Häät ja ristiäiset, apuja kaipaan!=)

Eli tarkotuksena on järjestää ristiäiset ja häät samana päivänä, samana juhlana juhlapaikassa. Olemme jo menneet naimisiin, mutta juhlat pidämme vasta nyt.

Olemme alunperin ajatelleet näin, että ensin pidämme sukulaisille ristiäiset, joissa tarjoilisimme kahviruokaa (voileipäkakkua, piirakkaa+makeeta), mutta tarkotuksena ois myös juhlia meidän häitä. Johonkin aikaan sais sitten kaverit tulla juhlistamaan häitä, eli ns ryyppäjäiset, mutta samassa paikassa.

Pitäisikö vaan pyytää pitopalvelu ja tehdä myös ristiäisiin ns kunnon ruoka? Ja tilata sitä sen verran reilusti,että jää myös illaksi?

Ja minun myös vähän se inhottavaa, että vauva pitäisi pistää hoitoon, koska en häntä ryyppäjäisiin halua, mutta toisaalta taas kaverit haluaisivat hänet nähdä varmaankin..

Onko ideoita, miten mä nyt nämä juhlat järjestän?

Ja toinen on,että miten ihmeessä mä laitan tämän kutsukortteihin? ja teenkö erilaisa kutsukortteja? Ja saa laittaa jotain kutsutekstejäkin, jos keksitte. Ja miten ihmeessä tälläiseen kutsuun voi jotain lahjatoiveita laittaa (lahjaksi siis halumme rahaa, mutta taas vauvalle saa osta jotain muutakin)
Ja siis tarkoituksen on myös siis että sukulaiset juhlivat häitä.. APUVA! pliis auttakaa, olen ihan pulassa, kun kavereilla ei oo kokemusta tälläsistä..
 
"Eräs"
Onko tuo kuitenkin enemmän vauvan juhla vai teidän juhla?

Itse varmaan muotoilisin sukulaisille kutsun missä mainitaan molemmat asiat.
Eli tyyliin tervetuloa pienokaisen kastetilaisuuteen silloin ja silloin paikkaan x. Samana päivänä illemmalla voisimme yhdessä nostaa maljat avioitumisemme johdosta. Jos haluat meitä muistaa jollakin tapaa, toiveena olisi tipauttaa lahjapöydällä olevaan säästöpossuun muutama lantti tai seteli.

Sitten näille kavereille, jotka eivät osallistu kasteeseen voit muotoilla kutsun ilman tuota ensimmäistä lausetta.
 
afdh
Johan on monimutkaista.

Päätä ensin, ovatko kaikki vieraat tervetulleita molempiin osiin juhlasta. Jos eivät, on sinun pohdittava, kuinka kohteliaasti lemppaat sukulaiset ennen pileosiota.

Jos kaikki ovat tervetulleita molempiin, yksi kutsukortti riittää, esim. tekstillä klo 15 lapsemme kastetaan (kahvitarjoilu) ja klo 18 siirrymme juhlimaan lapsen vanhempien hiljattain solmittua avioliittoa (maininta tarjoilusta on hyvä laittaa, jotta ihmiset tietävät joko syödä tai olla syömättä ennen tuloaan).

Jos et halua koko kaveriremppaa ristiäisiin, niin sitten lähetät heille kutsun pelkkään avioliiton juhlistamiseen. Voi olla hyvä mainita (ei välttämättä kutsussa), että ristiäiset ovat ennen tätä tilaisuutta, ja pitää lapsi kehissä vaikkapa tunnin verran "päällekkäin". Eihän sitä heti tarvitse alkaa kännäämään, vaan puuhaat jotain ohjelmaa vaikka siihen aluksi.

Ristiäisiin mielestäni riittää etiketin mukainen kahvittelu, mutta illaksi voi olla hyvä olla jotain tolkumpaakin purtavaa, varsinkin, jos ihmisiä jää ristiäisistä myös illaksi.

Lahjatoivetta voinee muotoilla jotenkin "aikuiset eivät tarvitse enää tavaraa" tai jotain. Ihmiset tuovat kuitenkin mitä tuovat, ei kannata liikaa odottaa toivelistan perusteella...
 
Ihania vastauksia, kiitos. vitsi et tästä oli apuja!!=)

Sukulaiset ovat tervetulleita kumpaakiin juhlaan, mutta kavereita en haluais ristiäisiin. (niitä ei vaan voi kutsua :D )

Häistä tulee ryyppäjäiset siksi, että häissä kuuluu juoda. Enkä halua, että perjaatteessa vain MINUN takiani ei meidän häissä juoda. Siksi.

Juu tiedän että ihmiset tuovat mitä tuovat, ei se haittaa, mutta haluamme mainita juuri että tavaraa ei välttämättä tarvita..=)

Saa siis edelleenkin vastata tähän=)
 
Jos haluaisin pitää häät alkoholin kanssa, niin en pitäisi niitä ristiäisten yhteydessä. En nyt mitenkään tarkoita tuomita ja anteeksi kun ei ole kunnon neuvoja, jotain saitkin kyllä jo. Saa vauvankin vanhemmat viihteellä käydä jos tuttu ja turvallinen hoitopaikka on jne. mutta olen eri mieltä siitä, että häihin kuuluisi ryyppääminen ja itse en pitäisi ryyppäjäisiä ristiäisten kylkiäisiksi (hääjuhlan saattaisin pitää).
 
  • Tykkää
Reactions: Blue cat
avioliiton solmimisesta on sitten n. 9kk.. En mä välttämättä odota mitään häälahjoja, mutta jos joku ostaa jotain niin haluaisin mainita että en halua tavaraa. mutta sit taas vauvalle saa ostaa mitä tykkää. Ja voihan lahja olla tietenkin yhdistetty tai pelkälle vauvalle! Emme todellakaan tarvitse lahjoja, mutta jos joku haluaa antaa, niin siksi helpottaisimme sitä sanomalla mitä haluamme.
 
kyllä täällä saa oman mielipiteensä sanoa Millenia, en todellakaan loukkaannu=) Meillä vaan on vähän erilainen järjestely nyt, koska emme halua pitää kaksia juhlia erikseen. ja perjattees noi ryyppäjäiset ei ole sitten enää ristiäiset vaan ihan hääjuhla..
 
Ryyppäjäisillä nyt lähinnä tarkoitan, että ruuan lisäksi on tarjolla siideriä, olutta ym.

Mutta kaverit ei tule ristiäisiin, joten he tulvat vaan hääjuhlaan! Eli perjaatteessa ne ei ole mitkään ristiäisten kylkiäiset! ja nyt eletään kuitenkin 2000 lukua, eiköhän se viina vaan kuulu melkeen joka juhlaan, ektkä viinasta siis pitävät! Olen ollut alkoholittomissa häissä ja voi kiesus että siellä oli lattea tunnelma..
 
afdh
avioliiton solmimisesta on sitten n. 9kk.. En mä välttämättä odota mitään häälahjoja, mutta jos joku ostaa jotain niin haluaisin mainita että en halua tavaraa. mutta sit taas vauvalle saa ostaa mitä tykkää. Ja voihan lahja olla tietenkin yhdistetty tai pelkälle vauvalle! Emme todellakaan tarvitse lahjoja, mutta jos joku haluaa antaa, niin siksi helpottaisimme sitä sanomalla mitä haluamme.
Kuulostaa fiksulta.

Minusta tuossa ei mitään erityisen kummaa ole, että pidetään aikuisten pileet samana iltana ristiäisten jatkoksi, mutta en kyllä olekaan erityisen uskonnollinen yksilö. Siirtymä voi tapahtua sujuvasti päiväjuhlasta iltapileisiin samalla tavalla kuin esim. "normihäissä", eli hetki ensin seurustellaan, sitten siirrytään ruokailemaan, minkä yhteydessä voi alkaa alkoholia tarjoilemaan. Näin mummutkin voivat hetken nauttia myös aikuisten juhlasta, kun nuoriso ei heti ala remuamaan boolimaljat päässä.
 
thth
Meillä oli kaste- ja hääjuhla yhdistettynä, mutta ei olis tullut mieleenkään alkaa vauvan juhlapäivänä ryyppäämään! Kyllä on kova viinanhimo, kun pitää ristiäisten jälkeen heti alkaa ryypätä. Lapset ja varsinkaan vauvat ei kuulu ryyppyjuhliin.
 
afdf. En minäkään ole uskonnollinen yksilö, siksi en pidä tätä niin suurena rikkeenä=) Kuulostaa hyvältä toi sun "sanoma" eli samallalailla, kuin normihäissä. hej, saan vielä aikaseksi hyvät juhlat ! :D Teidän avulla!=)
 
Eräs toi on hauska, mutta kuulostaako toi kerjäämiseltä toi etä aikuislle rahaa. äääh, vitsi että on vaikeeta toi osa. kaikki muu nyt suht helppoa ja saa keksittyä, mutta toi lahja osuus.

Ei meillä mikään viinan himo ole, edelleenkään hää"ryyppy"juhlat, EIVÄT OLE ENÄÄ RISTIÄISET VAAN OMAT JUHLANSA! =)
 
-
Itse en kyllä raaskisi jättää vauvaa vielä tuon ikäisenä ulkopuoliselle hoitoon. Ja muutenkin haluaisin kyllä "pyhittää" kastepäivän ainoastaan vauvalle enkä omille viinanhuuruisille juhlilleni.

Ja mainittakoon, etten suinkaan ole mikään kukkahattu-täti ja kyllä se viuna minullekin maistuu. Miksette ihan suosiolla pitäisi hääjuhlaa jonakin toisena ajankohtana, kun vauvakin on muutaman kuukauden vanhempi?
 
avioliiton solmimisesta on sitten n. 9kk.. En mä välttämättä odota mitään häälahjoja, mutta jos joku ostaa jotain niin haluaisin mainita että en halua tavaraa. mutta sit taas vauvalle saa ostaa mitä tykkää. Ja voihan lahja olla tietenkin yhdistetty tai pelkälle vauvalle! Emme todellakaan tarvitse lahjoja, mutta jos joku haluaa antaa, niin siksi helpottaisimme sitä sanomalla mitä haluamme.
Mie jättäsin sitten varmaan koko lahjatoiveen esittämättä. Tuosta vihkimisestä on jo kuitenki aikaa. Jos joku on jotain tuomassa, niin saattavat kyselläkin toiveita. Jos mahdollisesta lahjasta on jo mainittu kutsussa tulee sellainen olo, et pari haluaa lahjansa.
 
"Eräs"
Eräs toi on hauska, mutta kuulostaako toi kerjäämiseltä toi etä aikuislle rahaa. äääh, vitsi että on vaikeeta toi osa. kaikki muu nyt suht helppoa ja saa keksittyä, mutta toi lahja osuus.

Ei meillä mikään viinan himo ole, edelleenkään hää"ryyppy"juhlat, EIVÄT OLE ENÄÄ RISTIÄISET VAAN OMAT JUHLANSA! =)
Laitat siihen sanan JOS meitä aikuisia haluat muistaa...
 
justjoo
Hei tosi kiva idea! Jos et vielä itse keksinyt, niin mä tässä aikani kuluks riimittelin kutsuun sopivan runon! Saa vapaasti käyttää...

Hei vaan ja tervetuloo
ollaan täs vähä järjestämäs pientä pippaloo
Ensin vauva kastetaan
ja sitten hoitajalle lasketaan.

Kastemalja boolilla täytetään
ja sitten paikka bileillä räjäytetään
vedetään vähän viunaa
kunhan pappi ekaks vauvamme siunaa!

Juhlat maksaa ja viinakin,
että jos voisitte tuoda mukananne shekin...


Hihheijaa!
 
afdh
[QUOTE="Eräs";24321279]Laitat siihen sanan JOS meitä aikuisia haluat muistaa...[/QUOTE]

Samoilla linjoilla Glennin kanssa, lahjatoiveen mainitseminen kuulostaa jo siltä, että lahjaa odotetaan. Itse jättäisin koko asian mainitsematta, ja jos joku kyselisi niin kertoisin sitten. Läheisimmät sukulaiset lienevät kuitenkin jo muistaneet avioitumisen yhteydessä.

Jos itse saisin kutsun tuonkaltaisiin juhliin, niin todennäköisesti veisin jotain pientä, kuten hyvälaatuisen kuoharin tms., tai lahjakortin kaveriporukalla, mutta en kyllä mitään leivänpaahtimia edes harkitsisi :D

Hei hyvä siitä tulee! Kyllä ruuan kanssa voi olutta ja viiniä juoda, vaikka lapsi olisikin kastettu päivällä. Huomautan myös, että itse en käytä alkoholia käytännössä ollenkaan ja karttelen ryyppyjuhlia. Pipoa löysemmälle, tädit!
 

Yhteistyössä