jaksanut lenkilläkin kulkea, joten yritystä on ja se riittää mulle. Turhan ankaraksi en halua itseäni kohtaan heittäytyä näin raskausaikana, sitä ehtii harrastaa enemmän sitten vauvan synnyttyä... :D

Muuten ei kuulu ihmeempiä, paitsi että nyt on mieskin sitten varmuudella tuntenut lapsensa potkut :heart: Kauan siinä kestikin. Liikkeitä on kyllä tuntunut ja näkynytkin päällepäin jo monta viikkoa, mut riehunta on perinteisesti lakannut heti, kun isukin käsi ilmestyy mahalle. Eikä sitten mieskään ole jaksanut tuntikaupalla mun mahaa silitellä potkujen toivossa. Oli ihana katsoa miten miehen ilme kirkastui heti, kun pikkuinen monotti käteen :heart:

Tässä vielä masukuva, joka on kyllä jo yli viikon vanha (rv 25+1). Oon tuossa justiin vetänyt hyvän iltapalan, joten pötsi näyttää mun silmään ihan hirmuisen isolta. Ihan noin iso se ei siis tyhjällä vatsalla ole.



Jomi & SS 26+2
 
  • Tykkää
Reactions: Ruutinen
Jomi hienoa,että sokerirasitus ei narauttanut :) Ei varmaan maukasta litkua ollut :D Luojan kiitos ite ei tartte moiseen osallistua!! En varmaan sais nieltyä sitä juomaa kulaustakaan...
Ihana masunen sinulla :heart:

ON: Neuvolassa olin tänään...HB laskenut kuin lehmän häntä 105:n ja apteekkiin tarttis ehtiä kurvaamaan, muuten kaikki oli kunnossa. Pienen sydänäänet löytyi heti ja oli 145-150:n välillä... :) Sf-mitta oli 21...

mukavaa illan jatkoa kaikille :)

Ansis ja Alkueläin 23+1
 
Voi helevetinperkele :D kirjotin kauheet litaniat ja eikös ne hävinneet jonnekkin taivaan tuuliin!!

tömpsis kiitos kivasta synnytyskertomuksesta, oli kiva lukea! :)

ansis hyvä, että ultrassa kaikki hyvin!
Mullakin laski yhessä vaiheessa hb tuolleen, söin vaan viikon obsidania ja arvot on sen jälkeen pysyny yli 120 koko ajan, ei onneks ole tarvinnu syödä enää rautaa... Mulla se sotki mahan ihan totaalisesti :D

Jomilla kiva masu :heart: muistan tuon tunteen, kun miehen ilme kirkastu kun ensimmäiset potkut tunsi! Tuntuu se niin ihanalle toisen puolesta :) Vieläkin välillä mies reagoi niin innostuneesti kun bongaa pyllyn tai kantapään masusta :D

Täällä 40+0 riksrakspoks! En ois ikuna uskonut, että täällä pitää vielä kärvistellä näillä viikoilla... Mie kohta luovutan, ei tää tuu ikinä ulos!!!
Vaikka koko ajan varoteltiin et syntyy etuajassa, joopa joo! Ei auta puol juoksulla tehdyt lenkit, ei ässät ei mikään. Kyllä se nyt on päättäny, että hänen vuokrasopimus menee nyt lisäajalle. Tää mamma alkaa olla K Y P S Ä!
 
heippa pitkästä aikaa ja ihan ekaks suuren suuret onnittelut vauvautuneille! :flower: ihana synnytyskertomus tömpsiksellä vaikkei kaikki ihan putkeen mennykkään. pääasia kuitenkin et kaikki päätty hyvin :) niiskuneidin vauvauutisia sit seuraavaksi ootellaan :)

meille kuuluu hyvää, neiti on maailman ihanin ja helpoin :heart: nukkuu hyvin eikä juurikaan itke, mä en oikeesti tienny et vauva-aika vois olla tällästä :heart: mä oon niin ton tytön lumoissa et ei tosikaan, voi mikä pieni kullanmuru hän onkaan :heart: toissapäivänä tuli neidille 4kk ikää ja eilen annoin ihan pienen maistiaisen bataattia ja pieni sai reaktion :( säikähdin ihan kunnolla mut onneks ei sitte tullu muuta ku toisen silmän ympärille punotusta joka levis hiukan myös otsaan ja nenänpieleen. soitin kyllä ensiapuun ja kysyin ohjeita. onneks ei sit tosiaan muta tullu ja aamulla oli jo pois. mut nyt kyllä hetki pidetään taukoo ja sit kokeillaan perunaa. mut vaan maistetaan, kasvun takia tyttö ei vielä kiinteitä tarvi. neuvola meillä on vasta marraskuun alussa ku ajat niin kortilla. tuun ilmottelee sit mittoja :)

kävi meillä pahempiki onnettomuus tossa joku aika sitte ku esikoinen kaatus lasinpalaan. käteen tuli tosi syvä ja pitkä avohaava :( 6 tikkiä vaati ja kiva arpi jää. mut onneks sekään ei osunu sellaseen paikkaan missä ois ollu hengenvaarallinen. nyt selvittiin kuitenki aika vähällä. että tällästä meillä, aina sattuu ja tapahtuu :rolleyes:

jessi ja pikkuneiti 4kk :heart:
 
Jessi Onni onnettomuudessa lasten kanssa!! Olitko aiemmin antanut pienelle bataattia? Kun mun käsityksen mukaan (juu ja korjatkaa jos oon väärässä!!) allerginen reaktio voi tulla vasta toisesta tai jopa useamman kerran jälkeen... :whistle: Voi olla,et oon ymmärtänyt tämän asian väärin täysin... Ja "pienet" arvet tekevät hiukan katu-uskottavuutta ;)
 
ansis ei oo saanu aiemmin mitään kiinteitä. mun käsityksen mukaan se reaktio tulee kyllä heti jos on tullakseen. nykyäänhän käytetään allergioihinki siedätyshoitoa. uudelleen ei kyllä anneta ettei tuu mitään pahempaa. myöhemmin voi sitte taas vähän kokeilla ku suolisto tottunu kiinteisiin. tänään sai hippusen omena-päärynäsosetta ja siitä ei mitään tullu. perunaa keitän joku päivä ja saa sitäki vähän maistaa. pikkuhiljaa mennään, kiirettä ei ole :)
 
Jessi vauva-uutisia täältä saa varmaan ootella hamaan tulevaisuuteen :D Kiva et teillä menee niin hyvin! Onneks ei sen vakavampaa reaktiota toiselle tullut, sitä kun ei ikävä kyllä voi mistään etukäteen tietää, mille on allerginen. Onneks harvemmin vakavia reaktioita tulee. Onneks esikoisellekkaan ei sen pahemmin käyny, vaikka säikäyttäähän se, ja "hyvä" että vaan käteen osui. Eihän se arpi sieltä paljoa näy, pääasia ettei minnekkään naamaan tulis :)

Täällä tosiaan vielä koossa ollaan. Oli tänään viimenen neuvola ja lähti lähete yliaikaiskontrolliin, joka on nyt vissiin tulevana perjantaina, eli 41+0 jos vielä oon kasassa.
Vähän vauhtia jarruttamaan tuli sunnuntaina flunssa :( mikä kumma siinä on et oon ollu viimeks kipeenä viime joulukuussa, ja nyt kun LA on ylitetty, pitää iskee tauti. Onneks ei ainakaan vielä kuumetta, mutta niin tukossa oon, että yöt on aika tuskaa. Sais tää nyt syntyä, muuten on voimat ihan totaalisen loppu.

Mukavaa odotusta kaikille :heart:

Niiskuneiti 40+4
 
Niiskuneiti ja mä jo hihkuin,et tuut kertomaan vauvauutisia :D Koetahan nyt siellä sit jo jakautua ;) Toivottavasti flunssa menee pian ohitse!!

ON: Täällä on varmaan hb noussut lisäraudan myötä, kun tuntuu enrgiaa riittävän :) Aloitin sunnuntaina eteisen remontoimisen (pientä pintaremonttia) ja revin sieltä kaiken seiniltä alas! Tapetit ja hattuhyllyt sun muut! Nyt on katto maalattu kahteen kertaan ja seinät pohjamaalattu! Seinien kuivumista ootellessa tempasin ja siivosin äskön pannuhuoneen :O Eipä oo sitä ite ikinä tullutkaan siivottua :D Mutta nyt on siellä kamat järjestyksessä ja lattiat siistit :) Hyvä minä! Tänänään vielä värimaalikerros eteisen seiniin ja sitten huomena seuraava kerros! Selkä hiukan reistailee, mutta ehkäpä se johtuu tosta keittiöjakkaran päällä pomppimisesta :D Mutta kyllä se tästä :)

Ansis ja Alkueläin 24+1 :heart:
 
:wave:

Terkkuja palstahiljaisuudesta! :D

Jessin lailla olen varmaan niin vauvan lumoissa ja uponnut arjen pyörteisiin ettei ehdi koneella istua :cool:

Tömpsis Kiitos synnytyskäänteiden kertomisesta, ihan totta puhut että kätilöt on kaikki kyllä niin eri puista veistettyjä, miten osa voikin olla niin epäempaattisen tuntusia sellasessa tilanteessa : / synnyttäjä on siinä niin ison ja kipeän asian pyörteissä että toivoisi kyllä kannustavaa asennetta joka kätilöltä!
Mutta hieno juttu jos sulle jäi kuitenkin hyvä kokemus synnytyksestä, se on tärkeintä! ja palautetta on aina hyvä antaa, hyvät ja huonot!
Ihanaa vauva-arkea edelleen. Imetysasiassa parhaasi teet ja loput pullosta, yhtä rakas se vauva silti on :heart:

Mitenkähän niiskuneiti jakselee? :)


Ja Ansis se vaan jaksaa pistää taloa uuteen uskoon! Hyvähyvä, käytä vaan raskausenergia hyödyksi niin kauan kuin sitä riittää :D Oot kyllä kätevä käsistäs, kunhan et nyt haukkaa liian isoa palaa, muista levätäkkin välillä!

jomilla on hieno masu :) Saa nähdä siis selviääkö sukupuoli vielä ennen syntymää vai jännäättekö loppuun asti. Etkös kuitenkin johonkin ultraan vielä pääse, ainakin synnytystapa-arviossa?

Meille ei tänne tosiaan sen ihmeempiä kuulu, esikoinen vie kaiken huomion mikä vauvalta jää, hyvä kun kotitöitä ehtii sinä ohessa vähän hoitelemaan. Iltasin on muutama tunti omaa aikaa kun lapset nukahtaa, siinä on sitten valinnan paikka mitä tekee!
Olen yrittänyt myös valokuvia järjestellä albumiin, niitä on tilattu valtavat määrät, jäänyt vähän koneelle unohduksiin melkein parin vuoden aikaset kuvat kun ei oo saanu aikaseksi:ashamed: Mutta nyt alkaa olla voiton puolella kansioissa!

Vauva on leppisa edelleen, mutta alkaa vaatia muutakin huomiota kuin syömiset joten elämä on käynyt taas haastavammaksi. On tosi paljon hereillä, nukkuu oikeastaan vain kahet tai kolmet tosi lyhyet unet päivisin. Hymyilee ja nauraa herkästi mikä on niin ihanaa:heart:
jotenkin tästä kakkosesta osaa nauttia täyspäiväsemmin, esikoisen vauva-aika kului aika lailla hermoillessa milloin mistäkin :headwall:


Jaksamisia taas :heart:
Onko kukaan ehtinyt viritellä mitään ulkovaloja?
Mä näin yhden talon ikkunoissa jo sellaset "jouluikkuna"-valot.
Ajattelin että mies saa parvekkeen reunalle viritellä kuun vaihteessa valot ja pojan ikkunaan meillä on sellaset lumiukkovalot mutta ei mitään sen jouluisempaa vielä :)

jasmin ja poika 3kk
 
Tsemppiä Niiskuneiti!
Toivottavasti maha-asukki nyt rupeis syntyy tai sitten avustuksella, voimia ja onnea matkaan kuitenki, kävi miten vaan =)

Mulla särkee hieman hammasta.. Tiedän että siinä reikä on, en vaan oo uskaltanut varailla hampilääkäriä. Nyt on sit pakko ku rupes särkee! Viisaudenhammastakin rupes särkee samaan aikaan, senkin pois kiskonta siis edessä, yhyy! :( En tiedä mitään kauheampaa kuin siinä hammaslääkärin tuolissa makaaminen :'(
 
Kasassa edelleen.. Iltapäivällä olis ya-kontrolli. En jaksas enää! Toivottavasti on ymmärtäväinen lääkäri, muuten tulee itku. Joudun vielä yksin sinne, mies on töissä. Kait mie selviin :D

Jasmin
outs, meehhän lääkäriin ennen kun menee sietämättömäks kipu! Miulta poistettiin nyt syksyllä yks viisuri ja pari viikkoo sit oli taas tulehtunu yks.. Onneks parani itekseen, ei oikeen enää la:n jälkeen viiti käydä revityttämässä, kiva kun synnytys alkais, niin rupeis se kuoppa vuotamaan :D
 
Jasmin no täällä jämähti toi eteisremppa paikalleen, kun selkä sanoi sopimuksen irti :stick: Töis yrittänyt käydä, mut pomo sano tänään,ettei loppuviikosta tarttis lainkaan näkyä :whistle: Mitä? Enkö olekkaan korvaamaton?? :D

Niiskuneiti miten kontrollissa meni?? :D
 
Ansis jää ihmeessä töistä pois, jos selkä pahana. Ehkä et tosiaan oo ihan korvaamaton ;)

Eilen oli se ya-kontrolli. Vauvalla kaikki ok, mutta mitään ei tehdä ennen perjantaita kun täyttyy 42+0 siinä vaiheessa tää mamma on kyllä niiiiiiin loppu henkisesti. Sit kun se käynnistyskin kestää ja kestää kun esikoinen vasta. Tuntuu että oon ainut maailmassa jolle käy näin...
Ei enää oikein jaksa olla positiivinen, itkettää vaan kaikki.

Perjantaina siis aamulla osastolle käynnistykseen, eessä monta monta pitkää päivää.

Niiskuneiti 41+4
 
Niiskuneiti :hug: et taatusti ole ainoa jolla menee raskaus yli...toki olis ihana varmasti saada pieni jo syliinsä :) Kovasti yrität käyttää sitä kolmen s:n taktiikkaa ;) Jos vaan kykenet!

ON: saikulla ollaan loppu viikko...Olin jo eilen...sain tukivyön ja ehkä siitä on hiukan apua, ainut,et pieni kokee varmaan itsensä liiskatuksi siellä vyön alla :D Eilen un vyön heitin pois, niin alkoi heti pieni potkia vimmatusti vastalauseita ;) :heart: Selkä ehkä hieman parempi tänään, mutta ei tiedä vielä ,kun mitään ei oo tehnyt...eilen olo paheni pelkästä kävelystä terkkariin!! :| ja sit loppu ilta menikin tuskaillessa...mutta tuleepahan ainakin otettua rennosti, jossei muuten tule!
Mukavaa päivänjatkoa kaikille! Ja niiskuneidille pikaista jakautumista =)
 
Mitenkäs Niiskuneiti jakselee? Joko on käärö sylissä? :)

ON: Arki on saikun jälkeen kutsunut ja työt lähtenyt taasen rullaamaan. Tukivyö on aika kova sana kyllä! Eilen en vp:n takia pitänyt sitä lainkaan, mut iltasella selkä sit muistuttelikin itsestään...Töissä se on niin tukeva,että =)
Kelan paperit lähetetty ja töistäkin kaikki mammavapaat anottu :)

Ansis ja Alkueläin 26+2 :heart:
 
Pitkätukkainen, kymmenen pisteen tyttö syntyi vihdoin 5.11.2011 klo 22.16 (rv 42+1)
Mitat 3980g, pituus 52,5cm ja pipo 36cm.

Synnytys oli todella rankka, kesti yli 26h. Sektiollakin uhkailtiin kun ei edennyt, onneksi kuitenkin syntyi alakautta.

Nyt ollaan kotona kolmatta päivää, ja voidaan hyvin! Laittelen myöhemmin synnytyskertomusta :)

ansis kiva, et siitä vyöstä on apua! Selkäkipu on ihan kauheeta, varsinkin jos sen kanssa pitäis töitä tehdä...
Niiskuneiti ja tyttönen 6vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Ruutinen
Täällä oli tiistaina neuvola ja lääkäri aika. Kaikki hyvin :) Hb oli noussut, mutta jatkossa syön silti rautaa, ettei pääse taas laskemaan. Pienen syke pompsutteli 140:ssä :heart: Painoa oli tullut kk:n aikana n. 100g :) Ihme, vaikka herkut on maistunut :D

Ansis ja Alkueläin 27+2 :heart:
 
Huih, enhän mä oo muistanut tätä pinoa taas ollenkaan! :ashamed: Enkä oo paljon muuallekaan jaksanut kirjoitella täällä Kaksplussalla, FB:n puolella tulee tammikuisten ja esikoisista haaveilleiden kanssa jutusteltua sitten enempi.

niiskuneiti Oikein lämpimät onnittelut tyttären syntymän johdosta! :heart: Synnytys kuulostaa kyllä olleen tosissaan rankka, mutta onneksi aika tuppaa kultaamaan muistot ;)

jasmin Tampereella ei pääse synnytystapa-arvioon, ellei sitten ole esim. rd tai edellisissä synnytyksissä ollut jotakin erityistä. Eli ei ole näillä näkymin mulla mitään pääsyä enää ultraan, vaan vauvan sukupuolta jännitellään sinne synnytykseen saakka. Tavallaan ihan mukavaa sekin, mutta jotenkin tässä on niin fiksoitunut ajatukseen pojasta, että tyttö olisi aikamoinen ylläri – mut toki aivan ihana sellainen :)

Ansis Mä en ainakaan tee mitään tähellistä, mutten saa silti kirjoiteltua tänne… Voi sentään.

Täällä siis kaikki on mennyt edelleenkin oikein kivasti :) Ainut negatiivinen puoli on ollut tuo painonnousu, nyt siis vähän reilut 15 kiloa jo plakkarissa. Itseä tuo ei niin kauheasti haittaisi, mut tuntuu se vaa’alle nouseminen neuvolassa aina vähän ikävältä silti. Mun terkkari on aivan ihana eikä ole valittanut tuosta, mut silti aina tulee mietittyä, että mitäköhän se ajattelee, kun taas on tullut melkein kilo viikossa :ashamed: Mut olo on siis edelleen tosi hyvä. Viime yö oli pitkästä aikaa taas vähän hankala, ilmeisesti sen takia, kun on viime aikoina kävelylenkit jääneet taas luvattoman vähiin. Lonkat puutui ja kipuili, tämmöistä oli tossa joku neljä viikkoa sitten enempikin, mut viime yöhön asti oon saanut olla rauhassa. Toivottavasti ensi yö olis parempi taas.

Vauva on niin innokas muljuamaan, että välillä heiluu koko maha ihan hervottomasti. Nytkin röhnötän epäergonomisesti takakenossa, kun muut istuma-asennot saa pikkuisen takomaan kylkiluita ja pyrkimään tosta ylävatsasta ulos nahan läpi :LOL:

Kaksi neuvolakäyntiä olis vielä ennen joulua, ens viikolla ihan tavan käynti ja sit jouluviikolla vielä pääsee lääkärille. Hankinnat on aika lailla tehty, mitä nyt vielä vaippoja (niin vauvalle kuin itsellekin :LOL: ) ja semmoista tarvitsee hankkia. Koulujutut aiheuttaa stressiä, muun muassa gradu on edelleen niin vaiheessa kuin olla ja voi, mutta jotenkin ajatukset pyörii jo niin vauvassa ja synnytyksessä yms., ettei tahdo aivokapasiteetti muuhun riittää…

Hyviä vointeja kaikille ja ihanaa joulunodotusta! :xmas:

Jomi & SS 32+3
 
moi!

nostellaas tätäkin pinoa taasen :wave: oon unohtanu koko tänne kirjottamisen ku on kädet täynnä tätä arkea ja muuta. ja enempi mäki fb:ssä hengaan. vauva kasvaa ja kehittyy koko ajan huimaa vauhtia, ikää kohta 6kk ja taitoja on jo kertyny. ihan ei vielä ryömi mut kierii. painoa oli 5kk neukussa 7870g ja pituutta 67,5cm. ihana pulleroinen on :heart: ja edelleen hyvin tyytyväinen eloonsa ja oloonsa, kovasti nauraa ja seurustelee :) ja äitin tyttö on :heart:

niiskuneiti mahtionnittelut tytöstä! hyvä että kaikki meni hyvin vaikka rankka pesti oliki, lopputulos palkitsee :)

miten ansis ja jomi jakselee?

kohta se ois jouluki ja vettä vaa sataa, ottaa ohimoon :kieh: :headwall:

jessi ja tyttönen kohta 6kk :heart:
 
kato hyvä että just Jessikin on tätä pinoa ajatellut niin löysin tän heti! ei täälläkään tunnu olevan aikaa lueskella naamakirjan lisäksi juuri muuta :( Ajattelen teitä silti aika ajoin. :)

Onnea Niiskuneiti!! Mimmoinen tyttö on ollut? Miten kotona sujuu? Joko on vauvakuumetta? ;)

Jomilla on hieno maha! Mullakin on iso maha, mutta ei tosta syystä, pöh :( :D

Tuolla meidän kulta tuhisee pinniksessä :) Kohta on ikää 3 kk ja tyttö naureskelee, juttelee ja ölisee paljon :) Pitää leluja ja harsoja kädessä ja kaikkea tunkee suuhun :) Myös äidin sormia! :D Kiukuttelee ja itkee kyllä kovasti kun iskee väsymys, ja se on ihan uskomatonta miten nopeasti se väsy sitten tulee, ei tollasta ehdi ennakoimaan! :O No, onneksi rauhoittuu aika nopeasti sitten sylissä tai tuttipullolla. :) Voi harmi, ei oikein tissiä tahdo huolia enää :( Imetän ehkä 2-3 kertaa päivässä :( Jos on väsy niin tissille huudetaan ja jos on pirteä niin sille naureskellaan ja sillä leikitään... no, koitan kestää tämän pettymyksen, eihän mun edes pitänyt imettää ollenkaan alunperin!

Yksi flunssakin on jo selätetty, se oli kyllä rankkaa. Ja usein saa vieläkin niistää pikkuniistäjällä tai nenäfriidalla, varsinkin kun alkaa hirveä itku niin on äkkiä nenä tukossa. Toivottavasti teidän vauvat pysyy terveinä!

Itsellä on välillä todella rankkaa mielialan heittelyiden kanssa, ei ole oikein tottunut tuollaiseen raivoamiseen... mutta taas helpottaa kun mies on kotona ja saan levättyä enemmän.

Pitäkää itsestänne huolta ja vauvoista ja mahoista ja miehistä ja kaikista! Ja oikein ihanaa joulua jokaiselle!!! :heart: :heart: :heart:

tömpsis ja super-ihana-Super
 
  • Tykkää
Reactions: Ruutinen
Onnea Niiskuneiti :)

Minäkin nyt sitten yhtäkkiä eksyin näille sivuille. Vauvantuoksuissa eletään ja ei ehdi paljon koneella istumaan.

Miedän poitsulla on ollut kans flunssaa ja sitkeä onkin. Jo 6 viikkoa kestänyt. Onneksi on jo pikkuhiljaa menossa ohitse. Inhottava katsoa kun toinen pieni on niin räkäinen ja tosiaan just silloin kun itkettää niin ei meinaa henkeä saada :( Vielä kun se rs -virus pelottaa kovasti. Onneksi ei ole ollut kuumetta :)

Oikein ihania raskausviikkoja Jomille ja Ansikselle :heart: En voi sanoa että tankkina olemista ikävöisin mut on se raskausaikakin kyllä ihanaa :) Mut vauva kyllä ihanampi :D Ei mene teilläkään enää kauaa...

Rauhallista Joulun odotusta toivottaa

Ruutinen ja Olavi (!) kohta 3kk

 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä