Häälahjasta taas asiaa.

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
On jo monta vuotta yhdessä ollut pariskunta, lapsiakin kaksin kappalein, ja omistusasunto täynnä roipetta.

Rahatilanne ei mikään paras, ja lahjaksi on toivottu ensisijaisesti rahaa.

Mutta myös lastenhoitajista on pulaa ja olisi toiveissa saada useammin ja helpommin lapsille hoitajaa.

Niin oonko mä nyt ihan tyhmä, jos mä sen rahan sijasta annan ihan tuntuvan "lastenhoitolahjakortin"? Kun vara ei ois ihan kauheesti laittaa, ja tuntuu, että ei hyö siitä paljonkaan kostuis. Kun taas toisaalta siitä lastenhoitoavusta ei heilä tunkua oo...?
 
ede
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On jo monta vuotta yhdessä ollut pariskunta, lapsiakin kaksin kappalein, ja omistusasunto täynnä roipetta.

Rahatilanne ei mikään paras, ja lahjaksi on toivottu ensisijaisesti rahaa.

Mutta myös lastenhoitajista on pulaa ja olisi toiveissa saada useammin ja helpommin lapsille hoitajaa.

Niin oonko mä nyt ihan tyhmä, jos mä sen rahan sijasta annan ihan tuntuvan "lastenhoitolahjakortin"? Kun vara ei ois ihan kauheesti laittaa, ja tuntuu, että ei hyö siitä paljonkaan kostuis. Kun taas toisaalta siitä lastenhoitoavusta ei heilä tunkua oo...?
Siis, kuulostaa tosi hyvältä. Oikeasti, erityisesti jos on jotenkin tehty helposti, eli "haetaan lapset ja palautetaan vrk" myöhemmin kotiin. Ei siis näin tylysti, mutta idean tarkoitat. Toihan on ihan kun antaisi rahaa, mutta kivempi =)
Erityisesti jos lapset tykkää olla teillä =))
 
Kuulostaa oikein hyvältä idealta. Yhissä häissä oli joskus sellanen kiva kuukausi juttu että oli joka kuulle joku tehtävä (vuoden ajaksi häistä) ja vieraat niitä sitten nosti. Semmonenkin olisi ihan mukava jos vaikka ehtii toteuttaa, niin saa sitten muutakin kuin raha ja materiaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hankey2:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kommenteista. Ehkäpä siis luotan, että hekin ilahtuvat ajatuksesta, kun täälläkin niin moni ilahtuisi.
mutta sinun pitää silti tehdä myöhemmin aloite lastenhoidon suhteen, että pariskunta tietää sinun olevan tosissaan. "kalenterit esiin" jne.
Juu totta kai! Onneksi tiedän äidin luottavan minuun täysin lastenhoidon suhteen, joten ei ainakaan siitä jää kiinni, ettei "hirviäisi" mua kysyä sen puolesta :)
 
tikka
Alkuperäinen kirjoittaja hankey2:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kommenteista. Ehkäpä siis luotan, että hekin ilahtuvat ajatuksesta, kun täälläkin niin moni ilahtuisi.
mutta sinun pitää silti tehdä myöhemmin aloite lastenhoidon suhteen, että pariskunta tietää sinun olevan tosissaan. "kalenterit esiin" jne.
Joo, samaa mieltä. Jotenkin esim. joka kk yhden vuorokauden. En tarkoita että noin paljon, mutta jotenkin niin, että ne tulis käytettyä. Tai jotenkin että ellet varaa minua ekana kk lainkaan, tuplaantuu hoitovuorot tms. Jotain mistä pari tietää että olet tosissasi.
Sori sanavalinnat taas, mutta ymmärrät idean.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kaisa:
Mä sujauttaisin kortin väliin leffaliput, sekä lupaukset tulla vaik 3-4:nä iltana lapsenlikaksi
Eivät oo lehvaihmisiä. Ja luulen, että enempi nauttiivat ajasta, jonka saavat ohjelmoida itte :) Mutta siis kiva idea erilaisille tyypeille.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tikka:
Alkuperäinen kirjoittaja hankey2:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kommenteista. Ehkäpä siis luotan, että hekin ilahtuvat ajatuksesta, kun täälläkin niin moni ilahtuisi.
mutta sinun pitää silti tehdä myöhemmin aloite lastenhoidon suhteen, että pariskunta tietää sinun olevan tosissaan. "kalenterit esiin" jne.
Joo, samaa mieltä. Jotenkin esim. joka kk yhden vuorokauden. En tarkoita että noin paljon, mutta jotenkin niin, että ne tulis käytettyä. Tai jotenkin että ellet varaa minua ekana kk lainkaan, tuplaantuu hoitovuorot tms. Jotain mistä pari tietää että olet tosissasi.
Sori sanavalinnat taas, mutta ymmärrät idean.
Juu jotain sellasta ajattelin. Että tosiaan jotain mistä ois "helppo alottaa" :)

 
4lapsen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
..onko sopiva määrä, jos on 4 x 4h päiväreissuja sekä 4 yöreissua?
No jos karkeesti ajattelee että hoitaja maksaisi kympin ja lahjan arvo vois olla max satasen, niin sen mukaan lahja on tositosi arvokas. Eli reilusti vähempikin musta riittää. Vaikka 2 yöreissua ja 2 päiväreissua, sekin on paljon. Mutta miten itse haluat, mutta tosiaan toi on paljon luvattu =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4lapsen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
..onko sopiva määrä, jos on 4 x 4h päiväreissuja sekä 4 yöreissua?
No jos karkeesti ajattelee että hoitaja maksaisi kympin ja lahjan arvo vois olla max satasen, niin sen mukaan lahja on tositosi arvokas. Eli reilusti vähempikin musta riittää. Vaikka 2 yöreissua ja 2 päiväreissua, sekin on paljon. Mutta miten itse haluat, mutta tosiaan toi on paljon luvattu =)
No ehkä mä laitan sit kolme ja kolme :D
 
julia
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Alkuperäinen kirjoittaja 4lapsen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
..onko sopiva määrä, jos on 4 x 4h päiväreissuja sekä 4 yöreissua?
No jos karkeesti ajattelee että hoitaja maksaisi kympin ja lahjan arvo vois olla max satasen, niin sen mukaan lahja on tositosi arvokas. Eli reilusti vähempikin musta riittää. Vaikka 2 yöreissua ja 2 päiväreissua, sekin on paljon. Mutta miten itse haluat, mutta tosiaan toi on paljon luvattu =)
No ehkä mä laitan sit kolme ja kolme :D
niin, kympin tunti olis päiväreissujen arvo jo 160e ja lisäksi yöreissut...=) Tietty jos lapset sulle mieleisiä, siis, että helppo ja kiva olla heidän kanssaan niin sitten ei sen niin väliä.
Tota voi muutenkin kehitellä, tehdä vaikka ns. liput hoitopaikkaan (4h päivälippu ja vuorokauden lippu) tms. Koneella on hellpo tehdä ja ehkä olis helpompi käyttää näitä ns. lippuja...
mutta jokatapauksessa hauska ja kiva idea!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marianna:
kiva idea. itse en kuitenkaan laittaisi mitään tunteja ylös, vaan joko että 4 kertaa päivähoitoa ja 4 kertaa yöhoitoa (öitä vaikka peräkkäinkin)

Mää itte vaan koin selkeemmäks laittaa jotain osviittaa.. että just jos suunnittelee johki yöreissulle lähteväsä, ni ei tartte panikoijja, että haenko heti klo 12 pois.. vaan tietääpi valamiiks, että hyvin on aikaa "siirtymiin" :)
 
kolmen äiti
Me pidetään muutamalle läheiselle juhlat samalla kun uusitaan vihkivalamme 10vuotis hääpäivänämme. Voi kun joku vieraistamme antaisi meille tällaisen lahjan...

Aivan IHANA IDEA!

Itse olisin jo TOSI otettu lupauksesta ottaa lapset hoitoon yhtenä viikonloppuna (esim pe-ilta - su) ja vaikka lisäksi muutamana päivänä tai iltana muutamaksi tunniksi.
 

Yhteistyössä