Haavoja tulee itsestään ?? :o

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Täältä ennenkin löytynyt muutama viisas lääkäri, tai "lääkäri" :) Niin kyselen mistä voi johtua käsiin itsestään tulevat pienet haavat?
Ne ilmestyvät öisin ja alkuun pistin merkille, - jopa naureskelin miehelle että joku käy viiltelemässä verisuonia, kun ne muutamat olivat juuri suonten poikki meneviä (olen hoikka, näkyvät selvästi)
Mutta nyt ei enää naurata kun niitä tulee lisää ja viimeisin on kipeä. Aivan kuin paperihaavoja, mutta en käsittele papereita, rasvaan käsiä, syön monipuolisesti..tulevat itsestään.

Muuta saiarstelua on ollut, mutta jätetään se tästä vielä epärelevanttina pois kun ei siitä ota lääkäritkään selkoa.
 
vierailija
Ai niin joo, voihan siinä tosiaan olla joku luonnollinenkin selitys. Oletko ap varma, ettet esim. iltapesulla huitaise kättäsi johonkin peilikaapin kulmaan, etkä vain huomaa sitä, tai muuta vastaavaa.
Olen aivan varma, meillä ei edes ole peilikaappeja.

Jotain yliluonnollista tässä itsekin pikkuhiljaa epäilen. Mutta siis google löysi viittauksia vitamiinipuutokseen, mutta ei mitään tarkempaa, joten siksi olen toiveikkaana täällä :)
Onhan se ihan käsittämätöntä että iho voisi itsestään noin revetä..!

Muita oireita on vaikka muille jakaa, että sen vitamiinipuutoksen lisäksi (joita kyllä popsin hulluna) saa kaikkea muutakin vakavaa epäillä.

AP
 
Olen aivan varma, meillä ei edes ole peilikaappeja.

Jotain yliluonnollista tässä itsekin pikkuhiljaa epäilen. Mutta siis google löysi viittauksia vitamiinipuutokseen, mutta ei mitään tarkempaa, joten siksi olen toiveikkaana täällä :)
Onhan se ihan käsittämätöntä että iho voisi itsestään noin revetä..!

Muita oireita on vaikka muille jakaa, että sen vitamiinipuutoksen lisäksi (joita kyllä popsin hulluna) saa kaikkea muutakin vakavaa epäillä.

AP
Voiko olla, että iho vain on niin kuiva, että haavautuu.
Tai mitä jos alitajuisesti haluat rangaista itseäsi, mutta ihan vähän vain, joten unissasi viiltelet itseäsi paperisuikaleella :LOL:
Tai naapurin kissa ryömii jostain ilmastointiluukusta öisin teidän sänkyyn pötköttämään.
Ihme vaiva joka tapauksessa.
 
vierailija
Haluaisin kovin jatkaa vitsailua, moni on jo kyllästynyt mun lääketiede diipadaapaan, mutta tämä alkaa jo olla vähän kuluttavaa. Mainittakoon vielä että nyt oli samanainaisesti suussakin haava, joten kovin kiinnostais tietää mitä tää on. Toki olen pian taas ihan irl lääkäriinkin yhteydessä.

AP
 
vierailija
Itsellä iho kuiva ja "herkistynyt" nyt mm. saippualle. Siitä kädet kuivuu lisää ja saa aikaan juurikin kipeitä haavoja. Käyttätkö iltaisin jotain saippuaa tms. pesuainetta?
 
vierailija
Haavoja on ollut käsissä, nimenomaan kämmenissä, tai nyt sormessa.
Olen aika kemikaalivastainen, ollut pitkään, joten en juurikaan käytä saippuita. Sama vanha saippua jolla pesen kasvot.
Ja nyt on tosiaan suussakin haava, paikassa johon ei voi puraista. En tiedä liittyykö asiaan.

Niin mystistä että jo senkin takia täytyi johonkin dokumentoida :D
 
vierailija
Ahaa, ilmeisesti ulkoisen kosteutuksen, siis rasvailun lisäksi syy voi olla myös nestehukka. Minkä näen helposti liittyvän muuhun sairasteluun. Juoni sakenee, tätä ei ihan helposti ratkaistakaan :(

AP
 
vierailija
Ei tuo miltään kummalta kuulosta. Mulla ei muuten atooppinen iho eikä kädet mitenkään jatkuvasti kuivat mutta talvisin pääasiassa kelien muuttumisten yhteydessä kädet menee ihan yks kaks pienille haavoille ja rystyt kuivaa, sitten taas paranee. Jotain hyvää rasvaa vaan, tarvittaessa kortisonia.
 
vierailija
Haluaisin kovin jatkaa vitsailua, moni on jo kyllästynyt mun lääketiede diipadaapaan, mutta tämä alkaa jo olla vähän kuluttavaa. Mainittakoon vielä että nyt oli samanainaisesti suussakin haava, joten kovin kiinnostais tietää mitä tää on. Toki olen pian taas ihan irl lääkäriinkin yhteydessä.
AP
Katoppa, onko niissä sun vitamiineissa jossakin apuaineena (kohta 6 pakkausselosteessa)
natriumlauryylisulfaattia. Monissa on ja pienikin määrä tekee aftoja limakalvoille.
 
laastarit käytössä
Ei tuo miltään kummalta kuulosta. Mulla ei muuten atooppinen iho eikä kädet mitenkään jatkuvasti kuivat mutta talvisin pääasiassa kelien muuttumisten yhteydessä kädet menee ihan yks kaks pienille haavoille ja rystyt kuivaa, sitten taas paranee. Jotain hyvää rasvaa vaan, tarvittaessa kortisonia.
Sama juttu minulla. Talvi ja kuivuus saa varsinkin sormien taipeet aukeamaan niin, että veri vain vuotaa. Ihan kuin olisi veitsellä tehty viiltoja.
 
vierailija
vierailija
mulle tulee havoja sormiin ja käsiin vahvasti emäksisitä pesuaineista. tai tavallisesta pyykkijauhostakin.
Marseille le chat - nimistä palasaippuaa myydään ruokakaupoissa. Käytä sitä aina kun voit ja pyykkikoneeseen LV. Marseillella lähtee lika pois, kun käyttää mikrokuituluutua, pyyhkäisee sen saippuassa ja sitten vaan luutuilee. Pesuvesi saa olla aika lämmintä ja huuhdellaan sitten hyvin. Olen pessyt ikkunatkin sillä ja niihin tulee likaa hylkivä pinta. Ei tarvi jatkuvasti olla pesemässä niitäkään, harvemmin siis. Voikai sillekin tulla allergiseksi, mutta on se niin halpa konsti, ettei monikaan usko, kuinka helpolla vaiva voi kadota... Käsintiskiaineena käytän LV-ainetta enkä edes hanskoja, mut multahommissa tarvin ne.

"Kuten Harwey itse sanoi, kiivailu jonkin asian puolesta ei aina suinkaan todista hyvää itse asiasta, sillä totuus ei tarvitse suojelusherroja. Totuuden hän tahtoi löytää suoraan luonnosta eikä kirjoista;... Kun olemme persoja uusille asioille, meillä on tapana vaeltaa kauas tuntemattomiin maihin, jotta näkisimme omin silmin sen, mitä olemme toisilta kuulleet; silloin kuitenkin usein havaitsemme ne toisenlaisiksi kuin huhu on kertonut. Tulkoon siis häpeä sille, joka tällä laajalla ihailtavalla ja aina lupauksensa pitävällä Luonnon kentällä uskoo toisten kirjoituksia, sepittää sitten epävarmoja ongelmia ja solmii okaisia ja petollisia väitelmiä. On näet mentävä itsensä Luonnon tykö ja pysyttävä sillä polulla, jonka se meille osoittaa. Siten, kunhan vain kysymme silmiltämme ja lähdettyämme pienistä asioista astumme aina suurempiin, pääsemme vihdoin tunkeutumaan sisimpiin salaisuuksiin asti."
-Anto Leikola kirjassa "Ongelmana elämä", William Harveysta (kuollut 1657;-) -
 
Niiden viimeisin vastaus oli, että kaikkea ei lääketiede voi selittää. Mites sitten itsestään ilmestyvät haavat noin niinkun uutena oireena !! Joudun kohta hullujenhuoneelle.

Kaksplus tietää aina parhaiten :D

AP
Sanoit, että popsit vitamiineja ihan hulluna. Olethan tarkkana, ettet saa mistään vitamiinista jatkuvasti övereitä? Sellaisestakin voi tulla outoja oireita.
Käy verikokeilla mittauttamassa vitamiiniarvot.
Laita yöksi käsiin pumpulihanskat. Ihan vaan siksi, että, jos raavit itseäsi, niin pumpulihanskat estävät sen.
Tarkista yökkärisi ym. ettei saumoissa ole mitään teräviä lankoja tai vastaavia.
Tarkista, ettei niitä myöskään törrötä sängyn patjasta.

Onko ihosi erityisen ohut?
 
vierailija
Vitamiinipillerit saattavat olla syyllisiä.
Tietysti - kun niissä ei ole mitään luonnollista. E-vitamiini esimerkiksi on soijaölyä eikä sitä tarvikaan sietää, kun siinä on glyfosaattijäämiä. Mut jos sitä saa muualtakin, ei ole mikään ihme, jos saa liikaa - siis viljassakin on niitä, jos ei ole luomua, sillä suorakylvössä niitä baan käytetään niin paljon! Jätä nyt kaikki nappulat pois, niin sillähän se selviää helpoiten. Ei sinuakaan olis täällä jos ne olis välttämättömiä, kun ei sun esiäidit ole niitä popsinut aikoinaan.
 

Yhteistyössä