Haavoja tulee itsestään ?? :o

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jos vesihanoista tai rivoista on kromattu pinta kulunut rikki, on se kamalan terävää. Suojaa ne vaikkapa kumikäsineillä, niin näet, vaikuttaako. Samoin alumiiniset kannet saattaa avatessa ärsyttää ihoa, repiminen on hankalaa.
 
vierailija
Haluaisin kovin jatkaa vitsailua, moni on jo kyllästynyt mun lääketiede diipadaapaan, mutta tämä alkaa jo olla vähän kuluttavaa. Mainittakoon vielä että nyt oli samanainaisesti suussakin haava, joten kovin kiinnostais tietää mitä tää on. Toki olen pian taas ihan irl lääkäriinkin yhteydessä.AP
Unohdin sanoa, että tomaatit täytyy olla luomua. Muista tulee haavoja suuhun - joku torjunta-aine tietysti, kun luomusta ei tule. Mut se nyt on vaan yksi asia monista. Itse ne pitää selvittää aina. Vitamiinipillerit pois ihan ekaksi.
 
vierailija
Haavoja on ollut käsissä, nimenomaan kämmenissä, tai nyt sormessa.
Olen aika kemikaalivastainen, ollut pitkään, joten en juurikaan käytä saippuita. Sama vanha saippua jolla pesen kasvot.
Ja nyt on tosiaan suussakin haava, paikassa johon ei voi puraista. En tiedä liittyykö asiaan.

Niin mystistä että jo senkin takia täytyi johonkin dokumentoida :D
Miten voi kämmenissä verisuonet näkyä? Taidat olla todella laiha ja ssykin on sitten se sairaanloinen laihuus.
 
Mä ihmettelin, kun ranteeseen tuli haavoja ja näytti siltä kuin viiltelisin itseäni. Yksi päivä tajusin mistä ne tulee.
Nojaan pöytään töissä niin, että ranne jää ryntäiden alle puristukseen ja essun rypyt tekevät kuivalle iholle viiltohaavoja.
Olisiko sulla iho jotenkin yöllä rutussa ja tämän seurauksena tulee haavoja.
 
vierailija
Mulla tuli esikkokukasta, josta keräsin kuihtuneet kukat toisella kädellä. Ihmettelin, miksi vain toiseen käteen tuli paha ihittuma - siitä sitten päättelin. Hanskat käteen.

Helpottiko yhtään?
 
vierailija
sinänsä hauska kun aina annetaan näitä vinkkejä vaihtaa kaikki tuotteet hajustamattomiin tai luomutuotteisiin. tai hajustamattomaan luomuun :D

Kun atooppiselle, herkälle iholle voi sopia paljon paremmin joku muu kuin se hypersuperalleginenluomu. Ainakin mulla.
pitkä lista mulla on sopivista tuotteista ja hyvin monessa tuotteessa nimenomaan se "allergiaversio" ei todellakaan ole se mikä sopii. Esimerkkinä vaikka nyt ihan tiskiaineet ja käsisaippuat joista allergiaversiot kuivattavat kädet korpuiksi ja kädet on haavoilla samantien mutta sitten taas fairylla kun tiskaa ja doven vihreällä saippualla pesee kädet, ei ole mitään ongelmaa.
yksikään hajustamaton herkän ihon shampoo tai luomushampoo ei ole käynyt, mutta lorealin markettishampoon keltainen versio kyllä, muut ei. tulee rakkuloita päänahkaan ja kaamea hilseily ja kutina samantien.

että ihan oikeasti, ei se hajusteeton tai luomu tai luonnonkosmetiikka todellakaan tarkoita että se olisi jotenkin iholle aina parempi vaihtoehto
 
vierailija
mullekkin tulee tommosii haavoi yöllä.:unsure: oon aika nuori ja en oo mitenkään kauhean laihakaa nii en ymmärrä mistä ne tulee. niit ilmestyy kaikki alle, jalkoihi vatsaa ja käsii. ne on välillä tosi kipeitäki ja vuotaa verta, nii on alkanu tässä pelottaa uskaltaako mennä nukkumaan jos niitä tulee lisää. en vaan tajuu mistä ne voi tulla
 
vierailija
Itsellä tuli kolme-neljä viiltoa, kuin pienen puukon haavaa yöllä nukkuessa. Syön monipuolisesti sekä vitamiineja. Ensin tuli mieleen joku poltergeist-tyyppinen ilmiö. Olen juonut runsaasti nesteitä, teetä vettä ja nesteitä on jäänyt sisääni. Se aiheuttaa ihon ns. huononemista. Iho parantuu kun vesi, tee, muu neste on virtsattu pois. Voisiko nesteytys olla syynä? Näin sitä pohdin
 
vierailija
Itsellä tuli kolme-neljä viiltoa, kuin pienen puukon haavaa yöllä nukkuessa. Syön monipuolisesti sekä vitamiineja. Ensin tuli mieleen joku poltergeist-tyyppinen ilmiö. Olen juonut runsaasti nesteitä, teetä vettä ja nesteitä on jäänyt sisääni. Se aiheuttaa ihon ns. huononemista. Iho parantuu kun vesi, tee, muu neste on virtsattu pois. Voisiko nesteytys olla syynä? Näin sitä pohdin
Eiköhän liene pakkanen, lämmitys ja kuiva ilma, jotka rasittavat ihoa. Myös runsas suihkussa käynti ja kovat pesuaineet voivat talviaikaan kuivattaa. Tuo nesteytys juttu on aika kaukaa haettu enkä oikein usko siihen. Kuivuminen aiheuttaa iho-ongelmia enemmän kuin nesteen juominen, joka on munuaisten kannalta äärimmäisen tärkeää.
 
vierailija


Marseille le chat - nimistä palasaippuaa myydään ruokakaupoissa. Käytä sitä aina kun voit ja pyykkikoneeseen LV. Marseillella lähtee lika pois, kun käyttää mikrokuituluutua, pyyhkäisee sen saippuassa ja sitten vaan luutuilee. Pesuvesi saa olla aika lämmintä ja huuhdellaan sitten hyvin. Olen pessyt ikkunatkin sillä ja niihin tulee likaa hylkivä pinta. Ei tarvi jatkuvasti olla pesemässä niitäkään, harvemmin siis. Voikai sillekin tulla allergiseksi, mutta on se niin halpa konsti, ettei monikaan usko, kuinka helpolla vaiva voi kadota... Käsintiskiaineena käytän LV-ainetta enkä edes hanskoja, mut multahommissa tarvin ne.

"Kuten Harwey itse sanoi, kiivailu jonkin asian puolesta ei aina suinkaan todista hyvää itse asiasta, sillä totuus ei tarvitse suojelusherroja. Totuuden hän tahtoi löytää suoraan luonnosta eikä kirjoista;... Kun olemme persoja uusille asioille, meillä on tapana vaeltaa kauas tuntemattomiin maihin, jotta näkisimme omin silmin sen, mitä olemme toisilta kuulleet; silloin kuitenkin usein havaitsemme ne toisenlaisiksi kuin huhu on kertonut. Tulkoon siis häpeä sille, joka tällä laajalla ihailtavalla ja aina lupauksensa pitävällä Luonnon kentällä uskoo toisten kirjoituksia, sepittää sitten epävarmoja ongelmia ja solmii okaisia ja petollisia väitelmiä. On näet mentävä itsensä Luonnon tykö ja pysyttävä sillä polulla, jonka se meille osoittaa. Siten, kunhan vain kysymme silmiltämme ja lähdettyämme pienistä asioista astumme aina suurempiin, pääsemme vihdoin tunkeutumaan sisimpiin salaisuuksiin asti."
-Anto Leikola kirjassa "Ongelmana elämä", William Harveysta (kuollut 1657;-) -
 

Yhteistyössä