Hää kokemuksia

Hei!


Me ollaan mietitty että paljonko maksaisi pitää häät.. Siski kaipaisin kovasti teidän kokemuksia. Paljonko omat hääsi maksoivat ja mitä siihen hintaan sisältyi siis teittekö itse kaiken vai oliko pitopalvelu, menittekö kirkossa vai maistraatissa, oliko joku bändi, teidän vaatteet, juomat jne...


Kiitos kovasti jo etukäteen =)
 
hemuli
No sehän riippuu ihan siitä millaiset häät järjestää.. Me mennään ensi kesänä naimisiin. Sinne kutsutaan max. 50 henkilöä+lapset. Pitopalvelu hoitaa ruokapuolen, itse ehkä jotain tarjottavia teen, bändi tulee..jne. Häät pidetään Saariselällä, joten majoitus täytyy järjestää osalle vieraista. Ei olla vielä laskeskeltu paljonko tulee maksamaan, mutta useampi tonni siihen uppoaa.
 
jonna
Häät tulivat maksamaan n.5500e. Kirkkohäät (ilmainen), ostetut puvut, pitopalvelu (ruoka ja kahvi ja yöpala ja kakku ym.), työväentalo paikkana, valokuvaamo, hääauton vuokra, sormukset, koristelut, kukkaset. Aika lailla "hyvät" häät sai tolla rahalla.
 
jonna
Alkuperäinen kirjoittaja jonna:
Häät tulivat maksamaan n.5500e. Kirkkohäät (ilmainen), ostetut puvut, pitopalvelu (ruoka ja kahvi ja yöpala ja kakku ym.), työväentalo paikkana, valokuvaamo, hääauton vuokra, sormukset, koristelut, kukkaset. Aika lailla "hyvät" häät sai tolla rahalla.
Niin unohtu mainita että vieraita oli 110.

 
rouva jo
Meidän häät maksoi aikoinaan noin 50 000mk. Häät pidettiin hotellissa Saimaan rannalla ja ruoat ja juomat oli talon puolesta. Muita kuluja: vaatteet, kampaaja, koristeet ym. Vieraita oli noin 100.
 
Meil oli vieraita noin 75 ja pitopalvelusta otettu ruoka maksoi noin 27 euroa per naama....lapset ja nuoret pääs joko ilmaseks tai puoleen hintaan, että vähän halvemmalla ja kun ruokiin lisää boolitonkat päälle, niin muistaakseni pitopalveluun meni jotain 2000 euroa (en ihan tarkkaan muista). Bändi maksoi 500 ja valokuvaus 550. Oma pukuni oli jotain 350 ja tytön puku noin 50, miehen puku noin 130.Mun ja tytön kenkiin meni yhteensä noin 70. Lisäks tuli tietty kutsukortit (noin 100), sormukset ja koru (noin 220), meikkaus 60, kampaus 25, hääkarkit, paikkakortit, kukkaset 120, kiitoskortit ja isommat kuvat lähimmille (aikamoinen summa uppos vielä näihinkin, oisko 300 edes riittäny) ja niin päin pois....kirkossa vihittiin, sehän nyt ei mitään maksa.
 
Meillä häät maksoivat 7500?. Vieraita oli 100 ja pitopalvelu teki ruuat ja hoiti tarjoilut, juomat (viinit, oluet ja boolin) hankimme itse Virosta hieman edullisemmin. Tuohon hintaan sisältyi lisäksi siis hääpaikn vuokra, orkesteri, molempien ja lapsen puvut, mies ja lapsi olivat vuokrapuvuissa, mutta mun hääpukuni ostettiin omaksi, sormukset, hääauto, morsiuskimppu ja muut kukat, pöytäkoristeet ja -kukat, hääkarkit, valokuvaus, kuvaaja hääpaikalle...

Apua, en enää edes muista mitä kaikkea siinä oli. Hämatkaa tai kiitoskortteja emme tuohon summaan laskeneet.

Onnea ja mukavia hääjärjestelyjä teille!
 
Kiitos kaikille jo vastanneille =) tämä kertoo jo kummasti suuntaa että paljonko mikäkin maksaa. Häitä ei olla vielä niinkään suunniteltu, haluttiin vaan tietää että paljonko suurinpiirtein mikäkin maksis, et osaa varata rahaa ja sit suunnitella häitä :heart: Hääkuume on kylää kova, mutta ei taida olla vielä ihan tarpeeks rahaa....
 
hemuli
Alkuperäinen kirjoittaja Nellan mami:
Kiitos kaikille jo vastanneille =) tämä kertoo jo kummasti suuntaa että paljonko mikäkin maksaa. Häitä ei olla vielä niinkään suunniteltu, haluttiin vaan tietää että paljonko suurinpiirtein mikäkin maksis, et osaa varata rahaa ja sit suunnitella häitä :heart: Hääkuume on kylää kova, mutta ei taida olla vielä ihan tarpeeks rahaa....
Onkos jo kosittu??
 
Mein makso reilu 2000?
Juhlapaikka saatiin ilmatteeks. Oli bändi jonka mun äite kustansi, koska ovat tuttuja. Ruoka ja tarjoilu oli ammattikoululta ja siihen suurin osa upposi, meillä oli satakuntalainen pitopöytä. Kukkiin ja kimppuihin saatiin tuttuus alennusta. Mun puku oli jokun 700? ja isännän en muista. Hääautona oli pv-volvo, tutulta ja sekään ei maksanut. Tätini hoiti kuvaamisen :) Itse tehtiin karkit, kyltit ja koristeltiin ja siivottiin hääpaikka. Niin ja vieraita oli hieman alle 120hlö.
 
Nalletar
Meillä maksoi pari viikkoa sitten olleet häämme noin 7000e. Siihen summaan on laskettu ihan kaikki muu, paitsi matka. Vieraita oli n.150 aikuista ja varmaan n.20 lasta. Ruokapuoli hoidettiin paljon itse tekemällä, mutta hääpäivänä oli sitten pitopalvelu. Kirkkohäät (& sotilashäät) oli. Boolia ja sahtia tarjottiin ja bändi oli. Puvun ostin käytettynä ja kutsuja, koristeita, jne. tehtiin itse. Aika tarkkana sai olla, että sai tuon summan rahaa riittämään. Meillä kyllä oli ruokaa ja juomaa varattu 200 henkilön mukaan, kun ei yhtään tiedetty paljonko tulee niitä jotka ei ilmotaudu. Kannattaa varata sitä rahaa useampi satanen häiden jälkeenkin. Yllättävästi sitä menee sitten kiitoskortteihin, valokuviin, papereiden uusimiseen ja sellaseen.
 

Yhteistyössä