Häät, talo ja lapsi, missä järjestyksessä?

"vieras"
Häät on ainakin helpompi järjestää ennen raskautta ja lapsia. Ei tarvitse ainakaan miettiä, että mistä saa lapselle hoitajan häiden ajaksi ja häämatkallekin on kiva lähteä kahdestaan.
 
"Vieras"
Mekin haaveilimme tuosta samaata kolminaisuudesra seurusteluaikoina. Ensin syntyi lapsi, sitten toinen lapsi, huomasimme ettemme halua rakentaa taloa näillä hometalosäännöksillä jotka nyt vallitsevat ja naimisiinmenokaan ei tunnu enää tarpeelliselta avoliittolakien myötä. Ei noista kannata tehdä mitään stressiä.
 
"Viima"
Talon rakentaminen ei ole mikään pikku juttu. Enkä itse tahtois sitä kun lapset pieniä. Meil rempattiin talo mut sekin tehtiin ennen lasta. Tuli valmiiks pienemmällä stressillä ja nopeammin. Jos vain maltat niin kämppä kuntoon sit lapset. Se on mun ainut neuvo mitä on.
 
"Moi"
Meil ensin lapsi. Sitten talon rakennus ja nyt kun on rankat vuodet takana taitaa häät jäädä..eli suosittelen häitä ekana. Nää muut vie niin energiaa että häät ei tunnu enään kivalta järjestää ollenkaan
 
No joskus nuoruudessani, kun vielä ei ollut lapsia, niin haaveilin, että ensin naimisiin, sitten talo ja sitten lapset.

No kävi niin, että ensin lapsi exän kanssa, sitten yksi lapsi tulevan miehen kanssa. Siinä samassa kyllä valmistui talokin (oltiin löydetty tontti aivan mahtavalta paikalta, niin piti ostaa ennen ku oltiin naimisissa ja rakentaa kanssa), mutta lapsi syntyi ennen kuin päästiin muuttamaan. Häät oli alunperin suunniteltu samaan vuoden kesälle, kun talo valmistuu, mutta kun lapsikin syntyi jo ennen kesää, niin päätettiin häitä siirtää vuodella eteenpäin. No seuraavana kesänä mentiin naimisiin, mutta ehtihän siinä ennen syntyä vielä yksi lapsi. No nyt ollaan oltu naimisissa noin 4,5 vuotta ja tänä vuonna syntynyt vauva on ensimmäinen, joka avioliiton aikana syntynyt.

Eli ei tosiaan ole mennyt niin kuin joskus teininä haaveilin, mutta kyllä se elämä näinkin on eteenpäin mennyt. Kaikki tekee tavallaan ja miten parhaaksi katsoo.
 
Meillä meni niin että häät, talo, lapsi, ero.

Ja nyt miettisin tarkemmin että onko pakko saada niin pian (tai ollenkaan) talo ja häät ja heti lapsiki, vai voisko keskittyä joksikin aikaa ihan vaan nauttimaan elämästä kaksistaan, siinä hetkessä, ilman suuria suunnitelmia, ilman isompia siteitä.
Ja että onko ne hää- ja omakotitalounelmat edes ihan aidosti omia unelmia, vai ympäristön istuttamia unelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Aloita siitä miehestä
Olen 24 vuotta ja nyt tuntuu, että olisi oikea aika lapselle ja omakotitalolle. Ongelmana on vain, että olen aina ajatellut, että haluaisin olla naimisissa ennen kuin tulen raskaaksi. Kuinka paljon aikaisemmin häät pitää päättää ja niitä alkaa järjestämään, jos haluaa "perinteiset häät". Ei siis mitään valtavia prinsessahäitä, mutta minulla on melko iso suku, joten häihin tulisi väkisin n.100 henkilöä. Onko järkeä alkaa järjestämään häitä ensi kesäksi (ilman kohtuutonta stressiä) vai pitäisikö luopua tuosta ajatuksesta, että ensin häät ja sitten lapsi?
MINUSTA tuntuu että olisi aika lapselle ja omakotitalolle.
MINÄ olen aina ajatellut olevani naimisissa ennen kuin tulen raskaaksi.
MINULLA on melko iso suku joten häistä tulee isot.

Niin oliko sulla siis jo mies...? Ei käynyt tuosta tekstistä ilmi.

Palstalaisillakin taitaa olla enemmän sananvaltaa näihin asioihin kuin sun miehellä.
 
Kiitos kaikille kommenteista :) Mies on toivonut jo pidempään lasta, ja itsestäni tuntuu että voisin pikkuhiljaa olla valmis siihen. Omakotitalon haluamme molemmat, mies malttaisi odottaa, mutta itse haluaisin mahdollisimman pian. Ainoastaan tuo naimisiinmeno on sellainen, jolla ei oikeastaan ole kummallekaan niin hirveästi merkitystä, vaan ehkä enemmänkin ulkoapäin tuleva ajatus, että häät ennen vauvaa :) Voipi siis olla, ettemme ota siitä mitään stressiä, ehtiihän sitä myöhemminkin...
 
"harmaana"
Eka kerralla oli ensin häät siitä seuras viisi lasta ja ei ikinä taloa (vuokra talo kylläkin)
Nyt on toinen kerta menossa ja häät oli viime kesänä ja jos hyvin käy niin se yksi lapsi saisi saada alkunsa piakkoin ja siinä sit samalla aletaan suunnitteleen taloa :D
Häistä päätimme viime helmikuussa (karkauspäivänä) ja häät oli heinäkuussa
 
"muu"
Ei aimakaan missään nimessä taloa ennen lasta. Rakentaminen vauva tai taapero kainalossa kamalaa... Minä olin raskaana häissä, mikä ei haitannut, mutta lapsi olisi kyllä stressannut hoitoineen.
 
"muu"
Ei aimakaan missään nimessä lasta ennen taloa. Rakentaminen vauva tai taapero kainalossa kamalaa... Minä olin raskaana häissä, mikä ei haitannut, mutta lapsi olisi kyllä stressannut hoitoineen.
 
"Lisa"
"Ja että onko ne hää- ja omakotitalounelmat edes ihan aidosti omia unelmia, vai ympäristön istuttamia unelmia. "
Tää on hyvä kommentti. Meillä jokaisella on varmaan aika paljon ympäristön asettamia näin kuuluu tehdä -järjestyksiä päässä. Tekee ihan hyvää vähän kyseenalaistaa niitä.

Meillä järjestys on ollut talo (ei ole rakennettu itse), 3 lasta ja häät ehkä sitten joskus.
 
Sh
Jos aikoo rakentaa (muun kuin avaimet käteen) niin ehdottomasti talo ennen lapsia!

Meillä ensin lapsi, sitten naimisiin, sit tuli talokuume (ei rakennettu itse!) ja sitten toinen lapsi :) mua ei ainakaan haitannut yhtään vaikkei oltu naimisissa kun esikoinen syntyi... Mitä sillä on enää nykypäivänä väliä :D
 

Yhteistyössä