*hääjuhlaan ohjelmaideoita!*

  • Viestiketjun aloittaja morsmaikku
  • Ensimmäinen viesti
morsmaikku
MOI
Olemme menossa naimisiin ja nyt toivoisin kaikenlaisia ideoita siitä, millasta ohjelmanumeroa voisi järjestää hääjuhlassa. EI sitä morsiamen ryöstöä. Mielellään semmosia, että se yleisö = juhlakansa saataisi muukaan meininkiin. Bändi tottakai soittaa..

Kannattaako ohjelmanumerot järkätä ennen vai jälkeen häävalssin?
Kannattaako ohjelmanumerot olla heti alussa vai voiko niitä pitää pitkin juhlaa? Jos vastauksen kohdalla mietitte, että iltaa kohden juhlakansa alkaa olla jo vähän viihteen puolelle, niin vastaus on, että ovat sitten ottaneet omat juomapänikät mukaan, sillä meidän häissä ei tarjoilla alkoholia - vain ruuan kanssa tulee viiniä plus ne alkumaljat. Muuta alkoholia ei meidän taholta tarjoilla, eli väki on varmaan aika selvää loppuu asti...

Eli kaikki ideat ja ehdotukset ovat tervetulleita!!
 
Häät kokenut
Ymmärsin, että olet tulevan juhlapäivän morsian. Joten vinkkinä sinulle ja tulevalle sulhasellesi, valitkaa ystävä-/sukulaispiiristänne sellaiset kaasot ja bestmanit, jotka kykenevät huolehtimaan sen päivän viihteellisestä ohjelmasta. "Tyytykää" te vain juhlimaan ainutlaatuista päiväänne mitä yllätyksiä se sitten tuo tulleessaankin... niin mekin tehtiin. Kyllä siinä muissa häävalmisteluissa riittää puhaa teille ihan kylliksi (kutsut, karkit kiitokset ym. ym...).

Nimim. kokemusta on.
 
Olen ap eli morsmaikku.
Kiitos vinkistä, mutta kun ei käytännössä onnistu.
Laittaisin ihan taatusti tämän puolen kaasolle ja bestmanille, mutta...

Meillä ja etenkiin minulla on tavattoman vähän kavereita tai tuttuja. Sukulaiset asuvat toisaalla enkä tiedä tulevatko edes häihin, kutsun kyllä laitan.

Bestman on, mutta ei hän mahdottomiin pysty, hänen aikansa ei yksinkertaisesti riitä älyttömiin. Ei siis suunnitteluun tai organisointiin.

Minun kaaso-ehdokkaani on estynyt toimimasta tehtävästä, on semmoisessa elämäntilanteessa ettei onnistu.

Eli kaasolle ja bestmanille emme näitä suunnittelu-idea- tehtäviä voi laittaa, koska kaasoa ei ole ja bestamanin tehtävä on vain kuskata meitä. Muuta hänelle ei ole tehtäväksi laitettu.

Haluaisin siis edelleen niitä ideoita, käytännössä "juonnot" jätämme joko bändin tai bestmanin vastuulle, mutta ohjelmaideoita ja kaikkea kiitos. !!!
 
Mene katsomaan vaikka naimisiin.info sivuja.

Meilläkin on häät tulossa, mutta niin me ihmiset olemme vaan erilaisia. Mun pahin painajainen olis, jos olis jotain leikkejä, joita erilaisilla nettisivuilla esitellään. Minusta on ihan kamalaa sellaiset tyhmät tietovisailut, miesten säärien tunnistusleikit tai yksi jää ilman tuolia pelleilyt (vrt. 4-vuotiaiden synttärit). Jokainen toki tavallaan, mutta minä saisin moisista näppylöitä. Jos on vierailla tylsää, niin eipähän ainakaan meillä morsianta ja sulhasta ahdista, kun meillä on ohjelmassa vain hyvää ruokaa ja mieskvartetti on haaveissa ja toivottavasti mitään kuivakurkkuja ei ole tulossa häihin, sillä meillä tulee täysin alkoholittomat häät. Joku varmaan on sitä mieltä, että olen tämän perusteella maailman tylsin ihminen, mutta kaikki työkaverit ja ystäväni pitävät minua hauskimpana tapaamanaan ihmisenä, minä vaan haluan että tiedän kummat on polttarit ja kummat on häät. Häät on minusta hieno ja arvokas juhla.
 
morsmaikku
Klikkasin linkin. Voi ei. En taidakaan haluta häihini mitään ohjelmanumeroa, jos ne ovat ihan oikeasti tuota tasoa!!!

Muuten: meilläkään ei ole alkoholia häissämme!
 
meidän häissä oli ohjelma numero sellanen että miehet seisoi rivissä nilkka paljaana ja morsiammen silmät sidottu ja piti tunnistaa oman miehen nilkka ja vastaavasti mies tunnisti silmät sidottuna naisten rivistä oman vaimon kämmenen.
 
annimam
Meillä oli kunnon perinteiset maalaishäätalkoholinkin kera. Leikkejä oli pitkin iltaa, tai oikeastaan aina bändin pitäessä taukoa.Ehdottomasti paras ja viihdyttävin lleikki oli eräänlainen näyttelyleikki. Siinä jaettiin roolit noin 12 vieraalle(toki sulhanen tai morsian sai myös osallistua) ja sitten kaaso luki hauskaa tarinaa. Henkilöiden oli määrä toimia tarinen mukaisesti. Meillä esimerkiksi sulhanen sai roolikseen olla prinsessa jonka täytyi esim.kiivetä linnantorniin(naispuolinen ystäväni) karkuun ilkeää ritaria(setäni), joka ratsasti uljaalla hevosella(tätini) ja ampui upealla aseellaan(serkkuni). Trina/leikki jatkui ainakin 15min ja voin vain sanoa että kaikilla oli hirmu hauskaa ja vieraat pääsivät hyvin mukaan!..kyllä siinä valui morsiammeltakin muutama naurunkyynel :LOL:

Kannattaa myös miettiä jos lähipiiristä löytyisi joku laulu-tai soittotaitoinen..

Meillä häävalssi tanssittiin heti kun bändi aloitti soittamisen, eli ruokailun jälkeen aika alkuillasta..se jännitti niin kovasti että oli hyvä saada heti pois alta! =)

Oikein ihanaa hääpäivää teille toivottelen!Toivottavasti löydätte mieluisaa ohjelmaa!
 
Itse olin kaverini häissä kaasona viime kesänä. Ensin kaveri meinasi, ettei mitään leikkiä, mutta sitten tulikin toisiin aatoksiin ja pyysi kaikenlaista leikkiä.. Hänen miehensä on kalju, samoin kuin miehen veljet ja isä sekä myös morsiamen veli. Hänelle tulikin tehtäväksi silmät sidottuina tunnistaa oma miehensä tämän päästä.. Samoin oli tuo tarina-näytelmä, sekä sulhasen alkupuhe, mistä hän ei tiedä mitään. Tuolla häissä sulhasta oli polttareissa pyydetty sanomaan jotain tulevaa vaimoaan kuvaavia adjektiiveja ja ne laitettiin puheeseen siinä järjestyksessä missä mies sanoi.. :D Nuo on tietenkin hankala toteuttaa, jos hääpari itse keksii ohjelman..
Voisihan sitä ajatella jotain tutustumisleikkiä, esim. yksissä häissä oli sellainen, että kuljetettiin pakettia, annettiin aina tuntomerkkejä, esim. pisimmälle miehelle, naiselle jolla kaunein hymy, miehelle jolla on hauskimmat viikset..:D
 
morsmaikku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2006 klo 22:27 vieras kirjoitti:
Anteeksi morsmaikku kun en ymmärrä, mutta onko niin, että et laske siis viiniä alkoholiksi etkä onnittelumaljoja (ne toki voi ollakin vaikka pommakkia)?
Anteeksi. Olinpas epäselvä. :LOL:
Meillä ei ole MITÄÄN MUUTA alkoholia tarjolla kuin onnittelumaljat, ja viiniä ruuan kanssa kyytipojaksi, mutta määrällisesti se ei tarkoita kuin pari lasillista per syömäri. Eli näillä määrillä ei pääse humalaan asti. Ryyppäämis/pämppäämistarkoitusta ei saavuteta meidän tarjoamilla määrillä.
Valtaosa onnittelumaljoista onkin pommakkia tai vast. alkoholitonta versiota, koska joukossa on paljon absolutisteja.

Olen itse ollut vain semmosissa häissä, missä on sitten ruokailun (ruokajuomana vesi, kotikalja yms) ja kakun leikkuun jälkeen nostettu esille boolimaljat, alkoholilla terästettyä juomaa tottakai... Siksi tämä löyhä käsitys alkoholittomista häistä, 100:lla nämä ei siis sitä ole, on vain rajoitetusti.
 
Mainio ohjlmanumero on lotto. Lottohan on lauantaina ja yleensähän myös häätkin. Voisi ostaa koko juhlaväelle kimppaloot hääkarkkien sijaan niin, että toinen lappu menisi häävieraalle ja toinen puoli jäisi hääparin käsiin. Sitten virallisen arvonnan jälkeen julkistetaan numerot lottotyttöjen kantamana. Jos on kovin tiukka budjetti, niin useamman hengen kimppakin on mahdollinen.
 

Yhteistyössä